تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0

لورس :کیف پول سخت افزاری چیست و چه مزایایی دارد؟

  • کد خبر : 2636697
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
لورس :کیف پول سخت افزاری چیست و چه مزایایی دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کیف پول سخت افزاری چیست و چه مزایایی دارد؟ ارز دیجیتالکیف پول دیجیتالکیف پول ارز دیجیتال شبیه به یک حساب بانکی است که می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به آن ارسال، دریافت و مدیریت کنید. کیف پول سخت افزاری یک کیف پول فیزیکی است که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد. باید بدانید که کیف پول‌های سخت افزاری یکی از امن ترین راه‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. زیرا هنگام استفاده از آنها، دسترسی به ارزهای شما توسط دستگاه رمزگذاری می‌شود. برای آشنایی بیشتر و بررسی مزایا و معایب کیف پول‌های سخت افزاری با ما همراه باشید.
فهرست مطالب
کیف پول سخت افزاری چیست و چگونه کار می‌کند؟به طور کلی کیف پول ارز دیجیتال شبیه به حساب بانکی دیجیتال است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنید. کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی بوده که به طور خاص برای ذخیره ایمن دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. این کیف پول‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. به عنوان مثال، کیف پول Ledger Nano S بسیار شبیه به فلش مموری است.
استفاده از کیف پول سخت افزاری یکی از..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کیف پول سخت افزاری چیست و چه مزایایی دارد؟

  • ارز دیجیتال
  • کیف پول دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال شبیه به یک حساب بانکی است که می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به آن ارسال، دریافت و مدیریت کنید. کیف پول سخت افزاری یک کیف پول فیزیکی است که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد. باید بدانید که کیف پول‌های سخت افزاری یکی از امن ترین راه‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. زیرا هنگام استفاده از آنها، دسترسی به ارزهای شما توسط دستگاه رمزگذاری می‌شود. برای آشنایی بیشتر و بررسی مزایا و معایب کیف پول‌های سخت افزاری با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

کیف پول سخت افزاری چیست و چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی کیف پول ارز دیجیتال شبیه به حساب بانکی دیجیتال است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنید. کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی بوده که به طور خاص برای ذخیره ایمن دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. این کیف پول‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. به عنوان مثال، کیف پول Ledger Nano S بسیار شبیه به فلش مموری است.

استفاده از کیف پول سخت افزاری یکی از راه‌های امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. کیف پول‌های سخت افزاری دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای هستند که احتمال حملات هکری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این بدان معناست که هکرها نمی‌توانند بدون اجازه صاحب اصلی دارایی به دارایی‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین کیف پول‌های سخت‌افزاری به کاربران این امکان را می‌دهند که انواع دارایی‌های دیجیتال را به صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال دائمی به اینترنت ذخیره کنند. به همین دلیل برخی از افراد به کیف پول سخت افزاری «کیف پول سرد» می‌گویند.

هنگامی که از کیف پول‌های آنلاین یا نرم افزاری استفاده می‌کنید، کلید دسترسی به کیف پول شما به صورت آنلاین ذخیره می‌شود. بنابراین، اگر وب سایت کیف پول شما هک شود، خطر از دست دادن ارزهای دیجیتال شما وجود دارد. خوشبختانه، وقتی از کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید، این خطر وجود ندارد. زیرا در این نوع کیف پول از ذخیره سازی آفلاین استفاده می‌شود.

علاوه بر این، کیف پول‌های سخت افزاری دارای یک کد پین اضافی برای محافظت در برابر استفاده غیرمجاز هستند. بنابراین اگر کیف پول سخت افزاری شما به سرقت رفته یا گم شود، هیچ کس نمی‌تواند بدون کد پین به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشد.

چرا به کیف پول سخت افزاری نیاز داریم؟

کیف پول‌های سخت افزاری می‌توانند انتخاب خوبی برای کاربران ارزهای دیجیتال باشند. این کیف پول‌ها بسیاری از خطرات خارج از کنترل کاربران را به حداقل می‌رساند. به عنوان مثال، کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال، شکاف‌های امنیتی مهم را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال یا بدافزارهایی که از آسیب‌پذیری‌های روز صفر در سیستم‌عامل‌های موبایل و دسکتاپ سوء استفاده می‌کنند، به حداقل می‌رسانند.

با این حال، فراموش نکنید که کیف پول‌های سخت افزاری کاملا امن نیستند. به عنوان مثال، در یک حادثه امنیتی، هکرها به کیف پول سخت افزاری لجر حمله کردند و با استفاده از یک حفره، کنترل کامپیوترهای متصل به کیف پول‌های لجر را در دست گرفتند و بدافزار خود را بر روی آنها اجرا کردند. در اینجا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این نوع حملات بسیار دشوارتر از کلاهبرداری‌های فیشینگ و هک کیف پول‌های نرم افزاری هستند.

همچنین در چند سال اخیر، چشم انداز امنیتی و استحکام ساختار این کیف پول‌ها بسیار بهبود یافته و استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری بسیار آسان شده است. این نوع کیف پول‌ها ترکیب مناسبی از امنیت و راحتی را به شما ارائه می‌دهند.

مزایای کیف پول های سخت افزاری

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی رمزگذاری شده است که به عنوان تنها نقطه دسترسی برای سبد ارز دیجیتال شما طراحی شده است که به طور امن در اختیار شماست و هیچ راهی برای دسترسی غیر از شما به آن وجود ندارد. از این نظر، کیف پول‌های سخت افزاری به عنوان یک مکان امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال شما عمل می‌کنند.

برخلاف ذخیره سازی آفلاین، کیف پول‌های نرم افزار ارز دیجیتال که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند، کیف پول داغ نامیده می‌شوند. از آنجایی که کیف پول‌های داغ به طور مداوم به اینترنت متصل هستند، می‌توانند در برابر حملات هکرها یا ویروس‌ها آسیب پذیرتر باشند. با توجه به اینکه کیف پول سخت افزاری تنها در صورت استفاده به اینترنت متصل می‌شود، یک لایه امنیتی اضافی و محافظت در برابر تهدیدات خارجی را فراهم می‌کند.

امنیت کیف پول سخت افزاری در مقایسه با کیف پول‌های نرم افزاری

برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری که در برابر حفره‌های امنیتی و هکرها آسیب‌پذیر هستند، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری به‌صورت آفلاین ساخته می‌شوند، بنابراین دیگر لازم نیست برای ذخیره کلیدهای خصوصی خود به نرم‌افزار روی رایانه خود اعتماد کنید. کیف پول‌های سخت افزاری کلیدهای خصوصی شما را روی یک دستگاه فیزیکی با نرم افزار تخصصی ذخیره می‌کنند که از دسترسی دیگران به کلیدهای خصوصی شما جلوگیری می‌کند. دستگاه شما با کیف پول سخت‌افزاری ارتباط برقرار کرده و تراکنش‌های ارز دیجیتال را به دستگاهی که قرار است امضا شود ارسال می‌کند، که سپس به عنوان تراکنش‌های امضا شده به دستگاه شما ارسال می‌شود. به این ترتیب، کلیدهای خصوصی شما هرگز در دستگاه ذخیره نمی‌شوند و در برابر بسیاری از انواع ویروس‌ها مصون هستند.

همچنین اکثر کیف پول‌های سخت افزاری با کد پین رمزگذاری می‌شوند. در حالی که کیف پول‌های دیگر دارای شرایط امنیتی مانند ورود بیومتریک هستند. جالب است بدانید که اگر کسی موفق شود کیف پول فیزیکی شما را در دست بگیرد و سعی کند کد شما را رمزگشایی کند، ویژگی‌های امنیتی ولت باعث می‌شود دستگاه پس از چند بار تلاش به طور خودکار اطلاعات کیف را قفل کند.

نکته بعدی در مورد امنیت کیف پول‌های سخت افزاری این است که هر تراکنشی که انجام می‌دهید باید از طریق کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال شما تأیید شود. بنابراین، بدون دسترسی به کیف پول، انجام معامله برای شخص دیگری غیرممکن است. اگر دستگاه خود را در جای امن نگه دارید، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کس نمی‌تواند به ارز دیجیتال ذخیره شده شما دسترسی پیدا کند. تنها جایی که باید کلید خصوصی خود را وارد کنید، روی دستگاه سخت افزاری رمزگذاری شده شماست. از آنجایی که کیف پول شما آفلاین است، رمز عبور شما هرگز در خطر کپی یا هک شدن نیست.

همچنین محدودیتی برای مقدار ارز دیجیتالی که می‌توانید در کیف پول سخت افزاری خود نگهداری کنید وجود ندارد. برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهند که چندین ارز دیجیتال را همزمان نگه دارید.

امنیت کیف پول سخت افزاری

معایب کیف پول های سخت افزاری

ولت‌های سخت افزاری در مقابل ویژگی‌های مثبتی که ارائه می‌دهند، معایبی نیز دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت کیف پول سخت افزاری در مقایسه با کیف پول دیجیتال

یکی از معایب کیف پول‌های سخت افزاری، قیمت تمام شده آنهاست. با این حال، ممکن است ارزش خرید یک کیف پول سخت افزاری را داشته باشد. زیرا این نوع ولت‌ها ایمن تر هستند. به خصوص اگر مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال دارید. اگر قصد خرید و فروش روزانه ارزهای رمزنگاری شده را دارید، ممکن است هزینه کردن برای کیف پول سخت افزاری برای شما صرفه اقتصادی نداشته باشد، اما باید بدانید که حتی اگر ارز دیجیتال زیادی ندارید، می‌توانید از کیف پول‌های نرم افزاری برای انتقال ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

این کیف پول‌ها انتقال ارزهای دیجیتال را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کنند و ویژگی‌هایی مانند سرمایه‌گذاری و کسب درآمد غیرفعال را ارائه می‌دهند. در این شرایط می‌توانید مقدار ارزی که قصد خرید و فروش دارید در یک کیف پول سخت افزاری و بقیه سرمایه خود را در یک کیف پول سرد نگهداری کنید. حتی می‌توانید کیف پول سخت افزاری را انتخاب کنید که شامل نرم افزار نیز باشد. به این ترتیب برای انتقال وجوه خود نیازی به صرافی‌ها و کیف پول‌های دیگر ندارید و می‌توانید تراکنش‌های خود را در کیف پول سخت افزاری انجام دهید و در پول خود صرفه جویی کنید.

وقتی از کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید، عملاً بانک خودتان هستید. این کیف پول‌ها ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما دانستن اینکه کنترل کاملی بر دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود دارید، می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

استفاده از کیف پول سخت افزاری سخت‌تر از کیف‌ پول‌های نرم افزاری است!

تجربه کاربری کیف پول‌های نرم افزاری معمولا بهتر از کیف پول‌های سخت افزاری است. زیرا ممکن است کمی طول بکشد تا بفهمید کیف پول سخت افزاری شما چگونه کار می‌کند و همیشه به مرحله بازیابی و اتصال کیف پول سخت افزاری خود نیاز خواهید داشت. در مورد کیف پول‌های نرم افزاری، معمولا یک رابط کاربری ساده طراحی می‌شود تا برای تمامی کاربران مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده باشد.

شایان ذکر است که این بدان معنا نیست که کار با کیف پول‌های سخت افزاری دشوار است. بلکه به این معناست که نیاز به مطالعه بیشتری دارد. در پکیج تمامی کیف پول‌های سخت افزاری دفترچه راه اندازی و کار با کیف پول مورد نظر وجود دارد که قابل استفاده است. در ضمن آموزش کار با انواع کیف پول سخت افزاری در اینترنت موجود است و می‌توانید از اطلاعات ارائه شده در وبسایت‌هایی مانند پلازا استفاده کنید.

تعداد ارزهای پشتیبانی شده

ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول‌های نرم افزاری بیشتر از کیف پول‌های سخت افزاری است. برخی از کیف پول‌های نرم افزاری از بیش از ۱۰۰۰۰ ارز و توکن با بلاک چین‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند که بالاتر از بسیاری از کیف پول‌های سخت افزاری است. با این حال، در میان کیف پول‌های سخت افزاری، برخی از آنها پشتیبانی خوبی از ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

حمل و نقل و ذخیره سازی کیف پول‌های سخت افزاری

همانطور که گفتیم کیف پول‌های نرم افزاری مانند یک اپلیکیشن روی موبایل یا دسکتاپ نصب می‌شوند و از این نظر جای نگرانی برای جابجایی آن‌ها وجود ندارد. زیرا کاربران در هر نقطه از دنیا می‌توانند کیف پول مربوطه را بر روی دستگاه مورد نظر بازیابی و استفاده کنند. در مورد کیف پول‌های سخت افزاری، این موضوع متفاوت است.

از آنجایی که کیف پول‌های سخت افزاری فیزیکی هستند، ممکن است در برابر مواردی مانند شوک، رطوبت یا گرما آسیب پذیر باشند. اگرچه در حال حاضر تولیدکنندگان بیشتر کیف پول‌های سخت افزاری را مقاوم می‌سازند، اما نگهداری و جابجایی کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری دشوارتر است.

سخن پایانی

کیف پول‌های سخت افزاری نوعی دستگاه هستند که ارزهای دیجیتال شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. با توجه به مزایا و معایب کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول‌های سخت افزاری بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهند. کیف پول‌های سخت افزاری سرمایه گذاری خوبی هستند زیرا از کلیدهای خصوصی شما محافظت می‌کنند و به شما آرامشی می‌دهند که هنگام استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری ندارید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها