تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :آلت سیزن چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

  • کد خبر : 2631938
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
لورس :آلت سیزن چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

با وجود اینکه بیت کوین حجم معاملات بالایی را در سراسر جهان دارد، افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال جدید هستند، به دنبال آلت کوین ها می باشند.آلت کوین ها، به طور کلی و به طور خاص، در مقایسه با بیت کوین، عملکرد بهتری داشته و قابلیت کسب درآمد قابل توجهی را فراهم می کنند. در این مقاله با معیار های تشخیص آلت سیزن آشنا خواهیم شد و همچنین به جزییات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
مفهوم آلت سیزن یا فصل آلت کوین های ارز دیجیتال چیست؟ بیت کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود و حجم معاملات بالایی در سراسر جهان دارد. اما در دوره‌ای که رمز ارزهای دیجیتال جدید شروع به رشد می‌کنند، بسیاری از افراد به دنبال سرمایه‌ گذاری در این ارزها هستند و خرید بیت کوین را متوقف می‌کنند.در این موقعیت، ارزهای دیجیتال به طور کلی، و به‌ طور خاص آلت کوین‌ها، نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری دارند.
برای سرمایه‌ گذاران، سرمایه‌ گذاری در آلت کوین‌ها می‌تواند منجر به کسب درآمد قابل توجه و متنوع‌ سازی سبد سرمایه شود. آلت کوین alt coin کوتاه شده عبارت alternative coin است و ب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

با وجود اینکه بیت کوین حجم معاملات بالایی را در سراسر جهان دارد، افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال جدید هستند، به دنبال آلت کوین ها می باشند.آلت کوین ها، به طور کلی و به طور خاص، در مقایسه با بیت کوین، عملکرد بهتری داشته و قابلیت کسب درآمد قابل توجهی را فراهم می کنند. در این مقاله با معیار های تشخیص آلت سیزن آشنا خواهیم شد و همچنین به جزییات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مفهوم آلت سیزن یا فصل آلت کوین های ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود و حجم معاملات بالایی در سراسر جهان دارد. اما در دوره‌ای که رمز ارزهای دیجیتال جدید شروع به رشد می‌کنند، بسیاری از افراد به دنبال سرمایه‌ گذاری در این ارزها هستند و خرید بیت کوین را متوقف می‌کنند.در این موقعیت، ارزهای دیجیتال به طور کلی، و به‌ طور خاص آلت کوین‌ها، نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری دارند.

برای سرمایه‌ گذاران، سرمایه‌ گذاری در آلت کوین‌ها می‌تواند منجر به کسب درآمد قابل توجه و متنوع‌ سازی سبد سرمایه شود. آلت کوین alt coin کوتاه شده عبارت alternative coin است و به سایر ارز های دیجیتال به غیر از بیت کوین اشاره می کند.

این بازه‌ی زمانی که قیمت سایر ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین رشد می‌کند، به عنوان آلت سیزن (alt season) شناخته می‌شود. آلت سیزن زمانی است که سرمایه‌ گذاران بیشتر تمرکز خود را بر روی آلت کوین‌ها می‌گذارند و به جای خرید بیت کوین، آلت کوین‌ها را می‌خرند.
با کاهش دامیننس بیت کوین، که نسبت بین ارزش بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را نشان می‌دهد، آلت سیزن آغاز می‌شود. در بخش های بعدی از این مقاله با مفهوم دامیننس بیت کوین آشنا می شویم.در این دوره، آلت کوین‌ها به دلیل عملکرد بهترشان در مقایسه با بیت کوین، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌ گذاران دارند.

تاریخچه آلت سیزن های بازار:

طی سال‌های گذشته، در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در حال توسعه بودند، مجموعه‌ای از اتفاقات مختلف رخ داد که بر سرنوشت آلت کوین‌ها تأثیر گذاشت. این اتفاقات شامل قابلیت ساخت قرارداد هوشمند در اتریوم و بروز مفهوم ICO از جمله مواردی بود که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌داد تا قبل از عمومی شدن ارزهای دیجیتال جدید، سرمایه‌ گذاری کنند.بدیهی است که این امکانات، طیف گسترده‌ای از کریپتوکارنسی‌های جدید را بوجود آورد.

در این زمان، بسیاری از سرمایه‌ گذاران با بهره‌ گیری از رشد چشمگیر بیت کوین، سود بسیاری را کسب کردند.ازسویی دیگر، برخی افراد با ترس از احتمال ناپایدار شدن رشد ناگهانی، به دنبال آلت کوین‌ها رفتند. در این دوره، بسیاری از آلت کوین‌ها نیز رکوردهای تاریخی خود را به ثبت رساندند که پس از آن، سال‌ها خبری از آن‌ها نبود. همچنین، در رسیدن به‌آستانه‌ ای استثنایی، دامیننس بیت کوین نیز به اندازه ۳۷ درصد سقوط کرد.

در کل، آلت سیزن یک دوره زمانی است که در آن آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین به طور قابل توجهی رشد می‌کنند. اغلب این دوره‌ها پس از یک دوره رشد طولانی مدت بیت کوین رخ می دهد و در این دوره معمولا سلطه بیت کوین بر بازار کم می شود.

چه چیزی باعث ایجاد آلت سیزن می شود؟

هنگامی که سرمایه‌ گذاران بیت کوین خود را می فروشند، دامیننس بیت کوین (نسبت سرمایه‌ گذاری بیت کوین به سرمایه‌ گذاری در سایر آلتکوین‌ها) کاهش می‌یابد و اغلب آلت‌ سیزن را رقم می‌زند. بیت کوین پس از تجربه حرکت قیمت صعودی، معمولاً مدتی ثابت می ماند و به سمت حرکتی عادی پیش می‌رود. این عامل باعث می‌شود که سرمایه‌ گذاران به دنبال موقعیت‌های سودآورتر برای خود باشند و معمولاً به جای بیت کوین، با اتریوم و دیگر آلت کوین‌های امیدوارکننده تجارت بکنند.
انواع آلت کوین ها شامل:
بلاک چین ها
ارز دیجیتال اتریوم
ارز دیجیتال سولانا
ارز دیجیتال پولکادات
ارز دیجیتال بایننس کوین
میم کوین ها
ارز دیجیتال دوج کوین
ارز دیجیتال شیبا اینو و … می شود.

این امر باعث کاهش میزان سرمایه‌ گذاری کل به بیت کوین می‌شود و آلت‌ سیزن را ایجاد می‌کند.طول مدت آلت‌ سیزن معمولاً نشان‌ دهنده روند جدیدی در عرصه ارزهای دیجیتال است که منجر به ایجاد تعداد زیادی کوین جدید می‌شود. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷، بوجود‌آمدن ارائه اولیه ارزهای دیجیتال (ICOs) راهی نوین برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها فراهم کرد تا بتوانند سرمایه‌ گذاری جمع‌آوری کنند حتی در صورتی که محصول کاربردی نداشتند.

در سال ۲۰۲۰، علاقه مردم به فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) به طور چشمگیری افزایش یافت و تعداد ارزهای دیجیتال نیز در این زمینه افزایش یافت.ایده پشت DeFi این است که محصولات مالی مستقل از یک هسته مرکزی عمل کنند. برای ایجاد چنین محصولاتی، رمزارزهای جدیدی به وجود می آیند و برخی پروژه ها حتی با استفاده از ۲ تا ۳ توکن برای کاربران خود طراحی می شوند.

در حال حاضر، بیش از ۱۰,۰۰۰ ارز دیجیتال وجود دارد و ارزش بیت کوین تقریباً ۴۰ درصد از کل بازار را تشکیل می دهد. در طول پیشرفت صعودی بیت کوین که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، بسیاری از آلت کوین ها نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند.هرگونه افزایش ناگهانی در قیمت بیت کوین به طور معمول تأثیری مشابه را بر روی آلت کوین ها دارد، اگرچه نه در همان زمان.
همچنین، هرگونه کاهش سریع قیمت بیت کوین، باعث افت های قابل توجهی در بازار آلت کوین ها می شود و این افت ها عموماً از لحاظ درصدی، شدت بیشتری نسبت به بیت کوین نشان می دهند.

روش های تشخیص و معیار های مهم تشخیص آلت سیزن

نحوه پیش بینی زمان آلت سیزن (Alt Season)

مفاهیمی که به دستاورد رشد قیمت در بازار کریپتو ارتباط دارند، بازار گاوی، صعودی و بول ران هستند. در صورتی که روند معاملات صعودی باشد، قیمت سهام نیز افزایش می‌یابد، و این را با عبارت “معاملات گاوی” توصیف می‌کنیم. در این بازار، گاو به عنوان نماد سرمایه‌گذارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که معتقدند قیمت سهام آن‌ها رشد خواهد کرد. در نتیجه، کسانی که توانسته‌اند روندهای صعودی را تشخیص دهند، از افزایش قیمت بهره‌برداری می‌کنند.

۱٫بازار صعودی بیت کوین:

از منظر تاریخی و در طول سال‌های گذشته، بول ران بیت کوین، به طور عمده با عملکرد ایده‌آل آلت کوین‌ها به پایان می‌رسد. این رویداد را می‌توان به جدیدترین سرمایه‌گذاران نسبت داد که به منظور حصول به بازدهی بیشتر، در بازار آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین فعالیت می‌کنند و در ادامه محبوبیت آن‌ها را افزایش می‌دهند. بنابراین، اتمام دوره صعودی بیت کوین می‌تواند یکی از علائم آغاز فصل جدید آلت کوین‌ها باشد.

۲٫میزان سلطه یا دامیننس بیت کوین:

تغییر دامیننس بیت کوین شکلی بر تغییر ریسک و علاقه به آلت کوین‌ها می‌افزاید و باعث حفظ قیمت یا کاهش قیمت آلت‌ کوین‌ها می‌شود. اما کاهش دامیننس بیت کوین ریسک و علاقه به آلت کوین‌ها را افزایش می‌دهد و قیمت آن‌ها را برمی‌افرازد.

استفاده از شاخص Bitcoin Dominance به بررسی حرکت دیگر آلت‌کوین‌ها در بازار کمک می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که سلطه بیت کوین در حال افزایش است، دیگر آلت‌کوین‌ها در حال کاهش می‌باشند و ارزش خود را نسبت به بیت کوین از دست می‌دهند. در صورتی که شاخص دامیننس بیت کوین کاهش یابد، آلت‌کوین‌ها ارزش بیشتری در قیاس با بیت کوین پیدا می‌کنند. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، به خصوص آلت کوین‌ها، شاخصی بسیار حیاتی را مورد توجه قرار می‌دهند.

۳٫اتریوم:

یکی از مهم ترین فاکتور ها در شناسایی قدرت آلت سیزن، اتریوم است. رشد ارزش اتریوم نسبت به بیت کوین نشان دهنده این موضوع است که سرمایه گذاران مایل اند پول خود را در آلت کوین ها سرمایه گذاری کنند و از آنجایی که اتریوم رهبر آلت کوین ها محسوب می شود، می تواند پارامتر خوبی برای شناسایی باشد.

۴٫افزایش قیمت آلت کوین های دارای مارکت کپ بالا:

در واقع انتقال سرمایه از بازار بیت کوین به سایر آلت کوین ها باعث افزایش قیمت آن ها می گردد و همین امر نهایتا منجر به شروع آلت سیزن می گردد.

۵٫ترند های جدید در دنیای بلاک چین:

ترندهای جدید در دنیای بلاک چین می توانند تاثیر به سزایی بر قیمت بیت کوین داشته باشند. به طور کلی، ترندهایی که به رشد و پیشرفت بلاک چین کمک می کنند می توانند باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران در بازار شوند و در نتیجه باعث افزایش قیمت بیت کوین شوند.

  • راه اندازی صندوق های معاملاتی بیت کوین: این ترند نشان می دهد که سرمایه گذاران حرفه ای از بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی جدید استفاده می کنند و به آن به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری علاقه مند هستند. این ممکن است باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت بیت کوین شود.
  • تسهیلات پذیرش بیت کوین در فروشگاه ها و مغازه ها: افزایش قابلیت استفاده از بیت کوین برای خرید کالاها و خدمات می تواند باعث افزایش استفاده از این ارز و در نتیجه افزایش قیمت آن شود.
  • اخبار مربوط به پذیرش بیت کوین توسط شرکت ها و نهادها: هربار که یک شرکت بزرگ یا یک نهاد دولتی اعلام می کند که بیت کوین را پذیرفته است، بازار قیمت بیت کوین ممکن است بازدهی مثبت داشته باشد.

۶٫ روند های جدید در وب۳ و فناوری بلاک چین:

روندهای جدید در فناوری وب ۳ و بلاک چین، از جمله DeFi هیجان انگیز، NFT های خیره کننده و راه حل های خلاقانه لایه ۱، می توانند تقاضا برای آلت کوین ها را افزایش دهند و به فصل حماسی آلت کوین کمک کنند. یکی از فناوری های بلاک چین، سولانا، به دلیل کارمزدهای پایین تراکنش و تأیید تاریخچه، بسیار محبوب است و به عنوان یکی از سریع ترین بلاک چین های موجود شناخته می شود.

دگرگونی ریشه ای روندهای آلتکوین توسط DeFi باعث علاقه و سرمایه گذاری گسترده در آلت کوین هایی شده است که بخشی از اکوسیستم DeFi هستند. این رشد علاقه و سرمایه گذاری می تواند نقش مهمی در پیدایش فصل آلتکوین ایفا کند. برخی از نمونه های آلت کوین که بخشی از اکوسیستم DeFi هستند شامل اتریوم (ETH)، پیوند زنجیره ای (LINK)، Aave (AAVE)، Uniswap (UNI) و ترکیب (COMP) هستند.

این آلت‌کوین‌ها به دلیل مشارکت در مبادلات غیرمتمرکز، پلتفرم‌های وام‌ دهی و استقراض و سایر خدمات مالی مبتنی بر فناوری بلاک چین، رشد و پذیرش قابل توجهی داشته‌ اند.

۷٫شاخص پلتفرم های تحلیل بازار

  • تحلیل تکنیکال
  • بررسی دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با آلت سیزن دارد؟

نشانه های آلت سیزن کدامند؟

بیت کوین تحت تأثیر عوامل متعددی است. اول از همه، بیت کوین به دلیل نقش پیشگامی که به عنوان اولین ارز دیجیتال دارد، از نظر آگاهی از برند و اعتماد دارای یک مزیت متمایز است.دوم، سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان اکنون به بیت‌کوین به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و ویژگی‌های امنیتی قوی آن که توسط فناوری بلاک چین در هسته آن ممکن شده است، ایمان دارند.

علاوه بر این، بیت کوین به دلیل عرضه محدود و سیاست پولی کاهش‌دهنده آن، به عنوان یک دارایی دیجیتال با کمبود و رشد ارزش احتمالی در طول زمان قرار می‌گیرد.محیط توسعه فعال، و بهبود مقیاس پذیری و قابلیت استفاده مداوم، موقعیت بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال پیشرو حفظ کرده است.

نحوه محاسبه دامیننس بیت کوین:

BD= (Bitcoin marketcap / total crypto market cap) *100

وقتی دامیننس بیت کوین قوی باشد، به این معنی است که بیت کوین دارای ارزش بازار بزرگ تری نسبت به سایر ارزهای رمزنگاری شده است، و این نشان می دهد که بازار به دنبال امنیت است. از سوی دیگر، وقتی تسلط بیت کوین کم است، نشان دهنده علاقه بیشتر بازار به ارزهای دیجیتال جایگزین است.

آلت سیزن های قبلی

در بازه زمانی از دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸، و همچنین دسامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱، دو حادثه مهم و غیرقابل انکار در دنیای آلت سیزن رخ داده است.

  • در دوره اوج رشد سنگین سال ۲۰۱۷ بیت کوین و معرفی پروژه‌های جدید که از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کنند، شاهد رسیدن بسیاری از آلت کوین‌ها به سقف تاریخی خود بودیم. با انقضای این دوره رونق، قیمت‌های آلت کوین از آن زمان تا به امروز تکرار نشده است.
  • در دوره دیگر در بازه زمانی از دسامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱، با توجه به رشد بیشتر بیت کوین در سال ۲۰۲۱ و ظهور رمزارزهای جدید، شاهد آلت سیزنی طولانی‌تر از نسخه قبلی بودیم که باعث رشد قیمتی زیادی در آلت کوین‌ها شد.

آلت سیزن‌ها در دو دوره گذشته بیت کوین، بهترین عملکرد خود را نشان داده‌اند. این عملکرد برتر بیت کوین در سال ۲۰۱۷، باعث راه اندازی کوین های جدیدی شد. در همین راستا، با موفقیت بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران نیز به سراغ کوین های جایگزین رفتند.

در سال ۲۰۲۰ نیز بیت کوین با عملکرد قدرتمند دیگری روبرو شد که سبب راه اندازی دوباره کوین های جدید و شکستن رکوردها در عرض چند هفته شد.در نهایت، آلت سیزن به لحاظ روند قیمتی و رونق بازار، از مهمترین عوامل وقوع تغییرات در دنیای کریپتوکارنسی است.

آلت سیزن بعدی چه زمانی اتفاق می افتد؟

توسعه و رشد پروژه‌های مالی غیرمتمرکز مانند DeFi و توکن‌های NFT از عوامل مهمی در ظهور آلت سیزن هستند. با افزایش تعداد و قدرت این پروژه‌ها، آلت کوین‌های جدیدی به وجود می‌آیند و باعث می‌شوند بازار به فصل آلت سیزن برسد.

DeFi بر اساس ایده توسعه محصولات مالی مستقل از مدیریت مرکزی، عمل می‌کند. در این پروژه‌ها، ایجاد آلت کوین‌های جدید برای توانمندسازی محصولات انجام می‌شود. به عنوان مثال، در برخی پروژه‌های DeFi، دو یا سه توکن برای استفاده کاربران عرضه می‌شوند.

هرچند دلایل دقیق برای وقوع یک آلت سیزن وجود ندارد، اما Blockchain Center برای سنجیدن احساسات بازار و تشخیص فصل آلت کوین یا بیت کوین ابزاری است. این مرکز یک فصل آلت کوین را به عنوان یک دوره سه ماهه تعریف کرده است. در این دوره، ۷۵ درصد از ۵۰ رمزارز برتر، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند. ناظران صنعت نیز برای نزدیک شدن فصل آلت کوین ها به نظریه، علائمی را مشاهده می‌کنند.

روندهای جدید نیاز به ایجاد رمزارزهای متنوع دارند و این می‌تواند باعث کاهش سلطه بیت کوین و افزایش ارزش آلت کوین‌ها شود. همچنین، افزایش سود آلت کوین‌های بزرگ مانند اتر، ریپل و بایننس کوین نیز نشان‌دهنده رشد دیگر آلت کوین‌ها است. در نهایت، تقاضای سرمایه‌گذاران جدید برای آلت کوین ها و کاهش سلطه بیت کوین نیز می‌توانند نشانه‌هایی از نزدیک شدن فصل آلت کوین ها باشند.

نحوه کسب درآمد در فصل آلت کوین ها

نحوه کسب درآمد از آلت سیزن

برای داشتن عملکردی مناسب در فصل آلت کوین، باید آمادگی مناسبی نیز داشته باشید. بهترین راه برای کسب درآمد در این فصل، آماده‌ سازی قبل از رسیدن آلت کوین است. یک راه حل مناسب انجام تحقیقات جامع در مورد پروژه‌های جدید در آلت کوین‌ها و تلاش برای یافتن پتانسیل‌های قوی است.
این کار ممکن است دشوار به نظر برسد، اما برخی شاخص‌ها می توانند به شما در یافتن بهترین پروژه‌ها برای سرمایه‌ گذاری قبل از فصل آلت کوین‌ها کمک کنند. معیارهایی مانند تیم توسعه قوی، محصول کاربردی و جامعه وفادار می‌توانند معیارهای مناسبی باشند.

آلت کوین‌هایی که با محصولات صرافی‌های ارزهای دیجیتال مرتبط هستند، عموماً در یک آلت سیزن خوب عملکرد دارند. این به این علت است که در دوره‌ای از اوج عملکرد بازار، این سیستم عامل‌ها بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. همچنین، می توانند موارد استفاده جدیدی را از درآمدی که از مشاغل خود ایجاد می کنند، تأمین کنند.با خرید و نگهداری پروژه‌های آلت کوین پر پتانسیل، قبل یا درست پس از شروع فصل آلت کوین‌ها، و سپس فروش آنها در انتهای فصل، می توانید به سودهای بسیار خوبی برسید.

سخن پایانی

آلت کوین‌ها از چرخه بازار رمزارزها بهره می‌برند و ورود به بازار در این زمان‌ها می‌تواند سودآور باشد. با مطالعه این مطلب، می‌توانید همواره بازار رمزارزها را پیگیری کنید و بهترین زمان برای سرمایه‌ گذاری را پیدا کنید.خدماتی که ارائه می‌دهیم شامل خرید و فروش تتر، ووچر پرفکت مانی، دوج کوین و پرفکت مانی است و با طراحی ساده، خرید بیت کوین بدون احراز هویت را راحت و لذت‌بخش می‌کنیم.

در اواخر سال ۲۰۲۱، NASDAQ برخی از بهترین آلت کوین‌ها را انتخاب کرد که شامل Cardano، Litecoin، Neo، Binance Coin، Polkadot و Chainlink است. این پروژه‌ها راه حل‌هایی برای مشکلات اجتماعی ارائه می‌دهند، از تسهیل تراکنش‌های فرامرزی تا توسعه قراردادهای هوشمند. با این حال، گاهی اوقات حتی پروژه‌های برتری نیازمندی‌ها را به خوبی برطرف نمی‌کنند یا به درستی عمل نمی‌کنند.

یکی از آلت کوین‌های مهم، Bitconnect بود که به عنوان پلتفرم سهام بیت کوین عمل می‌کرد و بازده روزانه ۰.۵٪ تا ۱٪ را به سرمایه‌گذاران می‌داد. در اوج خود، ارزش بازار این آلت کوین حدود ۲.۶ میلیارد دلار بود. اما در ژانویه ۲۰۱۸ وقتی قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافت، این پلتفرم از بین رفت و تقریباً تمام ارزش توکنش در عرض چند روز از بین رفت.آلت کوین‌ها می‌توانند به طور سریع رشد کنند، اما نوسانات بیشتری نیز دارند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها