تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

لورس :تحلیل آنچین بیت کوین؛ آیا امیدی به رشد هست؟

  • کد خبر : 2640569
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
لورس :تحلیل آنچین بیت کوین؛ آیا امیدی به رشد هست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تحلیل آنچین بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال از آمادگی لازم برای اجرای یک سناریو صعودی برخوردار است.
خلاصه تحلیل کاهش فشار فروش و جریان مثبت سرمایه ورودی از احتمال یک حرکت چشمگیر صعودی خبر می‌دهد. شاخص URPD نشان می‌دهد که ۶ درصد از عرضه کل بیت ‌کوین در رنج قیمتی ۶۷٬۵۰۰ دلار تا ۷۰٬۰۰۰ دلار نگهداری می‌شود که یک حمایت قوی را برای آن ایجاد کرده است. به گزارش بی‌این کریپتو، درحالی که قیمت بیت کوین در محدوده ۶۷٬۵۰۰ تا ۷۰٬۰۰۰ دلار در نوسان است، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی آن تا ثبت یک رکورد تاریخی جدید ادامه داشته باشد. کاهش فشار فروش و مثبت بودن جریان ورود سرمایه از دلایل عمده این پیش‌بینی‌ها هستند.
تحلیل آنچین بیت کوین معمولاً در طول بازار صعودی، هولدرهای بلندمدت مقداری از دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند. این رفتار از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ماه آوریل (فروردین) نیز مشاهده شده‌ است. در تصویر زیر می‌بینید که ذخایر دو گروه از هولدرهای BTC (هولدرهایی که بیش از ۱ و ۲ سال غیرفعال بوده‌اند) به طرز قابل‌توجهی کاسته شده‌ است. با این حال ذخایره هولدرهای بیش از ۳ سال افزایش یا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تحلیل آنچین بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال از آمادگی لازم برای اجرای یک سناریو صعودی برخوردار است.

خلاصه تحلیل

  • کاهش فشار فروش و جریان مثبت سرمایه ورودی از احتمال یک حرکت چشمگیر صعودی خبر می‌دهد.
  • شاخص URPD نشان می‌دهد که ۶ درصد از عرضه کل بیت ‌کوین در رنج قیمتی ۶۷٬۵۰۰ دلار تا ۷۰٬۰۰۰ دلار نگهداری می‌شود که یک حمایت قوی را برای آن ایجاد کرده است.

به گزارش بی‌این کریپتو، درحالی که قیمت بیت کوین در محدوده ۶۷٬۵۰۰ تا ۷۰٬۰۰۰ دلار در نوسان است، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی آن تا ثبت یک رکورد تاریخی جدید ادامه داشته باشد. کاهش فشار فروش و مثبت بودن جریان ورود سرمایه از دلایل عمده این پیش‌بینی‌ها هستند.

تحلیل آنچین بیت کوین

معمولاً در طول بازار صعودی، هولدرهای بلندمدت مقداری از دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند. این رفتار از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ماه آوریل (فروردین) نیز مشاهده شده‌ است. در تصویر زیر می‌بینید که ذخایر دو گروه از هولدرهای BTC (هولدرهایی که بیش از ۱ و ۲ سال غیرفعال بوده‌اند) به طرز قابل‌توجهی کاسته شده‌ است. با این حال ذخایره هولدرهای بیش از ۳ سال افزایش یافته‌ و نشان داده‌ است که احساسات صعودی هولدرهای بلندمدت BTC ادامه دارد.

علاوه بر این بیشتر از نیمی از عرضه کل بیت کوین در یک سال گذشته جابه‌جا نشده اشت. این موضوع هم اعتقاد قوی هولدرهای BTC را تایید می‌کند.

مقایسه موجودی ۳ دسته از هولدرهای بیت کوین

از طرف دیگر بعد از رشد قیمت بیت کوین از ناحیه ۵۶٬۰۰۰ دلار، این ۳ دسته از هولدرها توزیع و فروش دارایی‌های خود را متوقف کرده‌اند. شاخص URPD هم دید بسیار خوبی از بیت‌ کوین در سطوح مختلف قیمت به ما می‌دهد. این شاخص مانند نقشه‌ای است که نشان می‌دهد اکثر افراد بیشترین مقدار بیت ‌کوین را در چه قیمت‌هایی خریده‌اند.

طبق این شاخص، مقدار قابل‌توجهی از عرضه بیت‌ کوین (معادل ۶ درصد آن) در محدوده ۶۷٬۵۰۰ دلار تا ۷۰٬۰۰۰ دلار خریداری شده‌ است. به احتمال زیاد این هولدرها قصد ندارند دارایی خود را بفروشند و این محدوده را به یکی از حمایت‌های مهم بیت کوین تبدیل می‌کنند.

از طرف دیگر تنها ۱.۱ درصد از کل عرضه بیت‌ کوین در بالای سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار خریداری شده‌ است. از آنجایی که این دسته از هولدرها با فروش دارایی‌هایشان سود زیادی کسب نمی‌کنند یا نهایتاً سود و ضررشان سر به سر می‌شود، به نظر می‌رسد که فشار فروش BTC در این سطوح رشد نمی‌کند. در نتیجه این کاهش فشار فروش راه را برای افزایش قیمت بیت کوین هموارتر می‌سازد.

نمودار شاخص URDP بیت کوین
نمودار شاخص URDP بیت کوین

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

از نظر تحلیل تکنیکال، قیمت بیت کوین بعد از برخورد به خط روند نزولی خود (خط قرمز رنگ در تصویر پایین) کاهش یافته‌ است. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در این ناحیه به برداشت سود خود می‌پردازند. به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین برای آزمایش ابر ایکیموچو در تایم فریم روزانه که یک حمایت کلیدی تلقی می‌شود آماده باشد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

حجم بالای BTCهای خریداری‌شده در سطوح پایین‌تر می‌تواند به عنوان یک حمایت کلیدی برای این ارز دیجیتال عمل کند. علاوه بر این با کاهش فشار فروش BTC در قیمت‌های بالا و همچنین ورود سرمایه جدید، قیمت بیت کوین می‌تواند به سمت ۷۳٬۰۰۰ دلار حرکت کند.

از سوی دیگر اگر قیمت بیت ‌کوین به پایین ابر ایچیکومو برسد، احساسات بازار به سمت خنثی رفته‌ و قیمت آن می‌تواند تا محدوده ۶۴٬۰۰۰ دلار کاهش یابد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل آنچین بیت کوین؛ آیا امیدی به رشد هست؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2640569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها