تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

لورس :ایردراپ چیست؟ نحوه شرکت و دریافت ایردراپ ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2640976
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۹
لورس :ایردراپ چیست؟ نحوه شرکت و دریافت ایردراپ ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ایردراپ ارز دیجیتال (Crypto Airdrop) نوعی استراتژی بازاریابی برای پروژه‌های کریپتویی است که طی آن کمپانی مربوطه به کیف پول ارز دیجیتال کاربران، رمزارز پروژه خود را به‌عنوان هدیه و پاداش ارسال می‌کند. این پاداش‌ها معمولاً در ازای یک‌سری فعالیت جزئی در شبکه‌های اجتماعی، نظیر ریتوییت کردن یک پست یا دنبال‌کردن چند صفحه به کاربران داده می‌شوند. هدف نهایی یک ایردراپ، شناخته‌شدن پروژه مربوطه میان کاربران ارزهای دیجیتال و به گردش درآوردن توکن مربوطه میان سرمایه‌گذاران است.
اصطلاح ایردراپ یکی دیگر از عبارات پراستفاده در دنیای رمزارزها است که در مطلب ایردراپ چیست از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، به طور کامل آن را توضیح خواهیم داد. دریافت ارز دیجیتال رایگان شاید ساده‌ترین پاسخ برای سوال ایردراپ چیست باشد اما علاوه‌‌بر این، ابهامات دیگری نیز در مورد ایردراپ ارز دیجیتال وجود دارند.
آیا ایردراپ ارز دیجیتال معتبر است؟ آیا می‌توان با شرکت در ایردراپ به کسب سود رسید؟ مراحل دریافت ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ انواع ایردراپ چیست؟ ایردراپ‌های موفق کدامند؟ مزایا و معایب ایردراپ‌ها و . . . همگی موضوعاتی ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ایردراپ ارز دیجیتال (Crypto Airdrop) نوعی استراتژی بازاریابی برای پروژه‌های کریپتویی است که طی آن کمپانی مربوطه به کیف پول ارز دیجیتال کاربران، رمزارز پروژه خود را به‌عنوان هدیه و پاداش ارسال می‌کند. این پاداش‌ها معمولاً در ازای یک‌سری فعالیت جزئی در شبکه‌های اجتماعی، نظیر ریتوییت کردن یک پست یا دنبال‌کردن چند صفحه به کاربران داده می‌شوند. هدف نهایی یک ایردراپ، شناخته‌شدن پروژه مربوطه میان کاربران ارزهای دیجیتال و به گردش درآوردن توکن مربوطه میان سرمایه‌گذاران است.

اصطلاح ایردراپ یکی دیگر از عبارات پراستفاده در دنیای رمزارزها است که در مطلب ایردراپ چیست از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، به طور کامل آن را توضیح خواهیم داد. دریافت ارز دیجیتال رایگان شاید ساده‌ترین پاسخ برای سوال ایردراپ چیست باشد اما علاوه‌‌بر این، ابهامات دیگری نیز در مورد ایردراپ ارز دیجیتال وجود دارند.

آیا ایردراپ ارز دیجیتال معتبر است؟ آیا می‌توان با شرکت در ایردراپ به کسب سود رسید؟ مراحل دریافت ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ انواع ایردراپ چیست؟ ایردراپ‌های موفق کدامند؟ مزایا و معایب ایردراپ‌ها و . . . همگی موضوعاتی هستند که در ادامه مطلب ایردراپ چیست به آن می‌پردازیم.

معنی ایردراپ چیست؟

«توزیع ارز دیجیتال به صورت رایگان» از سوی تیم پروژه‌های رمزارزی، شاید بهترین پاسخ برای سوال “ایردراپ چیست” باشد. ایردراپ ارز دیجیتال نوعی فعالیت و رویداد تبلیغاتی است که توسط استارت‌آپ‌های بلاک چینی، به‌منظور راه‌اندازی پروژه خود با حضور کاربران و سرمایه‌گذاران بیشتر صورت می‌گیرد.

فرآیند ایردراپ به این شکل انجام می‌شود که کاربران می‌توانند در ازای انجام فعالیت‌هایی همچون دنبال‌کردن صفحات رسمی یک توکن یا کوین در شبکه‌های اجتماعی، تماشای ویدئو یا انجام بازی‌های خاص، تعداد مشخصی از یک رمزارز را به صورت رایگان در کیف پول خود دریافت کنند.

گاهی اوقات فرآیند توزیع و دریافت ایردراپ در یک صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در همین ابتدا به آن توجه داشته باشید، این است که فرآیند ایردراپ توکن‌ها هیچ تاثیری بر قیمت بیت کوین و به‌طور کلی قیمت ارز دیجیتال نخواهد داشت.

تا اینجا فهمیدیم ایردراپ چیست؛ سوال بعدی اما این است که ایردراپ با چه هدفی انجام می‌شود و چه دلیلی دارد که یک کمپانی، به افراد به‌صورت رایگان ارز دیجیتال بدهد؟

هدف از انجام ایردراپ چیست ؟

ایردراپ چیست 02

پس از پاسخ به سوال ایردراپ چیست، نوبت آن است که با اهداف انجام ایردراپ آشنا شویم. به صورت کلی دو هدف اصلی در پشت پرده ایردراپ ارز دیجیتال وجود دارد؛ تامین مالی و تبلیغات، یا بهتر است بگوییم تبلیغاتی که به تامین مالی منجر شود!

هدف از برگزاری ایردراپ مشابه با رویدادهای عرضه اولیه کوین (ICO)، شناختن پروژه به جامعه رمزارزها و حضور پررنگ‌تر کاربران هنگام لیست‌شدن توکن مربوطه در صرافی‌های ارز دیجیتال است. کاربران برای دریافت ایردراپ، معمولاً باید مقداری از یک ارز دیجیتال مشخص را در کیف پول خود داشته باشند یا به انجام برخی ماموریت‌ها که توسط طرح ایردراپ مشخص‌ شده بپردازند. این فعالیت‌ها ممکن است پست‌کردن محتوایی مربوط به پروژه در شبکه‌های اجتماعی، دنبال‌کردن صفحات پروژه و همکاران و تیم توسعه‌دهنده آن باشند.

یکی از اهداف ایردراپ، تامین مالی برای پروژه مربوطه است. به بیان دیگر، شرکت‌های استارت‌آپی که در حیطه بلاک چین و کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند، گاهی اوقات برای راه‌اندازی پروژه‌های خود ابتدا از طریق ایردراپ، توکن مورد نظر را به اعضای جامعه ارز دیجیتال معرفی می‌کنند. بعد از اینکه افراد با این رمزارز و سلامت پروژه آن آشنا شدند، سرمایه‌گذاران نیز به آن جذب شده و از این طریق نوعی تامین مالی برای آن پروژه اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از هدف‌های انجام ایردراپ نیز معرفی یک پروژه و توکن جدید به بازار ارز دیجیتال است. تبلیغات و جذب کاربر همواره یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی و شناساندن محصولات جدید به جهان است؛ دنیای کریپتوکارنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در فرآیند ایردراپ، کاربران می‌توانند به صورت رایگان در کیف پول خود ارز دیجیتال دریافت کنند و همین موضوع باعث افزایش جست‌و‌جوی آن پروژه و توکن در گوگل و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. همچنین فرآیند ایردراپ باعث می‌شود افراد تجربه خود را پیرامون دریافت ارز دیجیتال رایگان با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند و در پی این موضوع، پروژه‌های استارت‌آپی بیشتر و بیشتر به افراد شناسانده می‌شوند.

تا اینجا فهمیدیم ایردراپ چیست و با چه هدفی انجام می‌شود؟ در ادامه می‌بایست با انواع ایردراپ و نحوه کسب اطلاعات در مورد آن‌ها آشنا شویم.

انواع ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست 04

ایردراپ‌ استاندارد (Standard Airdrop)

ایردراپ‌های استاندارد یا اصطلاحاً ساده، به آن دسته از ایردراپ‌هایی اتلاق می‌شود که در ازای ثبت‌نام در یک وب‌سایت رمزارزی، نشریه یا خبرنامه به افراد داده می‌شود. در این نوع رویدادها، کاربران تنها کافی است علاقه خود را به پروژه مربوطه نشان دهند و در نهایت آدرس کیف پول خود را برای دریافت ایردراپ ارز دیجیتال، در پلتفرم پروژه ثبت کنند.

ایردراپ‌های استاندارد اغلب مقدار مشخصی از ارز دیجیتال را به افراد شرکت‌کننده می‌دهند. از این رو، برخی از آن‌ها ممکن است محدودیت زمانی داشته باشند. اما این سادگی در ایردراپ‌های استاندارد، باعث شده برخی کاربران جهت دریافت ایردراپ چندین کیف پول و نام کاربری را در پلتفرم مربوطه ثبت کنند تا مقداری بیشتری ارز دیجیتال به‌دست آورند.

بونتی ایردراپ (Bounty Airdrop)

کلمه “Bounty” در لغت معنای “جایزه” است. فرایند اهدا ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ بَونتی، نسبت به ایردراپ استاندارد کمی سخت‌تر است. در این نوع از ایردراپ عموماً از کاربران خواسته می‌شود تا با دنبال‌کردن صفحه رسمی یک پروژه در شبکه‌های اجتماعی و شرکت در نظرسنجی‌ها و بحث‌های گروهی، درپروژه تعامل داشته باشند که این موضوع منجر به افزایش بازدید در این صفحات خواهد شد و کاربران بیشتری با آن آشنا می‌شوند.

معمولاً در این رویدادها، میزان دریافت ایردراپ کاربران بر اساس امتیازهایی است که از فعالیت‌های مذکور کسب می‌کنند. حتی ممکن است جهت واجد شریط‌شدن برای دریافت ایردراپ، ابتدا یک حداقل امتیاز را به‌دست آورده باشید.

ایردراپ اختصاصی (Exclusive Airdrop)

توزیع ارز دیجیتال در ایردراپ اختصاصی، به صورت انحصاری و طبق الگوهای خاصی به کاربران اهدا شده و به‌نوعی افراد می‌بایست شرایط خاصی برای دریافت آن داشته باشند. برای مثال، یکی از این شرایط خاص می‌تواند سابقه فعالیت کاربر در یک پلتفرم باشد. یکی از معروف‌ترین نمونه‌های ایردراپ اختصاصی به پلتفرم غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) اختصاص دارد.

همچنین در ایردراپ های اختصاصی، معمولاً کاربرانی برای دریافت ایردراپ واجد شرایط می‌شوند که زمان بیشتری در یک پروژه صرف کرده‌اند، توکن‌های بیشتری را استفاده کرده یا محتوای بیشتری در تالارهای گفتمان مربوطه منتشر کرده‌اند. در ایردراپ های اختصاصی، معمولاً میزان توکن هولدشده در کیف پول کاربر معیار قرار داده نمی‌شود.

یونی سواپ یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DEX) است که افراد می‌توانند از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال و یا تامین نقدینگی در استخرهای آن به کسب درآمد بپردازند. پلتفرم یونی سواپ در ماه سپتامبر ۲۰۲۰، تعداد ۴۰۰ توکن UNI را به کاربران فعال خود در قالب ایردراپ اختصاصی اهدا کرد. شاید برایتان جالب باشد که قیمت هر واحد توکن UNI در آن زمان برابر با ۲۰ دلار بود!

ایردراپ هارد فورک (Hard Fork Airdrop)

زمانی که یک هارد فورک در شبکه یک ارز دیجیتال اتفاق می‌افتد، در واقع یک رمزارز جدید ساخته می‌شود. در چنین شرایطی به افرادی که از قبل رمزارز اصلی آن پروژه را داشته‌اند، رمزارز جدید نیز با مقداری برابر داده می‌شود. مشهورترین ایردراپی که به این روش انجام شده مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) است که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، رمزارز بیت کوین کش از فورک شبکه بیت کوین ایجاد شده است. بنابراین کاربرهایی که بیت‌کوین داشتند، برابر با مقدار اصلی دارایی خود رمزارز بیت کوین کش دریافت کردند. ارز دیجیتال لونا نیز پس از فورک شبکه ترا، به همین شیوه در ماه می ۲۰۲۲ بین دارندگان رمزارز لونا کلاسیک توزیع شد.

ایردراپ هولدرها (Holder Airdrop)

این نوع از ایردراپ نیز تقریباً مشابه با ایردراپ هارد فورک است کی طی آن، کاربرهایی که دارای مقدار مشخصی از یک رمزارز هستند، رمزارزهای جدید به صورت رایگان دریافت می‌کنند. اتریوم و ایاس دو مورد از پروژه‌هایی هستند که سابقه این نوع از ایردراپ‌ها را در تاریخچه خود دارند.

به این صورت که گاهی اوقات با ایجاد یک پروژه رمزارزی جدید بر روی بلاک چین اتریوم، توکن‌های رایگان به هولدرهای اتریوم اهدا می‌شوند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که توکن‌ها، رمزارز مربوط به هارد فورک یا کوین اصلی اتریوم (ETH) نیستند؛ بلکه پروژه‌هایی کاملاً جدید بوده که به‌تازگی تحت بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده‌اند.

ایردراپ رفل یا قرعه‌کشی (Raffle Airdrop)

برخی ایردراپ‌ها ممکن است با یک رویداد قرعه‌کشی همراه باشند. معمولاً در این نوع رویداد، تیم پروژه مقدار ایردراپ را مشخص کرده و شرکت‌کنندگان را به دریافت بلیت‌های قرعه‌کشی تشویق می‌کند. این بلیت‌ها را می‌توان از طریق هولد یک توکن، کسب امتیاز با انجام فعالیت‌های مختلف یا صرفاً نشان‌دادن علاقه کاربر به پروژه مربوطه به‌دست آورد.

در نهایت، تعداد شرکت‌کنندگان واجد شرایط برای دریافت ایردراپ از حداکثر پاداش‌های مورد نظر بیشتر می‌شود که یک رویداد قرعه‌کشی برگزار شده و آدرس کیف پول‌های خوش‌شانس، برای دریافت ایردراپ اعلام می‌شوند.

نمونه‌هایی از ایردراپ موفق ارز دیجیتال

ایردراپ موفق ارز دیجیتال

پس از کسب اطلاعات کافی پیرامون موضوع ایردراپ چیست، احتمالا کنجکاو خواهید شد که موفق‌ترین ایردراپ‌های بازار ارز دیجیتال را بشناسید. در این بخش دو مورد از ایردراپ‌های موفق را به شما معرفی می‌کنیم.

ایردراپ توکن صرافی DYDX

ایردراپ صرافی غیرمتمرکز DYDX یکی از موفق‌ترین رویدادها در سال ۲۰۲۱ بود که به روش ایردراپ اختصاصی انجام شد. پلتفرم DYDX یک بستر غیرمتمرکز است که کاربران می‌توانند خرید و فروش ارز دیجیتال را در آن انجام دهند و از طریق تامین نقدینگی استخرها نیز به کسب درآمد بپردازند.

ارز دیجیتال دی وای دی ایکس با نماد DYDX توکن بومی این صرافی بوده و در دسته رمزارزهای حوزه دیفای (DeFi) قرار می‌‌گیرد که با صعود دوباره بازار، آینده بسیار روشنی در انتظار آن خواهد بود. ایردراپ DYDX به افرادی تعلق گرفت که یک تراکنش به میزان ۱۰۰ دلار در پلتفرم DYDX انجام داده بودند. به این ترتیب، این دسته از کاربران تعداد ۳۱۰ توکن دریافت کردند که ارزش آن برابر با ۳۷۰۰ دلار بود! همچنین کاربرهایی که حجم تراکنش‌های آن‌ها بیش از یک میلیون دلار بود، تعداد ۵۹۲۹ توکن DYDX دریافت کردند که معادل ۱۰۵ هزار دلار در آن زمان قیمت داشت!

ایردراپ تراست ولت توکن (TWT)

ایردراپ تراست ولت توکن با نماد TWT در ماه دسامبر ۲۰۲۱ توسط صرافی بایننس (Binance) انجام شد. ایردراپ TWT نیز یکی از انواع ایردراپ اختصاصی بود که طی آن به افرادی که در بازه زمانی ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ در صرافی بایننس معامله انجام داده بودند، تعداد ۱۰۰ واحد توکن TWT اهدا شد.

قیمت تراست ولت توکن (TWT) در آن زمان برابر با ۰.۱۲ دلار بود. بنابراین افرادی که در آن دوره در بایننس تراکنشی انجام داده بودند، ۱۲ دلار توکن TWT به صورت رایگان دریافت کردند. تراست ولت توکن در واقع رمزارز بومی کیف پول تراست ولت است که در بازار خرسی ۲۰۲۲، توانست رشد ۱۰۰ درصدی را نصیب هولدرهای خود کند.

مزایا و معایب شرکت در ایردراپ ارز دیجیتال

ایردراپ چیست 03

همانطور که بارها به آن اشاره شد در یک رویداد ایردراپ، ارزهای دیجیتال به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین، شما می‌توانید با شرکت در یک ایردراپ بدون نیاز به سرمایه اولیه و کاملاً رایگان، ارز دیجیتال در کیف پول خود دریافت کنید.

حال اگر آن پروژه استارت‌آپی به موفقیت برسد، قیمت توکن آن نیز رشد کرده و ارزش ایردراپ دریافتی شما نیز افزایش می‌یابد. در صورت موفق نبودن پروژه نیز، شما چیزی از دست نخواهید داد چرا که برای دریافت آن رمزارز هزینه‌ای پرداخت نکرده بودید.

تنها عاملی که می‌تواند به‌عنوان یک عیب در ایردراپ ارز دیجیتال محسوب گردد، کلاهبرداری بودن پروژه است. شاید برایتان جالب باشد که ۷۰ درصد ایردراپ‌های موجود در بازار رمزارزها، با هدف کلاهبرداری و سرقت دارایی کاربران طراحی می‌شوند. به این صورت که به بهانه واریز توکن هدیه به کیف پول، ممکن است اقداماتی صورت گیرد که موجب سرقت و از دست رفتن دارایی شما شود.

موضوع دیگری که برخی افراد آن را به عنوان یک عیب در ایردراپ‌ها به حساب می‌آورند، پایین‌بودن ارزش نهایی توکن‌های هدیه است. این موضوع نیز نمی‌تواند درحقیقت یک عیب برای ایردراپ باشد، چرا که شما هزینه‌ای برای دریافت آن توکن یا کوین انجام نداده‌اید و تنها با ثبت نام در یک وب‌سایت یا دنبال‌کردن یک صفحه آن را به دست آورده‌اید!

چگونه ایردراپ‌های جدید و معتبر پیدا کنیم؟

دریافت ایردراپ

تا به اینجا با مفهوم ایردراپ چیست آشنا شدیم و جنبه‌های مختلف آن از جمله انواع ایردراپ، موفق‌ترین ایردراپ‌ها و مزایا و معایب ایردراپ را نیز فرا گرفتیم. حال می‌بایست بررسی کنیم که چگونه می‌توان از زمان ایردراپ‌ها و نحوه شرکت در آن‌ها مطلع شد. مهم‌ترین منبع برای دریافت اطلاعیه‌های مربوط به ایردراپ‌ها، صفحات رسمی پروژه‌های استارت‌آپی در پلتفرم X (توییتر سابق) و تلگرام (Telegram) است.

همچنین وب‌سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که لیستی از ایردراپ‌های گوناگون را به علاقمندان ارائه می‌کنند. در ادامه سه مورد از برترین پلتفرم‌های موجود برای کسب اطلاعات از برگزاری ایردراپ‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

وب‌سایت کوین مارکت کپ در واقع بهترین و معتبرترین مرجع برای کسب اطلاعات پیرامون ارزهای دیجیتال است که قسمتی از آن در قالب یک تقویم، به معرفی ایردراپ‌ها اختصاص دارد و جزئیات کامل هر ایردراپ را به کاربر نشان می‌دهد.

وب‌سایت ایردراپ Airdrop Alert

پلتفرم airdropalert.com انواع ایردراپ را در قالب ایردراپ‌های فعال، ایردراپ‌های گذشته و ایردراپ‌های آینده فیلتر کرده و به صورت یک لیست جامع در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربران با کلیک بر روی نام هر توکن، می‌توانند تمام جزئیات مربوط به ایردراپ آن را مشاهده کنند.

وب‌سایت ایردراپ Airdrop King

پلتفرم airdropking.io نیز یکی دیگر از منابع جامع برای دریافت اطلاعات مربوط به ایردراپ‌های مختلف است. برتری ایردراپ کینگ نسبت به سایر پلتفرم‌های موجود، در این است که تنها ایردراپ‌هایی را که معتبر هستند و ارزش شرکت دارند را به کاربر نمایش می‌دهد.

البته که طی سال‌های اخیر، وب‌سایت‌هایی نظیر مدیوم (Medium) و دپ‌ریدار (DappRadar) نیز پروژه‌های ایردراپ معتبر زیادی را به کاربران ارزهای دیجیتال معرفی کرده‌اند.

چگونه یک ایردراپ کلاهبرداری و تقلبی را بشناسیم؟

ایردراپ کلاهبرداری

یک ایردراپ معتبر، هیچ‌گاه از شما درخواست سرمایه‌گذاری سنگین در پروژه را نمی‌کند و تمام هدف پروژه، تبلیغات و شناخته‌شدن است. اما یک ایردراپ اسکم و کلاهبرداری، ممکن است از شما بخواهد که مقداری بیت کوین یا ارزی دیگر را به کاربر یا آدرسی ارسال کنید که در نگاه اول، مشکوک به نظر نمی‌رسد.

بسیاری از ایردراپ های کلاهبرداری از شما می‌خواهند که جهت دریافت ایردراپ، کیف پول خود را به یک سایت فیشنگ (Phishing) متصل کنید. برای این کار از شما خواسته می‌شود که کلید خصوصی یا همان رمز چندکلمه‌ای کیف پول خود را وارد کنید که در صورت انجام این کار، به تله این ایردراپ کلاهبرداری گرفتار می‌شوید.

همچنین، یک پروژه ایردراپ تقلبی ممکن است از شما بخواهد که در یک سهام یا اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنید تا یک دارایی جدید را به‌عنوان پاداش ایردراپ دریافت کنید. مثلاً، شاید از شما خواسته شود که یک توکن NFT را در کیف پول خود هولد کنید تا یک ایردراپ منحصربه‌فرد را دریافت کنید. شاید این رویداد معتبر و بدون خطر دیده شود، اما تیم مربوطه با این کار توانسته خرید و فروش NFT های مربوطه را در بازار رونق دهد تا در نهایت، خودشان NFT ها را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

از این رو همیشه برای شرکت و دریافت ایردراپ ها، از واریز سرمایه به کیف پول ویژه پروژه خودداری کنید و پیش از هرگونه فعالیتی، تحقیقات خود را در مورد آن کامل کنید. همچنین، به هیچ‌عنوان کیف پول خود را به وب‌سایت‌های ناشناخته متصل نکنید و از کلیک بر روی لینک‌های عجیب و غریب خودداری کنید. در نهایت بهتر است برای دریافت ایردراپ، یک کیف پول جدید و مجزا از سایر ارزهای دیجیتال خود ایجاد کنید.

شرکت در ایردراپ به صورت کلی به این شکل است که در ازای احراز شرایطی خاص، به کیف پول کاربر رمزارزهای مورد نظر واریز می‌شود و همانطور که می‌دانید برای اینکه کسی برای شما ارز دیجیتال ارسال کند، داشتن آدرس عمومی کیف پول (Public Key) کافیست و نیازی نیست که کلید خصوصی یا عبارت‌های بازیابی کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

با این اوصاف اگر برای واریز ارز از شما اطلاعاتی به جز آدرس عمومی کیف پول دریافت شد، باید بدانید که با یک پروژه اسکم و کلاهبرداری مواجه هستید. ضمناً موضوع دیگری که می‌تواند مهر تاییدی بر اعتبار یک ایردراپ باشد، نوع آن است. ایردراپ‌هایی که از نوع اختصاصی، هارد فورک و هولدر هستند عموماً اعتبار بیشتری نسبت به ایردراپ‌های ساده و استاندارد دارند.

بیشترین سوالات کاربران از مقاله ایردراپ چیست

ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟

ایردراپ ارز دیجیتال یک رویداد ویژه با هدف تبلیغات، جذب مخاطب و سرمایه‌گذار است که استارت‌آپ‌های بلاک چینی و رمزارزی آن‌ها را برگزار می‌کنند. در این رویدادها، معمولاً به کاربران در ازای انجام فعالیت‌هایی خاص، ارز دیجیتال پروژه اهدا می‌شود.

برای شرکت در ایردراپ چه ابزارهایی مورد نیاز است؟

ایمیل، حساب کاربری در تلگرام و توییتر و داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال، عموماً مهم‌ترین ابزارهای شرکت در ایردراپ ارز دیجیتال هستند.

ربات ایردراپ چیست؟

یک ربات ایجادشده بر بستر اپلیکیشن تلگرام است که به کاربران کمک می‌کند توکن‌های ایردراپ شبکه‌های ERC-20 و BEP-20 را مدیریت کنند.

چگونه ایردراپ رایگان دریافت کنیم؟

کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارند که رویدادهای ایردراپ رایگان را معرفی می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که شرکت در این نوع ایردراپ‌ها عموماً بازدهی چندانی ندارد.

سلب-مسئولیت-ایردراپ

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2640976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها