تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :آیا NFTها اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند؟

  • کد خبر : 2604680
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۶
لورس :آیا NFTها اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اولین اقدام اجرایی SEC علیه بازار NFT آیا NFTها اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند؟ بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) شرکت ایمپکت تئوری (Impact Theory) را به فروش حدود ۳۰میلیون دلار توکن بی‌همتا (NFT) به‌عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرده و آن را به پرداخت بیشتر از ۶میلیون دلار جریمه کرده است. تاکید SEC در این پرونده بر وعده‌هایی است که ایمپکت تئوری به سرمایه‌گذارانش داده و ادعا کرده بود می‌تواند به جایگاه شرکت دیزنی (Disney) برسد و سود زیادی را عاید سرمایه‌گذاران کند. به نقل از کوین‌تلگراف، ایمپکت تئوری یک شرکت مستقر در لس‌آنجلس است که به تولید محتوای سرگرمی و آموزشی؛ از جمله چند پادکست می‌پردازد و در یوتیوب نیز فعالیت دارد. این شرکت ظاهرا بین اکتبر تا دسامبر۲۰۲۱ (مهر تا آذر۱۴۰۰) با فروش NFT‌هایی تحت عنوان «Founder’s Keys» توانست حدود ۳۰میلیون دلار جمع‌آوری کند. SEC در گزارش خود اعلام کرده است: Impact Theory سرمایه‌گذاران بالقوه خود را تشویق کرد تا خرید یک Founder’s Key را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در این کسب‌وکار در نظر بگیرند. این شرکت تاکید کر..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اولین اقدام اجرایی SEC علیه بازار NFT

آیا NFTها اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند؟ بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) شرکت ایمپکت تئوری (Impact Theory) را به فروش حدود ۳۰میلیون دلار توکن بی‌همتا (NFT) به‌عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرده و آن را به پرداخت بیشتر از ۶میلیون دلار جریمه کرده است. تاکید SEC در این پرونده بر وعده‌هایی است که ایمپکت تئوری به سرمایه‌گذارانش داده و ادعا کرده بود می‌تواند به جایگاه شرکت دیزنی (Disney) برسد و سود زیادی را عاید سرمایه‌گذاران کند.

به نقل از کوین‌تلگراف، ایمپکت تئوری یک شرکت مستقر در لس‌آنجلس است که به تولید محتوای سرگرمی و آموزشی؛ از جمله چند پادکست می‌پردازد و در یوتیوب نیز فعالیت دارد. این شرکت ظاهرا بین اکتبر تا دسامبر۲۰۲۱ (مهر تا آذر۱۴۰۰) با فروش NFT‌هایی تحت عنوان «Founder’s Keys» توانست حدود ۳۰میلیون دلار جمع‌آوری کند. SEC در گزارش خود اعلام کرده است: Impact Theory سرمایه‌گذاران بالقوه خود را تشویق کرد تا خرید یک Founder’s Key را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در این کسب‌وکار در نظر بگیرند. این شرکت تاکید کرد در تلاش است دیزنی بعدی را بسازد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، «سود سرشاری» نصیب خریداران Founder’s Key خواهد شد. به عقیده کمیسیون SEC این NFTها قراردادهای سرمایه‌گذاری و در نتیجه اوراق بهادار هستند و شرکت ایمپکت تئوری با فروش آنها بدون دریافت مجوزهای لازم، قانون اوراق بهادار سال۱۹۳۳ آمریکا را نقض کرده است. این آژانس قرار منع فعالیت این شرکت را صادر کرد و ایمپکت تئوری نیز با آن موافقت کرده است.

بخوانید  آیا الگوی تکراری در نمودار قیمت بیت کوین باعث رشد آن می‌شود؟

طبق دستور SEC، ایمپکت تئوری باید در مجموع بیشتر از ۱/ ۶میلیون دلار جریمه برای جبران کسب درآمد نامشروع (Disgorgement)، تصدیق بلاتصور (Prejudgment Interest) و جریمه مدنی، بدون پذیرش یا رد یافته‌های این آژانس پرداخت کند. علاوه بر این، صندوقی برای برگرداندن پول سرمایه‌گذاران NFTهای Founder’s Key نیز ایجاد خواهد شد. ایمپکت تئوری از این به بعد باید ضمن از بین بردن تمام NFTهایی که در اختیار دارد یا کنترل می‌کند، اطلاعیه‌های مربوطه را در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کند و هیچ حق امتیازی نیز از فروش آتی NFT‌های خود در بازار ثانویه دریافت نکند. طبق گزارش‌های موجود، یکی از NFTهای Founder’s Key که در سطح بالا یا لجندری (Legendary) عرضه شده، آخرین بار دو روز پیش به قیمت ۱۴۶۸دلار فروخته شده و یکی از ۱۰فروش برتر هفته گذشته بوده است. عرضه این NFTها به ۱۳۵۷۲ توکن می‌رسد و ۴۶۲۰مالک دارد. Founder’s Key تنها مجموعه NFTهایی است که ایمپکت تئوری تاکنون ارائه کرده است. این پرونده اولین اقدام رسمی SEC علیه توسعه‌دهندگان NFTها است و طبق گفته‌های برخی از تحلیلگران، می‌تواند آغازی برای حملات بیشتر آژانس مذکور علیه این صنعت باشد.

بخوانید  شبکه های انتقال ارز دیجیتال – انواع، کاربرد و بهترین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها