تاریخ : سه شنبه, ۱۲ مهر , ۱۴۰۱ Tuesday, 4 October , 2022
3

چه عواملی باعث بی‌خوابی‌های شبانه می‌شود؟

  • کد خبر : 2592780
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
چه عواملی باعث بی‌خوابی‌های شبانه می‌شود؟

به گزارش خبر جو ۲۴ آیا می‌دانستید که برخی غذاها، علاوه بر مقصر آشکار که کافئین است، می‌توانند شما را از خواب شبانه آرام دور کنند؟ در اینجا چند عاملی که ممکن است باعث بیداری شبانه شود را معرفی می کنیم. غذاهای پرچرب احتمالاً نمی دانستید که یک رژیم غذایی با چربی اشباع بالا، کم […]

به گزارش خبر جو ۲۴ آیا می‌دانستید که برخی غذاها، علاوه بر مقصر آشکار که کافئین است، می‌توانند شما را از خواب شبانه آرام دور کنند؟ در اینجا چند عاملی که ممکن است باعث بیداری شبانه شود را معرفی می کنیم.

غذاهای پرچرب

احتمالاً نمی دانستید که یک رژیم غذایی با چربی اشباع بالا، کم فیبر، ممکن است منجر به یک خواب سبک شود و شب ها خواب را از چشم شما بگیرد.

اگر مقادیر زیادی غذای سرشار از چربی های اشباع شده مصرف کنید، می تواند بر خواب عمیق تر و همچنین کیفیت کلی خواب شما تأثیر بگذارد. این نوع خواب که هوشیاری را در طول روز دشوارتر می کند، زودتر در چرخه خواب شما اتفاق می افتد.

هات چاکلت ممکن است انتخاب خوبی برای هوشیاری در طول روز به نظر برسد. با این حال، حاوی کافئین است که دشمن خواب است.

به گزارش خبر جو ۲۴ اگر مارشمالوهای شیرین را هم به این ترکیب ضد خواب اضافه می کنید اوضاع خیلی بدتر می شود، چرا سرشار از شکر هستند.

دسرهای پر شکر

کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر ممکن است باعث اضطراب و بی خوابی شوند. آنها همچنین می توانند هوس های آخر شب را تحریک کنند.

داوطلبان در یک مطالعه تحقیقاتی که قند بیشتری مصرف کردند، زمان کمتری را در خواب سپری کردند که برای بهبودی و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است.

در این مطالعه مشخص شد افراد همچنین زمان بیشتری برای به خواب رفتن داشتند و هنگامی که به خواب می رفتند، بی قرارتر بودند و اغلب در طول شب بیدار می شدند.

غذاهای ادویه دار

به گزارش مستر دانستنی غذاهای بسیار اسیدی که می توانند باعث سوزش سر دل شوند، معمولاً یکی از دلایل قطع خواب هستند. غذاهای تند، مانند غذاهایی که با فرآورده های گوجه فرنگی درست می شوند، نیز می توانند مقصر باشند.

مرکبات، غذاهای ترشی مانند زیتون و ترشیجات و لبنیات ممکن است علت سوزش سر دل در برخی افراد باشد و در نتیجه باعث بی خوابی شود.

معده خالی می تواند بی خوابی را بدتر کند. یک میان وعده سبک سالم مانند موز با کره بادام یا میوه هایی مانند کیوی یا آلبالو می تواند به شما کمک کند تا راحت بخوابید.

همچنین به طور کلی رژیم غذایی غنی از فیبر، همراه با خواب عمیق تر، ممکن است منجر به بیداری کمتر در طول شب شود. خوابگردها ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند.

در واقع، اگر مشکلات خواب مزمن دارید، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است بخواهید علت اصلی را بدانید. در همین حال، ایجاد برخی تغییرات رژیم غذایی ممکن است به تنظیم خواب شما کمک کند.

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2592780

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.