تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

لورس :آشنایی با ژورنال معاملاتی و نحوه ساخت آن

  • کد خبر : 2632876
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
لورس :آشنایی با ژورنال معاملاتی و نحوه ساخت آن
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ژورنال معاملاتی روشی برای ردیابی عملکرد معاملاتی شما با ثبت معاملاتتان است که می‌توانید آن را مرور کنید تا با درس گرفتن از تریدهای موفق و ناموفق خود، مهارت‌های معاملاتی خود را بهبود ببخشید. ردیابی معاملات به شما این امکان را می‌دهد که اشتباهاتی را که هنگام باز کردن یا بستن یک پوزیشن مرتکب شده‌اید، شناسایی کنید. ژورنال معاملاتی همچنین به شما کمک می‌کند تا به برنامه ترید خود پایبند باشید و توانایی خود را برای اجرای بهتر معاملات در آینده افزایش دهید.
این ژورنال می‌تواند بسیار فراتر از گزارشی از تمام معاملاتی باشد که انجام داده‌اید. تریدرها می‌توانند افکار، احساسات و مشاهدات خود را در طول تحلیل پس از معامله بنویسند.
مزایای ژورنال معاملاتی چیست؟ داشتن یک ژورنال معاملاتی کاری ساده است که اگر به طور مداوم انجام شود، می‌تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد. استفاده از یک قلم و کاغذ، یک سند اکسل ساده یا نرم افزار ژورنال معاملاتی برای ردیابی داده‌های شما می‌تواند یک استراتژی موفق ایجاد و به جلوگیری از تکرار اشتباهات رایج معاملاتی در طولانی‌مدت کمک کند.
مزایای کلیدی استفاده از ژورنال معا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ژورنال معاملاتی روشی برای ردیابی عملکرد معاملاتی شما با ثبت معاملاتتان است که می‌توانید آن را مرور کنید تا با درس گرفتن از تریدهای موفق و ناموفق خود، مهارت‌های معاملاتی خود را بهبود ببخشید. ردیابی معاملات به شما این امکان را می‌دهد که اشتباهاتی را که هنگام باز کردن یا بستن یک پوزیشن مرتکب شده‌اید، شناسایی کنید. ژورنال معاملاتی همچنین به شما کمک می‌کند تا به برنامه ترید خود پایبند باشید و توانایی خود را برای اجرای بهتر معاملات در آینده افزایش دهید.

این ژورنال می‌تواند بسیار فراتر از گزارشی از تمام معاملاتی باشد که انجام داده‌اید. تریدرها می‌توانند افکار، احساسات و مشاهدات خود را در طول تحلیل پس از معامله بنویسند.

مزایای ژورنال معاملاتی چیست؟

داشتن یک ژورنال معاملاتی کاری ساده است که اگر به طور مداوم انجام شود، می‌تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد. استفاده از یک قلم و کاغذ، یک سند اکسل ساده یا نرم افزار ژورنال معاملاتی برای ردیابی داده‌های شما می‌تواند یک استراتژی موفق ایجاد و به جلوگیری از تکرار اشتباهات رایج معاملاتی در طولانی‌مدت کمک کند.

مزایای کلیدی استفاده از ژورنال معاملاتی عبارت‌اند از:

یافتن سبک معاملاتی مناسب

اگر در حال معامله روزانه هستید، اما ژورنال شما به وضوح نشان می‌دهد که اغلب استرس دارید و نمی‌توانید ریسک خود را به درستی مدیریت کنید، شاید شما بیشتر یک تریدر میان‌مدت (swing trader) هستید. معاملات میان‌مدت/بلندمدت آسان‌تر از معاملات کوتاه‌مدت نیست، اما برخی معامله‌گران با آن راحت‌تر هستند؛ زیرا می‌توانند زمان بسیار بیشتری را صرف تجزیه و تحلیل داده‌ها کنند و نیازی به تصمیم‌گیری سریع ندارند. آزمایش استراتژی‌های مختلف معاملاتی می‌تواند به شما در یافتن سبک معاملاتی مناسب کمک کند.

همچنین بخوانید: بررسی انواع الگوهای تحلیل تکنیکال

شناسایی نقاط قوت/ ضعف

اگر ژورنال خود را پیوسته به‌روز‌ می‌کنید، الگوهای خاصی باید در طول زمان ظاهر شوند. شما باید بتوانید نقاط قوت و ضعف کلیدی خود را شناسایی کنید که به یافتن سبک و استراتژی معاملاتی مناسب شما کمک می‌کند.

منبع اطلاعات

هیچ تریدری وجود ندارد که همه چیز را بداند و به یادگیری نیازی نداشته باشد. بازارها دائماً در حال تحول هستند، استراتژی‌ها ممکن است جواب ندهند و برتری‌هایتان کمرنگ شود. بنابراین، تریدرها باید خود را به طور مستمر آموزش دهند. یکی از راه‌های انجام آن، رصد بازار است.

نظم و انضباط

پس از مدتی، داشتن یک ژورنال معاملاتی دیگر چندان خسته‌کننده به نظر نمی‌رسد، بلکه یک روتین در روند معاملات شما است. این به تریدر کمک می‌کند که سازگارتر باشد و نظم و انضباط خود را بهبود بخشد.

اعداد دروغ نمی‌گویند

اگر آمار معاملات را به عنوان بخشی از ژورنال معاملاتی خود نگه دارید بهتر است. در کنار مشاهدات خود، اعداد و ارقام به شما بینش خوبی می‌دهد. راه‌اندازی یک ژورنال معاملاتی نسبتاً آسان است، اما ثابت بودن بخش دشوار آن است. علاوه بر این، یک ژورنال معاملاتی بسیار شخصی است. هیچ راه واحدی برای انجام آن وجود ندارد؛ زیرا هر تریدری باید بداند چه چیزی مهم است و چگونه می‌خواهد به آن ساختار دهد.

همچنین بخوانید: آموزش نحوه ورود به بازار ارزهای دیجیتال

احساسات اصلی

ردیابی معاملات روشی هوشمندانه برای تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری است و می‌تواند در مورد روانشناسی شما در ترید، اطلاعات خوبی ارائه دهد. غیرممکن است که احساسات خود را به طور کامل از روند معاملات خود حذف کنید. با این حال، اینکه بتوانید افکار و احساسات خود را در زمان‌های حساس مانند نقاط ورود و خروج ثبت کنید، می‌تواند به تصمیم‌گیری شما کمک کند.

بهبود مدیریت ریسک

مدیریت ریسک به معنی ارزیابی سطح ریسکی است که شما با آن راحت هستید. با ثبت هر معامله در ژورنال، ممکن است متوجه موقعیت‌هایی شوید که در آن طرز فکر اشتباهی دارید و با تنظیم سطح ریسک، شانس بیشتری برای موفقیت و افزایش سرمایه خود خواهید داشت.

ژورنال معاملاتی

چگونه یک ژورنال معاملاتی ایجاد کنیم؟

اکنون که مزایای کلیدی نگهداری یک ژورنال معاملاتی را می‌دانید و می‌دانید که برای اینکه یک معامله‌گر موفق باشید باید ثابت‌قدم باشید، در اینجا چهار مرحله آسان برای راه‌اندازی ژورنال معاملاتی را برای شما آورده‌ایم.

  1. روش دلخواه خود را برای نگهداری ژورنال پیدا کنید: قلم و کاغذ، اکسل یا نرم افزار ژورنال معاملاتی.
  2. تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید ردیابی کنید: ابزار ترید، لانگ یا شورت، تاریخ ترید، استراتژی مورد استفاده، ریسک به ریوارد، موفق یا ناموفق بودن ترید و غیره.
  3. پس از قرار دادن حد ضرر، معاملات خود را وارد ژورنال کنید. این مهم‌ترین مرحله است و شما باید در هنگام ثبت معاملات، ثبات به خرج دهید و کوشا باشید.
  4. عملکرد خود را پس از مدتی که برای خود تعیین کرده‌اید (روزانه، هفتگی یا ماهانه) بررسی نمایید و معاملات را تجزیه و تحلیل کنید.

یک ژورنال معاملاتی باید شامل چه مواردی باشد؟

در ساده‌ترین شکل خود، یک ژورنال معاملاتی موفق شامل عناصری مانند این موارد است:

  • تاریخ و زمان معامله
  • ابزار مورد معامله
  • اندازه پوزیشن
  • پوزیشن لانگ یا شورت
  • نقاط ورود و خروج
  • نتیجه معامله زمانی که پوزیشن بسته شده است.

عناصر اضافی را می‌توان برای ارزیابی بیشتر سبک معاملاتی و عملکرد گنجاند. به یاد داشته باشید که هیچ راه درست یا نادرستی برای نگهداری ژورنال وجود ندارد. این یک سند شخصی است که به یک معامله‌گر کمک می‌کند تا تریدهای خود را تجزیه و تحلیل کند و بهبود بخشد.

همچنین بخوانید: آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

برخی از عناصر اضافی می‌تواند شامل نمودارها، تفسیر شرایط بازار و استدلال شما برای باز کردن معامله باشد.

مراحل ثبت یک ترید

اگر زمان خود را به درستی برای مدیریت یک ژورنال معاملاتی سرمایه‌گذاری کنید، شانس زیادی برای افزایش موفقیت خود در معاملات آتی خواهید داشت. انجام تجزیه و تحلیل پس از معامله با پیروی از این مراحل، تضمین می‌کند که هنگام ثبت معاملات، از زمان خود به طور مؤثر استفاده ‌کنید.

ژورنال معاملاتی

  • ثبت همه معاملات: هنگامی که برای اولین بار مجله معاملاتی را ایجاد می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید ثبت کنید. این شامل مواردی مانند سوژه معاملاتی، نقاط ورود و خروج و اندازه پوزیشن است. بعد از هر معامله باید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات را برای هر معامله‌ای که در آن روز انجام داده‌اید پر می‌کنید.
  • تصویری از نمودار بگیرید: نمودار را در زمانی که وارد معامله می‌شوید ثبت کنید و آن را با جزئیات خرید و فروش، اندیکاتورها، سطوح حمایت و مقاومت و خطوط روند علامت‌گذاری کنید.
  • یادداشت‌های خاصی در مورد معامله بنویسید: ترید را به زبان خودتان خلاصه کنید؛ در عکس یا در بخشی از ژورنال خود که به نوشتن اطلاعات کلیدی اختصاص دارد. مهم‌ترین چیزی که باید یادداشت شود این است که آیا معامله خوب بوده یا بد و چرا.
  • داده‌ها، یادداشت‌ها و نمودارهای خود را مرور کنید: وقت گذاشتن برای بررسی تمام معاملاتی که در یک روز انجام داده‌اید می‌تواند به شما در شناسایی اشتباهات احتمالی کمک کند.

خلاصه مطلب

ژورنال معاملاتی یکی از مؤثرترین ابزارهای معاملاتی است که در دسترس معامله‌گران جدید و باتجربه قرار دارد. هر چه داده‌های منسجم‌تر و غنی‌تری به یک ژورنال اضافه شود، اطلاعات بهتری خواهد داشت و شناسایی الگوها و بررسی داده‌های معاملاتی برای بهبود تریدهای آتی آسان‌تر است. پس این ابزار ساده اما مؤثر را به هیچ وجه دست کم نگیرید.

همچنین یک ژورنال معاملاتی زمانی کارآمدتر است که یک معامله‌گر با خودش صادق باشد. این بدان معنا نیست که باید بیش از حد منفی باشد. کامنت‌هایی مانند «روز بدی داشتم! و اگر هرگز موفق نشوم چه؟» شما را به معامله‌گر بهتری تبدیل نخواهد کرد. در عوض، سعی کنید تشخیص دهید که دقیقاً در چه چیزی اشتباه رخ داده است.

برای معامله سریع ارزهای دیجیتال در صرافی راستین کلیک کنید.

The post آشنایی با ژورنال معاملاتی و نحوه ساخت آن appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2632876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها