تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :آموزش کار با نمودارهای کندل استیک رمزارزی

  • کد خبر : 2626823
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
لورس :آموزش کار با نمودارهای کندل استیک رمزارزی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

نمودار کندل استیک رمزارزی نوعی ابزار تحلیل تکنیکال است که به معامله گران کمک می کند تا عملکرد قیمت یک دارایی معین را در طول زمان تجسم کنند. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه کندل استیک می تواند به استراتژی معامله کریپتو شما کمک کند.
آیا تازه وارد دنیای معامله ارزدیجیتال شده اید؟ اگر تازه شروع کرده اید این معاملات می تواند بسیار دلهره آور باشد. اما خوشحال خواهید شد که بدانید ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا قبل از به مشکل خوردن در بازار ارزهای دیجیتال، از راهنمای معاملات ارز دیجیتال گرفته تا شاخص ترس و حرص و طمع، بازار ارزهای دیجیتال را بیشتر بشناسید.
یکی از بهترین راه‌ها برای ردیابی بازار، استفاده از نمودار کندل استیک کریپتو است. بینشی که این نمودار ارائه می دهد می تواند در هر بازاری ارزشمند باشد – و رمزارز نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما با وجود داده های بسیار زیاد، این نمودارها می توانند ترسناک باشند.
در این مقاله قصد داریم تا با نمودار کندل کریپتو بیشتر آشنا شویم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و پول ها..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نمودار کندل استیک رمزارزی نوعی ابزار تحلیل تکنیکال است که به معامله گران کمک می کند تا عملکرد قیمت یک دارایی معین را در طول زمان تجسم کنند. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه کندل استیک می تواند به استراتژی معامله کریپتو شما کمک کند.

آیا تازه وارد دنیای معامله ارزدیجیتال شده اید؟ اگر تازه شروع کرده اید این معاملات می تواند بسیار دلهره آور باشد. اما خوشحال خواهید شد که بدانید ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا قبل از به مشکل خوردن در بازار ارزهای دیجیتال، از راهنمای معاملات ارز دیجیتال گرفته تا شاخص ترس و حرص و طمع، بازار ارزهای دیجیتال را بیشتر بشناسید.

یکی از بهترین راه‌ها برای ردیابی بازار، استفاده از نمودار کندل استیک کریپتو است. بینشی که این نمودار ارائه می دهد می تواند در هر بازاری ارزشمند باشد – و رمزارز نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما با وجود داده های بسیار زیاد، این نمودارها می توانند ترسناک باشند.

در این مقاله قصد داریم تا با نمودار کندل کریپتو بیشتر آشنا شویم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و پول های الکترونیکی همراه باشید.

نمودار کندل استیک کریپتو چیست؟

نمودار کندل استیک کریپتو یک نمایش بصری از فعالیت معاملاتی برای یک دارایی رمزنگاری معین است. نمودارهای کندل استیک کریپتو اطلاعات جامعی را، مانند قیمت افتتاح و بسته شدن دارایی، بالاترین و کمترین قیمت، و “حرکت” قیمت یک دارایی در پنجره های زمانی بلند مدت و کوتاه مدت را ارائه می دهند.

هر نمودار به عنوان گرافیکی ارائه می شود: محور عمودی آن نمودار قیمت و محور افقی دوره زمانی را نشان می دهد. ابزارهای معاملاتی رمزنگاری خودکار می‌توانند حجم وسیعی از داده‌های معاملاتی را تجزیه و تحلیل کنند و نمودارهای کندل استیک را در زمان واقعی ایجاد کنند و به معامله‌گران این امکان را می‌دهند تا روندها و الگوهای بازار را سریع و آسان شناسایی کنند.

بیایید اکنون کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم و عناصر مختلف داده یک نمودار کندل استیک و نحوه استفاده از آنها را برای معاملات ارزهای دیجیتال توضیح دهیم.

چگونه نمودار کندل استیک کریپتو را بخوانیم؟

بدنه اصلی کندل

بیایید با خود کندل شروع کنیم. هر نمودار حاوی بسیاری از نوارهای سبز یا قرمز متمایز است که به عنوان کندل یا بدن اصلی شناخته می شوند. هر یک نشان دهنده یک دوره زمانی مشخص، مانند پنج دقیقه، یک ساعت یا یک روز است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دوره زمانی نشان داده شده توسط هر یک از آن کندل ها را درک کنید. برای مثال، اگر یک معامله گر روزانه هستید و به دنبال کسب سود در روز هستید، نمودارهای کندل استیک که تغییرات قیمت را در چند دقیقه یا ساعت نشان می دهد برای شما ارزشمندتر از یک ردیابی حرکت قیمت در بازه یک هفته است.

مضاف بر آن، بدنه اصلی اطلاعات مهم دیگری نیز ارائه می دهد. بالا و پایین هر کندل قیمت باز و بسته شدن دارایی را در بازه زمانی مشخص می کند.

به عنوان مثال، فرض کنید به کندلی نگاه می کنیم که از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ را پوشش می دهد، و قیمت افتتاحیه ۱۰۰ دلار است در حالی که قیمت بسته شدن آن ۱۱۰ دلار است. بدنه واقعی آن شمع تفاوت ۱۰ دلاری را نشان می دهد. در همین حال، کندلی که نشان دهنده اختلاف باز و بسته شدن ۵۰ دلار باشد، بدنه اصلی بلندتری خواهد داشت. طول هر کندل حاوی اطلاعات کلیدی است. به عنوان مثال، کندل های بلندتر نشان دهنده تفاوت بیشتر بین قیمت های باز و بسته شدن هستند، در حالی که شمعدان های کوتاه تر نشان دهنده حرکت قیمت کمتر در همان دوره است.

رنگ کندل

حال چگونه بفهمید کدام انتهای هر شمع نشان دهنده قیمت افتتاحیه و کدام یک قیمت بسته شدن است. به عبارت دیگر، کدام کندل نشان قیمت صعودی است و کم یک نزولی. این جزئیات مهم با کندل تعیین می شود.

به بیان ساده، اگر قیمت دارایی در بازه زمانی تعیین شده افزایش یابد، کندل سبز (یا گاهی اوقات سفید) خواهد بود. در این حالت پایین بدنه قیمت افتتاحیه و قسمت بالایی قیمت بسته شدن است. این کندل به عنوان کندل صعودی یا سبز شناخته می شود. از سوی دیگر، یک کندل قرمز (یا گاهی سیاه) نشان دهنده کاهش قیمت در طول دوره زمانی است. از این کندل به عنوان کندل نزولی نیز شناخته می شود که در آن قسمت بالای بدنه قیمت افتتاحیه و پایین بدنه قیمت بسته شدن است. کندل نزولی نشان دهنده فشار فروش در مرور زمان است.

فتیله

از فیتیله به عنوان دم یا حتی سایه هم نامبرده میشود. خطوط نازک بالا و پایین بدنه کندل نشان دهنده بالاترین و کمترین قیمت هایی است که در طول دوره زمانی معین به دست آمده است. اگرچه یک دارایی کریپتو ممکن است با قیمت ۱۰۰ دلار باز شده و با قیمت ۱۲۰ دلار بسته شده باشد، لیکن این ارقام ممکن است محدوده معاملاتی کامل را برای آن دوره نشان ندهند. مثلاً قیمت این دارایی ممکن است در همان دوره به حداکثر ۱۵۰ دلار و حداقل ۸۰ دلار افزایش یابد. بنابراین فیتیله تصویر کامل تری از فعالیت معاملاتی دارایی به دست می دهد.

اکنون که با ویژگی‌های نمودارهای کندل آشنا شدید، چگونه الگوهای آنها را بخوانید؟

توضیح الگوهای مهم کندل استیک های کریپتو

ممکن است فکر کنید تمام فعالیت های بازار منحصر به فرد بوده و کاملاً تصادفی است، اما الگوهای خاصی وجود دارد که در طول زمان تکرار می شوند. این الگوها می توانند بینش عمیق تری نسبت به فعالیت ها و روندهای بازار ارائه دهند و معامله گران را قادر می سازند تا در مورد آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، حدس بزنند.

برخی از مفیدترین الگوهای نمودار شمعی در ادامه توضیح داده خواهد شد.

الگوی فراگیری خرسی و گاوی

الگوی فراگیر نزولی یا خرسی یک الگوی دو کندلی است که انتقال لحظه ای کنترل روند بازار از دست خریداران به فروشندگان را نشان می دهد. شمع اول یک کندل صعودی (سبز) است که نشان دهنده افزایش قیمت در دوره اول است. دومی یک کندل نزولی (قرمز) است که نشان دهنده کاهش قابل توجه قیمت است. نکته مهم این است که کندل دوم طولانی تر از شمع اول است و بدنه شمع قبلی را می بلعد. زمانی که یک کندل صعودی (روند صعودی قیمت) با یک کندل نزولی (یک روند نزولی بعدی کمتر از قیمت افتتاحیه دوره قبل) دنبال می‌شود، این نشان می‌دهد که کنترل بازار آن دارایی حداقل به صورت لحظه ای از خریداران به فروشندگان منتقل شده است.

الگوی خرسی و گاوی در نمودار کندل استیک

نقطه مقابل این الگو، الگوی فراگیر صعودی یا گاوی است. همانطور که می توانید تصور کنید، این الگو نشان دهنده یک تغییر روند احتمالی از نزولی به صعودی است. اولین کندل یک شمع نزولی است و به دنبال آن یک شمع صعودی بزرگتر است که بدنه شمع قبلی را می بلعد. این الگو نشان دهنده تغییر جهت بازار است و می تواند نشان دهنده افزایش بیشتر قیمت ها باشد.

ستاره شامگاهی نزولی و ستاره صبگاهی صعودی

ستاره شامگاهی نزولی یک الگوی سه کندلی است. این الگو نشانه یک تغییر روند احتمالی از صعودی به نزولی است. کندل اول یک کندل بلند سبز و به دنبال آن یک کندل کوچک قرمز یا سبز است که به سمت بالا باز می شود که نشان دهنده عدم تصمیم گیری است. سومین کندل یک کندل بلند قرمز مایل به زرد است که در زیر نقطه وسط بدنه کندل اول بسته می شود. به این ترتیب الگوی زمانی شکل می گیرد که افزایش شدید قیمت و به دنبال آن یک دوره تجمیع و سپس کاهش شدید وجود داشته باشد. این الگو در بالای یک روند صعودی یافت می شود، و نشان دهنده آن است که خرس ها کنترل را به دست گرفته اند و منجر به کاهش بیشتر قیمت می شود.

برعکس، ستاره صبحگاهی صعودی یک تغییر روند احتمالی از نزولی به صعودی را نشان می دهد. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که یک افت شدید قیمت با یک دوره تثبیت، به یک شیب شدید تبدیل شود. به زبان ساده، نشان می دهد که قیمت ممکن است شروع به افزایش کند.

الگوی ستاره شامگاهی نزولی و ستاره صبگاهی صعودی

الگوی هارامی خرسی و گاوی

هارامی نزولی یک الگوی دو کندلی است. این الگو نشانه یک تغییر روند احتمالی از صعودی به نزولی است. کندل اول یک شمع بلند به رنگ سبز و به دنبال آن یک شمع کوچک قرمز یا سبز است که به طور کامل توسط بدنه شمعدان اول احاطه شده است. این الگو نشان می دهد که خرس ها بازار را در دست گرفته اند و می توانند باعث کاهش بیشتر قیمت ها شوند. یک الگو حاکی از یک سیگنال معکوس قوی است. برخی از معامله گران از این فرصت ها برای ورود به موقعیت های کوتاه در یک بازار با روند نزولی استفاده می کنند.

از سوی دیگر، هارامی صعودی یا گاوی نشان دهنده احتمال بازگشت روند از نزولی به صعودی است. کندل اول یک شمع بلند قرمز مایل به زرد است و به دنبال آن یک کندل کوچک سبز یا قرمز است که به طور کامل توسط بدنه کندل اول در برگرفته شده است. این الگو نشان دهنده پایان یک روند نزولی و آغاز یک روند صعودی است. این موضوع نشان دهنده آن است که گاوها اینجا هستند تا بمانند و بازار ممکن است قیمت های بالاتری را تجربه کند.

الگوی هارامی خرسی و گاوی

الگوهای ابرسیاه و خط نفوذی

الگوی ابر سیاه نشان دهنده بازگشت احتمالی روند از صعودی به نزولی است. اولین کندل یک شمع بلند سبز و صعودی است. کندل بعدی یک شمع قرمز مایل به قرمز است که از بالا باز می شود و در زیر نقطه وسط بدنه شمعدان قبلی بسته می شود. نام این الگو از چگونگی “ابری” کردن دستاوردهای کندل سبز توسط شمعدان قرمز گرفته است. این الگو که پس از یک روند صعودی رخ می دهد، نشان دهنده یک تغییر روند بالقوه است که می تواند منجر به ادامه کاهش قیمت داراییها شود.

الگوی خط نفوذی نشان‌دهنده بازگشت احتمالی روند از نزولی به صعودی است. اولین کندل یک شمع بلند قرمز مایل به زرد است. به دنبال آن یک کندل سبز صعودی است که در زیر شمع قبلی باز می شود و بالای نقطه وسط بدنه شمع اول بسته می شود. این الگو نشان می دهد که گاوها ممکن است بازار را تحت کنترل بگیرند، بنابراین این الگو میتواند منجر به کاهش بیشتر قیمت ها شود. الگوی خط نفوذی برخلاف نام منحصر به فرد آن، دقیقاً مخالف الگوی ابر سیاه است.آموزش کار با نمودارهای کندل استیک رمزارزی

از کجا میتوان نمودارهای کندل استیک کریپتو را پیدا کرد؟

چندین پلتفرم آنلاین و صرافی وجود دارد که می توانید نمودار کندل استیک کریپتو را پیدا کنید. در اینجا چند گزینه محبوب آورده شده است:

تریدینگ ویو – یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های نمودارگیری، TradingView است که نمودارهای کندل استیک را برای ارزهای دیجیتال مختلف ارائه می‌کند. برای تجزیه و تحلیل حرکات قیمت می توانید به نمودارهای لحظه ای و ابزارهای تحلیل تکنیکال دسترسی داشته باشید.

صرافی های ارز دیجیتال – پلتفرم های معاملاتی مانند Coinbase و Binance نیز نمودارهایی را برای ارزهای دیجیتال مختلف ارائه می دهند. می‌توانید به نمودارها برای بازه‌های زمانی مختلف دسترسی داشته باشید، داده‌های حجم معاملات را مشاهده کنید و الگوهای مختلف کندل‌های کریپتو را تحلیل کنید.

تحلیلگرهای دادها – سایت‌هایی مانند CoinMarketCap و CryptoCompare داده‌های بازار ارزهای دیجیتال، از جمله نمودارهای کندل، شاخص ترس و طمع، و موارد دیگر را برای ارزهای دیجیتال مختلف ارائه می‌کنند. با چنین سایت‌های جمع‌آوری داده‌ها، می‌توانید به نمودارها برای بازه‌های زمانی مختلف و همچنین مشاهده سایر داده‌های معاملاتی دسترسی داشته باشید.

شایان ذکر است که پلتفرم‌های مختلف ممکن است ابزارها و ویژگی‌های متفاوتی برای نمودار ارائه دهند، بنابراین انتخاب یکی که متناسب با نیازها و ترجیحات شما باشد مهم است.

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. همینطور کاربران می توانند نسبت به خرید گیفت کارت، پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی با بهترین قیمت ها اقدام کنند. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و تتر می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: ارز دیجیتال چیست + آموزش مفاهیم پایه

نوشته آموزش کار با نمودارهای کندل استیک رمزارزی اولین بار در نوین ارز | صرافی ارزهای دیجیتال. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها