تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

لورس :تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان

  • کد خبر : 2597287
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
لورس :تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان جز یکی از مباحث و مسائلی است که خیلی وقت ها در بین جمع های دوستانه و یا صحبت های روانشناسانه انجام می شود، اما شاید خیلی از شما هنوز ندانید که بالاخره چه کار کنیم، تاثیر فیلم های وحشتناک بر […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان جز یکی از مباحث و مسائلی است که خیلی وقت ها در بین جمع های دوستانه و یا صحبت های روانشناسانه انجام می شود، اما شاید خیلی از شما هنوز ندانید که بالاخره چه کار کنیم، تاثیر فیلم های وحشتناک بر روان انسان چگونه است، تا چه حد بر روحیه ما تاثیر گذار است، جه مقدار فعالیت های ما را تحت تاثیر قرار می دهد، آیا می تواند به مغز انسان و یا روان آدمی آسیب بزند؟ و سوالاتی از این دست، که احتمالا شما با آن درگیر هستید.

در این مقاله سعی داریم تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان را بررسی کنیم و به یک نتیجه درست در باب این موضوع برسیم و تکلیف خود را نسبت به اینگونه فیلم ها بدانیم؟

برای این منظور تغییراتی که فیلم ترسناک بر بدن انسان دارد، از لحظه قبل از شروع تا پایان فیلم بررسی می کنبم.

تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان: پیش از شروع فیلم

تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان

قبل از اینکه شما فیلم را بینید، بدن شما در حالت ایده و آل و طبیعی خود به سر می برد و با آماده کردن نوشیدنی یا خوراکی مورد نظر تنها هیجان این موضوع را دارید که فیلم مورد نظر تا چه حد وحشتناک است،آیا بعد از فیلم دچار ترس و دلهره می شویم آیا واقعا فیلم این قدرت را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب  با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲  تماس حاصل فرمایید.

 دقیقه ۰-۲۰ دقیقه فیلم (عمل اول)

از ابتدای شروع فیلم که شما انتظار دیدن فیلم ترسناک را دارید  و منتظر صحنه ها و یا حالات وحشتناک هستید،مقداری اضطراب خفیف را تجربه می کنید،

فیلم ترسناک به مانند سایر فیلم ها نیز یک ساختار معمول ر طی می کند و معمولا در این ۲۰ دقیقه اول با نشان دادن صحنه های ناگهانی و یا موسیقی های دلهره آور بدن را کم کم تنظیم می کند تا آماده دیدن صحنه های مخوف و ترسناک کند.همچنین لحن فیلم را به گونه ای نگه می دارد تا مخاطب را در یک تعلیق و یا اضطراب همیشگی نگه دارد.

در طی گذر این ۲۰ دقیقه سیستم عصبی سمپاتیک بدن، سطح مشخصی از کورتیزول و آدرنالین را ترشح می کند، به دنبال آن مغز دستور ترشح هورمون های مبارزه با این سطوح ترشح شده یعنی این دو هورمون را  ارسال می کند، بنابراین سرعت ضربان قلب، میزان تنفس بالا می رود تا مطمئن شود بدن برای اقدامات لازم جهت مقابله با شرایط پیش آمده آماده است.

در بین کودکان ونوجوانان تا حدودی حساسیت بینایی و لامسه بالا می رود تا به هر گونه تهدید بالقوه واکنش نشان بدهند.

معمولا فیلم ها|

 تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان: ۲۰-۷۰ دقیقه (عمل دوم)

در بخش دوم از فیلم که معمولا بین ۲۰ الی ۷۰ دقیقه فیلم اتفاق می افتد، تقریبا اضطراب را در تمامی صحنه های فیلم می بینیم و یا حس می کنیم، زیرا که روایت فیلم قصد افزایش و تسریع تعلیق و اضطراب مخاطب را دارد تا او را با خود همراه کند.

بسیاری از آکسون ها که وظیفه انتقال پیام عصبی را بر عهده دارد، فعال می شوند و پیام را به سر تاسر نورون های مغز ارسال می کنند.

به دنبال آن و اتفاقات ترسناک داخل فیلم، باعث می شود؛ بدن واکنش های فیزیولوژیک را از خود بروز دهد و به یکباره متوجه می شویم که عرق بر روی کف دستف پیشانی، و بخشی از بدن ما نشسته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب  با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲  تماس حاصل فرمایید.

۷۰-۹۰ دقیقه (عمل سوم)

تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان درلحظات انتهایی فیلم یعنی تقریبا در دقایق ۷۰ تا ۹۰ به شرایط حساس خود می رسد، فیلم تاثیرات جدی و نهایی را بر روی شما می گذارد؛ مثلا قلب شما شروع به تپیدن می کند، حتی ممکن است با فعالیت بیش از حد فیزیولوژیک بدن، احساس خستگی کنید،به دنبال شرایط به وجود آمده، مغز پیام های مقابله با این شرایط را ارسال می کند و خون به سمت ارگان های اساسی مثل قلب و مغز ارسال می گردد و شما احساس تشنگی می کنید.

همچنین یکی دیگر از شرایط  فیزیولوژیکی این است که مو های بدن شما بر پوست سیخ می شود و اینگونه ترس را به صورت عینی مشاهده می کنید.

تا دقایق پایانی فیلم مخاطبان حتی ممکن است احساس کمک کنند، به گونه ای که در آخر فیلم فرد نفس خود را حبس می کند و نیاز به مصرف اکسیژن بالا دارد که منجر به کشیدن نفس های عمیق می شود.

 بعد از فیلم

تا دقایقی بعد از پایان فیلم،بدن تقریبا در همان شرایط  خود باقی می ماند و به خاطر اینکه مغز در حال تجزیه و تحلیل آنچه که دیده است، می باشد بنابراین قدرت تشخیص حالات واقعی و غیر واقعی را ندارد و ضربان قلب تا حدودی تند می زند.

تمامی فرایند های بالا انرژی بالقوه شما را می سوزاند و اعضای بدن ممکن است همچنان احساس خستگی کند، بنابراین اگر در حین دیدن، از غذا های شور و یا شیرین استفاده کرده باشید،خستگی چندان خود را نشان نمی دهد.

تنقلات هنگام تماشای فیلم  معمولا دارای قند یا نمک زیاد هستند. فیلم  ترسناک ممکن است به این معنی باشد که شما به احتمال زیاد بیشتر از آنچه که معمولا می خورید به غذ اهای بیشتری احتیاج داشته باشید و  همچنین تمایل به مصرف کافئین داشته باشید که همین موضوع اگر در آخر شب باشد، میزان خواب مفید را هم به شدت کاهش می دهد زیرا بدن شما را تحریک می کند.

بنابراین اثر بدی که معمولا فیلم های وحشتناک بر بدن ما دارند با کاهش کارایی فیزیولوزیک بدن، میزان خواب مفید را کاهش می دهند و تاثیرت منفی دیگری را به دنیال خواهد داشت،البته اگر این روند به طور مکرر اتفاق بیفتد.

تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان: ببینیم یا نبینیم

تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان

با توجه شرایط گفته شده در بخش های مختلف بالا، روانشناسان دیدن فیلم های ترسناک را به صورت روتین و روزمره توصیه نمی کنند، همچنین تماشای فیلم وحستناک در اخر شب به هیچ وجه توصیه نمی شود و اگر دیدن فیلم های ترسناک تنها به صورت یک شرایط تفریحی و همراه با دوستان باشد، موردی ندارد اما  سعی کنید از خوراکی ها و نوشیدنی های مضر استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب  با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲  تماس حاصل فرمایید.

ترس بیش از حد

شاید سوالی که برای شما پیش می اید، این باشد که؛ چرا برخی از افراد احساس ترس بیشتری نسبت به دیگران تجربه می کنند و یا شاید لذت بیشتری می برند

پاسخ به این  سوال دقیقا  مشخص نیست، زیرا این موضوع به طور بالقوه در عمق شخصیت های  هر یک از افراد قرار دارد. به نظر می رسد بخشی از مغز در افراد مختلف توسط بخشی از قسمت های مغز بیشتر برانگیخته می شوند و این موضوع بر هیجان و میزان ترس افراد بسیار تاثیر گذار است.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

برای کنترل ترس ها، لذت ها و هیجانات خود گاهی دچار سردرگمی هایی می شویم که خود احساس می کنیم باید این میزان هیجاناتی که در زندگی تجربه می کنیم، کنترل و مدیریت شوند. اما چرا؟ آیا واقعا تمامی تجربیات احساسی ما باید مدیریت داشته باشند، احساساتی که به سراغ ما می آیند اکثرا به یکباره اتفاق می افتند و دست ما نیستند، اما اگر نحوه مدیریت آن ها را بدانیم شاید در آینده کمتر دچار اختلالات اضطراب، بیماری های قلبی – عروقی و حتی ناراحتی های گوارشی شویم.

و در بیشتر مواقع مشغول تفریحاتی می شویم که خود خبر نداریم چقدر مضر هستند و اعتیاد به آن ها ما را بیشتر درگیر می کند. مثل تاثیر فیلم های وحشتناک بر بدن انسان یا تاثیر بازی های کامپیوتری که تا حدودی خود ما از آن خبر نداریم و در دراز مدت متوجه می شویم بر فیزیک و روان ما تاثیر گذاشته اند.

اگر از اینگونه تفریحات مضر و یا هر گونه فعالیتی در زندگی خود رنج می برید و نمی توانید آن را کنترل کنید، تنها راه چاره آن صحبت با مشاوره است؛ مشاور به خوبی می داند چگونه اعتیاد شما را نسبت به اینگونه تفریحات از بین ببرد. برای این منظور با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در زوز های تعطیل تماس خود را حاصل فرمایید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها