تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :آشنایی سریع با بهترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2634988
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۳۹
لورس :آشنایی سریع با بهترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آشنایی سریع با بهترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتالتجارت کردن همواره با سود و ضررهایی همراه است و معاملات ارزهای دیجیتال از این خطرات و مشکلات به دور نبوده‌. استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال، شما را از قضاوت‌های عجولانه که ممکن است خسارت‌بار باشد باز دارد. در اینجا به منظور آشنایی سریع با مهم‌ترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال به چندین مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.
به گزارش پیوست، در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرده‌اند. اما پا گذاشتن به چنین بازاری با توجه به پیچیدگی‌ها و نوسان زیادی که در این بازار وجود دارد برای افراد علاقه‌مند به این حوزه کمی نگرانی و ترس ایجاد کرده است. یکی از مواردی که می‌تواند به افراد کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتری در این راه قدم بردارند داشتن اطلاعات کافی در مورد استراتژی‌های تعریف شده در این بازار است. در ادامه به مهم‌ترین و پرکاربردترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.
استراتژی ارز دیجیتال۱- معاملات روزانه (Day trading)این استراتژی یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال است. افراد در این استراتژی معاملات خود را د..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آشنایی سریع با بهترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال

تجارت کردن همواره با سود و ضررهایی همراه است و معاملات ارزهای دیجیتال از این خطرات و مشکلات به دور نبوده‌. استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال، شما را از قضاوت‌های عجولانه که ممکن است خسارت‌بار باشد باز دارد. در اینجا به منظور آشنایی سریع با مهم‌ترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال به چندین مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

به گزارش پیوست، در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرده‌اند. اما پا گذاشتن به چنین بازاری با توجه به پیچیدگی‌ها و نوسان زیادی که در این بازار وجود دارد برای افراد علاقه‌مند به این حوزه کمی نگرانی و ترس ایجاد کرده است. یکی از مواردی که می‌تواند به افراد کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتری در این راه قدم بردارند داشتن اطلاعات کافی در مورد استراتژی‌های تعریف شده در این بازار است. در ادامه به مهم‌ترین و پرکاربردترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

استراتژی ارز دیجیتال

۱- معاملات روزانه (Day trading)

این استراتژی یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال است. افراد در این استراتژی معاملات خود را در یک روز باز می‌کنند و در همان روز از بازار خارج می‌شوند.

هدف افرادی که چنین استراتژی را در پیش می‌گیرند این است که در میان حرکت‌های قیمتی روزانه یک ارز دیجیتال سود خوبی کسب کنند. برای یک تجارت موفق، سرمایه‌گذاران اغلب به شاخص‌های فنی برای تعیین نقاط ورود و خروج برای ارزهای دیجیتال خاص تکیه می‌کنند.

۲- رنج تریدینگ (Range trading)

بازارهای ارزهای دیجیتال به طور مداوم بین محیط تحکیم (consolidation) و محیط تریدینگ (trending) در نوسان است. رنج تریدینگ شامل استفاده از فاز تحکیم (consolidation) برای کسب سود از محدوده قیمتی از پیش تعریف شده است. رنج با سطوح کلیدی حمایت و مقاومت تعریف می‌شود که اغلب با الگوهای مثلث و مستطیل نشان داده می‌شود.

مقاومت به نقطه‌ای که قیمت ممکن است افزایش یابد اشاره می‌کند و سطح حمایت، سطحی است که قرار نیست قیمت ارز دیجیتال از آن بیشتر پایین بیاید، بنابراین سطح حمایت همیشه زیر قیمت فعلی است.

۳- اسکالپینگ (Scalping trading)

استراتژی اسکالپینگ تکنیک خوبی برای معامله‌گرانی است که از استراتژی‌های معاملاتی پرخطر بیت‌کوین نمی‌ترسند و می‌خواهند در کوچک‌ترین نوسانات قیمت نیز بازدهی مطلوبی را داشته باشند. این روش برای معاملات ارزهای دیجیتال که نوسان زیادی را دارند مناسب است و بازار براساس کوچکترین نمودارهای زمانی تحلیل می‌شود. اسکالپرها تنها پس از چند معامله سعی می‌کنند سود خود را ثابت نگه دارند. در این استراتژی یک معامله زمانی که نمودار از سطح میانگین عبور می‌کند یا قیمت از سطح حمایت یا مقاومت عقب‌نشینی می‌کند باز می‌شود.

scalping-trading

۴- معاملات فرکانس بالا (High-frequency trading)

معاملات فرکانس بالا (HFT) توسط الگوریتم‌های ریاضی به صورت خودکار هدایت می‌شود که براساس معیارهای از پیش تعیین شده، سفارشات را در کسری از ثانیه اجرا می‌کند. استراتژی HFT مستلزم ایجاد الگوریتم‌ها و ربات‌های معاملاتی است که به ورود و خروج سریع یک دارایی رمزنگاری کمک می‌کند. طراحی چنین ربات‌هایی مستلزم درک کامل اصول پیچیده بازار و مفاهیم ریاضیات و کامپیوتر است. در نتیجه برای معامله‌گران حرفه‌ای مناسب است تا افراد مبتدی.

الگوریتم‌های این استراتژی حجم بالایی از سفارشات را با هدف سرمایه‌گذاری روی حرکت‌های دقیقه‌ای در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه مدیریت می‌کنند. هدف اصلی معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، بهینه‌سازی سرعت، به حداقل رساندن هزینه‌های تراکنش و اولویت دادن به اجرای کارآمد معاملات است. بازارگردانی (market-making)، آربیتراژ (Arbitrage)، شناسایی نقدینگی (liquidity detection) و معاملات حرکتی (momentum trading) ۴نوع استراتژی HFT است.

۵- میانگین هزینه دلار (DCA)

در استراتژی DCA، مقدار معینی از پول در فواصل زمانی معین اما با افزایش‌های کوچک سرمایه‌گذاری می‌شود و به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از افزایش‌های کوچک سود ببرند بدون اینکه دارایی‌هایشان تحت ریسک بازار قرار بگیرد.

وقتی از استراتژی DCA استفاده می‌کنید، هم در بالا و هم در پایین‌ترین قیمت خرید می‌کنید. علاوه بر این، DCA سرمایه‌گذاری شما را برای سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال ترجیحی‌تان در طول زمان بدون اینکه یک بار تحت تأثیر بالا یا پایین‌ترین میزان سرمایه‌گذاری قرار بگیرید میسر می‌کند.

۶- معاملات آربیتراژ (Arbitrage Trading)

هدف معامله‌گران آربیتراژ سرمایه‌گذاری بر اختلاف قیمت‌های کوتاه مدت بین صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال است. افرادی که از این استراتژی استفاده می‌کنند به دنبال خرید یک رمزارز در یک صرافی هستند و به سرعت آن را در صرافی دیگری با قیمت بالاتر می‌فروشند. سرعت از جمله فاکتورهای مهم در معاملات آربیتراژ است، بنابراین در اغلب موارد از ابزارهای خودکار برای استفاده سریع از فرصت‌های آربیتراژ استفاده می‌شود.

۷- معاملات HOLD (buy-and-hold)

Holding یکی از تکنیک‌های سرمایه‌گذاری است که در آن افراد ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و از آن‌ها برای مدت طولانی نگهداری می‌کنند. این تکنیک به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از افزایش ارزش دارایی‌های خود سود ببرند. سرمایه‌گذاران با استفاده از استراتژی holding می‌توانند سود خوبی ببرند زیرا آن‌ها در معرض نوسانات کوتاه مدت نیستند و می‌توانند ریسک فروش پایین در حین خرید را بالا ببرند.

۸- معاملات آتی ارز دیجیتال

استراتژی معاملات آتی شامل انعقاد قراردادی بین دو طرف برای خرید و فروش ارز دیجیتال با مقدار تعیین شده از یک نوع رمز ارز خاص است که تاریخ و زمان آن از قبل مشخص شده است. استراتژی معاملات آتی به شما امکان دسترسی به گستره وسیعی از ارزهای دیجیتال بدون اینکه آن‌ها را در اختیار داشته باشید می‌دهد.

۹- تجزیه و تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال از نمودارها برای استراتژی‌های معاملاتی و پروتکل‌های مدیریت ریسک استفاده می‌کند. ایده این نوع تحلیل این است که عمل قیمت امری تکراری است و با الگوهای تکرار شونده خاصی می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای پیش‌بینی بازار آینده استفاده کرد.

راه‌های زیادی برای استقرار استراتژی‌های مبتنی بر تحلیل تکنیکال وجود دارد که از جمله، استفاده از شاخص‌های فنی یا مطالعاتی است که معمولاً مبتنی بر قیمت یا حجم است. ۲رویکرد اساسی برای استفاده از تحلیل تکنیکال وجود دارد. این رویکردها شامل دنبال کردن روند قیمتی ارزهای دیجیتال و معاملات مخالف است.

۱۰- تحلیل احساسات بازار

درک احساسات بازار مهم است. تغییرات اعتماد مشتریان بازار می‌تواند باعث افزایش یا سقوط بازار بشود. احساسات بازار نشان دهنده نگرش جمعی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نسبت به یک دارایی مالی خاص است. با تجزیه و تحلیل احساسات بازار، معامله‌گران می‌توانند تغییراتی در نگرش افراد که می‌تواند بر میزان عرضه و تقاضا و در نهایت بر میزان قیمت‌ها تأثیر بگذارد را شناسایی کنند. برخی از شاخص‌هایی که با استفاده از آن‌ها، افراد می‌توانند احساسات بازار را شناسایی کنند شامل مواردی مانند شاخص ترس و طمع، دامیننس بیت‌کوین، اخبار، رسانه‌های اجتمای و گوگل ترند می‌شود.

۱۱- ایجاد سبد سرمایه‌گذاری متعادل

در حالی که چندین کشور از ارزهای دیجیتال استقبال کرده‌اند، برخی دیگر هنوز در مورد آن‌ها تردید دارند. با وجود اینکه بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در حال کار روی ارزهای دیجیتال هستند، تجارت ارزهای دیجیتال امری خطرناک است. با این حال، استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا از نوسانات شدید آن در امان بمانند.

ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری متوازن انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، دوج‌کوین و اتریوم می‌تواند تا حد زیادی شکست و ریسک نوسانات شدید را کاهش دهد.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران می‌توانند مقدار ثابتی از سرمایه‌گذاری‌های منظم را در کریپتوهای مختلف حفظ کنند. این امر میزان ریسک‌پذیری را به طور سیستماتیک افزایش و به سبد خرید شما کمک می‌کند تا در دراز مدت بازدهی مطلوبی را داشته باشد.

۱۲- پرهیز از انجام معامله براساس تبلیغات

اتکا به اخبار و تبلیغاتی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود از جمله اشتباهاتی است که برخی از افراد مبتدی مرتکب می‌شوند. از آنجایی که بحث ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به بحث داغی تبدیل شده است، اخبار نادرست و ضد و نقیض در این باره زیاد منتشر می‌شود.

۱۳- تحقیقات اولیه

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال انجام تحقیقات اولیه در مورد ارز دیجیتالی است که می‌خواهید بخرید. تحقیقات اولیه شامل دنبال کردن خبرها و به‌روز رسانی‌هایی است که مربوط به صنعت ارز دیجیتال می‌شود.

۱۴- معاملات سوئینگ (Swing trading)

این استراتژی به منظور کسب سود از حرکات کوتاه مدت و میان مدت قیمت استفاده می‌کند. معاملات سوئینگ از چند روز تا چند هفته موقعیت معاملاتی خود را می‌بندند. این استراتژی مبتنی بر این است که قیمت‌ها در یک چرخه حرکت کنند و نوسان داشته باشند.

معامله‌گران از الگوهای نمودار و تحلیل بنیادی برای شناسایی نقاط ورود و خروج از پوزیشن استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً به دنبال سیگنال‌های روندی قوی هستند و سعی می‌کنند با بهترین قیمت وارد بازار شوند تا بیشترین سود را کسب کنند. این استراتژی مستلزم درک عمیق شاخص‌های نوسانات ارزهای دیجیتال، صبر و نظم است.

نتیجه‌گیری

بازار ارزهای دیجیتال از پویایی خوبی برخوردار است و فرصت خوبی را برای افزایش سرمایه شما فراهم می‌کند. استراتژی که شما در این بازار پیش می‌گیرید باید نشان از کارآمد بودن در شرایطی با نوسان بالا و در عین حال تولید سیگنال‌های مثبت باشد به طوری که بتوانید به سرعت به هر گونه تغییر در معاملات پاسخ دهید.

منابع: moneycontrol و bybit، litefinance

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634988

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها