تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :آیا صعود قیمت تتر در راه است؟

  • کد خبر : 2602379
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
لورس :آیا صعود قیمت تتر در راه است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ماهیت بازارهای مالی آمیخته نوسانات و تغییرات سریع با هیجانات تریدرها است. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همواره در تلاش‌اند تا با تحلیل‌های دقیق و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌ از این نوسانات، سهم سود خود را بردارند. اگر شما نیز به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، این تحلیل تخصصی را در مورد رشد قیمت تتر از دست ندهید.
بررسی قیمت تتر از گذشته تا به امروز در دنیای رمز ارزها، تتر به عنوان یکی از استیبل کوین‌های پرطرفدار و سومین ارز دیجیتال معتبر شناخته می‌شود. تتر به عنوان یک استیبل کوین معرفی شد تا همواره ارزش واقعی خود را در همبستگی با دلار حفظ کند. اما این روزها، نوسانات آن به چالشی دوست‌داشتنی برای تریدرها تبدیل شده است.
پیش‌بینی قیمت تتر یکی از دغدغه‌های اصلی کارشناسان برای ارائه تجزیه و تحلیل در مورد بازار رمزارز به شمار می‌آید. تحلیل درست درباره قیمت لحظه ای تتر، بدون در نظر گرفتن عوامل گوناگون اثرگذار بر روند حرکت آن ممکن نیست. برای درک بهتر روند قیمت ارز دیجیتال تتر در سال‌های گذشته، نیاز است که به تاریخچه قیمت آن نگاهی دقیق داشته باشیم. در نمودار قیمت تتر، تاریخچه ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ماهیت بازارهای مالی آمیخته نوسانات و تغییرات سریع با هیجانات تریدرها است. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همواره در تلاش‌اند تا با تحلیل‌های دقیق و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌ از این نوسانات، سهم سود خود را بردارند. اگر شما نیز به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، این تحلیل تخصصی را در مورد رشد قیمت تتر از دست ندهید.

بخوانید  بررسی شبکه ترون در تراست ولت + نکات طلایی

بررسی قیمت تتر از گذشته تا به امروز

در دنیای رمز ارزها، تتر به عنوان یکی از استیبل کوین‌های پرطرفدار و سومین ارز دیجیتال معتبر شناخته می‌شود. تتر به عنوان یک استیبل کوین معرفی شد تا همواره ارزش واقعی خود را در همبستگی با دلار حفظ کند. اما این روزها، نوسانات آن به چالشی دوست‌داشتنی برای تریدرها تبدیل شده است.

پیش‌بینی قیمت تتر یکی از دغدغه‌های اصلی کارشناسان برای ارائه تجزیه و تحلیل در مورد بازار رمزارز به شمار می‌آید. تحلیل درست درباره قیمت لحظه ای تتر، بدون در نظر گرفتن عوامل گوناگون اثرگذار بر روند حرکت آن ممکن نیست. برای درک بهتر روند قیمت ارز دیجیتال تتر در سال‌های گذشته، نیاز است که به تاریخچه قیمت آن نگاهی دقیق داشته باشیم. در نمودار قیمت تتر، تاریخچه رشد قیمت تتر را از ابتدای تأسیس تا به امروز مشاهده می‌کنید:

تاریخچه رشد قیمت تتر
تاریخچه رشد قیمت تتر

بر اساس این نمودار، تتر در نوامبر سال ۲۰۱۴ با نام Realcoin در بلاکچین بیت کوین به علاقه‌مندان بازار ارز دیجیتال معرفی شد. با بررسی اخبار و تطبیق آن بر نمودار سرنخ عوامل تاثیرگذار بر تغییرات قیمت لحظه ای تتر را خودتان به‌دست خواهید آورد. این نقاط پررنگ خبری عبارتند از:

بخوانید  کاربران آماتور در سیاه‌چاله رمزارزها

جریان‌های خبری تاثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال تتر

  • تغییر نام این استیبل کوین از Realcoin به تتر Tether و عرضه همزمان در بلاکچین اتریوم در اوایل سال ۲۰۱۵
  • خبرسازی تتر به دلیل ادعای عدم وجود دلار کافی برای پشتیبانی از ارز دیجیتال تتر در سال ۲۰۱۷
  • دعوی حقوقی تیم توسعه‌دهنده تتر برای اثبات وجود ذخیره دلاری کافی برای پشتیبانی این رمز ارز؛ این جلسات با شرکت قضاییFreeh, Sporkin & Sullivan LLP انجام شد و نتایج آن هیچ گاه برای آگاهی عموم منتشر نشد.
  • ناپدیدشدن ۸۵۰ میلیون دلار و متهم شدن تیم توسعه‌دهنده تتر و Bitfinex توسط دادستانی نیویورک برای عدم اطلاع‌رسانی عمومی این رویداد در سال ۲۰۱۹
  • پرواز ارزش بازار تتر از مرز ۱۰ میلیارد دلار و فتح جایگاه برترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰
  • با بررسی دقیق مسائل حقوقی و کلنجارهای سخت، تتر در سال ۲۰۲۱ تحت نظارت قانون‌گذاری در بخش ذخایر و پشتیبانی مالی قرار گرفت.
  • بسته شدن پرونده ناپدید شدن ۸۵۰ میلیون دلاری و پرداخت جریمه ۱۸.۵ میلیون دلاری به دادستانی نیویورک از طرف تیم توسعه‌دهنده تتر در سال ۲۰۲۱
  • استارت خوردن پروژه تحقیقات بین‌المللی برای قانون‌گذاری در زمینه استیبل کوین‌ها
بخوانید  بزرگترین حرکت های قیمتی در سال 2019

اکنون که با جنس عوامل تاثیرگذار بر قیمت تتر آشنا شدید، در ادامه به بررسی موردی آنها خواهیم پرداخت.

چه عواملی رشد قیمت تتر را در دست دارند؟

برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال تتر در سال‌های آینده، لازم است به عوامل متعددی که می‌توانند بر قیمت آن تأثیر بگذارند، توجه کنیم. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

اثر عرضه و تقاضا بر رشد قیمت تتر

فاکتور عرضه و تقاضا یک عامل نام‌آشنا برای تمامی کسانی است در بازارهای مالی فعالیت دارند. این عامل در بازار رمز ارزها و تعیین قیمت ارز دیجیتال تتر نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. افزایش تقاضا معمولا منجر به افزایش قیمت می‌شود، در حالی که افزایش عرضه ممکن است منجر به کاهش قیمت گردد. این فاکتور را باید در کنار سایر عوامل قرار داد تا به تحلیلی دقیق رسید. گفتنی است که در طی سال‌های اخیر با اقبال افراد بیشتری برای سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال، تب افزایش قیمت‌ها در این بازار بالا گرفته است.

بخوانید  قیمت مولتی استایل در سال 1402 افزایش می یابد؟

آیا توسعه فناوری بلاکچین بر قیمت تتر اثرگذار است؟

توسعه فناوری بلاکچین و امکانات جدیدی که به وسیله آن اضافه می‌شود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت لحظه ای تتر داشته باشد. به عنوان مثال، بهبودهای امنیتی و قابلیت‌های جدید می‌توانند تقاضا را افزایش داده و در نتیجه رشد قیمت تتر را در پی داشته باشد.

تغییرات قوانین و مقررات درباره رمز ارزها چه تاثیری بر قیمت تتر دارد؟

تغییرات در قوانین و مقررات مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد. تنظیم قوانین حمایتی جدید یا محدودیت‌های بیشتر ممکن است نوسانات شدیدی را به بازار تزریق کند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تومانی تتر کدامند؟

یک تحلیل درست نتیجه کنار هم قراردادن عوامل تاثیرگذار جهانی بر قیمت لحظه ای تتر و شرایط داخلی کشور است. قیمت این رمز ارز همواره نزدیک به یک دلار است اما در صرافی‌های ایران اوضاع فرق می‌کند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تومانی تتر کدامند؟
عوامل تاثیرگذار بر قیمت تومانی تتر کدامند؟

به دلیل نوسانات نرخ ارز در داخل کشور و نیز تفاوت عرضه و تقاضا در ساعات مختلف بازار، این قیمت گاها تا ۳ درصد با قیمت دلار اختلاف دارد. شرایط داخلی تاثیرگذار بر قیمت تتر عبارتند از:

بخوانید  کپی تریدینگ چیست؟ آموزش انجام Copy Trading در معاملات ارز دیجیتال

تغییر قیمت ارز دیجیتال تتر با نوسانات قیمت بیت کوین

عرضه تتر در صرافی‌های ایرانی با محدودیت‌هایی همراه است. همین امر سبب می‌شود تا در زمان افزایش تقاضا برای تبدیل تتر به بیت کوین یا بر عکس، تعادل قیمتی ( همبستگی دلار و قیمت تتر) شکسته ‌شود.

رشد نقدینگی در کشور و تاثیر آن بر قیمت لحظه ای تتر

عوامل متعددی در کشور به رشد نقدینگی دامن زده‌اند. همین موضوع سبب شده است تا اقبال مردم برای سرمایه‌گذاری و تبدیل دارایی به دلار و طلا افزایش یابد. تحلیل‌ها بر اساس مقایسه رشد حجم نقدینگی و نرخ دلار، خبر از رشد قیمت تتر در سال‌های آینده در ایران می‌دهند.

نوسانات ارزش ذاتی دلار در کشور و تاثیر آن بر رشد قیمت تتر

به دلیل سیستم مدیریت سیاست خارجی کشور، ارزش ریال در برابر ارزش ذاتی دلار در حال کاهش است. در صورت تداوم این روند، شاهد رشد قیمت تتر در صرافی‌های داخلی خواهیم بود.

بخوانید  پی‌پل استیبل کوین جدیدی با پشتوانه دلار آمریکا عرضه می‌کند

جمع‌بندی

تحلیل و پیش‌بینی قیمت تتر برای سال‌های آینده کاری دشوار و نیازمند تحلیل دقیق داده‌های فراوانی است. با این حال، با توجه به عوامل مختلف و نحوه اثرگذاری آن‌ها بر روند حرکتی تتر، پیش‌بینی می‌شود که قیمت تتر به تومان در سال‌های آینده به تدریج افزایش خواهد یافت. اما به یاد داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال همیشه آبستن تغییرات غیرمنتظره‌ است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2602379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها