تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

لورس :آینده ارز دیجیتال هیوبی توکن چگونه است؟ پیش بینی ارز HT

  • کد خبر : 2597493
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آینده ارز دیجیتال هیوبی توکن چگونه است؟ پیش بینی ارز HT در بازار رمزارزها ما با پروژه‌های نوین و در حال توسعه روبرو هستیم و یک رمزارز برای رشد قیمتی باید روند توسعه رو به رشد داشته باشد. بازار رمزارزها یک بازار پویاست و برای انجام یک سرمایه گذاری درست در این بازار باید همواره داده‌ها و اتفاقات پیش آمده در آن را رصد کرد. بلاکچین هکو چین با ارز بومی HT یک پروژه بلاکچینی است که مانند دیگر پروژه‌ها برای داشتن آینده روشن، باید روند توسعه مناسبی را در پیش داشته باشد. با بررسی پتانسیل‌های این پروژه و روند توسعه آن می‌توانیم آینده توکن هیوبی را پیش بینی کنیم و یک دیدگاه مناسب در مورد آن تشکیل دهیم.
در ادامه این مقاله با والکس همراه باشید تا با بررسی شرایط فاندامنتالی بلاکچین HECO، به پیش بینی آینده Huobi token بپردازیم.
بلاکچین HECO و ارز دیجیتال HT چیست؟ قبل از تحلیل آینده توکن هیوبی باید به سوال هیوبی توکن چیست پاسخ دهیم. صرافی هیوبی یک صرافی متمرکز در حوزه رمزارزهاست که در کشور چین و شرق آسیا کاربران زیادی دارد. این صرافی در سال ۲۰۱۸ رمزارز HT را بر بستر بلاکچین اتریوم راه‌اندازی ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آینده ارز دیجیتال هیوبی توکن چگونه است؟ پیش بینی ارز HT

در بازار رمزارزها ما با پروژه‌های نوین و در حال توسعه روبرو هستیم و یک رمزارز برای رشد قیمتی باید روند توسعه رو به رشد داشته باشد. بازار رمزارزها یک بازار پویاست و برای انجام یک سرمایه گذاری درست در این بازار باید همواره داده‌ها و اتفاقات پیش آمده در آن را رصد کرد. بلاکچین هکو چین با ارز بومی HT یک پروژه بلاکچینی است که مانند دیگر پروژه‌ها برای داشتن آینده روشن، باید روند توسعه مناسبی را در پیش داشته باشد. با بررسی پتانسیل‌های این پروژه و روند توسعه آن می‌توانیم آینده توکن هیوبی را پیش بینی کنیم و یک دیدگاه مناسب در مورد آن تشکیل دهیم.

بخوانید  اهمیت مدیریت صحیح رمز عبور برای محافظت از ارزهای رمزنگاری

در ادامه این مقاله با والکس همراه باشید تا با بررسی شرایط فاندامنتالی بلاکچین HECO، به پیش بینی آینده Huobi token بپردازیم.

بلاکچین HECO و ارز دیجیتال HT چیست؟

قبل از تحلیل آینده توکن هیوبی باید به سوال هیوبی توکن چیست پاسخ دهیم. صرافی هیوبی یک صرافی متمرکز در حوزه رمزارزهاست که در کشور چین و شرق آسیا کاربران زیادی دارد. این صرافی در سال ۲۰۱۸ رمزارز HT را بر بستر بلاکچین اتریوم راه‌اندازی کرد. این رمزارز کاربردهایی از جمله پوشش کارمزدهای این صرافی را بر عهده داشت. اما در سال ۲۰۲۰ هیوبی در راستای ورود به دنیای غیر متمرکز رمزارزها، شبکه بلاکچینی خود را راه‌اندازی کرد و ارز HT را به عنوان ارز بومی به این بلاکچین انتقال داد. هیوبی در ابتدای مسیر خود توجه زیادی را به خود جذب کرد و در همان ابتدای فعالیت خود به دومین بلاکچین پرکاربرد دنیا تبدیل شد. اما آیا این بلاکچین همچنان شرایط مناسبی دارد؟

بخوانید  من از ارزهای دیجیتالی متنفر نیستم، اما …

در ادامه به تحلیل فاندامنتالی این پروژه خواهیم پرداخت.

تحلیل فاندامنتال ارز HT

تحلیلگران فاندامنتال در قدم اول برای بررسی پتانسیل‌های یک بلاکچین سه شاخص مقیاس پذیری، میزان تمرکز زدایی و امنیت را مورد بررسی قرار می‌دهند. در حوزه بلاکچین به این سه شاخص اضلاع مثلث Trilemma گفته می‌شود. در ادامه به بررسی هر کدام از این اضلاع در بلاکچین هکو و مقایسه آن با رقبا خواهیم پرداخت.

مقیاس پذیری شبکه HECO به چه میزان است؟

در اواخر سال ۲۰۲۰ و با رشد حوزه دیفای، تقاضا برای کار با اپلیکیشن‌های غیر متمرکز بشدت افزایش یافت. در آن زمان عمده فعالیت‌های دیفای بر بستر اتریوم انجام می‌شد و این بلاکچین به دلیل مقیاس پذیری پایین توان پاسخ به این حجم از تقاضا را نداشت. به همین دلیل شبکه‌های بلاکچینی جدید از این فرصت استفاده کرده و با ارائه مقیاس پذیری بالا به رقابت با اتریوم پرداختند. شبکه HECO نیز در همان زمان راه‌اندازی شده است و اولویت اصلی خود را ارائه مقیاس پذیری بالا قرار داده است و در این مورد عملکرد قابل قبولی داشته است. هکو در هر ثانیه می‌تواند حدود ۵۰۰ تراکنش (TPS) را پردازش کند و هر بلاک را میانگین در سه ثانیه (TTF) ایجاد می‌کند. این شبکه در مقایسه با اتریوم که در هر ثانیه تنها حدود ۱۵ تا ۲۰ تراکنش را پردازش می‌کند و هر بلاک را میانگین در ۱۲ ثانیه ایجاد می‌کند، بسیار مقیاس پذیرتر است. در رابطه با میزان کارمزدها نیز این شبکه شرایط خیلی مناسبی را برای کاربران فراهم کرده است و هر تراکنش ساده در این شبکه تنها حدود ۰.۰۰۰۵ دلار هزینه دارد.

بخوانید  قیمت بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

رقیب اصلی این شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است؛ هر دو بلاکچین‌ها توسط یک صرافی متمرکز بزرگ راه‌اندازی شده‌اند و هدف اصلی هر دو ارائه مقیاس پذیری بالا است. این دو بلاکچین در مقایسه با سرعت پردازش تراکنش‌ها عملکرد مشابهی دارند اما در زنجیره هوشمند بایینس به دلیل تقاضا و استفاده بالاتر کارمزدها بالاتر است.

اما در مقایسه با برخی دیگر از رقبا، این شبکه مزیتی در ارائه مقیاس پذیری ندارد. برای مثال در شبکه‌هایی مانند فانتوم یا آوالانچ هر بلاک در کمتر از یک ثانیه ایجاد می‌شود و در هر ثانیه توان پردازش هزاران تراکنش را دارند. در مجموع، بلاکچین HECO در بحث مقیاس‌پذیری عملکردی متوسط دارد و از برخی بلاکچین‎‌ها سریع‌تر و از برخی دیگر کندتر است. (زمان مورد نیاز برای ایجاد یک بلاک و نهایی شدن تراکنش‌ها (TTF) یکی از مهمترین شاخص‌ها در مقایسه میزان مقیاس پذیری است)

میزان تمرکز زدایی در شبکه هکوچین به چه صورت است؟

برای بررسی آینده توکن هیوبی باید نگاه همه جانبه نسبت به شبکه هکو داشته باشیم. ارائه مقیاس پذیری بالا و همزمان داشتن عملکرد مناسب در بحث تمرکز زدایی، امری بسیار دشوار است. بلاکچین‌ها معمولاً برای بالا بردن میزان مقیاس پذیری مجبور به نادیده گرفتن بحث تمرکز زدایی می‌شوند. شبکه هکوچین نیز تمرکز اصلی خود را بر روی افزایش مقیاس پذیری قرار داده است و در بحث تمرکز زدایی عملکرد مناسبی ارائه نداده است. پردازش در این شبکه در مجموع بر عهده تنها ۲۱ گره (Node) است و این میزان در مقایسه با صدها گره در شبکه اتریوم بسیار پایین است. البته رقیب اصلی این پروژه یعنی زنجیره هوشمند بایننس نیز در این موضوع عملکرد مناسبی ارائه نداده است و این شبکه نیز تنها ۲۱ گره فعال دارد.

بخوانید  توکن BRISE Bitgert حدود ۲۵.۳۲% افزایش یافت، آیا روند صعودی ادامه دارد؟

اما دیگر رقبای این شبکه به صورت میانگین بین ۵۰ تا ۱۰۰ گره فعال دارند و از این نظر عملکرد مناسب‌تری ارائه داده‌اند.

آیا شبکه هکو امنیت مناسبی دارد؟

در دنیای بلاکچین، امنیت به دو فاکتور مکانیزم اجماع و میزان تمرکز زدایی بستگی دارد. شبکه HECO Chain از نوعی مکانیزم اجماع ترکیبی به نام HPoS استفاده می‌کند که ترکیبی از دو مکانیزم PoS و PoA است. مکانیزم اجماع این شبکه معماری مناسبی دارد و تا به حال مشکلی برای آن پیش نیامده است؛ از طرفی دیگر در حالی که این شبکه در بحث تمرکز زدایی عملکرد خوبی نداشته اما با توجه به مکانیزم HECO DAO یک فضای رقابتی برای گره‌ها ایجاد کرده است که از عملکرد اشتباه آن‌ها جلوگیری کند. در مجموع تا به حال هیچ موردی مبنا بر اختلال در امنیت این شبکه گزارش نشده است و از این نظر عملکرد مناسبی داشته است.

عملکرد هکو در ساخت یک اکوسیستم قدرتمند

یکی از فاکتور‌های مهم برای تحلیل توکن هیوبی، بررسی اکوسیستم آن است. یک رمزارز برای رشد باید کاربرد خود را گسترش دهد و برای آن نیاز به ایجاد یک اکوسیستم بزرگ و قدرتمند است. تعداد تراکنش در یک بلاکچین موضوع بسیار مهمی است؛ بخشی از درآمد گره‌ها از طریق پردازش تراکنش‌ها ایجاد می‌شود و هر چقدر تعداد تراکنش‌ها در یک شبکه بالاتر باشد، درآمد شبکه نیز بالاتر می‌رود.

بخوانید  تمدید هکتون دیفای صرافی نوبیتکس

یک شبکه برای بالا بردن تعداد تراکنش‌ها نیاز به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (Dapps) کاربردی دارد تا کاربران از طریق کار با آن‌ها تراکنش ایجاد کنند. مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز بر یک بستر بلاکچینی، اکوسیستم آن بلاکچین را ایجاد می‌کنند. صرافی غیرمتمرکز MDEX بیشترین سهم را در اکوسیستم هیوبی به خود اختصاص داده است. این پلتفرم از اوایل سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدای مسیر عملکرد بسیار خوبی را از خود ثبت کرد، اما با گذشت زمان توجه کاربران نسبت به این پلتفرم کمتر شده و در زمان نگارش این مقاله کاربرد چشمگیری ندارد. این موضوع برای کل اکوسیستم HECO صدق می‌کند؛ این شبکه در ابتدای مسیر خود به واسطه اعتبار صرافی هیوبی مخاطبین و توجه بالایی جذب کرده بود اما با گذشت زمان و روی کار آمدن رقبای قدرتمند، میزان این توجه کمتر شده است.

ارزش اکوسیستم HECO در ماه May سال ۲۰۲۱ نزدیک به سه میلیارد دلار برآورد شده بود (این برآورد بنا بر مجموع نقدینگی قفل شده (TVL) یک شبکه انجام می‌شود) اما با گذشت زمان این میزان کاهش شدیدی یافته در زمان نگارش این مقاله به کمتر از تنها ۵۰ میلیون دلار رسیده است. شبکه هیوبی در ایجاد و گسترش اکوسیستم، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقبای خود داشته است.

بخوانید  نمودار خطی ارز آکیتا (Akita)

بررسی مزایا شبکه هیوبی و تاثیر آن بر آینده توکن هیوبی

بزرگترین مزیت صرافی هیوبی، سازمان پشتیبانی کننده آن (صرافی Huobi) است. صرافی هیوبی از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و اعتبار بالایی در بازار کریپتو دارد. مزیتی که این صرافی برای توسعه دهندگان دارد این است که می‌تواند با لیست کردن پروژه‌های جدیدی به لیست معاملاتی خود، تبلیغاتی انجام دهد و به این واسطه از آن‌ها حمایت کنند. در نتیجه این موضوع می‌تواند یک امتیاز مثبت برای این شبکه باشد تا توسعه دهندگان برای بهره‌مند شدن از حمایت صرافی هیوبی، اپلیکیشن غیر متمرکز خود را بر بستر هکو توسعه دهند. در نتیجه اگر هیوبی بتواند با استفاده از این مزیت توسعه دهندگان را به بستر هکو جذب کند، می‌تواند تاثیر مثبت بر آینده توکن هیوبی داشته باشد.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که توکن HT قبل از راه‌اندازی شبکه هکو نیز در خود صرافی هیوبی کاربرد داشته است. با بالاتر رفتن کاربرد صرافی متمرکز Huobi، کاربرد توکن HT نیز در جهت پوشش کارمزدهای صرافی بالاتر خواهد رفت؛ پس در نتیجه عملکرد صرافی Huobi نیز به تنهایی می‌تواند بر آینده HT و قیمت آن تاثیر گذار باشد.

بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ مشخص شد

مقایسه توکن HT با رقبای اصلی خود

توکن HT در گروه رمزارزهای صرافی متمرکز Centralized Exchange (CEX) Token دسته بندی می‌شود؛ از ارزهای برتر این حوزه می‌توان به ارزهای BNB (ارز صرافی بایننس)، ارز OKB (ارز صرافی OKX) و ارز KCS (ارز صرافی کوکوین) اشاره کرد. در زمان نگارش این مقاله رمزارز HT با قیمت ۵.۲۴ دلار و حجم بازار ۸۵۰ میلیون دلار در جایگاه ۵۹ بازار رمزارزها و رتبه پنج این دسته بندی قرار دارد. شبکه هیوبی از نظر قدرت اکوسیستم و حجم نقدینگی قفل شده در رتبه سوم میان رقبای اصلی خود قرار گرفته است که این نشان دهنده پتانسیل این رمزارز برای بالاتر بردن جایگاه خود است. اما دیگر موضوع تاثیر گذار در این مقایسه کاربرد خود صرافی است؛ در ماه‌های گذشته صرافی هیوبی بخشی از تسلط خود بر معاملات بازار را از دست داده است و اگر در ماه‌های آینده نیز همین روند ادامه دار باشد و هیوبی در رقابت با دیگر صرافی‌های متمرکز عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دهد، تاثیر منفی این اتفاق در روند قیمتی رمزارز HT نیز احساس خواهد شد.

بخوانید  یک فارم استخراج بیت کوین دیگر هم در آمریکا تاسیس می‌شود!

اما توکن HT علاوه بر توکن صرافی متمرکز، ارز بومی بلاکچین HECO نیز است و باید با دیگر بلاکچین‌های پشتیبانی کننده از قراردادهای هوشمند نیز مقایسه شود. این مقایسه در مباحث ذکر شده در بالا انجام شد و به نظر HECO نتوانسته است عملکردی بهتر نسبت به رقبای خود در این حوزه داشته باشد.

برچسب هاتحلیل

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها