تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :آرتور هیز: قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱ میلیون دلار برسد

  • کد خبر : 2623732
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
لورس :آرتور هیز: قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱ میلیون دلار برسد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آرتور هیز: قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱ میلیون دلار برسد آرتور هیز (Arthur Hayes)، هم‌بنیان‌گذار صرافی بیتمکس (BitMEX)، انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۶ قیمت بیت‌ کوین به ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار برسد. در ادامه به چگونگی و چرایی این پیش‌بینی عجیب می‌پردازیم.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، چه آرتور هیز را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، وقتی این چهره تاثیرگذار صحبت می‌کند، مردم به حرف او گوش می‌دهند.
هیز در هفته گذشته مهمان برنامه «Impact Theory» به میزبانی تام بیلیو (Tom Bilyeu) بود. او در این برنامه از دلایل خود برای این ادعا که قیمت بیت‌ کوین تا سال ۲۰۲۶ به ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار خواهد رسید، پرداخت.
هیز گفت:
من کاملاً با این موضوع موافقم که در آینده، شاید در نزدیکی اواخر این دهه، بحران مالی بزرگی رخ خواهد داد و این بحران احتمالاً همانند رکود بزرگ خواهد بود یا حتی بدتر از آن. پیش از آن که به چنین شرایطی برسیم، من فکر می‌کنم که شاهد بزرگ‌ترین بازار گاوی در سهام، املاک و مستغلات، رمزارزها، هنر و هر چیز دیگری که اسمش را بگذاریم، از جنگ جهانی دوم ت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آرتور هیز: قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱ میلیون دلار برسد

آرتور هیز (Arthur Hayes)، هم‌بنیان‌گذار صرافی بیتمکس (BitMEX)، انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۶ قیمت بیت‌ کوین به ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار برسد. در ادامه به چگونگی و چرایی این پیش‌بینی عجیب می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، چه آرتور هیز را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، وقتی این چهره تاثیرگذار صحبت می‌کند، مردم به حرف او گوش می‌دهند.

هیز در هفته گذشته مهمان برنامه «Impact Theory» به میزبانی تام بیلیو (Tom Bilyeu) بود. او در این برنامه از دلایل خود برای این ادعا که قیمت بیت‌ کوین تا سال ۲۰۲۶ به ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار خواهد رسید، پرداخت.

هیز گفت:

من کاملاً با این موضوع موافقم که در آینده، شاید در نزدیکی اواخر این دهه، بحران مالی بزرگی رخ خواهد داد و این بحران احتمالاً همانند رکود بزرگ خواهد بود یا حتی بدتر از آن. پیش از آن که به چنین شرایطی برسیم، من فکر می‌کنم که شاهد بزرگ‌ترین بازار گاوی در سهام، املاک و مستغلات، رمزارزها، هنر و هر چیز دیگری که اسمش را بگذاریم، از جنگ جهانی دوم تا به امروز خواهیم بود.

هیز به واکنش تقریباً قابل پیش‌بینی دولت ایالات متحده که برای مداخله در هر بحران اقتصادی سریعاً از یک طرح نجات مالی کمک می‌گیرد، به عنوان عاملی مهم در پس مشکلات ساختاری اقتصاد این کشور اشاره می‌کند.

او توضیح می‌دهد که این حرکت دولت به طور اساسی یک چرخه بی‌پایان از چاپ پول توسط بانک مرکزی را ایجاد می‌کند. اقدامی که منجر به تورم می‌شود و از عبور اقتصاد از چرخه‌های طبیعی رشد و اصلاح بازار جلوگیری می‌کند.

ما همه به طور مشترک هم‌نظریم که دولت در واقع برای حذف چرخه کسب و کار فعلی تلاش می‌کند. به عبارت دیگر، نباید هیچ اتفاق بدی برای اقتصاد رخ دهد و اگر خلاف آن باشد، ما می‌خواهیم که دولت وارد عمل شده و بازار آزاد را نابود کند. حالا سوال این است؛ هر باری که در ۸۰ سال گذشته یک بحران مالی داشتیم، چه اتفاقی افتاد؟ دولت وارد شد و در واقع بخشی از بازار آزاد را نابود کرد. چرا؟ چون می‌خواهد سیستم را نجات دهد.

حال بیایید به کاتالیست‌هایی که از دیدگاه آرتور هیز می‌توانند باعث ۶ رقمی شدن قیمت بیت کوین شوند نگاهی بیاندازیم.

تحلیل بیت کوین

افزایش بدهی دولت و تورم غیرقابل کنترل

بر اساس گفته‌های هیز، مسائل افزایش بدهی، قراردادهای قرضه بسیار زیادی که باید تمدید شوند و کاهش بهره‌وری، تنها با چاپ پول قابل حل هستند. با وجود اینکه انبساط پولی منجر به آغاز بازارهای گاوی می‌شود، اما پیامدهای آن اقتصاد را به سمت تورم بالا سوق می‌دهند.

انبساط پولی در وهله اول باعث آغاز یک بازار گاوی عظیم در سهام، رمزارزها، املاک و مستغلات، چیزهایی که عرضه ثابتی دارند، شاید تولیدی باشند و درآمد ایجاد کنند می‌شود. اما بعد از آن، ما به این موضوع پی‌ می‌بریم که دولت در واقع نمی‌تواند همه چیز را نجات دهد. آنها نمی‌توانند به اندازه‌ای که فکر می‌کنند پول چاپ کنند تا خودشان را با تصحیح عایدی و قیمت اوراق قرضه نجات دهند و در نهایت شاهد یک فروپاشی تاریخی خواهیم بود.

هیز انتظار دارد در مقطعی از سال ۲۰۲۶ یک «سقف بسیار عظیم» را تجربه کنیم و پس از آن در پایان این دهه وضعیتی شبیه به یک رکود بزرگ رقم می‌خورد.

دولت ایالات متحده سیستم بانکی را ورشکسته کرده است

هنگامی که از عوامل تاثیر‌گذار در تورم آتی از هیز پرسیده شد، او به ۷/۷۵ تریلیون دلار بدهی ایالات متحده اشاره کرد که موعد بازپرداخت آن باید تا سال ۲۰۲۶ تمدید شود. وارونگی منحنی بازده در اوراق قرضه ایالات متحده نیز یکی دیگر از عوامل ذکر شده بود.

چین، ژاپن و دیگر کشورها از گذشته خریداران اصلی بدهی‌های ایالات متحده بودند، اما این امر دیگر صورت نمی‌گیرد. تغییری که هیز باور دارد وضعیت متشنج ایالات متحده را تشدید خواهد کرد.

توییت هیز

چرا این بازارها را با بازدهی به شدت در حال افزایش آنها دوست دارم؟ مدل‌های بانکی هیچ چیزی برای ارائه در سراشیبی‌های خرسی ندارند و آنها را پیش‌بینی نمی‌کنند. یک چهارم بالا سمت راست نمودار تاریخی نرخ بهره را بررسی کنید (عکس فوق). بیشتر این قسمت خالی است.

بر اساس گفته‌های هیز، سیستم بانکی ایالات متحده از نظر عملکردی ورشکسته شده، زیرا مقررات به گونه‌ای شرایط را تعیین کرده‌اند که این سیستم از منظر حسابداری سودآور باشد و نه از لحاظ اقتصادی. آنها اساساً این کار را برای دریافت سپرده‌ها و خرید اوراق خزانه‌داری کم بازده انجام می‌دهند. این حرکت را با اهرم تقریباً بی‌نهایت و تغییر چند واحد پایه در نرخ بهره انجام داده که از نظر قیمت اندکی تفاوت ایجاد می‌شود، همه پول زیادی به دست می‌آورند و پاداش بزرگی دریافت می‌کنند.

بانک‌ها به طور جمعی در سال ۲۰۲۱ تمامی این اوراق خزانه‌داری را خریداری کردند. طبیعی است که قیمت‌ها از آن زمان به طور چشمگیری پایین آمده و به همین دلیل ما با بحران بانکداری منطقه‌ای مواجه هستیم.

بزرگترین نگرانی هیز این است که «از نظر ساختاری، سیستم بانکی ایالات متحده نمی‌تواند بیشتر از این اوراق قرضه بخرد چرا که اساساً استحکام اقتصادی ندارد و ورشکست شده است. فدرال رزرو به ایجاد انقباضات اقتصادی کمی متعهد شده، بنابراین اوراق خزانه‌داری بیشتری را جمع‌آوری نمی‌کند.

هیز توضیح داد که بازار در حال هضم این مسئله است، اما نکته اصلی اینجاست که علی‌رغم افزایش نرخ‌ اوراق خزانه‌داری ایالات متحده، قیمت طلا همچنان در سطح بالایی قرار دارد و تعداد زیادی از فعالین بازار که پیش‌تر خریداران اوراق خزانه بودند، دیگر به آنها علاقه‌مند نیستند.

در حال حاضر، بانک‌ها در جلب وجوه سپرده‌گذاری شده دچار مشکل شده‌اند و دشواری تطابق نرخ‌ وجوه سپرده‌گذاری خود با نرخ‌های فعلی موجود در بازار، فشار مدیریت درآمد و بدهی را به سطحی می‌رساند که ممکن است به یک تنش اساسی در عملکرد کلی سیستم بانکی منجر شود. همانطور که بسیاری از حامیان رمزارزها باور دارند، هیز نیز معتقد است که در مقاطعی از زمان مانند حال حاضر، یک گروه خاص از سرمایه‌گذاران گزینه‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی از جمله بیت‌ کوین را در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع بدهی‌های آمریکا که می‌تواند اقتصاد و صنعت کریپتو را به چالش بکشد

چرا سرنوشت بیت‌ کوین حرکت به سمت ۷۵۰ هزار دلار خواهد بود؟

علی‌رغم آنچه که به طور کلی برای اقتصاد جهانی و ایالات متحده نگران‌کننده به نظر می‌رسد، هیز همچنان انتظار دارد که قیمت بیت‌ کوین عملکرد بهتری داشته باشد و هدف تخمینی خود تا پایان سال ۲۰۲۶ را در محدوده ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار قرار داده است.

هیز انتظار دارد که بیت‌ کوین به روند خود ادامه دهد:

بیت کوین تا پایان سال جاری در حدود ۲۵ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار نوسان می‌کند زیرا به مرحله‌ای از یک اضطراب مالی می‌رسیم و مردم متوجه می‌شوند که نرخ‌های واقعی منفی هستند. می‌گویند اقتصاد با نرخ اسمی ۱۰ درصدی در حال رشد است، اما من تنها ۵٪ یا ۶٪ را حس می‌کنم، حتی اگر هم که این نرخ بالا در نظر گرفته شود، مردمی که در حاشیه سود قرار دارند نیز به خرید چیزهای دیگر ترغیب می‌شوند و رمزارز یکی از آنهاست.

هیز گفت که با ورود به سال ۲۰۲۴، یا یک بحران مالی نرخ‌ بهره را به صفر نزدیک می‌کند، یا اینکه دولت باز هم نرخ‌ بهره را افزایش خواهد داد، اما این بار نه به آن سرعتی که دولت‌مردان پول خرج می‌کنند و مردم به دنبال بازدهی بهتر در جاهای دیگر هستند.

تایید نهایی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌ کوین در کشورهایی مانند ایالات متحده، اروپا و شاید هنگ‌کنگ، به همراه رویداد هاوینگ بیت کوین (Halving) این ارز دیجیتال، ممکن است قیمت را در ماه ژوئن یا جولای ۲۰۲۴ به یک سقف تاریخی جدید در ۷۰ هزار دلار برساند. با بازیابی آخرین سقف قیمت تا پایان سال ۲۰۲۴، «یک فاز هیجان‌انگیز و یک بازار صعودی واقعی آغاز می‌شود» و بیت کوین در این روند به طور بالقوه می‌تواند به ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار برسد.

وقتی از هیز پرسیده شد که آیا این سطح قیمت تثبیت می‌شود یا خیر، او تایید کرد که یک اصلاح ۷۰ تا ۹۰ درصدی را در قیمت بیت کوین تجربه خواهیم کرد، درست به مانند آنچه پس از هر بازار گاوی رخ می‌دهد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۳.۳ / ۵. مجموع امتیازها: ۱۲

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2623732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها