تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :آیا استخراج بیت‌ کوین سودآوری خود را از دست داده است؟

  • کد خبر : 2611208
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
لورس :آیا استخراج بیت‌ کوین سودآوری خود را از دست داده است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آیا استخراج بیت‌ کوین سودآوری خود را از دست داده است؟ هش ریت و سختی استخراج بیت‌ کوین به طور معمول رکوردهای تاریخی جدیدی را ثبت می‌کنند و در حال حاضر، شاخص قیمت هش، که سودآوری ماینرهای بیت‌ کوین را اندازه‌گیری می‌کند، در کمترین سطح تاریخی خود قرار دارد.
حال سوال این است؛ آیا کسب و کار ماینرها محکوم به سقوط است و ماینینگ بیت‌ کوین به مرور زمان سودآوری خود را از دست می‌دهد؟
به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، با افزایش کارایی و امنیت شبکه بیت‌ کوین، نگرانی‌هایی در مورد سودآوری ماینرهای بیت‌ کوین مطرح می‌شود. برخی ادعا می‌کنند که کاهش درآمد آنها ممکن است به مرور زمان منجر به تعطیلی بیشتر استخرهای ماینینگ، کاهش سرانه استخراج بیت‌ کوین و سرانجام فروپاشی بزرگترین بلاک چین جهان شود.
تحلیل آنچین نشان می‌دهد که در واقع هم هش ریت شبکه بیت‌ کوین و هم سختی استخراج بلوک‌ها در حال حاضر در بالاترین سطوح تاریخی خود هستند. آیا هنوز امکان کسب درآمد مناسبی برای ماینرها در چنین شبکه انرژی‌بر و پیشرفته‌ای وجود دارد؟ یا اینکه کاهش درآمد آنها – که به وسیله شاخص قیمت هش اندازه‌گیری می‌شود – منج..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آیا استخراج بیت‌ کوین سودآوری خود را از دست داده است؟

هش ریت و سختی استخراج بیت‌ کوین به طور معمول رکوردهای تاریخی جدیدی را ثبت می‌کنند و در حال حاضر، شاخص قیمت هش، که سودآوری ماینرهای بیت‌ کوین را اندازه‌گیری می‌کند، در کمترین سطح تاریخی خود قرار دارد.
حال سوال این است؛ آیا کسب و کار ماینرها محکوم به سقوط است و ماینینگ بیت‌ کوین به مرور زمان سودآوری خود را از دست می‌دهد؟

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، با افزایش کارایی و امنیت شبکه بیت‌ کوین، نگرانی‌هایی در مورد سودآوری ماینرهای بیت‌ کوین مطرح می‌شود. برخی ادعا می‌کنند که کاهش درآمد آنها ممکن است به مرور زمان منجر به تعطیلی بیشتر استخرهای ماینینگ، کاهش سرانه استخراج بیت‌ کوین و سرانجام فروپاشی بزرگترین بلاک چین جهان شود.

بخوانید  شاخص ترس و طمع چیست؟ نمایش لحظه ای شاخص ترس و طمع بیت کوین

تحلیل آنچین نشان می‌دهد که در واقع هم هش ریت شبکه بیت‌ کوین و هم سختی استخراج بلوک‌ها در حال حاضر در بالاترین سطوح تاریخی خود هستند. آیا هنوز امکان کسب درآمد مناسبی برای ماینرها در چنین شبکه انرژی‌بر و پیشرفته‌ای وجود دارد؟ یا اینکه کاهش درآمد آنها – که به وسیله شاخص قیمت هش اندازه‌گیری می‌شود – منجر به تعطیلی بیشتر کسب و کارهای ماینینگ خواهد شد؟

نوشته های مشابه

  • کارمزد نیم میلیون دلاری بیت کوین کارمزد نیم میلیون دلاری برای یک تراکنش بیت کوین! ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
  • بیت کوین و آلت کوین‌ها اگر قیمت بیت‌ کوین به بالای ۲۶،۵۰۰ دلار برسد، این ۴ آلت کوین ممکن است در روند صعودی قرار بگیرند ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

هش ریت و سختی استخراج در بالاترین سطوح خود قرار دارند

هش ریت (Hash Rate) یک شاخص پایه از عملکرد و امنیت شبکه بیت‌ کوین به حساب می‌آید. این شاخص بر اساس تخمین میانگین تعداد هش‌های تولید شده توسط استخراج‌کنندگان شبکه محاسبه می‌شود.

در نمودار بلندمدت هش ریت (میانگین متحرک ۳۰ روزه آن)، می‌توانیم یک روند رشد تصاعدی را از زمان پیدایش قدیمی‌ترین بلاک چین جهان مشاهده کنیم. در حال حاضر، این شاخص به طور مداوم رکوردهای تاریخی (ATH) جدیدی را ثبت می‌کند و در محدوده ۴۰۰ میلیون تراهش در ثانیه (TH/s) قرار دارد.

بخوانید  خالق ترون دوباره آشوب به پا کرد‍! علت ضرب یک میلیارد دلار TUSD چیست؟

علاوه بر این، اصلاحات دوره‌ای مانند پایان بازار خرسی در سال ۲۰۱۸ یا ممنوعیت ماینینگ چین در تابستان ۲۰۲۱ (نواحی قرمز) نیز در آن قابل مشاهده است. در آخرین اصلاح، هش ریت به طور تقریبی ۵۰٪ کاهش یافت و از ۱۶۵ تراهش در ثانیه به ۹۶ تراهش در ثانیه رسید.

هش ریت شبکه بیت کوین
هش ریت شبکه بیت کوین

برای کسانی که چگونگی عملکرد شبکه بیت‌ کوین را درک می‌کنند، واضح است که با افزایش توان محاسباتی که به وسیله هش ریت اندازه‌گیری می‌شود، سختی استخراج بیت‌ کوین هم افزایش می‌یابد. نمودار این شاخص تقریباً مشابه هش ریت است و امروز هم دوباره به رکورد جدیدی دست یافته است.

در صورت کاهش توان محاسباتی – به عنوان مثال، به دلیل قطع ارتباط ماینرهای بیت‌ کوین با شبکه – سختی استخراج هم کاهش می‌یابد. شایان ذکر است که این تغییرات بعد از حدود ۲ هفته (یا دقیقاً بعد از ۲۰۱۶ بلوک) اعمال می‌شوند.

سختی استخراج بیت کوین
سختی استخراج بیت کوین

قیمت هش به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است

گفتنی است که افزایش سختی استخراج و هش ریت شبکه بیت‌ کوین برای ماینرهای آن چالش‌هایی را ایجاد کرده است. دلیل آن هم به نظر می‌رسد این باشد که در رقابت برای کسب پاداش استخراج بلوک، روز به روز منابع، انرژی، تجهیزات و توان محاسباتی بیشتری باید در شبکه درگیر شوند.

بخوانید  کیف پول FTX حدود ۱۰ میلیون دلار ارزهای دیجیتال را جابه‌جا می‌کند و ترس از تخلیه توکن‌ها را در آینده ایجاد می‌کند.

به علاوه، این پاداش‌ها به طور میانگین هر چهار سال یکبار به دلیل یک هاوینگ (Halving) برنامه‌ریزی شده به نصف کاهش می‌یابند. در حال حاضر، پاداش استخراج بلوک ۶/۲۵ بیت‌ کوین است. با این حال، هاوینگ بعدی در حدود ماه آوریل ۲۰۲۴ رخ خواهد داد که پاداش استخراج را به ۳/۱۲۵ بیت‌ کوین کاهش می‌دهد.

بنابراین ماینرهای بیت‌ کوین با دو روند نامطلوب مواجه هستند. از یک سو، رقابت با ماینرهای متعدد، قدرت محاسباتی عظیم و بلوک‌های ماینینگ روز به روز دشوارتر می‌شود، و از سوی دیگر، حتی استخراج موفق بلوک هم به مانند گذشته تضمین‌کننده کسب پاداش‌ زیادی نیست.

به طور کلی، این امر منجر به کاهش پایدار درآمد ماینرها می‌شود. یکی از معروف‌ترین تحلیلگران آنچین که با نام woonomic@ شناخته می‌شود، این روند را با شاخص قیمت هش بیان کرده است. این درآمدی است که توسط ماینرها بر اساس هر تراهش ایجاد می‌شود.

نمودار بلندمدت این شاخص مدت زیادی است که در یک روند نزولی قرار دارد. این نمودار به نوعی معکوس نمودار هش ریت است، اما به نوسانات قیمت بیت‌ کوین حساسیت بیشتری نشان می‌دهد. و این هم واضح است چرا که با افزایش قیمت بیت‌ کوین، درآمد ماینرها نیز افزایش می‌یابد.

بخوانید  آسیب‌پذیری امنیتی بالانسر دردسرساز شد؛ ۹۰۰ هزار دلار پرید!
نمودار قیمت هش
نمودار قیمت هش

در حال حاضر، نمودار قیمت هش در نزدیکی پایین‌ترین سطح تاریخی (ATL) خود قرار دارد. این مسئله نگرانی‌هایی را در مورد پایداری عملیات ماینینگ و به تبع آن امنیت کل شبکه بیت‌ کوین به وجود آورده است.

آیا استخراج بیت‌ کوین سودآوری خود را از دست خواهد داد؟

یکی دیگر از تحلیلگران معروف آنچین با نام _DylanLeClair@ نیز به تازگی در مورد این موضوع صحبت کرده است. او در یک ویدئو کوتاه، به ترسیم آینده‌ای فرضی و تاریک برای شبکه بیت‌ کوین پرداخته که در آن ماینرها به اندازه کافی برای کار خود پاداش دریافت نمی‌کنند. این گروه کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند، چرا که حفظ تعداد زیادی از تجهیزات و قبوض برق سنگین سودآوری ماینینگ را به صفر رسانده است.

این موضوع منجر به تعطیلی دستگاه‌های آنها و خروج تجهیزات از شبکه می‌شود. هش ریت کاهش می‌یابد. سپس در پی آن زمان‌ تایید تراکنش‌ها طولانی‌تر خواهد شد و کارمزد تراکنش به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و به علت خروج ماینرها از شبکه دیگر به طور مداوم تأیید نمی‌شوند. و این امر در نهایت منجر به کندتر شدن بلاک چین می‌شود.

بخوانید  تحلیل بیت کوین (BTC)

با این حال، او در اینجا اشاره کرده که ایده خودتنظیمی سیستم بیت‌ کوین دقیقاً برای همین است. بعد از تقریباً ۲ هفته، سختی استخراج با محیط و توان محاسباتی کاهش‌یافته تطابق پیدا می‌کند. کسب و کار هر ماینری که تجهیزات خود را حفظ کرده و همچنان در شبکه باقی مانده، ناگهان سودآورتر می‌شود. درآمد و قیمت هش افزایش می‌یابد.

آیا برای بقای بیت کوین، برداشتن سقف ۲۱ میلیونی آن الزامی است؟

بنابراین، دیلن لکلر (Dylan LeClair) در نهایت به این نتیجه رسیده کسب و کارهای ماینینگی که در خطر فروپاشی قرار گرفته‌اند، هیچ نیازی به رسیدگی مالی ندارند. این شرکت‌ها از کمک‌های دولتی بی‌نیاز هستند و شرایط به جبران خسارت نمی‌رسد. شبکه بیت‌ کوین به واسطه الگوریتم رمزنگاری خود تنظیم می‌شود.

تحلیلگر اصلی گلس نود (Glassnode) با نام Checkmatey در پاسخ به این توضیحات، یک میم در حساب X خود پست کرده که «نگرانی‌های موجود درباره هزینه تامین امنیت بیت‌ کوین» را نشان می‌دهد.

بخوانید  قیمت ارز دیجیتال پای نتورک pi
توییت

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2611208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها