تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :آینده بازار ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟ پیش بینی بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰

  • کد خبر : 2603789
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
لورس :آینده بازار ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟ پیش بینی بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آینده بازار ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟ پیش بینی بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی آینده بازار ارز دیجیتال و بررسی آینده رمز ارزها جزو آن دسته از موضوعاتی است که نیازمند مدت‌ها تحلیل، تفکر و مطالعه در این زمینه خواهد بود. پیچیدگی و شگفتی‌های رمز ارزها و دنیای کریپتوکارنسی به قدری زیاد است که برای پیش بینی آینده ارز های دیجیتال باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق اولین ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال، وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد، هیچ کس توقع نداشت که چندین سال بعد ارزش همان بیت کوین به این میزان افزایش پیدا کند.
در سال‌های اخیر کشورها و دولت‌های مختلف نیز واکنش‌های کاملا متفاوتی نسبت به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور از خود نشان داده‌اند. افراد زیادی هم بخش زیادی از دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند. اما به راستی آینده رمزارزها چگونه خواهد بود؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ دهیم.
بررسی آینده دنیای کریپتوکارنسی بازار ارز دیجیتال همواره با نوسان..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آینده بازار ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟ پیش بینی بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰

پیش بینی آینده بازار ارز دیجیتال و بررسی آینده رمز ارزها جزو آن دسته از موضوعاتی است که نیازمند مدت‌ها تحلیل، تفکر و مطالعه در این زمینه خواهد بود. پیچیدگی و شگفتی‌های رمز ارزها و دنیای کریپتوکارنسی به قدری زیاد است که برای پیش بینی آینده ارز های دیجیتال باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق اولین ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال، وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد، هیچ کس توقع نداشت که چندین سال بعد ارزش همان بیت کوین به این میزان افزایش پیدا کند.

در سال‌های اخیر کشورها و دولت‌های مختلف نیز واکنش‌های کاملا متفاوتی نسبت به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور از خود نشان داده‌اند. افراد زیادی هم بخش زیادی از دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند. اما به راستی آینده رمزارزها چگونه خواهد بود؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ دهیم.

بخوانید  آیا استخراج بیت کوین روزی به پایان خواهد رسید؟

بررسی آینده دنیای کریپتوکارنسی

آینده رمزارزها چگونه است

بازار ارز دیجیتال همواره با نوسان همراه بوده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۲ بسیاری از رمزارزها سال سختی را پشت سرگذاشتند و برای اینکه بتوانند در بازار بمانند تلاش زیادی کردند. اما می‌توان گفت که بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۳ وضعیت بهتری دارد و بسیاری از پروژه‌ها موفق شدند که جایگاه خود را در بازار بهبود بخشند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شود فعالان ارز دیجیتال نسبت به آینده ارز های دیجیتال امیدوار باشند این است که استفاده از رمزارزها توسط مشاغل اصلی و موسسات در حال افزایش است. برای مثال AMC سال گذشته اعلام کرد که امکان پرداخت از طریق بیت کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است. پلتفرم‌هایی مانند پی‌پال PayPal و اسکوئر Square نیز پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند.

از اتفاقات پر سر و صدای اخیر هم یک آگهی استخدام از طرف آمازون برای موقعیت شغلی «مدیر محصول ارز دیجیتال و بلاکچین» بود. این آگهی با انتشار شایعاتی همراه شد که غول خرده‌فروشی دنیا در حال برداشتن گام‌هایی مهم برای پیشروی صنعت ارزهای دیجیتال است.

نوشته های مشابه

  • بررسی آینده ارز های دیجیتال آینده بازار ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟ پیش بینی بازار رمزارزها تا سال ۲۰۳۰ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
  • استیبل کوین Gyroscope استیبل کوین Gyroscope چیست؟ مزایا و معایب استیبل کوین Gyro ۰۵ شهریور ۱۴۰۲

از طرف دیگر هرچند هنوز در برخی از کشورها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممنوع است، اما علاقه خاصی به وضع مقررات برای ارزهای دیجیتال در میان کشورهای مختلف دیده می‌شود و استفاده از رمزارزها در اکثر کشورها مانند ایران به خودی خود غیرقانونی نیست.

باید توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در آینده ارز های دیجیتال تاثیرگذار است گسترش قانون‌گذاری‌ها در این حوزه است. زیرا وضع قوانین باعث خواهد شد تا افراد بیشتری به رمزارزها اعتماد کنند و به مرور کاربردهای رمزارزها بیشتر شود و در نتیجه ارزش آن‌ها نیز افزایش پیدا کند.

بخوانید  تأثیرات مثبت و منفی کاهش کارمزدهای شبکه اتریوم بر قیمت ETH!

البته در مقابل، تحلیلگران و کارشناسان زیادی وجود دارند که نوسانات قیمت و بی‌ثباتی ارزش ارزهای دیجیتال را دلیلی بر بی‌اعتباری آن‌ها می‌دانند و این دارایی‌ها را به عنوان ارز قبول ندارند. بنابراین با توجه به این نظرات مختلف، پیش بینی‌های متفاوتی درباره آینده ارز دیجیتال بیان شده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

آینده ارزهای دیجیتال معروف چگونه است؟

پیش بینی آینده ارز های دیجیتال

هر چند بیت کوین شناخته شده‌ترین رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی است اما باید بگوییم که تنها ارز دیجیتال معتبر نیست. بعد از پیدایش بیت کوین، انواع مختلف از رمز ارز به بازار معرفی شدند که مورد استقبال قرار گرفتند. با توجه به اینکه اغلب افراد ترجیح می‌دهند یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع داشته باشند، علاوه بر بیت کوین به سراغ رمزارزهای دیگر هم می‌روند. بنابراین پیش بینی آینده این رمزارزها برای آن‌ها مهم است. در ادامه به پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و تتر می‌پردازیم.

پیش‌بینی آینده بیت کوین تا سال ۲۰۳۰

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله (۲۹ژوئن۲۰۲۳) در بین تمام ارزهای دیجیتال، بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. قیمت بیت کوین مانند تمام ارزهای دیجیتال با نوسان همراه است. قیمت این رمزارز در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین رقم رسید و قیمت ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار را به عنوان یک رکورد در تاریخ خود ثبت کرد. افرادی که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند، در آن تاریخ سود قابل توجهی بدست آوردند.

بخوانید  کریس لارسن کیست؟ ✔️ همه چیز در مورد دنیای ریپل

اما سال ۲۰۲۲، برای بیت کوین سال چندان خوشایندی نبود. زیرا قیمت آن علی رغم پیش‌ بینی‌ها روندی نزولی به خود گرفت و رکود بیش از ۶۰ درصدی را تجربه کرد که سرمایه‌گذاران بیت کوین را بسیار نگران کرده بود.

اما این روند نزولی در سال ۲۰۲۳ تغییر مسیر داد و تغییرات مثبتی روی تحرکات قیمتی بیت کوین به وجود آمد. هر چند هنوز بیت کوین تا رسیدن به بالاترین قیمت خود فاصله زیادی دارد اما تحلیل‌گران ارز دیجیتال معتقد هستند که بیت کوین در حال گذر از دوره بی‌ثباتی است و موفق خواهد شد تا رکورد تاریخی خود را تکرار کند. حتی در برخی از منابع که به پیش بینی بازار ارز دیجیتال می‌پردازند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰، یک میلیون دلار تخمین زده شده است.

اما نباید فراموش کرد که بازار ارز دیجیتال مانند سایر بازارهای مالی غیرقابل پیش‌بینی است و قیمت‌ها در یک بازه زمانی کوتاه می‌توانند نوسانات زیادی داشته باشند.

پیش‌بینی آینده اتریوم تا سال ۲۰۳۰

اتریوم به عنوان ملکه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و در حال حاضر رتبه دوم بازار را به خود اختصاص داده است. سال ۲۰۲۱ برای اتریوم هم مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، سالی پر از خاطرات خوب است، زیرا قیمت اتریوم در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود رسید. البته بعد از آن تاریخ، اتریوم موفق نشد تا روند صعودی خود را ادامه دهد و روند رو به پایینی را طی کرد. اما در اواسط سال ۲۰۲۲، اتریوم قیمت خود را اصلاح کرد و افزایش قابل توجهی داشت.

تحلیل‌های مختلفی برای پیش بینی آینده اتریوم وجود دارد. به عنوان مثال Ark Invest شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی، قیمت هر اتریوم در سال ۲۰۳۰ را بین ۱۷۰ هزار تا ۱۸۰ هزار دلار برآورد کرده است.

بخوانید  آموزش صفر تا صد فارکس با محمد فاموریان

بیشتر بخوانید: تحلیل اتریوم

پیش‌بینی آینده تتر تا سال ۲۰۳۰

تتر با نماد اختصاری USDT در حال حاضر در رتبه ۳ بازار قرار دارد. از آنجایی که تتر استیبل کوین است، قیمت آن دستخوش نوسانات شدید نمی‌شود و قیمت به طور معمول در محدوده ۲-۱ دلار نوسان دارد. بالاترین قیمت تتر در ۲۵ فوریه ۲۰۱۵ بود که به ۱.۲۱ دلار رسید و تا به امروز موفق به تکرار رکورد خود نشده است.

هر چند تتر در حال حاضر با برخی مشکلات حقوقی دست و پنجه نرم می‌کند و در مورد برخی فعالیت‌های خود تا به امروز شفاف سازی نکرده است، اما در بین کاربران و صرافی‌های بزرگ همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، بخش قابل توجهی از دارایی خود را به خرید تتر اختصاص داده‌اند.

با توجه به اینکه بازه تغییرات قیمتی تتر تقریبا مشخص است، نمی‌توان انتظار داشت که تتر یک جهش قیمتی بزرگ داشته باشد، کارشناسان وبسایت Wallet Investor (سایت تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال)، برای سال ۲۰۳۰ بیشترین قیمت تتر را ۰/۹۲۷ دلار تا ۱/۰۸۷ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال از نظر کارشناسان

آینده ارز دیجیتال از نظر کارشناسان

با گذشت حدود یک دهه از شروع فعالیت شبکه بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در بازار رمز ارزها، هنوز پول کاغذی و سکه طرفداران زیادی در بازارهای مالی مختلف دارد. اما آینده ارز های دیجیتال از نظر بسیاری از کارشناسان این حوزه کاملا روشن است. دلیل این آینده نگری مثبت، ویژگی‌های خوب و مزایای رمز ارزها است:

  • بی‌تأثیر بودن تورم روی آن‌ها
  • اداره و مدیریت به شکل خودکار
  • حریم خصوصی امن
  • انجام آسان مبادلات ارزی مختلف
  • غیرمتمرکز بودن
  • مقرون به صرفه بودن
  • روشی سریع برای انتقال وجه
بخوانید  فلوکی FLOKI به زودی در صرافی بی تی سی ترک

البته برخی از متخصصان این حوزه هم اعتقاد دارند که موارد زیر می‌تواند تاثیر منفی روی آینده رمزارزها داشته باشد.

  • امکان سو استفاده آسان برای انجام معاملات غیرقانونی
  • امکان خسارت‌های مالی شدید
  • اثرات منفی استخراج برخی رمز ارزها روی محیط زیست
  • امکان هک شدن
  • نداشتن امکان لغو تراکنش یا بازپرداخت

پیش‌بینی افراد مشهور از آینده ارز های دیجیتال

سیستم غیر متمرکز رمز ارزها

به طور کلی افراد مشهور نسبت به آینده ارزهای دیجیتال، نظرات مختلفی ارائه داده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ایلان ماسک یک کارآفرین و تاجر آمریکایی است که با حمایت‌های خود از برخی ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی فردی تاثیرگذار تبدیل شده است. وی همواره نظر مثبتی درباره آینده ارزهای دیجیتال دارد. یکی از ارزهای دیجیتال محبوب وی دوج کوین است و بارها از طریق پست‌های توییتری خود از آن حمایت کرده است. اما در یکی از آخرین کنفرانس‌هایی که به صورت مجازی در آن شرکت کرده بود و وال استریت ژورنال برگزار کننده آن بود، گفت:

هر چند از طرفداران دوج کوین هستم، اما به کسی توصیه نمی ‌کنم ارز دیجیتال بخرد یا سرمایه اش را با دوج کوین شرط بندی کند.

دوقلوهای وینکلوس که به عنوان برادران ثروتمند دنیای رمزارزها شناخته می‌شوند با خوش بینی به آینده ارز های دیجیتال و به خصوصه بیت‌کوین نگاه می‌کنند و در یکی از مصاحبه‌های خود گفته‌اند:

از نظر ما بیت‌کوین طلای دوم است و پیش‌بینی می‌کنیم که بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به قیمت ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

شاید کمتر کسی باشد که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشد اما ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم را نشناشد. بوترین که با سبک خاص زندگی خود و نبوغ زیاد خود شناخته می‌شود درباره آینده ارزهای دیجیتال می‌گوید:

ارزهای دیجیتال بدون تردید راه نجات کشورهای جهان سومی هستند که با مشکلات ارزی و تحریم‌های دیگر کشورها دست و پنجه نرم می‌کنند. به شخصه به شما قول می‌دهم که تا سال ۲۰۵۰ از اتریوم پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورم.

پاول دوروف، بنیانگذار VK و تلگرام، یکی از افراد مشهوری است که آینده ارز های دیجیتال را درخشان می‌بیند و در حوزه ارزهای دیجیتال هم فعالیت‌های مهمی داشته است. او معتقد است که:

ارزهای دیجیتال به زودی جای بسیاری از ارزهای رایج را می‌گیرند و در آینده‌ای نه چندان دور بخش مهمی از زندگی روزمره ما می‌شوند.

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت در دسته افراد مشهوری قرار می‌گیرد که به صنعت رمزارزها با تردید نگاه می‌کند. به عنوان مثال در یکی از گفتگوهای خود اذعان داشت که ارزهای دیجیتال در صورتی که قانونی شوند و شفاف باشند چیز بدی نیست اما در یک گفتگوی دیگر به صراحت گفت:

از رمز ارزها یا توکن های غیرقابل معاوضه خوشم نمی‌آید و آینده ارزهای دیجیتال برایم همچنان مبهم است.

ماریو دراگی، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی اهل ایتالیا، بیت کوین و ارزهای دیجیتال را ارز واقعی نمی‌داند. او همچنین در این باره گفته است که:

ارزش ارزهای دیجیتال دائما در حال تغییر است و آینده رمز ارزها آینده باثبات و روشن نخواهد بود.

آینده رمزارزها در کشورهای مختلف

با توجه به دیدگاهی که دولتمردان کشورهای مختلف نسبت به آینده ارز های دیجیتال دارند، گرایش این کشورها به پذیرش رمز ارزها به عنوان ارزی قانونی نیز کاملا متفاوت است. در بسیاری از کشورها مثل آمریکا، کانادا، انگلیس و… دید مثبتی نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد و احتمال پذیرش این رمز ارزها به عنوان ابزاری برای پرداخت، بسیار زیاد است. اما در مقابل کشور های مختلفی مثل چین، ایران و… نیز هر گونه استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده‌اند. دلیل مخالفت برخی کشورها نسبت به استفاده رسمی از ارزهای دیجیتال کاملا روشن است. در صورت رسمی شدن این رمز ارزها، کنترل دولت‌ها روی دارایی مردم کم می‌شود. ضمن اینکه با توجه به نوسانات شدید قیمتی که ارزهای دیجیتال دارد، ممکن است مشکلات خاصی را برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

بخوانید  نرخ توکن سوزی شیبا 3100 درصد افزایش یافت

اما آنچه که پیش‌بینی می‌شود این است که با افزایش علاقه مردم به استفاده از ارزهای دیجیتال و گسترش کاربردهای آن، کشورهایی که حتی در مقابل پذیرش ارزهای دیجیتال مقاومت می‌کنند، نسبت به وضع قانون اقدامات مهمی انجام دهند.

شاخص های مهم برای رشد یا ریزش بازار رمزارزها

 آینده ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۳

ارز دیجیتال در حال حاضر یکی از بسترهای محبوب برای کسب درآمد است. از نظر فعالان ارزهای دیجیتال، آینده این حوزه بسیار امیدبخش است و انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۲۳ هم روند رو به رشدی داشته باشد. البته در این میان برخی هم معتقد هستند که اغلب رمزارزها وضعیت مطلوبی ندارند و نمی‌توان به رشد آن‌ها امیدوار بود. برای آنکه بتوانیم وضعیت کریپتو را در آینده به صورت منطقی بررسی کنیم باید برخی شاخص‌های مهم را در نظر بگیریم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

میزان اقبال عمومی

هر چند در ابتدا ارزهای دیجیتال برای اغلب مردم، یک فناوری ناشناخته بود که نمی‌توانستند به آن اعتماد کنند، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که اقبال عمومی مردم نسبت به ارزهای دیجیتال، روزبه‌روز در حال افزایش است. با ورود کریپتوکارنسی در زندگی روزمره انسان و افزایش آگاهی در این حوزه، پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای بسیار نزدیک، رمزارزها نقش مهم‌تری را در جنبه‌های مختلف زندگی ایفا کنند. بنابراین آنچه که پر واضح است، آینده روبه‌رشد ارز دیجیتال است.

بخوانید  نرخ توکن سوزی شیبا 3100 درصد افزایش یافت

افزایش کاربردپذیری ارزهای دیجیتال

هر چقدر کاربرد ارزهای دیجیتال در زندگی انسان بیشتر شود به همان اندازه با سرعت بیشتری با پذیرش عمومی و افزایش تقاضا مواجه خواهند شد. متاسفانه بسیاری از پروژه‌ها در حال حاضر کاربرد خاصی را برای توکن‌های خود در نظر نگرفته‌اند. هر چقدر تعداد پروژه‌هایی که با هدف ارائه نوعی ابزار کاربردی به دارنده توکن، بیشتر شود به همان اندازه علاقه و اشتیاق مردم عادی به کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۳ بیشتر خواهد شد.

وضعیت قانونگذاری

قانون‌گذاران در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا بازار ارزهای دیجیتال را به بستری امن برای سرمایه گذاران تبدیل کنند. تا به امروز هم قوانین و دستورالعمل‌های زیادی در این حوزه وضع شده است. یکی از مهم‌ترین مزایای قانونگذاری ارزهای دیجیتال این است که دست مجرمان سایبری از این بازار کوتاه می‌شود. البته نباید فراموش کرد که در بسیاری از کشورها، دولت‌ها نسبت به کریپتوکارنسی قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارند. اما از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد گفت‌وگوهای مداوم در مورد مقررات ارزهای دیجیتال هستیم، پیش بینی می‌شود که قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته شود. این موضوع می‌تواند باعث افزایش اعتماد مردم عادی به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن شود.

بخوانید  ایاس EOS (EOS) به زودی در صرافی بیت ترید

سرمایه نهنگ‌ها

نهنگ ارز دیجیتال به اشخاص یا نهادهایی گفته می‌شود که سرمایه بسیار زیادی در یک یا چند رمزارز مانند بیت کوین دارند. به همین دلیل از این افراد می‌توان به عنوان بزرگترین بازیگران بازار ارزهای دیجیتال یاد کرد زیرا این قدرت را دارند که بازار را دست‌کاری کنند. هر چقدر سرمایه نهنگ‌ها در بازار افزایش پیدا کند به همان اندازه می‌توانند کنترل بازار را در دست بگیرند و با ایجاد فشار خرید و فروش، نرخ بازار را تحت تاثیر قرار دهند و باعث کاهش یا افزایش قیمت (دامپ یا پامپ) در بازار رمزارزها شوند.

مارکت کپ یا ارزش بازار (Market Cap)

یکی دیگر از شاخص‌هایی که می‌تواند تصویر روشنی از آینده ارزهای دیجیتال به ما بدهد مارکت کپ یا ارزش بازار است. با استفاده از این عدد، می‌توان به مجموع ارزش تمامی پروژه‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال (مجموع ارزش بیت کوین، آلت کوین‌ها، استیبل کوین‌‌ها، توکن‌ها و دیگر دارایی‌های رمزنگاری شده) پی برد. این شاخص به ما کمک می‌کند که تصویری واقعی‌ از عملکرد رمزارزها داشته باشیم و وضعیت آن را نسبت به قبل مقایسه کنیم. هرچه مارکت کپ کل بالاتر برود، به این معنی است که رویکرد مردم نسبت به رمزارزها بهتر شده است و امکان رشد این مارکت در آینده هم وجود دارد. با توجه به رشد مارکت کپ ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر می‌توان نتیجه گرفت که بازار کریپتوکارنسی به احتمال قوی رشد صعودی خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ هم ادامه خواهد داد.

بخوانید  تأثیرات مثبت و منفی کاهش کارمزدهای شبکه اتریوم بر قیمت ETH!

حمایت سلبریتی‌ها و افراد مشهور

طرفداری و حمایت افراد مشهور از ارزهای دیجیتال یکی از عوامل تاثیرگذار در آینده کریپتوکارنسی است. یک مثال معروف برای این موضوع، حمایت ایلان ماسک از دوج کوین است که باعث شد قیمت این رمزارز رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند. هر چقدر افراد مشهور مانند سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و … درباره ارزهای دیجیتال صحبت کنند و از آن حمایت کنند، می‌توانند روی سیل عظیمی از افراد تاثیر بگذارند و آن‌ها را علاقه‌مند به بازار رمزارزها کنند.

آیا باید به آینده رمزارزها خوش بین باشیم؟

یکی از موضوعات مهمی که روی آینده ارز های دیجیتال تأثیر ویژه‌ای دارد، غیرمتمرکز بودن آن است. ارزهای دیجیتال عمدتا بر مبنای شبکه‌هایی غیرمتمرکز ایجاد شده‌اند. این موضوع به این معنا است که نهاد یا سازمانی به عنوان شخص سوم روی دارایی‌ها و تراکنش‌های کاربران نظارت ندارد. به عبارتی کنترل و مدیریت دارایی کاربران به طور کامل بر عهده خودشان است. این موضوع باعث می‌شود که جریان و ارزش ارزهای دیجیتال توسط خود مردم تعیین شود، نه شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف. در این صورت است که شاهد سیستمی امن و ارزشمند خواهیم بود. علاوه بر تمام این موارد، متمرکز بودن سیستم بانکداری ممکن است هزینه انجام تراکنش‌های ارزی را زیاد و سرعت آن‌ها را کم کند. در صورتی که در سیستم‌های غیرمتمرکز همه تراکنش‌ها با سرعتی بالا و هزینه‌ای کم انجام خواهد شد.

بخوانید  آموزش صفر تا صد فارکس با محمد فاموریان

البته بسیاری از مردم در کشورهای مختلف، هنوز برای انجام فعالیت‌های ارزی در بازار ارزهای دیجیتال با موانع و مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. برای دستیابی ارزهای دیجیتال به جریان اصلی اقتصاد جهانی و تبدیل شدن به سیستم پولی غالب، باید تمام این موانع از سر راه برداشته شود و راه حل‌های مناسبی برای آن پیدا شود.

نظر شما در مورد پیش بینی بازار ارز دیجیتال چیست؟ به نظر شما کدام رمزارزها از آینده درخشان‌تری برخوردار هستند؟

(۳ امتیاز) – ۲.۳/۵ برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها