تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

لورس :بهترین کارت‌های گرافیک استخراج ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2592849
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
لورس :بهترین کارت‌های گرافیک استخراج ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :استخراج ارزهای دیجیتال امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال با حل معادلات ریاضی که بسیار پیچیده هستند پاداش دریافت می‌کنند و از این طریق رمز ارز استخراج می‌کنند. برای انجام این کار می‌توان از دستگاه‌های متخلفی استفاده کرد؛ مثلاً پردازنده مرکزی یا CPU، دستگاه […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

استخراج ارزهای دیجیتال امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال با حل معادلات ریاضی که بسیار پیچیده هستند پاداش دریافت می‌کنند و از این طریق رمز ارز استخراج می‌کنند. برای انجام این کار می‌توان از دستگاه‌های متخلفی استفاده کرد؛ مثلاً پردازنده مرکزی یا CPU، دستگاه FPGA، و یا دستگاه ASIC، و همین‌طور کارت‌های گرافیکی یا GPU.

همان‌طور که اشاره شد، شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های گرافیکی نیز به استخراج رمز ارزها اقدام کنید. یکی از مزیت‌های این کارت‌ها این است که با کمک آن‌ها می‌توانید بدون استفاده از دستگاه‌های ماینر یا ASICها، عمل استخراج را انجام دهید. برای انجام این کار بهتر است از چند کارت گرافیک، به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. گفته می‌شود که استفاده از ۵ الی ۶ کارت گرافیک هم‌زمان انتخاب خوبی است؛ به این سیستم استخراج، سیستم ماینینگ ریگ گفته می‌شود.

بخوانید  ذخایر ۹۰۰ میلیون دلاری لازاروس، نگرانی جدید بازار! کدام رمزارز در معرض خطر بیشتری است؟

البته باید در نظر داشته باشید که با کارت‌های گرافیک نمی‌توانید بیتکوین استخراج کنید و از این نظر محدود هستید. شاید هم ترجیح بدهید از یک صرافی ارز دیجیتال (تبدیل) رمز ارز بخرید و خودتان را به دردسر نیندازید. به‌هرحال، با توجه به اینکه راه‌اندازی این سیستم در مقایسه با دستگاه‌های ماینر، هزینه و مصرف برق نسبتاً کمتری دارد، بسیاری از افراد به این روش برای استخراج رمز ارزها روی می‌آورند.

در ادامه این مقاله قصد داریم معیارهای انتخاب یک کارت گرافیک خوب برای استخراج رمز ارزها، و بهترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید کارت گرافیک برای استخراج رمز ارز دارید و می‌خواهید خرید مطمئنی داشته باشید، توصیه می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معیار‌های انتخاب

در خرید کارت گرافیک برای استخراج رمز ارزها باید به نکات متعددی توجه کنید. برای مثال حافظه یا memory کارت بسیار مهم است. گفته می‌شود که برای استخراج، به حداقل ۴ گیگابایت حافظه نیاز دارید. معیار بعدی سیستم خنک‌کننده کارت است. این کارت‌ها هنگام کار، گرمای زیادی تولید می‌کنند و اگر این گرما به‌درستی از سیستم خارج نشود، پس از مدتی، کارت فرسوده خواهد شد و عملکرد آن پایین خواهد آمد.

بخوانید  هاوینگ چه تاثیری بر روی قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

معیار دیگری که توجه به آن خالی از لطف نیست، ویژگی اورکلاک یا overclocking است. قطعه‌هایی که این ویژگی را دارند حدوداً ۲۰ تا ۳۰ درصد سریع‌تر هستند. معیار بعدی پهنای باس مموری یا گذرگاه است. برای توضیح این بخش باید بگوییم که این بخش پل ارتباطی میان پردازنده گرافیکی و حافظه است. بهتر است از کارت ۲۵۶ بیتی استفاده کنید.

معیار بعدی که از اهمیت بسزایی برخوردار است، نسبت قیمت به بازگشت سرمایه است. حتماً پیش از خرید، این نسبت را با توجه به شرایط مختلف و با استفاده از ماشین‌حساب‌های ماینر اندازه‌گیری کنید. اگر بخواهیم معیارهای دیگر را نام ببریم می‌توان به‌سرعت یا speed، پیچیدگی عملکرد یا complexity of operation، و پتانسیل یا potential اشاره کرد.

بهترین کارت‌های گرافیک استخراج ارز دیجیتال

نکات مهم در خرید

به یاد داشته باشید که هیچ کارت گرافیکی وجود ندارد که از همه بهتر باشد و هیچ عیب و نقصی نداشته باشد؛ تمامی آن‌ها مزایا و معایبی دارند و هنگام خرید باید به جنبه‌های اصلی کارت؛ یعنی عملکرد، قیمت و هزینه‌های اجرا دقت کافی داشته باشید. مورد بعدی اینکه سعی کنید همیشه بازار قطعات دست‌دوم را زیر نظر داشته باشید. اگر فکر می‌کنید مشکلات گارانتی، شما را از خریدتان منصرف نمی‌کند، پس خرید قطعات دست‌دوم گزینه بسیار هوشمندانه و سودآوری برایتان خواهد بود.

بخوانید  آشنایی با ارزهای دیجیتال قبل از بیت کوین؛ سفری در زمان

نکته بعد اینکه سعی کنید همیشه پیش از خرید از ماشین‌حساب‌های ماینر استفاده کنید تا سودآورترین ریگ را جمع کنید. در آخر برای اینکه مطمئن شوید که ضرر نمی‌کنید، هزینه‌های راه‌اندازی و نگه‌داری را با درآمدی که پیش‌بینی می‌کنید از کارت گرافیک خواهید داشت مقایسه کنید.

کدام ارزهای دیجیتال را می‌توان با GPU استخراج کرد؟

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، در استخراج با کارت‌های گرافیک محدودیت بیشتری دارید و برای مثال نمی‌توانید بیتکوین استخراج کنید ولی همچنان رمز ارزهای بسیاری هستند که در دسترس شما قرار دارند؛ مثلاً اتریوم، اتریوم کلاسیک، مونرو، ریون کوین، و بیتکوین گلد.

بهترین GPUها برای استخراج ارزهای دیجیتال

در این بخش به معرفی پنج عدد از بهترین کارت‌های گرافیک برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

۱٫ Nvidia RTX 2080ti

نرخ هش: عالی/ توان مصرفی: ۲۷۰ وات/ حافظه: ۱۱ گیگابایت GDDR6/ قیمت: ۹۹۹ دلار

این کارت گرافیک در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد و همچنان از قدرتمندترین کارت‌های گرافیک به شمار می‌رود. قدرت این قطعه آن‌قدر زیاد است که حتی اگر فضا برای بیش از یک کارت گرافیک ندارید، همین یک کارت برایتان کافی خواهد بود. البته این قدرت همراه با قیمت بالای تقریباً ۱۰۰۰ دلاری و برق مصرفی زیاد ۲۷۰ واتی است؛ اما اگر قصد خرید یک کارت قدرتمند را دارید، بی‌شک این مدل کارت از کمپانی انویدیا برایتان انتخاب بی‌نظیری خواهد بود.

بخوانید  پل شبکه شیباریوم به صورت کامل راه‌اندازی شد

 

۲٫ AMD RX 5700XT

نرخ هش: خوب/ توان مصرفی: ۲۲۰ وات/ حافظه: ۸ گیگابایت GDDR6/ قیمت: ۳۶۰ الی ۴۰۰ دلار

این کارت گرافیک در سال ۲۰۱۹ از کمپانی ای. ‌ام. ‌دی. روانه بازار شد و با بهترین مدل‌های انویدیا به‌راحتی رقابت می‌کند. این کارت علاوه‌بر قدرت بالا، که شبیه مدل‌های باکیفیت انویدیا است، قیمت پایین‌تری هم دارد؛ به این معنا که اگر در مکانی که قصد استخراج دارید، برق ارزان باشد، می‌توانید با همان بودجه مدل قبل، دو عدد از این کارت تهیه کنید و بازدهی‌تان را دو برابر کنید.

۳٫ AMD RX 580

نرخ هش: متوسط/ توان مصرفی: ۱۸۰ وات/ حافظه: ۸ گیگابایت GDDR5/ قیمت: ۲۲۰ دلار

اگرچه این کارت برای بازی‌های کامپیوتری انتظارات را برآورده نکرد، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای استخراج رمز ارزها است. در سال ۲۰۱۷ که این کارت به بازار آمد، به علت قیمت مناسب و حافظه بالا، به‌سرعت نایاب شد. بااینکه مدت زیادی از آن زمان گذشته است و مدل‌های جدیدی معرفی شده‌اند، همچنان می‌توانید تعدادی از این مدل را در بازار قطعات دست‌دوم با قیمت بسیار پایین‌تر پیدا کنید و با استفاده از چند کارت، به‌جای یک یا دو کارت گرافیک، ماینینگ ریگ خود را با قیمت پایین‌تری بسازید.

بخوانید  هدرا (HBAR) 16% پرش می‌کند، این دلیل کلیدی پشت افزایش است

۴٫ Nvidia 1660 SUPER

نرخ هش: متوسط/ توان مصرفی: ۱۲۵ وات/ حافظه: ۸ گیگابایت GDDR6/ قیمت: ۲۳۰ دلار

این کارت در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و بااینکه عملکردی مشابه RTX 2060 دارد از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. نکته مثبت درباره این مدل هزینه‌های معقولش است که آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها بدل کرده است. این قطعه در لیست‌ ما قیمت پایینی دارد و به نسبت، برق کمتری مصرف می‌کند. می‌توانید چند عدد از آن تهیه کنید، و همراه با ۲ سال گارانتی و با صرف هزینه کمتر، ماینینگ ریگ خود را بسازید.

۵٫ Nvidia 1080Ti

نرخ هش: خوب/ توان مصرفی: ۲۵۰ وات/ حافظه: ۱۱ گیگابایت GDDR6/ قیمت: ۳۰۰ الی ۳۵۰ دلار

زمانی که این قطعه برای اولین بار به بازار عرضه شد، به علت مشخصات فوق‌العاده‌ای که داشت، قیمت آن بسیار بالا بود (تقریباً ۱۰۰۰ دلار). سازندگان قصد داشتند مدل بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه کنند ولی به علت قیمت بالا، آن موقع استقبال زیادی از این کارت نشد. هرچند در حال حاضر، پس از گذشت چند سال، در بازار قطعات دست‌دوم، قیمت مناسبی پیدا کرده است. با جستجوی کوچکی در این بازار خواهید دید که می‌توانید این کارت را با قیمت ۳۰۰ الی ۳۵۰ دلار پیدا کنید که نسبت به مشخصاتش، معامله‌ای دو سر برد خواهد بود.

بخوانید  تحلیل لایت کوین | هاوینگ لایت کوین نزدیک می‌شود

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی را درباره بهترین کارت‌های گرافیک استخراج ارزهای دیجیتال در اختیارتان قرار داده باشد تا بتوانید ماینینگ ریگ فوق‌العاده خودتان را بسازید و بیش‌ازپیش سود کنید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2592849

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها