تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
0

لورس :استیک نات کوین چیست؟ آموزش استیک‌کردن نات کوین

  • کد خبر : 2640475
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
لورس :استیک نات کوین چیست؟ آموزش استیک‌کردن نات کوین
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :نات کوین یک ارز دیجیتال جدید است که شما می‌توانستید در تلگرام و طی یک بازی، با کلیک‌کردن آن را به‌دست بیاورید. این توکن مورد استقبال زیادی قرار گرفت و توانست بیش از ۶۰ میلیون کاربر به خود جذب کند. به‌تازگی نات کوین امکان فروش در صرافی‌ها را […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نات کوین یک ارز دیجیتال جدید است که شما می‌توانستید در تلگرام و طی یک بازی، با کلیک‌کردن آن را به‌دست بیاورید. این توکن مورد استقبال زیادی قرار گرفت و توانست بیش از ۶۰ میلیون کاربر به خود جذب کند. به‌تازگی نات کوین امکان فروش در صرافی‌ها را پیدا کرده است. اما به‌جز فروش نات کوین، روش دیگری هم برای کسب درآمد از نات کوین وجود دارد. استیک نات کوین روشی است که طی آن شما می‌توانید با قفل کردن ارز دیجیتال خود در شبکه تون، از طریق کارمزد تراکنش‌ها درآمد داشته باشید.

استیک نات کوین چیست؟

نات کوین‌های دریافتی از بازی نات کوین تلگرام به دو روش می‌تواند مورد استفاده شما قرار بگیرد:

  1. اینکه آن را در صرافی‌ها به فروش برسانید و پول آن را برداشت کنید.
  2. نگهداری نات کوین است.

اگر تصمیم به نگهداری نات کوین دارید و نمی‌خواهید آن را به فروش برسانید، بهترین کار استیک‌کردن نات کوین است. استیک نات کوین یعنی آن را در شبکه بلاکچین TON قفل کنید و دیگر تا مدت زمان مشخص (برای مثال یکسال) به آن دست نزنید.

با استیک نات کوین شما هم از رشد احتمالی این توکن بهره‌مند می‌شوید و در آینده می‌توانید نات کوین خود را به قیمت بالاتری به فروش برسانید، هم می‌توانید از طریق کارمزد تراکنش‌ها کسب درآمد داشته باشید.

آموزش استیک کردن نات کوین

استیک‌کردن ارزهای دیجیتال از جمله توکن نات کوین کار سختی نیست. نات کوین را به دو روش می‌توانید استیک کنید. روش اول تنها به چند کلیک نیاز دارد و از طریق همان بات نات کوین امکان‌پذیر است. در روش دوم باید به سراغ صرافی‌ها بروید. سود پرداختی هر صرافی متفاوت است اما برای اینکه فریب کلاهبرداری‌ها یا تبلیغات را نخورید، چند نکته را در انتهای این قسمت مرور می‌کنیم.

روش اول: استیک کردن نات کوین از طریق بات تلگرام

نات کوین در واقع از طریق یک بات تلگرام اجرا و بازی می‌شد. حالا هم برای برداشت یا استیک‌کردن نات کوین باید سراغ همان بات بروید. پیش از اینکه بخواهید بات نات کوین را باز کنید، باید یک کیف‌پول غیرمتمرکز روی دستگاه خود داشته باشید. پس قدم‌های زیر را دنبال کنید.

استیک نات کوین چیست؟ آموزش استیک_کردن نات کوین - تصویر 2

  • قدم اول: کیف‌پول ابزاری است که می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به‌صورت نسبتاً ایمن در آن نگهداری کنید. کیف‌پول غیرمتمرکز به شما این امکان را می‌دهد تا بدون احراز هویت و تنها با استفاده از یک آدرس، بتوانید به نگهداری و مبادله ارزهای دیجیتال بپردازید. پیشنهاد ما برای نات کوین، استفاده ازکیف‌پول Tonkeepr است.
  • قدم دوم: برنامه کیف‌پول موردنظر (مانند Tonkeeper) را دانلود و نصب کنید. مراحل را طی کنید و یک آدرس کیف‌پول بسازید.
  • قدم سوم: وارد بات تلگرام نات کوین به آدرس @notcoin_bot شوید. اگر بات را از قبل اجرا نکرده‌اید یا اینکه آن را متوقف کرده‌اید، دستور /start را ارسال کنید. در پیامی که به شما ارسال می‌شود، روی گزینه Open بزنید.
  • قدم چهارم: با باز شدن ربات نات کوین می‌توانید تعداد نات کوین خود را مشاهده کنید. ربات از شما می‌خواهد تا یک کیف‌پول را به ربات متصل کنید. اگر کیف پول Tonkeeper را نصب کرده‌اید، روی نام آن بزنید تا فرایند اتصال کیف پول به‌صورت خودکار انجام شود.
  • قدم پنجم: بعد از اتصال کیف‌پول، هم می‌توانید نات‌کوین خود را به کیف‌پول منتقل کرده و هم می‌توانید از طریق بات با زدن روی گزینه استیکینگ (Staking) نات‌کوین‌های خود را برای مدت سی روز استیک کنید. استیک کردن نات کوین به همین راحتی انجام می‌شود و اقدام دیگری از طرف شما در طی ۳۰ روز آینده لازم نیست.

روش دوم: استیک کردن نات کوین از طریق صرافی ارز دیجیتال

شما می‌توانید نات کوین خود را به یک صرافی دیگر انتقال داده و سپس استیک کنید. در این روش باید ابتدا یک صرافی معتبر که قابلیت استیک‌کردن نات کوین را هم دارد پیدا کنید. سپس می‌توانید با اتصال کیف پول به ربات نات کوین، ابتدا نات کوین را به کیف پول و سپس به صرافی منتقل کنید.

  • قدم اول: در ربات نات کوین پس از اتصال کیف پول، درخواست برداشت یا Withdraw بزنید. گزینه On-Chain withdrawals را بزنید تا نات کوین به کیف پول شما منتقل شود.
  • قدم دوم: پس از اینکه نات کوین به کیف پول شما واریز شد، می‌توانید آن را به یک آدرس کیف پول دیگر انتقال دهید. به صرافی موردنظر بروید و آدرس کیف پول نات کوین تحت شبکه TON انتقال دهید.
  • قدم سوم: به آدرس صرافی مراجعه کرده و نات کوین دریافتی را در کیف پول مشاهده کنید. حالا می‌توانید با انتخاب گزینه Staking در صرافی یا برنامه آن، اقدام به استیک کردن نات کوین کنید.

برنامه هر صرافی برای استیک کردن نات کوین و میزان بازدهی آن متفاوت است. همچنین مدت زمان استیکینگ و دیگر موارد در هر صرافی متفاوت بوده و شما باید شخصاً در پنل کاربری خود تمام این موارد را بررسی کنید.

نکات تکمیلی آموزش استیک کردن نات کوین

توجه داشته باشید که استیک‌کردن ارزهای دیجیتال یک بازدهی حدودی دارد. در واقع هیچ صرافی‌ای نمی‌تواند به شما پیشنهاد یک سود قطعی در ازای استیکینگ نات کوین بدهد. همچنین صرافی‌ها اغلب از عبارت Up to n% استفاده می‌کنند. این یعنی سقف بازدهی امکان‌پذیر برای استیک کردن نات کوین برابر با n درصد سالیانه است. برای مثال، یک صرافی می‌گوید که با ۵۶ درصد سالیانه بابت استیکینگ نات کوین بازدهی می‌دهد! اولاً که این سود سالیانه است و دوماً این سود قطعی نیست و تنها یک احتمال است که تا ۵۶ درصد سود بدهد!

اغلب استیکینگ‌ها در حدود ۲ تا ۱۳ درصد بازدهی سالیانه دارند. ادعاهای بالاتر از این عدد، بیشتر تبلیغات و بازاریابی است. جدای از اینکه احتمال کلاهبرداری نیز وجود دارد. بنابراین فقط به سراغ صرافی‌های مجاز بروید و طمع نکنید.

استیک کردن نات کوین چه مزیتی دارد؟

قیمت نات کوین درحال‌حاضر پایین است و همانند توکن‌های مشابه دیگر (دوج کوین و…) که در سال‌های گذشته رشدهای نجومی داشته‌اند، این پتانسیل را دارد که به عنوان میم کوین تلگرام بتواند رشد خوبی داشته باشد. از طرف دیگر، فروش نات کوین در این قیمت دردی از شما دوا نمی‌کند. (مخصوصاً اگر تعداد نات کوین شما خیلی بالا نباشد!)

آموزش استیک کردن نات کوین که در بخش بالا دیدید، می‌تواند نات کوین را برای مدتی از دسترس شما برای فروش خارج کند. شما با این اقدام، می‌توانید منافع زیر را داشته باشید:

  • به پایداری شبکه کمک کرده‌اید و سمت عرضه نیز محدودتر شده است. در نتیجه احتمال رشد قیمت نات کوین افزایش می‌یابد.
  • وسوسه به فروش نات کوین نمی‌شوید و می‌توانید برای مدت طولانی آن را فراموش کنید.
  • در ازای استیکینگ نات کوین، کسب درآمد دارید و پاداش دریافت می‌کنید. شاید این پاداش خیلی رقم بزرگی نباشد اما با توجه به تورم و ارزش دلار، مخصوصاً با این پیش‌بینی که قیمت نات کوین رشد می‌کند، ارزشش را دارد.

شرایط استیکینگ نات کوین چیست؟

برای استیک کردن نات کوین شرایط خیلی سختی برقرار نیست. شما باید حداقل ۱ توکن نات کوین داشته باشید و همچنین قصد برداشت در مدت استیک‌شدن نات کوین را نداشته باشید. برای مثال اگر می‌خواهید نات کوین را برای مدت یکسال در شبکه قفل کنید یا استیک کنید، باید تصمیم خودتان را گرفته باشید و تا یکسال آینده قصد فروش نات کوین را نداشته باشید.

فروش نات کوین در میانه قرارداد استیکینگ نات کوین امکان‌پذیر است اما ممکن است جریمه‌هایی داشته باشد یا اینکه پاداش‌های قبلی شما پرداخت نشود. در نتیجه بهتر است که قبل از استیکینگ نات کوین تصمیم قطعی خود را بگیرید.

بازی‌های جایگزین نات کوین

نات کوین در جایگاه خود اولین توکن از این مدل بود و پیش از نات کوین، چنین توکنی عرضه نشده بود. بااین‌حال بعد از اینکه استخراج نات کوین آغاز شد، بازی‌های دیگری هم شروع به جذب کاربران کردند. تا همین امروز هم بازی‌هایی مثل همستر کامبت توانسته‌اند بیش از ۲۰ میلیون کاربر جذب کنند که نوعی استقبال بی‌نظیر است.

اگر فرصت استخراج نات کوین را از دست داده‌اید، به‌جای حسرت‌خوردن، می‌توانید از این بات‌ها استفاده کنید [منبع]:

  • همستر کامبت (Hamster Kombat)
  • هات (HOT)
  • تپ سواپ (TapSwap)
  • گیم (GAMEE)
  • آن‌چین (OnChain)

شاید این بازی‌ها هم به موفقیت‌هایی برسند و ایردراپ آن‌ها نیز همانند نات کوین امکان نقد شدن پیدا کند.

جمع‌بندی

بازی نات کوین اولین ایردراپ تلگرام بود که ارز آن یعنی نات بر بستر شبکه بلاکچین TON لیست شد و قابلیت فروش و نقد شدن پیدا کرد. در این مطلب شما آموزش استیک کردن نات کوین را مطالعه کردید. روشی که می‌تواند بدون فروش نات کوین هم باعث کسب درآمد و بهره‌مندی از بازدهی بالاتر در آینده شود. اگر نات کوین دارید توصیه می‌کنیم قسمتی از آن را به‌جای فروش مستقیم، استیک کنید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2640475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها