تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :آموزش نحوه خرید تتر در ایران (۲ روش خرید)

  • کد خبر : 2637264
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
لورس :آموزش نحوه خرید تتر در ایران (۲ روش خرید)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش در این مارکت باید در ابتدا پول خود را به یک ارز پایه تبدیل کنند که قابل تبدیل به سایر ارزها باشد. از طرفی دیگر بازار کریپتوکارنسی یک فضای پرهیجان و پر نوسان دارد که بسیاری از افراد را دچار ترس از دست دادن سرمایه می کند. لذا به دنبال راهی برای حفظ امنیت دارایی خود یافتن نحوه خرید تتر به عنوان یک ارز ایمن برای نگهداری سرمایه هستند. بنابراین ارزهای با ثبات به روی کارآمدند که در اثر حرکات شدید در این بازار ایمن بوده و دچار تغییرات شدید قیمت نشده و ارزش خود را به طور ناگهانی از دست ندهد.
استیبل کوین ها ارزهای با ثباتی هستند که برای حفظ سرمایه معامله گران ایجاد شده که همواره یک دارایی با ارزش به عنوان حامی و پشتوانه دارند. یکی از این stablecoin ها تتر است. با خرید تتر علاوه بر حفظ ارزش دارایی خود به راحتی می توانید در بازار کریپتوکارنسی به فعالیت بپردازید.
تتر چیست؟
ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین با ارزش ثابت ۱ دلار آمریکا است. از آن جهت این ارز را stablecoin در نظر می گیرند که به ازاء هر یک واحد از USDT، یک دلار در خزانه دولت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش در این مارکت باید در ابتدا پول خود را به یک ارز پایه تبدیل کنند که قابل تبدیل به سایر ارزها باشد. از طرفی دیگر بازار کریپتوکارنسی یک فضای پرهیجان و پر نوسان دارد که بسیاری از افراد را دچار ترس از دست دادن سرمایه می کند. لذا به دنبال راهی برای حفظ امنیت دارایی خود یافتن نحوه خرید تتر به عنوان یک ارز ایمن برای نگهداری سرمایه هستند. بنابراین ارزهای با ثبات به روی کارآمدند که در اثر حرکات شدید در این بازار ایمن بوده و دچار تغییرات شدید قیمت نشده و ارزش خود را به طور ناگهانی از دست ندهد.

استیبل کوین ها ارزهای با ثباتی هستند که برای حفظ سرمایه معامله گران ایجاد شده که همواره یک دارایی با ارزش به عنوان حامی و پشتوانه دارند. یکی از این stablecoin ها تتر است. با خرید تتر علاوه بر حفظ ارزش دارایی خود به راحتی می توانید در بازار کریپتوکارنسی به فعالیت بپردازید.

تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین با ارزش ثابت ۱ دلار آمریکا است. از آن جهت این ارز را stablecoin در نظر می گیرند که به ازاء هر یک واحد از USDT، یک دلار در خزانه دولتی آمریکا به عنوان پشتوانه ذخیره شده است.

در واقع استیبل کوین ها، ارزهای دیجیتالی با ثبات هستند که برای پشتوانه هر واحد از آن ها یک دارایی با ارزش در دنیای واقعی ذخیره شده و ارزش آن همواره ثابت و برابر با آن دارایی است. انواع دارایی هایی که می توان به عنوان پشتوانه ارزهای مختلف در نظر گرفت ارزهای فیات، طلا، نفت و… هستند.

شرکت tether limited که مسئول مدیریت و عرضه تتر است، برای هر یک عدد از USDT های ساخته شده، یک دلار را در خزانه دولتی، به عنوان پشتیبان قرار داده است. تتر متعلق به شرکت infinex واقع در هنگ کنگ که مالک صرافی bitfinex است. این ارز در سال ۲۰۱۴ با نام realcoin و بر بستر بلاک چین بیت کوین فعالیت خود را آغاز کرد و چند ماه بعد به tether تغییر نام پیدا کرد. با گذشت زمان این ارز از بستر های دیگری مانند omni, ethereum, tron, solana, algorand ,… نیز پشتیبانی کرده و تتر های دیگری را ایجاد کرد.

۳ کاربرد ویژه تتر

کاربردهای تتر

با وجود ثابت بودن قیمت تتر نمی توان از تاثیر نوسانات بازار بر این ارز سود به دست آورد اما از آن در جهت مقاصد دیگر می توان استفاده کرد که عبارتند از:

۱٫ در معاملات با سایر کوین ها

اگر برای خرید و فروش در مارکت کریپتوکارنسی بخواهید از طریق ارزهای فیات مانند دلار، یورو اقدام کنید باید کارمزد بالایی پرداخت کنید و این کار ممکن است چندین روز به طول بینجامد. اما استفاده از ارزهای با ثبات مانند تتر، علی الخصوص برای کاربران ایرانی که مورد تحریم بسیاری از صرافی ها و شرکت های خارجی هستند، می تواند این روند را تسهیل کند.

۲٫ برنامه های دیفای (پروژه های مالی غیرمتمرکز)

یکی دیگر از کارهایی که با این استیبل کوین می توان انجام داد سرمایه گذاری در پروژه های مالی غیر متمرکز یا DEFI است.

۳٫ برای پرداخت ها و نقل و انتقالات بین المللی

در نقل و انتقالات بانکی دردسرهای زیادی مانند سرعت انتقال پول، الزام برای مراجعه به بانک و نظارت سازمان های دولتی و بانک مرکزی لذا بسیاری از تجار که قصد معاملات بین المللی دارند استفاده از ارزهای دیجیتال را برای مبادلات مالی خود انتخاب می کنند. با استفاده از ارزهای دیجیتال به راحتی و با بیشترین سرعت می توانید به هرجای دنیا که بخواهید پول منتقل کرده و از طرفی این تراکنش ها هزینه و کارمزد بسیار پایینی داشته که بسیار مقرون به صرفه است.

امنیت تتر

بر طبق اعلام شرکت تتر لیمیتد، برای امنیت و پشتوانه تتر به ازاء هر واحد یک دلار ذخیره شده است اما با افزایش روزافزون تعداد تترها و بیشتر شدن آن از میزان دارایی شرکت tether limited، و از طرفی عدم شفافیت صورت های مالی این شرکت تا حدودی اعتماد به این ارز کمرنگ شده اما باز هم نسبت به سایر ارزها از درجه اعتبار و امنیت بالاتری برخوردار است.

آموزش خرید تتر در ایران

خرید تتر

ایرانیان برای خرید تتر می توانند از طریق سایت ها و صرافی های مختلف، ریال خود را به تتر تبدیل کنند. افراد به ۳ روش می توانند در ایران تتر بخرند.

  1. اولین راه خرید از اشخاص حقیقی است. این روش، شیوه ای بسیار ناایمن است و تنها توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد ثبت نام در صرافی و استفاده از اطلاعات شخصی خود را ندارند.
  2. دومین روش استفاده از صرافی های ساده است که با ثبت نام و احراز هویت در آن ها می توانید با پرداخت ریالی، هر تعداد تتر که بخواهید خریداری کنید.
  3. سومین روش استفاده از صرافی های پیشرفته است. در دو روش قبلی شما قادر به اوردر گذاری و ثبت قیمت پیشنهادی خود نیستید و تنها باید با قیمت پیشنهادی صرافی معامله انجام دهید. در صرافی های پیشرفته مانند بایننس شما می توانید سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید و در صورتی که پیشنهادات با یکدیگر هماهنگ باشد معامله انجام می شود. اگر قیمت پیشنهادی مشا با قیمت بازار فاصله زیادی داشته باشد یا باید سفارش خود را تغییر دهید و یا تا رسیدن قیمت بازار به مبلغ پیشنهادی تان صبر کنید.

در تمام هرسه روش گفته شده در وهله اول باید اقدام به ساخت یک کیف پول دیجیتال نمایید. برخی از صرافی ها ولت های داخلی اختصاصی خود را دارند که پس از خرید می توانید از این کیف پول ها برای نگهداری ارز خریداری شده استفاده کنید اما این کار توصیه نمی شود.

برای کار با بسیاری از صرافی ها باید از قبل یک کیف پول دیجیتال انتخاب و نصب کنید تا در هنگام تراکنش ها بتوانید از آدرس عمومی آن استفاده کنید.

ساخت کیف پول دیجیتال

کیف پول های دیجیتال در انواع مختلف نرم افزاری (موبایلی و دسکتاپی)، سخت افزاری، آنلاین و آفلاین وجود دارند. بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتر، نوع موبایلی و آنلاین هستند که توسط معامله گران و تریدرها مورد استفاده قرار می گیرند.

مناسب ترین کیف پول های نرم افزاری عبارتند از تراست ولت، کوینومی، اتمیک، بلوولت و…سخت افزاری مانند لجر نانو ایکس، لجر نانو اس و ترزور هستند که با توجه به نیاز و مبلغ سرمایه گذاری خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

خرید از فروشنده یا صرافی معتبر

بعد از نصب ولت مناسب حال نوبت به خرید تتر می رسد. برای خرید از طریق صرافی ابتدا در اکسچنج مربوطه ثبت نام کرده و در صورت نیاز مطابق مراحل اعلام شده توسط صرافی اقدام به احراز هویت می نمایید.

احراز هویت شامل وارد کردن اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل و پسورد مورد تایید شما و در صورت نیاز ارسال عکس کارت ملی و یک دستنوشته است. در صرافی اریترون بدون احراز هویت می توانید خرید وفروش انجام دهید. بعد از طی کردن این مراحل، برای خرید تتر، آدرس ولت خود را در مشخص شده وارد کرده تا پس از پرداخت مبلغ ریالی، USDT خریداری شما به کیف پولتان واریز گردد.

نحوه خرید تتر با استفاده از کارت بانکی

نحوه خرید تتر با کارت بانکی

برای خرید تتر با استفاده از دلار، یورو، ریال و سایر ارزهای فیات باید مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • ابتدا وارد صرافی مورد نظر شوید.
  • ارز فیات مورد نظر خود را از میان سایر واحدهای پولی انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه deposit، وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات بانکی خود را وارد نمایید.
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و واریز را انجام دهید.
  • اکانت شما شارژ شده و از طریق بخش trade می توانید تتر خریداری نمایید.

خرید تتر با استفاده از سایر ارزهای دیجیتال

برای خرید تتر از طریق سایر دارایی های دیجیتال مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد اکانت خود در صرافی شوید
  • در قسمت ترید، ارز تتر را برای خرید انتخاب نمایید.
  • در قسمت ارز پرداختی، رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر وری دکمه buy کلیک کنید.
  • می توانید تتر خریداری شده را به ولت اختصاصی خود منتقل کنید.

تفاوت های خرید تتر در ایران نسبت به سایر کشورها

تفاوت خرید تتر در ایران نسبت به سایر کشورها

نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا به یک شکل است اما این معاملات در ایران تفاوت هایی با سایر کشورها دارد که عبارتند از:

  • قیمت تتر در ایران ثابت نیست زیرا واحد پولی ایران با دلار که پشتوانه تتر است تفاوت قیمتی داشته و نوسانات دلار می تواند قیمت تتر را در ایران کم و زیاد کند. قیمت دلاری تتر را از طریق سایت coinmarketcap می توانید به دست آورید.
  • خرید و فروش تتر در ایران تا حدودی نسبت به سایر کشورها پیچیده تر و سخت تر است.

خرید تتر ارزان

قیمت تتر در صرافی های مختلف ایرانی با یکدیگر متفاوت است و این اختلاف قیمت به دلیل کارمزدهای مختلفی است که بابت خدمات خود دریافت می کنند. یکی از بهترین کارهایی که برای خرید تتر ارزان می توانید انجام دهید، جستجو در میان صرافی های مختلف برای پیدا کردن پایین ترین میزان گس فی برای تراکنش مورد نظر است.

کلام آخر

در میان معامله گران و سرمایه گذاران، استیبل کوین ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند؛ زیرا در بازار پرنوسان و هیجانی ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها به عنوان یک ارز با ثبات قیمتی می توان در نظر گرفت. تتر یک استیبل کوین است که پشتوانه آن یک دلار آمریکا است و تحت تاثیر نوسانات هیجانی مارکت دچار تغییرات ناگهانی قیمتی نشده و همواره قیمت ثابتی دارد. Stablecoin ها ارزهایی هستند که یک دارایی با ارزش مانند دلار، طلا، نفت و… به عنوان پشتوانه آن ها در نظر گرفته می شود.

از تتر در معاملات بین المللی، ترید و سرمایه گذاری در پروژه های دیفای استفاده می گردد. برای خرید این ارز با ثبات، ابتدا باید یک ولت انتخاب نمایید. نحوه خرید تتر به این صورت است که بعد از نصب ولت و با استفاده از یک صرافی معتبر مانند اریترون می توانید اقدام به خرید تتر نمایید.

سوالات متداول

انواع تتر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

تترها به واسطه پشتیبانی ارزهای فیات مانند دلار آمریکا (USDT)، یورو (EURT) و یوآن چین (CNHT) در بازار عرضه می‌شوند که پرطرفدارترین آن‌ها تتر با پشتوانه دلار آمریکاست.

کاربرد خرید تتر چیست؟

خرید تتر می‌تواند کاربردهای زیادی نظیر مبادلات بین‌المللی، ترید ارزهای دیجیتال و… با کمترین کارمزد و کوتاه ترین زمان ممکن است.

نوشته آموزش نحوه خرید تتر در ایران (۲ روش خرید) اولین بار در صرافی آنلاین اریترون. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها