تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

لورس :کیف پول بیت کوین چیست؟ نحوه ساخت و معرفی بهترین کیف پول‌های BTC

  • کد خبر : 2620925
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
لورس :کیف پول بیت کوین چیست؟ نحوه ساخت و معرفی بهترین کیف پول‌های BTC
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اگرچه بیت کوین، فقط به صورت دیجیتالی وجود دارد، شما همچنان باید آن را در جایی نگه دارید. چه امروز بخواهید از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید و چه برای درازمدت سرمایه‌گذاری کنید. به همین دلیل است که هنگام شروع به خرید بیت کوین، باید از کیف پول‌های بیت کوین استفاده کنید. به طور کلی، کیف پول رمزارز، اطلاعات مربوط به دارایی‌های دیجیتال شما و هر توکنی را که در آن نگهداری می‌کنید ذخیره می‌کند.
در این مقاله به صورت کامل، بهترین کیف پول‌های بیت کوین را به شما معرفی کرده و روش نصب آن را نیز توضیح می‌دهیم.
کیف پول بیت کوین چیست؟ کیف پول بیت کوین، یک نرم‌افزار دیجیتالی است که می‌توان بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال مانند اتر یا ریپل را در آن نگه داشت. الکساندر کچ (Alexandre Kech)، مدیر عامل Onchain Custodian، (یک سرویس نگهداری دارایی‌های دیجیتال) می‌گوید: “ کیف پول بیت کوین و هر نوع کیف پول رمزنگاری، یک کیف پول دیجیتالی است که اطلاعات را به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌کند، اجازه دسترسی به آدرس عمومی کیف پول، می‌دهد و تراکنش‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.”
کیف پول‌های بیت کوین، نه تنها کو..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگرچه بیت کوین، فقط به صورت دیجیتالی وجود دارد، شما همچنان باید آن را در جایی نگه دارید. چه امروز بخواهید از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید و چه برای درازمدت سرمایه‌گذاری کنید. به همین دلیل است که هنگام شروع به خرید بیت کوین، باید از کیف پول‌های بیت کوین استفاده کنید. به طور کلی، کیف پول رمزارز، اطلاعات مربوط به دارایی‌های دیجیتال شما و هر توکنی را که در آن نگهداری می‌کنید ذخیره می‌کند.

در این مقاله به صورت کامل، بهترین کیف پول‌های بیت کوین را به شما معرفی کرده و روش نصب آن را نیز توضیح می‌دهیم.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین، یک نرم‌افزار دیجیتالی است که می‌توان بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال مانند اتر یا ریپل را در آن نگه داشت. الکساندر کچ (Alexandre Kech)، مدیر عامل Onchain Custodian، (یک سرویس نگهداری دارایی‌های دیجیتال) می‌گوید: “ کیف پول بیت کوین و هر نوع کیف پول رمزنگاری، یک کیف پول دیجیتالی است که اطلاعات را به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌کند، اجازه دسترسی به آدرس عمومی کیف پول، می‌دهد و تراکنش‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.”

کیف پول‌های بیت کوین، نه تنها کوین‌های دیجیتال شما را نگه می‌دارند، بلکه از آنها با یک کلید خصوصی منحصربه‌فرد، محافظت می‌کنند. در واقع با این روش به شما تضمین می‌دهند تنها شما و هر کسی که کلید خصوصی را در اختیار او می‌گذارید، قادر به باز کردن کیف پول بیت کوین هستید. دقیقاً همانند یک رمزعبور که برای حساب بانکی آنلاین خود دارید.

با یک کیف پول کریپتو می‌توانید کوین‌ها و توکن‌های مختلف را ذخیره، ارسال و دریافت کنید. برخی از آنها فقط از تراکنش‌های اصلی پشتیبانی می‌کنند، درحالی که برخی دیگر دارای ویژگی‌های اضافی مانند دسترسی داخلی به برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین (DApps) هستند. علاوه بر آن، برخی از آنها این قابلیت را به شما می‌دهند که ارز دیجیتال خود را برای کسب سود، استیک کنید

کیف پول‌های بیت کوین چگونه کار می‌کنند؟

از آن جایی که بیت کوین، مبتنی بر فناوری بلاک‌چین کار می‌کند، استفاده از کیف پول بیت کوین به سادگی باز کردن یک کیف پول چرمی نیست! به همین دلیل، سارا اشتیلمن (Sara Shtylman)مشاور فین تک و بلاک‌چین و Perkin Coieoie می‌گوید: “ شاید بهتر باشد به کیف پول بیت کوین مانند ایمیل نگاه کنید.”

برای ارسال ایمیل باید از رمز عبور خود برای ورود به حساب کاربری استفاده کرده، آدرس گیرنده را وارد و سپس ارسال را انتخاب کنید. برای ارسال بیت کوین نیز شما به رمز عبور خود برای دسترسی به ارز دیجیتال و آدرس کیف پول گیرنده مورد نظر (مشابه آدرس ایمیل) نیاز دارید تا برای آنها رمزارز را ارسال کنید.

اشتیلمن همچنین می‌گوید: “ در شبکه بیت کوین، آدرس عمومی یک شناسه است که به یک ورودی دفتر خاص (به عنوان مثال، موجودی بیت کوین) در بلاک‌چین اشاره می‌کند. کلید خصوصی نیز چیزی است که دارنده آن را قادر می‌سازد تا تغییراتی در ورودی دفتر مربوطه ایجاد کند (یعنی برای انتقال بیت کوین به آدرس دیگر).”

این موضوع مهم است که مراقب کلید خصوصی کیف پول‌های بیت کوین (به طور کلی هر کیف پول رمزارزی) باشید. اگر شخص دیگری به کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشد، به سادگی می‌تواند دارایی کیف پول شما را از دسترستان خارج کند. فلذا اگر کلید خود را گم کنید، ممکن است دسترسی به ارز دیجیتال خود را از دست بدهید. دلیل آن، این است که بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال، غیرمتمرکز و از نظر رمزنگاری ایمن هستند.

به عبارتی، هیچ شماره پشتیبانی مرکزی برای مشتری وجود ندارد که بتواند برای اثبات مالکیت و هویت خود و بازنشانی رمز عبور، با آن تماس بگیرد. تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۰ درصد از کل بیت کوین در حال گردش (به ارزش میلیاردها دلار)، گم شده‌اند و کاربران به آنها دسترسی ندارند.

انواع کیف پول بیت کوین که باید بشناسید

همانند کیف پول فیزیکی، کیف پول‌های بیت کوین در طیف وسیعی از سبک‌ها عرضه می‌شوند که هر کدام به نحوی، سادگی استفاده و امنیت را به کاربران ارائه می‌دهند. در ادامه هر کدام را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

کیف پول موبایل

کیف پول‌های موبایل مانند متامسک و کیف پول بیت کوین Exodus، آنهایی هستند که به عنوان برنامه روی تلفن‌ها و تبلت‌ها (سیستم عامل‌های اندروید و IOS)، اجرا می‌شوند.

کیف پول تحت وب

کیف پول‌های تحت وب، مانند کیف پول Guarda Wallet، از طریق شخص ثالث آنلاین (Online Third Party)، دارایی دیجیتال را ذخیره می‌کنند. شما می‌توانید از طریق هر دستگاهی که به شما امکان اتصال به اینترنت را می‌دهد به کوین‌های خود دسترسی داشته باشید و تراکنش‌های خود را انجام دهید. این کیف پول‌های تحت وب، اغلب با صرافی‌های ارز دیجیتال، مرتبط هستند که به شما امکان مبادله و ذخیره رمزارزها را می‌دهند.

اگرچه استفاده از کیف پول‌های بیت کوین تحت وب، ساده است، اما به دلیل اتصال به اینترنت، احتمال هک شدن آنها وجود دارد. این اتفاق نادر است اما لازم است این موضوع را برای ذخیره رمزارزهای خود در نظر داشته باشید. آن دسته از کیف کیف پول‌های تحت وب که متعلق به صرافی‌ها هستند ریسک بیشتری دارند. زیرا مواقعی بوده است که صرافی‌ها تعطیل شده و افراد، کوین‌های موجود در کیف پول تحت وب خود را گم کرده‌اند.

کیف پول تحت وب

کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ، مانند Coinomi و Atomic Wallet که در لیست بهترین کیف پول بیت کوین قرار می‌گیرند، برنامه‌هایی هستند که می‌توانید آنها را بر روی کامپیوتر، دانلود و رمزارزهای خود را در آن ذخیره کنید. این کیف پول‌ها غیرحضانتی بوده و به همین دلیل از امنیت بیشتری برخوردار هستند. اما با این حال، امکان هک شدن وجود دارد، زیرا رایانه شما به اینترنت متصل است.

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری که با عنوان کیف پول سرد نیز شناخته می‌شوند، دستگاه‌های فیزیکی مانند فلش مموری هستند که به وب، متصل نمی‌شوند. از جمله کیف پول‌های بیت کوین که سخت‌افزاری هستند می‌توان کیف پول لجر (Ledger Nano X) و ترزور (Trezor Model T) را نام برد. ‌برای انجام تراکنش‌ها، ابتدا لازم است که کیف پول را از طریق خود کیف پول یا دستگاه دیگری که به اینترنت متصل است، به اینترنت وصل کنید. معمولاً رمز عبور دیگری برای برقراری اتصال وجود دارد تا امنیت را افزایش دهد.

کیف پول کاغذی

در کیف پول کاغذی، کلید خود را که معمولاً یک کد QR است، روی یک برگکاغذی پرینت می‌گیرید. این امر، دسترسی هکر و سرقت رمز عبور را به صورت آنلاین، غیرممکن می‌کند. اما لازم است که بعد از آن از سند فیزیکی، محافظت کنید.

بهترین کیف پول برای بیت کوین کدام است؟

بیت کوین، مقبولیت گسترده‌ای پیدا کرده است و همچنان محبوبیت خود را افزایش می‌دهد. برخلاف سهام یک کارگزاری، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را از یک صرافی، برداشت کرده و در یک کیف پول خارجی، ذخیره کنید. بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، محیط کاربری ساده و دسترسی مناسبی را برای کاربران، فراهم می‌آورند.

ما در این بخش، بهترین کیف پول‌های بیت کوین را از لحاظ هزینه، تجربه کاربری، رمزارزهای قابل پشتیبانی، رضایت مشتری و… به تفکیک بررسی می‌کنیم.

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری بیت کوین

همانطور که گفته شد کیف پول‌ها می‌توانند در دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، قرار بگیرند. کیف پول‌های نرم‌افزاری که به عنوان کیف پول‌های گرم نیز شناخته می‌شوند در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این کیف پول‌ها می‌توانند به صورت دسکتاپ، تحت وب و یا موبایلی باشند. قبل از معرفی آنها، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با وجود سطح بالای امنیت این کیف پول‌های بیت کوین، هر گونه اقدام امنیتی نادرست از سمت کاربر می‌تواند منجر به از دست دادن کامل وجوه شود.

لازم است که کاربران، هیچ یک از اطلاعات ورود، عبارت بازیابی یا کلیدهای خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارند.

کیف پول الکتروم (Electrum)‌

یکی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین، الکتروم است که به دلیل امنیت، منبع‌باز بودن و ارائه ویژگی‌های پیشرفته، انتخاب خوبی برای کاربران محسوب می‌شود. این کیف پول از سال ۲۰۱۱، دو سال بعد از ایجاد بیت کوین، وجود داشته و از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. کیف پول الکتروم به دلیل گزینه‌های پیچیده‌ای که دارد برای کاربران حرفه‌ای مناسب‌تر است. الکتروم به کاربران اجازه می‌دهد تا کارمزد تراکنش‌ها را به صورت سفارشی تعیین کرده و بین بیت کوین در شبکه قدیمی Legacy و شبکه جدید Segwit، یکی را انتخاب کنند.

الکتروم که یکی از کیف پول‌های بیت کوین است، به کاربران این امکان را می‌دهد که سطح امنیتی مورد نظر خود را مشخص کنند. به عنوان مثال می‌توانید یک کیف پول استاندارد، یکی با احراز هویت دو مرحله‌ای یا یک کیف پول چندامضایی ایجاد کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید عبارت بازیابی را با کلمات سفارشی، طولانی کنید.

ویژگی‌های کیف پول الکتروم
مزایا

کارمزد معامله قابل تنظیم

سطح امنیت بالاتر نسبت به سایر کیف پول‌های گرم

فعال کردن ایجاد کانال‌های پرداخت شبکه لایتنینگ (lightning network)

معایب

قابل استفاده تنها برای بیت کوین

بدون پشتیبانی رسمی مشتری

  • شبکه لایتنینگ: نوعی تکنولوژی لایه دوم که کمک می‌کند تا معاملات کوچک، با سرعت بیشتر و مؤثرتر انجام شوند.

کیف پول الکتروم

کیف پول اکسودوس (Exodus)‌

کیف پول اکسودوس می‌تواند در لیست بهترین کیف پول بیت کوین قرار بگیرد. این کیف پول رایگان بوده و با پشتیبانی خوب از مشتری، انتخاب خوبی برای افراد مبتدی است. اکسودوس، یک کیف پول دسکتاپ و موبایل با رابط کاربری ساده و صرافی داخلی است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این کیف پول، تبدیل (Swap) تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال است. Exodus در حال حاضر، امکان مبادله بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال مختلف را فراهم می‌کند.

یکی از دلایلی که ممکن است افراد حرفه‌ای را برای استفاده از اکسودوس دچار تردید کند، منبع بسته بودن (closed-source) آن است. چرا که دقیقاً ایده‌ای خلاف جهت بیت کوین و بلاک‌چین دارد که ممکن است از لحاظ امنیتی، کاربران را نگران کند. اگرچه باید گفت که کاربران به تیم اکسودوس به عنوان یکی از کیف پول‌های بیت کوین، اعتماد کرده و به آن اطمینان دارند. از مزایای آن می‌توان به کارمزدهای سفارشی برای کاهش هزینه‌ها و تنظیم خودکار کارمزد برای انجام سریع تراکنش است.

ویژگی‌های کیف پول اکسودودس
مزایا

صرافی داخلی

پشتیبانی خوب از مشتری

فرآیند نصب و راه‌اندازی آسان

معایب

منبع بسته بودن

فاقد احراز هویت دومرحله‌ای ۲FA

کیف پول مای سلیوم (Mycelium)

مای سلیوم، در لیست بهترین کیف پول‌ بیت کوین ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد که برای موبایل است و به کاربران، کنترل خوبی بر کارمزد تراکنش‌ها می‌دهد. این کیف پول، منبع‌باز بوده و در حال حاضر از بیت کوین، اتر و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، این کیف پول، دارای صرافی داخلی است. همچنین مای سلیوم این امکان را به شما می‌دهد تا کارمزد تراکنش‌ها را به صورت سفارشی، تنظیم کنید. Mycelium دارای چند ويژگی خوب دیگر مانند پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری است.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد بیت کوین خود را در یک دستگاه ذخیره‌سازی آفلاین نگه دارند و در عین حال از رابط کاربری مای سلیوم برای مشاهده دارایی‌های خود استفاده کنند.

ویژگی‌های کیف پول مای سلیوم
مزایا

قابل تنظیم بودن کارمزد تراکنش

امکان استفاده از کیف پول سخت‌افزاری

منبع‌باز بودن

معایب

قابل استفاده تنها در موبایل

پشتیبانی مشتری ضعیف

گیج‌کننده بودن برای کاربران مبتدی

کیف پول مای سلیوم

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

یکی دیگر از کیف پول‌های بیت کوین که به عنوان بهترین کیف پول رمزنگاری در نظر گرفته می‌شود تراست ولت است. زیرا دارای رابط کاربری ساده، پشتیبانی داخلی از DApps و NFT و بیشترین تعداد دارایی‌های قابل پشتیبانی است. این کیف پول، برنامه رسمی بایننس (Binance)، یکی از صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال در جهان است. علی‌رغم ارتباط آن با بایننس، این کیف پول غیرحضانتی است. به این معنا که کلیدهای خصوصی را نگه نمی‌دارد و کنترل کامل آنها بر عهده کاربران است.

تراست ولت از بیش از ۶۵ بلاک‌چین، پشتیبانی می‌کند. در کنار تمام این مزایا، این کیف پول، یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان به NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز است. Trust Wallet دارای یک مرورگر داخلی Web3 است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از طریق برنامه به DApps و بازی‌های بلاک‌چین، دسترسی داشته باشند. این ویژگی، خرید NFTها را آسان می‌کند. زیرا کاربران می‌توانند بدون خروج از برنامه و با استفاده از صرافی غیرمتمرکز گنجانده شده، توکن‌ها را جست‌وجو، خریداری و ذخیره کنند.

ویژگی‌های کیف پول تراست ولت
مزایا

پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها و توکن‌ها

رابط کاربری ساده

مرورگر داخلی Web3

معایب

منابع آموزشی محدود در مورد کوین‌ها و توکن‌ها

متعلق بودن به بایننس

‌کیف پول تراست ولت

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

یک کیف پول سخت‌افزاری خوب، برای بسیاری از ما ضروری است. گذشته از آن که کیف پول‌های سخت‌افزاری به ما کمک می‌کنند تا با سرمایه خود ارتباط بیشتری داشته باشیم، دارایی‌های ما را ایمن‌تر نگه می‌دارند. در ادامه تعدادی از بهترین کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری را که به کیف پول سرد نیز شناخته می‌شوند نام برده و بررسی می‌کنیم.

کیف پول ترزور (Trezor)‌

ترزور یکی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین، به ویژه از لحاظ امنیت است. این کیف پول، دارای قوی‌ترین ویژگی‌های امنیتی است. مدل T از ترزور، نسل دوم کیف پول‌های سخت‌افزاری است که تاکنون ساخته شده است. ترزور مدل T بسیار شبیه به کیف پول لجر است، با این تفاوت که به کاربر امکان می‌دهد تا به صرافی‌های شخص ثالث مانند Changelly و CoinSwitch مستقیماً در رابط خود وب‌سایت، دسترسی داشته باشد.

مدل T از یک صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کند که استفاده از آن برای مبتدیان ساده‌تر از دکمه‌هایی است که مدل قبلی استفاده می‌کرد. علاوه بر آن، ترزور دارای یک کارت MicroSD است که به شما امکان رمزگذاری و محافظت بیشتر در برابر هک شدن می‌دهد. ترزور مدل T از جمله کیف پول‌های بیت کوین است که از تمام توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های کیف پول ترزور
مزایا

دارای رابط کاربری تحت وب و صرافی داخلی

منبع‌باز بودن

پشتیبانی از ۱۴ ارز دیجیتال بومی

معایب

قیمت بالاتر نسبت به بقیه

صفحه نمایش لمسی کوچک برای تایپ

گیج‌کننده بودن برای کاربران مبتدی

کیف پول لجر (Ledger Nano X)

کیف پول لجر، یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که از طریق دسکتاپ یا برنامه موبایل لجر، به دستگاه‌های دارای بلوتوث یا USB متصل می‌شود. Ledger Nano X، نسل دوم کیف پول سخت‌افزاری از Ledger، یک شرکت فرانسوی است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. Nano X، شبیه یک داریو USB است که از طریق USB یا بلتوث به دستگاه شما متصل می‌شود. این بدان معنی است که می‌توانید بدون نیاز به رایانه، کیف پول را به دستگاه IOS یا اندروید خود، متصل کنید.

لجر از جمله کیف پول‌های بیت کوین است که بیش از ۵۵۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند و این فهرست، سالیانه افزایش می‌یابد. درحالی که این دستگاه، یک کیف پول سخت‌افزاری ذخیره‌سازی سرد است، تیم لجر، نرم‌افزار Leger live را ارائه کرده است که یک رابط کاربری برای تمام دارایی‌های شما فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا کیف پول‌های جدیدی را برای ارزهای دیجیتال مختلف به دستگاه‌های خود اضافه و پرتفوی خود را مدیریت کنند.

ویژگی‌های کیف پول لجر
مزایا

دارای رابط کاربری ساده

پشتیبانی از ۱۰۰ برنامه

منبع‌باز بودن

دارای پشتیبانی خوب از مشتری

معایب

ادغام بلوتوث (عامل بالقوه حمله سایبری)

عدم دسترسی از طریق دسکتاپ

کیف پول لجر

جدول مقایسه بهترین کیف پول‌های بیت کوین

در جدول زیر، هر یک از کیف پول‌هایی که در مطالب بالا توضیح دادیم با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

شرکت نوع کیف پول هزینه خرید قابلیت مبادله داخلی (Incorporated Exchange)

سخت‌افزار سازگار

(compatible hardware)

ترزور مدل T

(بهترین از لحاظ امنیت)

سرد ۲۱۹ دلار بله بله
لجر نانو ایکس (بهترین به صورت کلی) سرد ۱۴۹ دلار بله بله
الکتروم (بهترین برای کاربران حرفه‌ای) گرم رایگان خیر بله
اکسودوس (بهترین برای مبتدیان) گرم رایگان بله بله
مای سلیوم (بهترین برای کاربران موبایل) گرم رایگان بله بله
تراست ولت (بهترین کیف پول رمزنگاری) گرم رایگان بله بله

هنگام انتخاب کیف پول بیت کوین چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

انتخاب بهترین کیف پول‌های بیت کوین، ممکن است برای شما فرایندی دشوار باشد. بنابراین لازم است که برخی موارد را هنگام ارزیابی گزینه‌های خود در نظر داشته باشید. لازم نیست حتماً یک کیف پول داشته باشید، بلکه می‌توانید دارای چندین کیف پول بیت کوین باشید. به عنوان مثال می‌توانید بخش عمده‌ای از دارایی‌های خود را در یک کیف پول سخت‌افزاری و مقدار کمی را در کیف پول موبایل برای انجام تراکنش‌ها نگه دارید.

در ادامه نکات مهم در انتخاب کیف پول را بررسی می‌کنیم.

به نحوه برنامه‌ریزی برای استفاده از کریپتو فکر کنید

برای فردی که مرتباً در حال معامله دارایی‌های دیجیتال است، بهترین کیف پول، می‌تواند والت موبایل یا وب باشد که مستقیماً به یک صرافی متصل است. درحالی که کسی که مقدار زیادی رمزارز را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در اختیار دارد، ممکن است بهتر باشد از یک کیف پول سخت‌افزاری استفاده کند.

در مورد شهرت و محبوبیت کیف پول تحقیق کنید

قبل از دانلود و استفاده از کیف پول‌های بیت کوین، برای خواندن نظرات، تجربه کاربر، ویژگی‌های اضافی و امنیت آن، وقت بگذارید. بهتر است از کیف پولی که در گذشته هک شده یا با مشکلات جدی مواجه شده است دوری کنید.

درباره گزینه‌های پشتیبان‌گیری کیف پول تحقیق کنید

برخی از کیف پول‌ها به شما امکان می‌دهند، چه به صورت آنلاین یا روی دستگاه فیزیکی، از اطلاعات خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید. به این ترتیب اگر رایانه یا موبایل شما خراب شود، می‌توانید دوباره به کوین‌های خود دسترسی داشته باشید. اگر قصد دارید تعداد زیادی رمزارز نگه دارید، ممکن است بخواهید کیف پول‌هایی را در اولویت قرار دهید که به شما امکان می‌دهد به صورت کامل از اطلاعات خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چگونه یک کیف پول بیت کوین برای موبایل بسازیم؟

یک کیف پول آنلاین، می‌تواند ساده‌ترین و بهترین انتخاب برای افرادی باشد که به تازگی، وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. کیف پول کوینومی از جمله کیف پول‌های بیت کوین بوده که رایگان و استفاده از آن آسان است. در ادامه روش ساخت کیف پول کوینومی را توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا وارد گوگل پلی (Google Play)‌ برای سیستم عامل اندروید، یا اپ استور (App Store) برای سیستم عامل IOS شوید.
  • Coinomi را جست‌وجو و دانلود کنید.
  • برنامه را باز کرده و عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای خود را یادداشت کنید. توجه کنید که این عبارت، بسیار مهم است و نباید آن را گم کنید.
  • یک رمز عبور قوی، انتخاب کنید.
  • اکنون می‌توانید بیت کوین را به کیف پول خود اضافه کنید. (می‌توانید از آدرس دریافتی خود برای دریافت بیت کوین استفاده کنید)

روش ساخت کیف پول بیت کوین

آدرس دریافتی بیت کوین چیست؟

هر یک از کیف پول‌های بیت کوین، دارای یک آدرس دریافتی هستند که منحصربه‌فرد بوده و مانند شماره حساب بانکی است. شما می‌توانید این آدرس را با دیگران به اشتراک بگذارید تا بتوانند کوین‌های مورد نظر را به کیف پول شما ارسال کنند. آدرس BTC، ترکیبی از حروف و اعداد است که همیشه با ۱ یا ۳ شروع می‌شود. مورد زیر، نمونه‌ای از آدرس دریافتی است:

۳FZbgi29cpjq2GjdwV8eyHuJJnkLtktZc5

هر کیف پول، به صورت خودکار، یک آدرس جدید تولید می‌کند. اگر به تازگی یک کیف پول، ساخته‌اید، بلافاصله یک آدرس بیت کوین منحصربه‌فرد خواهید داشت. آدرس بیت کوین جدید، نه تنها پس از ساخت کیف پول، بلکه پس از هر تراکنش نیز ایجاد می‌شود. مهم‌ترین علت این کار، بالا بردن امنیت است. زمانی که آدرس شما مدام تغییر می‌کند، از حریم خصوصی شما در شبکه بیشتر محافظت می‌شود.

البته لازم است بدانید که در کیف پول‌های بیت کوین، فرقی ندارد کسی کوین‌ها را به آخرین آدرس یا قدیمی‌ترین آدرس شما ارسال کند. در نهایت، بیت کوین‌ها به همان کیف پول، فرستاده می‌شوند. در بیشتر والت‌ها تمام آدرس‌های تولید شده را می‌توان در قسمت تاریخچه تراکنش‌ها پیدا کرد.

نکتع مهم دیگر، این است که همیشه برای دریافت و ارسال بیت کوین، آدرس دریافت‌کننده را کپی و پیست کنید. این روش، ریسک اشتباه وارد کردن را کاهش می‌دهد. از آن جایی که تمام تراکنش‌های ارز دیجیتال، غیر قابل بازگشت هستند، آدرس را ننویسید و تایپ نکنید.

چگونه بیت کوین را ارسال یا دریافت کنیم؟

قیمت بیت کوین، از زمان ایجاد آن تاکنون، رشد زیادی داشته است. به همین دلیل از محبوبیت زیادی میان کاربران برخوردار است. برای خرید و فروش این رمزارز، لازم است ابتدا بدانید که چگونه آن را به کیف پول‌های بیت کوین، ارسال کرده یا دریافت کنید. برای انجام این کار، کافی است مواردی که در ادامه توضیح می‌دهیم را انجام دهید.

  • آدرس دریافت‌کننده

ابتدا وارد کیف پول خود شوید. در اکثر کیف پول‌ها، آدرس دریافت‌کننده را می‌توان در زیر دکمه «دریافت» پیدا کرد.

  • دریافت

برای دریافت بیت کوین در کیف پول خود، آدرس دریافت‌کننده را از کیف پول خود کپی کرده و در فرم سفارش صرافی قرار دهید تا این فرایند را تکمیل کند. در صورتی که یک شخص بخواهد برای شما بیت کوین ارسال کند، کافی است این آدرس را به فرد مورد نظر بفرستید و از او بخواهید باقی مراحل را طی کند.

  • ارسال

ارسال بیت کوین نیز به همین سادگی است. روی «ارسال» در کیف پول خود کلیک کنید. سپس آدرس دریافتی را که از گیرنده، کپی کرده‌اید وارد کنید. مقدار مورد نظر را برای ارسال، وارد و آن را تأیید کنید.

سخن پایانی

انواع مختلفی از کیف پول‌های بیت کوین وجود دارند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. بهترین کیف پول‌های بیت کوین، با توجه به معیارها و مبتدی و حرفه‌ای بودن افراد می‌تواند برای هر کاربر، متفاوت باشد. ولی برخی موارد و نکته‌ها وجود دارد که باعث می‌شود تعداد محدودی از کیف پول‌ها در دسته بهترین‌ها قرار بگیرند. مواردی نظیر امنیت، سادگی استفاده و تعداد رمزارزهای قابل پشتیبانی از جمله فاکتورهایی هستند که در این موضوع تأثیرگذار هستند.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها