تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0

لورس :تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر : 2604681
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲:۱۸
لورس :تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بیت کوین (BTC) اولین ارز دیجیتالی‌ست که از فناوری بلاک چین برای انجام و تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ شروع کرد. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰ هزار رمز ارز دیگر به این جریان پیوسته‌اند که همه آن‌ها در کنار یک دیگر بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. این مقاله به صورت روزانه آپدیت می‌شود تا تحلیل بیت کوین را با شما به اشتراک بگذارد. چارت قیمتی بیت کوین ایندکس معیار تحلیل ما خواهد بود.
این تحلیل در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۳ به‌روز شد.
تحلیل بیت کوین امروز (۲ مرداد ۱۴۰۳) قیمت لیدر بازار در تایم فریم روزانه نوسان چندانی نداشته، در عین حال، در تایم فریم‌های کوتاه‌تر، یک ناحیه رنج دیده می‌شود که برای ترید کوتاه مدت مناسب به نظر می‌رسد. بنابراین، برای میان مدت همچنان به تحلیل قبل معتقدیم که می‌توانید در ادامه همین مطلب آن را مطالعه کنید. در عین حال، تحلیل کوتاه مدت دیگری هم ارائه می‌کنیم.
نمودار روزانه بیت کوین – ۲ مرداد تحلیل کوتاه مدت بیت کوین از نظر پرایس اکشن، پس از یک حرک اسپایک صعودی، وارد ناحیه رنج شدیم.
نمودار ۱ ساعته بیت کوین – ۲ مرداد ط..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بیت کوین (BTC) اولین ارز دیجیتالی‌ست که از فناوری بلاک چین برای انجام و تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ شروع کرد. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰ هزار رمز ارز دیگر به این جریان پیوسته‌اند که همه آن‌ها در کنار یک دیگر بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. این مقاله به صورت روزانه آپدیت می‌شود تا تحلیل بیت کوین را با شما به اشتراک بگذارد. چارت قیمتی بیت کوین ایندکس معیار تحلیل ما خواهد بود.

این تحلیل در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۳ به‌روز شد.

تحلیل بیت کوین امروز (۲ مرداد ۱۴۰۳)

قیمت لیدر بازار در تایم فریم روزانه نوسان چندانی نداشته، در عین حال، در تایم فریم‌های کوتاه‌تر، یک ناحیه رنج دیده می‌شود که برای ترید کوتاه مدت مناسب به نظر می‌رسد. بنابراین، برای میان مدت همچنان به تحلیل قبل معتقدیم که می‌توانید در ادامه همین مطلب آن را مطالعه کنید. در عین حال، تحلیل کوتاه مدت دیگری هم ارائه می‌کنیم.

نمودار روزانه بیت کوین – ۲ مرداد

تحلیل کوتاه مدت بیت کوین

از نظر پرایس اکشن، پس از یک حرک اسپایک صعودی، وارد ناحیه رنج شدیم.

نمودار 1 ساعته بیت کوین - 2 مرداد
نمودار ۱ ساعته بیت کوین – ۲ مرداد

طبق ماهیت محدوده TR، در حال حاضر که در نزدیکی کف قرار گرفته‌ایم، امکان حرکت مجدد به سمت سقف وجود دارد. بنابراین، در نواحی کف TR وارد پوزیشن لانگ و در حوالی سقف وارد پوزیشن سل شوید. این اقدام می‌تواند تا زمانی‌که قیمت از یک سمت خارج شود، ادامه پیدا کند.

نکات مهم:

  • حتما پیش از ورود به معامله، در تایم فریم‌های کوتاه‌تر، از مشاهده کندل‌های سیگنال و تایید اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت شکست ناحیه رنج، تارگت اول نصف ارتفاع TR و تارگت دوم به اندازه ارتفاع TR است.

تحلیل بیت کوین امروز (۱ مرداد ۱۴۰۳)

بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، هم به ناحیه مشخص شده مورد انتظار ما در محدوده ۶۵/۸۰۰ پولبک زد و هم تا نزدیکی تارگت ۶۹هزار دلاری پیش رفت. به این ترتیب، نتایج تحلیل قبلی کامل شد و به بررسی مجدد بازار می‌پردازیم.

نمودار 4ساعته بیت کوین - 1 مرداد 1403
نمودار ۴ساعته بیت کوین – ۱ مرداد ۱۴۰۳

بیت کوین اکنون مقاومتی ۶۹هزار دلاری را در بالای سرش دارد. از طرف دیگر، پس از پولبک به ناحیه ۶۵/۸۰۰، با یک کندل پین‌بار صعودی (دوجی با یک سایه بلندتر) بازگشت. کلوز کندل بعدی بالاتر از پین بار بسته شد تا از نظر کندل استیک سیگنال صعودش را کامل کند. کمی عمیق‌تر می‌شویم، چون سیگنال و تایید صعودی کندل‌ها وقتی به یک ناحیه مقاومتی ختم می‌شوند؛ چندان اعتبار ندارند. اگر بهتر به نمودار نگاه کنیم، خط میانگین متحرک نمایی را داریم که کندل سیگنال و تایید صعودی روی آن واقع شده است. حالا بیشتر می‌شود روی این سیگنال حساب کرد!

در نیمه بالای کانال خنثی (ناحیه رنج) قرار داریم که در تصویر با خط چین مشخص شده. در حالت عادی، در نواحی نزدیک به سقف کانال منتظر ریزش تا کف هستیم. اما نکته مهم اینجاست که سقف این کانال، تا به حال ۴ بار تست شده است! یک ناحیه عرضه در اثر این برخوردها ایجاد شده و نیاز است که نقدینگی پشت آن مصرف شود. ترکیب پرایس اکشن و عرضه و تقاضا به ما می‌گوید که اگر قیمت ۶۷ هزار دلاری از دست نرود:

  • احتمال شکست سقف با هدف مصرف نقدینگی پشت این ناحیه، وجود دارد.
  • اگر با مومنتوم قوی سقف شکسته شود، صعود می‌تواند بیش از کانال ۷۰ باشد. اما اگر مومنتوم ضعیف باشد، صرفا هدف مصرف نقدینگی خواهد بود.
  • اگر ۶۷هزار دلار از دست برود، ممکن است به‌خاطر تست مجدد میدل و جمع‌آوری انرژی بیشتر برای شکست سقف با مومنتوم قوی باشد.
بخوانید  معرفی بازی آپلند؛ جایی که رویاهای دیجیتال به املاک مجازی تبدیل می‌شوند

بیت کوین از نگاه فاندامنتال

ایلان ماسک تصویر پروفایل خود را در شبکه اجتماعی X تغییر داد و چشمانش را لیزری کرد. پویش چشمان لیزری در بولران ۲۰۲۱ برای رسیدن به بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری رواج داشت. با توجه به تاثیر این شخص بر بازار، ممکن است حرکت اخیر او به افزایش احساسات صعودی بازار کمک کند.

در نظر داشته باشید که درصورت انتشار اخبار تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی مانند افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک، ممکن است تحلیل تکنیکال پاسخگوی بازار نباشد.

تحلیل بیت کوین امروز (۳۱ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته در محدوده قیمتی روز گذشته به سر می‌برد. بنابراین از نظر تکنیکال، تحلیل‌ روز گذشته همچنان اعتبار دارد. یعنی پولبک و تارگت‌هایی که در ادامه همین مقاله برای تاریخ دیروز ذکر شده، انتظارات امروز ما نیز هستند.

نمودار 4ساعته بیت کوین - 31 تیر
نمودار ۴ساعته بیت کوین – ۳۱ تیر

دامیننس بیت کوین

تسلط بازار بیت کوین دوباره تا نواحی ۱۶ روز قبل رشد داشته است. این محدوده یک ناحیه مقاومتی است و امکان بازگشت مجدد از آن دور از ذهن نیست.

دامیننس بیت کوین - 31 تیر
دامیننس بیت کوین – ۳۱ تیر

در صورتی که مارکت کپ موفق به شکست این محدوده شود، مجددا با مقاومت جدیدی در محدوده ۵۶% روبرو خواهد شد. کندل هفتگی دامیننس در بامداد روز آینده بسته می‌شود و نوسان‌های احتمالی تا آن زمان می‌تواند درک بهتری از مارکت کپ ارائه کند.

تنش‌های ژئوپلیتیک

اسرائیل نسبت به یمن واکنش نشان داد. اما درگیری‌ها در سطوح بحرانی نبوده است. در صورتی‌که وضعیت فعلی حفظ شود، تاثیر چندانی بر بازارهای مالی نخواهد داشت. اگر دامنه واکنش‌های هر یک از طرفین بیشتر شود، نیاز به تصمیم‌گیری به اقتضای شرایط لحظه‌ای وجود دارد.

تحلیل بیت کوین امروز (۳۰ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین تارگت اول ۶۶ هزار دلاری در تحلیل قبلی را تاچ کرد.

نمودار 4 ساعته بیت کوین - 30 تیر 1403
نمودار ۴ ساعته بیت کوین – ۳۰ تیر ۱۴۰۳

پس از عبور از قیمت ۶۶/۰۰۰ دلاری به سمت تارگت دوم در حال حرکت بودیم، اما در تایم فریم ۱۵ دقیقه یک ناحیه مهم برای پولبک زدن دیده می‌شود.

نمودار 15 دقیقه بیت کوین - 30 تیر
نمودار ۱۵ دقیقه بیت کوین – ۳۰ تیر

محدوده ۶۵/۸۰۰ هم از نظر پرایس اکشن، هم از نظر فیبوناچی و هم از نظر اندیکاتور میانگین نمایی متحرک ۴ ساعته، بسیار اهمیت دارد. انتظار می‌رود که قیمت پس از پولبک به این سطح، به سمت تارگت دوم (۶۹هزار دلار) حرکت کند. اگر این ناحیه از دست برود، تحلیل منقضی خواهد شد.

در نظر داشته باشید که از نظر تکنیکالی احتمال از دست رفتن محدوده ذکر شده کم است. اما اگر شاهد اخباری مانند واکنش اسرائیل نسبت به حمله پهبادی روز گذشته و خبرهای مشابه این چنینی باشیم، ممکن است که همه بازارها با نوسان‌ همراه شوند. در صورتی‌که اخبار مساعد بماند، بیت کوین از نظر تکنیکالی پتانسیل تست مجدد محدوده سقف ناحیه رنج را دارد.

تحلیل بیت کوین امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۳)

نمودار روزانه بیت کوین - 28 تیر
نمودار روزانه بیت کوین – ۲۸ تیر

بیت کوین در تایم فر یم روزانه همچنان در حوالی قیمت دوروز گذشته قرار دارد. نکته‌جالب توجهی که به چشم می‌خورد، بسته شدن کندل روزانه دو روز قبل، در بالای ناحیه میدل و میانگین متحرک نمایی بود. تا به اینجای کار از نظر تکنیکالی سیگنال رشد بیشتر را داریم. تارگت‌های احتمالی موارد ذکر شده در تحلیل قبل خواهد بود. (برای اطلاع از تحلیل روزهای گذشته، ادامه مقاله را مطالعه کنید.)

از نظر فاندامنتالی، انتقال بیش از ۳ میلیارد بیت کوین توسط MT.GOX به صرافی کراکن تایید شد. کراکن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ۷ الی ۱۴ روز آتی، شاهد بازپرداخت به طلبکاران خواهیم بود. اگر طلبکاران بیت کوین‌های خود را پس از دریافت بفروشند، امکان فشار بر قیمت بیت کوین وجود دارد.

در نظر داشته باشید که الزامی برای فروش توسط طلبکاران وجود ندارد و اگر احساسات بازار صعودی باشد، ممکن است ارزهایشان را هولد کنند. در صورتی‌که فاد ناشی از بازپرداخت‌ها در بازار پیشی بگیرد، احساسات بازار به سمت فروش تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل بیت کوین امروز (۲۶ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین در روز گذشته تارگت دوم را هم تاچ کرد و در حال حاضر بالای ناحیه ۶۳هزار دلاری قرار دارد.

نمودار 4ساعته بیت کوین - 26 تیر
نمودار ۴ساعته بیت کوین – ۲۶ تیر

همانطور که در تصویر می‌بینید، به نظر می‌رسد که در تایم فریم ۴ ساعته میدل شکسته شده است. پولبک به میدل هم، در ۲ کندل اخیر دیده می‌شود. در همین ناحیه، اندیکاتور میانگین متحرک نمایی ۹ کندل اخیر به رنگ آبی قرار دارد. یعنی شکست و پولبک هم‌زمان برای خط میانگین متحرک نیز در نظر گرفته می‌شود. البته از آنجایی که این کانال در نمودار روزانه ترسیم شده بود، کمی برای قضاوت زود است! اگر کندل روزانه امروز در بالای همین ناحیه بسته شود، می‌توانیم به رشد بیشتر قیمت امیدوار باشیم. در این حالت مقاومت ۶۶هزار دلاری تارگت خوبی به شمار می‌آید. تارگت دوم هم می‌تواند مقاومت ۶۹هزار دلاری باشد.

در صورتی‌که کندل روزانه در بالای محدوده فعلی بسته نشود، باید منتظر کندل سیگنال و تایید روی ناحیه میدل بمانیم. لازم به ذکر است که نمودار تا به حال ۴ بار با سقف ناحیه رنج را تست کرده ولی تنها ۲بار با کف آن برخورد داشته. اگر قیمت بتواند مومنتوم فعلی خود را حفظ کند، با توجه به تعداد برخوردها، شکستن سقف راحت‌تر از کف خواهد بود!

در این میان، باید به اخبار پیرامون صرافی Mt. Gox توجه داشت. گفته می‌شود که این صرافی حجم زیادی از دارایی را جابجا کرده و در صورت فروش آن‌ها، ممکن است که بازار با فشار مقطعی روبرو شود. (انتقال دارایی همیشه با هدف فروش نیست)

تحلیل بیت کوین امروز (۲۴ تیر ۱۴۰۳)

پس از ۱۱ روز بیت کوین بالاخره توانست به قیمت ۶۰/۰۰۰ دلاری دست پیدا کند.

نمودار 4ساعته بیت کوین - 24 تیر
نمودار ۴ساعته بیت کوین – ۲۴ تیر

با ترور ناموفق دونالد ترامپ در شب گذشته، بیت کوین مومنتوم مثبتی به خود گرفت و تا این لحظه در بالای قیمت ۶۰ هزار دلاری قرار دارد. با توجه به این‌که از نظر تکنیکال، هنوز هم در مسیر تحلیل روزهای قبل هستیم؛ تارگت قبلی همچنان پا برجاست. (برای اطلاع از تحلیل‌ روزهای قبل ادامه مقاله را مطالعه کنید)

یعنی پس از تارگت اول ۶۰هزار دلاری که تاچ شد، در حال حاضر میدل ۶۳هزار دلاری تارگت دوم ما خواهد بود. هرگونه اصلاح قیمت در دامنه اصلاح ۱۱ روز قبل است و فعلا کف آخر قیمت، مهم‌ترین حمایت ما محسوب می‌شود. با توجه به برخورد قیمت به یک تراز فیبوناچی مهم در محدوده حال حاضر، کمی نوسان در این قیمت دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل بیت کوین امروز (۲۳ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته همچنان در نواحی قبل خود به سر می‌برد.

بخوانید  افزایش 22 درصدی قیمت بیت کوین /پشت پرده ریزش قیمت طلا
نمودار 4ساعته بیت کوین - 23 تیر
نمودار ۴ساعته بیت کوین – ۲۳ تیر

بنابراین از نظر تکنیکالی همچنان تحلیل روزهای قبل، اعتبار دارد. (تحلیل روزهای گذشته را می‌توانید در ادامه مقاله مطالعه کنید)

بیت کوین از نگاه فاندامنتال

در روزهای اخیر شاهد فروش حجم گسترده‌ای از بیت کوین بودیم که از یک وب‌سایت غیر قانونی در آلمان توقیف شده بود. مقدار بیت کوین‌های توقیفی بسیار بالا بود و فشار فروش سنگینی را به بازار تحمیل کرد؛ اما حجم گسترده فروش به‌خوبی در بازار حل شد و نوسان‌های عجیبی را ایجاد نکرد. حال باید دید که بازار پس از اتمام فروش بیت کوین‌های آلمان چه سمت و سویی خواهد داشت؟ با توجه به ثبات نسبی قیمت در روزهای اخیر و هم‌زمان با فروش گسترده آلمان، به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین، بدون فاد، کمی بهبود پیدا کند. بنابراین تارگت ۶۳/۰۰۰ دلاری که تارگت دوم تکنیکال ما بود؛ از نظر فاندامنتالی هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

تحلیل بیت کوین امروز (۲۰ تیر ۱۴۰۳)

شب گذشته بیت کوین موفق شد تا اولین تارگت هفته گذشته مارا تاچ کند.

نمودار 4ساعته بیت کوین - 20 تیر
نمودار ۴ساعته بیت کوین – ۲۰ تیر

در نمودار بیت کوین و در تایم فریم ۴ساعته، برخورد قیمت با سطح تارگت اول مشهود است. همچنان انتظار داریم که به سمت تارگت دوم در محدود ۶۳/۰۰۰ حرکت کنیم و در صورت هرگونه اصلاح، فعلا از محدوده دامنه اصلاح قبلی، خارج نشویم. بنابراین از نظر تکنیکالی سطوح مشخص شده در تصویر هنوز هم دارای اعتبار هستند.

یک واگرایی مثبت در اندیکاتور MACD دیده می‌شود که احتمال افزایش قیمت تا تارگت دوم را تایید می‌کند. در نمودار روزانه بیت کوین، قیمت در مرز میانگین متحرک نمایی ۹ روزه قرار دارد. این مرز در ساعات گذشته شکسته شده بود و کاهش قیمت تا به این لحظه می‌تواند با هدف پولبک زدن به ناحیه باشد. اگر در زمان بسته شدن کندل روزانه در پایین این ناحیه قرار گرفته باشیم، شکست کامل نمی‌شود. اما در صورتی که در پایان معاملات امروز، هنوز در بالای میانگین متحرک باشیم، می‌توانیم با شکست ناحیه، به تارگت دوم امیدوارتر شویم.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۹ تیر ۱۴۰۳)

همانطور که انتظار می‌رفت، بیت کوین در حوالی ساعت ۱۸:۳۰ دیروز با نوسان همراه بود. این نوسان در نمودار زیر، قابل مشاهده است. اما پس از آن مجددا به سطح قبلی بازگشت و در حال حاضر در همان محدوده به سر می‌برد. از آنجایی که قیمت بیت کوین نسبت به تحلیل قبل تفاوت چندانی ندارد، از نظر تکنیکالی همچنان به تحلیل روز قبل پایبند هستیم.

نمودار 1 ساعته بیت کوین - 19 تیر
نمودار ۱ ساعته بیت کوین – ۱۹ تیر

محدوده ۶۰/۰۰۰دلاری تارگت صعودی اول ماست و در صورت بهبود وضعیت بازار، محدوده ۶۳/۰۰۰ را نیز به‌عنوان تارگت دوم زیر نظر داریم. همچنان معتقدیم که هرگونه اصلاح نهایتا در دامنه اصلاح قبلی خواهد بود و پایین‌ترین کف مشخص شده در تصویر، احتمالا حفظ خواهد شد. این تحلیل صرفا تکنیکالی است و واکنش احساسی معامله‌گران نسبت به صحبت‌های امشب جروم پاول، اهمیت بسیاری دارد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

همانطور که می‌دانید در ساعته ۱۸:۳۰ امروز، جروم پاول (رئیس بانک مرکزی ایالات متحده) برای شهادت شش ماهه به کنگره خواهد رفت. این رویداد دو روزه است و فردا نیز تکرار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که پاول تحت فشار برخی از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره قرار بگیرد. برخی از اعضا معتقدند که کاهش نرخ بهره هر چه سریع‌تر باید آغاز شود. برخی دیگر نیز در طرح اولیه برای افزایش سرمایه پیشتیبان در وال استریت، مشکلات فنی بسیاری می‌بینند.

اگر فشار برای کاهش نرخ بهره در لحن جروم پاول تاثیر بگذارد، می‌توان انتظار داشت که پیش‌بینی بازار برای اولین مرحله کاهش نرخ بهره زودتر از قبل باشد. این مساله در پیش‌بینی بازار برای تعداد مراحل کاهش نرخ هم، تغییر ایجاد می‌کند. اگر پاول هم‌چنان شفافیتی در زمان آغاز سیاست‌های تسهیلی نداشته باشد و آن را به داده‌های بیشتر محول کند، ممکن است با واکنش منفی بازار همراه شویم.

در زمان جلسات امروز و فردا، بازار با نوسانات هیجانی همراه خواهد بود.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۸ تیر ۱۴۰۳)

در تایم فریم روزانه، بیت کوین با کمی اصلاح همراه بود. اصلاح بیت کوین همانطور که در تحلیل روز قبلی عنوان کردیم، در دامنه سایه پایین کندل سه روز قبل بود.

نمودار روزانه بیت کوین (18تیر)
تحلیل نمودار روزانه بیت کوین (۱۸تیر)

همچنان تارگت‌ ۶۰/۰۰۰ دلاری را در پیش داریم و در صورتی‌که داده‌های انتظارات تورمی در ایالات متحده در رقم‌های مطلوب بازار منتشر شود، تارگت ۶۳/۰۰۰ دلاری نیز قابل تصور خواهد بود. همچنین، احتمالا در حوالی ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز، بازار با کمی نوسان همراه باشد که ناشی از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده است.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۷ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین کندل روزانه خود را بالاتر از کلوز کندل روز قبل بست تا از نظر پرایس اکشن، سیگنال و تایید بازگشت از این ناحیه، کامل شود. این بازگشت تا چه محدوده‌ای خواهد بود؟

نمودار روزانه بیت کوین 17 تیر

در تایم فریم ۴ ساعته نیز همانطور که در تصویر می‌بینید یک پولبک تا خط میانگین متحرک زده شده است.

نمودار 4ساعته بیت کوین 17 تیر

در صورت عدم شکست میانگین متحرک ۵۷/۵۰۰ دلاری در تایم فریم ۴ساعته، می‌توانیم تارگت‌های روز قبل را همچنان مد نظر قرار دهیم. (برای اطلاع از تحلیل روز قبل، پاراگراف بعدی را مطالعه کنید)

در صورت شکست، تارگت احتمالی در همان حوالی سایه کندل دوروز قبل (محدوده ریزش اخیر بیت کوین) خواهد بود و در حال حاضر انتظار ریزش عجیب‌تری را نداریم.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۶ تیر ۱۴۰۳)

با افزایش فشار فروش، بیت کوین تا اولین تارگت مورد نظر ما پیش رفت. پس از آن، نسبت به این سطح واکنش نشان داد و با کمی بازگشت همراه شد.

نمودار روزانه بیت کوین در 16 تیر

تحلیل بیت کوین با نگاه فاندامنتال

می‌دانیم که ریزش اخیر به دلیل فشار اقتصاد کلان رخ داد و با خبر انتقال بیت کوین توسط صرافی ژاپنی ورشکسته Mt Gox، شدت گرفت. صرافی Mt Gox اقدام به انتقال ۴۷,۲۲۸ بیتکوین معادل ۲/۷۱ میلیارد دلار از کیف پول خود کرده بود. قیمت بیت‌کوین پس از این خبر تا ۵۴/۰۰۰ ریزش کرد و در این سطح، با حمایت مواجه شدیم.

یکی از دلایل بازگشت نیز، افزایش خرید سرمایه‌گذاران نهادی و افزایش ورودی خالص صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) بود. دلیل دیگر بازگشت قیمت، انتشار داده‌های اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده بود که کمی از اثرات منفی داده‌های روز پنجشنبه، کم کرد. در روزهای آینده، انتشار نرخ انتظارات تورمی (روز دوشنبه) و شاخص خوش‌بینی کسب و کار (روز سه‌شنبه)، می‌توانند بازار را تحت‌الشعاع قرار دهند. اگر داده‌ها بهتر از پیش‌بینی‌ منتشر شوند، به بهبود وضعیت مارکت کمک می‌کند.

بخوانید  کریپتوگرافی یا رمزنگاری در حوزه ارز دیجیتال به چه معناست؟

تحلیل بیت کوین با نگاه تکنیکال

همانطور که در تصویر می‌بینید، بیت کوین به سطح ۱ از تحلیل روز پنجشنبه برخورد کرد و تا سطح کف ناحیه رنج قبلی، مجددا بازگشت. سوال اینجاست که آیا ریزش تا سطح ۵۴/۰۰۰، اکستند و گسترش ناحیه رنج بوده است؟ یا افزایش قیمت فعلی تا کف قبلی، تنها یک پولبک برای ادامه ریزش محسوب می‌شود؟ هر دو حالت امکان پذیر است. باید در تایم فریم روزانه، به دنبال یک سیگنال و تایید معتبر باشیم که جهت را به ما نشان بدهد. اما سناریویی که محتمل‌تر است، به شرح زیر است:

ریزش بیت کوین در کندل روز گذشته، تبدیل به سایه شد و این می‌تواند یک سیگنال بازگشت روند باشد. البته هر سیگنالی نیاز به تایید دارد. اگر کلوز کندل امروز بالاتر از کندل روز قبل بسته شود، می‌توانیم به برگشت روند امیدوار باشیم. تارگت‌ احتمالی در این وضعیت، در تصویر زیر مشخص شده. تارگت اول خط میانگین متحرک نمایی است. یعنی بازگشت تا محدوده ۶۰/۰۰۰ دلاری با توجه به وضعیت فعلی، دور از انتظار نخواهد بود. تارگت دوم که در ناحیه میدل مشخص شده، تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که داده‌ها و اخبار موافق بازار پیش بروند.

نمودار روزانه بیت کوین 16 تیر

تحلیل بیت کوین امروز (۱۴ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین تارگت قبلی مارا کامل کرد و نهایتا به کف ناحیه رنج رسید؛ اما آیا کف اکستند خواهد شد؟ در حال حاضر در محدوده بسیار مهم قیمت بیت کوین هستیم که از نظر تکنیکالی می‌تواند قیمت را اندکی برگرداند. هم‌زمان، صورت‌جلسه فدرال رزرو و افزایش نرخ وام مسکن در ایالات متحده، اخبار مهمی تلقی می‌شوند که امروز منتشر شدند. این اخبار احتمال اکستند شدن ناحیه رنج را افزایش می‌دهد. اگر کف اکستند بشود، ۲ تارگت پایین‌تر به ما خواهد داد. آیا کف حفظ خواهد شد؟

تحلیل نمودار 4ساعته بیت کوین 14 تیر

در صورتی‌که فشار فروش ادامه پیدا کند، نواحی ۱ و ۲ که در تصویر نشان داده شده، نواحی مورد انتظار خواهند بود. اما اگر بیت‌کوین بتواند سطح فعلی را حفظ کند، می‌تواند مجددا به سمت ناحیه میانی رنج در محدوده ۶۳/۰۰۰ دلاری، حرکت کند. باید صبر کرد و دید که بازار در این سطح مهم چه رفتاری خواهد داشت.

از نظر فاندامنتال، افزایش نرخ وام مسکن آمریکا پس از چهار هفته متوالی، بازارهای مالی را تحت فشار قرار داده است. این فشار علاوه بر بازار کریپتو، در سهام شرکت‌هایی مانند Lennar Corp و D.R. Horton هم دیده شد. نرخ‌های فعلی می‌توانند تقاضا را سرکوب کنند و باعث افزایش بی اعتمادی و کاهش توان مشارکت در حوزه مسکن شود. اما در میان مدت، این داده‌ها می‌توانند فشار بیشتری بر فدرال رزرو واردکنند تا زودتر کاهش نرخ بهره را آغاز کند. همانطور که می‌دانید، کاهش نرخ بهره منجر به رشد بازارهای مالی خواهد شد.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۳ تیر ۱۴۰۳)

نمودار 1ساعته بیت کوین 13 تیر

بیت کوین همچنان در مسیر تحلیل قبلی بلاگ پول نو قرار دارد و لحظاتی قبل تا قیمت ۵۹/۸۰۰ دلاری فرود آمد. با برخورد به تراز ۰.۷۸ فیبوناچی، تا کنون کمی بازگشت از این قیمت را شاهد بوده‌ایم؛ اما حرکت بعدی چه خواهد بود؟ بدون فوت وقت به سراغ تحلیل امروز می‌رویم.

از نظر فاندامنتالی، فشار ناشی از اقتصاد کلان همچنان در بازارهای مالی دیده می‌شود. روز گذشته جروم پاول مجددا هرگونه احتمال کاهش نرخ بهره را به داده‌های بیشتر موکول کرد و رسیدن به دورنمای تورم ۲ درصدی را در سال آینده متصور شد.

از نظر تکنیکالی نیز با برخورد به میانه ناحیه رنج، طبق تحلیل‌های قبل، همچنان معتقدیم که یک بار دیگر به سمت کف نارنجی رنگ در تصویر قبل، پیش خواهیم رفت. بنا به وضعیت فعلی مارکت، در صورتی که اصلاح با اخبار جدی منفی همراه نشود، احتمالا از ناحیه کف با کمی برگشت روند مواجه شویم.

نمودار نارکت کپ بیت کوین 13 تیر

همانطور که می‌بینید، مارکت کپ بیت کوین همچنان در ناحیه مقاومتی قرار دارد و در حال تایید ریزش از این ناحیه است. در صورت ادامه‌ی این روند، می‌توان انتظار داشت که یا مارکت کپ تتر افزایش بیابد و یا مارکت کپ آلت کوین‌ها رشد مقطعی را تجربه کند.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۲ تیر ۱۴۰۳)

روز گذشته بیت کوین تا حوالی میدل (میانه) کانال صعود کرد و مجددا با اصلاح قیمت، کندل روزانه خود را به یک دوجی نزولی تبدیل کرد.

نمودار روزانه بیت کوین 4 تیر

ناحیه تشکیل این کندل درست روی خط میانی کانال یا ناحیه رنج ما قرار داشت. یعنی همانجایی که پیش‌بینی می‌کردیم دوباره از آن ناحیه به سمت کف حرکت کند. تا به این لحظه از نظر پرایس اکشن، سیگنال نزول از میدل را داریم. اگر کلوز کندل روزانه امروز، زیر کندل روز قبل بسته شود، تایید را هم خواهیم داشت. در صورت صحت این سناریو، تحلیلی که از هفته قبل روی آن هستیم، به درستی پیش خواهد رفت. یعنی بیت کوین می‌رود که ناحیه کف ما را در محدوده مشخص شده در نمودار، مجددا تست کند.

در سناریو دوم، درصورتی که کندل روزانه به ما تایید ندهد و به سمت بالای میدل حرکت کند، پیش‌بینی قبلی منقضی خواهد شد. البته اگر از نظر فاندامنتالی اتفاقی نیوفتد، این سناریو احتمال پایین‌تری نسبت به سناریوی اول خواهد داشت. در صورت وقوع این سناریو، اصلاح اخیر پولبکی به خط میانگین متحرک نمایی محسوب می‌شود و سطح PRZ پیش از ناحیه ۶۶/۰۰۰ دلار، می‌تواند تارگت اول باشد.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

نمودار 4ساعته بیت کوین 11 تیر

در ساعات گذشته، شاهد بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه بیت کوین بودیم. همانطور که پیش‌بینی کردیم، نوسان‌هایی در این زمان شکل گرفتند و قیمت توانست از محدوده رنج کسل‌کننده خود خارج شود. بیت کوین با این نوسان به سمت میدل ۶۳/۰۰۰ دلاری حرکت کرد. تا به اینجای مسیر، مطابق توقعات قبل پیش رفته‌ایم. اگر سناریویی که در روزهای قبل متصور شده بودیم درست باشد، بیت کوین می‌تواند مجددا به سمت کف حرکت کند و یک بار دیگر محدوده کف اخیر خود را تست کند. با فرض صحت این فرضیه، محدوده کف قبلی در ناحیه ۵۸/۰۰۰ دلاری برای ورود مجدد مناسب به نظر می‌رسد.

اگر بیت کوین موفق به شکست میدل شده و در بالای آن تثبیت شود، تحلیل قبل منقضی خواهد شد.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۰ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین برای ششمین روز متوالی، در محدوده قیمتی ۶۰/۵۰۰ تا ۶۲/۰۰۰ در حال رنج زدن است و نوسان قابل توجهی را از خود نشان نمی‌دهد. حرکت بعدی چه خواهد بود؟

بخوانید  معرفی شرکت طراحی لوگو مونس خواه
نمودار روزانه بیت کوین 10 تیر

با توجه به بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه تا ۱۳ ساعت آینده و نمودار میانگین متحرک نمایی ۹ روزه که در همین سطوح قیمتی واقع است، ممکن است به زودی این روند خسته کننده به پایان برسد. برای جهت بعدی روند، همچنان دو سناریوی قبلی محتمل به نظر می‌رسد. در حالت اول، کندل هفتگی زیر خط میانگین متحرک بسته می‌شود. در این حالت رنج اخیر پولبکی به میانگین متحرک محسوب می‌شود تا در ادامه‌ی اصلاح، ناحیه نارنجی رنگ مجددا تست شود.

در حالت دوم نیز، در یک شکست ناموفق به سمت میدل ۶۳/۰۰۰ دلاری حرکت می‌کنیم. پس از آن می‌توانیم مجددا به کف ناحیه رنج برگردیم.

تحلیل دامیننس بیت کوین (۱۰ تیر ۱۴۰۳)

کانال بلندمدت مارکت کپ بیت کوین در تایم فریم هفتگی، در حوالی وسط کانال (میدل) درگیر است. در همین زمان، کندل هفتگی مارکت کپ نیز زیر خط میانگین متحرک نمایی قرار دارد. درصورتی که این کندل در پایان هفته معاملاتی، همین‌جا بسته شود؛ تایید مضاعفی بر تصورات قبلی است. یعنی شاهد ادامه مسیر کاهش تسلط بازار بیت کوین خواهیم بود. چنانچه کندل هفتگی تا پیش از بسته شدن، میدل و خط میانگین متحرک را با قدرت بشکند؛ این سناریو منقضی می‌شود.

نمودار دامیننس هفتگی بیت کوین 10 تیر

توجه داشته باشید که کاهش تسلط بازار بیت کوین، هم زمان با کاهش تسلط تتر، آلت کوین‌ها را تقویت می‌کند.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (9 تیر ۱۴۰۳)

نمودار 4 ساعته بیت کوین9 تیر

بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته همچنان در نواحی روزهای گذشته قرار دارد و نوسان خاصی را به ثبت نرسانده. بنابراین آخرین تحلیل بیت کوین همچنان برقرار است. یعنی انتظار داریم که قیمت مجددا حوالی تارگت قبلی ما را در محدوده نارنجی که در تصویر می‌بینید، تاچ کند. همانطور که در روزهای گذشته گفتیم، این حرکت از دو طریق می‌تواند اتفاق بیوفتد:

  • از تراز ۰.۶۱۸ که حوالی قیمت فعلی است، تا محدوده کف ناحیه رنج، مجددا ریزش داشته باشیم.
  • ابتدا به سمت میدل ۶۳/۰۰۰ دلاری پیش برویم و سپس به ناحیه نارنجی برگردیم.

لازم به ذکر است که تا به این لحظه، چندین تلاش‌ برای رسیدن به ناحیه میدل اتفاق افتاده و همه‌ی آن‌ها ناموفق بوده‌اند.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۷ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته همچنان در حوالی قیمت‌های ۴۸ ساعت گذشته در حال رنج زدن است.

نمودار 4ساعته بیت کوین 7 تیر

بنابراین تحلیل قبلی بیت کوین همچنان حائز اعتبار است. (تحلیل قبل را در پاراگرافت بعدی همین مقاله مطالعه کنید). مارکت کپ تتر نیز از ناحیه مقاومتی تعیین شده در تحلیل قبل، پایین‌تر آمده و همانطور که انتظار می‌رفت در حال اصلاح است.

ماارکت کپ تتر در 7 تیر

در این شرایط دنبال کردن مارکت کپ آلت‌کوین‌ها همچنان اهمیت بالایی برای ما خواهد داشت.

مارکت کپ آلت کوین‌ها 7 تیر

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، مارکت کپ آلت کوین‌ها همچنان ناحیه حمایتی خود را حفظ کرده است. ادامه این وضعیت می‌تواند به بهبود بیشتر آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین، کمک کند. یعنی در صورت اصلاح بیشتر بیت‌کوین، انتظار داریم که آلت‌کوین‌ها زودتر بهبود بیابند. علاوه‌براین، تشدید حرکت اصلاحی دامیننس تتر و بازگشت دامیننس آلت‌کوین‌ها از ناحیه حمایتی، حتی می‌تواند شرایط را برای رشد مقطعی آلت‌کوین‌ها هموار سازد. در صورت از دست رفتن این نواحی برای هریک از سه نمودار، تحلیل منقضی خواهد شد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (6 تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین دقیقا با همان قیمت خود در زمان تحلیل روز گذشته، در حال معامله است. در ۲۴ ساعت گذشته، واکنش‌های ناچیز و کوتاه مدتی نسبت به تراز ۰.۶۱۸ اتفاق افتادند که در نمودار قابل مشاهده هستند.

نمودار 4ساعته بیت کوین 6 تیر

همچنان انتظار داریم که یک بار دیگر محدوده تارگت سوم را تجربه کنیم. طبق صحبت‌های روز گذشته، ناحیه ۵۶/۰۰۰ تا ۵۸/۰۰۰ دلاری می‌تواند برای ورود مجدد (کوتاه مدت) مناسب باشد. الباقی موارد طبق تحلیل روز قبل خواهد بود.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (5 تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین در شب گذشته سومین محدوده تارگت مارا نیز پرایس کرد. به‌این ترتیب تحلیل قبلی بیت کوین فول تارگت شد.

نمودار 4ساعته بیت کوین 5 تیرماه

حالا به سراغ ادامه مسیر می‌رویم. احتمالا بیت کوین یک بار دیگر محدوده تارگت سوم را ببیند. با فرض درست بودن این مساله، دو حالت وجود خواهد داشت. در حالت اول با دیدن کندل‌های سیگنال و تایید در جهت نزول از همین ناحیه تراز ۰.۶۱۸ فیبوناچی، این مسیر را در پیش می‌گیرد. در حالت دوم، بیت کوین تا میدل ۶۳/۰۰۰ دلاری مجددا پیش می‌رود و دوباره به سمت ناحیه هدف ما حرکت می‌کند. ناحیه ۵۶/۰۰۰ تا ۵۸/۰۰۰ دلاری می‌تواند برای ورود مناسب باشد.

نگاه کلی به بازار 5 تیرماه

نکته جالب توجه در اصلاح اخیر بیت کوین این است که با کاهش دامیننس بیت کوین، آلت کوین‌ها زودتر بهبود یافتند. کاهش سهم بازار بیت کوین می‌تواند در پاسخ به دو مساله باشد: اولی افزایش دامنه تسلط بازار تتر و دومی افزایش سهم بازار آلت کوین‌ها. اما سوال اینجاست که در حال حاضر کدام‌یک از این دو مورد در حال روی دادن است؟ (کاهش مارکت کپ بیت کوین هم‌زمان با افزایش مارکت کپ تتر به معنای بازار نزولی است. همچنین کاهش مارکت کپ بیت کوین هم‌زمان با افزایش مارکت کپ آلت کوین‌ها به معنای فرصتی برای رشد آلت کوین‌هاست.)

برای پاسخ به این سوال به سراغ نمودار مارکت کپ تتر و آلت کوین‌ها می‌رویم:

نمودار مارکت کپ تتر 5 تیرماه

مارکت کپ تتر به وضوح در یک محدوده مقاومتی قرار دارد و امکان اصلاح از این ناحیه وجود خواهد داشت.

نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها 5 تیرماه

مارکت کپ آلت کوین‌ها در یک ناحیه حمایتی قرار دارد! با حفظ این حمایت استاتیک، امکان رشد از این ناحیه دور از انتظار نخواهد بود!

حتما به این مساله توجه داشته باشید که با توجه به وضعیت بازار از نظر اقتصاد کلان و تنش‌های ژئوپلیتیک میان اسرائیل و لبنان، امکان شکست مقاومت مارکت کپ تتر و حمایت مارکت کپ آلت کوین‌ها همچنان وجود دارد. اما اگر از نظر فاندامنتالی اخبار منفی جدیدی منجر به فاد نشود، امکان رشد آلت‌کوین‌ها فراهم است. در غیر این صورت ممکن است این نواحی شکسته شوند و فاد حاکم بر بازار روند را تایین کند. بنابراین با توجه مداوم به اخبار و بررسی این دو نمودار، می‌توان فرصت‌های بسیار جذابی را در بازار به دست آورد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (4 تیر ۱۴۰۳)

نمودار 4 ساعته بیت کوین (4تیر)

بیت کوین دقیقا در مسیری که برای آن متصور بودیم، در حال ریزش است. دو تارگت از تارگت‌های قبلی ما به‌خوبی پرایس شدند و در انتظار تحقق تارگت سوم هستیم. محدوده مشخص شده در کادر نارنجی، علاوه بر این که به‌عنوان تارگت سوم ما محسوب می‌شود، می‌تواند نقطه بازگشتی برای قیمت نیز باشد. با در نظر گرفتن تایید درست شکست یا بازگشت از کف این ناحیه، می‌توانید اقدام به سفارش خرید یا فروش داشته باشید. از آنجایی که تحلیل ما در تایم فریم ۴ساعته انجام شده، مشاهده کندل سیگنال و کندل تاییدیه نیز در همین تایم فریم می‌بایست اتفاق بیوفتد. در صورت شکست، برای اطمینان از فیک نبودن صبر کنید و در صورت بازگشت، انتظار داریم در اولین تارگت تا نزدیکی میدل ۶۳/۴۰۰ دلاری، بازگشت داشته باشیم. چنانچه خبری با سطح فاد بالا منتشر نشود، کمی بازگشت (حداقل تا میدل) دور از ذهن نخواهد بود.

بخوانید  وکیل و یا مشاور حقوقی

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۳ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین با کندل‌های بسیار ریز که در حال تکرار شدن هستند، همچنان در سطح قیمتی روز گذشته قرار دارد. بنابراین برای پیش‌بینی روند احتمالی، همچنان می‌توانیم تحلیل روز قبل را به عنوان معیار قرار دهیم. در تصویر زیر به وضوح این موضوع قابل مشاهده است.

نمودار بیت کوین در 3 تیر

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (2 تیر ۱۴۰۳)

نمودار 4ساعته بیت کوین (2 تیر 1403)

بیت کوین فیک بریک اوتی را که در محدوده ۶۶/۰۰۰ دلاری پیش‌بینی کرده بودیم، انجام داد. پس از آن، مجددا با اصلاح قیمت همراه شد و تا به این لحظه در قیمت ۶۳/۳۲۵ دلار معامله می‌شود. در لحظه‌ فیک بریک و تله گاوی، اخباری مبنی بر خرید بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی منتشر شده بود.

در تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای، همچنان نواحی حمایتی و مقاومتی تحلیل قبل را در پیش رو داریم. (تحلیل ۳۱ خرداد مطالعه شود) از آنجایی که ماینرها دست به فروش گسترده بیت کوین‌های استخراج شده خود زده‌اند، انتظار اصلاح قیمت تا محدوده‌ ۶۰/۰۰۰ دلاری اولین تارگت قیمتی ما خواهد بود.

شاخص STH-RP

شاخص STH-RP نیز این تارگت قیمتی را تایید می‌کند. STH-RP یک شاخص مهم است که بر مبنای هزینه خرید هولدرهایی است که بیت کوین را برای ۱۵۵ روز یا کمتر، هولد می‌کنند. با اصلاح اخیر قیمت بیت کوین، ۶۳/۴۴۲ دلار تاچ شد. این مبلغ زیر رقم شاخص، یعنی ۶۴/۲۳۰ دلار بود. بیت کوین در هفته‌های گذشته چندین بار STH-RP را تست کرد و موفق به شکست نشد.حالا که این سطح شکسته است، نگرانی‌هایی در بین معامله‌گران به وجود آمده. با شکست این سطح، کاهش بیشتر قیمت بیت کویندور از ذهن نخواهد بود.

در صورت شکست محدوده مقاومتی ۶۶/۰۰۰ دلاری پیش از بسته شدن کندل هفتگی، این تحلیل منقضی خواهد شد. چراکه کندل هفتگی اخیر میانگین متحرک را شکسته و زیر آن در حال حرکت است. در صورت بسته شدن کندل هفتگی در بالای ۶۶/۰۰۰ دلار و تثبیت در این محدوده، بیشتر کندل هفتگی تبدیل به سایه می‌شود و عملا شکستی اتفاق نیوفتاده است.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC ( خرداد ۱۴۰۳)

نمودار 4 ساعته بیت کوین 31 خرداد

مطابق پیش‌بینی‌های روز گذشته، بیت کوین به محدوده ۶۶/۰۰۰ دلاری نزدیک شد و تا زمان آپدیت این مقاله، هنوز موفق به شکست این سطح نشده است. در صورتی که بیت کوین این سطح را با موفقیت پشت سر نگذارد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در راستای تارگت‌های روز گذشته حرکت کنیم. توجه داشته باشد که امکان فیک بریک اوت در این ناحیه وجود دارد. بنابراین تازمانی که از شکست واقعی اطمینان حاصل نکردید، تصمیم‌گیری نکنید.

در حالت دوم، اگر بیت کوین موفق به شکست این ناحیه شود، تارگت قیمت می‌تواند حرکت به سمت مقاومت ۶۹/۵۰۰ دلاری باشد. گرچه معتقدیم که با توجه به اخبار اقتصاد کلان و ژئوپلیتیکی، احتمال سناریوی اول کمی بیشتر است. در نظر داشته باشیم که در مقطع فعلی ETFهای بیت کوین همچنان در حال ثبت جریان خروجی هستند.

تسلط بازار بیت کوین

تسلط بازار بیت کوین در این لحظه ۵۲.۹% است. این رقم نسبت به هفته گذشته که در نرخ ۵۴% بود، با کمی افت همراه شد. روز گذشته و هم‌زمان با بازگشت از سطح ۶۴/۰۰۰ دلاری، آلت کوین‌ها کمی زودتر از بیت کوین بهبود پیدا کردند. کاهش تسلط بازار بیت کوین می‌تواند ناشی از این رویداد باشد. بعلاوه، اگر این اتفاق ادامه پیدا کند، می‌تواند به معنای آن باشد که از نگاه سرمایه‌گذاران، اصلاح بازار برای آلت کوین‌ها کمی زود اتفاق افتاده بود. چراکه در مسیرهای صعودی قبلی رشد خوبی در بیت کوین و میم‌کوین‌ها دیده شد که کمتر برای آلت کوین‌ها اتفاق افتاد. با اصلاح قیمت بیت کوین تحت تاثیر عوامل اقتصاد کلان، آلت کوین‌ها در ابتدا ریزش بیشتری را تجربه کردند و نیاز به بهبود قیمت بیشتری داشتند. ادامه کاهش تسلط بازار بیت کوین می‌تواند برای رشد آلت کوین‌ها مناسب و برای رشد بیت‌کوین نامناسب باشد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (30 خرداد ۱۴۰۳)

بیت کوین در لبه حمایت 64/000 دلاری

تارگتی که از هفته‌های قبل، در تحلیل بیت کوین از آن صحبت می‌کردیم، تاچ شد. میدل ۶۴/۰۰۰ دلاری در ۲۴ ساعت گذشته لمس شد و حالا در آستانه انتخاب جهت نمودار هستیم. در تایم فریم ۴ساعته، دو سناریو پیش روی قیمت این ارز محبوب قرار دارد. در سناریوی اول، بازار می‌تواند برای مصرف ناحیه عرضه مجددا کانال ۷۰/۰۰۰ را بار دیگر امتحان کند. در سناریوی دوم، کانال میدل خود را می‌شکند و به سمت کف کانال حرکت می‌کند. احتمال دیدن رقم‌های پایین‌تر برای بیت کوین دور از ذهن نخواهد بود، زیرا در حال حاضر چهار مساله گریبان‌گیر صعود بیت کوین است:

  • پیش‌بینی کاهش نرخ بهره آمریکا تا پایان ۲۰۲۴، از ۳ مرحله به ۲ مرحله رسید.
  • درگیری‌های میان اسرائیل و لبنان
  • بیشتر سرمایه‌گذاران ETFهای بیت کوین، سرمایه‌گذاران خرد هستند. یعنی سرمایه‌گذاری چندانی توسط شرکت‌ها وجود ندارد.
  • افزایش جریان خروجی سرمایه از ETFهای بیت کوین

درصورت هر گونه تغییر در این اخبار، بازار می‌تواند مجددا مومنتوم صعودی خود را به دست بیاورد. اما تا آن زمان، از نظر فاندامنتالی، همچنان امکان اصلاح بیشتر وجود دارد.

حال بیایید به سراغ تحلیل تکنیکال برویم:

ناحیه رنج بیت کوین

در محدوده ۶۲/۰۰۰، تراز ۰/۶۱۸ فیبوناچی آخرین موجی که از کف ناحیه رنج به سقف ناحیه خورده است، نزدیک یک تراز مهم دیگر است. اگر فیبوناچی اکستنشن (فیبوناچی سه نقطه‌ای) را از یک موج قبل‌تر رسم کنیم، جایی که اول از سقف به کف رسیدیم و مجددا به سمت سقف رفتیم، مجددا تراز ۰.۶۱۸ را در ناحیه ۶۲/۰۰۰ دلاری می‌بینیم. این مساله احتمال لمس شدن ناحیه ۶۲/۰۰۰ دلاری را بالا می‌برد. یک ناحیه PRZ (تجمع سطوح فیبوناچی) در ۶۶/۰۰۰ دلار نیز دیده می‌شود. جایی که قیمت در حال حاضر، کمی پایین‌تر از آن قرار دارد. برخورد با ۶۶/۰۰۰ در حرکت بازگشتی که از ۶۴/۰۰۰ داشتیم، اتفاق افتاده است. اگر این برخورد پولبک باشد، تارگت‌های بعدی ما به ترتیب محدوده‌های ۶۲/۰۰۰ و ۵۸/۰۰۰ هستند. اگر قیمت برای بازپس گرفتن ۶۶/۰۰۰ اقدام کند، تارگت‌های اعلام شده همچنان محتمل هستند! زیرا این حرکت می‌تواند به علت مصرف نواحی عرضه تلقی شود. محدوده کف ناحیه TR یا همان کانال خنثی، در ناحیه ۵۸/۰۰۰ نیز، می‌تواند از تارگت‌های احتمالی میان مدت ما محسوب شود.

بخوانید  جهش قیمتی ایاس به دنبال دریافت مجوز فعالیت در ژاپن!

از طرف دیگر، پس از برخورد با میدل معمولا احتمال حرکت محدود صعودی وجود دارد. اما این حرکت الزامی بر برگشت روند نیست. مگر در حالتی که در موارد فاندامنتالی که نام بردیم، تغییر محسوسی ایجاد شود. در این حالت بیت کوین می‌تواند معادلات تکنیکال را به‌هم بریزد و برای حرکت مجدد صعودی خیز بردارد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (27 خرداد ۱۴۰۳)

با توجه به این که تحرکات اخیر بیت کوین همچنان از محدوده بررسی شده در تحلیل قبل خارج نشده است؛ تحلیل روز قبل را مطالعه کنید.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC ( خرداد ۱۴۰۳)

در تحلیل امروز بیت کوین، ابتدا به بررسی کامل اقتصاد جهانی می‌پردازیم و سپس چارت را از نظر تکنیکالی دنبال خواهیم کرد.

تحلیل بیت کوین از نظر اقتصاد کلان

اصلاح بیت کوین پس از این رخ داد که شروع مراحل کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی اتحادیه اروپا و انگلستان، با همتای آمریکایی همراه نبود. فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را به مشاهده داده‌های بیشتر محول کرد و یک واگرایی اقتصادی در جهان به وجود آمد. در این حالت هرگونه کاهش بیشتر نرخ بهره توسط اتحادیه اروپا و انگلستان، می‌تواند باعث افزایش تورم در این مناطق جغرافیایی شود. زیرا ارزش دلار به نسبت یورو و پوند بیشتر خواهد بود. با این تفاسیر، یا سایر مناطق برای کاهش نرخ بهره بیشتر، در انتظار آمریکا خواهند ماند و یا ایالات متحده مجاب خواهد شد که کاهش را شروع کند.

به‌طور هم‌زمان برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هشدار داد که به قدرت رسیدن ائتلاف چپ جدید در فرانسه، منجر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد شد. حال درگیری بر سر تعرفه‌ گمرکی میان چین و اتحادیه اروپا را نیز، به این اوضاع نابه‌سامان اقتصادی اضافه کنید. از طرف دیگر، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و اروپا، استمرار تورم جهانی را بیشتر می‌کند. صحبت از تورم به میان آمد و باید بگویم که نرخ تورم اصلی سوئد به طور غیرمنتظره‌ای برای اولین بار در یک سال گذشته، در ماه می افزایش یافت! همه این‌ها دلایل خوبی برای فاد هستند. فادی که در ابتدا باعث اصلاح بیت کوین شود، اما در ادامه به همه ثابت کند که دنیای غیرمتمرکز بلاکچین، تا چه حد می‌تواند در زمان آشفتگی اقتصادی، پاسخی به نیاز مردم باشد.

نمودار قیمت بیت کوین در 26 خرداد

تحلیل بیت کوین از نظر تکنیکال

در تایم فریم ۴ ساعته، همانطور که در روزهای قبل پیش‌بینی کرده بودیم؛ بیت کوین همچنان مومنتوم اصلاحی قوی‌تری در نمودار نشان می‌دهد. در حال حاضر ساده‌ترین الگوی تکنیکال یعنی هد اند شولدر در حال تکمیل شدن است. اگر بیت کوین از همین ناحیه ریزش کند، محدوده قیمتی ۵۸/۰۰۰ تا ۶۰/۰۰۰ دور از انتظار نخواهد بود. با اصلاح تا ۶۵/۰۰۰ خط گردن شکسته شد. اگر بازگشت قیمتی که تا به این لحظه رخ داده، پولبک به خط گردن باشد، همچنان انتظار اصلاح بیشتری خواهیم داشت. اگر خط گردن شکسته شود و قیمت اعداد بالاتری را پرایس کند، این الگو منقضی خواهد شد.

نظریه الیوت همچنان لگ دوم اصلاحی را محتمل می‌داند و اگر سناریو بر اساس پیش‌بینی الیوت پیش برود، همان محدوده ذکر شده در بند قبل می‌تواند به عنوان تارگت در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که کف ناحیه TR پرایس اکشن نیز، در همین حوالی‌ست!

به‌طور کلی باید منتظر بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بمانیم و امیدوار باشیم که بیشتر اصلاح انجام شده، به سایه کندل هفتگی تبدیل شود. در غیر این صورت، با شرایط اقتصاد کلان حال حاضر، منفی شدن ورودی ETFهای بیت کوین و با الگوهای متعدد تکنیکال فعلی؛ اصلاح بیشتر برای این ارز دیجیتال، دور از ذهن نخواهد بود.

نواحی پر اهمیت حمایتی بیت کوین: ۶۴/۰۰۰، ۶۲/۰۰۰، ۵۸/۰۰۰

نواحی پر اهمیت مقاومتی بیت کوین: ۶۹/۵۰۰، ۷۲/۰۰۰

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)

نمودار بیت کوین در 24 خرداد (تایم فریم 15 دقیقه)

با افتخار اعلام می‌کنیم که تنها رسانه‌ای بوده‌ایم که پیش از انتشار داده‌های دیروز، همه تحرکات بیت‌کوین را به درستی پیش‌بینی کرد. در تحلیل بیت کوین (تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای) روز گذشته، دو تارگت لانگ اعلام شد که هر دو پس از انتشار داده‌های CPI تاچ شدند. در تحلیل تام فریم ۴ ساعته نیز، اصلاح بازار را پیش‌بینی کردیم. قیمت بیت کوین پس از تحقق تارگت‌های کوتاه مدت، در همان مسیر تحلیل ۴ ساعته ما قرار گرفت. امیدواریم که از این موقعیت رفت و برگشت، سود خوبی کسب کرده باشید.

پس از انتشار بیانیه FOMC و کنفرانس خبری جروم پاول، پیش‌بینی‌ها برای سطح نهایی نرخ بهره در پایان سال ۲۰۲۴، تغییر کرد و از سطح ۴.۶% به ۵.۱% افزایش یافت! این مساله کلیه بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد. بیت‌کوین نیز در زمان انتشار این اخبار تا کنون، ریزش ۴.۵۲ درصدی را تجربه کرد. صحبت‌های پاول همچنان دو پهلو بود و به امکان تغییر استراتژی، در صورت مشاهده داده‌های مطلوب، اشاره کرد.

از طرف دیگر، فاز انباشت نهنگ‌ها در روزهای اخیر، از جانب بسیاری تحلیلگران، نشانه‌ای از نزدیکی سایکل صعودی تلقی می‌شود. به‌طور هم‌زمان، موجودی بیت‌کوین صرافی‌ها، در کم‌ترین میزان خود قرار دارد. بنابراین، از نظر فاندامنتالی، بازار برای استارت حرکت دیوانه‌وار صعودی، تنها در انتظار کاهش نرخ بهره آمریکا است. در صورتی که داده‌های اقتصادی آینده ایالات متحده مطلوب باشند، روند آغاز لگ صعودی بعدی بیت‌کوین آغاز خواهد شد. تا آن زمان، فعلا در فاز اثرات عدم کاهش نرخ بهره و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک میان اسرائیل و لبنان و غزه هستیم. این موارد در کوتاه مدت، برای بازار کریپتو چندان جذاب تلقی نمی‌شود.

از نظر تکنیکالی در تایم فریم ۴ ساعته، مواضع قبلی ما پا برجاست. هنوز نشانی از منقضی شدن تحلیل ۴ ساعته دیده نشده است و مادامی‌که بیت‌کوین در همین کانال به سر می‌برد، حرکت به سمت میدل تارگت اصلی ماست.

درصورت انتشار اخبار مثبتی از اقتصاد کلان و ژئوپلیتیک، و یا خروج بیت‌کوین از محدوده کانال و TR، این پیش‌بینی‌ منقضی خواهد شد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲۳ خرداد ۱۴۰۳)

نمودار بیت کوین در 23 خرداد (تایم فریم 15 دقیقه)

در تایم فریم ۱۵ دقیقه، پس از حرکت اسپایک اصلاحی بیت کوین از ناحیه ۶۹/۵۰۰، وارد فاز کانال شدیم. در حوالی ۶۶/۰۰۰ این کانال به انتها رسید و طبق سایکل‌های پرایس اکشن، در سایکل TR قرار گرفتیم. سقف‌های احتمالی محدوده رنج می‌تواند حوالی ابتدای کانال و یا ابتدای اسپایک باشند. بنابراین انتظار واکنش قیمت و اصلاح مجدد در سطوح نارنجی رنگ وجود دارد.

بخوانید  بهترین ابزارها برای ساخت NFT

در تایم فریم ۴ ساعته همچنان بر روی موضع تحلیل ۴ ساعته قبل هستیم.

نمودار بیت کوین در 23 خرداد (تایم فریم 4 ساعته)

در تایم فریم ۴ ساعته، از آن‌جایی که همچنان در محدوده‌ی کانال هستیم؛ ناحیه میدل برای ما اهمیت بسیاری خواهد داشت. پس از حرکت اخیر که از سقف کانال آغاز شد؛ هنوز نواحی میدل و کف لمس نشده‌اند. بنابراین همچون روزهای قبل انتظار داریم که به طرف محدوده ۶۴/۰۰۰ حرکت کنیم. توجه داشته باشید در صورتی‌که قیمت بیت‌کوین از کانال و محدوده رنج خارج شود، این تحلیل منقضی خواهد شد.

از طرف دیگر، داده‌های اقتصاد کلان که امروز منتشر خواهند شد و جلسه فدرال رزرو، در تعیین مسیر بیت‌کوین بسیار تاثیرگذارند. نرخ انتشار CPI و لحن اعضای FED می‌تواند نوسانات تندی را در زمان این اخبار ایجاد کنند. مطابق تحلیل روز قبل، درصورت ادامه‌ی سیاست‌های سخت‌گیرانه آمریکا انتظار می‌رود که اصلاح بیت‌کوین تا کف کانال ادامه داشته باشد. چنانچه با لحن و سیاست‌های تسهیلی مواجه شویم، می‌توانیم به اصلاح تا میدل کانال بسنده کنم.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲۲ خرداد ۱۴۰۳)

نمودار قیمت بیت‌کوین 22 خرداد

مطابق تحلیل‌های قبلی بیت کوین در بلاگ پول نو، مسیر اصلاحی قیمت ادامه پیدا کرده است. تارگت‌های دوم و سوم میان مدت ما در محدوده قیمتی ۶۷/۸۰۰ و ۶۶/۸۰۰ به‌خوبی پرایس شدند و به سمت سطح میدل پیش‌می‌رویم. در این میان اخبار اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا تاثیر به‌سزایی در این اصلاح قیمتی داشته است. از آنجایی که جلسه تصمیم‌گیری سیاست‌های پولی FOMC و انتشار داده‌های CPI را در پیش داریم، نوسان‌های بیشتری را در مدت زمان قبل و در حین برگزاری جلسه پیش‌بینی می‌کنیم. این نوسان‌ها صرفا هیجان معامله‌گران خواهد بود و تا زمان اتمام جلسه ادامه خواهند داشت. از نظر تکنیکالی، مطابق تحلیل‌های قبل، جهت اصلی روند همچنان به سمت اصلاح تا میدل و کف کانال پیش‌بینی می‌شود. در نظر داشته باشید که انتشار داده‌های فاندامنتالی مانند CPI و جلسه FOMC می‌تواند بر ادامه‌ی روند تاثیرگذار باشد.

نمای کلی بازار در 22 خرداد 1403 و سهم بازار 54 درصدی بیت کوین

از نظر تسلط بر بازار، سهم بازار ۵۴ درصدی بیت‌کوین نشان از بهبود شرایط بازار دارد. همانطور که پیش‌تر اشاره کرده بودیم، پامپ‌های هیجانی میم کوین‌ها برای ادامه‌ی صعود بیت‌کوین مضر محسوب می‌شدند. اصلاح اخیر به بهبود این وضعیت کمک شایانی کرد. میم‌کوین‌ها اصلاح بیشتری را در مقایسه با بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها تجربه کردند و این اصلاح نهایتا به نفع تسلط بازار بیت‌کوین تمام خواهد شد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲۱ خرداد ۱۴۰۳)

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین 21 خرداد

تحلیل تکنیکال بیت کوین در ۱ خرداد ۱۴۰۳

بیت کوین درتایم فریم ۴ساعته، سیگنال و تایید اصلاح را در محدوده میانگین متحرک نمایی تشکیل داد. یک کندل دوجی و کندل بعدی که کلوز آن پایین‌تر از سایه دوجی بسته شده، به اعتبار تحلیل قبلی ما می‌افزاید. به غیر از این اتفاق نوسان خاصی در ۲۴ ساعت گذشته رخ نداده است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مطابق پیش‌بینی‌های قبلی، پیش برویم. تارگت‌های احتمالی ما تا زمانی‌که قیمت از محدوده‌ی رنج خود خارج نشود؛ همچنان میدل و کف کانال در تحلیل‌های قبل است.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲۰ خرداد ۱۴۰۳)

با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته نوسان خاصی را تجربه نکرده است، هم‌چنان تحلیل دیروز به قوت خود باقی‌ست. همانطور که در تصویر می‌بینید، تنها نوسان قیمتی قابل ذکر بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، پولبک به میانگین متحرک نمایی بوده است. در صورتی‌که کندل چهارساعته همچنان در حالت دوجی باقی بماند و با کندل بعدی برای اصلاح بیشتر قیمت تایید شود، کلیه تحلیل‌های روز قبل پابرجاست.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

تحلیل روزانه بیت کوین BTC ( ۱۹ خرداد ۱۴۰۳)

تحلیل تکنیکال امروز بیت کوین را با بررسی نوسان‌های اخیر آغاز می‌کنیم. اگر از دنبال کنندگان بخش تحلیلی پول نو هستید، حتما از اصلاح اخیر بازار جا نخورده‌اید و برای آن آماده بودید. بیت کوین در جدال با سقف کانال برای ساعاتی شکست را کامل کرد و هر سه تارگت کوتاه مدت تحلیل قبل را پرایس کرد. در ادامه با تبدیل شکست سقف کانال به فیک بریک‌ اوت، مجددا به سمت تارگت‌های میان مدتی که در هفته‌ی گذشته داشتیم، حرکت کرد. همچنان نواحی حساس کانال مانند میدل و کف برای ما حائز اهمیت هستند. از آنجایی که فیک بریک از سقف تاریخی فراتر نرفت، از نظر الیوت همچنان امکان لگ دوم اصلاحی وجود دارد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

از زاویه‌ای دیگر شاهد تشکیل DOUBLE TOP بودیم. این الگو هم اصلاح بیشتر را پیش ‌بینی می‌کند.

حال اگر با نگاه پرایس اکشن به چارت نگاه کنیم، پس از حرکت اسپایکی بیت کوین تا ۷۳/۹۰۰، انتظار یک کانال یا یک ناحیه رنج را داشتیم. از آنجایی که آنچه تا کنون اتفاق افتاده، ماهیت ناحیه رنج یا همان TR را دارد؛ تحلیل ساده است! با برخورد مجدد به سقف ناحیه رنج، منتظر حرکت به سمت کف ناحیه رنج هستیم. بنابراین با تایید مضاعف چندین روش تحلیل تکنیکال، میدل و کف کانالی که در تصویر بالا می‌بینیم، تارگت‌های احتمالی ما هستند.

فراموش نکنید که با خروج چارت از کانال یا ناحیه رنج، این تحلیل منقضی خواهد شد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

مارکت کپ بیت کوین نیز با ناحیه مقاومتی دست و پنجه نرم می‌کند. بیت کوین با وجود چندین تلاش برای شکست این ناحیه، همچنان موفق نبوده است. این یک رابطه دوطرفه است. یعنی حال که حجم بازار درگیر مقاومت است، قیمت نیز در محدوده رنج به سر می‌برد. با عبور مارکت کپ بیت کوین از این مقاومت، امکان خروج از ناحیه TR نیز مهیا خواهد شد.

نکته‌ مهم در تحلیل بیت کوین:

فارغ از تحلیل‌هایی که ذکر شد؛ معتقدم که بازار کریپتو نیاز به اصلاح دارد. چرا؟ با افزایش سود دهی میم‌کوین‌ها، بیشتر سرمایه بازار توسط معامله‌گران به سمت میم‌ها جاری شده است. این روند تا جایی پیش رفته است که در لیست لیدرهای بازار نیز نفوذ کرده‌اند. تا زمانی‌که میم‌ها به این شکل سود ده باشند، سرمایه کمتری به سمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها می‌رود. با یک اصلاح کوتاه مدت در روند قیمت، سرمایه‌ها کمی از میم‌ کوین‌ها خارج می‌شود و به سمت بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌های معتبرتر جاری خواهد شد. (همانطور که می‌دانید در همین اصلاح اخیر نیز، بیشترین میزان ریزش متعلق به میم‌کوین‌ها بوده است).

تحلیل روزانه بیت کوین BTC ( ۱۵ خرداد ۱۴۰۳)

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

تحلیل تکنیکال بیت کوین:

بخوانید  پاداش ۱۶۰ هزار دلاری استخراج بیت کوین به یک ماینر انفرادی رسید

از نظر تکنیکالی بیت کوین هنوز در محدوده‌ی کانال نزولی ۴ ساعته‌ای که ترسیم کرده بودیم، قرار دارد. روز گذشته تلاشی برای شکستن سقف کانال صورت گرفت که تا به این لحظه موفق نبوده. از آنجایی که هنوز قیمت در بالای محدوده ۶۹/۵۰۰ تثبیت نشده است، هم‌چنان احتمال حرکت بیت کوین به سمت تارگت‌های قبلی پابرجاست (تحلیل روزهای قبل را مطالعه کنید). اما در صورت شکست سقف کانال، تارگت‌های مورد انتظار، خط‌چین‌های آبی در تصویر بالا خواهند بود. با توجه به این‌که از نظر تکنیکالی تفاوت چندانی نسبت به تحلیل ۱۳ خرداد، در چارت نمی‌بینیم، در تحلیل امروز به موارد جامعی از فاندامنتال می‌پردازیم.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین:

بیت کوین در ۳ ژوئن ۲.۵% افزایش یافت و برای مدتی به کانال ۷۰/۰۰۰ ورود کرد. با این حرکت، امیدها برای پس گرفتن سطح حمایت ۶۹,۰۰۰ دلاری افزایش یافت. حرکت مثبت قیمت هم‌زمان با افزایش قیمت معاملات آتی بیت کوین (به بالاترین سطح خود در هفت هفته گذشته) همراه بود.

تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی نیز در اقدام اخیر قیمت بیت کوین نقش مهمی داشتند. تصمیم استرالیا برای دستور به سرمایه‌گذاران چینی برای کاهش سهام، ابهام را در بازارهای جهانی افزایش داد. این حرکت با افزایش یک درصدی طلا و فروش در خزانه‌داری آمریکا همراه شد. بازدهی ۵ ساله از ۴.۵۹% در ۳۱ می به ۴.۴۲% کاهش یافت.

حق بیمه سالانه آتی ۳ ماهه در تحلیل بیت کوین

حق بیمه آتی بیت کوین منعکس کننده تفاوت بین بازار مشتقات قراردادهای ماهانه و سطح نقدی در مبادلات عادی است. معمولاً ۵ تا ۱۰ درصد حق بیمه سالانه برای جبران تسویه طولانی‌مدتدر نظر گرفته می‌شود. حق بیمه بالاتر نشان می‌دهد که معامله‌گران مایل به پرداخت‌های بیشتر برای قراردادهای آینده هستند. این به معنای احساسات صعودی در بازار است. بیمه آتی ۳ ماهه بیت کوین به نرخ ۱۵ % افزایش یافت که بالاترین سطح در هفت هفته گذشته را نشان می‌دهد. افزایش حق بیمه احساسات خوش بینانه اما محتاطانه معامله‌گران را نشان می‌دهد. اما آیا این احساسات صرفاً در بازارهای آتی وجود دارد یا خیر؟

سایر داده‌ها در تحلیل بیت کوین

شیب دلتا تقاضای نسبی برای گزینه‌های صعودی و نزولی را اندازه گیری می‌کند. انحراف منفی نشان‌دهنده تقاضای بالاتر برای خرید است، در حالی که یک شیب مثبت نشان‌دهنده ترجیح گزینه‌ی فروش است. بازارهای خنثی معمولاً دارای انحراف دلتای ۷%- تا ۷%+ هستند. شاخص انحراف دلتای ۲۵% در هفته گذشته، نزدیک به عدد ۳%- ثابت مانده است. این یعنی معامله‌گران نسبت به حرکت کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین بیش از حد خوشبین یا بدبین نیستند.

داده‌های اخیر از سلامت بازار حکایت دارد. تقاضا ترکیبی از عوامل مختلف از جمله ترس از رکود، عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و احیای احساسات ضد بازار سنتی را نشان می‌دهد. معیارهای کلیدی مانند حق بیمه آتی بیت کوین و انحراف دلتای ۲۵ درصدی، خوش بینی محتاطانه معامله‌گران را به تصویر می‌کشد و می‌تواند زیرساخت مناسبی برای ادامه رالی قیمتی بیت کوین باشد.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

در تایم فریم ۴ ساعته همچنان در مسیر تارگت‌های قبل هستیم. با توجه به ماهیت محدوده‌ی رنج، بیت کوین ریز نوسانات بسیاری را در روز گذشته تجربه کرد. ریز نوسانات بیت کوین با حاشیه درصد تغییرات پایینی بود و برای ترید کردن در فضای اسپات چندان جذاب محسوب نمی‌شد.

در حال حاضر قیمت در مسیر اصلاح مجدد قرار گرفته است و در انتظار تایید اصلاح کندل چهار ساعته، در زمان بسته شدن آن هستیم. همانطور که در تصویر می‌بینید؛ کندل سیگنال بر روی EMA دیده می‌شود و کافی‌ست که تایید مجدد بگیریم. از نظر حمایتی محدوده حمایت استاتیک ۶۶/۸۰۰ تابه امروز قوی نشان داده است. اما همانطور که در تحلیل‌های قبلا گفته شد، لگ بعدی از امواج اصلاحی الیوت همچنان کامل نشده است. تنها زمانی می‌توانیم انتظار چنین اصلاحی را نداشته باشیم که قیمت در بالای محدوده ۶۹/۵۰۰ تثبیت شود. بنابراین تارگت‌ها در نواحی ۶۵/۸۰۰ و ۶۴/۸۰۰ با احتمال بالاتری امکان وقوع دارند.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

از سمت دیگر فارغ از امواج الیوت، بیت کوین در یک کانال نزولی قرار گرفته است. محدوده حمایت داینامیک کف کانال نیز تایید مضاعفی به تحلیل ما می‌دهد. همانطور که در تصویر می‌بینید؛ قیمت به خوبی این کانال را به رسمیت می‌شناسد. یعنی در مواجهه با کف، سقف و میدل کنال واکنش‌های منطقی قیمت را شاهد بودیم. با توجه به حرکت چارت از سقف و برخورد مجدد با میدل، اینکه تارگت بعدی ما حمایت داینامیک کف کانال باشد؛ دور از انتظار نخواهد بود.

توصیه می‌شود به طور هم‌زمان اخبار بیت کوین را طریق همین سایت دنبال کنید. به این ترتیب از فرصت‌های فاندامنتالی بیت کوین نیز، بهره‌مند خواهید شد.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

همانطور که در دو تحلیل بیت کوین قبل پیش‌بینی کردیم؛ شاخص بیت‌کوین به دلار آمریکا (btc index) برای مصرف نقدینگی پشت صف فروش پیش رفت ولی در بالای محدوده‌ی ۶۹/۶۰۰ تثبیت نشد. پس از آن به سمت تارگت اول ما در ناحیه قیمتی ۶۸/۸۰۰ حرکت کرد و آن را محقق نمود. از آنجایی که تا زمان انتشار این تحلیل هیچ سیگنال و تاییدی در راستای ادامه‌ی صعود دریافت نکردیم (در تایم فریم ۴ ساعته)؛ می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت BTC به سمت تارگت‌های دوم و سوم ما در محدوده‌های قیمتی ۶۵/۸۰۰ و ۶۴/۸۰۰ نیز پیش برود. همچنان معتقدیم که اصطلاح بیت کوین ادامه دارد؛ اما اگر در تحلیل فاندامنتال سیگنال دیگری دیده شود، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تحلیل فاندامنتال:

ETFهای بیت‌کوین دهمین هفته‌ی مثبت خود راپشت سر گذاشت. با وجود خروجی ۱۰۵ میلیون دلاری Grayscale, همه‌ ETFها برآیند مثبت ۴۵ میلیون دلاری را ثبت کردند. استقبال مردم نسبت به ETFهای بیت‌کوین، خبر خوبی محسوب می‌شود. اما در سمت دیگر بازار ادعاهایی در روزهای گذشته مطرح شده است که چندان خوشایند بازار نخواهد بود.

جان والدرون، رئیس گروه گلدمن ساکس با اشاره به رویدادهای دهه ۱۹۷۰ میلادی گفت: تورم ایالات متحده به وضوح تعدیل شده، اما همچنان ثابت است.

ورستن اسلوک، اقتصاددان ارشد Apollo Global Management نیز می‌گوید: FOMC نرخ بهره را در سال جاری کاهش نخواهد داد.

اگرچه این موضع‌گیری‌ها در جلسات FED مطرح نشده است اما حواشی پیرامون نرخ تورم و نرخ بهره چندان به نفع بازار کریپتو نخواهد بود.

تحلیل بیت کوین امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۳)

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

در تایم فریم ۴ ساعته همچنان تحلیل دیروز بیت کوین پا برجاست. پس از گذشت ۲۴ ساعت با پولبک مجدد به محدوده‌ی قیمتی در زمان تحلیل دیروز، شاهد مومنتوم قوی در جهت اصلاح قیمت هستیم. تارگت‌های قیمتی دیروز، در سطوح ۶۶/۸۰۰، ۶۵/۸۰۰ و ۶۴/۸۰۰، هم‌چنان مورد انتظار ما خواهند بود.

بخوانید  مدیر بایننس شکایت کرد

از طرفی دیگر با حرکت قیمتی روز گذشته تراکمی به شکل مثلث تشکیل شد. می‌دانیم که الگوی مثلث از نظر پرایس اکشن تنها در حالتی معتبر است که پیش از ۲/۳(دو سوم) مثلث، شکست یکی از اضلاع مقاومت یا حمایت داینامیک رخ بدهد. در صورتی که در همین حوالی شکست کف مثلث اتفاق بیوفتد، تارگت بعدی ما می‌تواند به اندازه‌ی قاعده‌ی مثلث باشد. در غیر این صورت قانون دو سوم شکسته می‌شود و با رنج بیشتر در داخل تراکم کندل‌ها، الگو فاقد اعتبار خواهد شد.

تحلیل بیت کوین امروز (۹ خرداد ۱۴۰۳)

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

بیت‌کوین در تایم‌فریم ۴ساعته دریک محدوده‌ رنج به سر می‌برد. محدوده‌ قیمتی ۶۶/۸۰۰ کف ناحیه‌ رنج است. در این محدوده‌ قیمتی، تجمع سطوح فیبوناچی به‌صورت PRZ را شاهدیم که اعتبار بیشتری به این ناحیه می‌بخشد. از طرف دیگر در حال حاضر شکست میانگین متحرک نمایی به سمت پایین و بازگشت مجدد به آن، خبر از شروع اصلاح از ناحیه‌ مقاومتی ۷۰/۰۰۰ را دارد. شکست میانگین متحرک، تایید کندل بعدی را هم به همراه داشته که جلب نظر بیشتری را در پی دارد. باتوجه به ریزموج‌های نظریه‌ی الیوت و ریزش مجدد از ناحیه‌ عرضه‌ی ۷۰/۶۵۰، یک لگ اصلاحی دیگر برای بیت‌کوین دور از ذهن نخواهد بود. تارگت‌های این لگ به ترتیب: ۶۶/۸۰۰، ۶۵/۸۰۰ و ۶۴/۸۰۰ هستند.

در صورت برگشت قیمت تا محدوده‌ ۶۹/۶۰۰ اعتبار این تحلیل همچنان پابرجاست. چنانچه‌ قیمت بیت‌کوین در بالای این ناحیه تثبیت شود، شکست قبلی فاقد ارزش خواهد بود و انتظار داریم که برای مصرف ناحیه‌ عرضه‌، مجددا به سمت سقف محدوده‌ رنج حرکت کند.

معاملات پرسودی را برایتان آرزومندیم.

تحلیل بیت کوین امروز (۶ خرداد ۱۴۰۳)

بیت کوین همچنان در نزدیکی محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار در نوسان است. این ارز دیجیتال در روز قبل به محدوده ۶۹٬۵۰۰ دلار نزدیک شد، اما نتوانست برای مدت زیادی موقعیت خود را حفظ کند. به نظر می‌رسد عرضه و تقاضای بیت کوین به تعادل رسیده است. کاهش حجم معاملات ۲۴ ساعته آن هم این مسئله را تایید می‌کند. علاوه بر این روزهای آخر هفته بازارهای آمریکایی و غربی هم به کاهش تقاضای بیت کوین کمک کرده است.

در هر صورت از دست دادن محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار نمی‌تواند برای بیت کوین خوب باشد. باعث دلگرمی‌ست که بیت کوین هنوز بالای محدوده ۶۶٬۰۰۰ است، اما این ارز دیجیتال باید بتواند کندل هفتگی‌اش را در بالای محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار ببندد تا روند صعودی‌اش را تثبیت کند. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشیم که روز دوشنبه هم روز یادبود آمریکا است و بازارهای این کشور تعطیل است. علاوه بر این باید به این نکته هم توجه داشته باشیم بخشی از سرمایه موجود در بازار بیت کوین وارد بازار اتریوم شده و روی کاهش تقاضای آن موثر بوده است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در هر صورت بیت کوین برای ادامه دادن به روند صعودی‌اش باید موقعیت خود در بالای محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار را حفظ کند. عبور از این مقاومت می‌تواند BTC را وارد کانال ۷۰٬۰۰۰ دلار کرده و درگیر رنج مقاومتی ۷۱٬۵۰۰ تا ۷۲٬۰۰۰ دلار کند.

در جهت نزولی هم مهم‌ترین حمایت بیت کوین در ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی و محدوده ۶۷٬۳۰۰ دلار قرار دارد.

تحلیل بیت کوین امروز (۵ خرداد ۱۴۰۳)

در روز پنج‌شنبه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم را تایید کرد. اخبار مربوط به این صندوق‌ها در هفته قبل به رشد بازار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین کمک کرده بود.

با این حال در روز پنج‌شنبه قیمت بیت کوین کاهش یافت.

به نظر می‌رسد اخبار مذکور از قبل تاثیر خود را بر بازار گذاشته بودند. علاوه بر این وقتی معامله‌گران متوجه شدند که ETFهای اسپات اتریوم برخلاف ETFهای اسپات بیت کوین بلافاصله راه‌اندازی نمی‌شوند، احساسات نزولی آن‌ها تقویت شد. در نتیجه بازار با روند نزولی جدیدی روبه‌رو شد و قیمت بیت کوین تا نزدیکی سطح ۶۶٬۳۰۰ دلار کاهش یافت.

یک نکته مثبت این است که کندل‌های روزانه بیت کوین در پایین حمایت ۶۷٬۳۰۰ دلار بسته نشده است. پیش از این هم گفته بودیم که بیت کوین به زمانی برای اصلاح نیاز دارد و ممکن است دوباره این محدوده را آزمایش کند. در نتیجه اگر BTC سطح ۶۷٬۳۰۰۰ دلار را به حمایت خود تبدیل کند، سیگنال مثبت جدیدی صادر می‌شود.

علاوه بر این بسته نشدن کندل روزانه بیت کوین در پایین محدوده‌های مذکور می‌تواند اتفاق بسیار خوبی برای آن رقم بزند.

یک نکته مثبت دیگر این است که کندل‌های مذکور در بالای ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی بسته شده‌‌اند. این امر هم سیگنال صعودی دیگر محسوب می‌شود.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم این سطح به عنوان حمایت بیت کوین تایید می‌شود یا خیر. در هر صورت بیت کوین مقاومت قابل‌توجهی در مسیر صعودی‌اش ندارد و با تثبیت در محدوده‌های فعلی، می‌تواند دوباره به کانال ۷۰٬۰۰۰ دلار برگردد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

از طرف دیگر اگر تثبیت بیت کوین بیش از حد طول بکشد، قیمت آن دوباره به حمایت ۶۷٬۳۰۰ دلار برخورد کرده و حتی ممکن است تا ناحیه ۳۸.۲٪ فیبوناچی اصلاحی کاهش یابد.

تحلیل بیت کوین امروز (۳ خرداد ۱۴۰۳)

بیت کوین در روزهای قبل نتوانست از مقاومت محدوده ۷۱٬۵۰۰ تا ۷۲٬۰۰۰ دلار عبور کند. توجه اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال حالا به بازار آلت کوین‌ها جلب شده و روند رنج BTC برای چند روز ممکن است ادامه داشته باشد.

در هر صورت بیت کوین در تلاش است موقعیت خود در نزدیکی کانال ۷۰٬۰۰۰ دلار را حفظ کند و در همین محدوده تثبیت شود. اگر بیت کوین موفق شود، در ادامه ممکن است دوباره رکورد ۷۳٬۷۷۷ دلاری‌‌ خود را آزمایش کرده و یا حتی به سطح ۸۰٬۰۰۰ دلار برسد.

 نمودار امروز قیمت بیت کوین
نمودار امروز قیمت بیت کوین

با این حال اگر روند BTC ضعیف‌ شود، قیمت آن ممکن است تا ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی و یا حتی محدوده ۶۷٬۳۰۰ دلار کاهش یابد. در این صورت بیت کوین با تبدیل کردن مقاومت ۶۷٬۳۰۰ دلاری خود به یک حمایت، می‌تواند به روند صعودی‌اش ادامه دهد. توجه داشته باشید که هر بار بیت کوین به بالای این محدوده رسیده، توانسته تا کانال ۷۰٬۰۰۰ دلار رشد کند. در نتیجه تایید کامل این محدوده به عنوان حمایت آن اهمیت زیادی دارد.

تحلیل بیت کوین امروز (۲ خرداد ۱۴۰۳)

همان طور که پیش‌بینی شد، بیت کوین وارد فاز تثبیت شده است تا قدرت خود را بازیابی کند. حالا به نظر می‌رسد محدوده ۷۲٬۰۰۰ دلار مقاومت نسبتاً محکمی را برای این ارز دیجیتال ایجاد کرده است. بیت کوین بعد از رسیدن به اوج قیمتی‌اش (ATH) در محدوده ۷۳٬۷۷۷ دلار، سه بار به این مقاومت رسیده اما هنوز موفق نشده است از آن عبور کند.

بخوانید  سیبری در حال تبدیل شدن به بهشت ماینرها

در هر صورت هر چقدر زمان استراحت بیت کوین بیشتر شود، برای روند آن بدتر است. این ارز دیجیتال دوباره به کانال ۶۰٬۰۰۰ دلار برگشته و در تلاش است حمایت جدیدی پیدا کند. در نتیجه اگر فشار فروش بیت کوین به همین صورت ادامه داشته باشد، قیمت آن ممکن است تا حمایت ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی در نزدیکی محدوده ۶۸٬۰۰۰ دلار کاهش یابد.

نمودار  قیمت بیت کوین ۲ خرداد
نمودار قیمت بیت کوین ۲ خرداد

در هر صورت توجه اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به آلت کوین‌‌ها جلب شده‌ است. رالی آلت کوین‌ها زمانی شروع شد که احتمال تایید صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم از ۲۵ درصد به ۷۵ درصد رسید. به همین خاطر قیمت اتریوم تنها در ۲ روز گذشته بیشتر از ۲۵ درصد رشد کرده است. در نتیجه روند فعلی بیت کوین تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد.

تحلیل بیت کوین امروز (۱ خرداد ۱۴۰۳)

بیت کوین در شب قبل و به لطف بازار آمریکا به رشد قابل‌توجه و غیرمنتظره‌ای رسید. این ارز دیجیتال در نهایت توانست به محدوده ۷۲٬۰۰۰ دلار نزدیک شود اما موفق نشد رکورد قبلی خود را آزمایش کند. در هر صورت رالی بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بعد از انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا شروع شده است. در هفته پیش داده‌های تورمی آمریکا کم‌تر از پیش‌بینی‌ها و رکوردهای قبلی بود و همین مسئله معامله‌گران را به کاهش نرخ بهره آمریکا امیدوار کرد.

علاوه بر این جریان ورود سرمایه صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین هم در روزهای گذشته به بالای ۴۰۰ میلیون دلار رسید. این صندوق‌ها در چرخه فعلی اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند و جریان ورود و خروج سرمایه آن‌ها تاثیر زیادی روی احساسات معامله‌گران و قیمت ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

در هر صورت کندل صعودی بیت کوین احتمالاً به کمی استراحت نیاز دارد. بهترین حالت این است که بیت کوین در محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار (ATH قبلی خود) تا ۷۱٬۰۰۰ دلار در نوسان باشد و بعد از تجدید قوا به روند صعودی‌اش ادامه دهد. با این حال احتمال این هم وجود دارد که بیت کوین اصلاح کند و به محدوده ۲۳.۸٪ فیبوناچی اصلاحی تا حمایت ۶۷٬۳۰۰ دلار برسد.

تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳)

عکس: نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در جهت صعودی، بیت کوین مقاومت چندانی ندارد. در نتیجه اگر این ارز دیجیتال سطوح فعلی‌اش را از دست ندهد، ممکن است به ATH جدیدی برسد یا حداقل ATH قبلی‌اش را آزمایش کند.

چرا باید تحلیل روزانه بیت کوین را دنبال کنیم؟

در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال به یکی از پر معامله‌ترین بازارهای مالی تبدیل شده است. BTC (به عنوان پرچمدار این بازار) بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داده و در نتیجه بررسی و تحلیل نمودار بیت کوین از ضروریات سرمایه گذاران و فعالان این بازار قبل از خرید بیت کوین است.

علاوه بر این Bitcoin بیشترین تسلط بازار را در اختیار خود دارد. در حقیقت دلیل تاثیر تحرکات قیمتی این ارز دیجیتال بر سایر رمز ارزها نیز بالا بودن دامیننس بیت کوین است. به همین دلیل تحلیل دامیننس بیت کوین، در کنار آنالیز سایر شاخص‌های مهم تاثیرگذار در مارکت کریپتو، می‌تواند دید جامع‌تری از وضعیت بازار در اختیار ما قرار دهد.

تحلیل بیت کوین پول نو

ما در تیم تحلیلی پول نو، علاوه بر اینکه سعی کرده‌ایم جدیدترین محتوای فاندامنتالی درباره پروژه‌های کریپتویی مختلف را در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم، بخش مهمی از تمرکزمان را نیز بر تحلیل تکنیکال رمز ارزهای مهم بازار گذاشته‌ایم تا دیدی کلی از وضعیت بازار و آینده احتمالی آن ترسیم کنیم. در ادامه می‌توانید به‌روز‌ترین تحلیل بیت کوین را که همواره در حال آپدیت است، مشاهده کنید.

بررسی دامنینس بیت کوین

سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال چند روزی است که روندی نزولی را پیش گرفته و در حال حاضر در محدوده ۴۱.۶ درصد قرار دارد. این مولفه نشان دهنده نسبت حجم بازار بیت کوین به سایر آلت کوین‌ها است.

انواع تحلیل BTC

قیمت بیت کوین مانند بسیاری دارایی‌های دیگر (طلا، نفت و…) تحت تاثیر عوامل بنیادی (فاندامنتال) و تکنیکال و همچنین عوامل کلان اقتصادی است. اما این نوع تحلیل‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

این نوع آنالیز شامل بررسی چارت بیت کوین با استفاده از ابزارهای تکنیکال مختلف است. مجموعه این ابزارها می‌توانند پیش بینی‌ای منطقی که بر اساس کندل‌های گذشته بیت کوین شکل گرفته‌اند را به ما ارائه کنند.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

در تحلیل فاندامنتال بیت کوین، عوامل کلان اقتصادی (مانند وقوع جنگ، بلایای طبیعی و…) و همینطور اتفاقات روزمره مانند افزایش یا کاهش سختی شبکه بیت کوین، پذیرش یا مسدود سازی استفاده از این رمز ارز در مناطق مختلف و عواملی از این قبیل، می‌توانند روی قیمت بیت کوین تاثیر گذار باشند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

نگاهی به قدرتمندترین اندیکاتورهای بیت کوین

در اینجا سعی می‌کنیم نگاهی داشته باشیم به قدرتمندترین اندیکاتورهایی که در تعیین روند بیت کوین تاثیرگذار هستند و می‌توانند سیگنال‌های خوبی برای ورود یا خروج از بازار به ما بدهند.

اندیکاتور مکدی MACD در بیت کوین

اندیکاتور مکدی یکی از پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است که بسیاری از معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. این اندیکاتور در تحلیل بیت کوین هم کاربرد دارد. به طور مثال در سال ۲۰۲۱ و در حالی که بیت کوین در سقف خود بود، یک واگرایی در اندیکاتور مکدی تشکیل داد و سقوط شدید خود در سال ۲۰۲۱ را آغاز کرد.

اندیکاتور RSI در بیت کوین

اندیکاتور RSI هم در تحلیل بلند مدت بیت کوین کاربرد دارد و هم در تایم فریم‌های پایین‌تر می‌تواند برای معامله مورد استفاده قرار گیرد. این شاخص با نشان دادن نواحی اشباع خرید و اشباع فروش می‌تواند نقاط مناسبی برای ورود یا خروج از بازار به ما نشان دهد.

اندیکاتور میانگین متحرک MA در بیت کوین

یکی دیگر از اندیکاتورهای بسیار پر استفاده در معاملات، اندیکاتور میانگین متحرک است. اندیکاتور MA با تنظیمات ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه نقاط حمایتی و مقاومتی مهمی را در روند قیمت BTC به ما نشان می‌دهد.

نوشته تحلیل روزانه بیت کوین BTC (۲ مرداد ۱۴۰۳) اولین بار در بلاگ پول نو. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها