تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
4

لورس :خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

  • کد خبر : 2596035
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
لورس :خدمات مالی مالیاتی و حسابداری
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :شرکت‌های تجاری با مسائل مالی متعددی روبرو هستند که سامان دادن به آن‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران است. افزایش رو به رشد نظارت‌های قانونی بر فرایندهای مالی نیز باعث شده است که اهمیت و پیچیدگی این بخش بیش‌ازپیش شود. هر کسب‌وکار با مسائلی چون امور مالیاتی، حقوقی، دستمزد […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

شرکت‌های تجاری با مسائل مالی متعددی روبرو هستند که سامان دادن به آن‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران است. افزایش رو به رشد نظارت‌های قانونی بر فرایندهای مالی نیز باعث شده است که اهمیت و پیچیدگی این بخش بیش‌ازپیش شود. هر کسب‌وکار با مسائلی چون امور مالیاتی، حقوقی، دستمزد کارمندان، تعیین بودجه و برآورد سود و زیان مواجه است. در چنین شرایطی استفاده از خدمات یک شرکت حسابداری اهمیت پیدا می‌کند. به ویژه در شرکت‌های بزرگ که با پیچیدگی‌های بیشتری مواجه هستند توجه به تخصص در این زمینه توجه بیشتری می‌طلبد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بیشتر نیازهای امور مالی کسب‌وکارها و خدمات یک شرکت‌ حسابداری بپردازیم.

بخوانید  آموزش کیف پول کوینومی به همراه دانلود کیف پول COINOMI

یک شرکت حسابداری چه کاری انجام می‌دهد؟

در دنیای تجارت امروز، به دلیل فضای رقابتی روزافزون زندگی تجاری و مقررات متغیر در حوزه‌های فعالیتی که تحت تاثیر بحران مالی قرار می‌گیرند، شرکت‌ها چاره‌ای جز مدیریت کارآمدتر و دقیق‌تر امور مالی خود ندارند. بنابراین، شرکت‌ها می‌توانند فرصت‌های توسعه کسب‌وکار را با ارائه فرآیندهای مالی حیاتی (حسابداری، مالیات، گزارش‌های مالی، حقوق و دستمزد و غیره) به شرکت‌های تخصصی و حرفه‌ای که خدمات مشاوره‌ای حسابداری و مالی ارائه می‌دهند و همچنین توسعه استراتژی‌هایی که شرکت را متمایز می‌کند، شناسایی کنند. یک شرکت با امور مالی دقیق باعث رشد و سودآوری می‌شود و راحت‌تر می‌تواند به اهداف خود دست یابد.

همچنین یک شرکت حسابداری به مشتریان خود کمک می‌کند تا وظایف مالیاتی و حسابداری را در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است منظم کنند. این خدمات همه امور مالی از جمله توسعه و اجرای فرآیندهای حسابداری و مالیاتی را پوشش می‌دهد. با همسو کردن استراتژی‌های مالیاتی و حسابداری خود با اهداف تجاری شما، اطمینان حاصل می‌کنید که عملکرد مالیاتی به یک دارایی استراتژیک تبدیل می‌شود که به ارزش کل شرکت می‌افزاید.

بخوانید  پول شویی از طریق ارز دیجیتال

چرا باید از خدمات مالی و حسابداری استفاده کنیم؟

اگرچه بعضی کسب‌وکارهای کوچک سعی می‌کنند تمام مسائل حسابداری را خود انجام دهند اما معمولا شرکت‌های تجاری بزرگ و حرفه‌ای ترجیح می‌دهند تمام یا دست‌کم بخشی از مسائل مالی کسب‌وکار خود را به یک شرکت حسابداری معتبر بسپارند. این کار می‌تواند مزایای زیادی را برای بیزینس آن‌ها به همراه داشته باشد که مشخص‌ترین آن انجام دقیق‌تر و منظم‌تر فعالیت‌های مالی شرکت است.

همان‌طور که می‌دانید اشتباه در مسائل مالی شرکت حتی می‌تواند در مواردی منجر به بروز مشکلات حقوقی جدی برای یک شرکت تجاری شود؛ از این جهت نیز اعتماد به یک موسسه حسابداری معتبر می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

مزیت دیگر این کار این است که شما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، می‌توانید بیشتر انرژی خود را صرف افزایش درآمد، افزایش تعداد مخاطبان یا بهبود خدمات و محصولات خود کنید؛ در حالی که خیال خود را از جهت رسیدگی به امور مالی شرکت راحت کرده‌اید.

بخوانید  توکن چیست؟ آشنایی با مفهوم توکن (Token) و انواع آن

 

انجام خدمات مشاوره مالیاتی

قوانین مالیاتی، نرخ مالیات یا معاهدات بین‌المللی از اموری هستند که مرتب تغییر می‌کند. استراتژی‌هایی که دیروز بار مالیاتی یک شرکت را کاهش دادند، ممکن است امروز کارساز نباشند و این باعث شود که ناخواسته هزینه زیادی بر کسب‌وکار تحمیل شود. به خصوص در هنگام ورود به بازارهای جدید در صورتی که اطلاعات کافی و به‌روزی نداشته باشید ممکن است متضرر شوید. افراد بااستعداد در سازمان شما ممکن است زمان کافی برای در نظر گرفتن همه نکات ظریف نداشته باشند. یک شرکت حسابداری ممکن است بیزینس شما را با در نظر گرفت یک نکته کوچک ما مهم از ضررهای مالی یا مشکلات قانونی نجات دهد.

شرکت‌های موفق قبل از تصمیم‌گیری مدیریت، همه پیامدهای مالیاتی را بررسی می‌کنند تا بعدا مجبور به پرداخت حقوق به وکلا در پرونده‌های دادگاه نباشند.

خدمات مالیاتی

قوانین مربوط به مالیات معمولا در دوره‌های چندساله تغییر می‌کند و عدم اطلاع از آن‌ها در مواردی می‌تواند مشکلات حقوقی برای شرکت ایجاد کند. به همین دلیل تسلط کامل بر این قوانین و توجه به تغییرات آن برای هر شرکتی ضروری است. خدمات مالیاتی که یک موسسه حسابداری برای شما انجام می‌دهد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • انتخاب سیستم مالیاتی بهینه
  • مشاوره مالیاتی
  • برنامه‌ریزی و پیش‌بینی مالیاتی
  • حسابداری مالیاتی
  • بهینه‌سازی مالیاتی
  • باز کردن قفل ثبت فاکتورهای مالیات
بخوانید  چامبی ولی Chumbi Valley (CHMB) به زودی در صرافی کوین استور

مدیریت مالی یک سازمان یا شرکت شامل چه مواردی است؟

مدیریت امور مالی یک شرکت کار مدیری است که کلیه عملیات شرکت را برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و کنترل می‌کند، تغییرات در ساختار و حجم منابع مالی را تجزیه و تحلیل می‌کند و بر جریان‌های مالی نظارت می‌کند. مدیر مالی برای مدیریت منابع سازمان از ابزارهای مختلفی استفاده می‌نماید.

خدمات حسابداری شرکت‌ها مجموعه‌ای از ابزارها برای تاثیرگذاری بر امور مالی یک شرکت است که هدف آن سازمان‌دهی کار شرکت در بخش مالی، مدیریت موثر دارایی سازمان و منابع آن و دستیابی به شاخص‌های برنامه‌ریزی شده است.

هدف کلیدی سازوکار مالی به حداکثر رساندن نتایج حاصل از عملکردهای انجام شده از جمله تامین منابع مالی کافی برای سازمان و اجتناب از شکاف‌های نقدی است. در عین حال، تامین مالی نیازهای سازمان می‌تواند هم با هزینه منابع خود و هم به صورت استقراضی انجام شود. انجام این فعالیت‌ها نیازمند مهارت و دقت بالا است. بعضی شرکت‌ها خصوصا شرکت‌های بزرگ به دلیل حجم بالای فعالیت‌ها می‌توانند با استفاده از خدمات یک شرکت حسابداری خصوصی به راحتی از عهده انجام این امور برآیند.

بخوانید  ارز دیجیتال ترون چیست؟ معرفی پروژه TRX و مزایای آن

برای مدیریت امور مالی خود به چه نوع گزارش‌هایی نیاز دارید؟

به عنوان بخشی از مدیریت مالی، هر سازمان تجاری موظف است به طور منظم انواع گزارش‌های زیر را تهیه کند:

  • ترازنامه
  • صورت سود و زیان (نتایج مالی)

ترازنامه شرکت تصویر کاملی از عملکرد سازمان را تشکیل می‌دهد و امکانات را برای شرکت فراهم می‌کند:

  • دریابید که آیا شرکت در یک مقطع زمانی خاص سودآور است یا زیان‌ده
  • تجزیه و تحلیل نسبت وجوه خود و استقراضی در ساختار سرمایه
  • تعیین سطح فعالیت تجاری شرکت
  • محاسبه سودآوری شرکت و تجزیه و تحلیل کارایی استفاده از منابع مادی و مالی
  • تعیین نقدینگی و پرداخت بدهی شرکت

لازم است این امور به صورت دقیق انجام شوند. بزرگ شدن معاملات شرکت می‌تواند منجر به این شود که سودآوری یا زیان‌دهی شرکت به وضوح قابل رویت نباشد. در چنین شرایطی است که خدمات حسابداری حرفه‌ای اثر خود را نشان می‌دهد.

خدمات حسابداری و مالی شامل چه مواردی می‌شود؟

یک شرکت حسابداری خصوصی خدمات زیر را برای دستیابی مشتریان به اهداف عملیاتی و مالی خود ارائه می‌دهد:

  • نگهداری سوابق حسابداری مطابق با مقررات آیین‌نامه مالیاتی یا استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IFRS) به انتخاب شما
  • تهیه و امضای اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، کسر مالیات، مالیات موقت، مالیات شرکت و اظهارنامه برای شرکت‌هایی که بر اساس ترازنامه گزارش می‌دهند.
  • تنظیم و نگهداری اسناد، فیش حقوقی، جدول زمانی و اظهارنامه الکترونیکی صندوق بیمه اجتماعی
  • تهیه صورت‌های مالی شرکت
  • مشاوره در مورد قانون کار و تامین اجتماعی، مجامع عمومی، مدیریت ریسک و امور مالی
  • تهیه گزارش ماهانه بین‌المللی به زبان مورد نظر
  • اطمینان از استقرار سیستم حسابداری شرکت در صورت لزوم
  • مشاوره در مورد حسابداری، مالیات و سایر مسائل از طریق تلفن یا شبکه‌های مجازی
  • ترجمه اسناد، نظرات مکتوب و متون حقوقی به زبان‌های مورد نظر در صورت درخواست و در صورت لزوم
  • ارائه پشتیبانی کارکنان در صورت نیاز و خدمات در محل
  • تشکیل جلسات در مکان‌های مورد نظر شرکت
  • انجام ممیزی در مورد مسائل خاص یا کلی در دفاتر مشتریان در صورت درخواست و ارائه نتایج
بخوانید  کارگاه آموزشی رایگان هکتون‌دیفای صرافی نوبیتکس

خدمات شرکت حسابداری برای کسب‌وکار کوچک

خدمات شرکت حسابداری برای کسب‌وکار کوچک

طیف گسترده‌ای از خدمات مالیاتی و حسابداری، از جمله محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد، مالیات، مشاوره مالی و سایر خدمات حسابداری مشاغل کوچک توجه یک شرکت حسابداری قابل ارائه است. با استفاده از خدمات مشاوره یک موسسه امور مالی می‌توانید همیشه با صاحبان مشاغل در ارتباط باشید و آن‌ها را از وضعیت مالی فعلی خود مطلع کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

یک موسسه حسابداری از جدیدترین ابزارها و فناوری‌ها برای مدیریت کارآمد خدمات حسابداری مشاغل کوچک استفاده می‌کند. بنابراین حتی اگر نمی‌خواهید که تمام امور مالی خود را به یک شرکت خصوصی بسپارید استفاده از مشاوره‌های یک شرکت خصوصی می‌تواند کمک بسیاری به بهبود وضعیت مالی و حقوقی شرکت شما کند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نیازهای حسابداری شرکت‌ها تجاری پرداختیم و خدماتی که شرکت‌های خصوصی در این زمینه به شما ارائه می‌دهند برشمردیم. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و تمایل دارید که به امور مالی خود سامان دهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا استفاده نمایید. این موسسه آمادگی دارد که انجام هرگونه امور مالیاتی، مالی و حسابداری شرکت شما را به عهده بگیرد و با ارائه گزارش‌های دقیق و شفاف شما را در امر اداره شرکت یاری رساند.

بخوانید  معرفی کامل ارز دیجیتال بیت گرت Bitgert (برایس Brise)

همچنین چنانچه قصد دریافت مشاوره در هرگونه مسئله مالی یا قانونی داشته باشید می‌توانید از خدمات این شرکت استفاده کنید. چنانچه در مورد هر یک از مسائل مطرح شده در این مقاله سوال یا ابهامی دارید با ما تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها