تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :آموزش ساخت کیف پول بیت‌کوین (به ۳ روش مختلف)

  • کد خبر : 2627387
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
لورس :آموزش ساخت کیف پول بیت‌کوین (به ۳ روش مختلف)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آموزش ساخت کیف پول بیت‌کوین (به ۳ روش مختلف) بیت کوین یکی از محبوب‌ترین و آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال است. اولین قدم برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال بیت‌کوین، ساخت یک کیف پول (والت) مخصوص است؛ کیف پولی که دارایی‌های دیجیتال‌تان را با امنیت بالا در آن ذخیره و نگهداری کنید و در مواقع لازم، به‌عنوان یک واسطه بین شما و شبکه‌های بلاک‌چین برای نقل و انتقالات، به‌سراغ آن بروید.
در این مقاله می‌خواهیم، نحوه ساخت کیف پول بیت کوین را مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش بدهیم. اگر آماده‌اید، برویم که مواد لازم را آماده کنیم!
مواد لازم برای ساخت کیف پول بیت کوین فرقی نمی‌کند که از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید یا نرم‌افزاری و کاغذی؛ برای ساخت والت بیت کوین، باید ابتدا این ۳ مورد را آماده کرده باشید:
اطلاعات شخصی مقداری بیت کوین برای نگهداری در ولت کلیدهای عمومی و خصوصی تمام کیف پول‌های بیت کوین، برای مبارزه با پولشویی و احراز هویت دقیق کاربران، اطلاعات شخصی شما مثل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس محل سکونت‌تان را از شما می‌خواهند.
مورد دومی که قبل..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آموزش ساخت کیف پول بیت‌کوین (به ۳ روش مختلف)

بیت کوین یکی از محبوب‌ترین و آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال است. اولین قدم برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال بیت‌کوین، ساخت یک کیف پول (والت) مخصوص است؛ کیف پولی که دارایی‌های دیجیتال‌تان را با امنیت بالا در آن ذخیره و نگهداری کنید و در مواقع لازم، به‌عنوان یک واسطه بین شما و شبکه‌های بلاک‌چین برای نقل و انتقالات، به‌سراغ آن بروید.

در این مقاله می‌خواهیم، نحوه ساخت کیف پول بیت کوین را مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش بدهیم. اگر آماده‌اید، برویم که مواد لازم را آماده کنیم!

مواد لازم برای ساخت کیف پول بیت کوین

فرقی نمی‌کند که از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید یا نرم‌افزاری و کاغذی؛ برای ساخت والت بیت کوین، باید ابتدا این ۳ مورد را آماده کرده باشید:

  • اطلاعات شخصی
  • مقداری بیت کوین برای نگهداری در ولت
  • کلیدهای عمومی و خصوصی

تمام کیف پول‌های بیت کوین، برای مبارزه با پولشویی و احراز هویت دقیق کاربران، اطلاعات شخصی شما مثل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس محل سکونت‌تان را از شما می‌خواهند.

مورد دومی که قبل از ساخت کیف پول بیت کوین باید بدانید، نحوه استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی در ولت‌هاست. کلید عمومی در ولت‌ ارزهای دیجیتال، مثل شماره کارت بانکی است؛ یعنی می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید تا به ولت شما بیت کوین واریز کنند.

کلید خصوصی هم مثل رمز دوم کارت‌تان است و فقط و فقط خودتان باید آن را بدانید؛ چون اگر این کلید خصوصی به دست دیگران بیفتد، می‌توانند خیلی راحت به کیف پول شما و دارایی‌های داخل آن دسترسی داشته باشند و حساب‌تان را خالی کنند!

مورد آخر هم که خود بیت کوین است. شما برای افتتاح حساب در بانک‌ها هم، اول باید مقداری پول برای نگهداری در آن حساب داشته باشید. پس قبل از ساخت ولت، با خرید بیت کوین از صرافی‌های معتبر و امن، مقداری از این ارز را برای انتقال به کیف پول کنار بگذارید.

اگر این موارد را آماده کرده‌اید، برویم سراغ اصل مطلب و آموزش ساخت کیف پول بیت کوین را شروع کنیم.

نحوه ساخت کیف پول نرم‌افزاری برای بیت کوین

کیف پول‌های نرم‌افزاری، در قالب یک اپلیکیشن موبایل یا نرم‌افزار دسکتاپ، روی دستگاه شما نصب می‌شوند و با اتصال به اینترنت و استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی (برای تامین امنیت آن) می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با آن مبادله کنید.

برای ساخت ولت نرم‌افزاری بیت کوین، فقط باید این ۴ مرحله را طی کنید:

نکته: این مراحل، تقریباً در تمام ولت‌های نرم‌افزاری یکسان است و فرقی نمی‌کند که چه کیف پولی را انتخاب می‌کنید.

مرحله اول: کیف‌ پول نرم‌افزاری‌تان را انتخاب کنید

کیف پول‌های نرم‌افزاری موجود، هرکدام ویژگی‌ها و پروتکل‌های امنیتی خاص خودشان را دارند و قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهند.

پس در مرحله اول، باید گزینه‌های مختلف را بررسی و مقایسه کنید تا یک کیف پول معتبر، قابل‌اعتماد و امن پیدا کنید. کیف پول اکسودوس (Exodus)، کیف پول مای‌سلیوم (Mycelium) و کیف‌ پول لجر (Ledger) از امن‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای بیت کوین هستند.

قبلاً در مقاله دیگری بهترین کیف‌ پول‌های بیت کوین و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کرده‌ایم. حتماً نگاهی به آن مقاله بیندازید.

مرحله دوم: برنامه ولت را در گوشی یا کامپیوترتان دانلود و نصب کنید

بعد از انتخاب کیف پول مناسب، نوبت دانلود و نصب آن روی دستگاهتان است. از کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری می‌توانید تحت وب و به‌صورت آنلاین هم استفاده کنید؛ اما با دانلود و نصب نسخه نرم‌افزاری آن روی گوشی یا دسکتاپ، می‌توانید هر زمان که خواستید، خیلی راحت کیف پول‌تان را باز کرده و به دارایی‌های دیجیتال‌تان دسترسی داشته باشید.

نکته‌ای که در این مرحله خیلی مهم است، دانلود کیف پول از یک منبع معتبر است. دقت کنید که ولت نرم‌افزاری‌تان را از فروشگاه‌ و استورهای رسمی اپلیکیشن یا خود وب‌سایت ارائه‌دهنده کیف پول دانلود کنید.

در غیر این صورت، ممکن است با دریافت یک کیف پول مخرب از سایت‌ها و استورهای ناشناس، امنیت دارایی‌ها و اطلاعات شخصی‌تان را به خطر بیندازید.

مرحله سوم: یک حساب کاربری جدید باز کنید

بعد از نصب برنامه، نوبت افتتاح حساب کاربری است. برای ساخت اکانت در ولت، کافی است اطلاعات اولیه‌ای را مثل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و یک رمز عبور قوی وارد کنید.

در بعضی از ولت‌های نرم‌افزاری، برای امنیت بیشتر و تکمیل فرایند احراز هویت، ممکن است از شما بخواهند یک قطعه عکس و تصویری از پاسپورت، شناسنامه یا کارت ملی‌تان هم بارگذاری کنید.

مرحله چهارم: بیت کوین‌هایتان را به ولت انتقال دهید

وقتی حساب کاربری‌تان را ساختید، رسماً صاحب یک کیف پول برای انتقال بیت کوین‌هایتان هستید. برای انتقال بیت کوین به کیف پول، راه‌های مختلفی وجود دارد؛ از واریز وجه از یک حساب بانکی گرفته تا مبادله ارزهای دیجیتال یا دریافت آن‌ها از یک کیف پول دیگر.

ساده‌ترین روش این است که از طریق آدرس عمومی (یا همان کلید عمومی) کیف پول‌تان، بیت کوین‌ها را از صرافی یا ولتی که در حال حاضر در آن قرار دارند، به کیف پول خود انتقال دهید.

نکته: بعضی از کیف پول‌های نرم‌افزاری، برای تسهیل فرایند انتقال بیت کوین از کیو آر کد (QR) هم پشتیبانی می‌کنند.

برای اینکه مراحل کار را عملی هم نشان‌تان دهیم، نحوه راه‌اندازی کیف پول بیت کوین تراست ولت (TRUST WALLET) را هم با هم پیش می‌بریم.

ساخت کیف پول بیت کوین در تراست والت

برای درست کردن ولت بیت کوین، بعد از اینکه برنامه تراست والت را از سایت رسمی یا استور معتبر دانلود و نصب کردید، وارد برنامه شده و روی گزینه‌ create a new wallet کلیک کنید.

56SOwj013bFve03Lr2LZwb7qwGaQCZfBXN2uopUyjfaGFM9X7On61PGA UkQNbMuplPUKIHdEH9P9upVq6wgDAJHOQK17jlLXzhFhYHsL7K

بعد از مطالعه شرایط و قوانین تراست ولت، در پایین صفحه تیک گزینه I have read and accept to the Terms of Service and privacy policy را بزنید و روی دکمه continue کلیک کنید.

0tR4hlMX2JAeElqs6LbdrNAICFy0Ct1RcFRAMA Jn10FjdWHS31iRwti2ZimwfHtn7CIzAgNjy2yEt9gm XKKCG7TIdZ20MkZQX7XAEdOOO720QV9YV0Zev8s8em cqHrgtalFCquCNI9PSt8Nv16Yg

در این مرحله، اعلام می‌شود که قرار است ۱۲ کلمه بازیابی به شما نشان داده شود که اگر آن‌ها را گم کنید، دیگر نمی‌توانید به کیف پول‌تان دسترسی داشته باشید. روی قسمت‌های مشخص‌شده در تصویر زیر کلیک کنید تا به مرحله بعد برویم.

P66SyP6WpYx0qBeta33yqliz369Z1q7fM0mVnupB6kcK KeClnf01VB1CO2S F5YYJe1OvF8LLpM GJmSAajydMJy s1u17WDQrhQKeRdee2W LZhyotOUjMmkq2hOTVa3SMkuFPO5a7ELsSVwEHPBM

این ۱۲ کلمه بازیابی را باید به‌ترتیب در جای امنی کپی یا یادداشت کنید و روی دکمه continue کلیک کنید.

pnwmclFEClLHhRdfryHug9Ye ahHGAugYFHaPSJM6rpwZbHFZJ5BUYspmAuuwxfFvfkB0BCQvU6eRIEZvAC6eUYsAPXCz1wxCLnaMdWaabzX 3ji 7cjGzn 9lEVmq3IqzqE1I ilmvr0XXFNepIblQ

نکته: این کلمات را در جای امنی نگه دارید و به هیچ عنوان در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

حالا اپلیکیشن از شما می‌خواهد که همان ۱۲ کلمه را با همان ترتیب وارد کنید. بعد از وارد کردن کلمات بازیابی و کلیک روی دکمه done کار ساخت کیف پول تمام است!

این از درست کردن کیف پول بیت کوین با ولت‌های نرم‌افزاری؛ حالا برویم سراغ ولت‌های سخت‌افزاری.

نحوه ساخت کیف پول سخت‌افزاری برای بیت کوین

کیف پول‌های سخت‌افزاری یک قطعه فیزیکی کوچک، شبیه به فلش مموری هستند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با امنیت بسیار بالایی روی آن ها ذخیره و نگهداری می‌شود.

این کیف پول‌ها معمولاً با یک کابل USB یا از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا گوشی شما وصل می‌شوند و از طریق نرم‌افزار همراه آن می‌توانید موجودی و نقل‌وانتقالات بیت کوین را مدیریت کنید.

مهم‌ترین نکته و مزیت درباره کیف پول‌های سخت‌افزاری، امنیت بسیار بالای آن‌ها در مقایسه با ولت‌های کاغذی و نرم‌افزاری است؛ چون تمام کلیدهای خصوصی این ولت، جز خود دستگاه در هیچ بستری ذخیره و منتقل نمی‌شود؛ برای همین هم امکان هک و سرقت اطلاعات ولت‌های سخت‌افزاری تقریباً صفر است.

ساخت کیف پول بیت کوین با ولت‌های سخت‌افزاری خیلی ساده است و در ۳ مرحله انجام می‌شود.

مرحله اول: کیف پول سخت‌افزاری مناسبی انتخاب کنید

برای پیدا کردن یک کیف پول مناسب، باید حسابی تحقیق و گزینه‌های موجود را با هم مقایسه کنید. برای این کار:

  • نظرات مشتریان قبلی را بخوانید،
  • ویژگی‌های دستگاه (خصوصاً ویژگی‌های امنیتی) را بررسی کنید،
  • تولیدکنندگان معتبر و معروف را پیدا کنید.

۳ تا از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین عبارتند از Ledger Nano X، Trezor Model T و KeepKey. برای آشنایی بیشتر با انواع کیف‌ پول‌ های بیت کوین، می‌توانید مطلبی را که قبلاً در این باره منتشر کرده‌ایم، مطالعه کنید.

مرحله دوم: بعد از خرید سخت افزار، نرم‌افزار موردنیاز آن را نصب کنید

بعد از اینکه کیف پول را خریدید، باید نرم‌افزار مورد نیاز آن را روی گوشی یا کامپیوترتان نصب کنید. این نرم‌افزار و فرایند نصب آن، بسته به ولتی که خریدید، متفاوت است؛ اما خب اکثر ولت‌های سخت‌افزاری، مرحله‌به‌مرحله راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

بعد از نصب نرم‌افزار، باید کیف پول سخت‌افزاری خود را با استفاده از کابل USB یا بلوتوث، به کامپیوتر یا گوشی خود متصل کنید و مطمئن شوید که دستورالعمل‌های سازنده را در طول مراحل نصب بادقت انجام داده‌اید؛ وگرنه کیف پول به‌درستی تنظیم نمی‌شود.

مرحله سوم: بیت کوین‌هایتان را انتقال دهید

برای انتقال بیت کوین‌ها به ولت، باید آن را به یک صرافی یا حساب کارگزاری‌تان وصل کنید تا ارزهای شما را به ولت منتقل کنند. بعد از انجام فرایند انتقال، بیت کوین‌ها به‌صورت آفلاین در کیف پول ذخیره و یک لایه امنیتی برای حفاظت از آ‌ن‌ها فعال می‌شود.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین (از نوع کاغذی!)

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای ذخیره و نگهداری بیت کوین، استفاده از کیف پول‌های کاغذی است. البته این را هم بگوییم که به همان نسبت که ارزان است، امنیت کمتری هم از دو روش قبلی دارد.

در این بخش، روش ساخت کیف پول بیت کوین را توضیح داده‌ایم.

مرحله اول: یک سایت wallet generator پیدا کنید

یک سری وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها وجود دارند که کارشان تولید کیف‌ پول‌های کاغذی است. این برنامه‌های ، wallet generator یک برنامه نرم‌افزاری منبع‌باز هستند که کلیدهای عمومی و خصوصی منحصر‌به‌فردی را برای کیف پول‌های ارزهای دیجیتال تولید می‌کند.

برای امنیت کیف پول کاغذی، حتماً از یک wallet generator مطمئن استفاده کنید.

مرحله دوم: آفلاین شوید!

هنگام ایجاد کیف پول کاغذی، بهتر است اینترنت‌تان را خاموش کنید و آفلاین شوید. چرا؟

چون این کار خطر حملات سایبری آنلاین و سرقت اطلاعات شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود کلید خصوصی شما به‌صورت آفلاین و با امنیت بیشتری تولید شود.

مرحله سوم: کلید کیف پولتان را یادداشت کنید

بعد از ساخت و راه‌اندازی ولت کاغذی بیت‌ کوین، کلید خصوصی و عمومی آن به شما نمایش داده می‌شود. این دو آدرس را پرینت بگیرید یا روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید.

این کاغذ را در یک محل امن مثل گاو صندوق نگه دارید؛ چون اگر این کاغذ گم یا دزدیده شود، تمام دارایی‌های دیجیتال شما به باد خواهد رفت!

ساخت کیف پول بیت کوین

۴ نکته کلیدی درباره ساخت والت بیت کوین

فرایند ساخت کیف پول بیت کوین حساس است و یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی‌ها و اطلاعات شما شود.

برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید، به این ۴ نکته توجه داشته باشید:

امنیت

اولویت اصلی برای انتخاب کیف پول، زیرساخت‌های امنیتی قوی است. حتماً هنگام تهیه کیف پول مطمئن شوید که پیشینه و سابقه امنیتی خوبی دارد و ویژگی‌های امنیتی مثل احراز هویت دو مرحله‌ای، پشتیبانی از چند امضا، امکان بکاپ گیری و بازیابی را ارائه می‌دهد.

میزان کارمزد

کارمزد تراکنشات در کیف پول‌های مختلف، فرق می‌کند. ولتی را انتخاب کنید که کارمزد معقول و شفافی دارد. این را هم بگوییم که برخی از کیف پول‌ها، ممکن است برای ارائه بعضی ویژگی‌ها یا تراکنش‌ها، هزینه‌های اضافی دریافت کنند.

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده

بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که علاوه بر پشتیبانی از بیت کوین، از سایر ارزهای دیجیتال هم پشتیبانی کند. چون ممکن است در آینده استراتژی سرمایه‌گذاری‌تان را تغییر بدهید و در صورت پشتیبانی نکردن ولت‌تان از سایر رمزارزها، به مشکل می‌خورید.

خدمات مشتری

کیف پولی را انتخاب کنید که پشتیبانی مناسبی برای کاربرانش فراهم کرده است. زمانی که در استفاده از کیف پول و مبادلات‌تان به مشکل بخورید، هیچ چیز به اندازه یک پشتیبانی و پاسخگویی سریع و موثر به کارتان نمی‌آید.

جمع‌بندی و حرف‌های پایانی

در این مقاله نحوه ساخت کیف پول بیت کوین را در سه نوع ولت مختلف آموزش دادیم و نکات مهمی که باید درباره انتخاب ولت مناسب می‌دانستید، گفتیم. روال کار تقریباً در تمام کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال مشابه است و تفاوت چندانی با آنچه که اینجا خواندید، ندارد. با این حال اگر سوالی درباره هر یک از مراحل دارید، می‌توانید از قسمت نظرات همین پست از ما بپرسید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2627387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها