تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :آموزش کامل کار با تراست ولت

  • کد خبر : 2612318
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۱
لورس :آموزش کامل کار با تراست ولت
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از پیش‌نیازهای ضروری برای فعالیت در بازار جذاب کریپتو کارنسی، استفاده از یک کیف پول امن برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال کاربران است، یکی از محبوب‌ترین این ولت‌ها، تراست ولت است که بسیاری از تریدرهای ایرانی از آن استفاده می‌کنند.
آموزش کار با تراست ولت و نحوه کار با آن یکی از چالش‌های بسیاری از افراد فعال در بازار کریپتو کارنسی است تا با استفاده از این ولت امن، بتوانند به راحتی و بدون دغدغه در این بازار، فعالیت کنند.
ما در این مقاله در مورد کیف‌پول trust wallet و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد و در بخش آموزش کار با تراست ولت، برخی از مهم‌ترین کاربردهای این کیف پول محبوب را آموزش خواهیم داد.
آموزش کار با تراست ولت برای شروع کار با تراست ولت از ابتدا و نصب نرم‌افزار آن آغاز می‌کنیم و سپس نحوۀ انجام‌دادن کارهای مختلف با آن را بررسی می‌کنیم.
نصب و راه‌اندازی تراست ولت قبل از آموزش کار با تراست ولت، اولین مرحله برای استفاده از آن، نصب و راه اندازی این کیف پول است، برای این منظور می‌توانید اپلیکیشن آن را متناسب با سیستم عامل تلفن همراه هوشمند خود از سایت آن، یا از پلتفرم‌های معتبری مثل گ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از پیش‌نیازهای ضروری برای فعالیت در بازار جذاب کریپتو کارنسی، استفاده از یک کیف پول امن برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال کاربران است، یکی از محبوب‌ترین این ولت‌ها، تراست ولت است که بسیاری از تریدرهای ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

آموزش کار با تراست ولت و نحوه کار با آن یکی از چالش‌های بسیاری از افراد فعال در بازار کریپتو کارنسی است تا با استفاده از این ولت امن، بتوانند به راحتی و بدون دغدغه در این بازار، فعالیت کنند.

ما در این مقاله در مورد کیف‌پول trust wallet و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد و در بخش آموزش کار با تراست ولت، برخی از مهم‌ترین کاربردهای این کیف پول محبوب را آموزش خواهیم داد.

بخوانید  عرضه 1.6 میلیارد اتر به شبکه آزمایشی Holešky اتریوم

آموزش کار با تراست ولت

برای شروع کار با تراست ولت از ابتدا و نصب نرم‌افزار آن آغاز می‌کنیم و سپس نحوۀ انجام‌دادن کارهای مختلف با آن را بررسی می‌کنیم.

نصب و راه‌اندازی تراست ولت

قبل از آموزش کار با تراست ولت، اولین مرحله برای استفاده از آن، نصب و راه اندازی این کیف پول است، برای این منظور می‌توانید اپلیکیشن آن را متناسب با سیستم عامل تلفن همراه هوشمند خود از سایت آن، یا از پلتفرم‌های معتبری مثل گوگل استور یا اپ استور دانلود کنید و یا افزونه مربوط به آن را به مرورگر سیستم خود اضافه کنید.

بعد از دانلود اپلیکیشن، گام به گام مراحل نصب را دنبال کنید تا برنامه trust wallet، با موفقیت روی گوشی همراه هوشمند شما نصب شود.

با نصب این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی اپلیکیشن را باز کنید تا صفحه ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده شود.

در ادامه با آموزش تراست ولت اندروید همراه ما باشید.

استفاده از تراست ولت

پس از نصب و فعالسازی اپلیکیشن trust wallet، به آموزش تراست والت می‌رسیم. می‌توانید به روش‌های مختلف مثل ترید یا استیکینگ رمزارز، از این نرم‌افزار، برای کسب درآمد در بازار کرپیتو کارنسی استفاده کنید.

بخوانید  روش هایی برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

در ادامه این بخش، برخی از مهم‌ترین کاربردهای این ولت را گام‌به‌گام آموزش خواهیم داد.

افزودن توکن جدید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که با تراست ولت می‌توان انجام داد افزودن توکن جدید به ولت است. به‌طور پیش‌فرض ۳ توکن بیت‌کوین، اتریوم و BNB در trust wallet فعال هستند. برای افزودن توکن جدید به لیست رمزارزها، کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

مرحله اول: در صفحه اصلی برنامه، روی آیکن بالای صفحه که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است کلیک کنید.

افزودن توکن جدید

مرحله دوم: در گام بعدی، رمزارزهای متعددی که این ولت از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، نمایش داده می‌شود، تیک چک باکس رمزارزهای فعال به رنگ سبز است.
برای فعالسازی رمزارز مورد نظر خود کافی است نام آن را در کادر سرچ تایپ کرده و جست‌وجو کنید و بعد از یافتن آن، مطابق شکل زیر تیک چک باکس آن را فعال کنید.

 تیک چک باکس رمزارز خود را فعال کنید

خرید رمزارز در تراست ولت

یکی از مهم‌ترین کاربردهای کیف پول‌های دیجیتالی، امکان خرید رمزارز است.

تراست ولت از تعداد زیادی رمزارز پشتیبانی می‌کند. برای خرید رمزارز مورد نظر خود در این اپلیکیشن، کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

بخوانید  افزایش ۵۰ درصدی تعداد میلیونرهای توکن BONE شیبا به لطف شیباریوم!

مرحله اول: در صفحه اصلی اپلیکیشن، نوع ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید، به عنوان مثال در تصویر زیر ما قصد خرید BNB را داریم؛ پس روی آن کلیک می‌کنیم.

نوع ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید

مرحله دوم: در صفحه مربوط به ارز دیجیتال مورد نظر، روی بخش Buy کلیک می‌کنیم.

روی بخش Buy کلیک می‌کنیم

مرحله سوم: در مرحله آخر هم مقدار ارز دیجیتالی که قصد خرید دارید و شیوه پرداخت آن را تعیین کنید؛ سپس روی گزینه NEXT کلیک می‌کنید تا خرید انجام شود.

روی گزینه NEXT کلیک می‌کنید

در تصویر زیر ۱۵۰ دلار ارز دیجیتال BNB خریداری می‌شود که این مبلغ از طریق درگاه MoonPay پرداخت خواهد شد.

ارسال رمزارز به ولت دیگران

یکی از مهم‌ترین کاربردها برای آموزش کار با تراست ولت، انتقال رمزارز از طریق این کیف پول است. برای این منظور کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:
مرحله اول: در صفحه نخست برنامه، رمزارز مورد نظر خود که قصد انتقال آن را دارید، انتخاب کنید.

رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید

اگر رمزارز مورد نظر در ولت شما فعال نیست، می‌توانید با انجام مراحلی که برای افزودن توکن جدید در بخش قبلی بیان کردیم، آن را به لیست توکن‌های فعال کیف پول خود اضافه کنید.

مرحله دوم: در صفحه مربوط به رمزارز مورد نظر روی گزینه send کلیک کنید.

بخوانید  هشدار جدید انجمن بلاکچین ایران درباره کانال‌های سیگنال‌دهی ارز دیجیتال در تلگرام!

روی گزینه send کلیک کنید

در تصویر زیر، ما قصد داریم مقداری بیت‌کوین را به حساب شخص دیگری منتقل کنیم.

مرحله سوم: در این مرحله باید آدرس کیف پول مقصد و مقدار رمزارزی را که می‌خواهید انتقال دهید، تعیین کنید.

برای این منظور در کادر Recipient Address، آدرس ولت مقصد را وارد کنید یا با کلیک روی آیکن سمت راست این کادر که با رنگ قرمز در تصویر زیر مشخص شده است، تصویر QRCODE آن را اسکن کنید.

در کادر دوم هم میزان ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن را دارید، وارد کنید. با کلیک روی دکمه MAX، در این کادر، همه موجودی مربوط به آن رمزارز برای انتقال وارد می‌شود.

بعد از تعیین آدرس کیف پول مقصد و میزان ارز دیجیتال انتقالی، روی دکمه NEXT کلیک کنید تا فرآیند انتقال انجام شود.

آدرس کیف پول مقصد و مقدار رمزارز را تعیین کنید.

نحوه دریافت رمزارز در Trust Wallet

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزش کار با تراست ولت، نحوه دریافت رمزارز در این کیف پول دیجیتالی است. برای این منظور کافی است مراحل زیر را به صورت مرحله‌به‌مرحله انجام دهید:

گام اول: در صفحه اصلی برنامه مطابق تصویر زیر ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دریافت رمزارز در Trust Wallet

گام دوم: در صفحه مربوط به آن رمزارز، همان طور که در تصویر زیر مشخص شده است، روی گزینه receive کلیک کنید.

بخوانید  پرفکت مانی

روی گزینه receive کلیک کنید

گام سوم: در گام آخر هم آدرس کیف پول شما به صورت تصویر QRCODE و رشته‌ای نمایش داده می‌شود. می‌توانید آن را با دیگران به اشتراگ بگذارید تا با استفاده از همین آدرس، برای شما رمزارز ارسال کنند و شما آن را در ولت خود دریافت کنید.

آدرس کیف پول شما به صورت تصویر QRCODE

البته به این نکته توجه داشته باشید که آدرس ولت شما برای ارزهای دیجیتال مختلف متفاوت است. به‌عنوان مثال آدرسی که در تصویر بالا نمایش داده شده است، برای دریافت بیت‌کوین است و با استفاده از آن نمی‌توان سایر رمزارزها مثل اتریوم یا دوج‌کوین را دریافت کرد.

نحوه یافتن عبارت بازیابی در trust wallet

یکی از سرفصل‌های مهم برای آموزش کیف پول تراست ولت، نحوه یافتن عبارت بازیابی آن است که برای این منظور باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: در صفحه ابتدایی اپلیکیشن روی گزینه settings کلیک کنید تا به بخش تنظیمات منتقل شوید.

روی گزینه settings کلیک کنید

مرحله دوم: در بخش تنظیمات روی بخش wallets کلیک کنید تا به صفحه ولت‌ها بروید.

روی بخش wallets کلیک کنید

مرحله سوم: در بخش ولت‌ها، روی آیکن info مربوط به ولت مورد نظر خود کلیک کنید تا به صفحه آن منتقل شوید.

بخوانید  ۴ روشی که از هوش مصنوعی می‌توان برای افزایش سود در سرمایه‌گذاری استفاده کرد

روی آیکن info مربوط به ولت مورد نظر خود کلیک کنید

مرحله چهارم: در این مرحله، روی گزینه show secret phrase برای نمایش عبارت بازیابی کلیک کنید.

روی گزینه show secret phrase برای نمایش عبارت بازیابی کلیک کنید

مرحله پنجم: در این مرحله، نکات امنیتی درمورد عبارت بازیابی بیان می‌شود. پس از مطالعه، تیک چک‌باکس I understand this risks را بزنید و روی دکمه continue کلیک کنید.

روی دکمه continue کلیک کنید

مرحله ششم: در این مرحله عبارت بازیابی شامل ۱۲ کلمه منحصربه‌فرد به شما نمایش داده می‌شود این عبارت را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید و در یک جای امن قرار دهید.

Swap رمزارز در تراست ولت

یکی از کاربردهای جذاب اپلیکیشن Trust wallet که برای آموزش کامل تراست ولت باید به آن اشاره کنیم امکان تبدیل رمزارزها به یکدیگر یا اصطلاحا swap است.

برای تبدیل ارز دیجیتالی در تراست‌ولت، کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام انجام دهید:

گام اول: در صفحه اصلی اپلیکیشن مطابق تصویر زیر روی گزینه Discover در پایین صفحه کلیک کنید:

روی گزینه Discover در پایین صفحه کلیک کنید

گام دوم: در بخش Discover، می‌توانید از برنامه های غیرمتمرکز استفاده کنید، ما در این بخش از برنامه‌های غیرمتمرکز یا اصطلاحا DeFi، برای سواپ استفاده می‌کنیم که برای این کار، از برنامه uniswap exchange استفاده می‌کنیم، پس برای سواپ روی لینک آن کلیک می‌کنیم.

برای سواپ روی لینک آن کلیک می‌کنیم

گام سوم: در صفحه یونی سواپ، برای اتصال trust wallet به دکس، روی گزینه connect در بالای صفحه کلیک می‌کنیم.

بخوانید  آموزش نحوه ورود به بازار ارزهای دیجیتال

روی گزینه connect در بالای صفحه کلیک می‌کنیم.

گام چهارم: در این مرحله باید نوع کیف پولی را که می‌خواهید به ایندکس متصل شود، انتخاب کنید. برای این منظور روی دکمه Browse Wallet کلیک کنید و سپس trust wallet را انتخاب کنید.

روی دکمه Browse Wallet کلیک کنید

گام پنجم: با اتصال یونی سواپ به trust wallet، می‌توان از کاربردهای آن استفاده کرد که یکی از این کاربردها، امکان تبدیل رمزارزها به یکدیگر است برای این منظور می‌توانید از بخش swap برنامه یونی سواپ استفاده کنید.

برای این منظور در کادر بالا، نوع رمزارزی که قصد سواپ آن را دارید تعیین کنید، در کادر پایین هم نوع ارز دیجیتالی که قصد تبدیل به آن را دارید، انتخاب کنید.

کادر بالا و کادر پایین را پر کنید

نحوه بازیابی تراست ولت

در مواقع ضروی ممکن است نیاز باشد ولت خود را بازیابی کنید مثلا ممکن است بخواهید به این برنامه، در یک دیوایس دیگر دسترسی داشته باشید یا گوشی هوشمندی که اپلیکیشن trust wallet روی آن نصب است خراب شود، در این شرایط باید اقدام به بازیابی trust wallet کنید.

بازیابی تراست ولت با استفاده از عبارت بازیابی به راحتی قابل انجام است، برای اطلاع از جزییات و مراحل این کار می‌توانید مقاله نحوه بازیابی کیف پول تراست ولت را مشاهده کنید.

بخوانید  آیا واقعا بیت کوین در حال سقوط است؟

استیک رمزارز با استفاده از trust wallet

یکی از جدیدترین روش‌های کسب درآمد در بازار کریپتو کارنسی، سپرده‌گذاری یا استیکینگ رمزارز است، این روش جذاب، می‌تواند یک روش کسب درآمد منفعلانه باشد.

با استیکینگ ارز دیجیتال، می‌توان با نگه‌داری رمزارز در استخرها، در دوره‌های زمانی مشخص، مقداری رمزارز به عنوان سود دریافت کرد.

امکان استیکینگ رمزارز با استفاده از trust wallet، به راحتی وجود دارد که برای اطلاع از جزییات و مراحل این کار، می‌توانید محتوای استینگ کاردانو چیست را بررسی کنید.

مزایا و معایب تراست ولت

در این بخش از مقاله، برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب این ولت را بیان خواهیم کرد.

از جمله مهم‌ترین مزایای این ولت محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن رابط کاربری ساده که حتی افراد مبتدی هم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند
  • پشتیبانی از بیش از ۷۰ شبکه بلاک‌چین و بیش از ۴٫۵ میلیون ارز دیجیتال متنوع
  • ارائه امکانات متنوع و کاربردی مثل استیکینگ و سواپ
  • امکان کنترل کامل کاربر بر دارایی‌های دیجیتال

با وجود مزایای جذابی که تراست ولت دارد، این کیف پول معایبی هم دارد که برخی از مهم‌ترین این معایب شامل موارد زیر است:

  • اگر کاربر عبارت بازیابی این کیف پول را گم کند و هیچ دسترسی به این ولت نداشته باشد، عملا دارایی‌های دیجیتال او از بین می‌رود (البته همین موضوع امنیت تراست‌ولت را تأمین می‌کند!)
  • این کیف پول نسبت به ولت‌های سخت‌افزاری از امنیت کمتری برخوردار است و با توجه به این که برای استفاده از آن حتما باید به اینترنت متصل بود، احتمال این که در معرض حملات فیشینگ قرار بگیرد، بیشتر است.
بخوانید  هک حساب کاربری ویتالیک بوترین در پلتفرم ایکس و سرقت دارایی های کاربران

آیا ایرانی‌ها می‌توانند از تراست ولت استفاده کنند؟

خوشبختانه، با وجود تحریم‌هایی که استفاده از برنامه‌های مالی جهانی را مشکل‌ساز کرده است، trust wallet به کاربرانی که ساکن ایران هستند هم خدمات ارائه می‌دهد و می‌توانید از این ابزار محبوب، بدون مشکل، برای فعالیت در بازار کریپتو کارنسی استفاده کنید.

چرا تراست ولت امن است؟

Trust wallet به‌دلیل ویژگی‌های امنیتی خاصی که دارد امکان نفوذ به آن بسیار پایین است و یکی از امن‌ترین ولت‌های نرم‌افزاری است.
از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی trust wallet، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کیف‌پول جزء ولت‌های حضانتی به حساب می‌آید، یعنی عبارت بازیابی و رمز عبور آن فقط در اختیار کاربر قرار داده می‌شود و حتی تیم پشتیبانی این نرم‌افزار هم به این عبارت دسترسی ندارد
  • می‌توان برای ورود به اپلیکیشن آن یک رمز عبور ۶ کاراکتری تعیین کرد تا در صورت سرقت گوشی همراه، دیگران امکان ورود به اپلیکیشن را نداشته باشند
  • امکان ایجاد یک لایه امنیتی اضافی با استفاده از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره در اپلیکیشن آن وجود دارد.
  • از بخش تنظیمات اپلیکیشن، می‌توان زمان قفل خودکار برنامه را کاهش داد تا احتمال سوءاستفاده دیگران از آن کاهش یابد.
بخوانید  ۴ روشی که از هوش مصنوعی می‌توان برای افزایش سود در سرمایه‌گذاری استفاده کرد

برای استفاده از این کیف پول باید حتما به اینترنت متصل بود. به این نوع ولت‎ها، اصطلاحا کیف‌پول گرم یا hot wallet می‌گویند. همین ویژگی می‌تواند یک نقطه ضعف امنیتی برای trust wallet باشد؛ زیرا با اتصال به اینترنت، احتمال گرفتار شدن در دام حملات فیشینگ بیشتر خواهد بود.

خط آخر

با استفاده از trust wallet، می‌توانید به راحتی دارایی‌های دیجیتالی خود را مدیریت کنید و از راه‌های مختلف، از بازار جذاب کریپتو کارنسی درآمد کسب کنید.
ما در این مقاله به آموزش کار با تراست ولت پرداختیم و مزایا و معایب آن را به طور خلاصه بیان کردیم. اگر نکته یا مسئله‌ای همچنان باقی مانده است، با ما در میان بگذارید تا پاسخ بدهیم.

The post آموزش کامل کار با تراست ولت appeared first on وبلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها