تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2612785
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
لورس :آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اگر شما هم ظرفیت بازار کریپتو کارنسی برای رشد و سودآوری را درک کرده‌اید و حالا می‌خواهید سرمایه‌گذاری را شروع کنید، یکی از پایه‌ای‌ترین مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید، نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش آن است.
ما در این مقاله، سیر تا پیاز آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را به شما خواهیم گفت و همچنین مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال را در صرافی راستین به‌صورت گام‌به‌گام بیان خواهیم کرد.
معرفی روش‌های خرید ارز دیجیتال اولین سوالی که برای افراد، در شروع فعالیت خود در بازار جذاب کریپتو کارنسی پیش می‌آید این است که چگونه ارز دیجیتال بخریم؟
برای پاسخ به این سوال پرتکرار، در این بخش نحوه خرید ارز دیجیتال و روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارد، معرفی خواهیم کرد.
به طور کلی از ۴ روش متفاوت می‌توان برای تهیه رمزارز استفاده کرد که در ادامه در مورد هر یک از این روش‌ها، به صورت مجزا صحبت خواهیم کرد.
خرید با کیف پول دیجیتال کیف پول یا اصطلاحا ولت رمزارز، ابزاری کاربردی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال تریدرها است که از طریق آن می‌توان ارز دیجیتال هم خریداری کرد، البته قبل از تهیه ارز ارز دیجیتال از این ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر شما هم ظرفیت بازار کریپتو کارنسی برای رشد و سودآوری را درک کرده‌اید و حالا می‌خواهید سرمایه‌گذاری را شروع کنید، یکی از پایه‌ای‌ترین مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید، نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش آن است.

ما در این مقاله، سیر تا پیاز آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را به شما خواهیم گفت و همچنین مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال را در صرافی راستین به‌صورت گام‌به‌گام بیان خواهیم کرد.

معرفی روش‌های خرید ارز دیجیتال

اولین سوالی که برای افراد، در شروع فعالیت خود در بازار جذاب کریپتو کارنسی پیش می‌آید این است که چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

برای پاسخ به این سوال پرتکرار، در این بخش نحوه خرید ارز دیجیتال و روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارد، معرفی خواهیم کرد.

بخوانید  اجزای تشکیل دهنده کابل آلومینیوم

به طور کلی از ۴ روش متفاوت می‌توان برای تهیه رمزارز استفاده کرد که در ادامه در مورد هر یک از این روش‌ها، به صورت مجزا صحبت خواهیم کرد.

خرید با کیف پول دیجیتال

کیف پول یا اصطلاحا ولت رمزارز، ابزاری کاربردی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال تریدرها است که از طریق آن می‌توان ارز دیجیتال هم خریداری کرد، البته قبل از تهیه ارز ارز دیجیتال از این روش، باید حتما در حساب ولت خود مقداری رمزارز داشته باشید یا کیف پول خود را شارژ کرده باشید.

نحوه خرید ارز دیجیتال با ولت‌های رمزارز مثل Trust Wallet و Meta Mask بسیار ساده است و تریدرها با استفاده از بستری که این ابزارها فراهم کرده‌‌اند، می‌توانند رمزارزهایی را تهیه کنند که در آن ولت پشتیبانی می‌شود.

به‌عنوان مثال کیف پول تراست ولت از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند که می‌توانید هر یک از آن‌ها را با استفاده از این ولت محبوب تهیه کنید.

البته کارمزدی که برخی از این کیف پول‌ها از کاربران دریافت می‌کنند، کمی زیاد است، به همین دلیل بسیاری از تریدرها کمتر از این روش خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

بخوانید  تحلیلگران جی پی مورگان: آیا فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا خیر؟

تهیه رمزارز از طریق صرافی‌

صرافی‌های رمزارز بستری آنلاین هستند که از طریق آن‌ها هم می‌توانید اقدام به تهیه رمزارز کنید. بسیاری از تریدرها از این روش برای معامله در بازار کریپتو کارنسی استفاده می‌کنند؛ زیرا بقیه روش‌ها، پاسخگوی نیازهای تریدرها نیست.

تهیه رمزارز از طریق صرافی‌

برای تهیه ارز دیجیتال از طریق صرافی‌ها، ابتدا باید موجودی حساب خود را شارژ کنید و سپس برای خرید رمزارز از طریق صرافی اقدام کنید.

البته توجه داشته باشید که برای مبادله رمز ارز از طریق صرافی‌ها، حتما از یک صرافی معتبر استفاده کنید؛ زیرا انتخاب یک صرافی نامعتبر، می‌تواند امنیت دارایی‌های دیجیتالی شما را به خطر بیندازد.

اصول خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های مختلف تقریباً شبیه به هم است. در بخش‌های بعدی، آموزش خرید ارز دیجیتال و فروش آن را، از طریق صرافی راستین را بیان خواهیم کرد.

تهیه ارز دیجیتالی از طریق دستگاه‌های ATM

یکی از روش‌هایی که اخیرا در برخی از کشورهای توسعه یافته ایجاد شده است، تهیه رمزارز با استفاده از دستگاه‌های ATM است؛ البته امکان استفاده از این روش، هنوز در ایران فراهم نشده است.

تهیه ارز دیجیتالی از طریق دستگاه‌های ATM

با استفاده از این نحوه خرید ارز دیجیتال، فقط می‌توانید رمزارزهایی را تهیه کنید که در کشور مورد نظر از لحاظ قانونی، مجاز محسوب می‌شوند؛ در نتیجه امکان تهیه بسیاری از ارزهای دیجیتال با این روش وجود ندارد.

بخوانید  دندانپزشکی با بیهوشی | راه حل مقابله با ترس از دندانپزشکی

به علاوه، در اغلب کشورهایی که از این نحوه خرید ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، کارمزد بالایی برای تهیه کریپتو کارنسی از حساب کاربران کسر می‌شود که این موضوع هم یکی دیگر از معایب تهیه رمزارز از طریق دستگاه‌های ATM است.

تهیه رمزارز از طریق شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام افرادی وجود دارند که مدعی فروش رمزارز هستند و در ازای دریافت مبلغی، کریپتو کارنسی را به کیف پول فرد مورد نظر منتقل می‌کنند.

در این روش، شما با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام به این افراد مذاکره می‌کنید و بعد از توافق، مبلغی را به حساب آن شخص واریز می‌کنید و آدرس ولت خود را به فروشنده می‌دهید، فروشنده هم رمزارز را به آدرس ولت شما منتقل می‌کند.

تهیه رمزارز از طریق شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این روش تهیه رمزارز، خرید بدون واسطه از فروشنده است، به همین دلیل نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

البته برای تهیه رمزارز با استفاده از این نحوه خرید ارز دیجیتال، ابتدا باید از درست بودن ادعای طرف مقابل مطمئن شوید؛ زیرا بسیاری از این موارد، ممکن است کلاهبرداری باشند و پس از واریز وجه، شخص مقابل رمزارز را به ولت شما ارسال نکند.

بخوانید  توکن چیست؟ آشنایی با مفهوم توکن (Token) و انواع آن

تهیه رمزارز از طریق دوستان و آشنایان مطمئن

در این روش تهیه رمزارز، می‌توانید با واریز ارزش ریالی ارز دیجیتال به حساب فرد مورد نظر، از فرد مقابل بخواهید که رمزارز را به ولت شما منتقل کند.

تهیه رمزارز از طریق دوستان و آشنایان مطمئن

در این نحوه خرید ارز دیجیتال، چون بدون واسطه کریپتو کارنسی تهیه می‌کنید نیازی به پرداخت کارمزد نیست که همین موضوع هم یک مزیت مهم این روش است.

به علاوه، با تهیه کریپتو کارنسی از دوستان و آشنایانی که آن‌ها را می‌شناسید و به آن‌ها اعتماد دارید، احتمال کلاهبرداری هم بسیار کم خواهد بود.

خب برویم و نحوه خرید ارز دیجیتال را در یک صرافی هم بررسی کنیم.

نحوه خرید ارز دیجیتال در صرافی راستین

در این بخش به شما خواهیم گفت که در صرافی راستین، چگونه رمز ارز بخریم.

برای خرید کریپتو کارنسی از طریق صرافی راستین، کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

مرحله اول: برای استفاده از خدمات صرافی راستین در اولین گام در سایت این صرافی ثبت‌نام کنید.

در سایت صرافی راستین ثبت‌نام کنید

مرحله دوم: بعد از ثبت‌نام، از طریق گزینه «ورود» در بالای صفحه اصلی سایت، در حساب کاربری که در سایت این صرافی ایجاد کرده‌اید، لاگین کنید.

در حساب کاربری لاگین کنید

مرحله سوم: در صفحه اول حساب کاربری خود، از بخش «معامله» در منوی بالای صفحه روی گزینه «خرید آنی» در بالای صفحه، سمت راست کلیک کنید.

بخوانید  سقوط قیمت آربیتروم به پایین‌ترین سطح تاریخی؛ مارپیچ خطرناک نزولی همچنان ادامه دارد؟

روی گزینه «خرید آنی» در بالای صفحه، سمت راست کلیک کنید

مرحله چهارم: در این مرحله وارد صفحه خرید رمزارز صرافی راستین می‌شوید که باید هر بخش را بر اساس مبادله‌ای که می‌خواهید انجام دهید، پر کنید.

به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید مبلغی معادل ۱۰ میلیون تومان ارز دیجیتال اتریوم تهیه کنید، باید موارد خواسته‌شده در این بخش را به‌صورت زیر پر کنید:

  • در کادر اول کارت بانکی را که در هنگام ثبت‌نام و احراز هویت در سایت وارد کرده‌اید، انتخاب کنید.
  • در کادر دوم هم مقدار ریالی را که می‌خواهید رمزارز بگیرید وارد کنید که در این جا ما مبلغ ۱۰ میلیون تومان را وارد کرده‌ایم.
  • در کادر سوم باید نوع رمزارزی که قصد خرید آن را دارید، انتخاب کنید که در این بخش ما اتریوم را انتخاب می‌کنیم. با انتخاب نوع رمزارز، مقداری اتریومی که برابر با مبلغ ریالی واردشده در کادر دوم است، به‌صورت خودکار در کادر متنی این بخش وارد می‌شود.

اطلاعات معامله را وارد کنید

بعد از پرکردن مقادیر هر بخش در این مرحله، روی دکمه «خرید» در پایین صفحه کلیک کنید تا به مرحله بعدی منتقل شوید.

مرحله پنجم: بعد از کلیک روی دکمه خرید یک پنجره پاپ‌آپ به شما نمایش داده می‌شود که اطلاعات مربوط به معامله شما در آن نمایش داده می‌شود. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، میزان کارمزد برای ۱۰ میلیون تومان اتریوم در صرافی راستین، مبلغ ناچیز ۲ هزار تومان است.

بخوانید  آنچه در رویداد «ماینینگ خوب، بد، زشت» گذشت

 روی دکمه «ورود به درگاه بانکی» در پایین پنجره پاپ‌آپ کلیک کنید

پس از بررسی این اطلاعات و اطمینان از صحت آن‌ها، روی دکمه «ورود به درگاه بانکی» در پایین پنجره پاپ‌آپ کلیک کنید تا به صفحه پرداخت منتقل شوید.

مرحله ششم: در نهایت در گام آخر مطابق شکل زیر، به صفحه پرداخت درگاه بانکی منتقل می‌شوید، در کادر سمت راست اطلاعات مربوط به معامله شما نمایش داده می‌شود، پس از بررسی و اطمینان از درست‌بودن آن‌ها، اطلاعات بانکی خود را وارد کرده و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید تا هزینه معامله پرداخت شود.

اطلاعات بانکی خود را وارد کرده و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید

معرفی روش‌های فروش ارز دیجیتال

‎با استفاده از همان روش‌هایی که برای تهیه رمزارز بیان کردیم به‌راحتی می‌توانید رمزارز خود را به فروش هم برسانید که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فروش ارز دیجیتال با کیف پول دیجیتال

کیف پول یا اصطلاحا ولت رمزارز یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن، می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را مدیریت کنید و در صورت نیاز آن‌ها را بفروشید؛ البته قبل از فروش یک رمزارز، حتما باید مقداری از آن را در موجودی حساب ولت خود داشته باشید؛ یعنی یا قبلاً به کیف‌پول خود منتقل کرده باشید یا از طریق کیف پول خریده باشید.

بخوانید  تحلیل بیت کوین (20 آذر 1402)

 فروش ارز دیجیتال با کیف پول دیجیتال

فروش رمزارز از طریق صرافی

یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای فروش رمزارز، فروش از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال است، در این روش شما به راحتی می‌توانید رمزارزهایی که در حساب کاربری مربوط به صرافی دارید به فروش برسانید.

البته برای فروش یک کریپتو کارنسی از طریق صرافی، باید از قبل ارز دیجیتال خریده باشید یا به حساب خود در صرافی منتقل کرده باشید.

 فروش رمزارز از طریق صرافی

ما در بخش بعدی این مقاله، به‌صورت گام‌به‌گام نحوه فروش رمزارز در صرافی راستین را به شما آموزش خواهیم داد.

فروش کریپتو کارنسی در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های فروش ارز دیجیتال، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام است، برای این منظور کافی است برای فروش کریپتو کارنسی مورد نظر خود، در گروه‌های این شبکه اجتماعی پست منتشر کنید.

با مشاهده این پست، افرادی که قصد خرید رمزارز دارند، از طریق بستر شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می‌کنند و درمورد شرایط فروش مذاکره می‌کنند.

بعد از توافق، فرد مورد نظر مبلغی را که روی آن توافق کرده‌اید، به حساب شما واریز می‌کند، سپس شما رمزارز را به حساب ولت وی منتقل می‌کنید.

فروش کریپتو کارنسی به دوستان و آشنایان

فروش رمزارز به دوستان و آشنایان هم یکی از روش‌های رایج است، برای این منظور درمورد مبلغ با فرد مقابل مذاکره می‌کنید و در صورت توافق، از آن شخص می‌خواهید که مبلغ مورد نظر را به حساب شما واریز کند، شما هم رمزارز را به آدرس ولت وی منتقل می‌کنید.

بخوانید  سرنوشت تلخ توکن‌های متاورسی؛ امیدی به احیای دوباره هست؟

فروش کریپتو کارنسی به دوستان و آشنایان

مراحل فروش ارز دیجیتال در صرافی راستین

برای فروش دارایی‌های دیجیتال خود از طریق صرافی راستین، کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

مرحله اول: با کلیک روی بخش «ورود» در منوی بالای صفحه، به قسمت لاگین بروید.

به سایت صرافی راستین وارد شوید

مرحله دوم: در بخش لاگین، شماره موبایل و رمز ورود خود را که در هنگام ثبت‌نام تعیین کرده‌اید، وارد کنید؛ سپس روی دکمه «ورود» در پایین صفحه کلیک کنید.

 روی دکمه «ورود» در پایین صفحه کلیک کنید

مرحله سوم: بعد از ورود به حساب کاربری خود، در صفحه اصلی سایت، از بخش «معامله» در منوی بالای صفحه، روی گزینه «معامله سریع» کلیک کنید.

 روی گزینه «معامله سریع» کلیک کنید

مرحله چهارم: در بخش «معامله سریع» امکان خرید یا فروش رمزارز وجود دارد؛ برای فروش، روی آیکن فلش در وسط صفحه کلیک کنید.

 روی آیکن فلش در وسط صفحه کلیک کنید.

مرحله پنجم: با کلیک روی آیکن فلش، در بخش «معامله سریع» کادر متنی انتخاب رمزارز به بالای صفحه منتقل می‌شود.

 روی دکمه «فروش سریع» کلیک می‌کنیم

در کادر مربوط به رمزارز، ارز دیجیتالی که قصد فروش آن را دارید انتخاب کنید. موجودی مربوط به آن رمز ارز با فونت ریز، در پایین همین کادر نمایش داده می‌شود.

بخوانید  ثابت ماندن هش ریت بیت کوین با وجود خسارت سیل به ماینرهای چینی؛ ایستاده در طوفان

در کادر متنی دوم می‌توانید نوع دریافتی خود را وارد کنید، به عنوان مثال می‌توانید ارزش ارز دیجیتالی فروخته‌شده را به ریال، تتر یا هر یک از رمزارزهای دیگری که در این صرافی از آن پشتیبانی می‌شود، دریافت کنید.

بعد از وارد کردن مقدار رمزارزی که می‌خواهید بفروشید، در کادر دوم، ارزش آن ارز دیجیتالی بر‌حسب واحدی که انتخاب کرده‌اید، به‌صورت خودکار وارد می‌شود.

بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نظر، روی دکمه «معامله سریع» کلیک کنید تا فرآیند فروش کامل شود.

به عنوان مثال ما می‌خواهیم ۱۰ واحد اتریوم را به صورت ریالی بفروشیم، در تصویر زیر در کادر متنی اول نوع ارز دیجیتال را به صورت اتریوم قرار می‌دهیم، مقداری را که قصد فروش آن را داریم وارد کرده سپس نوع واحدی ریالی را برای فروش تعیین می‌کنیم و در نهایت روی دکمه «فروش سریع» کلیک می‌کنیم.

البته امکان سفارش‌گذاری و فروش در قیمت تعیین‌شده هم وجود دارد که از بخش معامله حرفه‌ای به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

نکات مهم هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال

تا اینجای مقاله دربارۀ نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش آن صحبت کردیم. هنگام مبادله ارز دیجیتال، باید حواستان به نکاتی هم باشد که در این بخش بررسی می‌کنیم:

  • بازار جذاب کریپتو کارنسی، به‌شدت پرنوسان و تا حدود زیادی پیش‌بینی‌ناپذیر است؛ پس سعی کنید قبل از آموزش و کسب تخصص لازم در این بازار، معامله نکنید و در ابتدای کار هم با احتیاط عمل کنید.
  • برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود حتما از ولت‌ها و صرافی‌های معتبر استفاده کنید تا سرمایه‌های شما در مکانی امن حفظ شوند.
  • بازار کریپتو کارنسی، یک مارکت نوظهور است که قوانین مختلفی در کشورهای مختلف برای آن وضع شده است که اطلاع از این قوانین قبل از معامله در بازار رمزارزها ضروری است.
  • برای کسب سود در این بازار، حتما باید به‌طور پیوسته در حال آموزش و کسب تخصص باشید. اگر بدون دانش و تخصص وارد این بازار شوید، نه‌تنها سودی به دست نمی‌آورید، بلکه احتمال ضرر شما هم بسیار زیاد خواهد بود.
بخوانید  دندانپزشکی با بیهوشی | راه حل مقابله با ترس از دندانپزشکی

جمع‌بندی

ما در این مقاله درباره اینکه چطور ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم صحبت کردیم و نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش آن را، در صرافی راستین آموزش دادیم.
دقت داشته باشید که هر روشی را که برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب می‌کنید، به‌خوبی بررسی و امنیت آن را از قبل ارزیابی کنید تا متضرر نشوید.

The post آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال appeared first on وبلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها