تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :آشنایی با پراپ تریدینگ

  • کد خبر : 2598595
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
لورس :آشنایی با پراپ تریدینگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :فعالیت‌های صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Fund)، بانک‌های سرمایه‌گذاری، یا حتی بانک‌های تجاری در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بازار بورس، معامله وابسته‌به‌مالک نامیده می‌شوند. کارشناسان  و متخصصان بازار بورس به‌صورت عامیانه به این نوع معاملات پراپ تریدینگ (Prop Trading) می‌گویند. سرمایه استفاده‌شده برای انجام معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

فعالیت‌های صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Fund)، بانک‌های سرمایه‌گذاری، یا حتی بانک‌های تجاری در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بازار بورس، معامله وابسته‌به‌مالک نامیده می‌شوند. کارشناسان  و متخصصان بازار بورس به‌صورت عامیانه به این نوع معاملات پراپ تریدینگ (Prop Trading) می‌گویند. سرمایه استفاده‌شده برای انجام معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار بورس، از دارایی‌های خود این صندوق‌ها است؛ به‌بیان دیگر، این صندوق‌ها از اموال مشتریان خود برای انجام چنین معاملاتی استفاده نمی‌کنند.

پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ چیست؟

از نگاهی جزئی‌تر، پراپ تریدینگ به فعل یک شرکت (به عنوان مثال، صندوق مالی) در استخدام شخص ثالث برای انجام معامله با سرمایه شرکت مذکور اطلاق می‌شود؛ معامله‌گران استخدام‌شده در ازای خدماتی که به این شرکت‌ها ارائه می‌دهند، از سود به‌دست‌آمده سهم می‌برند.

بخوانید  تحلیل قیمت تن کوین: همکاری با تلگرام قیمت TON را تا کجا بالا می‌برد؟

شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای حصول اطمینان از مهارت‌ و دانش افرادی که قصد استخدام کردن آن‌ها را به‌عنوان معامله‌گر دارند، معمولا مراحل زیر را طی می‌کنند:

  • معامله‌گر شماره یک مبلغی را جهت هزینه اسمی آزمون پرداخت می‌کند.
  • معامله‌گر مذکور وارد مرحله ارزیابی می‌شود.
  • معامله‌گر مذکور آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارد (در غیر این صورت، از انتخاب حذف می‌شود).
  • معامله‌گر از شرکت، حساب مالی تامین‌شده دریافت می‌کند.
  • هزینه آزمون به معامله‌گر برگشت داده می‌شود و تامین سرمایه ترید توسط شرکت انجام می‌پذیرد.
  • معامله‌گر استخدام‌شده از سود معاملات انجام شده سهم می‌برد.

بر خلاف صندوق‌های پوشش ریسک و بانک‌های سرمایه‌گذاری، انجام فعالیت در این حوزه،‌ حرفه‌ای فراگیر و عمومی است. هر فردی که در معامله‌گری تبحر داشته باشد، می‌تواند با پشت سر گذاشتن مراحل فوق، شغل خود در زمینه خرید و فروش ابزارهای مالی را شروع کند.

انواع پراپ تریدینگ

شرکت‌ها و صندوق‌های پراپ در انواع و اشکال مختلفی مشغول به فعالیت هستند. اما به‌صورت کلی، سه نوع از آن‌ها رواج بیشتری دارند؛ صندوق‌های پراپ مرسوم، فروشگاه‌های پراپ (Prop Shop) و حساب‌های معاملاتی تامین‌شده. هر کدام از این انواع، ویژگی‌های خاص خود را دارد و در زمینه‌های منحصربه‌فردی دارای تخصص است.

بخوانید  ارزینجا از بروزرسانی ترولا (AVA) پشتیبانی می‌کند

شرکت‌های پراپ تریدینگ مرسوم

این نوع شرکت‌ها از انواع اولیه و البته پرمحدودیت این تجارت محسوب می‌شود و شامل مولفه‌های سخت‌گیرانه متعددی است. در واقع، این شرکت‌ها از ترکیب سرمایه معامله‌گر و صندوق شرکت برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. معامله‌گران برای کار در این شرکت‌ها باید از مراجع ذی‌صلاح تاییده رسمی دریافت کنند. نیاز به داشتن مهارت‌های مبتنی بر فناوری برای افزایش اعتبار شرکت در بازار از دیگر ویژگی‌های این نوع شرکت‌ها است.

فروشگاه‌های پراپ

فروشگاه‌های پراپ شرکت‌هایی هستند که معامله‌گر مقدار قابل توجهی ریسک سرمایه در آن‌ها قرار می‌دهد. این شرکت‌ها به معامله‌گران خود در بازار قدرت خرید و دسترسی بیشتری می‌دهند. اگرچه کار در این شرکت‌ها نیازمند طی کردن مراحلی رسمی نیست اما داشتن سابقه‌ی کاری مثبت در زمینه‌های معاملاتی، شانس شما را برای استخدام افزایش می‌دهد.

فروشگاه‌های پراپ آنلاین (حساب‌های معاملاتی تامین‌شده)

بهترین شرکت‌های این نوع معامله‌گری در سطح دنیا به‌صورت آنلاین و دورکار مشغول به فعالیت هستند. این شرکت‌ها شانس دریافت حساب معاملاتی تامین‌شده را به افراد بااستعداد ارائه می‌دهند؛ کار در این شرکت‌ها نیاز به داشتن سابقه کاری یا سرمایه اولیه ندارد. هر فردی می‌تواند با دریافت حساب معاملاتی تامین‌شده شروع به انجام معامله به صورت آنلاین از خانه یا دفترکار کند. شرکت ‌های تامین سرمایه معامله گران فارکس در این گروه قرار می‌گیرند.

بخوانید  کاهش تسلط استیبل کوین ها در بازار ادامه دارد. دلیل چیست؟

پراپ تریدینگ در مقابل صندوق پوشش ریسک (Hedge Fund)

اگرچه صندوق‌های پوشش ریسک و پراپ تریدینگ هر دو در زمینه مدیریت مقادیر زیاد سرمایه فعالیت می‌کنند، اما میان آن‌ها تفاوت‌هایی کلیدی وجود دارد. در لیست زیر، به سه مورد از آن‌ها اشاره شده است:

  • سرمایه شرکت‌های پراپ توسط معامله‌گران مدیریت می‌شود. در مقابل، مدیران صندوق‌های پوشش ریسک، سرمایه تامین‌شده توسط کارکنان را کنترل می‌کنند.
  • معامله‌گران پراپ نیازی به دریافت مدرک رسمی ندارند؛ اما مدیران صندوق‌ها به صورت مستمر مورد ارزیابی‌های رسمی قرار می‌گیرند.
  • مدیران صندوق‌های پوشش ریسک باید قوانین و راهبردهای مورد تایید سازمان را دنبال کنند؛ اما شرکت‌های پراپ به معامله‌گران اجازه می‌دهند طبق صلاحدید خود به فعالیت در بازار بپردازند.

قانون ولکر و پراپ تریدینگ

قانون ولکر بیان می‌کند که بانک‌ها نمی‌توانند اوراق بهادار، مشتقات، کالاها و قراردادهای آتی را برای حساب‌های خود معامله کنند؛ زیرا از این امر به عنوان تجارت اختصاصی یاد می‌کنند. بر این اساس، این قانون تعاملات بین بانک‌ها، صندوق‌های پوشش ریسک، شرکت‌های پراپ و صندوق‌های سهام خصوصی را محدود می‌کند. قانون ولکر از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ سرچشمه می‌گیرد؛ پس از ترکیدن حباب وام مسکن و متعاقبا مسدود شدن اعتبارات، این اقدامات برای محدود کردن تجارت اوراق بهادار توسط بانک‌ها صورت پذیرفت.

بخوانید  بهترین ظرفشویی های برند بوش

چگونه شروع به ترید کنیم؟

تامین سرمایه توسط خود شرکت‌ها، ‌آن‌ها را از جواب‌گو بودن به مشتریان مستثنی می‌کند؛ این امر منجر به افزایش قابل‌توجه قدرت ریسک‌پذیری این شرکت‌ها می‌شود. سود و زیان‌های دریافتی یا وارده نیز صرفا متوجه خود واحد تجاری هستند. این شرکت‌ها از نرم‌افزارهای تریدینگ پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که در اختیار عموم قرار ندارند. این موضوع به آن‌ها برتری واضحی نسبت به معامله‌گران خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاران عادی می‌دهد.

اگر شما معامله‌گر پراپ هستید، می‌توانید با بسیاری از شرکت‌های پراپ مثلProp Trading Forex  به عنوان شریک همکاری کنید. این شرکت‌ها با ارائه‌ی مزایای مختلف به شما در مسیر درآمدزایی و شکوفایی کسب‌وکارتان کمک بسزایی می‌کنند. انتخاب شرکت مناسب، گامی مهم در کمک به رشد شما برای رسیدن به یک بیزینس پرسود و کم‌دردسر است.

ولکر و پراپ تریدینگ

جمع‌بندی

پراپ تریدینگ دروازه‌های بازارهای مالی را به روی عموم مردم باز می‌کند. فارغ از پیشینه، تحصیلات و تجربه، هرکسی می‌تواند از این راه اقدام به کسب سود کند. این تجارت به شیوه‌های مختلفی بازار جهانی را در دسترس افرادی قرار می‌دهد که با تکیه بر مهارت‌های معامله‌گری خود، به‌دنبال رسیدن به سود پایدار هستند.

بخوانید  متن سخنرانی رئیس SEC منتشر شد! درباره ارزهای دیجیتال چه می گوید؟

شرکت پراپ تریدینگ پراپی با ثبت بین المللی توانسته توجه بسیاری از تریدرهای بازارهای مالی را به خود جلب نماید. با بوجود آمدن محدودیت هایی مانند تحریم و عدم پشتیبانی سایت های خدمات سرمایه آنلاین خارجی تصمیم گرفتیم این مسئله را برای تریدرهای کشورمان برطرف نماییم. و از تیرماه ۱۴۰۱ پراپ فرم Propiy فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به سرعت اعتماد بسیاری از تریدرهای ایرانی را بدست آورده است. ارائه خدمات با کیفیت و صادقانه و شفاف سرلوحه پراپی است. امیدواریم بتوانیم به زودی خدمات متنوع زیادی شایسته تریدرهای ایران عزیزمان ارائه کنیم. امیدواریم در این راه مشکل نداشتن سرمایه برای تریدرهای مستعد و توانمند را برطرف نماییم و همکاری دو سویه عالی با تریدرها داشته باشیم. بزودی خدمات بین المللی را آنچنان که شایسته شماست را نیز مهیا خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها