تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

لورس :آموزش گام به گام تبدیل تصاویر به NFT

  • کد خبر : 2597686
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آموزش گام به گام تبدیل تصاویر به NFT در یکی دو سال گذشته، NFT یکی از موضوعات داغ اخبار و شبکه‌های اجتماعی بوده است. در حالی که برخی افراد با تبدیل عکس به NFT به ثروت هنگفتی رسیده‌اند، بسیاری دیگر حتی نمی‌دانند چنین چیزی وجود دارد! NFT به زبان ساده به معنای منحصر به فرد است. این آیتم‌های دیجیتال با استفاده از بلاکچین ارائه می‌شوند. از این رو، تمام سوابق مربوط به مالکیت، خرید و معاملات آن‌ها در بلاکچین ثبت شده و قابل ویرایش نیست. در نتیجه، این اطلاعات توسط همه قابل مشاهده و ردیابی است. داشتن یک NFT روی بلاکچین تضمین می‌کند که همیشه می‌توان سوابق آن را از مالک فعلی تا خالق اصلی ردیابی کرد.
شاید آسان‌ترین کار در دنیای NFT، ساختن آن باشد. بازاریابی و فروش ان اف تی‌هاست که نیاز به مهارت داشته و چالش برانگیز است؛ وگرنه تبدیل یک عکس به NFT بسیار ساده است! در این مقاله با آموزش تصویری و گام به گام تبدیل رایگان یک تصویر به NFT در پلتفرم اُپن سی (Opensea) ؛ محبوب‌ترین مارکت پلیس ان اف تی، با ما همراه باشید.
تبدیل عکس به NFT در Opensea برای تبدیل رایگان یک عکس به NFT مراحل زیر را دنبال..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آموزش گام به گام تبدیل تصاویر به NFT

در یکی دو سال گذشته، NFT یکی از موضوعات داغ اخبار و شبکه‌های اجتماعی بوده است. در حالی که برخی افراد با تبدیل عکس به NFT به ثروت هنگفتی رسیده‌اند، بسیاری دیگر حتی نمی‌دانند چنین چیزی وجود دارد! NFT به زبان ساده به معنای منحصر به فرد است. این آیتم‌های دیجیتال با استفاده از بلاکچین ارائه می‌شوند. از این رو، تمام سوابق مربوط به مالکیت، خرید و معاملات آن‌ها در بلاکچین ثبت شده و قابل ویرایش نیست. در نتیجه، این اطلاعات توسط همه قابل مشاهده و ردیابی است. داشتن یک NFT روی بلاکچین تضمین می‌کند که همیشه می‌توان سوابق آن را از مالک فعلی تا خالق اصلی ردیابی کرد.

بخوانید  تحلیلگران جی پی مورگان: آیا فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا خیر؟

شاید آسان‌ترین کار در دنیای NFT، ساختن آن باشد. بازاریابی و فروش ان اف تی‌هاست که نیاز به مهارت داشته و چالش برانگیز است؛ وگرنه تبدیل یک عکس به NFT بسیار ساده است! در این مقاله با آموزش تصویری و گام به گام تبدیل رایگان یک تصویر به NFT در پلتفرم اُپن سی (Opensea) ؛ محبوب‌ترین مارکت پلیس ان اف تی، با ما همراه باشید.

تبدیل عکس به NFT در Opensea

برای تبدیل رایگان یک عکس به NFT مراحل زیر را دنبال کنید:

اتصال کیف پول Web3 به پلتفرم اپن سی

اولین گام برای ساخت NFT ایجاد حساب کاربری در اپن سی است. برای این کار، ابتدا باید کیف پول خود را متصل کنید. روی گزینه Connect Wallet در گوشه سمت راست کلیک کنید. در صفحه بعد روی کیف پولی که قبلاً ساخته‌اید کلیک کرده و سپس به سایت متصل شوید. کیف پول‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند، اما برای این آموزش، ما قصد داریم از کیف پول MetaMask استفاده کنیم.

بخوانید  گزارش گلس‌نود: کمبود نقدینگی در بیت کوین مرا به یاد دوره پیش از رشد ۲۰۲۰ می اندازد! 

اگر از قبل کیف پول ارز دیجیتال ندارید حتماً یکی از آن‌ها را نصب کنید.

تبدیل عکس به NFT در اوپن سی

به محض اینکه کیف پول خود را به OpenSea متصل کردید، آماده ساخت اولین NFT هستید. برای شروع، روی گزینه Create در منوی بالا سمت راست کلیک کنید.

سپس، باید این کار را در کیف پول خود تأیید کنید.

پس از تأیید، به صفحه “Create New Item” وارد می‌شوید. از اینجا، ساخت NFT شما آغاز می‌شود.

برای ساخت NFT، چندین گزینه جهت سفارشی کردن آیتم خود دارید. در اینجا فهرست کاملی از فیلدهایی که باید پر کنید بررسی شده است (برخی از فیلدها اختیاری هستند):

آپلود تصویر: می‌توانید تصویر، ویدئو، فایل صوتی یا مدل سه بعدی را آپلود کنید. Opensea از فرمت‌های JPG، PNG، GIF، SVG، MP4، WEBM، MP3، WAV، OGG، GLB و GLTF با حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت پشتیبانی می‌کند.

Name: برای NFT خود یک نام مناسب انتخاب کنید. به طور کلی، نام‌های کوتاه گزینه‌های بهتری هستند.

بخوانید  سگویت بیت کوین چیست؟ بررسی عملکرد و ویژگی های آپدیت سگویت SegWit

External Link (اختیاری): می‌توانید در صفحه آیتم خود یک لینک خارجی قرار دهید. اگر وب‌سایتی خارج از Opensea دارید که به پروژه، نام تجاری یا نمونه کار شما مربوط است، آدرس آن را وارد کنید.

Description (اختیاری): شرح NFT خود را وارد کنید تا در صفحه جزئیات در زیر تصویر قرار گیرد. در این قسمت می‌توانید هرگونه اطلاعات مرتبط با ان اف تی ا آیتم‌های قفل‌شده را که پس از خرید در دسترس هستند، درج کنید.

Collection: باید کالکشنی که می‌خواهید NFT شما در آن ساخته شود را انتخاب کنید. اگر کالکشنی ایجاد نکرده‌اید، نگران نباشید، ان اف تی شما به‌طور پیش‌فرض در یک مجموعه بدون نام قرار می‌گیرد. می‌توانید بعداً این کالکشن را ویرایش کنید. اگر فقط یک آیتم برای تبدیل دارید، لزوماً نیازی به قرار دادن آن در یک کالکشن نیست، اگرچه ساختن کالکشن به شما امکان می‌دهد NFTهای خود را بهتر سازماندهی کنید.

Properties (اختیاری): در اینجا می‌توانید ویژگی‌های ان اف تی خود را در صورت وجود وارد کنید. این ویژگی‌ها می‌تواند یک پس زمینه خاص یا آیتم‌هایی باشند که یک شخصیت در طراحی شما استفاده می‌کند. شما می‌توانید هر تعداد که مایل هستید ویژگی اضافه کنید. اگر قصد دارید چندین ان اف تی در یک کالکشن داشته باشید، این ویژگی‌ها برای کمک به فیلتر کردن توکن‌های غیر مثلی شما در جستجو مفید هستند.

بخوانید  دارندگان کوتاه مدت بیت کوین ممکن است در حال فروش باشند، اما بلندمدت ها آن را پس می خرند

Levels (اختیاری): می‌توانید صفات عددی را اضافه کنید که به صورت نوار پیشرفت در کنار ان اف تی شما نشان داده می‌شوند. مثلاً اگر چند ان اف تی دارید و می‌خواهید آن‌ها را سطح‌بندی کنید و برخی قوی‌تر از بقیه باشند از این اعداد- مثلاً ۳ از ۵ – استفاده کنید.

Stats (اختیاری): آمار صفات عددی هستند که Levelها را به صورت اعداد نشان می‌دهند.

Unlockable Content (اختیاری): در این قسمت گزینه‌ای برای ارائه محتوای قابل بازگشایی وجود دارد که برخلاف تصویر یا انیمیشن که همه می‌بینند، پنهان است؛ فقط خریدار به آن دسترسی دارد. این محتوا می‌تواند امتیازاتی مانند هدیه ویژه به خریدار، پیام شخصی، کد تخفیف، لینکی برای دریافت یک محصول رایگان یا هر چیز دیگری باشد که فقط می‌خواهید خریدار ان اف تی به آن دسترسی داشته باشد.

Explicit & Sensitive Content (اختیاری): اگر NFT شما در دسته محتوای حساسیت برانگیز در نظر گرفته می‌شود و برای عموم ایمن نیست، مطمئن شوید که این گزینه را فعال کنید. در غیر این صورت، ممکن است Opensea آن را حذف کند.

بخوانید  CZ استفاده از ۲FA را برای محافظت از دارایی های شما توصیه می کند

Supply: باید تعداد کل NFT‌هایی را که می‌خواهید در دسترس قرار دهید وارد ‌کنید. در اینجا، می‌توانید انتخاب کنید که ان اف تی شما فقط یک نسخه باشد یا بیشتر.

Blockchain: مشخص می‌کنید که NFT شما در کدام شبکه بلاکچین ساخته شود. شما می‌توانید از بین شبکه‌های Arbitrum، Ethereum، Klaytn، Polygon، Optimism و Solana انتخاب کنید. اتریوم محبوب‌ترین بلاکچین برای NFT است. اما اگر به دنبال یک گزینه رایگان هستید، شبکه پالیگان را انتخاب کنید. در این صورت، هنگام آپلود یا لیست کردن ان اف تی برای فروش، از شما هزینه گس دریافت نمی‌شود.

Freeze metadata (اختیاری): فریز کردن ابرداده به طور دائم آن را در حافظه غیرمتمرکز فایل قفل و ذخیره می‌کند. یعنی، پس از تبدیل عکس به NFT، فایل شما برای همیشه ذخیره شده و هرگز گم نخواهد شد.

وقتی ابرداده خود را فریز می‌کنید، اطلاعات زیر قفل می‌شوند:

  • نام آیتم
  • مدیا (JPG، PNG، GIF، SVG، MP4، WEBM، MP3، WAV، OGG، GLB، GLTF)
  • دیسکریپشن
  • ویژگی‌ها، سطوح و آمار
بخوانید  پیش‌بینی آینده‌ کاردانو: ریزش قیمت تا کجا ادامه می‌یابد؟

OpenSea برای فریز کردن ابرداده‌های شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با این حال، برای پردازش این عمل باید هزینه گس را بپردازید.

پس از قفل شدن، محتوا را نمی‌توان ویرایش یا حذف کرد؛ زیرا به‌طور دائم در فضای ذخیره‌سازی فایل غیرمتمرکز ذخیره می‌شود. به خاطر داشته باشید که فقط پس از ایجاد NFT می‌توانید این گزینه را فعال کنید. هنگامی که NFT خود را ایجاد کردید، می‌توانید انتخاب کنید که تمام محتوای آن را به طور دائم قفل کرده و در حافظه غیرمتمرکز فایل ذخیره شود.

قبل از تبدیل عکس جزئیات را چک کنید

هنگامی که فایل خود را آپلود و تمام جزئیات را پر کردید، روی گزینه Create کلیک کنید. NFT شما به طور خودکار و به صورت رایگان ایجاد می‌شود.

به این کار Lazy Minting گفته می‌شود. اساساً، NFT شما تا زمانی که شخصی تصمیم به خرید آن نداشته باشد، روی بلاکچین قرار نمی‌گیرد. پس از خرید، خریدار هزینه گس را پرداخت می‌کند تا آن را روی بلاکچین قرار دهد.

بخوانید  ویتالیک: شاهد حضور رو به رشد توسعه دهندگان آسیا در فناوری بلاک چین هستیم

اگر متوجه شدید که هنگام ساخت ان اف تی اشتباهی مرتکب شده‌اید، نگران نباشید. تا زمانی که فروخته نشده باشد و ابر داده را فریز نکنید، همچنان می‌توانید آن را ویرایش کنید.

برای ویرایش NFT، گزینه Edit را انتخاب کنید. شما می‌توانید هر یک از داده‌هایی را که می‌خواهید تغییر دهید.

تبدیل عکس به NFT؛ ساده، سریع و رایگان

مینت NFT در Opensea در ۳ مرحله انجام می‌شود. وارد پروفایل خود در Opensea شوید، به تب Create بروید و جزئیات NFT خود را وارد و چک کنید. برای ساخت NFT در Opensea تنها به یک کیف پول ارز دیجیتال و آیتمی که می‌خواهید آن را به دارایی دیجیتال تبدیل کنید نیاز دارید.

شما برای تبدیل عکس به NFT از کدام پلتفرم استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها