تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :آیا احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال ضروری است؟

  • کد خبر : 2621912
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
لورس :آیا احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال ضروری است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در سال‌های اخیر با وجود رشد و ترقی قابل‌ملاحظه ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین، تنظیم‌کننده‌های مالی جهانی بر شرکت‌هایی که خدمات دارایی دیجیتال ارائه می‌دهند فشار بیشتری وارد کرده تا آن‌ها نیز از قوانینی مشابه با بانک‌های سنتی پیروی کنند. یکی از این قوانین که در مورد تعادل بین حریم خصوصی و امنیت کاربران این بازار است، اقدامات احراز هویت مشتری یا kcy بوده که به جلوگیری از استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.
اگر قصد فعالیت در این حوزه و یا آموزش ارز دیجیتال را دارید باید بدانید که یکی از شرایط اولیه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وریفای است؛ اما آیا برای خرید از صرافی‌های دیجیتال حتماً باید احراز هویت را انجام داد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در این مقاله پیدا کنید.
احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال چیست؟ از زمان پیدایش و آموزش ارز دیجیتال، میلیاردها دلار ارز مختلف مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر و… توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان معامله شده‌اند. اما همین رمزارزها در برابر کلاهبرداری‌های مختلف آسیب‌پذیر بوده و به راحتی می‌توان از آن برای جابه جایی غیرقانونی پول و ارتکاب جرایم..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در سال‌های اخیر با وجود رشد و ترقی قابل‌ملاحظه ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین، تنظیم‌کننده‌های مالی جهانی بر شرکت‌هایی که خدمات دارایی دیجیتال ارائه می‌دهند فشار بیشتری وارد کرده تا آن‌ها نیز از قوانینی مشابه با بانک‌های سنتی پیروی کنند. یکی از این قوانین که در مورد تعادل بین حریم خصوصی و امنیت کاربران این بازار است، اقدامات احراز هویت مشتری یا kcy بوده که به جلوگیری از استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

اگر قصد فعالیت در این حوزه و یا آموزش ارز دیجیتال را دارید باید بدانید که یکی از شرایط اولیه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وریفای است؛ اما آیا برای خرید از صرافی‌های دیجیتال حتماً باید احراز هویت را انجام داد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در این مقاله پیدا کنید.

احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال چیست؟

از زمان پیدایش و آموزش ارز دیجیتال، میلیاردها دلار ارز مختلف مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر و… توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان معامله شده‌اند. اما همین رمزارزها در برابر کلاهبرداری‌های مختلف آسیب‌پذیر بوده و به راحتی می‌توان از آن برای جابه جایی غیرقانونی پول و ارتکاب جرایم مالی بدون به جا گذاشتن ردپایی آشکار استفاده کرد. باتوجه‌به این موضوع صرافی‌ها مستلزم به رعایت قوانینی خاص از جمله kyc شده‌اند.

احراز هویت یا شناخت مشتری‌ها که با نام عمومی KYC شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از روش‌ها است که مؤسسات مالی برای تأیید هویت مشتری اجرا می‌کنند. KYC را می‌توان اولین مرحله در راه در مبارزه با جرایمی مانند پول‌شویی و تروریسم دانست که به مؤسسات مالی و صرافی‌ها کمک می‌کند سطح ریسک مرتبط با مشتری را تعیین کنند. به همین دلیل دولت‌های کشورهای مختلف و آژانس‌های نظارتی اطمینان حاصل کرده‌اند که صرافی‌های ارزهای دیجیتال فرایندهای KYC را برای مشتریان خود حتماً انجام می‌دهند.

cec291e9 6462 4e58 8532 a040777dde3d

مراحل احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال

به طورکلی در آموزش ارز دیجیتال، kyc مجموعه‌ای از مراحل است که صرافی‌های ارزهای دیجیتال در حین ورود برای کاربران انجام شده تا هویت آنها را تأیید کنند و برای درک فعالیت‌ها و ریسک‌های مالی آن‌ها دقت لازم را انجام دهند. این مراحل که برای آموزش ارز دیجیتال نیز ضروری بوده و باید از نظر قانونی به درستی اجرا شوند، عبارت‌اند از:

مرحله اول: جمع‌آوری اطلاعات اولیه

هنگام ورود به یک مشتری جدید، صرافی‌ها ابتدا باید اطلاعات شناسایی اولیه مشتری را جمع‌آوری کنند. در حالت ایده‌آل، شرکت‌ها باید از ابزارهای دیجیتالی بررسی دقیق مشتری برای جمع‌آوری و ثبت داده‌های مربوطه به فرد طور مؤثر و دقیق استفاده کنند. حال این اطلاعات اساسی مشتری که برای فرایند KYC موردنیاز است موارد زیر را شامل می‌شود:

  • نام‌ها
  • آدرس‌ها
  • تاریخ تولد
  • شماره‌های تأمین اجتماعی

مرحله دوم: بررسی صحت اطلاعات مشتری

صرافی‌های رمزارز باید اطمینان حاصل پیدا کنند که داده‌هایی که به عنوان بخشی از فرایند KYC خود جمع‌آوری می‌کنند دقیق و به روز خواهند بود. برای انجام این کار، شرکت‌ها باید داده‌های افراد را با اسناد رسمی مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه و گواهی تولد تأیید کنند.

مرحله سوم: ردیابی اطلاعات از منابع معتبر

هنگامی که شرکت‌ها داده‌های شناسایی را به دست آوردند، باید آن‌ها را از طریق فهرست‌های رسمی نیز بررسی کنند که ممکن است بر روی پروفایل ریسک مشتری تأثیر بگذارد. این فهرست شامل موارد زیر هستند:

  • حوزه‌های قضایی پرخطر
  • تحریم‌های جهانی و لیست‌های نظارتی
  • لیست افراد در معرض خطر سیاسی
  • ثبت‌احوال جنایی، از جمله فهرست شرکت‌کنندگان در رشوه‌خواری و فساد

مرحله چهارم: تعیین رتبه ریسک مشتری

اطلاعات جمع‌آوری شده و تأیید شده، پایه و اساس رتبه بندی ریسک احراز هویت مشتری را نشان می‌دهد. رتبه ریسک محاسبه ای است که عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرد، از جمله احتمال درگیرشدن یک مشتری در جرایم مالی و ریسک‌های گسترده‌تر که یک صرافی ممکن است با آن‌ها روبه رو شود.

مرحله پنجم: بررسی ریسک در حال انجام

اگر صرافی تشخیص دهد که همه چیز درست است، مشتری جدید می‌تواند شروع به شرکت در فعالیت‌های معامله‌ای کند. بااین‌حال، KYC یک عمل یکباره نیست که فقط در ابتدای کار انجام شود. بلکه باید به صورت یک بررسی مستمر انجام شده تا با هرگونه تغییر در نمایه ریسک مشتری آپدیت شود. نظارت مستمر بر تراکنش‌ها یکی از این روش‌ها برای بررسی این است آیا رفتار مالی مشتریان انتظارات ارزیابی ریسک آنها را برآورده می‌کند یا خیر.

4c6c9cd0 3aea 42ed a537 257529ad0da8

آیا می‌توان بدون احراز هویت از صرافی‌های دیجیتال ارز خریداری کرد؟

در طی آموزش ارز دیجیتال باید بدانید که احراز هویت مسئله‌ای است که تقریباً در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال چه صرافی‌های ایرانی و چه خارجی با آن مواجه خواهید شد. با این حال، هنوز هم برای برخی افراد توانایی خرید ارز دیجیتال بدون گذراندن فرایند احراز هویت وجود دارد. اما این روش‌ها بسیار پیچیده و خطرناک بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند. خریدارانی که ترجیح می‌دهند ناشناس بمانند، با استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز و دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال را خریداری می‌کنند.

با اینکه صرافی‌های غیرمتمرکز برای جلوگیری از کلاهبرداری دارای تدابیر امنیتی هستند؛ اما هنوز این احتمال وجود دارد که از مشتری سو استفاده شود. علاوه بر این، صرافی‌های غیرمتمرکز نسبت به صرافی‌های متمرکز کیفیت کمتری داشته و هزینه‌های بیشتری را در ازای کارمزد تراکنش‌ها از کاربران خود می‌خواهند.

مزایای احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال

درآموزش ارز دیجیتال به خاطر داشته باشید که استفاده از احراز هویت در ورود به سیستم برای بهترین صرافی‌ها و پلتفرم‌های رمزنگاری به چند دلیل بسیار سودمند است:

  • کاهش ریسک قانونی
  • افزایش اعتماد مشتری
  • افزایش ثبات بازار
  • کاهش خطر کلاهبرداری و پول‌شویی

03a46dad 56b4 4cf1 90e2 397fde532a9a

احراز هویت در صرافی‌های خارجی

بسیاری از افراد تمایل دارند که با صرافی‌های خارجی همکاری کنند؛ اما باید بدانید که این صرافی‌ها هم احراز هویت مخصوص خود را دارند که در این بخش به بررسی آن پرداخته‌ایم.

  • بایننس

صرافی بایننس با داشتن لقب بزرگ‌ترین صرافی اکسچنج رمزنگارها در جهان، فرایند احراز هویت را در سه سطح پایه و متوسط و پیشرفته انجام می‌دهد. باتوجه‌به این قانون، فقط کاربرانی که احراز هویت سطح متوسط را کرده باشند، می‌توانند در این صرافی فعالیت کنند. همچنین، بایننس صریحاً اعلام کرده است که به کاربران کشورهای تحریم شده‌ای از جمله ایران هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد.

  • Coinbase

Coinbase به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده از نظر حجم معاملات برای خرید، فروش، انتقال و ذخیره ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این صرافی معتبر به کاربران خود این امکان را داده تا بدون کامل‌کردن عملیات احراز هویت تنها با واردکردن نام و ایمیل رمزارزهای خود را ذخیره و ارسال نمایند. بااین‌حال کسانی که قصد خرید و یا فروش ارز دیجیتال در این صرافی دارند باید مدارک شناسایی خود را ارائه داده و طبق قانون روند kyc را طی کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که از تضمین ناشناس بودن و محافظت از حریم خصوصی تریدرها توسط یک صرافی دیجیتال در رابطه با آموزش ارز دیجیتال گفتیم، تأیید هویت و انجام بررسی دقیق و نظارت مستمر بر تراکنش‌های آن‌ها نیز از الزامات KYC بسیار مهمی بوده که باید در نظر گرفته شود. هنگامی که الزامات KYC در رمزارزها توسط صرافی‌های دیجیتالی پذیرفته می‌شود، فرایندهای آنها استانداردتر و ایمن‌تر خواهد بود و مردم نیز نسبت به صرافی‌هایی که KYC را انجام می‌دهند، اعتماد بیشتری دارند. اگر به دنبال یادگیری کار با صرافی‌های ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال است.

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2621912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها