تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

لورس :آموزش کامل swap ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2619608
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
لورس :آموزش کامل swap ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آموزش کامل swap ارز دیجیتال دنیای کریپتو به لطف تنوع بالای گزینه‌های سرمایه‌گذاری، یک بازار عالی برای سرمایه‌گذاران تنوع‌طلب به شمار می‌رود؛ اما با این وجود گاهی اوقات تبدیل این دارایی‌های مختلف به یکدیگر، به روندی زمان‌بر و پرهزینه تبدیل می‌شود. خوشبختانه توسعه‌دهندگان شبکه‌های بلاک‌چین راه‌حلی برای این مشکل در نظر گرفته‌اند. به لطف ویژگی سواپ ارز دیجیتال، شما به آسانی قادر به تبدیل دارایی‌های دیجیتال خود خواهید بود.
اما سواپ در ارز دیجیتال چیست و چه تفاوتی با مبادله رمزارزها دارد؟ در این مقاله به صورت کامل به این سوال پاسخ داده و این قابلیت جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین اگر شما نیز جزو سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به گسترش پرتفوی خود هستید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.
سواپ در ارز دیجیتال چیست؟ در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین، اصطلاح سواپ به سرویس تعویض رمزارزهای مختلف با یکدیگر درون یک کیف پول (بدون نیاز به انتقال به صرافی) گفته می‌شود. این سرویس اولین بار توسط Blockchain.com ارائه شد و در حال حاضر توسط کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری م..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آموزش کامل swap ارز دیجیتال

دنیای کریپتو به لطف تنوع بالای گزینه‌های سرمایه‌گذاری، یک بازار عالی برای سرمایه‌گذاران تنوع‌طلب به شمار می‌رود؛ اما با این وجود گاهی اوقات تبدیل این دارایی‌های مختلف به یکدیگر، به روندی زمان‌بر و پرهزینه تبدیل می‌شود. خوشبختانه توسعه‌دهندگان شبکه‌های بلاک‌چین راه‌حلی برای این مشکل در نظر گرفته‌اند. به لطف ویژگی سواپ ارز دیجیتال، شما به آسانی قادر به تبدیل دارایی‌های دیجیتال خود خواهید بود.

اما سواپ در ارز دیجیتال چیست و چه تفاوتی با مبادله رمزارزها دارد؟ در این مقاله به صورت کامل به این سوال پاسخ داده و این قابلیت جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین اگر شما نیز جزو سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به گسترش پرتفوی خود هستید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

سواپ در ارز دیجیتال چیست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین، اصطلاح سواپ به سرویس تعویض رمزارزهای مختلف با یکدیگر درون یک کیف پول (بدون نیاز به انتقال به صرافی) گفته می‌شود. این سرویس اولین بار توسط Blockchain.com ارائه شد و در حال حاضر توسط کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به لطف ویژگی سواپ ارز دیجیتال، نحوه تعویض توکن‌ها بسیار سریع و کارآمدتر شده است. در طراحی سرویس سواپ، به صورت کامل به نیازهای اصلی سرمایه‌گذاران توجه شده است. تصور کنید شما بر روی یک توکن ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده و آن را در کیف پول خود نگهداری می‌کنید. اما با توجه به تغییرات بازار، متوجه ظرفیت رشد یک توکن دیگر می‌شوید. در این شرایط، تبدیل توکن‌های فعلی به توکن در حال رشد، می‌تواند شما را از رشد آن بهره‌مند کند.

اما با این حال، تبدیل یک توکن به توکن دیگر ممکن است روند ساده‌ای نباشد. پیش از ارائه ویژگی سواپ در ارز دیجیتال، تنها راه انجام این کار استفاده از یک صرافی خارجی برای فروش توکن فعلی و خرید یک توکن جدید بود؛ اما امروزه شما می‌توانید این مبادله را داخل یک کیف پول و با سرعت بسیار بالاتری انجام دهید! تنها کافیست کیف پول ارز دیجیتال شما از این ویژگی پشتیبانی کند.

تعویض توکن در ارز دیجیتال

تفاوت ترید با سواپ در ارز دیجیتال چیست؟

ممکن است برخی تریدرهای تازه‌کار، تفاوت swap ارز دیجیتال با خرید و فروش آنها را از هم تشخیص نداده و این دو اصطلاح را یک مفهوم مشترک در نظر بگیرند. در حالی که این مسئله به هیچ وجه درست نیست! به طور خلاصه، ترید را می‌توان یک حالت بسیار پایه‌ای‌تر از سواپ در ارز دیجیتال در نظر گرفت. در فرایند ترید، پیش از هرچیزی شما نیاز به ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال خواهید داشت.

پس از ثبت‌نام، لازم است مقدار اولیه‌ای به حساب خود واریز کنید. سپس ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کرده و یک سفارش خرید با قیمت مورد نظر برای آن ثبت کنید. در صورتی که یک فروشنده حاضر به فروش ارز دیجیتال خود با همین قیمت باشد، معامله شما انجام و مبلغ مورد نظر از حسابتان کسر خواهد شد. این مسئله هرچند که ویژگی‌ها و امکانات مختلفی نظیر تعیین قیمت مورد نظر برای معامله را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ اما در نهایت پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد.

اما در حالت سواپ ارز دیجیتال، شما کار بسیار ساده‌ای دارید. در این شرایط، شما یک رمزارز را انتخاب کرده و میزان دارایی مورد نظر برای خرید یا تعویض آن را مشخص می‌کنید. در این حالت، ماشین‌حساب خودکار سواپ با توجه به قیمت لحظه‌ای بازار، میزان ارز کسب شده از این تعویض را به شما نشان خواهد داد. در صورت مورد تایید بودن معامله، با یک کلیک می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، روند تعویض را انجام دهید. در حال حاضر این ویژگی در چند صرافی غیر متمرکز نظیر Uniswap و Sushi Swap در دسترس است و شما می‌توانید با توجه به قیمت لحظه‌ای رمزارزها، تعویض توکن مورد نظرتان را به سرانجام برسانید.

به طور خلاصه، می‌توان گفت ترید ارز دیجیتال قابلیت‌های بیشتری نظیر تعیین دقیق قیمت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این روش اغلب برای کاربرانی مناسب است که بیشتر به دنبال کسب ارزش و سود بالاتری بوده و توجه کمتری به فرصت رشد ارزهای دیجیتال مورد خرید و فروش دارند. تریدرها تنها در شرایطی حاضر به انجام تعویض توکن خود می‌شوند که شرایط بازار مطابق با میل آن‌ها باشد.

تفاوت سواپ و ترید ارز دیجیتال

اما در تعویض توکن در ارز دیجیتال، سرمایه‌گذار به فرصت رشد توکن مورد نظر خود توجه داشته و سعی دارد در سریع‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن، این تعویض را انجام دهد. علاوه بر این هرچند که ترید ارز دیجیتال پیشرفته‌تر از سواپ آن است؛ اما ترید پیش‌نیازهای بیشتری داشته و مهم‌تر از همه، نیازمند خروج از محیط کیف پول و مراجعه به یک صرافی است.

مزایا و معایب تعویض توکن در ارز دیجیتال

اگر قصد استفاده از ویژگی سواپ در ارز دیجیتال را دارید، آشنایی با مزایا و معایب آن می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک کند. در این بخش، به صورت کامل به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

مزایای سواپ در ارز دیجیتال

  • سرعت بالا: سواپ یک عمل بسیار سریع و تک‌مرحله‌ای است. شما با تنها یک کلیک می‌توانید توکن خود را به ارز دیجیتال مورد نظرتان تبدیل کنید.
  • هزینه پایین‌تر: حذف جفت‌های معاملاتی و کاهش تعداد معاملات مورد نیاز برای تغییر توکن، باعث شده تا کارمزد سواپ کریپتو در برابر ترید به حداقل برسد.
  • دسترسی به ارزهای مختلف: swap ارز دیجیتال باعث شده تا کاربران دسترسی ساده‌تری به ارزهای خاص یا کمتر شناخته‌شده داشته باشند.
  • افزایش ارزش پرتفوی: اگر به خوبی با توکن‌های دارای پتانسیل رشد آشنا باشید، با استفاده از سواپ ارز دیجیتال می‌توانید همواره توکن‌های مستعد رشد را سریعاً به سبد سرمایه خود اضافه کنید.
  • عدم نیاز به صرافی‌های شخص ثالث: برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال با ارائه قابلیت سواپ، کاربران را از مراجعه به یک صرافی شخص ثالث بی‌نیاز می‌کنند.
مزایای سواپ ارز دیجیتال

معایب سواپ در ارز دیجیتال

نوشته های مشابه

  • شناسایی سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال راهنمای شناسایی سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال ۰۴ مهر ۱۴۰۲
  • نگهداری بیت کوین توسط کوین بیس کوین بیس تقریبا به اندازه ساتوشی ناکاموتو بیت کوین دارد ۰۴ مهر ۱۴۰۲

علی‌رغم تمامی ویژگی‌های مثبت، باید در نظر داشته باشید که swap کریپتو ممکن است نقاط منفی زیر را نیز با خود به همراه داشته باشد:

  • عمومی بودن: سواپ یک عمل عمومی و قابل ردیابی است؛ همین مسئله ممکن است نگرانی‌هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد کند.
  • خطر از دست رفتن سرمایه: بروز یک مشکل در پروتکل‌هایی که وظیفه اجرای سواپ را دارند، ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه کاربران شود. هرچند که توسعه‌دهندگان به شدت بر روی نحوه اجرای صحیح آن‌ها حساس هستند؛ اما درصد احتمال بروز مشکل در این مورد صفر نیست!
  • فقدان تیم نظارتی: در صورتی که سواپ ارز دیجیتال شما به هر علتی با مشکل مواجه شود، امکان پیگیری مشکل را نخواهید داشت. ویژگی Swap تیم پشتیبانی و نظارت متمرکزی ندارد.
  • احتمال ضرر به دلیل نوسانات بازار: در سواپ ارزش هر توکن به صورت لحظه‌ای محاسبه می‌شود؛ در نتیجه در یک بازار پرنوسان، ممکن است قیمت جفت‌ارز مورد نظر شما در لحظه تغییر یافته و میزان متفاوتی از ارز دیجیتال مورد نظرتان را دریافت کنید.

انواع سواپ در ارز دیجیتال

Swap ارزهای دیجیتال بسته به هدف و نوع معامله، ممکن است در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار بگیرد. برخی از پراستفاده‌ترین انواع سواپ در این بازار، شامل موارد زیر می‌شود:

  • سواپ معاملاتی (Trading Swap): به طور معمول سواپ‌های ارز دیجیتال که به منظور کسب سود از تغییرات قیمت دارایی‌ها در بازار نوسانی انجام می‌گیرد، در این دسته‌بندی قرار دارند.
  • سواپ نرخ بهره (Interest Rate Swap): در این نوع سواپ، دو طرف معامله برای تبادل نرخ بهره ارزهای دیجیتال خود توافق می‌کنند. به عبارت دیگر در این حالت به جای خود ارز، طرفین نرخ بهره آن را دریافت خواهند کرد.
  • نرخ اختیاری (Option Swap): در این حالت، یک طرف معامله متعهد به خرید یا فروش یک ارز دیجیتال در آینده می‌شود. سواپ اختیاری اغلب به منظور محافظت در برابر تغییرات ناخواسته و سریع نرخ ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.
  • سواپ اعتباری (Credit Default Swap): در این نوع سواپ، یک طرف معامله متعهد به پرداخت خسارت در صورت بروز ریسک اعتباری معامله می‌شود.
  • سواپ دائمی (Perpetual Swap): سواپ ارز دیجیتال دائمی شامل دسته خاصی از معاملات هستند. در این معاملات، سرمایه‌گذار بدون اینکه مالکیت واقعی یک دارایی را در اختیار داشته باشد، اقدام به تهیه آن به قیمت تعیین شده آینده می‌کند. این قراردادها تاریخ انقضا نداشته و به صورت دوره‌ای تسویه می‌شوند.
  • سواپ بین شبکه‌ای (Cross-Currency Swap): تعویض توکن بین شبکه‌های مختلف صورت می‌گیرد. به عنوان مثال تبدیل بیت کوین به اتریوم یک سواپ بین شبکه‌ای است.
  • سواپ مارجین (Margin Swap): در این نوع سواپ، سرمایه‌گذاران امکان دریافت وام و استفاده از اهرم پوزیشن‌های خود در بازار را برای افزایش موجودی دارند. معمولاً سواپ‌های مارجین با پرداخت بهره همراه هستند.

بهترین زمان برای سواپ در ارز دیجیتال

سواپ ارز دیجیتال به عنوان راهکار تعویض سریع توکن‌های دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. در حالت عمومی به دلیل حذف واسطه‌های اضافی، عملیات سواپ کارمزد بسیار پایین‌تری نسبت به ترید دارد. با این حال اگر قصد استفاده از این ویژگی را دارید، بهتر است بهترین زمان برای swap را بشناسید. همانند ترید ارزهای دیجیتال، در ساعات آرام معاملات و فعالیت پایین شبکه‌ها، کارمزد سواپ نیز کمتر خواهد بود. هرچند که این اختلاف کارمزد در ساعات آرام و شلوغ شبکه در ترید ارزهای دیجیتال بیشتر قابل حس است. اما اگر به دنبال پرداخت کمترین میزان هزینه تراکنش هستید، بهتر است در زمان فعالیت پایین شبکه این کار را انجام دهید.

بهترین زمان سواپ ارز دیجیتال

علاوه بر این، بازارهای نوسانی ممکن است زمان مناسبی برای استفاده از قابلیت سواپ نباشد. در چنین بازارهایی علاوه بر تغییر لحظه‌ای قیمت ارزها و امکان دریافت مقدار متفاوتی از ارز درخواستی، ممکن است حتی کل دارایی‌های شما به دلیل مشکلات زیرساختی در خطر نابودی قرار بگیرد. از همین رو، بهترین زمان استفاده از سواپ ارز دیجیتال در بازارهای با ثبات است. به‌ویژه اگر با تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال امکان پیش‌بینی رشد قیمت یک ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت را داشته باشید، بهترین راه تعویض سریع آن، از طریق سواپ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان معامله در بازارهای مالی

بهترین صرافی‌ها برای swap ارز دیجیتال

به لطف محبوبیت بالای ویژگی سواپ در بازار کریپتو، صرافی‌های مختلفی اقدام به ارائه آن به کاربران خود کرده‌اند. در این بخش، به معرفی چند مورد از بهترین صرافی‌ها برای تعویض توکن پرداخته‌ایم.

بایننس کانورت (Binance Convert)

بدون شک صرافی بایننس یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعویض ارزهای دیجیتال با یکدیگر است. این صرافی خدمات مختلفی در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد؛ اما قابلیت بایننس کانورت، یک ویژگی منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان به سواپ است. Binance Convert بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی کرده و پلتفرمی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران این حوزه به شمار می‌رود. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از خدمات صرافی بایننس برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نبوده و برای دسترسی به آن، نیازمند عبور از سد تحریم‌ها و احراز هویت خواهید بود.

لجر سواپ (Ledger Swap)

اگر به دنیای کیف پول‌های سخت‌افزاری علاقه‌مند باشید، حتماً نام لجر به گوش شما خورده است. این شرکت در زمینه ارائه خدمات کیف پول‌های سخت‌افزاری و خود حضانتی پیشرو بوده و مشتریان فراوانی در سراسر جهان دارد. توسعه‌دهندگان لجر با استفاده از قابلیت Ledger Swap، امکان سواپ بیش از ۴۵ ارز دیجیتال مختلف را برای کاربران این کیف پول و نرم‌افزار لجر لایو (به عنوان رابط گرافیکی آن) فراهم کرده‌اند. نکته مهم این ویژگی، انجام گرفتن تمام مراحل سواپ در داخل کیف پول سخت‌افزاری و بهره‌مندی آن از یک حفاظت فیزیکی و قدرتمند است.

لجر سواپ

کیف پول تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) به لطف قابلیت‌هایی نظیر ارائه خدمات رایگان و پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران این بازار قرار گرفته است. از طرفی تحریم نبودن خدمات این کیف پول نرم‌افزاری در ایران نیز باعث شده تا کاربران ایرانی بدون مشکل از سرویس تبدیل ارز در تراست ولت بهره‌مند شوند. تراست ولت در کنار تمامی مزایای خود، ویژگی Swap را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد سواپ ارز دیجیتال در این کیف را داشته باشید، نیازمند پرداخت هیچ‌گونه هزینه و کارمزدی نخواهید بود؛ تنها کافی است به نرخ هر یک از دارایی‌ها توجه کرده و در صورت مناسب بودن میزان ارز دریافتی، تعویض خود را نهایی کنید!

چنجلی (Changelly)

اگر به دنبال نرخ کارمزد پایین برای سواپ ارز دیجیتال مورد نظر خود هستید، به احتمال زیاد صرافی چنجلی گزینه ایده‌آل شماست. این صرافی در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد و به سرعت به یک پلتفرم محبوب تبدیل شد. ویژگی Swap صرافی چنجلی رابط کاربری پایدار، شفاف، سریع و کاربرپسندی داشته و بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال را تحت پوشش خود درآورده است.

سواپ اسپیس (SwapSpace)

SwapSpace در اصل یک تجمیع‌کننده معتبر صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم امکان مشاهده نرخ زنده سواپ در صرافی‌های مختلف را فراهم کرده و شما می‌توانید در هر لحظه نرخ کارمزد در میان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در واقع SwapSpace نقش یک موتور جست‌وجو بین پلتفرم‌های سواپ را ایفا می‌کند. با استفاده از این پلتفرم، قادر به یافتن ارزان‌ترین راه تعویض توکن مورد نظر خود خواهید بود.

سیمپل سواپ (SimpleSwap)

از نظر بسیاری از کاربران و تحلیل‌گران، SimpleSwap بهترین پلتفرم سواپ ارز دیجیتال برای کاربران مبتدی است. رابط کاربری بسیار ساده این پلتفرم باعث شده تا استفاده از آن برای تمامی کاربران آسان‌تر شود. این وب‌سایت یک چیدمان اولیه و واضح را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاران تنها با چند کلیک، به سرعت قادر به سواپ ارز دیجیتال مورد نظر خود در این محیط خواهند بود. کاربران این پلتفرم می‌توانند بیش از ۱۱۰۰ نوع دارایی و ۳۰۰ هزار جفت معاملاتی مختلف را برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، در اختیار خود داشته باشند.

سیمپل سواپ

تعویض ارزهای دیجیتال؛ ساده‌تر از همیشه!

با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال و تمایل سرمایه‌گذاران به استفاده از دارایی‌های مختلف، ویژگی سواپ در ارز دیجیتال توانسته به یک قابلیت محبوب تبدیل شود. این ویژگی روزبه‌‌روز بیشتر مورد توجه توسعه‌دهندگان شبکه‌های بلاکچین و محصولات مرتبط در این زمینه قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک، شاهد استفاده از این ویژگی در کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بیشتری باشیم. از طرفی قابلیت‌های جانبی سواپ نیز به سرعت در حال رشد است. در سال‌های ابتدایی، تنها حالت پایه‌ای Swap برای تبدیل توکن‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما با رشد این ویژگی، انواع جدیدی از آن نظیر سواپ دائمی، بین شبکه‌ای و نرخ بهره نیز وارد بازار رمزارزها شده و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. از همین رو، بعید نیست که به زودی شاهد رشد بیشتر ویژگی‌های جانبی سواپ و حتی ورود آن به بازار NFT باشیم.

به نظر شما سواپ ارزهای دیجیتال چگونه این بازار را تغییر داده است؟ لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۵ / ۵. مجموع امتیازها: ۱

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها