• امروز : چهارشنبه - ۱ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 23 July - 2025
0

لورس :مدیرعامل ایکس‌پی: وقتی اینترنت قطع می‌شود حتی یک تراکنش هم می‌تواند زیان بزرگی بزند

  • کد خبر : 2745339
لورس :مدیرعامل ایکس‌پی: وقتی اینترنت قطع می‌شود حتی یک تراکنش هم می‌تواند زیان بزرگی بزند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مدیرعامل ایکس‌پی: وقتی اینترنت قطع می‌شود حتی یک تراکنش هم می‌تواند زیان بزرگی بزندرضا شیردار مدیرعامل ایکس پی معتقد است در زمانی که هر روز یک دستور جدید برای محدود یا قطع کردن داده می‌شود، تاب آوری تنها یک شعار قشنگ است.
به گزارش پیوست، مدیرعامل صرافی ایکس‌پی در مورد تجربه قطعی اینترنت و بحران برای این پلتفرم گفت: وقتی اینترنت بین‌الملل قطع و به مدت طولانی این چرخه ادامه پیدا می‌کند، شرکت‌ها بیشتر از اینکه دنبال رشد باشند، به دنبال زنده ماندن هستند. ترس از آینده باعث شده خیلی‌ها سراغ تعدیل نیرو بروند یا حتی فکر تعطیلی داشته باشند.
مدیرعامل ایکس پی در مورد آسیب این پلتفرم از قطعی اینترنت گفت: ما هم مثل بقیه شرکت‌ها از قطع اینترنت بین‌الملل ضربه خوردیم. واقعیت این است که با وجود اینکه سرورها داخل ایران است، اما تیم دواپس هر راه‌حلی که ممکنه برای برقرار نگه داشتن اتصال بین‌المللی امتحان می‌کند. با این حال هیچ‌کدام از این روش‌ها پایدار، همیشگی یا ۱۰۰٪ قابل اتکاء نیستند.
محدودیت هکرها را جسورتر می‌کنداو در مورد امنیت سایبری در این روزها گفت: وقتی دسترسی ما محدود می‌شود، هکرها جسورتر می‌شون..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مدیرعامل ایکس‌پی: وقتی اینترنت قطع می‌شود حتی یک تراکنش هم می‌تواند زیان بزرگی بزند

رضا شیردار مدیرعامل ایکس پی معتقد است در زمانی که هر روز یک دستور جدید برای محدود یا قطع کردن داده می‌شود، تاب آوری تنها یک شعار قشنگ است.

به گزارش پیوست، مدیرعامل صرافی ایکس‌پی در مورد تجربه قطعی اینترنت و بحران برای این پلتفرم گفت: وقتی اینترنت بین‌الملل قطع و به مدت طولانی این چرخه ادامه پیدا می‌کند، شرکت‌ها بیشتر از اینکه دنبال رشد باشند، به دنبال زنده ماندن هستند. ترس از آینده باعث شده خیلی‌ها سراغ تعدیل نیرو بروند یا حتی فکر تعطیلی داشته باشند.

مدیرعامل ایکس پی در مورد آسیب این پلتفرم از قطعی اینترنت گفت: ما هم مثل بقیه شرکت‌ها از قطع اینترنت بین‌الملل ضربه خوردیم. واقعیت این است که با وجود اینکه سرورها داخل ایران است، اما تیم دواپس هر راه‌حلی که ممکنه برای برقرار نگه داشتن اتصال بین‌المللی امتحان می‌کند. با این حال هیچ‌کدام از این روش‌ها پایدار، همیشگی یا ۱۰۰٪ قابل اتکاء نیستند.

محدودیت هکرها را جسورتر می‌کند

او در مورد امنیت سایبری در این روزها گفت: وقتی دسترسی ما محدود می‌شود، هکرها جسورتر می‌شوند. در چند روز گذشته دو تا صرافی و چند بانک هدف حمله قرار گرفتند.
چون ما به ابزارهای خارجی دسترسی نداریم، در شرایط قطعی ریسک امنیتی دو برابر می‌شود.

او در ادامه گفت: ما سیستم مانیتورینگ ۲۴ ساعته داخلی داریم که هر اتفاق مشکوکی را فورا به تیم امنیت فنی و دو نفر هشدار می‌دهد. ولی خب وقتی از سرویس‌های بین‌المللی محروم باشی، خودت باید اولین اقدام را انجام بدهی.
شیردار درمورد همکاری با شرکت‌های تخصصی امنیتی گفت: بی‌پرده بگم؛ ما همیشه سعی می‌کنیم خودمان را به‌روز نگه داریم و با شرکت‌های تخصصی امنیتی در ارتباط باشیم. ولی وقتی اینترنت محدود است، مشکلات زیادی دامان‌مان را می‌گیرد.

او در ادامه گفت: وقتی اینترنت قطع است، قیمت لحظه‌ای ارز را دریافت نمی‌کنیم، APIها داون و معامله‌ها روی اطلاعات منقضی انجام می‌شوند. این یعنی یک تراکنش می‌تواند ضرر بزرگی بزند، و شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به اجبار برخی یا حتی کل سرویس‌های کسب‌وکار را متوقف کنن.

نبود ساختار قانونی از ریشه‌های مشکل است

مدیرعامل ایکس پی در مورد تاثیر خلا قانونی بر تاب‌آوری پلتفرم‌ها گفت: یکی از ریشه‌های مشکلات ما، همین نبود چارچوب و قوانین مشخص است.
به گفته شیردار: وقتی مطالبه‌ای برای حفاظت داریم، از ما خواسته می‌شود گزارش فلان را ارائه کنیم یا استاندارد خاصی را رعایت کنیم، اما در مقابل مطالبات معمولا جوابی داده نمی‌شود یا فقط وعده داده می‌شود.
در ماجرای قطعی اینترنت، انجمن‌های صنفی چندین جلسه با نهادهای مسئول گذاشتن، ولی به نتیجه‌ای نرسید.
او در ادامه گفت: وزارت ارتباطات اعلام کرد که اینترنت به حالت عادی برگشته، اما اینترنت هنوز به حالت عادی برنگشته و ما همچنان وسط میدون با اختلالات کلی اینترنتی و حتی قطعی موندیم.

کاربر قطعی فیبر مخابرات را نمی‌بیند

رضا شیردار در مورد دیگر قطعی‌ها مانند برق و مخابرات گفت: همه می‌دانند مشکل برق چقدر جدی است. حتی اگر UPS یا ژنراتور داشته باشی، با قطع شدن لینک مخابرات، سیستم عملاً فلج می‌شود. دیتاسنتر روشن است، ولی فیبر مخابراتی قطع. در این شرایط کاربر فقط می‌بیند «سرویس قطع» است.
او در ادامه گفت: آن‌جاست که اعتماد ضربه می‌خورد، پشتیبانی قفل و تیم باید شبانه‌روزی جواب عصبانیت کاربر را بدهد.

نهادها به صورت پیشگیرانه همکاری نکردند

مدیرعامل ایکس‌پی در مورد همکاری نهادها در زمان بحران گفت: همکاری ما با نهادها بیشتر از جنس واکنشی بود، نه پیشگیرانه. به این صورت که وقتی اتفاقی می‌افتد، ما شروع می‌کنیم به تماس گرفتن، شاید جوابی بگیریم، شاید هم نه.
به گفته او: در بحران باید بدانیم با کی صحبت کنیم. الان در هر تهدیدی باید جداگانه با بانک مرکزی، وزارت ارتباطات، پلیس فتا و چند نهاد دیگر تماس بگیریم.
شیردار در پایان گفت: اگر بخواهیم مشکلات این‌چنینی را کاهش دهیم، نیاز داریم با نهادهای مرتبط یک چارچوب مشخص ایجاد کنیم، با انجمن‌های صنفی کار و مطالبات را در شرایط عادی مدیریت کنیم تا در بحران، مشکلات یهویی پیش نیاید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2745339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها