تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
1

لورس :آیا امکان ارسال تتر ERC20 به آدرس TRC20 وجود دارد؟

  • کد خبر : 2625573
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
لورس :آیا امکان ارسال تتر ERC20 به آدرس TRC20 وجود دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :آیا امکان ارسال تتر ERC20 به آدرس TRC20 وجود دارد؟ اگر از کاربران فعال کریپتوکارنسی باشید، حتما نام شبکه‌های ERC20 اتریوم و TRC20 ترون را شنیده‌اید. اگر برای شما هم سؤال است که این شبکه‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ تفاوت trc20 و erc20 در چیست؟ کدام شبکه محبوب‌تر است و کاربردهای بیشتری دارد؟ بهتر است که تا […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آیا امکان ارسال تتر ERC20 به آدرس TRC20 وجود دارد؟

اگر از کاربران فعال کریپتوکارنسی باشید، حتما نام شبکه‌های ERC20 اتریوم و TRC20 ترون را شنیده‌اید. اگر برای شما هم سؤال است که این شبکه‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ تفاوت trc20 و erc20 در چیست؟ کدام شبکه محبوب‌تر است و کاربردهای بیشتری دارد؟ بهتر است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در ادامه تفاوت شبکه trc20 و erc20 را بررسی خواهیم کرد و پاسخگوی سؤالات شما خواهیم بود.

ERC20 چیست؟

شبکه بلاک چین اتریوم یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک‌ چین است که امکان ساخت توکن را فراهم می‌کند. این قابلیت باعث شده است که از آن به‌عنوان دومین شبکه بلاک چین محبوب در میان کاربران یاد شود. استاندارد ERC20 یکی از استانداردهای شبکه اتریوم است که به‌دلیل مزایا و کاربرد‌های زیادی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این استاندارد شامل مجموعه‌ای از قوانین و مقررات است که سازندگان توکن اتریوم باید به آن توجه داشته باشند؛ درواقع ERC20 استانداردی است که با استفاده از آن می‌توان بدون ایجاد بلاک چین، یک توکن ایجاد کرد. البته این تنها راه ایجاد توکن بر بستر بلاک چین اتریوم نیست و با استفاده از استاندارد TRC20 نیز می‌توان این اقدام را انجام داد. سرعت انجام بالای این کار در شبکه ترون، از مهم‌ترین تفاوت trc20 و erc20 است.

آیا امکان ارسال تتر ERC20 به آدرس TRC20 وجود دارد؟

آشنایی با شبکه TRC20

TRC20 شبکه اصلی ترون است که در چند سال اخیر سر و صدای زیادی به‌پا کرده است و طرفداران زیادی دارد. مزایای استفاده از این شبکه به‌قدری مهم و کاربردی بود که توانست در عرض کم‌تر از یکسال رکورد تعداد تراکنش‌ها را در بلاک چین عوض کند و به جایگاه نخست برسد. شبکه ترون شامل دو استاندارد TRC20 و TRC10 است که برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز یا دی اپ‌ها بسیار کاربردی هستند. همچنین با استفاده از این استانداردها می‌توان توکن‌ها و رمز ارزهای جدیدی را تعریف کرد. در واقع TRC20 را می‌توان تتری دانست که روی شبکه ترون فعالیت می‌کند.

همانطور که متوجه شدید، نحوه عملکرد TRC20 و ERC20 تا حد زیادی شبیه هم است؛ اما چه چیزی باعث تفاوت trc20 و erc20 می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که تیم سازنده و توسعه‌دهنده شبکه ترون سعی دارند که بیشتر پروژه‌های بلاک چین مانند تتر را از شبکه ERC20 به شبکه TRC20 ترون منتقل کنند. توسعه‌دهندگان ترون با اینکه در هدف خود زیاد موفق نبوده‌اند؛ اما در حال تلاش برای کاهش زمان تأیید تراکنش‌ها و انجام بیش از ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه هستند که می‌توان این قابلیت‌ها را اصلی‌ترین تفاوت شبکه trc20 و erc20 دانست.

تفاوت trc20 و erc20

تفاوت trc20 و erc20 چیست؟

تتر فعال بر دو استاندارد ERC20 اتریوم و TRC20 ترون از جمله مهم‌ترین بلاک چین‌های کارآمد در بازار ارز دیجیتال هستند که در عین شباهت‌ها، تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. دانستن تفاوت شبکه trc20 و erc20 به شما کمک می‌کند که به شکل راحت‌تری بتوانید از میان این دو بلاک چین یکی را انتخاب کنید. با‌اینکه این موضوع ساده به‌نظر می‌رسد؛ اما بسیاری از افراد را سردرگم کرده است. در ادامه در رابطه با تفاوت trc20 و erc20 بیشتر می‌دانیم.

نحوه اجماع

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های توکن‌های اتریوم و ترون در نحوه اجماع آن‌هاست. در بلاک چین اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS) و در شبکه ترون از اثبات سهام وکالتی (Dops) برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

سرعت و میزان کارمزد تراکنش‌‌ها

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو استاندارد، سرعت و میزان کارمزد تراکنش‌های آن‌هاست. در شبکه ERC20 نرخ کارمزدها نسبت به شبکه ترون بیشتر است. سرعت انجام تراکنش‌ها نیز در شبکه TRC20 ترون از شبکه اتریوم بیشتر است. نرخ سرعت تأیید تراکنش‌های ترون حدود ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه است؛ درحالی که این نرخ در بلاک چین اتریوم حدود یک تراکنش در هر ۲۵ ثانیه است. با بیان این موضوع حتما دلیل محبوبیت شبکه ترون را درک کرده‌اید.

تفاوت پشتیبانی از کیف‌پول‌ها و صرافی‌های مختلف

تفاوت بعدی این دو شبکه در میزان پشتیبانی آن‌ها از کیف پول‌ها و صرافی‌‌های مختلف است. بلاک چین اتریوم نسبت به شبکه ترون شناخته‌شده‌تر است و همین موضوع باعث شده است که ولت‌ها و صرافی‌های مختلفی از آن پشتیبانی کنند. این موضوع در حالی است که شبکه TRC20 ترون هنوز تا حدی ناشناخته است و صرافی‌های کم‌تری از آن پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت و با درنظر گرفتن تفاوت trc20 و erc20 می‌توان اینطور نتیجه گرفت که بلاک چین ترون نسبت به شبکه اتریوم برتری دارد؛ چراکه هزینه و سرعت تراکنش‌ها در آن کم‌تر است. اگر این موضوع اهمیت چندانی برای شما ندارد و صرف شناخته‌تر بودن یک بلاک چین برای شما در اولویت است، شبکه ERC20 اتریوم برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

آیا امکان ارسال تتر ERC20 به آدرس TRC20 وجود دارد؟

یکی از سوالات چالشی معامله‌گران کریپتوکارنسی، امکان ارسال تتر از شبکه اتریوم به ترون است. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند که با توجه به ویژگی‌ها و مزایای فوق‌العاده شبکه ترون، آیا می‌توان دارایی‌های دیجیتالی همچون تتر را منتقل کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که با توجه به تفاوت trc20 و erc20 در شبکه بلاک‌ چینی، متأسفانه این امکان وجود ندارد؛ به این معنا که توکن‌های هر شبکه را تنها در میان آدرس‌های همان شبکه می‌توان جا‌به‌جا کرد. اقدام به ارسال تتر از شبکه ERC20 اتریوم به TRC20 ترون بسیار ریسکی است و امکان ازبین‌رفتن دارایی‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

دلیل محبوبیت شبکه TRC20 ترون

همان‌طور که اشاره شد، TRC20 و ERC20 از محبوب‌ترین شبکه‌های تأیید تراکنش در میان سایر شبکه‌هایی هستند که حجم معاملات بالایی نیز دارند. با در نظر گرفتن تفاوت trc20 و erc20، اگر تمایل به تراکنش در بستری امن، سریع و کم هزینه دارید، شبکه ترون بهترین انتخاب خواهد بود؛ درواقع همین ویژگی‌ها نیز سبب محبوبیت این شبکه در بین معامله‌گران تتر شده است. با توجه به خطر انتقال دارایی‌ها از شبکه اتریوم به ترون، پیشنهاد می‌شود که انتقالات خود را تنها در بستر بلاک‌چین‌ اتریوم انجام دهید و برای تراکنش‌های جدید از شبکه ترون استفاده کنید. نظر شما درباره تفاوت‌های این دو شبکه چیست؟ به نظر شما کدام یک بهتر است؟ چرا؟

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2625573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها