تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

لورس :پلتفرم Rari Capital چیست؟ آشنایی با رری کپیتال و توکن RGT

  • کد خبر : 2597320
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پلتفرم Rari Capital چیست؟ آشنایی با رری کپیتال و توکن RGT مجموعه پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز یا Rari Capital یک پلتفرم در DeFi است که با اهدافی مانند پر کردن شکاف بین کاربران فنی و غیر فنی، افرادی که به‌دنبال ریسک بالا یا پایین هستند و کاربران تازه کار و متخصص به‌وجود آمد. در واقع، این روزها که هدف تمامی سیستم‌های مالی به تمرکززدایی تغییر کرده، پلتفرم‌های غیرمتمرکزی مانند رری کپیتال یا صرافی Dex روزبه‌روز پیشرفت می‌کنند و با قابلیت‌های جدید و بی‌نظیری که ارائه می‌دهد از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
برای مطالعه بیشتر dex چیست را مطالعه کنید.
پلتفرم Rari Capital اما علاوه بر غیرمتمرکز بودن، فرصت‌های درآمدزایی بسیاری را برای افراد و شرکت‌ها به وجود آورده که بیش از پیش بر محبوبیت آن افزوده است. برای این که بدانید این پلتفرم چیست و توکن حاکمیتی آن یعنی RGT چه مزایایی دارد، ادامه این مقاله را از دست ندهید.
آشنایی با Rari Capital رری کپیتال یک وب‌سایت است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به پلتفرم واریز کنند؛ سپس پلتفرم به‌طور خودکار آن‌ها را در فرصت‌ها..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پلتفرم Rari Capital چیست؟ آشنایی با رری کپیتال و توکن RGT

مجموعه پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز یا Rari Capital یک پلتفرم در DeFi است که با اهدافی مانند پر کردن شکاف بین کاربران فنی و غیر فنی، افرادی که به‌دنبال ریسک بالا یا پایین هستند و کاربران تازه کار و متخصص به‌وجود آمد. در واقع، این روزها که هدف تمامی سیستم‌های مالی به تمرکززدایی تغییر کرده، پلتفرم‌های غیرمتمرکزی مانند رری کپیتال یا صرافی Dex روزبه‌روز پیشرفت می‌کنند و با قابلیت‌های جدید و بی‌نظیری که ارائه می‌دهد از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

برای مطالعه بیشتر dex چیست را مطالعه کنید.

پلتفرم Rari Capital اما علاوه بر غیرمتمرکز بودن، فرصت‌های درآمدزایی بسیاری را برای افراد و شرکت‌ها به وجود آورده که بیش از پیش بر محبوبیت آن افزوده است. برای این که بدانید این پلتفرم چیست و توکن حاکمیتی آن یعنی RGT چه مزایایی دارد، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بخوانید  ورج (Verge) چیست؟ کاربردها و خرید ارز ورج

آشنایی با Rari Capital

رری کپیتال یک وب‌سایت است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به پلتفرم واریز کنند؛ سپس پلتفرم به‌طور خودکار آن‌ها را در فرصت‌های مالی که بیشترین بازدهی را به‌همراه دارد سرمایه‌گذاری کرده و کاربر سود به‌دست می‌آورد. به‌طور کلی پلتفرم Rari Capital را باید مجموعه‌ای از پروتکل‌های غیرمتمرکز مالی و البته بر بستر شبکه اتریوم بدانیم که قصد دارد خلاء میان افراد تازه‌کار و متخصص را به‌نوعی از بین ببرد.

رری در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک وب‌سایت وام‌دهی مالی آغاز کرد، اما پس از مدت کوتاهی، قابلیت تعادل مجدد را نه فقط برای پروتکل‌ها بلکه میان استیبل کوین‌ها نیز به مجموعه قابلیت‌های خود افزود.

به کمک ویژگی تعادل مجدد، Rari Capital می‌تواند بازده کل و بازده سالانه بالاتری را نسبت سایر پلتفرم‌های مشابه داشته باشد. اما علاوه بر آنچه گفتیم، رری ابزارها و محصولاتی مربوط به بازارهای غیرمتمرکز مالی را نیز ارائه می‌دهد که برای طیف گسترده‌ای از پروفایل‌های کاربران DeFi طراحی شده و کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها به‌راحتی کسب سود کنند.

بخوانید  توییتر (X) جا پای پی‌پال را دنبال می‌کند

محصولاتی که Rari ارائه می‌دهد دسته‌ای از راه‌های ساده و البته ایمن را در اختیار کاربران می‌گذارد تا بتوانند دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به کمک DeFi رشد دهند و درآمد کسب کنند. بدین ترتیب، محصولات اصلی رری کپیتال عبارتند از:

  • Yield Aggregator
  • Fuse
  • Tranches
  • Pool2

در ادامه برای این که بهتر با این پلتفرم و کاربردهای آن آشنا شویم به بررسی هر یک از محصولات آن می‌پردازیم.

Yield Aggregator یا Earn

این محصول در حقیقت همواره به‌دنبال جمع‌‌آوری بیشترین سود پروتکل است و استخرهای وام‌دهی را پیدا می‌کند که هم پروتکل‌های امنیتی پلتفرم را داشته باشند و هم بالاترین سود را ارائه دهند. به همین منظور، پلتفرم Rari Capital چندین استخر نقدینگی را ارائه می‌دهد. برخی از این استخرها عبارتند از:

  • (USD coin (USDC
  • دای (DAI)
  • اتریوم (ETH)
  • Yield

کاربران برای استفاده از این استخرها، باید ابتدا توکن‌هایی که توسط هر استخر پشتیبانی می‌شود را به آن واریز و سپس در مقابل آن یک توکن که به آن‌ها سود می‌دهد، دریافت کنند. آنطور که تاکنون از عملکرد رری کپیتال ارزیابی شده، این پلتفرم بیشترین Yield Aggregator یا همان جمع‌آوری بازده را در میان پلتفرم‌های DeFi داشته است. این پلتفرم همچنین برای انجام تراکنش‌ها ابتدا به‌دنبال امن‌ترین بستر می‌گردد و سپس به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر زمان سرمایه خود را به‌صورت دارایی‌هایی که توسط Rari پشتیبانی می‌شوند، برداشت کنند.

بخوانید  لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران

کارمزد استفاده از این استخرها بدین ترتیب است:

  • ۱۷/۵ درصد از سود کاربر بر روی استیبل کوین‌ها
  • ۱۷/۵ درصد از سود کاربر بر روی استخر اتر
  • ۱۲/۵ درصد از سود علاوه بر ۰.۵ هزینه برداشت برای استخرهای yield

Tranches

این محصول از پلتفرم رری با همکاری Saffron Finance، یک پروتکل DeFi که در کاهش ریسک و ارائه نرخ‌های بهره ثابت در پروژه های دیفای پیشگام به‌شمار می‌رود، ساخته شده است. کاربرانی که در این بخش‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند، نرخ‌های سود تضمینی و همچنین انتشار نماد بومی Saffron Finance SFI را به عنوان انگیزه‌ای اضافی برای تامین نقدینگی دریافت خواهند کرد.

Fuse

Fuse نام یک پروتکل، با سود متغیر است که به کاربران اجازه قرض دادن دارایی‌های همتا (P2P) و وام گرفتن را می‌دهد. این پروتکل همچنین هر کاربری را قادر می‌سازد تا استخر وام‌دهی و وام‌گیری اختصاصی خود را ایجاد و مستقر کند. بدین ترتیب هر فرد می‌تواند ریسک مورد نظر خود در معامله را تعیین کند. استخرها همچنین بنا به خواست کاربر می‌توانند خصوصی یا عمومی باشند.

بخوانید  دلار یا تتر؛ کدامیک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

استفاده از این استخرها با ۱۰درصد کارمزد همراه است که می‌تواند بنا به نظر جامعه حاکمیتی رری متفاوت باشد.

Pool2

ابزاری مانند pool2، با قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، انگیزه کافی برای ارائه‌دهندگان نقدینگی رمزارز (RGT (LP در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در کنار مواردی که توسط خود DEX ارائه می‌شود، را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند هم RGT و هم ETH را در SushiSwap در استخر RGT-ETH شرکت دهند و علاوه بر جوایز SUSHI که از SushiSwap به دست می‌آورند، جوایز RGT اضافی را نیز کسب کنند.

سازندگان پلتفرم Rari Capital

جالب‌ترین موضوعی که در مورد پلتفرم رری کپیتال باید به شما بگوییم تیم سازنده و پشتیبان این وب‌سایت است. پلتفرم رری توسط جای باونانی (Jai Bhavnani)، جک لیپستون (Jack Lipstone) و دیوید لوسید (David Lucid) در جولای ۲۰۲۰ به‌وجود آمد. شاید بگویید تا به اینجا خبر جذابی نخواندیم اما باید بگوییم تمامی موسسان رری که نام بردیم زیر ۲۰ سال سن دارند! جی، جک و دیوید تنها ۱۹ ساله بودند که موفق شدند با تاسیس پلتفرم بی‌نظیر خود، DeFi را به مرحله جدیدی از پیشرفت منتقل کنند.

بخوانید  لونا کلاسیک بخریم یا نه؟

خوب است بدانید پلتفرم Rari به‌تازگی عنوان “The Smartest Stable Robo-Advisor” یا هوشمندترین پلتفرم مشاور را از آن خود کرده است. این عنوان به این معنی بوده که رری با استراتژی‌های اختصاصی خود شیوه‌ای نوین در وام‌گیری از استخرها را ارائه می‌دهد.

در حقیقت، اگر بخواهیم منصفانه نظر دهیم استراتژی‌هایی که Rari Capital به‌کار می‌برد هیچ شباهتی با روش‌های سنتی ندارد و در میان پلتفرم‌های غیرمتمرکز تا حد زیادی منحصر‌به‌فرد به‌شمار می‌رود. تمامی این استراتژی‌ها مشابه پروتکل‌های جدید و مختلفی مانند پروتکل‌هایی که پلتفرم‌های قدرتمند Aave، Curve و Compound استفاده می‌کنند، است.

توکن حاکمیتی (Rari Capital (RGT

توکن حاکمیتی پلتفرم رری یا توکن RGT، نماد اصلی این پلتفرم به‌شمار می‌رود که بر بستر اتریوم با استاندارد ERC-20 شکل گرفته است. قیمت این توکن در زمان نگارش مقاله معادل ۰.۴۴ دلار بوده که با ارزش بازار ۵,۴۹۷,۹۲۲ میلیون دلاری در رتبه ۹۹۷ بازار قرار دارد.

RGT همچنین به‌عنوان ارز اصلی برای کاربرانی که می‌خواهند در استخرهای نقدینگی خود بازدهی ایجاد کنند نیز کاربرد دارد. در مجموع توکن RGT برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • حاکمیتی: دارندگان رمزارز RGT می‌توانند از طریق حاکمیت زنجیره‌ای در رای‌گیری‌های این اکوسیستم شرکت داشته باشند.
  • حاکمیتی با واسطه: زمان‌هایی که استخرهای این پلتفرم، توکن حکومتی سایر پلتفرم‌ها مانند BAI یا COMP را داشته باشد، RGT به‌عنوان واسطه برای تصمیم‌گیری سرنوشت این پروژه‌ها عمل می‌کند.
  • تخفیف در هزینه‌ها: دارندگان توکن RGT می‌توانند در هزینه‌های خود تخفیف بگیرند.
بخوانید  قیمت بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

پس از هر تراکنش، RGT تولید شده توسط پروتکل سوزانده می‌شود. در اینجا سوزاندن به معنای ارسال توکن‌ها به یک آدرس کیف پول غیرقابل استفاده است که باعث می‌شود توکن‌ها از چرخه گردش حذف شوند. در نهایت، این فرآیند منجر به کاهش کلی در عرضه توکن‌های RGT خواهد شد.

همچنین در سپتامبر ۲۰۲۱، انجمن رمزنگاری Rari پیشنهادی را برای ضرب فوری ۲،۵۰۰،۰۰۰ توکن RGT، به اضافه ۷،۵۰۰،۰۰۰ RGT دیگر با نرخ خطی طی سه سال آینده تصویب کرد. این در مجموع نشان دهنده ۱۰۰۰۰۰۰۰ RGT است که باید به خزانه Rari DAO تخصیص داده شود. بدین ترتیب طبق آخرین آمار در فوریه ۲۰۲۲، حداکثر و کل عرضه توکن RGT ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ و عرضه در گردش ۱۲,۱۳۵,۰۰۰ بوده است.

توکن های RGT چگونه در پلتفرم رری حاکمیت می کنند؟

حاکمیت در پلتفرم Rari شامل یک مؤلفه درون زنجیره‌ای (on-chain) و یک مؤلفه خارج از زنجیره (off-chain) است. در این پلتفرم، فرآیندهای مدیریت سازمان غیرمتمرکز مستقل (Rari Capital (DAO توسط دارندگان توکن RGT و از طریق GovernorBravo اجرا می‌شود. بسیاری از فرآیندهای اجماع با سطوح بالا در رری تاکنون توسط اعضای انجمن، یعنی همان دارندگان RGT تعیین شده و خارج از زنجیره نهایی شده است.

بخوانید  ۶ استیبل کوین از ۲۲ آگوست به ارزش ۶۶۳.۲ میلیون دلار درآمد کسب کردند

اما به‌طور کلی، مشارکت کنندگان اصلی جامعه Rari در قالب گروه‌های کاری مستقل به نام “taskforces” سازماندهی شده‌اند. هر گروه هدف یا چشم‌انداز مشخص خود را داشته و اختیارات بسیاری از نظر نحوه خرج کردن منابع خود، استخدام و همکاری با مشارکت‌کنندگان و تصمیم‌گیری برای دستیابی به اهداف گروه دارد. گروه‌های task force حال حاضر در پلتفرم Rari Capital عبارتند از:

  • گروه زیرساخت‌ها (Infrastructure taskforce): ساخت قوی‌ترین پروتکل‌های وام‌دهی و قرض دادن‌های زیربنایی، سپس راه‌اندازی این زیرساخت‌ها و امکان رشد آن به‌عهده گروه زیرساخت است.
  • گروه Market XYZ: ایجاد یک فرانت اند (front end) و یک کسب و کار برای پروتکل Rari که برای همه قابل دسترسی است، بررسی موارد استفاده‌های دیگر از پروتکل زیربنایی با تاکید بر راه حل‎های لایه دو بر عهده تیم بازار XYZ قرار دارد.
  • گروه برنامه‌های کاربردی تعمیم‌یافته (Generalized applications taskforce): ایجاد ادغام و برنامه‌های کاربردی در پروتکل Rari هدف و وظیفه اصلی گروه برنامه‌ها کاربردی تعمیم‌یافته است.
بخوانید  پالیگان چیست؟ معرفی شبکه Polygon و آینده پالیگان و ارز ماتیک

لازم به ذکر است که دارندگان توکن RGT نیز در تعیین اهداف گروه‌ها و طرح‌های حاکمیتی پلتفرم رری نقش دارند.

چطور توکن های RGT را به دست آوریم؟

برای شروع کسب درآمد از توکن‌های RGT، کاربران باید بسته به میزان ریسکی که حاضر به پذیرش آن هستند، در یکی از استخرهای استخراج نقدینگی سپرده‌گذاری کنند. استخراج نقدینگی یک روش مالی غیرمتمرکز است که در آن کاربران بخشی از دارایی‌های رمزارزی خود را در استخرهای نقدینگی مختلف قرار می‌دهند و در ازای آن، توکن‌ها و کارمزد دریافت می‌کنند.

استخرهایی که پلتفرم Rari Capital برای سپرده‌گذاری به کاربران ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • (Stable pool (RSPT: استخری که با قراردادهای حسابرسی انحصاری و با ریسک پایین در تعامل است.
  • (Yield pool (RYPT: استخری که بدون توجه به قراردادهای اهرمی یا حسابرسی نشده بالاترین بازده را دارد.
  • (ETH pool (REPT: استخر ETH بازدهی ایمن و پایدار را بر اساس قیمت ETH به کاربران ارائه می‌دهد.
بخوانید  آموزش استیک ترون در تراست ولت و محاسبه سود آن

همچنین با توجه به این که توکن RGT بر بستر اتریوم طراحی شده، می‌توانید آن را در بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست والت (Trust wallet) یا متا مسک (MetaMask) یا کیف‌های سخت‌افزاری مانند ترزور یا لجر نگه‌داری کرد.

Rari Capital؛ پلتفرم تازه نفس دیفای

همانطور که در این مقاله خواندید، پلتفرم Rari Capital یک پلتفرم جوان و جذاب در میان پلتفرم‌های غیرمتمرکز است که با محصولاتی را برای توانمندسازی افراد ارائه می‌دهد. رری در حقیقت با ارائه انتخاب‌ها و گزینه‌های قدرتمند برای ایجاد ارزش به دارایی کاربران طراحی شده و متناسب با نیازهای مختلف موجود در سراسر جمعیت رو به رشد کاربران DeFi است. Rari از زمان تاسیس تاکنون توانسته بیش از ده هزار کاربر را جذب خود کند که یک آمار بی‌نظیر در بازارهای غیرمتمرکز به‌شمار می‌رود. در صورتی که شما نیز مجذوب قابلیت‌های این پلتفرم شده‌اید، می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر فعالیت خود را در Rari آغاز کنید. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

بخوانید  خیز بیت کوین برای ورود به کانال 30 هزار دلاری!

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها