تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :آشنایی با گران‌ترین NFTهایی که تا به امروز به فروش رفته‌اند

  • کد خبر : 2608183
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۰۴
لورس :آشنایی با گران‌ترین NFTهایی که تا به امروز به فروش رفته‌اند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تاریخچه NFTها یا توکن‌های غیر مثلی به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد. اما در چند سال اخیر، محبوبیت آن‌ها افزایش یافته است و برخی از آن‌ها چندین میلیون دلار فروخته شده‌اند. حتی بعضی از پروژه‌های NFT، این صنعت را هم از نظر خلاقیت و هم از نظر مالی متحول کرده‌اند. از هنر رمزنگاری گرفته تا دارایی‌های دیجیتال کلکسیونی، NFTها به یک کلاس دارایی جدید تبدیل شده‌اند که هم هنرمندان و هم کلکسیونرها را به یک اندازه جذب می‌کنند. جالب است بدانید که فروش NFT در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰٫۷ میلیارد دلار برآورد شده است. در این مطلب، قصد داریم برای آشنایی با معروف‌ترین NFTها، گران‌‌ترین NFTهای فروخته شده را به شما معرفی کنیم. پس بهتر است خودتان را برای دیدن آمار و ارقام میلیون دلاری آماده کنید!
گران‌ترین NFTهایی که تا به حال فروخته شده‌اند ان اف تی‌های معروف معمولا با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. در اینجا با چند نمونه از معروف‌ترین NFTها آشنا خواهیم شد.
۱٫ The Merge قیمت: ۹۱.۸ میلیون دلار!
با اینکه همیشه گفته‌ایم NFTها منحصر به فرد هستند، اکنون باید بگوییم که این NFT را بیش از ۲۸ هزار نفر خریده‌اند! T..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تاریخچه NFTها یا توکن‌های غیر مثلی به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد. اما در چند سال اخیر، محبوبیت آن‌ها افزایش یافته است و برخی از آن‌ها چندین میلیون دلار فروخته شده‌اند. حتی بعضی از پروژه‌های NFT، این صنعت را هم از نظر خلاقیت و هم از نظر مالی متحول کرده‌اند. از هنر رمزنگاری گرفته تا دارایی‌های دیجیتال کلکسیونی، NFTها به یک کلاس دارایی جدید تبدیل شده‌اند که هم هنرمندان و هم کلکسیونرها را به یک اندازه جذب می‌کنند. جالب است بدانید که فروش NFT در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰٫۷ میلیارد دلار برآورد شده است. در این مطلب، قصد داریم برای آشنایی با معروف‌ترین NFTها، گران‌‌ترین NFTهای فروخته شده را به شما معرفی کنیم. پس بهتر است خودتان را برای دیدن آمار و ارقام میلیون دلاری آماده کنید!

گران‌ترین NFTهایی که تا به حال فروخته شده‌اند

ان اف تی‌های معروف معمولا با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. در اینجا با چند نمونه از معروف‌ترین NFTها آشنا خواهیم شد.

۱٫ The Merge

قیمت: ۹۱.۸ میلیون دلار!

با اینکه همیشه گفته‌ایم NFTها منحصر به فرد هستند، اکنون باید بگوییم که این NFT را بیش از ۲۸ هزار نفر خریده‌اند! The Merge پروژه‌ای از هنرمندی با نام مستعار Pak است که هویت نامعلومی دارد. برخی می‌گویند Pak یک گروه از افراد هستند و برخی معتقدند که یک شخص است. این اثر با هدف یادبود گذار شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام (مرج اتریوم) به مدت ۴۸ ساعت در معرض فروش قرار داده شد. این NFT شامل سه جرم سیاره مانند است که با خرید واحدها جرم آن بزرگ‌تر می‌شود. به عبارت دیگر، هرچه تعداد خریداران بیشتر می‌شود، جرم آن‌ها هم بیشتر می‌شود.

بخوانید  هزینه استخراج 1 بیت کوین برای ماینرها چقدر است؟

جزییات فروش: این اثر در دسامبر ۲۰۲۱ در پلتفرم NFT Nifty Gateway به فروش رسید. خریداران می‌توانستند هر تعداد توکن را با قیمت واحد ۵۷۵ دلار آمریکا خریداری کنند که هر ۶ ساعت ۲۵ دلار افزایش می‌یافت. بنابراین کسانی که توکن‌ها را در چند ساعت آخر فروش می‌خریدند باید ۷۵۰ دلار به ازای هر توکن پرداخت می‌کردند. تعداد توکن‌هایی که هر شرکت‌کننده می‌توانست به دست آورد نامحدود بود. در پایان، ۲۸٬۹۸۳ کلکسیونر ۳۱۲٬۶۸۶ توکن غیرقابل تعویض (NFT) را در مجموع با قیمت ۹۱٫۸ میلیون دلار خریداری کردند.

دلیل ارزشمندی: The Merge نه تنها گران‌ترین NFT فروخته شده است، بلکه نمایشی بسیار جالب از قابلیت‌های فناوری است. در واقع، این اثر چیزی بیش از یک تصویر دیجیتال بوده و یک NFT داینامیک است. آنچه که The Merge را از سایر کالکشن‌های NFT متمایز می‌کند، ایده و مفهوم نهفته در آن است که از مکانیسم منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که باعث تغییر و توسعه این کالکشن در طول زمان می‌شود. قرارداد هوشمند این کالکشن از نگهداری چندین NFT از مجموعه‌های Merge توسط یک آدرس جلوگیری می‌کند – به محض اینکه دو NFT از این مجموعه در یک کیف پول نگهداری می‌شوند، جرم این دو توکن ادغام می‌شوند. نتیجه یک NFT تازه با ترکیبی از جرم هر دو NFT قبلی است که توسط دایره بزرگتری روی پس زمینه سیاه به تصویر کشیده شده است.

بخوانید  از بلاک چین در کشتی استفاده می‌شود!

با این وجود، این رکورد کمی بحث برانگیز است، زیرا این اثر به عنوان گرانترین ان اف تی تنها زمانی معتبر است که کل کالکشن را یک اثر هنری واحد در نظر بگیریم. در حالی که بسیاری ادعا می‌کنند که The Merge مجموعه‌ای از آثار هنری است و نمی‌تواند به عنوان گران‌ترین NFT در نظر گرفته شود، اگر همه توکن‌های آن در یک کیف پول ادغام شوند، روزی می‌تواند به یک NFT و در نتیجه یک اثر هنری منحصر به فرد تبدیل شود.

حتما بخوانید:

همه چیز در مورد مفهوم NFT | NFT چیست و چرا ارزشمند است؟

۲. Everydays: The First 5000 Days

ان اف تی Everydays

قیمت: ۶۹.۳ میلیون دلار

این NFT یک کلاژ دیجیتالی متشکل از ۵۰۰۰ تصویر جداگانه است که هنرمندی به نام مایک بیپل وینکلمن (Mike Beeple Winkelmann) معروف به Beeple از سال ۲۰۰۷ به مدت بیش از ۱۳ سال، هر روز این عکس‌ها را جمع‌آوری کرده است. به همین دلیل، عنوان Everydays برای آن انتخاب شده است. این اثر هنری، در مارس ۲۰۲۱ در خانه حراج کریستی به نمایش درآمد و به قیمت ۶۹٫۳ میلیون دلار فروخته شد و به گران‌ترین NFT فروخته شده تبدیل شد.

جزئیات فروش: معروف‌ترین و گران‌ترین NFT فروخته شده تا به امروز. جاستین سان (Justin Sun) یکی از پیشنهاد دهندگان فعال برای این اثر بود، اما ویگنش ساندارسان (Vignesh Sundaresan)، یک سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال در سنگاپور که به طور فعال در حوزه NFT فعال است، در آخرین لحظه با پیشنهاد ۲۵۰,۰۰۰ دلار بالاتر، این اثر را خریداری کرد.

بخوانید  ۳ ارز دیجیتال زیر ۰.۱ دلار که برای هفته آینده باید زیر نظر داشت!

دلیل ارزشمندی: این اثر نه تنها گران‌ترین NFT است، بلکه باعث شد اصطلاح «NFT» فراگیر شود و توجه همگان به این اثر هنر دیجیتالی جلب شد.

حتما بخوانید:

بهترین نرم‌افزارهای ساخت NFT کدام‌اند؟ به جای خرید، خودتان NFT بسازید

۳. Clock by Pak

قیمت: ۵۲.۷ میلیون دلار

این NFT ساعتی است که تعداد روزهای زندانی شدن جولیان آسانژ (Julian Assange)، بنیانگذار ویکی لیکس (WikiLeaks) را نشان می‌دهد و برای دفاع قانونی از آسانژ کمک مالی جمع‌آوری کرده است. این اثر در نوامبر ۲۰۲۱ به قیمت ۵۲٫۷ میلیون دلار به AssangeDAO فروخته شد. جولیان آسانژ از آوریل ۲۰۱۹ به دلیل ارتکاب حملات هکری به رایانه‌های دولت ایالات متحده، به ۱۷۵ سال زندان محکوم شده است.

جزئیات فروش: این NFT یک تایمر را به تصویر می‌کشد که تعداد روزهایی را که آسانژ در زندان گذرانده است، می‌شمارد. AssangeDAO، گروهی متشکل از بیش از ۱۰٬۰۰۰ عضو که برای آزادی جولیان آسانژ تشکیل شده است، در نهایت این NFT را با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به قیمت ۵۲٫۷ میلیون دلار خریداری کرد.

دلیل ارزشمندی: مسلما این NFT چیزی بیش از یک اثر هنری دیجیتالی است و تأثیر اجتماعی NFTها را نشان می‌دهد. ۱۰۰٪ از مبلغ فروش به بنیاد Wau Holland تعلق گرفت. این بنیاد در دفاع از آسانژ کار می‌کند.

۴. Human One

ان اف تی Human One

قیمت: ۲۸.۹ میلیون دلار

رتبه ۳ در فهرست گران‌ترین NFT باز هم به هنرمند معروف، Beeple تعلق دارد. این اثر یکی از معروف‌ترین NFTهاست و از این نظر منحصر به فرد است که هم جنبه فیزیکی دارد و هم یک بخش دیجیتالی که با توجه به ورودی‌هایی که Beeple به آن می‌دهد تغییر کرده و در طول زندگی این هنرمند به تغییر خود ادامه خواهد داد. Human One در نوامبر ۲۰۲۱ به قیمت ۲۸٫۹ میلیون دلار فروخته شد.

بخوانید  حداقل خرید بیت کوین در صرافی های ایرانی چقدر است؟

این NFT یک مجسمه فیزیکی است که با یک اثر هنری مولد که به صورت پویا تغییر می‌کند، ترکیب شده است. این «مجسمه ویدیویی متحرک» از فلز آلومینیوم و یک قاب از چوب ماهون ساخته شده است که با چهار صفحه دیجیتال به صورت سه بعدی درآمده و فضانوردی را نشان می‌دهد که در محیط‌های مختلف قدم زده و سفر می‌کند. بر اساس زمان، تنظیمات آن تغییر می‌کند. بیپل (مایک وینکلمن) به HUMAN ONE از راه دور دسترسی خواهد داشت و به ایجاد تغییرات در این NFT ادامه خواهد داد. جنبه فیزیکی این اثر به این صورت است که این NFT در یک جعبه شیشه‌ای شفاف نمایش داده می‌شود.

جزئیات فروش: این اثر به عنوان بخشی از حراج عصر هنر قرن بیست و یکم کریستی به یک کارآفرین به نام رایان زورر (Ryan Zurrer) فروخته شد.

دلیل ارزشمندی: Human One یک NFT است که مانند هیچ اثر دیگری نیست. این اثر به عنوان اولین NFT ترکیبی شناخته می‌شود. بیپل که لقب «مشهورترین هنرمند دیجیتالی جهان» را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت که قصد دارد به افزودن جزییات و تکامل این NFT در طول عمرش ادامه داده و توجه دنیا را به NFTها جلب کند.

حتما بخوانید:

چگونه پروژه‌های NFT برتر و مناسب سرمایه‌گذاری را شناسایی کنیم؟

۵. CryptoPunk 5822

 CryptoPunk 5822

قیمت: ۲۳.۷ میلیون دلار

این عکس پروفایلی (PFP) یکی از ۱۰٬۰۰۰ کاراکتر منحصربه‌فردی است که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. در این کالکشن، تنها ۹ کریپتوپانک وجود دارند که «بیگانه (alien)» بوده و از این جهت کمیاب هستند. CryptoPunk 5822 از نمونه NFTهای فروخته شده به عنوان یکی از ۹ پانک بیگانه نادر است که در فوریه ۲۰۲۲ به قیمت ۲۳٫۷ میلیون دلار فروخته شد.

بخوانید  کیف پول متامسک | همه چیز در رابطه با کیف پول متامسک

کریپتوپانک‌ها از زمان انتشار به عنوان یکی از اولین کالکشن‌های NFT، به یکی از گران‌ترین و پرطرفدارترین NFTها تبدیل شده‌اند. CryptoPunks زمانی که برای اولین بار منتشر شد رایگان بود و تنها کاری که کاربران باید انجام می‌دادند پرداخت هزینه گس برای مینت آن‌ها بود. نام این پروژه که در سال ۲۰۱۷ توسط دو توسعه‌دهنده نرم‌افزار کانادایی با حمایت شرکت لاروا لبز (Larva Labs) راه‌اندازی شد، از صحنه‌های اجرای موسیقی پانک در لندن، جنبش سایبرپانک و گروه موسیقی الکترونیک به نام Daft Punk الهام گرفته شده است. حقوق مالکیت معنوی پروژه CryptoPunks از آن زمان توسط Yuga Labs به دست آمده است.

جزئیات فروش: گران‌ترین کریپتوپانک فروخته شده پانک شماره ۵۸۲۲ است. این پانک با سبک بیگانه با یک سربند آبی است که خریدار آن، مدیرعامل شرکت زیر ساخت بلاک چین ابری، دیپاک تاپلیال (Deepak Thapliyal) است. او تصویری از پانک خود را پس از خرید توییت کرد.

دلیل ارزشمندی: از آنجایی که یکی از تنها ۹ بیگانه موجود در این کالکشن است، به دلیل کمیاب بودن به قیمت بالایی فروخته شد.

۶. Cryptopunk 7523

Cryptopunk 7523

قیمت: ۱۱.۷۵ میلیون دلار

کریپتوپانک کمیاب دیگری که به قیمت گزافی فروخته شد، آواتار دیگری با ویژگی «بیگانه» است که در ژوئن ۲۰۲۱ در حراجی که توسط Sotheby’s برگزار شد فروخته شد.

جزئیات فروش: کریپتوپانک شماره ۷۵۲۳ که برای بسیاری به دلیل ویژگی ماسک صورتش به عنوان «بیگانه کووید» شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین فروش پانک در سال ۲۰۲۱ بود و به قیمت ۱۱٫۷۵ میلیون دلار به فروش رسید.

بخوانید  تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۷ شهریور

دلیل ارزشمندی: این پانک تنها کریپتو پانک نقابدار است.

حتما بخوانید:

آموزش تصویری ساخت NFT و کسب درآمد از فروش NFT ها!

۷. Tpunk 3442

Tpunk 3442

قیمت: ۱۰.۵ میلیون دلار

Tpunk (مخفف Tron Punk) کالکشنی از ۱۰٬۰۰۰ NFT است که در سال ۲۰۲۱ ساخته شد و به‌عنوان «نخستین NFT در بلاک‌چین ترون» مورد تحسین قرار گرفت.

جزییات فروش: Tpunk شماره ۳۴۴۲ در دسامبر ۲۰۲۱ به قیمت ۱۰٫۵ میلیون دلار به جاستین سان بنیانگذار بلاک چین ترون فروخته شد و به خاطر شباهت آن به شخصیت جوکر، Tpunk «جوکر» نامیده می‌شود.

دلیل ارزشمندی: کالکشن Tpunks NFT از کالکشن معروف CryptoPunks الهام گرفته شده است. این کالکشن نیز متشکل از ۱۰٬۰۰۰ آواتار در بلاک چین ترون است و به عنوان اولین نمونه تقلیدی از این مجموعه قیمت بالایی دارد.

۸. CryptoPunk 4156

CryptoPunk 4156

قیمت: ۱۰.۲۶ میلیون دلار (۲۵۰۰ واحد اتریوم)

کریپتو پانک‌ها همچنان با این PFP «میمون» در فهرست گران‌ترین نمونه NFTهای فروخته شده حضور دارند.

جزئیات فروش: کریپتوپانک شماره ۴۱۵۶ در دسامبر ۲۰۲۱ به قیمت ۱۰٫۲۶ میلیون دلار فروخته شد. این کریپتو پانک تاکنون چندین مرتبه خریدوفروش شده است. مالک جدید آن ناشناخته است.

دلیل ارزشمندی: اگرچه این NFT پرفروش‌ترین اثر از خانواده کریپتوپانک نبود، اما بدون شک معروف‌ترین معامله NFT برای پانک در سال ۲۰۲۱ بود. این NFT نه تنها به دلیل قیمتش، بلکه به دلیل اینکه آواتار توییتر سرمایه‌گذار آن به نام Punk4156 بود و به دلیل قوانین کپی رایت مجبور شد نام خود را به ۴۱۵۶ تغییر دهد، خبرساز شد.

۹. CryptoPunk 5577

CryptoPunk 5577

قیمت: ۷.۷ میلیون دلار

بله، باز هم کریپتوپانک! این یکی ویژگی کمیاب کلاه گاوچرانی هم دارد.

جزئیات فروش: این پانک با کلاه گاوچرانی در فوریه ۲۰۲۲ به قیمت ۲۵۰۱ اتریوم فروخته شد. گفته می‌شود این NFT توسط رابرت لشنر (Robert Leshner)، مدیر عامل شرکت کامپوند فایننس (Compound Finance) خریداری شده است.

بخوانید  تتر قصد دارد در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند

دلیل ارزشمندی: این اثر یکی از ۲۴ میمون پانک و یکی از ۱۴۲ ان اف تی با کلاه گاوچرانی است.

حتما بخوانید:

مینت NFT چیست؟ معرفی بهترین بلاک چین‌ها برای مینت ان اف تی

۱۰. CryptoPunk 3100

CryptoPunk 3100

قیمت: ۷.۵۸ میلیون دلار

این کریپتوپانک یکی دیگر از ۹ «بیگانه» نادر این کالکشن است.

جزئیات فروش: فروش این اثر، دومین فروش بزرگ پانک بود که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. این پانک در مارس ۲۰۲۱ به قیمت ۷٫۵۸ میلیون دلار فروخته شد.

دلیل ارزشمندی: پانک شماره ۳۱۰۰ یکی از ۹ بیگانه موجود است که آن را به یک پانک تأثیرگذار و کمیاب تبدیل می‌کند.

۱۱٫ CryptoPunk 7804

CryptoPunk 7804

قیمت: ۷٫۵۷ میلیون دلار

همان طور که می‌بینید، کریپتوپانک‌هایی با ویژگی «بیگانه» به شدت مورد علاقه سرمایه‌گذاران هستند و این آخرین مورد در این فهرست است که این ویژگی را دارد و در مارس ۲۰۲۱ به قیمت ۷٫۵۷ میلیون دلار فروخته شد.

جزئیات فروش: پانک شماره ۷۸۰۴ یکی از دو فروش بزرگ پانک بیگانه بود که در ۱۱ مارس ۲۰۲۱ اتفاق افتاد.

دلیل ارزشمندی: این پانک دارای برخی ویژگی‌های نادر است، از جمله اینکه یکی از تنها ۹ بیگانه موجود بوده و پیپ می‌کشد و کلاه خاکستری همراه با عینک آفتابی مشکی دارد.

۱۲٫ Ringers 109

Ringers 109

قیمت: ۷٫۱ میلیون دلار

دیمیتری چرنیاک (Dmitri Cherniak) هنرمندی است که به دلیل پیچیدگی‌های آثارش به عنوان یک هنرمند آثار هنری مولد شناخته می‌شود. پروژه Ringers بخشی از Curated Art BLOCKS است. خانه حراج معروف کریستی نیز این آثار را برای حراج به مجموعه خود اضافه کرد. Ringers مجموعه‌ای از NFT واحد ۱٬۰۰۰ است که توسط اسکریپت ویژه p5js Cherniak ساخته شده است.

بخوانید  تتر و باز هم احتمال دستکاری بازار

جزئیات فروش: یکی از بالاترین فروش‌هایی که از پروژه رینگرز دیمیتری چرنیاک به دست آمد، Ringers شماره ۱۰۹ است. شماره ۱۰۹ که به دلیل پیچیدگی‌هایش به عنوان یک اثر هنری مولد مورد تحسین قرار گرفت، در اکتبر ۲۰۲۱ به قیمت بیش از ۷ میلیون دلار فروخته شد و اهمیت پروژه Art Blocks را بیشتر تقویت کرد. یک مجموعه‌دار ناشناخته، این اثر را به قیمت ۲۱۰۰ ETH خریداری کرد. این فروش باعث شد تا این اثر گران‌ترین NFT پروژه ART Blocks باشد. قبل از آن رینگر شماره ۸۷۹ گرانترین NFT فروخته شده در ۲۸ آگوست بود که با قیمت ۶.۲ میلیون دلار فروخته شده بود.

دلیل ارزشمندی: Ringers یکی از اولین پروژه‌هایی بود که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. علاوه بر اهمیت تاریخی آن در فضای NFT، یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های Art Blocks Curated نیز هست. همچنین، بحث و جدل‌هایی پیرامون خود اثر و هنرمند آن در مورد الهام‌بخش اصلی پروژه وجود داشت (برخی اظهارات مبنی بر اینکه ممکن است این ایده دزدیده شده باشد) و باعث شد موضوع کپی رایت در حوزه NFT و بلاک چین مطرح شود.

۱۳. Right-click and Save As Guy

XCOPY ان اف تی

قیمت: ۷ میلیون دلار

این اثر هنری یک میم آرت معروف است که توسط XCOPY ساخته شده است. XCOPY یک هنرمند ساکن لندن است که از حلقه‌های بصری برای خلق آثار خود استفاده می‌کند و در مجموع ۱۹۱۶ اثر هنری فروخته است. در دنیای آثار هنری NFT، آثار XCOPY به سرعت به یک دارایی محبوب تبدیل شدند. این اثر در واقع به عنوان تمسخر افرادی است که به ارزش هنر اینترنتی، به‌ویژه هنر کریپتو اعتقادی ندارند.

بخوانید  رویدادهای اقتصادی تاثیر‌گذار بر بازار ارزهای دیجیتال در روزهای آینده!

جزییات فروش: این NFT در ۹ دسامبر ۲۰۲۱ در پلتفرم SuperRare به فردی به نام کزومو دمدیچی (Cozomo de Medici) به قیمت ۷ میلیون دلار فروخته شد. کزومو دمدیچی نام مستعار اسنوپ داگ (Snoop Dogg) خواننده رپ و یکی از طرفداران کریپتو است. این اولین بار نیست که اسنوپ داگ آثار هنری XCOPYART را خریداری می‌کند. پیش از این نیز وی یک NFT از همین هنرمند به قیمت حدود ۴ میلیون دلار خریداری کرده است.

دلیل ارزشمندی: این اثر سال‌ها پیش، در ۶ دسامبر ۲۰۱۸ ساخته شد. این قطعه نمادین به تغییر درک عمومی در مورد NFTها کمک کرد؛ به ویژه پس از حراج اثر معروف بیپل که هر روز در اخبار نمایش داده می‌شد. از آنجایی که این هنر معروف NFT قبل از آخرین فروش خود فقط دو بار دست به دست شده بود – ابتدا ۹۰ دلار (۱ ETH) و سپس ۱۷۴,۱۹۵ دلار (۹۹ ETH) – فروش ۷ میلیون دلاری آن بیش از ۳۵۰۰ درصد افزایش در ارزش این اثر هنری را نشان داد.

۱۴. CryptoPunk #8857

CryptoPunk 8857

قیمت: ۶.۶۳ میلیون دلار

این یکی از نوع زامبی است! مراقب باشید.

جزئیات فروش: این پانک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ به قیمت ۶٫۶۳ میلیون دلار فروخته شد.

دلیل ارزشمندی: کریپتوپانک‌های زامبی از معروف‌ترین NFTها هستند. علاوه بر این، تنها ۸۸ کریپتوپانک زامبی وجود دارد. این قیمت هنگفت نیز با فروش افسانه‌ای یک روزه ایجاد شد که در آن کیبورد Keyboard Monkey، کلکسیونر معروف NFT، این پانک زامبی را خرید و کمتر از ۲۴ ساعت بعد آن را با سودی نزدیک به یک میلیون دلار فروخت. بسیاری این معامله را اوج تجارت NFT زامبی می‌نامند. در همین زمان بود که اسنوپ داگ نیز به زامبی‌ها علاقه نشان داد و CryptoPunk #3831 را خریداری کرد.

بخوانید  دلیل سقوط ۱۸ درصدی قیمت میم کوین پپه چیست؟

۱۵. Crossroad

ان اف تی crossroad

قیمت: ۶.۶ میلیون دلار

و آخرین اثر در این فهرست باز هم از آنِ هنرمند معروف Beeple است.

جزئیات فروش: این NFT که در ابتدا در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ ساخته شد، به مبلغ ۶۶٬۶۶۶ دلار به یک کلکسیونر با نفوذ به نام پابلو فریل (Pablo Fraile) فروخته شد. تنها چهار ماه بعد، خانه جدیدی با کلکسیونر بی چهره ناشناس پیدا کرد۱۰٫

دلیل ارزشمندی: قبل از اینکه NFTها پوشش خبری واقعا قابل توجهی دریافت کنند، Crossroad به یک میم در مورد رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تبدیل شد. در این اثر، یک جسم روی زمین دراز کشیده که شبیه دونالد ترامپ است. این NFT پیش از انتخابات فروخته شد و نکته جالب در مورد آن قابلیت تغییر پس از مشخص شدن نتایج انتخابات بود. بیپل در مورد این اثر که به‌عنوان بازتابی از تنش‌های سیاسی در ایالات متحده ایجاد شد، گفت که بسته به اینکه چه کسی برنده ریاست‌جمهوری شود، نسخه‌های مختلفی از این قطعه را آماده کرده است.

جمع بندی

بازار ان اف تی‌ها درست مانند هر مارکت دیگری دوران صعود و رکود خود را دارد. به طور مثال بسیاری از کالکشن‌هایی که قبلا با قیمت ‌های باورنکردنی معامله می‌شدند، اکنون بخش زیادی از ارزش خود را از دست داده‌اند. درست است که برخی افراد از ترید ان اف تی‌ها کسب درآمد می‌کنند، اما پول درآوردن از خرید و فروش NFTها چندان هم کار ساده‌ای نیست و در این حرفه نباید دنبال سودهای غیرمنطقی باشیم.

نوشته آشنایی با گران‌ترین NFTهایی که تا به امروز به فروش رفته‌اند اولین بار در بلاگ پول نو. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها