تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :آموزش کامل کیف پول لجر: مزایا، تنظیمات و نکات امنیتی

  • کد خبر : 2637750
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
لورس :آموزش کامل کیف پول لجر: مزایا، تنظیمات و نکات امنیتی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

لجر یک برند بسیار معروف در حوزه کیف پول‌های ارز دیجیتال است که کیف پول‌های سخت افزاری با امنیت بالایی را تولید می‌کند. این برند، در حال حاضر، دارای ۵ مدل کیف پول سخت‌افزاری است که هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی را دارند. از مهم‌ترین ویژگی کیف پول لجر، امنیت بسیار بالا برای دارایی‌های دیجیتال است. اگر دارایی‌های دیجیتال باارزشی را دارید، حتما باید مانند معامله‌گران حرفه‌ای، دارایی خود را در کیف پول سخت افزاری لجر ذخیره کنید. برای آشنایی کامل با کیف پول لجر و نحوه استفاده از آنها، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
کیف پول لجر چیست؟ کیف پول لجر (Ledger Wallet) یک کیف پول سخت افزاری یا سرد است که به شما امکان ذخیره‌سازی انواع دارایی‌های دیجیتال در یک محیط امن را می‌دهد. تمام کیف پول‌های سخت افزاری، شکلی فیزیکی دارند و دارایی شما مستقیما در همان کیف پول فیزیکی ذخیره‌سازی می‌شود. اما کیف پول سخت افزاری دقیقا چیست؟
به طور کلی، هر آدرس در شبکه بلاکچین دارای یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. کلید عمومی دقیقا همان آدرس یا لینکی است که شما برای دیگران ارسال می‌کنید تا آنها، از طریق این کلید..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

لجر یک برند بسیار معروف در حوزه کیف پول‌های ارز دیجیتال است که کیف پول‌های سخت افزاری با امنیت بالایی را تولید می‌کند. این برند، در حال حاضر، دارای ۵ مدل کیف پول سخت‌افزاری است که هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی را دارند. از مهم‌ترین ویژگی کیف پول لجر، امنیت بسیار بالا برای دارایی‌های دیجیتال است. اگر دارایی‌های دیجیتال باارزشی را دارید، حتما باید مانند معامله‌گران حرفه‌ای، دارایی خود را در کیف پول سخت افزاری لجر ذخیره کنید. برای آشنایی کامل با کیف پول لجر و نحوه استفاده از آنها، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کیف پول لجر چیست؟

کیف پول لجر (Ledger Wallet) یک کیف پول سخت افزاری یا سرد است که به شما امکان ذخیره‌سازی انواع دارایی‌های دیجیتال در یک محیط امن را می‌دهد. تمام کیف پول‌های سخت افزاری، شکلی فیزیکی دارند و دارایی شما مستقیما در همان کیف پول فیزیکی ذخیره‌سازی می‌شود. اما کیف پول سخت افزاری دقیقا چیست؟

به طور کلی، هر آدرس در شبکه بلاکچین دارای یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. کلید عمومی دقیقا همان آدرس یا لینکی است که شما برای دیگران ارسال می‌کنید تا آنها، از طریق این کلید، ارز دیجیتال برای شما بفرستند. اما کلید خصوصی، چیزی فراتر از این حرف‌ها است. شما به کمک کلید خصوصی، امنیت ارز دیجیتال خود را تضمین می‌کنید. با کلید خصوصی که تنها باید در اختیار خودتان باشد، می‌توانید به دارایی‌های ذخیره شده روی آن آدرس دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب، اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، دیگر نمی‌توانید به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید یا آنها را کنترل کنید.

کیف پول سخت افزاری، یک کیف پول امن برای دارایی‌های دیجیتال است. این کیف پول، برای هر آدرس بلاک چین، کلیدهای خصوصی جدیدی تولید می‌کند. همچنین، درون کیف پول یک چیپ الکترونیکی وجود دارد که امکان دسترسی به کلمات بازیابی را به شما می‌دهد. این کلمات، راهی برای رسیدن به کلیدهای خصوصی دستگاه هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های یک کیف پول سخت افزاری، استفاده از کلیدهای خصوصی شما برای انجام یک تراکنش است. در صورتی که فرد دیگری نمی‌تواند با کیف پول شما تراکنش انجام دهد.

کیف پول لجر، یکی از همین کیف پول‌های سخت افزاری است که همه این ویژگی‌ها را به همراه چندین مزیت دیگر، دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کیف پول لجر، محافظت از دارایی‌ها در برابر حملات و تهدیدات است. در واقع، روی کیف پول لجر، سیستم‌عامل اختصاصی لجر نصب شده است که وظیفه دارد تا از دارایی شما در برابر این حملات محافظت کند. از آن‌جایی که پس از ذخیره‌سازی دارایی در کیف پول لجر، دارایی به یک محیط سرد و به دور از دسترس اینترنت نگهداری می‌شود، احتمالا بروز حملات و تهدیدات کمتر است. همچنین، انواع کیف پول‌های لجر، دارای چیپ حرفه‌ای و امن Secure Element هستند که امنیت کیف پول‌های لجر را افزایش می‌دهد.

کیف پول دسکتاپ چیست؟ اسکورت ارزهای دیجیتال در کامپیوتر یا لپتاپ

کیف پول لجر، امکان گذاشتن رمز عبور هم دارد. تنها کافی است که برای کیف پول خود، یک رمز ورود یا PIN مشخص کنید. در این صورت، اگر کیف پول شما گم شود یا به سرقت برود، هیچ فردی نمی‌تواند به دارایی‌های درون آن کیف پول دسترسی پیدا کند. در حال حاضر، لجر دارای ۵ مدل کیف پول سخت افزاری است که هر یک از آنها، دارای ویژگی‌های و مزیت‌های متفاوتی هستند. در ادامه به همه مدل‌های کیف پول سخت افزاری لجر، می‌پردازیم.

ویژگی‌های کیف پول لجر

ویژگی‌های لجر

برند لجر، تقریبا از سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و تا به امروز، محصولات مختلفی را به بازار عرضه کرد. هر یک از محصولات لجر، در زمینه فعالیت خود، بهترین بوده‌اند و همگی امتحان خود را پس داده‌اند. از این رو، نمی‌توان از کیف پول‌های لجر، توقع یک محصول بد و بی کیفیت را داشت. تاکنون نیز اخبار و نظرات بسیار خوبی از کیف پول‌های سخت افزاری این برند منتشر شده است.

یکی از ویژگی های مهم کیف پول لجر، در مقایسه با دیگر کیف پول‌های سخت افزاری، قیمت مناسب است. از آن‌جایی که معمولا کیف پول‌های سخت افزاری قیمت بالایی دارند، بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال به سمت آن نمی‌روند ولی کیف پول‌های لجر، همیشه با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند و امنیت بالایی دارند. در حال حاضر، بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های لجر استفاده می‌کنند و دارایی‌های خود را در آن قرار می‌دهند. تمام مدل‌های کیف پول لجر دارای چیپ و صفحه نمایش است که به افزایش امنیت و راحتی در استفاده کاربران کمک می‌کند.

کیف پول کاغذی چیست؟ ذخیره بیت کوین روی کاغذ!

به عنوان مثال، صفحه نمایش برخی از اطلاعات مربوط به تراکنش را به شما نمایش می‌دهد. شما پس از بررسی آنها، می‌توانید تایید یا عدم تایید انجام دهید. امنیت بالا، استفاده نسبتا آسان و قیمت مناسب، از ویژگی کیف پول لجر است که باعث شده تا برند لجر، به یکی از پرفروش‌ترین برندهای کیف پول سخت افزاری در جهان تبدیل شود. البته، مدل‌های جدیدتری از کیف پول‌های لجر، ویژگی‌های بیشتر و پیشرفته‌تری هم دارند. به عنوان مثال، کیف پول لجر نانو ایکس، امکان برقراری ارتباط از طریق بلوتوث را دارد. شما می‌توانید آن را مانند یک تلفن همراه هوشمند، با خود حمل کنید. البته، برخی از متخصصان معتقدند که اضافه شدن امکان بلوتوث به کیف پول لجر، امنیت کیف پول‌های لجر را تا حد زیادی کاهش داده است. چرا که بسیاری از سرقت‌ها می‌تواند از طریق برقراری ارتباط بلوتوثی انجام شود و به طور کلی، امنیت دارایی‌های شما را به خطر بیندازد.

مزایا و معایب کیف پول لجر

مزایا و معایب لجر

همان‌طور که اشاره کردیم، برند لجر یکی از بهترین برندها در کیف پول‌های سخت افزاری است؛ ولی این موضوع، دلیلی بر این نیست که کیف پول‌های لجر هیچ معایبی نداشته باشند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصان، معایبی هم در عملکرد کیف پول‌های لجر وجود دارد که البته، با کمی آگاهی، می‌توان از خطرات آنها جلوگیری کرد. نکته مهم این است که اگر نسبت به این معایب و حتی مزیت‌های کیف پول لجر خود آگاه باشید، می‌توانید بررسی کیف پول سخت افزاری لجر را به طور دقیق‌تری انجام دهید.

در سال۲۰۲۴ از چه کیف پول‌هایی برای ذخیره رمز ارزها استفاده کنیم؟ آشنایی با بهترین والت‌های کریپتویی

مزایای کیف پول لجر

اولین و مهمترین مزیت کیف پول سخت افزاری لجر، این است که دقیقا مانند یک گاو صندوق در دنیای واقعی عمل می‌کند. همان‌طور که گاو صندوق امنیت بالایی دارد، کیف پول لجر نیز امنیت بالایی را به شما ارائه می‌دهد. با خیالی آسوده می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را برای مدت زمان طولانی در آن نگهداری کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های کیف پول لجر، عدم دسترسی دائم کیف پول به اینترنت است. در واقع، شما هر زمانی که قصد انجام تراکنشی را داشته باشید، می‌توانید کیف پول را به اینترنت متصل کنید. در غیر این صورت، کیف پول هیچ دسترسی به اینترنت ندارد و همین موضوع، احتمال هک شدن و سرقت دارایی‌های شما را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، در کیف پول‌های نرم افزاری، زمانی که سیستم شما به یک بدافزار یا ویروس آلوده شود، هکر به سادگی می‌تواند کلیدهای خصوصیتان را به دست آورد؛ ولی در کیف پول سخت افزاری لجر به این شکل نیست. اصلا دسترسی به اینترنتی وجود ندارد که بدافزار امکان ورود به کیف پول را پیدا کند.

در کیف پول لجر Nano S، کلیدهای خصوصی شما در یک دستگاه فیزیکی ذخیره می‌شوند. از آن‌جایی هم که این دستگاه همیشه آفلاین است و هیچ دسترسی به اینترنت ندارد، هیچکسی نمی‌تواند کلیدهای خصوصی شما را از طریق اتصال اینترنت به دست آورد. البته، در زمان‌هایی که قصد انجام تراکنش دارید و دستگاه را به اینترنت متصل می‌کنید، باید خیلی مراقب باشید.

یکی دیگر از مزیت‌های کیف پول لجر، امکان تعیین کد ورود یا PIN است. همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، در هنگام انجام تنظیمات اولیه کیف پول، یک کد ورود ۴ رقمی از شما درخواست می‌شود. این پین کد، کد ورود به کیف پول است و حتی اگر کیف پول شما دزدیده شود، فرد بدون داشتن پین کد ۴ رقمی نمی‌تواند به دارایی‌های درون آن دسترسی پیدا کند.

علاوه بر پین کد ۴ رقمی، یک عبارت بازیابی هم در کیف پول‌های لجر وجود دارد که ۲۴ رقمی است. در زمانی که شما پین کد خود را فراموش کرده باشید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. عبارت بازیابی را وارد کرده و یک پین کد جدید برای کیف پول خود مشخص کنید. دقت کنید که عبارت بازیابی خود را در یک جای امن یادداشت کنید. این عبارت بازیابی، نباید در دست فرد دیگری باشد یا گم شود.

یکی دیگر از مزیت‌های کیف پول‌های لجر، به کارگیری از محافظ‌های بادوام برای جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی به بدنه کیف پول است. در مدل لجر Nano S، از فولاد ضد زنگ و روکش سیلیکونی استفاده شده که می‌تواند آسیب‌های وارد شده به دستگاه در اثر ضربه را تا حد زیادی کاهش دهد. پس، اگر کیف پول از دستتان بیفتد نیز آسیب چندانی نمی‌بیند. توسعه دهندگان کیف پول‌های لجر، هر روز در حال انجام تست روی امنیت کیف پول‌ها هستند و به روزرسانی‌های منظمی از سیستم عامل لجر منتشر می‌کنند.

معایب کیف پول لجر

از مهم‌ترین معایب کیف پول سخت افزاری لجر، هزینه آن است. در واقع، تمام کیف پول‌های سخت افزاری، برخلاف کیف پول‌های نرم افزاری، رایگان نیستند و شما باید برای خرید دستگاه، هزینه‌ای را پرداخت کنید. البته، باز هم قیمت کیف پول لجر، در مقایسه با دیگر کیف پول‌های سخت افزاری، خیلی کمتر و مناسب‌تر است. در حال حاضر، قیمت کیف پول لجر در وب سایت کیف پول لجر، تقریبا ۵۹ یورو است. ما به دلیل تحریم‌های موجود، نمی‌توانیم این کیف پول را به طور مستقیم از لجر خریداری کنیم و باید آن را واردکنندگان این کیف پول بخریم. البته، در هنگام خرید کیف پول لجر، باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. چرا که بسیاری از فروشندگان خرد، ممکن است که ویروسی را در کیف پول لجر شما نصب کرده باشند و به کلیدهای خصوصی شما دسترسی پیدا کنند.

یکی دیگر معایب مهم کیف پول لجر، پیچیدگی در استفاده از آن است. با وجود اینکه این کیف پول رابط کاربری ساده‌تری نسبت به دیگر کیف پول‌های سخت افزاری دارد ولی باز هم، مناسب استفاده افراد مبتدی نیست. اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید، بهتر است که از کیف پول‌های نرم افزاری استفاده کنید. در کیف پول‌های نرم افزاری، ساده‌تر و سریع‌تر می‌توانید تراکنش انجام دهید.

همچنین، فراموش نکنید که برای استفاده از کیف پول لجر، نیازمند مطالعه کتابچه راهنما یا دیدن آموزش‌های لازم هستید. در ادامه این مقاله، به یک آموزش مختصر از استفاده از کیف پول لجر می‌پردازیم که با کمک آن می‌توانید به راحتی کیف پول خود را راه‌اندازی کنید.

انواع کیف پول لجر

انواع کیف پول لجر

کیف پول لجر در حال حاضر دارای ۵ مدل مختلف است. هر یک از انواع مدل های کیف پول لجر، در سال‌های مختلفی وارد بازار شده‌اند و امکانات ویژه‌ای دارند. شرکت لجر تلاش می‌کند تا همه عیب و نقص‌های مدل‌های قبلی کیف پول خودش را در مدل‌های جدیدتر بهبود ببخشد. قطعا شما هم متوجه می‌شوید که در مدل‌های جدیدتر کیف پول لجر، امکانات و قابلیت‌های بیشتری وجود دارد.

کیف پول لجر Nano S

این کیف پول لجر برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در حال حاضر، از کیف پول‌های مشهور لجر است. لجر Nano S اولین کیف پول سخت افزاری این برند بود و توقع می‌رفت که کم و کاستی‌های زیادی داشته باشد. در حال حاضر، این کیف پول به قیمت ۵۹ دلار به فروش می‌رسد. با وجود تمام کم و کاستی‌های موجود در این کیف پول، فروش زیادی داشت و بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال از آن حمایت کردند.

ویژگی‌های کیف پول لجر Nano S:

  • دارای قابلیت مدیریت دارایی
  • امنیت بالا
  • استفاده از تراشه امن تایید شده برای افزایش امنیت دارایی‌ها
  • امکان ذخیره بین ۳ الی ۲۰ برنامه به طور همزمان
  • پشتیبانی از بیش از ۳۰۰۰ دارایی دیجیتال

کیف پول لجر Blue

کیف پول لجر بلو هم در نوامبر سال ۲۰۱۶، تقریبا همزمان با لجر نانو اس به بازار معرفی شد. این کیف پول در زمان معرفی خودش، یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری بود و بیشترین تجهیزات امنیتی سخت افزاری را در دسترس داشت. به همین دلیل، به شدت مورد استقبال کاربران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال قرار گرفت. لجر بلو، به دلیل ابعاد بزرگی که داشت به بزرگ‌ترین کیف پول سخت افزاری بیت کوین معروف شد. این کیف پول ابعادی برابر با ۹۷*۶۸*۱۰ میلی متر و وزن ۹۰ گرم را دارد. البته، علاوه بر ابعاد بزرگ، بدنه بسیار مقاومی دارد که باعث می‌شود تا با خیالی آسوده آن را در کوله پشتی خود جا به جا کنید. به مرور زمان، همین ابعاد بزرگ و وزن بالا در لجر بلو، باعث شد تا مدل‌های بالاتر کیف پول‌های لجر، بیشتر دیده شوند و لجر بلو از رده خارج شود.

ویژگی‌های کیف پول لجر Blue:

  • امنیت بالا
  • دارای تجهیزات امنیتی پیشرفته
  • دارای نمایشگر LED
  • ساخت بادوام و بدنه محکم
  • ابعاد بزرگ و وزن بالا

کیف پول لجر Nano X

این کیف پول یک مدل از لجر Nano S بالاتر است و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد. کیف پول لجر نانو ایکس، در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مدل از کیف پول‌های لجر است. تقریبا قیمتی معادل با ۱۱۹ دلار را دارد. یکی از قابلیت‌های اضافه شده و جدید به این کیف پول، قابلیت اتصال بلوتوثی است تا بتوانید دارایی‌های خود را در هر شرایطی و به کمک هر سیستمی مدیریت کنید.

ویژگی‌های کیف پول لجر Nano X:

  • افزایش میزان امنیت کیف پول
  • امکان نصب برنامه‌های بیشتر به صورت همزمان
  • اضافه شدن قابلیت اتصال بلوتوثی
  • دارای تراشه امن تایید شده

کیف پول لجر Stax

این مدل از کیف پول‌های لجر، مدل نسبتا جدیدتری است و قابلیت‌های پیشرفته‌تری دارد. کیف پول لجر استکس در مارس سال ۲۰۲۳، معرفی و به بازار عرضه شد. کیف پول لجر استکس مخصوص کاربران زنجیره‌ای هاردکور طراحی شده ولی تمام ویژگی‌های مدل‌های قبلی کیف پول لجر را هم دارد. این کیف پول از طریق اپلیکیشن Ledger Live کار می‌کند و برای استفاده از این کیف پول، حتما باید این اپلیکیشن را نصب کنید. همچنین، با NFTهای مبتنی بر اتریوم نیز سازگار است. در حال حاضر، این ولت با قیمت ۲۷۹ دلار به فروش می‌رسد که قیمت نسبتا بالاتری در مقایسه با مدل‌های قبلی لجر است.

ویژگی‌های کیف پول لجر Stax:

  • دارای صفحه لمسی برای کارکرد ساده‌تر
  • امکان استفاده از طریق نرم افزار Ledger Live
  • پشتیبانی بیش از ۵۰۰۰ دارایی دیجیتال
  • سازگار با دارایی NFT مبتنی بر اتریوم
  • دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته
  • دارای احراز هویت دومرحله‌ای برای افزایش امنیت دارایی‌ها
  • دارای تراشه امن تایید شده
  • قابلیت اتصال امن بلوتوثی
  • همراه با فناوری ضد تحریک

کیف پول لجر Nano S Plus

مدل جدیدتری از کیف پول‌های لجر که در چند وقت اخیر به بازار عرضه شد، مدل لجر نانو اس پلاس است. در حال حاضر، لجر اس پلاس، جدیدترین کیف پول لجر است. این کیف پول‌های دارای امکانات ویژه امنیتی است و قابلیت‌های زیادی در مقایسه کیف پول‌های لجر قبلی دارد. در واقع، این مدل، یک مدل پیشرفته‌تر در مقایسه با کیف پول لجر نانو اس است و به بهترین کیف پول لجر برای ارز دیجیتال شهرت دارد. پس، اگر در استفاده از لجر نانو اس با محدودیت‌هایی رو به رو هستید، بهتر است که لجر اس پلاس را امتحان کنید.

ویژگی‌های کیف پول Nano S Plus:

  • دارای تراشه CC EAL5+-Citified برای افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال و محافظت از دارایی‌ها
  • دارای ۱.۵ مگابایت فضای ذخیره‌سازی
  • پشتیبانی از حداکثر ۱۰۰ برنامه رمزنگاری

امنیت در کیف پول لجر

امنیت در کیف پول لجر

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، کیف پول‌های لجر، امنیت بالایی دارند و این امنیت به کمک تجهیزات امنیتی موجود در سیستم این کیف پول، تامین می‌شود. اما این تجهیزات دقیقا چه چیزهایی هستند که تا این حد امنیت کیف پول‌های لجر را بالا می‌برد؟

چیپ فناوری Secure Element و اهمیت آن

اولین و مهم‌ترین تجهیزات امنیتی به کار رفته در کیف پول‌های لجر، چیپ یا تراشه Secure Element است. این تراشه باعث جلوگیری از هک فیزیکی و دیگر حملات کیف پول شما می‌شود. از نمونه مشابه با این چیپ در سیم‌کارت‌ها، پاسپورت‌ها و کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود و امنیت خیلی بالایی دارد. کیف پول‌های لجر، تنها کیف پول‌های سخت افزاری هستند که از این چیپ در آنها استفاده می‌شود. چیپ Secure Element از کلیدهای خصوصی شما در برابر هر حمله‌ای محافظت می‌کند. برخی از این حملات، حملاتی از جمله حمله لیزری، حملات Power Glitch و دست‌کاری الکترومغناطیسی هستند که از طریق دست‌کاری در ولتاژ دستگاه انجام می‌شوند. این حملات به شدت خطرناک هستند و شما با استفاده از کیف پول‌های لجر در برابر حمله آنها مصون می‌شوید.

نکات امنیتی هنگام استفاده از کیف پول لجر

علاوه بر وجود تراشه Secure Element، نکات امنیتی دیگری هم در کیف پول لجر وجود دارد که امنیت دارایی شما را بالاتر می‌برد. این نکات امنیتی مربوط به هنگام استفاده از کیف پول می‌شوند و شما باید در هنگام آماده سازی کیف پول، آنها را در تنظیمات انجام دهید.

– پین کد کیف پول لجر

همان‌طور که در بالاتر هم اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های امنیتی مهم کیف پول لجر، امکان گذاشتن پین کد ۴ الی ۸ رقمی است. شما باید این پین کد را در هنگام راه‌اندازی کیف پول تعیین کنید. دقت کنید که این پین کد، نباید خیلی پیچیده و خیلی ساده باشد. با به طوری آن را انتخاب کنید که همیشه در ذهنتان بماند و امکان پیداکردن و حدس‌زدن آن برای دیگران وجود نداشته باشد. اگر پین کد کیف پول را تنظیم کنید، حتی در صورت سرقت کیف پول نیز کسی نمی‌تواند به دارایی‌های داخل آن دسترسی پیدا کند. برای حدس‌زدن پین کد، تنها ۳ بار فرصت وجود دارد و اگر ۳ مرتبه پین کد اشتباه وارد شود، کیف پول به صورت خودکار به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد و اطلاعات شما از درون آن پاک می‌شود. این فرصت کم برای آزمون و خطا، احتمال دسترسی افراد غریبه به اطلاعات داخل کیف پول را کم می‌کند و امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد.

– سیستم عامل Bolos

یکی دیگر از نکات امنیتی مهم به کار رفته در کیف پول لجر، استفاده از سیستم عامل سفارشی است. مدیریت اپلیکیشن‌های موجود در کیف پول لجر به عهده سیستم عامل است و این موضوع، نقش مهمی را در حفظ امنیت اطلاعات موجود در کیف پول ایفا می‌کند. کیف پول لجر از یک سیستم عامل سفارشی به نام Bolos استفاده می‌کند. این سیستم عامل به گونه‌ای طراحی شده که تمام برنامه‌های موجود در کیف پول را به صورت جدا نگهداری می‌کند. در این صورت، اگر یکی از برنامه‌ها با مشکل امنیتی رو به رو شود یا آلوده باشد، هیچ آسیبی به دیگر برنامه‌ها وارد نمی‌شود. همچنین، سیستم عامل Bolos به کاربران کیف پول لجر اطمینان می‌دهد که همه تراکنش‌ها در امنیت بالا انجام می‌شوند و هیچ اطلاعاتی از درون کیف پول به بیرون از آن نمی‌رود.

– نمایشگر Trusted Display

یکی از روش‌ها و ترفندهای هکرها برای فریب دادن شما، دستکاری صفحه نمایش موبایل‌ها و کامپیوترها از طریق اینترنت است. آنها از این روش استفاده می‌کنند و به سادگی شما را فریب می‌دهند. کیف پول لجر برای حل این مشکل از صفحه نمایش Trusted Display در خود استفاده می‌کند. این صفحه نمایش کاملا امن است و امکان هک و دستکاری آن از طرف هکرها وجود ندارد. هر بار که در کیف پول لجر، تراکنشی انجام می‌دهید، اطلاعات آن از طریق صفحه نمایش به شما نشان داده می‌شود. پس، هیچ نگرانی از سوی هک شدن صفحه نمایش در کیف پول‌های لجر وجود ندارد.

– نیروهای متخصص

یکی دیگر از عوامل امنیتی به کار رفته در تجهیزات کیف پول لجر، استفاده از نیروهای مختصص است. برند لجر دارای یک تیم متخصص و کارشناس در حوزه امنیت است. این کارشناسان همان هکرهای کلاه سفیدی هستند که امنیت نرم افزاری دستگاه‌های لجر را تامین می‌کنند. اعضای تیم امنیتی لجر با نام Ledger Donjon شناخته می‌شوند. آنها دائما در حال انجام تست و بررسی امنیت نرم افزاری دستگاه‌های لجر هستند. هر زمانی که مشکل، خطر یا آسیب پذیری در سیستم ببینند، سریعا جلوی آن را می‌گیرند. بروزرسانی‌های امنیتی انجام شده توسط تیم امنیتی لجر، باعث می‌شود تا امنیت دستگاه کیف پول شما افزایش یابد. هر چه این بروزرسانی‌ها بیشتر انجام شود، دستگاه شما ایمن‌تر می‌شود.

راه‌اندازی و نصب کیف پول لجر

راه اندازی کیف پول لجر

به طور کلی، مراحل راه‌اندازی و آموزش نصب کیف پول لجر با تمام کیف پول‌های سخت افزاری به یک شیوه است؛ ولی در هر یک، تفاوت‌های کوچکی هم وجود دارد. مراحل نصب و راه‌اندازی کیف پول لجر، پیچیدگی خاصی ندارد؛ ولی از آن‌جایی که امنیت این کیف پول اهمیت بالایی دارد، بهتر است که طبق آموزش زیر پیش بروید و مراحل راه‌اندازی را انجام دهید.

نحوه اتصال کیف پول به کامپیوتر و نصب نرم افزار لجر لایو

اولین قدم برای راه‌اندازی و استفاده از کیف پول‌های لجر، نصب لجر لایو است. برای نصب این نرم افزار، ابتدا باید به سایت اصلی لجر لایو مراجعه کرده و در آنجا، نسخه متناسب با سیستم عامل کامپیوتر یا تلفن همراه خود را دانلود کنید. پس از دانلود، آن را در سیستم نصب کنید تا به ادامه مراحل راه‌اندازی برسیم.

به طور کلی، اپلیکیشن لجر لایو به شما امکان مدیریت انواع دارایی‌ها و برنامه‌های کیف پول را می‌دهد. در واقع، از طریق این نرم افزار، می‌توانید دارایی‌های خود و برنامه‌های نصب شده روی کیف پول را مدیریت کنید. اگر قصد انجام تراکنشی را دارید، باید از طریق این نرم افزار اقدام کنید.

مرحله بعدی مربوط به اتصال به کامپیوتر می‌شود. اگر کیف پول لجر شما، قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را دارید، می‌توانید از طریق بلوتوث این اتصال را برقرار کنید. در غیر این صورت، با یک کابل USB، کیف پول را به موبایل یا کامپیوتر خود متصل کنید. لازم به ذکر است که کیف پول‌های لجر نانو اس و اس پلاس، دارای باتری هستند و شارژ آنها از طریق این اتصال USB تأمین می‌شود.

تنظیمات اولیه و ایجاد رمز عبور

پس از برقراری اتصال کیف پول به سیستم، نصب به انجام تنظیمات اولیه کیف پول به کمک نرم افزار لجر لایو می‌رسد. زمانی که اتصال دستگاه به کامپیوتر یا موبایل را برقرار می‌کنید، برنامه لجر لایو در سیستم باز می‌شود و دستورالعمل‌های لازم برای تنظیمات اولیه کیف پول را به شما نمایش می‌دهد.

اولین مرحله برای انجام تنظیمات اولیه، انتخاب یک پین کد است. لجر لایو از شما می‌خواهد که یک پین کد، بین ۴ الی ۸ رقم را برای دستگاه خود انتخاب کرده و آن را وارد کنید. شما پس از هر بار روشن کردن کیف پول، باید این پین کد را وارد کنید تا امکان استفاده از کیف پول را به دست آورید. حتما پین کد مناسبی را برای کیف پول خود انتخاب کنید که همیشه در ذهن شما باقی بماند.

بعد از انتخاب پین کد و تایید آن، یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که کنار هر یک از کلمات، یک عدد وجود دارد. شما باید این عبارت بازیابی را در یک جای امن یادداشت کرده و در صفحه بعدی، آنها را طبق شماره‌بندی موجود، وارد کنید. دقت کنید که این کلمات را باید با املای صحیح و ترتیب درست وارد کنید تا دسترسی به کیف پول را به دست آورید. این کلمات تنها یک بار به شما نمایش داده می‌شوند، پس حتما در نگهداری آنها دقت کنید. کلمات بازیابی در زمانی که احیانا پین کد خود را فراموش کرده باشند، به شما کمک می‌کنند تا وارد کیف پول شود و یک پین کد جدیدی را تعیین کنید.

پس از انجام این مراحل، تنظیمات اولیه کیف پول لجر شما تکمیل می‌شود. حالا شما تمام امکانات کیف پول لجر را در اختیار دارید و تنها کافی است که دارایی‌های خود را به آن انتقال دهید.

آموزش ارسال و دریافت ارز دیجیتال با کیف پول لجر

حالا که کیف پول لجر خود را راه‌اندازی کردید، باید دارایی‌های خود را به آن منتقل کنید. برای انتقال دارایی به کیف پول لجر، ابتدا وارد برنامه لجر لایو شوید و سپس، مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه ایجاد آدرس و انتقال ارز به کیف پول

  • کیف پول را به کامپیوتر خود متصل کرده و سپس، برنامه لجر لایو را اجرا کنید.
  • از منوی اصلی لجر لایو، روی گزینه Manage کلیک کنید.
  • در این صفحه تمام برنامه‌های موجود برای نصب در کیف پول لجر، وجود دارد.
  • برنامه Ethereum را پیدا کرده و روی گزینه Inestal در کنار آن، کلیک کنید.
  • پس از نصب برنامه، یک کادر آبی رنگ به شما نمایش داده می‌شود که می‌گوید، باید حساب اتریوم خود را به کیف پول لجر اضافه کنید. روی گزینه Manage My Accounts کلیک کنید.
  • حالا باید هر دکمه موجود روی دستگاه را فشار دهید تا همگام سازی برنامه اتریوم با کیف پول انجام شود.
  • پس از تکمیل همگام سازی، روی گزینه Done کلیک کنید.
  • به صفحه اصلی برنامه لجر لایو برگردید. از منوی سمت چپ صفحه، روی گزینه Recive کلیک کنید.
  • یک آدرس برای دریافت ارز دیجیتال به شما نمایش داده می‌شود. این آدرس را کپی کنید.
  • مطابقت آدرس نمایش داده شده در برنامه لجر لایو را با آدرس نمایش داده شده، روی صفحه نمایش کیف پول، چک کنید. اگر با یکدیگر مطابق بودند، آن را تایید کنید.
  • حالا می‌توانید به صرافی یا کیف پول نرم افزاری دیگری که در آن دارایی دیجیتال دارید، وارد شوید و مراحل انتقال دارایی به آدرس کیف پول لجر خود را انجام دهید.

استفاده از برنامه‌های کاربردی لجر برای مدیریت دارایی‌ها

در صفحه اصلی برنامه لجر لایو، یک داشبورد در سمت چپ وجود دارد. با کلیک روی گزینه Manage، می‌توانید به تمام برنامه‌های کاربردی قابل نصب، دسترسی پیدا کنید. برنامه‌های زیادی مربوط به هر بلاکچین در این لیست وجود دارد. باید با توجه به حافظه داخلی کیف پول لجر خود، چند نمونه از مهم‌ترین برنامه را روی ولت خود نصب کنید.

برای نصب نیز تنها کافی است که روی گزینه Install موجود در کنار نام برنامه، کلیک کنید. در این صورت، برنامه دانلود و نصب می‌شود. حالا با کلیک روی گزینه Manage My Account باید برنامه کاربردی را با کیف پول خود همگام سازی کنید. حالا امکان مدیریت دارایی خود از طریق آن برنامه را به دست می‌آورید.

اپلیکیشن Ledger Live چیست؟

آموزش کامل کیف پول لجر: مزایا، تنظیمات و نکات امنیتی

شما برای استفاده از قابلیت‌های مختلف اکوسیستم غیرمتمرکز بلاکچین، به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) نیاز دارید. اما نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد، استفاده از یک برنامه غیرمتمرکز امن و مناسب است. چرا که بسیاری از فعالان حوزه رمزارزها، بدون آگاهی اقدام به نصب برنامه‌های غیراستاندارد و ناامن می‌کنند که دارایی آنها را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل، لجر یک برنامه به نام لجر لایو را توسعه داده است. شما از طریق این برنامه، می‌توانید به چندین برنامه غیرمتمرکز Web3 به صورت یکجا دسترسی پیدا کنید. در واقع، این برنامه بین برنامه‌های غیرمتمرکز و کیف پول شما، ارتباطی سالم و امن برقرار می‌کند.

برای دسترسی به اپلیکیشن‌های قابل نصب در لجر لایو، می‌توانید به بخش Discover برنامه مراجعه کرده و لیست کاملی از این برنامه‌ها را مشاهده کنید. برخی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

  • برنامه‌های مربوط به امور مالی غیرمتمرکز DeFi
  • برنامه‌های مربوط به کار با NFTها
  • Yearn
  • ParaSwap
  • Market Ledger
  • ۱inch
  • Kiln
  • برنامه‌های مربوط به استیکینگ ارزهای دیجیتال
  • Lido
  • برنامه‌های پیام‌رسان
  • انواع بازی‌ها
  • WalletChat
  • Inbox by Dispatch

با توجه به حافظه موجود در کیف پول لجر شما، می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را در آن نصب کنید و به صورت امن، ارتباطی بین اپلیکیشن‌های Web3 داشته باشید. همچنین، برنامه لجر لایو به شما کمک می‌کند تا با سرویس‌های پشتیبانی نیز تماس برقرار کنید. در کل، این برنامه مناسب برای تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز و دسترسی بهتر به قابلیت‌های کیف پول لجر است.

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از کیف پول لجر

اگر قصد خرید و استفاده از کیف پول لجر را دارید، بهتر است که از طریق سایت رسمی لجر، برای خرید اقدام کنید. برای خرید از وب سایت کیف پول لجر، شما به حساب بانکی بین‌المللی یا مستر کارت دارید، تا هزینه محصول را پرداخت کنید. البته، امکان پرداخت هزینه با ارزها دیجیتال هم وجود دارد.

اهمیت خرید از منابع معتبر و جلوگیری از خرید کیف پول دست دوم

از آن‌جایی که کشور ما در بسیاری از موارد تحریم است، خرید از منابع بین‌المللی خیلی سخت می‌شود. در واقع، برای خرید از سایت رسمی لجر، شما باید هزینه زیادی را برای حمل بار به ایران پرداخت کنید. از طرف دیگر، ممکن است که اصلا امکان ارسال به ایران وجود نداشته باشد و شاید ارسال محصول، تا ماه‌ها طول بکشد. پس، در این شرایط، بهترین گزینه، پیدا کردن یک منبع معتبر برای خرید کیف پول لجر در ایران است. در حال حاضر، واردکنندگان زیادی کیف پول‌های لجر را به ایران وارد می‌کنند؛ ولی بسیاری از آنها معتبر نیستند.

برخی از منابع وارد کننده کیف پول لجر، در دستگاه‌های قابل فروش، برنامه‌های آلوده‌ای را نصب می‌کنند که دارایی‌های شما را به خطر می‌اندازد. اگر شما از این منابع کیف پول خود را به خرید، به قطع کلیدهای خصوصی شما دزدیده می‌شود. پس، در انتخاب یک منبع معتبر دقت کنید.

منبع معتبری را پیدا کنید و مطمئن شوید که کیف پول دست دوم را خریداری نمی‌کنید. در هنگام خرید کیف پول دست دوم، شما هیچ اطمینانی از سلامت و آلوده نبودن دستگاه ندارید. پس، نباید تن به خرید کیف پول لجر دست دوم دهید. کیف پول نو لجر را از یک وارد کننده معتبر و امن خریداری کنید. برای راه‌اندازی دستگاه نیز، تمام مراحل آموزش داده شده را رعایت کنید.

پشتیبانی از ارزهای مختلف و انتخاب مناسب برای سرمایه‌گذاری

کیف پول سخت افزاری از بیشتر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و مانند کیف پول‌های نرم افزاری نیست که محدودیت داشته باشد. شما می‌توانید هر ارز دیجیتالی را در این والت‌ها ذخیره کنید و به طور طولانی مدت، روی آنها سرمایه‌گذاری داشته باشید. پس، اگر قصد سرمایه‌گذاری طولانی مدت روی یک ارز با ارزش دارید، باید بدانید که کیف پول لجر انتخاب مناسبی برای شما است. تنها کافی است که دارایی خود را به این کیف پول انتقال دهید. پس از آن، تا زمانی که قصد فروش دارایی را داشته باشید، دارایی شما در محیطی امن نگهداری می‌شود.

عملکرد کیف پول‌های لجر در مقایسه با رقبا

کیف پول‌های لجر در مقایسه با رقبا

کیف پول‌های لجر، همگی کیف پول‌های سخت افزاری هستند. پس، اصلی‌ترین رقبا برای این کیف پول‌ها، کیف پول‌های سخت افزاری دیگر است. در حال حاضر، لجر در میان تمام کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار، محبوب‌ترین گزینه است و بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. کیف پول‌های لجر نسبت به دیگر کیف پول‌های سخت افزاری، قیمت مناسب‌تری دارند. تقریبا از ۵ هزار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و امنیت بسیار بالایی دارند. نرم افزار مربوط به کیف پول‌های لجر، یعنی لجر لایو، به طور مستمر به‌روزرسانی شده و هر روز قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین رقبای کیف پول‌های سخت افزاری لجر، کیف پول‌های سخت افزاری برند ترزور (Trezor) است. مدل T کیف پول‌های ترزور دارای صفحه نمایش لمسی است که این قابلیت در کیف پول لجر استکس هم وجود دارد. هر دو کیف پول‌های لجر و ترزور، امنیت بالایی را ارائه می‌دهد و از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کنند. قیمت کیف پول لجر نانو اس تقریبا با کیف پول ترزور One برابر است.

این دو کیف پول، حتی از نظر اپلیکیشن مربوط به کیف پول خود نیز شباهت دارند. کیف پول‌ها لجر دارای برنامه لجر لایو و کیف پول‌های ترزور دارای برنامه Trezor Suite هستند. این دو برنامه به کاربران این کیف پول‌ها کمک می‌کند تا راحت به دارایی خود دسترسی داشته باشند و تراکنش انجام دهند.

تنها تفاوتی که در کیف پول‌های لجر و ترزور وجود دارد، سیستم عامل آنها است. ترزور از یک نرم افزار متن باز برای دستگاه‌های استفاده می‌کند و لجر دارای یک سیستم عامل اختصاصی است که در بالاتر به آن اشاره کردیم.

یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری که تقریبا رقیب لجر محسوب می‌شود، کیف پول سخت افزاری KeepKey است. این کیف پول، قیمت نسبتا مناسب‌تری در مقایسه با کیف پول لجر دارد ولی برخی از قابلیت‌های کیف پول لجر، در KeepKey موجود نیست. به عنوان مثال، این کیف پول قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را ندارد و تنها از طریق USB به سیستم متصل می‌شود. همچنین، این کیف پول، از دارایی‌های دیجیتال کمتری پشتیبانی می‌کند و محدودیت‌هایی دارد ولی به طور کلی، از نظر امنیت و فضای ذخیره‌سازی دارایی، با کیف پول لجر مشابه است.

جمع بندی

کیف پول سخت افزاری لجر، انواع مختلفی دارد و شما باید با توجه به قابلیت‌های مورد نیازتان، یکی از آنها را انتخاب کنید. کیف پول لجر بیشتر به افرادی توسعه می‌شود که قصد سرمایه‌گذاری طولانی مدت روی یک دارایی باارزش را دارند یا دارایی آنها خیلی زیاد است و به امنیت بالا نیاز دارند. اگر هر یک از این شرایط را دارید، کیف پول لجر برای شما مناسب است و باید هر چه زودتر برای خرید آن اقدام کنید. از راهنمای خرید موجود در این مقاله نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول

کیف پول لجر برای چه کوین و توکن هایی مناسب است؟

کیف پول‌های لجر تقریبا از ۵ هزار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از توکن‌ها، کوین‌ها و بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال، تحت پشتیبانی این کیف پول هستند.

آیا کیف پول لجر امن است؟

پس از آن که دارایی خود را به کیف پول لجر انتقال می‌دهید و اتصال کیف پول را از سیستم خود قطع می‌کنید، دارایی شما در محیطی آفلاین نگهداری می‌شود. تا زمانی که این محیط آفلاین باقی بماند و مجددا کیف پول را به سیستم خود متصل نکنید، هیچ دسترسی به اینترنتی در آن وجود ندارد. پس، تا زمانی که دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد، احتمال بروز حملات هک و سرقت، به صفر می‌رسد.

نوشته آموزش کامل کیف پول لجر: مزایا، تنظیمات و نکات امنیتی اولین بار در بلاگ پول نو. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها