تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

لورس :تفاوت بین لنت ترمز ارزان و گران قیمت چیست؟

  • کد خبر : 2597865
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
لورس :تفاوت بین لنت ترمز ارزان و گران قیمت چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :ترمزهای خودروی شما یکی از مهم‌ترین بخش‌های وسیله نقلیه شما هستند که به شما کمک می‌کنند ایمن بمانید ، و همچنین ایمنی دیگران را نیز حفظ کنید. درست مانند سایر قطعات، هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارند. اگر زمان خرید ترمز فرا رسیده باشد، ممکن است […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ترمزهای خودروی شما یکی از مهم‌ترین بخش‌های وسیله نقلیه شما هستند که به شما کمک می‌کنند ایمن بمانید ، و همچنین ایمنی دیگران را نیز حفظ کنید. درست مانند سایر قطعات، هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارند. اگر زمان خرید ترمز فرا رسیده باشد، ممکن است متوجه تفاوت قیمتی بین انواع آن شوید. بنابراین، تفاوت بین لنت ترمز ارزان و گران قیمت چیست؟
برای  همه خودروها لنت ترمز انواع مختلفی دارد و لنت ترمز کیا و هیوندای نیز به همین صورت است و در انواع کیفیت و برند مختلف در بازار یافت می شود

این تفاوت ها در موارد مختلفی است و در این مقاله به آنها می پردازیم و بیان می کنیم که لنت ترمز جلو اسپورتج ۲۰۱۰ دارای چه تنوع هایی در بازار می باشد

تفاوت بین لنت ترمز ارزان و گران قیمت چیست؟

مواد

یکی از عوامل مهم تفاوت قیمت در لنت ترمز، نوع ماده ای است که لنت ترمز از آن ساخته شده است – سرامیکی، نیمه فلزی یا ارگانیک.

لنت های ترمز ارگانیک معمولاً بسیار ارزان هستند و سایش کمی بر سیستم ترمز شما وارد می کنند. با این حال، موادی که از آنها ساخته شده‌اند (الیاف، فایبرگلاس، کولار و سایر مواد، که با رزین به هم متصل شده‌اند) به این معنی است که بادوام‌ترین آنها نیستند. این باعث می‌شود آنها گزینه‌های خوبی برای رانندگانی با رفت‌وآمدهای کوتاه یا افرادی که معمولاً مایل زیادی را با ماشین خود طی نمی‌کنند، گزینه‌های خوبی باشند.

لنت ترمز نیمه فلزی از فلز و سایر مواد ساخته شده است و عموماً قیمت متوسطی دارند و دوام و کارایی خوبی را ارائه می دهند. اینها برای مسافران شهری که به طور منظم در ترافیک مترو آتلانتا می نشینند عالی هستند.

لنت های ترمز سرامیکی به دلیل مواد به کار رفته در ساخت آن ها و همچنین دوام و اثربخشی گران ترین نوع ترمز هستند. این نوع لنت ترمز برای خودروهای با کارایی بالا عالی است.

کارایی

آیا قصد دارید ماشین خود را به پیست ببرید و با آن مسابقه دهید؟ یا بیشتر یک راننده شهری هستید که در ترافیک های توقف و رفت و آمد زیاد می نشینید؟ اگرچه هر سه نوع لنت ترمز از توقف خودروی شما اطمینان حاصل می کنند، اما هنگام تصمیم گیری باید عملکرد را در ارتباط با عادات رانندگی خود در نظر بگیرید.

 

لنت‌های ترمز ارگانیک پایین‌ترین عملکرد را دارند، بنابراین اگر راننده‌ای هستید که نیاز به استفاده شدید از ترمز دارید، نمی‌خواهید این لنت‌ها را انتخاب کنید.

لنت های ترمز سرامیکی بهترین عملکرد را ارائه می دهند، بنابراین، مگر اینکه هزینه آن شما را آزار دهد، معمولاً برای رانندگی روزمره به این نوع لنت ترمز نیاز نخواهید داشت.

ماندگاری

وقتی پدال ترمز را فشار می دهید، می خواهید سرعت وسیله نقلیه شما کاهش یابد، به خصوص اگر فوری باشد! لنت‌های ترمز فرسوده در متوقف کردن خودروی شما در مواقعی که به آن نیاز دارید چندان موثر نیستند و دوام به طول عمر لنت‌های ترمز شما اشاره دارد و تحت تأثیر نیازهای رانندگی شما خواهد بود. هرچه لنت ترمز شما بادوام تر باشد، گران تر است، درست است؟ خوب، نه کاملا.

 

لنت های ترمز ارگانیک کمترین دوام را در بین این سه نوع دارند.

لنت‌های ترمز سرامیکی ممکن است کاملاً مؤثر باشند، اما به اندازه لنت‌های ترمز نیمه فلزی دوام ندارند.

لنت های ترمز نیمه فلزی بیشترین طول عمر را دارند.

صدا و گرد و غبار ترمز

مواد لنت ترمز شما همچنین بر میزان صدایی که هنگام ترمز می شنوید و همچنین میزان گرد و غبار ترمز که می توانید انتظار داشته باشید روی چرخ های خود جمع می شود تأثیر بگذارد.

 

لنت های سرامیکی معمولاً بسیار کم صدا هستند و به دلیل موادی که دارند، گرد و غبار ترمز کمی تولید می کنند.

لنت های ترمز ارگانیک نیز بسیار کم صدا هستند و گرد و غبار ترمز کمی تولید می کنند. آنها همچنین فشار کمتری به سیستم ترمز شما وارد می کنند.

لنت های ترمز فلزی پر سر و صداترین گزینه از این سه هستند. آنها همچنین بیشترین گرد و غبار ترمز را از بین می برند، یعنی شستشوی مکرر چرخ ها به منظور زیبا و براق نگه داشتن چرخ های شما.

کدام را باید انتخاب کنید؟

در پایان، تفاوت بین لنت ترمز ارزان و گران قیمت تماماً در هزینه نیست و متأسفانه چیزی به نام «ترمز کامل» وجود ندارد. اگر به دنبال لنت ترمز هستید، بهترین گزینه برای انتخاب این است که عادت های رانندگی خود را ارزیابی کرده و معاوضه هایی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید.

 

ماشین خود را در کیاسرویس۱ سرویس کنید

چه نیاز به تعمیر و نگهداری معمول داشته باشید یا تعمیرات مهم تر، کیاسرویس۱  می تواند به شما کمک کند.

خدمات خودروی برجسته و مقرون به صرفه
تیم ما متشکل از بهترین تکنسین های کیاموتور و هیوندای است.. با ارائه خدمات و فروش لوازم یدکی کیا و هیوندای با تخفیفات ویژه به هر مشتری در ۳۶۵ روز سال، در کنار شما هستیم تا نیاز های شما را براورده کنیم

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها