تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :آموزش خرید متیک در ایران | چگونه متیک بخرم

  • کد خبر : 2619197
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
لورس :آموزش خرید متیک در ایران | چگونه متیک بخرم
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال متیک یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفدار در جهان است که در ایران نیز جایگاه خود را پیدا کرده است. با توجه به روند رو به رشد این بازار و جذب علاقه‌مندان جدید، خرید ارز دیجیتال متیک در ایران به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری و سودآوری مطرح شده است.
متیک یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین است که خصوصیات منحصر به فردی مانند سرعت بالا، هزینه کمتر تراکنش و امنیت بالا را ارائه می‌دهد. با توجه به این موضوع، می توان گفت که علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانند با خرید متیک در ایران به این فرصت سرمایه‌گذاری دست یابند.
در هنگام شروع به خرید ارز دیجیتال متیک در ایران، اطلاعات کافی و آگاهی از روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز امری ضروری است. در کشور ایران، ۳ راه برای خرید متیک وجود دارد. ۱)خرید از صرافی، ۲)خرید شخص به شخص، ۳)خرید حضوری.
در ارزهای دیجیتال، جز خرید رمز ارز ها، نگهداری از آن ها نیز مهم است. آشنایی با روش‌های امن نگهداری ارز دیجیتال متیک برای حفظ امنیت سرمایه و جلوگیری از ریسک‌های ممکن بسیار اهمیت دارد. اگر از بازار رمز ارز ها مطلع باشید، احتمالاً می دانید که باید ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال متیک یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفدار در جهان است که در ایران نیز جایگاه خود را پیدا کرده است. با توجه به روند رو به رشد این بازار و جذب علاقه‌مندان جدید، خرید ارز دیجیتال متیک در ایران به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری و سودآوری مطرح شده است.

متیک یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین است که خصوصیات منحصر به فردی مانند سرعت بالا، هزینه کمتر تراکنش و امنیت بالا را ارائه می‌دهد. با توجه به این موضوع، می توان گفت که علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانند با خرید متیک در ایران به این فرصت سرمایه‌گذاری دست یابند.

در هنگام شروع به خرید ارز دیجیتال متیک در ایران، اطلاعات کافی و آگاهی از روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز امری ضروری است. در کشور ایران، ۳ راه برای خرید متیک وجود دارد. ۱)خرید از صرافی، ۲)خرید شخص به شخص، ۳)خرید حضوری.

در ارزهای دیجیتال، جز خرید رمز ارز ها، نگهداری از آن ها نیز مهم است. آشنایی با روش‌های امن نگهداری ارز دیجیتال متیک برای حفظ امنیت سرمایه و جلوگیری از ریسک‌های ممکن بسیار اهمیت دارد. اگر از بازار رمز ارز ها مطلع باشید، احتمالاً می دانید که باید از رمز ارز ها در کیف پول های دیجیتال نگه داری کنید.

با توجه به اینکه متیک جزء رمز ارز های معروف به حساب می آید، کیف پول های بسیاری از آن پشتیبانی می کنند. شما می توانید با مراجعه به مقاله بهترین کیف پول های متیک، با مهم‌ترین و معروف ترین کیف پول های ارز دیجیتال متیک آشنا شوید و سپس یکی از آن ها را برای نگه داری دارایی انتخاب کنید.

در این مقاله، ابتدا قصد داریم تا نیم نگاهی به ارز دیجیتال متیک داشته باشیم و سپس به سراغ بررسی مراحل خرید ارز دیجیتال متیک برویم. در صورتی که قصد دارید تا در ایران رمز ارز متیک خریداری کنید، حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. در صورتی که در هر بخش برای شما سؤالی ایجاد شد، می توانید سؤال خود را در بخش نظرات از کارشناسان زوم ارز بپرسید.

آموزش ویدیویی خرید متیک

نگاه کلی به ارز دیجیتال متیک

متیک یکی از ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین است که در بازار رمز ارز ها شناخته شده است. در حال حاضر ارز دیجیتال متیک در بین رمز ارز ها از رتبه بالایی برخوردار است و همچنین حجم معاملات مناسبی نیز دارد. این ارز دیجیتال امکانات منحصر به فردی مانند سرعت بالا، هزینه کمتر تراکنش و امنیت بالا را فراهم می‌کند. متیک مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند که به طور ساده، یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش‌ها و انتقال داده‌ها است.

ارز دیجیتال متیک برخلاف برخی رمز ارزهای دیگر، هزینه‌های کمتری برای انجام تراکنش‌ها ارائه می‌دهد. این به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به تراکنش و پرداخت‌های بین‌المللی است. علاوه بر آن، متیک امکاناتی برای انجام تراکنش‌های بی‌واسطه و حذف واسطه‌های مالی را فراهم می‌کند که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌ها کمک کند.

ارز دیجیتال متیک در ایران نیز جایگاهی خوب را به خود اختصاص داده است و با توجه به رشد بازار ارزهای دیجیتال در این کشور، تعداد کاربران و سرمایه‌گذاران آن رو به افزایش است. در ایران، شما می توانید متیک را بخرید، بفروشید، سرمایه گذاری کنید تا از آن سود دریافت نمایید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال متیک همان‌طور که اشاره شد، ۳ روش وجود دارد. شما می توانید همانند رمز ارز های دیگر رمز ارز متیک را بخرید و بفروشید. علاوه بر این، ارز دیجیتال متیک همانند اتریوم، بیت کوین، دوج کوین و… باید در کیف پول های ارز دیجیتال ذخیره سازی شوند. شما می توانید با انتخاب کیف پول متیک از ولت هایی که پیش‌تر معرفی کردیم، به راحتی متیک را ذخیره کنید و در نهایت از آن استفاده نمایید.

برای خرید و فروش و یا حتی سرمایه گذاری در ارز دیجیتال متیک، شما ابتدا باید از تحلیل تکنیکال آن مطلع باشید. در غیر این صورت، اگر تنها با توجه به قیمت و بدون هیچ دلیلی خرید و فروش کنید، ممکن است، با ضرر رو به رو شوید. به همین جهت، اگر از تحلیل تکنیکال مطلع نیستید، می توانید با مراجعه به بخش تحلیل متیک در سایت زوم ارز به صورت هفتگی تحلیل متیک را از نظر کارشناسان این مجموعه مطالعه کنید.

سه روش خرید متیک در ایران

برای خرید ارز دیجیتال متیک در ایران از ۳ روش می توانید استفاده کنید. هر یک از روش های فوق، برای خرید و فروش متیک معتبر هستند اما تنها یکی از روش ها در بین کاربران بسیار استفاده می شود. شما می توانید با توجه به سطح دانش، زمان و…. یکی از روش های ذیل را انتخاب و درنهایت خرید یا فروش خود را انجام دهید. فرآیند خرید متیک در ایران بسیار آسان است. شما می توانید چه با تومان و چه با دلار، رمز ارز متیک را بخرید و در نهایت در آن سرمایه گذاری کنید. ۳ روش خرید متیک در ایران عبارت اند از:

خرید متیک از صرافی، اولین و مهم ترین روش خرید ارز دیجیتال متیک به حساب می آید

تقریباً، اکثر افرادی که قصد خرید متیک دارند، به سراغ صرافی های ارز دیجیتال می روند. هر فرد می تواند با ثبت نام و احراز هویت در صرافی های ایرانی و یا با ثبت نام در صرافی های خارجی اقدام به خرید متیک کنند. با توجه به این موضوع، شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که صرافی های ایرانی برای خرید متیک بهتر است یا صرافی های خارجی؟

اینکه صرافی نوع ایرانی و یا خارجی بهتر است، به شما بستگی دارد. برای مثال، ابتدا باید مشخص کنید که قصد خرید متیک با ریال IR دارید یا تتر USDT؟ در صورتی که قصد خرید با ریال داشته باشید، باید به سراغ صرافی های ایرانی بروید چراکه صرافی های خارجی از درگاه های بانکی ایرانی پشتیبانی نمی کنند. در غیر این صورت، اگر قصد خرید با تتر داشته باشید، باید به سراغ صرافی های خارجی بروید. البته لازم به ذکر است که با تتر، از صرافی های ایرانی نیز می توانید خرید متیک را انجام دهید ولی ممکن است کارمزد بیشتری را پرداخت کنید. به این موضوع توجه داشته باشید.

ما در این مطلب، فرض را بر استفاده از صرافی های ایرانی می‌گذاریم، بنابراین، به صرافی از نوع ایرانی اشاره خواهیم کرد. برای معامله در صرافی های ایرانی ابتدا می‌بایست در آن ها ثبت نام کنید. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، در تمام صرافی های ایرانی بلااستثنا باید احراز هویت نمایید.

فرآیند احراز هویت در برخی از صرافی ها آسان و در برخی های دیگر کمی زمان‌بر است که در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره می کنیم. در نهایت پس از ثبت نام باید کیف پول ریالی یا تتری خود را برای خرید متیک شارژ کنید و با مراجعه به بازار آسان یا حرفه ای، خرید متیک را انجام دهید.

فرآیند خرید از طریق صرافی مختص تمام افراد است. فرقی نمی کند که حرفه ای هستید یا مبتدی چراکه به عنوان معروف ترین روش خرید ارز دیجیتال در ایران و جهان است. برخی از افراد حرفه ای، به جای خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی، خرید به صورت شخص به شخص یا حضوری را ترجیح می دهد؛ چراکه در این روش، کارمزد پرداخت نمی کنید و ممکن است، با قیمت بهترین رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. اگر مبتدی هستید، خرید از طریق صرافی را به شما پیشنهاد می کنیم چراکه می توانید با امنیت کامل خرید خود را انجام دهید. در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

خرید متیک شخص به شخص، دومین روش خرید متیک می باشد

خرید متیک به صورت شخص به شخص از دیگر روش های خرید ارز دیجیتال در ایران به حساب می آید. در روش خرید شخص به شخص شما نیاز به ثبت نام و احراز هویت ندارید چراکه از یک شخص به صورت مستقیم خرید خود را انجام می دهید. برای درک بهتر این نوع از خرید بگذارید تا برایتان یک مثال بزنیم.

فرض کنید که نفر X بیت کوین دارد و نفر y متیک! حال اگر آقای y قصد فروش متیک های خود را داشته باشید، نفر X می تواند به صورت مستقیم با پرداخت بیت کوین، متیک های نفر y را خریداری کند! به همین راحتی.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که در این مواقع قیمت چگونه مشخص می شود؟ معمولاً در این مواقع به یک پلتفرم مرجع مثل تریدینگ ویو می توان مراجعه کرد و قیمت لحظه ای هر یک از رمز ارز ها را مشاهده و درنهایت با محاسبه مقدار، خرید و فروش انجام گردد.

در این مواقع، همان‌طور که مشاهده کردید، هیچ کارمزدی، جز کارمزد شبکه برای انتقال رمز ارز ها پرداخت نشد، بنابراین هر دو طرف می توانند با فاکتور از کارمزدها، مقداری از معامله انجام شده، بیشتر سود کنند.

در هنگام خرید به صورت شخص به شخص باید مراقب افراد سوءاستفاده کننده باشید. در صورتی که در این روش، طرف خود را کامل نشناسید، ممکن است از عدم آگاهی شما سوءاستفاده شود و در نهایت از شما کلاه‌برداری کنند؛ بنابراین باید به این موضوع دقت کنید و حتماً مراقب سوءاستفاده کنندگان باشید.

عمده کلاه‌برداری هایی که در این روش صورت می گیرد عبارت اند از: واریز مقدار کمتر از آن چیزی که مشخص است، دریافت کارمزد با شگرد های مختلف، عدم واریز و ایجاد تراکنش فیک و…. . پیشنهاد می شود در روش خرید شخص به شخص، حتماً با افرادی که معتمد هستند معامله کنید و سراغ افراد ناشناس نروید. در هنگام انجام معامله از طریق این روش، حتماً به مسائل امنیتی دقت داشته باشید تا سرمایه خود را از دست ندهید.

در نهایت، خرید متیک به صورت حضوری به عنوان سومین روش خرید به حساب می آید

خرید متیک به صورت حضوری، آخرین روش خرید رمز ارز فوق در ایران می باشد. روش خرید حضوری به تنهایی شامل دو بخش است. ۱)خرید به صورت شخص به شخص، ۲)خرید از صرافی های حضوری.

خرید به صورت شخص به شخص در بخش قبل به صورت کامل توضیح داده شد. خرید متیک شخص به شخص نوعی خرید حضوری به حساب می آید؛ اما خرید حضوری از طریق صرافی!

برخی از صرافی های حضوری که مختص به خرید و فروش ارز (فیات) هستند، گاهی کریپتو نیز خرید و فروش می کنند. شما می توانید به این نوع از صرافی ها مراجعه کنید و به صورت حضوری رمز ارز مورد نظر یا متیک را خریداری کنید.

بسته به قوانین صرافی، برخی ها از مشتریان خود مراحلی همانند احراز هویت را طی می کنند اما برخی های دیگر خیر! شما می توانید با توجه به شرایط خود صرافی مورد نظر را انتخاب و درنهایت ارز دیجیتال متیک را خریداری کنید.

در صورتی که قصد خرید متیک از صرافی های حضوری دارید، حتماً به سراغ صرافی های معتبر بروید و سعی کنید صرافی را انتخاب کنید که مناسب ترین قیمت را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال در نظر گرفته اند. با توجه به اینکه صرافی های حضوری خرید و فروش نسبتاً آسان است، قیمت ها و کارمزد ها امکان دارد، کمی بالاتر باشد؛ بنابراین قبل از خرید حتماً به این موضوع دقت کنید و در صورت تمایل صرافی را برای خرید انتخاب کنید.

در روش خرید از صرافی های حضوری، معمولاً کلاه‌برداری کمتر اتفاق می افتد. در صورتی که بهترین صرافی را انتخاب کنید، اگرچه قیمت کمی بالاتر باشد، اما با اطمینان می توانید مراحل خرید و فروش را طی کنید؛ بنابراین از این نظر، اطمینان خاطر داشته باشید.

مشاهده قیمت ارز دیجیتال متیک در وب سایت زوم ارز

برای خرید و فروش ارز دیجیتال، قبل از هر کاری ابتدا باید از قیمت رمز ارز مورد نظر مطلع شوید. در هنگام خرید و یا فروش متیک نیز، ابتدا باید ببینید که قصد متیک در چه محدوده ای در حال نوسان است. با توجه به قیمت و تحلیل آن می توانید تصمیم بگیرید که فرصت خرید است یا فروش؟ کمی پیش‌تر درباره تحلیل متیک گفتیم، در این قسمت نیز قصد داریم تا به قیمت متیک اشاره کنیم.

برای مشاهده قیمت ارز دیجیتال متیک، می‌توانید از منابع مختلفی استفاده کنید. این منابع شامل پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی مربوط به بازارهای ارز دیجیتال می‌شوند. به علاوه این ها، رصد رسانه‌های معتبر و وب‌سایت‌های خبری مربوط به ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند منابع دیگری برای مشاهده قیمت متیک باشد. این رسانه‌ها ممکن است درباره تحلیل‌ها، پیش‌بینی‌ها و رویدادهای مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی را ارائه کنند که به شما در درک و تحلیل قیمت متیک کمک می‌کند.

مشاهده قیمت از وب سایت ها و پلتفرم های معاملاتی مختلف مثل صرافی ها ممکن است کمی سخت و زمان بر باشد. به همین دلیل، ما به شما استفاده از بخش قیمت ارز های دیجیتال وب سایت زوم ارز را پیشنهاد می کنیم. به مراجعه به این بخش شما می توانید قیمت متیک را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

مزیت وب سایت زوم ارز نسبت به باقی سایت ها در بخش نمایش قیمت لحظه این است که شما می توانید جز قیمت، جزئیات قیمت را نیز ببینید. جزئیات قیمت شامل توضیحات، نمودار و تعاریف دیگری از ارز دیجیتال متیک می باشد. در وب سایت زوم ارز می توان قیمت دقیق متیک را به صورت دلاری و تومانی مشاهده کرد. همچنین کمترین قیمت روز و بیشترین قیمت روز نیز در این بخش ثبت شده است.

علاوه بر مزیت فوق، دسترسی به بخش قیمتی وب سایت زوم ارز آسان است. بدون نیاز به ثبت نام و …. . برای مشاهده قیمت متیک در وب سایت زوم ارز دو روش وجود دارد.

  1. وارد وب سایت زوم ارز شوید و سپس تب قیمت ارز دیجیتال را انتخاب کنید. در نهایت بر روی قیمت متیک امروز ضربه بزنید. حال می توانید بخش مرتبط با قیمت متیک را مشاهده و اطلاعات صفحه فوق استفاده نمایید.
  2. برای دسترسی به بخش قیمت متیک، کافی ست بر روی عبارت فوق کلیک کنید. همان‌طور که مشاهده می کنید بخش قیمت متیک در صفحه ی دیگری برای شما نمایان می شود و می توانید از قیمت لحظه ای استفاده کنید.

در صورتی که پس از مراجعه به بخش قیمت متیک، با مشکل مواجه شدید، می توانید در انتهای این مطلب در بخش دیدگاه ها مشکل خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط کارشناسان رسیدگی شود.

احراز هویت در صرافی های ایرانی

در ادامه قصد داریم تا برای راحتی در خرید متیک، مراحل خرید ارز دیجیتال متیک در صرافی را به شما آموزش دهیم. با توجه به اینکه در ابتدا فرض را بر استفاده از صرافی های ایرانی گذاشتیم، در اولین گام به سراغ ثبت نام و احراز هویت می رویم.

ثبت نام در تمام صرافی ها، چه ایرانی و چه خارجی بسیار آسان است. معمولاً در هنگام ثبت نام از شما اطلاعاتی همچون شماره موبایل، ایمیل و یک رمز عبور درخواست می شود؛ بنابراین باید این اطلاعات را آماده داشته باشید. پس از اعلام اطلاعات فوق، در مرحله بعد باید به سراغ احراز هویت بروید.

احراز هویت در هر صرافی متفاوت است و بسته به قوانین صرافی یک زمان مشخصی را باید برای احراز هویت در نظر بگیرید. در یک صرافی ممکن است یک روز، در یک صرافی دیگر ممکن است چند روز مراحل احراز هویت زمان ببرد. حال فرض کنید که جای یک صرافی، قصد احراز هویت در چند صرافی را داشته باشید!! این امر ممکن است یک الی چند هفته زمان ببرد!!

با توجه به این موضوع، ما در سایت زوم ارز سرویسی را راه اندازی کرده ایم که در کوتاه ترین زمان ممکن، در طی چند ساعت الی یک روز نهایت، احراز هویت در یک یا چند صرافی را انجام دهید و سپس معاملات خود را انجام دهید.

استفاده از سرویس احراز هویت زوم ارز، مزایا بسیاری دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به دو مزیت مهم اشاره کنیم. اولین مزیت سرویس احراز هویت زوم ارز این است که شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، در یک صرافی الی هر چند صرافی که خواستید احراز هویت کنید. انجام این کار باعث می شود تا در زمان شما صرفه جویی شود و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید معاملات خود را آغاز کنید.

دومین مزیت سرویس احراز هویت زوم ارز این است که اگر شما در حال حاضر در یک صرافی احراز هویت کنید و پس از مدتی مجدد قصد احراز هویت در یک صرافی دیگر داشته باشید، می توانید بدون آپلود مدارک و تنها با یک کلیک در صرافی مورد نظر احراز هویت شوید. برای درک بهتر این موضوع بگذارید تا برایتان یک مثال بزنیم.

فرض کنید که قصد احراز هویت در صرافی x دارید. پس از اتمام مراحل احراز هویت از طریق سرویس سایت زوم ارز، شما در صرافی x احراز هویت می شود. حال به دلایل مختلف پس از مدتی قصد ثبت نام و احراز هویت در صرافی y را کرده اید. در حالت عادی شما باید به سراغ صرافی y بروید و مراحل احراز هویت را طی کنید.

اما با استفاده از سرویس احراز هویت زوم ارز، دیگر نیازی به طی این مراحل نیست چراکه می توانید با مراجعه به حساب کاربری خود در سایت زوم ارز تنها با انتخاب صرافی y در آن با همان مدارک و هویتی که پیش‌تر آپلود کرده اید احراز هویت شوید! به همین راحتی می توانید در طی دوره های مختلف در هر صرافی به ساده ترین شکل ممکن احراز هویت کنید.

برای مراجعه به بخش احراز هویت وب سایت زوم ارز شما می توانید وارد وب سایت زوم ارز پرو شوید. پس از ورود به صفحه اصلی ابتدا ثبت نام کنید و در نهایت با انتخاب گزینه احراز هویت، مراحل را طی کنید. در تصویر ذیل، شما می توانید یکی از مراحل بخش احراز هویت سایت زوم ارز را مشاهده کنید.

KYC zoomarz pic

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید در این بخش باید تصاویر مربوط به احراز هویت مثل عکس کارت ملی و عکس نوشته خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که تنها یک بار تصاویر فوق را ارسال خواهید کرد و برای احراز هویت در تمام صرافی ها می توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که قصد احراز هویت از طریق سرویس وب سایت زوم ارز را دارید، می توانید وارد وب سایت زوم ارز پرو شوید و مراحل را طبق آن چیزی که گفتیم دنبال کنید. چنانچه با مشکل رو به رو شدید، با پشتیبانی تماس بگیرید و مشکلات خود را مطرح کنید.

آموزش خرید متیک در صرافی های ایرانی

فرض کنید مراحل ثبت نام و احراز هویت طی شد. حال نوبت به این رسیده است که اقدام به خرید متیک کنید. در صرافی های ایرانی همان‌طور که گفتیم می توانید با ریال IR و تتر USDT متیک های مورد نظر خود را خریداری کنید. در صورتی که قصد خرید متیک با ریال دارید، می‌بایست به بخش کیف پول صرافی مورد نظر مراجعه کنید و سپس مبلغی که قصد واریز دارید را انتخاب و در نهایت از طریق درگاه بانکی مشخص شده یا کارت به کارت واریز کنید. بسته به نوع شرایط صرافی می توان این روند را طی کرد.

اگر قصد خرید متیک با تتر یا USDT دارید، باید به جای کیف پول ریالی، کیف پول تتری خود را در صرافی شارژ کنید. برای شارژ کیف پول تتری معمولاً دو روش وجود دارد. روش اول اینکه ابتدا با ریال در صرافی اقدام به خرید تتر کنید. با انجام این کار در اصل شما دو کارمزد باید به صرافی پرداخت کنید. ۱)کارمزد خرید تتر، ۲)کارمزد خرید متیک. روش دوم این است که شما از یک صرافی دیگر یا یک کیف پول دیگر، تتر را به کیف پول در صرافی مورد نظر ارسال کنید. در هر صورت، می توانید کیف پول خود را با تتر شارژ کنید.

پس از شارژ کیف پول نوبت به مراجعه به بازار و خرید متیک رسیده است. اکثر صرافی های ایرانی از دو بازار با نام های معامله سریع و معامله حرفه ای (یا نام های مشابه) پشتیبانی می کنند. در ادامه به هر دو روش خواهیم پرداخت و نحوه خرید متیک از هر دو روش را توضیح می دهیم. همراه ما باشید.

معرفی و آموزش خرید متیک در بازار سریع:

در بخش معامله سریع، بازار سریع که در صرافی خارجی به تبدیل یا swap معروف است، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن رمز ارز های خود را بخرید، بفروشید و یا در اصل به یک دیگر تبدیل کنید. برای مثال، قصد تبدیل متیک به دوج کوین را دارید؛ می توانید وارد بخش معامله سریع یا Swap شوید و جفت ارز های مورد نظر خود را مشخص کنید.

در نهایت پس از تعیین مقدار، عملیات تبدیل را انجام دهید. معمولاً کارمزد بخش تبدیل کمی بیشتر از بخش بازار حرفه ای که در ادامه با آن آشنا می شوید، است. به این موضوع دقت کنید. در ادامه از بخش معامله سریع یکی از صرافی های ایرانی استفاده کرده ایم تا به صورت کلی نحوه کار با این بخش را به شما توضیح دهیم.

swap BuySOL

اگر به تصویر فوق دقت کنید، برخی از قسمت های مهم را شماره گذاری کرده ایم. در ادامه طبق شماره گذاری به هر بخش اشاره می کنیم؛ اما قبل از اشاره به قسمت های فوق، لازم است تا کمی به بخش های هایلات شده اشاره کنیم. در این صفحه گزینه ای با عنوان افزایش موجودی وجود دارد. با استفاده از این گزینه شما می توانید از این قسمت به صورت مستقیم موجودی خود را افزایش دهید. این ویژگی ممکن است در تمام صرافی ها وجود نداشته باشد اما اگر در صرافی مورد نظر مشاهده کردید، در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کنید.

اگر دقت کنید، در سمت چپ تصویر دو فلش به سمت بالا و پایین با رنگ سفید و سبز وجود دارد. اگر بر روی این گزینه کلیک کنید، مکان جفت ارز شما با یک دیگر تغییر می کند. برای مثال، اگر در بخش پرداخت میکنم ریال و در بخش دریافت می کنم تتر را انتخاب کرده باشید، با انتخاب آیکون فلش، بخش پرداخت میکنم به تتر و بخش دریافت می کنم به ریال تغیر می کند. این امکان در بخش swap یا تبدیل صرافی های ایرانی و خارجی وجود دارد.

  1. در این قسمت همان‌طور که از نامش پیداست، توکنی که قصد فروش دارید را باید انتخاب کنید. برای مثال قصد تبدیل ریال به متیک دارید. یا بهتر است بگوییم قصد خرید متیک با ریال دارید؛ بنابراین، در این بخش باید ریال یا تومان را انتخاب کنید. در قسمت مقدار نیز باید مقدار دارایی که در صدد تبدیل آن هستید را وارد نمایید. اگر قصد خرید ۲ میلیون تومان متیک دارید، در بخش مقدار باید مبلع خود را به ریال یا تومان مشخص کنید.
  2. در این قسمت، آن چیزی که قصد دریافت یا خرید دارید را باید مشخص کنید. همان‌طور که در بخش قبل مثال زدیم، اگر قصد خرید متیک دارید، در این بخش باید متیک را انتخاب کنید. به محض انتخاب متیک، اگر در بخش قبل مقدار را با ریال یا تومان مشخص کرده باشید، در این بخش مقدار به صورت خودکار تبدیل می شود. چنانچه قصد تعیین مقدار از این بخش را داشته باشید، می توانید به جای مرحله قبل، در این قسمت مقدار خرید را مشخص کنید. جز بخش دریافت می کنم، در این قسمت بخشی دیگری با عنوان قیمت تقریبی تتر وجود دارد. با توجه به اینکه در تصویر فوق تتر را انتخاب کرده ایم، در این قسمت قیمت تتر نمایان شده است. در صورتی که متیک را انتخاب کنید، قیمت متیک و یا هر رمز ارز دیگری که انتخاب کنید نمایش داده می شود. اطلاعات این بخش نیز با توجه به نوع صرافی متفاوت است.
  3. در نهایت پس از تکمیل فیلد های مورد نیاز، با انتخاب گزینه تبدیل، می توانید عملیات تبدیل را به سرانجام برسانید. به همین راحتی معامله در بازار معامله سریع انجام می شود.

معرفی و آموزش خرید متیک در بازار حرفه ای:

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به خرید متیک در بازار حرفه ای اشاره کنیم. منظور از بازار حرفه ای همان مارکت اصلی در صرافی ها است. در مارکت اصلی امکانات بیشتری نسبت به بخش Swap وجود دارد. همان‌طور که در بخش قبل با سواپ آشنا شدید، تنها می توانید در لحظه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید اما در مارکت اصلی یا بازار پیشرفته، امکانات بسیاری وجود دارد. مثل سفارش گذاری در حالت محدود یا limit، تاریخچه سفارشات، نمودار قیمتی و…. .

در ادامه قصد داریم تا به مارکت اصلی یکی از صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم و به صورت کامل توضیح دهیم. اگر به تصویر ذیل دقت کنید، ۷ بخش اصلی مشخص شده است که می توانید با توجه به شماره گذاری های انجام شده، با هر قسمت به صورت مجزا آشنا شوید. توجه داشته باشید که امکانات این قسمت به صورت اختصاصی است و ممکن است هر صرافی از امکاناتی که در ادامه با آن ها آشنا می شوید پشتیبانی نکند؛ بنابراین، با توجه به امکانات هر صرافی، می توانید از آن ها استفاده کنید.

market BuySOL

  1. در این قسمت نمودار جفت ارزی که انتخاب می کنید نمایش داده می شود. برخی از صرافی ها نمودار اختصاصی خود را دارند و برخی های دیگر از نمودار وب سایت تریدینگ ویو استفاده کرده اند. شما می توانید با توجه به ابزار هایی که در اختیار شما قرار داده اند، قیمت را تحلیل کنید و در نهایت معاملات خود را انجام دهید.
  2. در این بخش حجم خرید و فروش رمز ارز مورد نظر در صرافی مشخص شده است. برای مثال جفت ارز انتخابی ما تتر/تومان است. همان‌طور که در تصویر بالا می بینید، در زمان تهیه تصویر ۵۴.۷ درصد معاملات برای خرید و ۴۵.۲۹ درصد معاملات برای فروش بودند. به طور کلی، حجم عرضه و تقاضا در صرافی، در این بخش مشخص شده است.
  3. در این قسمت، دو بخش با عنوان معاملات اخیر و معاملات بازار مشخص شده است. همان‌طور که از نام هایشان پیداست، در بخش معاملات اخیر، سفارش هایی که به تازگی انجام شده است نمایش داده می شود. در بخش معاملات بازار نیز شما می توانید سفارش های فعال مرتبط با صرافی را ببینید. سفارش های قرمز رنگ مربوط به فروش و سفارش های سبز رنگ مربوط به خرید است.
  4. در این قسمت باید نوع سفارش خود را مشخص کنید. در صورتی که قصد دارید تا سفارش محدود بگذارید، باید بر روی تب سفارش محدود کلیک کنید. در صورتی که قصد سفارش بازار دارید، باید روی تب فوق کلیک کنید. این صرافی از ۴ نوع حالت معامله در بازار حرفه ای پشتیبانی می کند.
  5. در این قسمت می توانید سفارش های خرید خود را ست کنید. با توجه به تبی که در بخش قبل انتخاب کرده اید (سفارش محدوده، سفارش بازار و…) این قسمت تغییر می کند و می توانید نوع سفارش خود را قرار دهید. در تصویر فوق نوع سفارش بر روی سفارش محدود قرار دارد؛ بنابراین شما بخش های مرتبط با این قسمت را مشاهده می کنید.
  6. در این بخش شما می توانید سفارش های فروش را ست کنید. این قسمت نیز با توجه به نوع معامله شما مشخص می شود. طبق آن چیزی که پیش‌تر گفتیم، با توجه به نوع سفارش محدوده، این بخش با امکانات سفارش محدود شخصی سازی شده است. با توجه به نوع سفارش گذاری در حالت سفارش محدود، می توانید سفارش فروش خود را تنظیم کنید و منتظر باشید تا اوردر یا سفارش شما فعال شود.
  7. در نهایت، آخرین بخشی که قرار است به آن بپردازیم، این بخش می باشد. در این قسمت شما می توانید اطلاعات مختلفی کسب کنید و همچنین اقدامات مختلفی انجام دهید. برای مثال، در ابتدا می توانید موجودی کیف پول خود را به تتر یا هر رمز ارز دیگری که انتخاب می کنید، مشاهده نمایید. در سمت دیگر، شما می توانید عملیات واریز و برداشت را به صورت مستقیم انجام دهید. این قسمت با توجه به امکانات هر صرافی شخصی سازی می شود.

در بخش دیگر که قسمت اصلی تلقی می شود، شما می توانید سفارشات باز، سابقه سفارشات، سفارشات پیشرفته را مشاهده کنید. در هر قسمت اطلاعات مربوط به همان بخش منتشر می شود.

بررسی کارمزد خرید متیک

کارمزد خرید متیک در هر صرافی بسته به امکانات و شرایط مختلف، متغیر است. هر صرافی ممکن است با توجه به سطح احراز هویت کاربر، مقدار دارایی و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد، کارمزد خاص خود را تعیین کند.

برای اطلاع از میزان کارمزد یک صرافی، دو روش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. بیشتر صرافی‌های ایرانی معمولاً در صفحه اصلی وب‌سایت خود بخشی با عنوان “کارمزد” دارند. با مراجعه به این بخش، شرایط و مقدار کارمزد صرافی را می‌توانید مشاهده و با آن آشنا شوید. این روش از جهت شفافیت بیشتر صرافی نسبت به کاربران، مزایایی را به همراه دارد.
  2. بعضی از صرافی‌ها ممکن است بخشی با عنوان “کارمزد” را در صفحه اصلی خود نداشته باشند. در این حالت، شما می‌توانید با مراجعه به بخش پشتیبانی صرافی، از آن‌ها درباره کارمزد سؤال کنید. در صورتی که به صورت شفاف و جامع در مورد کارمزد و سایر جزئیات مرتبط پاسخ داده شود، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از آن صرافی استفاده کنید یا خیر. در صورت عدم شفافیت، استفاده از آن صرافی توصیه نمی‌شود و ممکن است با مشکلاتی مانند کلاه‌برداری مواجه شوید.

آیا خرید متیک در ایران قانونی است؟

در حال حاضر، در ایران هنوز هیچ قانونی درباره خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال تنظیم نشده است؛ اما در سال ۱۳۹۷، دولت یک بیانیه منتشر کرد که می‌توانید با آن آشنا شوید. این بیانیه بر اساس اطلاعاتی که از سوی دولت منتشر شده است، شامل موارد زیر است:

  1. بانک مرکزی هیچ گونه مسئولیتی در زمینه صدور و انتشار رمز ارزها ندارد و تمام مسئولیت بر عهده توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال است.
  2. فقط در صرافی‌هایی که طبق مقررات فعالیت می‌کنند، می‌توان ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کرد.
  3. استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت ممنوع است.

لازم است توجه داشته باشید که اگر علیه این موارد عمل کنید، به عنوان مجرم شناخته نمی‌شوید؛ اما در صورتی که به شما کلاه‌برداری وارد شود، قادر به پیگیری آن نخواهید بود و باید نتیجه کلاه‌برداری را پذیرفته وضع کنید. در صورتی که اخبار جدیدی درباره استفاده از رمز ارزها در ایران منتشر شود، می‌توانید این اخبار را به همراه اخبار جهانی در سایت “زوم ارز” به صورت ۲۴ ساعته مطالعه کنید.

سایت “زوم ارز” دارای بخش خبری است که شامل دو قسمت است:

  1. بخش “اخبار فوری”: در این بخش، تمام اخبار به صورت کوتاه و مفید در طول روز منتشر می‌شود. شما می‌توانید به سادگی از مهم‌ترین اخبار در این بخش مطلع شوید.
  2. بخش “آخرین خبر”: در این بخش، در برخی از ساعات روز، خبرهای مهم به همراه جزئیات کامل منتشر می‌شود. با مطالعه این خبرها، می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری در معاملات خود داشته باشید.

سوابق خرید و فروش ارز دیجیتال متیک در کجا ثبت می شود؟

در صرافی ها، معاملات ارز دیجیتال شما در بخش تاریخچه یا سابقه ثبت می شود. این بخش در همه صرافی ها موجود است و امکان مشاهده سوابق خرید و فروش و انتقال ارزهای دیجیتال را فراهم می کند.

وقتی به بخش سابقه خرید و فروش یا سابقه انتقال در صرافی مراجعه می کنید، اطلاعات مهمی را می توانید مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر یک انتقال را در صرافی انجام داده باشید و برای پیگیری آن نیاز به کد TXID داشته باشید، باید در این بخش آن را یادداشت کنید. بخش سابقه انتقال در تمامی صرافی ها وجود دارد و بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر این، در بخش سابقه تراکنش ها، اطلاعات جزئی در مورد هر تراکنش موجود است. به عنوان صاحب حساب، می توانید جزئیات تراکنش های خرید و فروش و سوابق انتقال را مشاهده کنید و ببینید که چگونه این تراکنش ها انجام شده اند. اگر صرافی مربوطه این اطلاعات را با شفافیت کامل به کاربران خود ارائه ندهد، بهتر است از استفاده از آن صرافی خودداری کنید و به دنبال یک صرافی دیگر برای خرید و فروش ارز دیجیتال باشید.

در کل، مشاهده و پیگیری سابقه و تراکنش های ارز دیجیتال شما در صرافی ها بسیار مهم است. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا به صورت دقیق و شفاف به معاملات خود نگاه کنید و در صورت لزوم اثبات وضعیت یا پیگیری مشکلات، از آن ها استفاده کنید.

سخن آخر

در پایان این مقاله آموزشی که با عنوان آموزش خرید متیک بود، می‌توانیم نتیجه بگیریم که خرید و ورود به بازار ارزهای دیجیتال از طریق متیک یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد در ایران است. با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، شما می‌توانید به راحتی متیک را خریداری کنید و در این بازار فعالیت کنید.

مهم‌ترین نکته در خرید متیک، استفاده از پلتفرم‌های معتبر و رسمی است. با انتخاب یک پلتفرم قابل اعتماد، می‌توانید از امکانات و خدمات حرفه‌ای آن استفاده کنید و با اطمینان بیشتری به خرید و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بپردازید.

در صورتی که در مورد خرید متیک یا هر سؤال دیگری نیاز به راهنمایی دارید، شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه زوم ارز در بخش نظرات ارتباط برقرار کنید. تیم زوم ارز با تجربه و آموزش‌های کامل، آماده پاسخگویی به سؤالات شماست و به شما در مسیر خرید و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد.

ممنون از اینکه تا پایان مقاله ی ” آموزش خرید متیک در ایران ” با ما همراه بودید.

منبع: زوم ارز

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها