تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

لورس :آتش بس موقت بین چین و آمریکا، به نفع بیت کوین خواهد بود

  • کد خبر : 2451
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
لورس :آتش بس موقت بین چین و آمریکا، به نفع بیت کوین خواهد بود
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

رضایت‌مندی گمراه‌کننده از فاز اول توافق بین چین و آمریکا می‌تواند به بیت کوین کمک کند که یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۲۰ باشد.
به گزارش newsbtc، از زمانی که پکن و واشنگتن به یک توافق اولیه دست یافته‌اند، بیت کوین در یک محدوده خاص بالا و پایین می‌شود. قیمت بیت کوین پس از سقوط شدید به زیر ۶,۵۰۰ دلار و سپس بازگشت صاعقه‌وار از این سطوح، در طول ماه دسامبر اغلب بین ۷,۰۰۰ و ۷,۶۰۰ دلار در نوسان بود.
قیمت بیت کوین در کل ماه دسامبر فقط در یک محدوده ۸ درصدی نوسان داشته است حرکت قیمت کوین در محدوده مشخص خود، در پشت پرده بازار صعودی سهام اتفاق می‌افتد. با انتشار اخبار مربوط به توافق اولیه، بازارهای سهام در حال شکستن رکوردهای تاریخی خود هستند. در این مدت شاخص S&P 500 به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۳ رسید. شاخص S&P 500 فهرستی است از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است.
در توافق اولیه بین چین و آمریکا، پکن قول داده است دو مورد از نگرانی‌های اصلی دونالد ترامپ را برطرف کند؛ مورد اول افزایش واردات برخی کالاهای آمریکایی به ویژه محصولات مربوط به انرژی و کشاورزی است و مورد دوم ات..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

رضایت‌مندی گمراه‌کننده از فاز اول توافق بین چین و آمریکا می‌تواند به بیت کوین کمک کند که یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۲۰ باشد.

به گزارش newsbtc، از زمانی که پکن و واشنگتن به یک توافق اولیه دست یافته‌اند، بیت کوین در یک محدوده خاص بالا و پایین می‌شود. قیمت بیت کوین پس از سقوط شدید به زیر ۶,۵۰۰ دلار و سپس بازگشت صاعقه‌وار از این سطوح، در طول ماه دسامبر اغلب بین ۷,۰۰۰ و ۷,۶۰۰ دلار در نوسان بود.

نمودار قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در کل ماه دسامبر فقط در یک محدوده ۸ درصدی نوسان داشته است

حرکت قیمت کوین در محدوده مشخص خود، در پشت پرده بازار صعودی سهام اتفاق می‌افتد. با انتشار اخبار مربوط به توافق اولیه، بازارهای سهام در حال شکستن رکوردهای تاریخی خود هستند. در این مدت شاخص S&P 500 به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۳ رسید. شاخص S&P 500 فهرستی است از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است.

در توافق اولیه بین چین و آمریکا، پکن قول داده است دو مورد از نگرانی‌های اصلی دونالد ترامپ را برطرف کند؛ مورد اول افزایش واردات برخی کالاهای آمریکایی به ویژه محصولات مربوط به انرژی و کشاورزی است و مورد دوم اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر در مورد حقوق مالکیت معنوی.

بخوانید  بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید آپدیت شهریور ۱۴۰۲

در مقابل واشنگتن متعهد شده است تعرفه‌های ماه دسامبر (آذر) بر کالاهای چینی را به حالت تعلیق درآورد. بازگشت برخی از تعرفه‌های ماه سپتامبر (شهریور) بر کالاهای چینی نیز باعث شده توافقِ بهتری حاصل شود.

حرکت صعودی بزرگی که بعد از توافق اولیه در بازار سهام اتفاق افتاد، اعتقادِ سرمایه‌‌گذاران به چشم‌انداز مثبت بلندمدت را نشان داد.

اما به نظر می‌رسد این توافق بین دو ابرقدرت جهانی چیزی غیر از «کوتاه آمدن طرفین از ادعاهای خود» نیست.

گرگوری دراکو (Gregory Draco)، اقتصاددان ارشد آمریکایی معتقد است تلاش‌های چین و آمریکا نمی‌تواند خسارت وارد شده به اقتصاد در ۱۸ ماه گذشته را جبران کند.

وی نوشت حذف تعرفه‌های کالاهای چینی توسط آمریکا باعث رشد بسیار کوچک اقتصادی بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد خواهد شد. این کارشناس در ادامه گفت تصمیم چین مبنی بر اجتناب از برنامه‌های محرک اضافی، نرخ رشد را به ۶ درصد محدود خواهد کرد.

شرکت نوردیا (Nordea Markets) که در حوزه تحلیل روندهای مالی فعالیت می‌کند، در آخرین تحلیل خود به همین موضوع اشاره کرده و معتقد است توافق مرحله اول در بهترین حالت می‌تواند ریسک‌های روند نزولی را کاهش دهد. در بخشی از یادداشت سرمایه‌گذاری نوردیا آمده است:

مهم‌ترین نتیجه این توافق این است که طرفین متعهد شده‌اند تعرفه‌ها را بیشتر از این افزایش ندهند، همانطور که از قبل نیز برنامه‌ریزی شده بود. این امر به وضوح خطر یک روند نزولی را از اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ دفع خواهد کرد. هرچند عدم تمایل چین برای پیشروی با اصلاحات ساختاری نشان می‌دهد که چالش‌های این کشور در روابط تجاری با آمریکا ادامه‌دار خواهد بود.

در هفته‌های گذشته طلا هم‌پا با بازار سهام رشد کرده و باعث غافلگیری سرمایه‌گذاران شده است. به گفته جورج گرو (George Gero) افزایش قیمت طلا یادآور اشتهای عظیم سرمایه‌گذاران برای حمایت از این دارایی است.

نرخ بهره کاهش داده شده، بازارهای سهام رکورد زده‌اند و شاخص معاملات دلار نزدیک به ۹۷ است. با این وضعیت خوب بازار سهام، در حالی که انتظار سقوط قیمت‌ طلا می‌رفت، این دارایی‌ هم رشد کرده است. واکنش نشان ندادن طلا به روند مخالف بازار نشانه خوبی برای قیمت است. سرمایه‌گذاران خود را برای عدم غافلگیری درباره‌ی اخبار منفی آماده کرده‌اند. با صرف‌نظر کردن از نشانه‌های منفی در تحلیل تکنیکال، روند قیمت طلا تا حدودی مثبت است.

فاز اول توافق بین چین و آمریکا خطرات شایع در بازار را به حداقل نمی‌رساند. و این یعنی با خروج سرمایه از اوراق بهادار، که دوره سوددهی آن‌ها تمام شده است، و ورود آن به دارایی‌های کم‌ریسک‌تر مانند طلا، بیت کوین نیز می‌تواند به سود نسبی برسد.

بخوانید  PNL چیست؟ آموزش روش محاسبه PNL یا میزان سود و ضرر

نیازی نیست این سرمایه از طرف سرمایه‌گذاران حقوقی باشد. سفته‌بازی در صنعت می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت بیت کوین هدایت کند. این شامل سرمایه خارج‌شده از بازار آلت کوین‌ها نیز می‌شود.

رشد دو برابری قیمت بیت کوین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ (فروردین تا تیر) نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال این ظرفیت را دارند که به عنوان محافظی در برابر جنگ‌های تجاری عمل کنند. این جنگ به این زودی به پایان نخواهد رسید. تا زمانی که چین و آمریکا برای تصاحب موقعیت برتر جهانی در اقتصاد، سیاست و فناوری با یکدیگر در رقابت باشند، این جنگ نیز ادامه خواهد داشت.

به طور کلی این اتفاقات می‌تواند کمک شایانی به افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ بکند، حتی اگر هاوینگ بیت کوین تاثیر زیادی بر قیمت نداشته باشد.

The post آتش بس موقت بین چین و آمریکا، به نفع بیت کوین خواهد بود appeared first on ارزدیجیتال.

منبع

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها