تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

لورس :راهنمای کامل کیف پول های بیت کوین + معرفی بهترین‌ها

  • کد خبر : 2663
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کیف پول بیت کوین (Bitcoin Wallet) نرم‌افزار، دستگاه سخت‌افزاری یا تکه کاغذی است که می‌توان از آن برای نگهداری، ارسال یا دریافت بیت کوین‌ استفاده کرد. در این مقاله، ابتدا توضیح می‌دهیم کیف پول بیت کوین چیست، چگونه کار می‌کند و چه انواعی دارد، سپس با بهترین کیف پول‌‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۰ آشنا خواهید شد و در پایان یاد می‌گیرید که چگونه امنیت بیت کوین‌های خود را تأمین کنید.
کیف پول بیت کوین چیست؟ کیف پول بیت کوین ابزاری است که می‌توانید با استفاده از آن بیت کوین‌هایتان را ذخیره کنید، آنها را ارسال کنید یا از فرد دیگری بیت کوین دریافت کنید. این ابزار به‌شکل نرم‌‌افزار بر روی تلفن همراه و رایانه شما نصب می‌شود و یا به‌شکل سخت‌افزار مانند یک حافظه در داخل جیب‌تان جای می‌گیرد.
نرم‌افزارهای کیف پول در نام‌ها و برندهای مختلف موجود هستند و خیلی راحت می‌توانید آنها را به‌صورت رایگان روی تلفن‌ همراه هوشمند و رایانه شخصی خود نصب کنید. همچنین اگر بخواهید از طریق مرورگرهای اینترنتی (چه در گوشی و چه در رایانه شخصی) بیت کوین‌های خود را مدیریت کنید، کیف پول‌های تحت ‌وب گزینه مناسبی برای شما هستند.
..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کیف پول بیت کوین (Bitcoin Wallet) نرم‌افزار، دستگاه سخت‌افزاری یا تکه کاغذی است که می‌توان از آن برای نگهداری، ارسال یا دریافت بیت کوین‌ استفاده کرد. در این مقاله، ابتدا توضیح می‌دهیم کیف پول بیت کوین چیست، چگونه کار می‌کند و چه انواعی دارد، سپس با بهترین کیف پول‌‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۰ آشنا خواهید شد و در پایان یاد می‌گیرید که چگونه امنیت بیت کوین‌های خود را تأمین کنید.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین ابزاری است که می‌توانید با استفاده از آن بیت کوین‌هایتان را ذخیره کنید، آنها را ارسال کنید یا از فرد دیگری بیت کوین دریافت کنید. این ابزار به‌شکل نرم‌‌افزار بر روی تلفن همراه و رایانه شما نصب می‌شود و یا به‌شکل سخت‌افزار مانند یک حافظه در داخل جیب‌تان جای می‌گیرد.

نرم‌افزارهای کیف پول در نام‌ها و برندهای مختلف موجود هستند و خیلی راحت می‌توانید آنها را به‌صورت رایگان روی تلفن‌ همراه هوشمند و رایانه شخصی خود نصب کنید. همچنین اگر بخواهید از طریق مرورگرهای اینترنتی (چه در گوشی و چه در رایانه شخصی) بیت کوین‌های خود را مدیریت کنید، کیف پول‌های تحت ‌وب گزینه مناسبی برای شما هستند.

برخلاف روزهای اولیه معرفی بیت کوین، امروز کار‌کردن با کیف پول‌های این ارز دیجیتال بسیار آسان است و بدون اغراق می‌توان گفت ارسال و دریافت بیت کوین در کیف پول‌های جدید، به‌‌سادگیِ ارسال و دریافت یک پیامک است.

از طرف دیگر، کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین امنیت بیشتری دارند و اگر سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده‌اید، توصیه می‌شود از این کیف پول‌ها استفاده کنید. این کیف پول‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی حتی از داخل ایران خریداری کنید.

بخوانید  برنامه های کوینکس برای جبران خسارات حمله هکری

بنابراین همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، نگهداری و انتقال بیت کوین، با نگهداری پول در حساب‌های بانکی و استفاده از خدمات مؤسسات مالی متفاوت است. بیت کوین کاملاً دیجیتالی است و ماهیت فیزیکی ندارد و هرکس به‌طور مستقیم و روی کیف پول دارایی‌های خود را کنترل می‌کند. به‌عبارت دیگر، دارنده کیف پول مالک حقیقی بیت کوین‌ها است و به جز او، سازمانی مثل بانک نقشی در نگهداری از دارایی‌ها ایفا نخواهد کرد. از این رو، نگهداری و تأمین امنیت بیت کوین باید اولویت اول شما باشد.

فراموش نکنید کنترل کامل دارایی دیجیتال، فقط در کیف پول‌های شخصی و غیرامانی ممکن است. ذخیره دارایی در یک صرافی متمرکز، مانند سپردن آن به بانک است و در این صورت صرافی بر دارایی شما کنترل خواهد داشت.

کیف پول بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

یک کیف پول بیت کوین، با بررسی نقل‌وانتقالات انجام‌شده در بلاک چین و محاسبه موجودی شما، مقداری را که قادر به ارسال آن به کیف پول دیگر هستید، تعیین می‌کند.

بسیاری از افرادی که از کیف پول‌های بیت کوین استفاده می‌کنند، از چگونگی کار این کیف پول‌ها بی‌اطلاع هستند. البته همان‌‌طور که برای استفاده از اینترنت، نیاز به دانستن چگونگی عملکرد آن نیست، برای استفاده از کیف پول و ارسال و دریافت بیت کوین هم نیاز نیست بدانید یک کیف پول چگونه کار می‌کند. بااین‌حال، در ادامه توضیحاتی را ارائه می‌دهیم تا کمی با نحوه کار کیف پول بیت کوین آشنا شوید.

یک کیف پول با رصد تراکنش‌ها و سوابق ثبت‌شده در بلاک چین، موجودی را محاسبه می‌کند و به کاربر نمایش می‌دهد. وقتی بیت کوین ارسال می‌کنید، در حقیقت از موجودی شما کم شده و به موجودی حساب مقصد اضافه می‌شود.

در درون هر کیف پول بیت کوین، دو رشته متنی مجزا، اما مرتبط وجود دارد: کلید عمومی (Public Key) و کلید خصوصی (Private Key).

هرکس برای ارسال بیت کوین باید پیام تراکنش را با کلید خصوصی خود امضا و به شبکه ارسال کند. به این ترتیب، بدون اینکه نیاز به استفاده از نام و مشخصات هویتی در شبکه بیت کوین باشد، مشخص می‌شود که بیت کوین‌ها دقیقاً از طریق کیف پول آن فرد ارسال شده‌اند و فرد دیگری به دروغ این پیام را به شبکه نفرستاده است. داشتن کلید خصوصی به‌منزله مالکیت دارایی‌ها است. برای همین گفته می‌شود هرگز نباید کلید خصوصی (یا کلمات بازیابی) کیف پول خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهید.

بخوانید  افزایش 30 درصدی قیمت استکس به دنبال عرضه‌ی وایت‌پیپر

نودها (کامپیوترهایی که در شبکه بیت کوین تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند)، امضای هر تراکنش را بررسی می‌کنند تا از درستی آن مطمئن شوند. اما چگونه شبکه می‌تواند بدون داشتن کلید خصوصی، از اعتبار امضای دیجیتال اطمینان حاصل کند؟ اینجاست که کلید عمومی به‌ کار می‌آید. با استفاده از کلید عمومی که افشای آن هیچ مشکلی ندارد، نودها می‌توانند بدون دیدن کلید خصوصی، از اعتبار امضای تراکنش اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: کلید خصوصی، کلید عمومی و آدرس بیت کوین چه تفاوتی با هم دارند؟

همان‌طور که واریز پول به حساب‌های بانکی با شماره حساب یا شماره کارت انجام می‌شود، در کیف پول‌ها نیز چیزی به نام «آدرس کیف پول» وجود دارد که اگر بخواهید بیت کوین دریافت کنید، باید آن را به گیرنده بدهید.

بنابراین، منظور از انتقال بیت کوین،‌ ثبت تراکنشی بر روی بلاک چین است که بر اساس آن، مالکیت بیت کوین‌ها به آدرسی دیگر منتقل می‌شود و کیف پول‌ها با رصد تغییرات بلاک چین، اطلاعات جدید را به‌روزرسانی می‌کنند. برای درک بهتر کارکرد کیف پول‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله «شبکه بیت کوین چگونه کار می‌کند» را مطالعه کنید.

انواع کیف پول بیت کوین

کیف پول‌های بیت کوین به سه دسته اصلی فیزیکی، تحت وب و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند

تمام کیف پول‌ها بر اساس نحوه نگهداری کلید خصوصی به دو دسته سرد (Cold) و داغ (Hot) تقسیم می‌شوند.

کیف پول‌های سرد، کیف پول‌هایی هستند که دارایی را بدون اتصال به اینترنت و به‌صورت آفلاین نگهداری می‌کنند و تنها در مواقع نیاز مثل انتقال بیت کوین، به اینترنت متصل می‌شوند. این نوع کیف پول‌ها به‌خاطر شیوه نگهداری کلیدخصوصی، امنیت بیشتری دارند و عمدتاً برای سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده می‌شوند.

در مقابل، کیف پول‌های داغ قرار دارند که در آنها دارایی در شرایطی نگهداری می‌شود که دسترسی به اینترنت وجود دارد. استفاده از یک کیف پول گرم لزوماً به این معنا نیست که کلید خصوصی در سرورهای اینترنتی نگهداری می‌شود، بلکه به متصل‌بودن دستگاه به اینترنت اشاره دارد. به‌عنوان مثال، ذخیره بیت کوین در موبایلی که به اینترنت متصل‌ است، نوعی ذخیره‌سازی داغ است، اگرچه کلیدهای خصوصی روی خود موبایل نگهداری می‌شوند. کیف پول‌های داغ برای استفاده‌های روزمره، سرمایه‌گذاری‌های خرد و معاملات ارزهای دیجیتال مناسب هستند.

بخوانید  ثبت رکوردی جدید از بیت‌کوین/ جدیدترین قیمت ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های بیت کوین در طبقه‌بندی دیگری به دو نوع فیزیکی و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول فیزیکی خود شامل دو نوع کیف پول سخت‌افزاری و کیف پول کاغذی است. کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز به سه دسته کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل و تحت وب تقسیم می‌شوند.

کیف پول سخت‌افزاری

بدون اغراق، کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. کاربر، این کیف پول‌ها را به‌صورت فیزیکی نزد خود نگه می‌دارد و از همین رو امنیت آنها به‌نسبت نمونه‌های نرم‌افزاری بالاتر است. لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) از جمله مشهورترین برندهای تولیدکننده کیف پول سخت‌افزار هستند. امنیت بسیار بالا و ذخیره همزمان چندصد ارز دیجیتال، مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول سخت‌افزاری است.

کیف پول‌های سخت‌افزاری را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید. این کیف پول‌ها در داخل ایران هم به فروش می‌رسند.

کیف پول کاغذی

ساده‌ترین نوع کیف پول ارزهای دیجیتال، کیف پول کاغذی است و درست مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول کاغذی نیز کیف پول سرد محسوب می‌شود. به‌بیان ساده، کیف پول کاغذی همان کلید خصوصی است که روی برگه کاغذی نوشته شده است. امنیت مهم‌ترین مزیت این کیف پول‌ها است، اما معایب و مشکلات زیاد آن باعث می‌شود گزینه محبوبی برای سرمایه‌گذاران نباشند. به‌عنوان نمونه، از‌آنجا‌که در این کیف پول‌ها کلید خصوصی روی یک تکه کاغذ نوشته می‌شود، در مقابل شرایط بد نگهداری مقاوم نیست و نسبت به عوامل طبیعی مانند رطوبت، گرما و پوسیدگی آسیب‌پذیر است. همچنین، برای خرج‌کردن مبالغ ذخیره‌شده روی کیف پول کاغذی نیاز به استفاده از نرم‌افزار است و این سطح دسترسی کاربر به دارایی‌ها را کاهش داده است.

کیف پول‌های کاغذی، ساده‌ترین نوع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال هستند.

برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین می‌توانید به وب‌سایت bitaddress.org مراجعه کنید. در این وب‌سایت با حرکت‌دادن موس یا زدن دکمه‌های کیبورد کیف پول شما ساخته می‌شود و اگر بخواهید می‌توانید با دستگاه پرینتر آن را چاپ کنید. همچنین، جهت اطمینان بیشتر، پس از بارگذاری کامل صفحه ساخت کیف پول، اتصال خود را از اینترنت قطع کنید؛ زیرا نرم‌افزار ساخت کیف پول کاغذی پس از بارگذاری کامل نیاز به اینترنت ندارد. برای خرج‌کردن مبالغ یک کیف پول کاغذی بیت کوین، می‌توان از نرم‌افزارهایی مانند مای‌سلیوم (Mycelium) استفاده کرد.

بخوانید  Robinhood پشتیبانی کیف پول Web3 را به بیت کوین، dogecoin گسترش می دهد

کیف پول موبایل

کیف پول‌های موبایل از محبوب‌ترین انواع کیف پول هستند. دلیل این محبوبیت، همان‌طور که حدس می‌زنید سهولت استفاده از آنها است. با یک کیف پول موبایل می‌توانید در هر زمانی با استفاده از تلفن ‌همراه خود به دارایی خود دسترسی داشته باشید و برای انجام تراکنش از آن استفاده کنید. امروزه تمرکز اغلب توسعه‌دهندگان کیف پول، روی عرضه کیف پول‌های موبایل متمرکز شده است.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ برای آن دسته از افرادی طراحی شده است که بیشتر کارشان با رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ است. این کیف پول‌ها کلید خصوصی را روی خود کامپیوتر ذخیره می‌کنند و برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک عرضه می‌شوند.

همچنین می‌توانید بخوانید: بهترین کیف پول‌های کامپیوتر

کیف پول تحت وب

اگر دسترسی به رایانه یا تلفن همراه نداشته باشید، کیف پول‌های تحت‌وب راحت‌ترین گزینه برای شما هستند. همان طور که از اسمشان پیداست، این کیف پول‌ها بر بستر اینترنت کار می‌کنند و با استفاده از یک مرورگر می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. در خصوص معایب این کیف پول‌ها می‌توان به ذخیره‌شدن کلید خصوصی بر روی اینترنت اشاره کرد که امنیت را کاهش می‌دهد.

بهترین کیف پول بیت کوین

هم‌اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم، بیش از ۷۰ کیف پول معتبر برای بیت کوین وجود دارد. در ادامه قصد داریم ۱۰ مورد از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۰ را معرفی کنیم. در تهیه این فهرست معیارهایی مانند تعداد کاربر (نصب)، امتیاز و بازخورد کاربران، راحتی در استفاده و ویژگی‌های امنیتی در نظر گرفته شده است. به یاد داشته باشید که امنیت و اعتبار کیف پول باید اصلی‌ترین معیار شما برای انتخاب باشد.

کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول لجر

لجر یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری بازار است که از صدها ارز دیجیتال به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. محبوب‌ترین مدل‌های این شرکت لجر نانو اس (Ledger Nano S)، لجر ایکس (Ledger X) و لجر بلو (Ledger Blue)‌ هستند.

بخوانید  غول خودروسازی در حال آزمایش فناوری بلاک چین

بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل و بیشتر ارزهای دیجیتال دیگر در این کیف پول پشتیبانی می‌شوند. امنیت کیف پول‌های لجر بسیار بالاست و می‌توان گفت که هک‌کردن آن تقریباً غیرممکن است.

صفحه نمایش تعبیه‌شده در لجر نانو اس به کاربران این امکان را می‌دهد که حتی در سیستم‌های آلوده به ویروس و بدافزار نیز بتوانند از آن استفاده کنند؛ چراکه کلیدها و عبارت‌های امنیتی کاربر از طریق همین نمایشگر نمایش داده می‌شوند. در هنگام انجام تراکنش‌ها با لجر، باید هر دو دکمه روی دستگاه را فشار دهید و به نوعی انجام تراکنش را تأیید کنید.

مزایا

  • امنیت بالا
  • قیمت پایین نسبت به رقبا
  • صفحه نمایش برای امنیت بالاتر
  • پشتیبانی از ارزها و توکن‌های مختلف
  • مدل‌های مختلف و متناسب با بودجه کاربران

معایب

  • برای نیازهای روزمره مناسب نیست.

کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول ترزور

ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب برای بیت کوین است.

کیف پول‌های ترزور در دو مدل ترزور وان (Trezor One) و ترزور مدل تی (Trezor Model T) عرضه شده‌اند و از ویژگی‌های خوب آنها می‌توان به ابعاد کوچکشان اشاره کرد. اتصال این کیف پول‌ها به رایانه کاربر از طریق کابل یو‌اس‌بی انجام می‌گیرد. نکته جالب‌توجه در خصوص این کیف پول‌ها، قابلیت نگهداری آفلاین سرمایه‌ها و تأیید آفلاین تراکنش‌هاست. ترزور مانند لجر علاوه بر بیت کوین از صدها ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. البته مدل وان از برخی ارزهای دیجیتال مانند ریپل پشتیبانی نمی‌کند. امنیت ترزور هم مانند لجر بسیار بالاست.

مزایا

  • امنیت بالا
  • وجود دکمه‌های فیزیکی برای تأیید تراکنش
  • اتصال آسان به کیف پول‌های دیگر
  • وجود نمایشگر
  • ابعاد کوچک

معایب

  • برای نیازهای روزمره مناسب نیست.

تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین است. اگرچه این کیف پول متعلق به صرافی بایننس است، از کیف پول‌های غیرامانی به حساب می‌آید؛ این یعنی کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه کاربر قرار دارد و هیچ‌کس به‌جز کاربر به دارایی‌ها دسترسی نخواهد داشت. همچنین کد این نرم‌افزار متن‌باز است و این امنیت و اعتبارش را تضمین می‌کند.

تراست والت رایگان است و فعلاً فقط روی تلفن‌های همراه (اندروید و iOS) نصب می‌شود. پشتیبانی از چندصد ارز دیجیتال در کنار ویژگی‌های جذاب دیگر باعث شده است تا تعداد کاربران این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵ میلیون نفر برسد.

بخوانید  یک ماینر خوش‌شانس به‌تنهایی موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین شد!

مزایا

  • پشتیبانی از ارزهای مختلف
  • راحتی استفاده
  • رابط کاربرپسند
  • امنیت مناسب
  • پشتیبانی توسط بایننس
  • متن‌بازبودن

معایب

  • نبود نسخه‌های ویژه رایانه‌های شخصی

پلتفرم‌‌های پشتیبانی‌شده: اندروید – iOS

دانلود TrustWallet

کیف پول الکتروم (Electrum)

کیف پول الکتروم

الکتروم، به‌خصوص نسخه دسکتاپ آن، یکی از مشهورترین کیف پول‌های بیت کوین است که در آن امنیت حرف اول را می‌زند.

یکی از ویژگی‌های این کیف پول، امکان استفاده از آن برای کاربران مبتدی و در عین حال ارائه امکانات مناسب برای کاربران حرفه‌ای است. الکتروم برای لینوکس، ویندوز، مک و اندروید در دسترس است که البته نسخه اندروید آن محبوبیت چندانی ندارد.

به یاد داشته باشید نسخه ویندوزی الکتروم، خود دارای سه نسخه «Windows Installer»، پرتابل و «Standalone Executable» است. در نسخه اول، فایل نصبی در اختیار شما قرار می‌گیرد و به‌راحتی می‌توانید آن را نصب کنید. نسخه پرتابل، فایل‌های جدیدی را که ساخته می‌شود بر روی همان پوشه اصلی (که فایل اجرایی در آن قرار دارد) ذخیره می‌کند و در نسخه «Standalone Executable»، فایل‌های جدید در دایرکتوری ویندوز ذخیره می‌شوند.

مزایا

  • امنیت بالا
  • سادگی برای کاربران مبتدی
  • امکانات مختلف برای کاربران حرفه‌ای
  • سازگاری با کیف پول‌های سخت‌افزاری

معایب

  • رابط کاربری نه ‌چندان جذاب
  • گزارش مشکل در نسخه اندروید

پلتفرم‌‌های پشتیبانی‌شده: اندروید – ویندوز – لینوکس – مک

دانلود Electrum

بیت کوین والت (Bitcoin Wallet)

بیت کوین والت یا کیف پول شیلدباخ

بیت کوین والت یا شیلدباخ والت (Schildbach Wallet)، اولین کیف پول بیت کوین برای تلفن‌های همراه بود. این کیف پول بیت کوین با نام سازنده‌اش، آندرس شیلدباخ (Andreas Schildbach)، شناخته می‌شود. این نرم‌افزار اندرویدی یکی از ساده‌ترین کیف پول‌های بیت کوین برای تلفن‌های همراه است که علیرغم نداشتن امکانات زیاد، امنیت و رابط کاربری مناسبی دارد.

علاوه بر روش‌های معمول در ورود به حساب کاربری، بیت کوین والت از شما یک پین (PIN) نیز می‌خواهد. برای تأیید انجام تراکنش‌ها، واردکردن این پین کد ضروری است.

مزایا

  • رایگان‌بودن
  • امنیت بالا
  • سادگی در استفاده

معایب

  • نبود نسخه مخصوص iOS یا دسکتاپ
  • پیچیدگی روند تهیه نسخه پشتیبان
  • امکانات محدود
  • پشتیبانی‌نکردن از آلت کوین‌ها

پلتفرم‌های پشتیبانی شده: اندروید

دانلود Bitcoin Wallet

بلاک چین داتکام (Blockchain.com)

کیف پول تحت‌وب بلاک چیت داتکام

کیف پول بلاک چین داتکام یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است. این کیف پول از چند ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما عمدتاً برای ذخیره‌سازی و انتقال بیت کوین استفاده می‌شود.

بخوانید  چه خبر از نوسانات بیت کوین؟ تا پایان این هفته حواسمان به چه اخباری باشد؟

بسیاری تصور می‌کنند که بلاک چین داتکام همان بلاک چین است؛ اما این تصور اشتباه است. بلاک چین در واقع فناوری زیرساختی ارزهای دیجیتال است و بلاک چین داتکام تنها یک کیف پول برای نگهداری این ارزهاست که از نام بلاک چین در برند خود استفاده کرده است.

بلاک چین داتکام پیش‌تر با عنوان بلاک چین دات‌اینفو (Blockchain.info) شناخته می‌شد و بعدها نام خود را تغییر داد.

شایان ذکر است که بلاک چین داتکام یک کیف پول مبتنی بر وب است و با مرورگرهای اینترنتی می‌توان به آن دسترسی داشت. بااین‌حال، با استفاده از نرم‌افزارهای موبایل می‌توان دسترسی آسان‌تری را تجربه کرد.

ذخیره‌شدن کلیدها بر روی اینترنت ممکن است برای کاربران نگرانی‌ امنیتی ایجاد کند؛ اما شرکت توسعه‌دهنده بلاک چین داتکام به کاربران اطمینان داده است که تمامی کلیدها به‌صورت رمزنگاری‌شده بر روی اینترنت ذخیره می‌شوند و سازندگان و توسعه‌دهندگان کیف پول هیچ دسترسی‌ای به آنها ندارند.

امنیت بلاک چین داتکام بالاست و قابلیت‌های متنوعی نیز برای افزایش این امنیت وجود دارد. تأیید هویت دوعاملی (۲FA) از جمله این قابلیت‌هاست. با فعال‌کردن این گزینه، یک لایه امنیتی اضافی برای دسترسی به کیف پول‌تان ایجاد خواهد شد.

مزایا

  • امنیت بالا
  • سهولت در استفاده
  • پشتیبانی از اندروید و iOS
  • ذخیره کلیدهای کاربران به‌صورت هش‌نگاری‌شده

معایب

  • نبود نسخه مخصوص ویندوز
  • ذخیره کلیدها بر روی اینترنت
  • تعداد کم ارزهای پشتیبانی‌شده

پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: مروگرهای اینترنتی – اندروید – iOS

دانلود Blockchain.com

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک یک کیف پول غیرمتمرکز است که علاوه بر بیت کوین، بیش از ۳۰۰ ارز و توکن دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند. کنترل کلید خصوصی در این کیف پول کاملا بر عهده کاربر است. امکان تبدیل ارزهای دیجیتال از داخل کیف پول یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های اتمیک والت به حساب می‌آید.

با نصب نرم‌افزار اتمیک والت بر روی رایانه شخصی، دستگاه به یک کیف پول فیزیکی تبدیل می‌شود؛ چراکه کلید خصوصی‌تان نیز در رایانه شما به‌صورت رمزنگاری‌شده ذخیره خواهد شد. همچنین کار با اتمیک بسیار آسان است و رابط کاربری جذاب آن، یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این کیف پول است. اتمیک هم برای کامپیوترهای شخصی و هم برای تلفن‌های همراه عرضه شده است.

بخوانید  هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت کجا و چگونه؟

مزایا

  • سهولت استفاده
  • پشتیبانی از صرافی داخلی
  • امکان اضافه‌کردن توکن‌های خاص
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف
  • امنیت مناسب

معایب

  • مسئولیت بالای کاربر در تأمین امنیت کیف پول
  • پشتیبانی‌نکردن از اتصال کیف پول‌های سخت‌افزاری

پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز – مک – لینوکس – اندروید – iOS

دانلود Atomic Wallet

کیف پول مای‌سلیوم ( Mycelium)

کیف پول مای‌سلیوم

مای‌سلیوم کیف پولی محبوب است که در پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس کاربران است. امنیت و سابقه طولانی از جمله بارزترین ویژگی‌های این کیف پول نرم‌افزاری است. این نرم‌افزار از اتریوم هم پشتیبانی می‌کند.

در مای‌سلیوم کلیدهای خصوصی کاربر مستقیم بر روی تلفن همراه ذخیره می‌شوند و از نظر امنیت مدت‌هاست که امتحان خود را پس داده است.

اگرچه رابط کاربری مای‌سلیوم کمی پیچیده است و جذابیت زیادی برای کاربران تازه‌کار ندارد، قابلیت‌هایی که این کیف پول ارائه می‌دهد، فراتر از ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین است و این موضوع موجب شده است که کاربران این کیف پول از رابط کاربری نه ‌چندان جالب مای‌سلیوم چشم‌پوشی کنند.

به‌طور کلی، ویژگی‌هایی نظیر استفاده از سلسله مراتب قطعی، امکان اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری و کاغذی، امکان شخصی‌سازی و شناخته‌شده بودن کیف پول، مای‌سلیوم را به کیف پولی قابل‌اتکا تبدیل می‌کند.

مزایا

  • امنیت بالا
  • امکان اتصال آسان به کیف پول‌های سخت‌افزاری و کاغذی
  • ویژه‌سازی‌های متعدد
  • متن‌بازبودن

معایب

  • رابط کاربری ضعیف
  • پشتیبانی‌نکردن از ویندوز و سایر سیستم عامل‌های دسکتاپی
  • پشتیبانی‌نکردن از آلت کوین‌ها، غیر از اتریوم

پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: اندروید – iOS

دانلود Mycelium

بیت آدرس (BitAddress)

بیت ادرس

با اختلاف می‌توان بیت ادرس را ساده‌ترین کیف پول‌ساز بیت کوین دانست. در واقع، بیت ادرس تنها یک ایجادکننده کلیدهای خصوصی و آدرس عمومی کیف پول بیت کوین است. به‌محض ورود شما به وب‌سایت بیت ادرس و با تکان‌دادن‌ موس، کلیدهای شما ایجاد می‌شود و می‌توانید آنها را به شکل یک کیف پول کاغذی چاپ کنید.

برای امنیت بیشتر در هنگام ساخت کیف پول کاغذی، پس از بارگزاری کامل صفحه اتصال خود به اینترنت را قطع کنید، زیرا فرایند ایجاد کیف پول نیاز به اینترنت ندارد.

مزایا

  • سادگی استفاده

معایب

  • سهل‌انگاری در حفظ کلید خصوصی برای کاربران تازه‌کار
بخوانید  فروش تترtrc20

پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: مروگرهای اینترنتی

دانلود Bitaddress

کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس

اکسودوس یک کیف پول چندمنظوره است که علاوه بر بیت کوین، از ارزهای محبوبی نظیر تتر، اتریوم، ریپل و لایت کوین نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در ابتدا تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس کاربران بود؛ اما در حال حاضر نسخه‌هایی مخصوص اندروید و iOS نیز منتشر شده است.

برای استفاده از اکسودوس، اتصال به اینترنت ضروری است؛ اما کلیدهای خصوصی شما بر روی دستگاه ذخیره می‌شود و امنیت آن بیشتر به نحوه نگهداری و امنیت دستگاه بستگی دارد. اکسودوس آی‌پی کشور ایران را مسدود کرده است، اما با تغییر آی‌پی می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. با وجود تحریم، خطر مسدودشدن دارایی‌ها در این کیف پول وجود دارد.

مزایا

  • رابط کاربری جذاب
  • صرافی داخلی در کیف پول
  • متن‌بازبودن
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف

معایب

  • ضرورت اتصال به اینترنت
  • پشتیبانی‌نکردن از قراردادهای هوشمند

پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: اندروید – iOS – ویندوز – لینوکس – مک

دانلود Exodus

چگونه امنیت کیف پول خود را حفظ کنیم؟

امنیت اولویت اصلی در حوزه سرمایه‌گذاری کریپتو است

هر چه از امنیت کیف پول ارز دیجیتال و ارتقای سطح این امنیت بگوییم، کم است. در این حوزه خودتان بانک خودتان هستید و یک لحظه غفلت می‌تواند به بهای از دست رفتن تمام سرمایه شما تمام شود. در ادامه به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید تا حد زیادی امنیت سرمایه‌های خود را تأمین کنید.

کیف پول‌های نامعتبر نصب نکنید

اولین گام در حفظ امنیت سرمایه‌ها، استفاده از کیف پول‌هایی است که سطح امنیت قابل‌قبولی را برای سرمایه‌های شما مهیا می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برخی از کیف پول‌ها گزینه‌های امنیتی بیشتری را نسبت به دیگران ارائه می‌کنند.

برخی از کیف پول‌های غیرمعتبر، خود نوعی بدافزار هستند و استفاده از آنها می‌تواند به سرقت دارایی‌های شما ختم شود. استفاده از چنین کیف پول‌هایی امنیت ارزهای دیجیتال شما را به خطر خواهد انداخت. بنابراین حتماً از کیف پول‌هایی استفاده کنید که در میان کاربران از اعتبار قابل‌قبولی برخوردار باشند.

حتما بک‌آپ بگیرید

اگر کیف پول شما گم یا حذف شود یا مشکلی برای دستگاهی که کیف پول روی آن نصب است، پیش بیاید، بدون داشتن نسخه پشتیبان از کیف پول، باید با دارایی‌هایتان خداحافظی کنید.

بخوانید  صفر تا صد برنامه نویسی سالیدیتی

حتماً از کیف پول خود بک‌آپ بگیرید و آن را در جایی امن نگهداری کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانید دارایی‌های خود را بازیابی کنید.

روش بک‌آپ‌گرفتن در هر کیف پول متفاوت است؛ اما بیشتر کیف پول‌ها به شما یک رشته از ۱۲ یا ۲۴ کلمه انگلیسی به‌عنوان بک‌آپ ارائه می‌کنند. در صورت وقوع مشکل، با استفاده از این کلمات می‌توانید به دارایی‌های خود در کیف پول‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

احراز هویت دوعاملی

تأیید هویت دوعاملی (Two Factor Authentication) که به اختصار «۲FA» نامیده می‌شود، روشی است که در آن علاوه بر روش‌های معمول (رمزعبور)، یک لایه امنیتی دیگر نیز برای کاربر ایجاد می‌شود.

در این روش، کاربر برای ورود به کیف پول باید از یک مرحله امنیتی اضافی نیز عبور کند. این مرحله معمولا به شکل پیام کوتاه یا ایمیل یا سرویس‌های تأیید هویت نظیر «Google Authenticator» در کیف پول‌ها قرار می‌گیرد؛ فعال‌کردن تأیید هویت دوعاملی بر عهده کاربر است. در هنگام ورود به کیف پول از او خواسته می‌شود تا گذرواژه اضافی را که به تلفن همراه یا ایمیل او ارسال می‌شود، وارد کند. مطمئن شوید که احراز هویت دوعاملی خود را فعال کرده باشید.

رمز عبور بیومتریک (اثرانگشت – عنبیه)

همان‌طور که از اسمش پیداست، در این روش از اثر انگشت، عنبیه چشم یا تشخیص چهره به‌عنوان یک لایه اضافی در تأیید هویت صاحب کیف پول استفاده می‌شود. تلفن‌های همراه جدید از قابلیت حس‌گر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند. اگر نرم‌افزار کیف پول شما هم چنین قابلیتی داشته باشد و آن را فعال کنید، برای ورود از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از اثر انگشت یا دیگر روش‌ها، ثابت کنید که مالک حقیقی کیف پول هستید.

استفاده از کلمه عبور قدرتمند

این مورد شاید اساسی‌ترین قدم برای حفظ امنیت کیف پول‌تان باشد. انتخاب رمز عبور ساده باعث خواهد شد تا شما به هدفی آسان برای هکرها و دزدانی بدل شوید که به‌دنبال سرقت اطلاعات و سرمایه‌های شما هستند. در انتخاب رمز عبور از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم استفاده کنید تا کار برای هکرها تا حد امکان دشوار شود.

The post راهنمای کامل کیف پول های بیت کوین + معرفی بهترین‌ها appeared first on ارزدیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها