تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :آموزش خرید کریپتو در ایران | پیش نیازهای خرید و فروش کریپتو

  • کد خبر : 2635161
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
لورس :آموزش خرید کریپتو در ایران | پیش نیازهای خرید و فروش کریپتو
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

خرید کریپتو در ایران به یکی از روش‌های رایج سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و امروزه بیش از ۱۳ درصد جمعیت ایران در این بازار فعال هستند. نوسانات بالای این بازار هر ساله منجر به جذب کاربران بیشتری به این بازار می‌شود و اولین سوال این کاربران در مورد نحوه خرید و فروش کریپتو است. در این مقاله سعی داریم تا به ساده‌ترین شکل ممکن به آموزش خرید ارز دیجیتال در ایران بپردازیم و یک راهنمای خرید و فروش کریپتو جامع در اختیار کاربران قرار دهیم.
خرید و فروش کریپتو خرید و فروش کریپتو یکی از جدیدترین روش‌های سرمایه گذاری در بازارهای مالی است که توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را از سراسر دنیا به خود جلب کند. منظور از کریپتو یا کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال مستقر در بلاک چین است که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند و به عنوان ابزار انتقال ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در حال حاضر خرید و فروش کریپتو یک فعالیت مالی با ریسک بالا است زیرا هنوز این بازار به بلوغ کامل نرسیده است و سواستفاده‌های مالی و کلاهبرداری‌ها در این حوزه بسیار بالا است. در حالی که ده‌ها هزار کریپتو در بازار وجود دارد، بسیاری از آن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

خرید کریپتو در ایران به یکی از روش‌های رایج سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و امروزه بیش از ۱۳ درصد جمعیت ایران در این بازار فعال هستند. نوسانات بالای این بازار هر ساله منجر به جذب کاربران بیشتری به این بازار می‌شود و اولین سوال این کاربران در مورد نحوه خرید و فروش کریپتو است. در این مقاله سعی داریم تا به ساده‌ترین شکل ممکن به آموزش خرید ارز دیجیتال در ایران بپردازیم و یک راهنمای خرید و فروش کریپتو جامع در اختیار کاربران قرار دهیم.

خرید و فروش کریپتو

خرید و فروش کریپتو یکی از جدیدترین روش‌های سرمایه گذاری در بازارهای مالی است که توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را از سراسر دنیا به خود جلب کند. منظور از کریپتو یا کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال مستقر در بلاک چین است که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند و به عنوان ابزار انتقال ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حال حاضر خرید و فروش کریپتو یک فعالیت مالی با ریسک بالا است زیرا هنوز این بازار به بلوغ کامل نرسیده است و سواستفاده‌های مالی و کلاهبرداری‌ها در این حوزه بسیار بالا است. در حالی که ده‌ها هزار کریپتو در بازار وجود دارد، بسیاری از آن‌ها عملا هیچ کاربردی ندارند و نوسانات قیمتی آن‌ها بسیار بالا است. همین مساله باعث شده است که سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار سخت‌تر و پرریسک‌تر از بازارهای مالی سنتی باشد.

در مقابل این خطرات و ریسک‌ها، بازار کریپتو پر از فرصت‌های بکر و ناب برای سودآوری است و سرمایه‌گذارانی که از نحوه خرید و فروش کریپتو و فعالیت آگاهانه در این بازار مطلع باشند می‌توانند به کل زندگی خود را تغییر دهند. برای خرید و فروش کریپتو شما باید در ابتدا با بررسی‌های بنیادی و تکنیکال رمز ارزهای مناسب خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید سپس با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال به خرید و فروش کریپتو بپردازید.

پیش نیازهای خرید کریپتو

قبل از اینکه بخواهید با فرایند خرید کریپتو و سرمایه‌گذاری در آن آشنا شوید نیاز است که ابتدا کمی با این بازار و دارایی‌های موجود در آن آشنا شده و ریسک‌ها و پتانسیل‌های بالقوه آن را بشناسید. سپس با استفاده از روش‌های مختلف تحلیلی شرایط بازار بررسی کرده و بهترین رمز ارزها را برای خرید کریپتو و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

در بازار ارز دیجیتال رمز ارزها مورد معامله قرار می‌گیرند. رمزارزها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که با استفاده از بلاک چین‌ها ساخته می‌شوند و استفاده از آن‌ها تنها در همان بستر بلاک چین امکان‌پذیر است. بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده است که در آن اطلاعات حساب کاربران و تراکنش‌های آن‌ها ثبت می‌شود. هر کاربری در سراسر دنیا می‌تواند نسخه‌ای از بلاک چین را داشته باشد و با استفاده از کد منبع شبکه در تایید و نهایی‌سازی تراکنش‌ها به شکل امن سهیم باشد.

در شبکه‌های بلاک چینی دو نوع کلی از رمز ارزها وجود دارد. کوین دسته اول کریپتوها است که به صورت بومی داخل کد برنامه‌نویسی بلاک چین تعریف می‌شود و کاربران با استفاده از آن هزینه کارمزد تراکنش‌ها را پرداخت می‌کنند و در برخی شبکه‌ها از آن برای حاکمیت غیرمتمرکز در شبکه استفاده می‌شود. بنابراین، ایجاد کوین نیازمند ایجاد یک بلاک چین جدید است که نسیتا کار سخت و زمان‌بری است.

نوع دیگر از رمز ارزها هستند که به آن‌ها توکن گفته می‌شود. توکن‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و با استفاده از استانداردهای تعریف شده در بلاک چین ایجاد می‌شوند و می‌توانند در پروژه‌های مختلف کاربردهای متعددی داشته باشند. قرارداد هوشمند مجموعه‌ای از شرایط هستند که به صورت کد برنامه‌نویسی در بلاک چین بارگذاری می‌شوند و قابلیت تعامل با کاربران و ثبت تراکنش را تا بی‌نهایت دارند.

وقتی کاربری یک درخواست به قرارداد هوشمند ارسال می‌کند، قرارداد به صورت خودکار آن را دریافت کرده و با توجه به شرایط تعیین شده پاسخ آن را می‌دهد و با اطلاعات جدید وضعیت شبکه به‌روزرسانی می‌شود. برای ساخت توکن از استانداردهای مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال، توکن‌های قابل معاوضه ساخته شده با استاندارد ERC20 در شبکه اتریوم قابل معاوضه با یکدیگر هستند اما توکن‌های غیرقابل معاوضه NFT با استاندارد ERC721 ساخته می‌شوند و هر توکن آن‌ها با دیگر توکن‌ها فرق دارد.

ساخت توکن بسیار راحت است و در هر پلتفرم قرارداد هوشمندی مثل بایننس، اتریوم، ترون، سولانا و غیره می‌توان در عرض چند دقیقه توکن ساخت و آن را برای فروش در صرافی‌های غیرمتمرکز لیست کرد. بنابراین، خرید کریپتو به شکل می‌تواند بسیار پرریسکتر باشد. در فضای ارزهای دیجیتال ده‌ها هزار توکن وجود دارد که بیشتر آن‌ها بی‌کاربرد و کلاهبرداری هستند بنابراین تشخیص اینکه کدام رمز ارز برای خرید کریپتو و سرمایه‌گذاری در آن مناسب است بسیار اهمیت دارد.

روش‌های تشخیص ارز مناسب برای خرید کریپتو

برای افرادی که آشنایی کافی با بازار ارز دیجیتال ندارند و خرید کریپتو جزوی از روتین سرمایه‌گذاری آن‌ها نیست، یک راه بهینه، محدود کردن سرمایه‌گذاری‌ها به ارزهای شناخته شده بازار است. این دسته از کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت‌ Coinmarketcap ربتبه‌بندی ارزهای دیجیتال را از نظر ارزش بازار مراجعه کنند و خرید کریپتو را در میان ۱۰۰ ارز دیجیتال اول یا نهایتا ۲۰۰ رمز ارز برتر بازار انجام دهند. این ساده‌ترین و امن‌ترین روش بای خرید کریپتو بدون درگیر شدن با توکن‌های کلاهبرداری یا بی‌کاربرد است.

کاربرانی که فعال بازارهای مالی هستند و اندکی با بازار ارزهای دیجیتال نیز آشنا هستند می‌توانند از روش‌های تحلیلی موجود مثل تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، تحلیل سنتیمینتال و تحلیل آنچین برای تشخیص شرایط مناسب سرمایه‌گذاری و همجنین بررسی گزینه‌های مناسب برای خرید کریپتو استفاده کنند. هر کدام از این روش‌های تحلیل دنیای گسترده‌ای هستند که می‌توانند برای بهتر کردن شرایط سرمایه‌گذاری استفاده شوند.

معیارهای خرید کریپتو

تحلیل بنیادی برای خرید کریپتو

منظور از تحلیل بنیادی بررسی شرایط اساسی بازار کریپتو به صورت کلی و شرایط رمزارزها به صورت جزئی است. بازار کریپتو در تماش با سایر بازارهای مالی صعود و سقوط خود را تجربه می‌کند و عوامل تاثیرگذار جهانی مثل جنگ و بیماری می‌تواند در آن تاثیر شدید داشته باشد. علاوه بر این خود بازار کریپتو نیز متغیرهای درونی مثل هاوینگ بیت کوین را دارد که منجر به شکل‌گیری چرخه‌های قیمتی آن می‌شود. توجه و تحلیل این عوامل می‌تواند در تشخیص زمان درست خرید کریپتو و سرمایه‌گذاری در آن به سرمایه‌گذاران کمک کتد.

در تحلیل بنیادی خود پروژه‌ها نیز باید به عوامل مختلفی مثل اهداف پروژه، تیم توسعه‌دهنده پروژه، سرمایه‌گذاران، محصول ارائه شده، کاربردهای محصول، تفاوت‌های محصول با محصولات مشابه، کاربردهای توکن پروژه، توکنومیکس و برنامه تیم برای آینده توجه کرد. این اطلاعات معمولا در وایت پیپر یا وبسایت پروژه ارائه می‌شود اما بررسی‌های بیشتر برای بررسی صحت این اطلاعات لازم است. اگرچه تحلیل کامل پروژه‌های ارز دیجیتال کار بسیار زمان بر و سختی است اما استفاده از برخی معیارهای ساده این روش به شما کمک خواهد کرد تا از شر پروژه‌های کلاهبرداری رها شوید.

  • پروژه‌ای که وایت پیپر، وبسایت و اکانت شبکه‌های اجتماعی فعال ندارد به هیچ عنوان مناسب سرمایه‌گذاری نیست.
  • پروژه‌ای که در سایت‌های معتبری مثل ‌Coinmarketcap و Coingecko ثبت رسمی نشده است مناسب سرمایه‌گذاری نیست.
  • پروژه‌ای که پیشنهاد سودهای ثابت مخصوصا با اعداد بالا (مقایسه با ۲۰ درصد سود سالانه بانک‌ها آن هم در ایران) می‌دهد کلاهبرداری است. این پروژه‌ها اگر در قبال دعوت از دیگران باشند قطعا هرمی و پانزی هستند.
  • پروژه‌ای که محصولی برای ارائه نداشته باشد یا محصول آن استانداردهای لازم را نداشته باشد کلاهبرداری است.
  • توکنی که فقط و فقط در صرافی‌های غیرمتمرکز لیست شده باشد کلاهبرداری است.
  • رمز ارز جدیدی که هیچ گونه کاربردی به جز خرید و فروش و معامله نداشته باشد، بی‌کاربرد و نامناسب برای سرمایه‌گذاری است.

تحلیل تکنیکال برای خرید و فروش کریپتو

تحلیل تکنیکال یکی دیگر از روش‌های تعیین ارزهای مناسب برای خرید کریپتو است. این روش مبتنی بر تغییرات انجام شده در قیمت و الگوهای شکل گرفته در گذشته آن است. در این حالت شما با توجه به رفتار قیمت در گذشته می‌توانید پیش‌بینی‌های برای آینده آن داشته باشید. در تحلیل تکنیکال هیچ روشی وجود ندارد که شما با استفاده از آن بتوانید همه روندهای بازار را درست تشخیص دهید اما پیدا کردن روش‌هایی که بتوانند در بلند مدت سودده باشند دور از دسترس نیست.

تحلیل تکنیکال را می‌توان در همه بازارهای مالی استفاده کرد و به همین دلیل روش‌های زیادی برای آن توسعه داده شده است. روش‌های مانندی تحلیل تکنیکال کلاسیک، الگوهای کلاسیک، الگوهای کندل استیک، ایچیموکو، اندیکاتورها، روش‌های مبتنی بر عرضه و تقاضا، الگوهای هارمونیک و پرایس اکشن از جمله روش‌های مطرح در تحلیل تکنیکال هستند که شما می‌توانید از هر کدام از آن‌ها برای تحلیل شرایط و پیدا کردن نقاط مناسب ورود و خروج استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از هر یک از این روش‌ها استفاده کنید می‌توانید از منابع مختلف رایگان و کلاس‌های آموزشی استفاده کنید اما توجه داشته باشید که تحلیل تکنیکال نیازمند تجربه و آزمون و خطا است و حتما پس از آموزش باید روش‌های مختلف تست شوند. در ادامه به چند نکته مهم در خرید کریپتو با استفاده از روش تحلیل تکنیکال اشاره می‌شود که توجه به آن‌ها در همه روش‌های تحلیل تکنیکال مهم است.

  • روند دوست شماست. در خلاف جهت روند پوزیشن نگیرید.
  • مدیریت سرمایه درست تنها روش دوام در بازارهای مالی است.
  • به هیچ عنوان در حین ترید استراتژی معاملاتی تست شده خود را عوض نکنید.
  • استفاده از اهرم تنها در صورت مدیریت سرمایه و آن هم برای کاربران با تجربه پیشنهاد می‌شود. اهرم برای کاربران مبتدی حکم زهر را دارد.
  • در ترید ارزهای دیجیتال حتما به نقدینگی بازاری که در آن معامله می‌کنید توجه داشته باشید.

سرمایه گذاری در بورس یا ارز دیجیتال

تحلیل آنچین و سنتیمنتال برای خرید کریپتو

تحلیل آنچین و تحلیل سنتیمنتال دو روش دیگر تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستند که می‌توان از آن‌ها برای بررسی شرایط کلی بازار یا یک رمز ارز استفاده کرد. در تحلیل سنتمینتال بیشتر بر جنبه احساسات حاکم بر بازار تمرکز می‌شود. برای انجام این کار از اندیکاتورهایی مثل شاخص ترس و طمع بیت کوین استفاده می‌شود. این اندیکاتورها از معیارهایی مثل حجم معاملات، تغییرات قیمت، جستجوهای کاربران در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعدادی را برای بیان ترس یا طمع حاکم بر بازار مشخص می‌‌کنند. در این شاخص هرچه وضعیت به نقطه بحرانی ترس نزدیک باشد احتمالا نقطه مناسبی برای خرید کریپتو است.

تحلیل آنچین دیگر روش بررسی بازار برای خرید کریپتو است که با استفاده از اطلاعات ثبت شده در بلاک چین‌ها وضعیت بازار را بررسی می‌کند. این نوع تحلیل خاص دنیای کریپتو است و در دیگر بازارهای مالی تعریف نشده است. در این روش تحلیلی کاربران با استفاده از داده‌های ثبت شده در بلاک چین که در دسترس عموم است می‌توانند فعالیت بازیگران بزرگ بازار را تحت نظر داشته باشند و شرایط عمومی شبکه از نظر آدرس‌های فعال، کاربران جدید، وضعیت ماینینگ و استیکینگ و غیره بررسی کنند.

بسیاری از وبسایت‌های مرتبط با دنیای کریپتوکارنسی اطلاعات مهم مربوط به آنچین و سنتیمینتال را به صورت رایگان برای کاربران ارائه می‌کنند. اطلاعات برخی از اندیکاتورها و شاخص‌های خاص نیز با خرید اشتراک از سایت‌هایی مانند گلسنود امکان‌پذیر است. در نهایت استفاده از اطلاعات آنچین در کنار دیگر روش‌های تحلیل می‌تواند مفید باشد و به خودی خودی سودده نیست. حال که با روش‌های بررسی بازار آشنا شدیم در ادامه به آموزش خرید کریپتو در ایران می‌پردازیم.

آموزش خرید کریپتو در ایران

پس از بررسی‌های لازم و انتخاب رمز ارز مناسب، نوبیت به خرید کریپتو می‌رسد. خرید کریپتو با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود. در ایران کاربران می‌توانند با استفاده از انواع صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز و صرافی‌های داخلی و خارجی به خرید و فروش کریپتو بپردازند. با این حال مرحله اول خرید کریپتو یعنی تبدیل تومان به رمزارز و مرحله آخر آن یعنی فروش رمز ارز و برداشت آن به تومان تنها با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قابل انجام است.

دلیل این امر این است که بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی احراز هویت کاربران ایرانی را تایید نمی‌کنند و صرافی‌هایی که با این امر مشکلی ندارند از سیستم بانکی ایرانی پشتیانی نمی‌کنند. صرافی‌های غیرمتمرکز نیز تنها از تبدیل رمز ارزها به یکدیگر پشتیبانی می‌کنند و امکان استفاده از ان‌ها برای تبدیل رمز ارز به تومان و برعکس وجود ندارد.

در حال حاضر صرافی‌های ایرانی نه تنها امکان تبدیل تومان به تتر و برعکس را برای کاربران خود ایجاد می‌کنند بلکه از معامله بسیاری از ارزهای دیجیتال معتبر و انتقال آن‌ها در شبکه‌های بلاک چینی پشتیبانی می‌کنند. کاربران می‌توانند در صرافی ارز دیجیتال رابکس معامله بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را با بهترین قیمت و کمترین کارمزد انجام دهند. امکان انتقال ارز دیجیتال در ۷۰ شبکه بلاک چینی نیز در رابکس فراهم است. در ادامه آموزش خرید کریپتو در ایران به آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی و بررسی نحوه خرید کرپتو با استفاده از پلتفرم تبدیل تبدیل سریع و پلتفرم معامله حرفه ای رابکس می‌پردازیم.

ثبت نام و احراز هویت در صرافی

اولین مرحله برای خرید و فروش کریپتو در ایران ثبت نام و احراز هویت در سایت صرافی است. برای ثبت نام در صرافی رابکس شما کافی است به وبسایت Rabex.ir مراجعه کرده و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. با انجام این کار یک پنجره جدید نمایش داده می‌شود که در آن به ترتیب باید نام، نام خانوادگی، شماره همراه، کد دعوت و رمز عبور خود را وارد کنید. حتما توجه داشته باشید که اطلاعات با شناسنامه یکی بوده و شماره همراه به نام خودتان باشد.

با تایید قوانین صرافی و ارسال اطلاعات ثبت نام شما در صرافی رابکس نهایی می‌‌شود. با این کار شما امکان انتقال رمز ارز به صرافی و انجام معامله در آن را به دست می‌آورید اما برای به دست آوردن قابلیت‌های واریز و برداشت تومان و همچنین برداشت ارز دیجیتال نیاز است که مراحل بعدی احراز هویت را تکمیل کنید. پس از ورود به حساب کاربری خود روی گزینه احراز هویت کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال رابکس

مرحله اول احراز هویت که شما به امکان برداشت و واریز تومان را فراهم می‌کند شامل ارسال یک کارت شناسایی (کارت ملی جدید، شناسنامه جدید، گذرنامه جدید، گواهی‌نامه) است. در مرحله بعدی و برای فعال کردن برداشت رمز ارز کاربران باید آدرس محل سکونت و کد پستی خود را ثبت کنند و تصویر سلفی خود را با محتوای معرفی شده به صرافی ارسال کنند. با تایید مدارک، حساب کاربری تایید شده و شما می‌توانید تمامی فعالیت‌های خرید و فروش کریپتو را انجام دهید.

احراز هویت در نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران

در رابکس امکان خرید و فروش کریپتو با استفاده از دو پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای امکان‌پذیر است. پلتفرم تبدیل سریع امکان خرید کریپتو با قیمت مشخص را از صرافی برای کاربران فراهم می‌کند در حالی که در پنل معامله حرفه‌ای کاربران درخواست‌های خرید و فروش کریپتو خود را در قیمت‌های دلخواه مشخص می‌کنند و در صورت مچ شدن قیمت معامله همتا به همتا صورت می‌گیرد. در ادامه به آموزش خرید و فروش کریپتو در هر کدام از این پلتفرم‌ها می‌پردازیم.

خرید و فروش کریپتو در پنل تبدیل سریع

برای خرید و فروش کریپتو در پنل تبدیل سریع ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شده و بر روی تب تبدیل سریع کلیک کنید. در صفحه مربوط به این قسمت سه گزینه خرید، فروش و تبدیل وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ترتیب به خرید کریپتو، فروش کریپتو و تبدیل کریپتو به دیگر رمز ارزها بپردازید. توجه داشته باشید که پیش از خرید رمز ارز باید تومان در حساب خود داشته باشید و برای فروش یا تبدیل نیز رمز ارز به حساب خود انتقال دهید. اگر با نحوه واریز و برداشت تومان و رمز ارز به صرافی آشنا نیستید می‌توانید راهنمای صرافی را مطالعه کنید.

با انتخاب گزینه خرید، رمز ارزی که می‌خواهید خریداری کنید به همراه جفت تومانی نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی رمز ارز می‌توانید رمز ارز دلخواه خود را برای خرید انتخاب کنید. حال مقدار رمز ارزی که می‌خواهید خریداری کنید را تعیین کنید تا با توجه به قیمت، ارزش تومانی آن مشخص شود. در صورتی که در حساب شما مقدار تومان برای خرید موجود باشد می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید و تایید تراکنش خرید خود را تنهایی کنید.

نحوه خرید رمز ارز دیجیتال

گزینه فروش مشابه گزینه خرید است و شما پس از انتخاب رمز ارز مورد نظر و مقداری از آن که می‌خواهید بفروشید روی گزینه فروش کلیک می‌کنید و پس از تایید تراکنش ارزش تومانی آن در حساب شما شارژ می‌شود که می‌توانید از قسمت برداشت آن را به حساب بانکی خود انتقال دهید. توجه داشته باشید که قیمت تبدیل به صورت مستقیم و باتوجه به قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود و شما در تعیین قیمت نقشی ندارید.

فروش و تبدیل ارز دیجیتال به تومان

در نهایت از گزینه تبدیل می‌توانید برای تبدیل دو رمز ارز به یکدیگر استفاده کنید. در این حالت رمز ارز موجود را در ردیف اول و رمز ارز هدف را در ردیف دوم انتخاب کنید و مقداری از رمز ارز اول را که می‌خواهید تبدیل کنید را مشخص می‌کنید و پس از تایید تراکنش مقدار رمز ارز دوم در کیف پول شما شارژ می‌شود و مقدار رمز ارز اول کاهش پیدا می‌کند.

بهترین سایت خرید رمز ارز و فروش رمز ارز

خرید کریپتو و فروش کریپتو در پنل معامله حرفه ای

پس از ورود به حساب کاربری خود در رابکس می‌توانید روی گزینه پنل معامله حرفه ای کلیک کنید تا صفحه مخصوص آن برای شما نمایش داده شود. در این پنجره بخش‌های مختلفی وجود دارد که در تصویر با شماره‌های از ۱ تا ۸ از یکدیگر جدا شده‌اند. در ادامه توضیحات مربوط به هر بخش آورده می‌شود. در ادامه نحوه خرید و فروش کریپتو در پنل معامله حرفه‌ای را بررسی خواهیم کرد.

خرید و فروش کریپتو در پنل معامله حرفه ای

  • بخش ۱ مربوط به جفت ارز انتخابی برای معامله است. شما می‌توانید از فلش موجود در سمتا چپ این قسمت جفت ارز مورد نظر را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.
  • در بخش دوم اطلاعات مربوط به سفارش‌های فروشندگان وجود دارد که بهترین درخواست در پایین این بخش قرار داده شده است.
  • بخش سوم مربوط به سفارش‌های خریداران است که بهترین درخواست در بالای این بخش قرار دارد.
  • در بخش چهارم، نمودار تغییرات قیمت جفت ارز در بازارهای جهانی نمایش داده می‌شود.
  • بخش پنجم این پنجره مربوط به خرید و فروش کریپتو است که کاربران می‌توانند هم با قیمت بازار و هم قیمت مشخص درخواست خرید کریپتو یا فروش آن را ثبت کنند.
  • در بخش ششم امکان جستجوی یک جفت ارز فراهم است و قیمت و تغییرات جفت ارزهای مختلف در جدول زیر آن برای جفت‌های مختلف نمایش داده شده است.
  • آخرین معامله‌های انجام شده برای جفت ارز در قسمت ۷ نمایش داده می‌شود.
  • در قسمت هشت شما می‌توانید سفارش‌های باز و تاریخچه سفارش‌های خود را مشاهده کنید.

برای خرید کریپتو با استفاده از پنل معامله حرفه‌ای شما باید ابتدا جفت ارز معاملاتی خود را از قسمت یک انتخاب کرده و در قسمت ۵ یکی از گزینه‌های محدود (Limit) و بازار (Market) را انتخاب کنید. در حالت محدود شما سفارش خرید کریپتو خود را با یک قیمت مشخص ثبت می‌کنید اما در قسمت مارکت خرید کریپتو با استفاده از سفارش‌های فروش موجود انجام می‌شود و نیازی به تعیین قیمت نیست.

اگر گزینه محدود را انتخاب کردید باید در قسمت زیر خرید، قیمت خرید و مقدار خرید را مشخص کنید و گزینه خرید را برای تایید نهایی تراکنش خود کلیک کنید. پس از تایید تراکنش درخواست شما در قسمت سفارش‌های باز نمایش داده می‌شود. اگر در آینده سفارش فروشی با قیمت مورد نظر شما وجود داشته باشد، معامله شما می‌تواند نهایی شود.

در این حالت اگر مقدار درخواست فروش کمتر از مقدار خرید شما باشد، تنها بخشی از سفارش شما نهایی می‌شود و بخش دیگر منتظر سفارش‌های فروش جدید خواهد بود اما اگر مقدار درخواست فروش برابر یا بیشتر از درخواست شما بود، درخواست شما به طور کامل نهایی خواهد شد. توجه داشته باشید که شما در هر لحظه قبل از نهایی شدن سفارش می‌توانید از قسمت سفارش‌های باز درخواست خرید کریپتو خود را کنسل کنید.

اگر به جای گزینه محدود گزینه بازار را برای معامله انتخاب کنید در این صورت تنها نیاز است که مقدار معامله خود را تعیین کنید. پس از تعیین قیمت و ثبت درخواست، به صورت خودکار خرید شما با استفاده از بهترین درخواست‌های سفارش موجود پر می‌شود تا در نهایت مبلغ تعیین شده برای سفارش شما پر شود. بنابراین، در حالت مارکت سفارش شما به صورت لحظه‌ای نهایی می‌شود اما قیمت آن با توجه به شرایط سفارش‌های فروش موجود تعیین می‌شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به قیمت مشخص

فروش کریپتو در پنل معامله حرفه‌ای نیز دقیقا مشابه خرید کریپتو است و می‌توان با استفاده از دو حالت محدود و بازار به فروش کریپتو با قیمت مشخص یا قیمت درخواست‌های خرید موجود پرداخت. فقط باید دقت داشته باشید که در قسمت ۸ تصویر ردیف‌های اطلاعات مربوط به فروش کریپتو در سمت چپ و ردیف‌های مربوط به خرید کریپتو در سمت راست قرار دارد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

برای انتخاب بین حالت محدود و بازار نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید لحظه ای کریپتو با استفاده از حالت مارکت انجام می‌شود و در حالت محدوپد تضمینی برای نهایی شدن معامله وجود ندارد. در مقابل ریسک خرید کریپتو و فروش آن در حالت مارکت برای بازارهایی که نقدینگی آن‌ها کم است بسیار بالا است زیرا ممکن است قیمت معامله شما بسیار متفاوت‌تر از قیمت جهانی آن باشد.

حداقل سرمایه برای خرید کریپتو چقدر است؟

در صرافی‌های مختلف حداقل سرمایه برای خرید کریپتو متفاوت است. در صرافی ارز دیجیتال رابکس شما می‌توانید با حداقل ۱۰۰ هزار تومان به خرید کریپتو پرداخته و بیش از هزار ارز دیجیتال ارائه شده در این پلتفرم را معامله کنید. توجه داشته باشید که حداقل رمز ارز لازم برای انتقال ارزهای دیجیتال مختلف از اکانت صرافی به کیف پول شخصی متفاوت است و این ربطی به حداقل خرید کریپتو ندارد.

چگونه بدون احراز هویت کریپتو بخرم؟

در ایران خرید کریپتو و فروش آن بدون احراز هویت امکان‌پذیر نیست. طبق دستورالعمل‌های صادر شده از سمن نهادهای قانونی و امنیتی به منظور جلوگیری از کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال و روندهای غیرقانونی در این حوزه تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال موظف به احراز هویت کاربران خود هستند و بدون احراز هویت امکان ارائه خدمات خرید و فروش به کاربران وجود ندارد.

جمع‌بندی

امروزه خرید و فروش کریپتو به یکی از روش‌های معتبر سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی تبدیل شده است. در این مقاله پیش نیازهای لازم برای بررسی رمز ارزهای مناسب جهت خرید بررسی شدند و سپس نحوه خرید کریپتو و فروش کریپتو با استفاده از تومان در صرافی رابکس که یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است آموزش داده شد.

منبع : رابکس

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها