تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

لورس :ابرداده در تراکنش های بلاک چین چیست؟

  • کد خبر : 2629031
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
لورس :ابرداده در تراکنش های بلاک چین چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ابرداده در تراکنش های بلاک چین چیست؟ اطلاعات اضافی که می توانند به تراکنش های رمزنگاری در یک بلاک چین اضافه شوند، به عنوان ابرداده در تراکنش های بلاک چین گفته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابرداده ها در تراکنش های بلاک چین با سایت ارز دیجیتال همراه باشید.
ابرداده در تراکنش های بلاک چین وظیفه اصلی یک بلاک چین، مستندسازی و احراز هویت انتقال دارایی‌ های دیجیتال، از جمله ارزهای رمزنگاری مانند اتر (ETH) یا بیت‌ کوین (BTC) است. ابرداده‌ ها به کاربران امکان می‌ دهند اطلاعات یا زمینه بیشتری را به تراکنش‌ های خود اضافه کنند.
فراداده، داده ای در مورد داده است. در زمینه تراکنش‌ های بلاک چین، شامل اطلاعاتی می‌ شود که مستقیماً با انتقال ارز دیجیتال مرتبط نیستند، اما می‌ توانند عملکرد بیشتری را برای تراکنش فراهم کنند.
دو نوع اصلی ابرداده در تراکنش های بلاک چین وجود دارد:
فراداده روی زنجیره از آنجایی که این ابرداده بلافاصله در بلاک چین ذخیره می شود، بخشی از اطلاعات تراکنش است که در آنجا ذخیره می شود.
فراداده خارج از زنجیره این اطلاعات در تراکنش ارجاع می شوند اما مستقیماً روی بلاک چین نگه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ابرداده در تراکنش های بلاک چین چیست؟ اطلاعات اضافی که می توانند به تراکنش های رمزنگاری در یک بلاک چین اضافه شوند، به عنوان ابرداده در تراکنش های بلاک چین گفته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابرداده ها در تراکنش های بلاک چین با سایت ارز دیجیتال همراه باشید.

ابرداده در تراکنش های بلاک چین

وظیفه اصلی یک بلاک چین، مستندسازی و احراز هویت انتقال دارایی‌ های دیجیتال، از جمله ارزهای رمزنگاری مانند اتر (ETH) یا بیت‌ کوین (BTC) است. ابرداده‌ ها به کاربران امکان می‌ دهند اطلاعات یا زمینه بیشتری را به تراکنش‌ های خود اضافه کنند.

فراداده، داده ای در مورد داده است. در زمینه تراکنش‌ های بلاک چین، شامل اطلاعاتی می‌ شود که مستقیماً با انتقال ارز دیجیتال مرتبط نیستند، اما می‌ توانند عملکرد بیشتری را برای تراکنش فراهم کنند.

دو نوع اصلی ابرداده در تراکنش های بلاک چین وجود دارد:

فراداده روی زنجیره

از آنجایی که این ابرداده بلافاصله در بلاک چین ذخیره می شود، بخشی از اطلاعات تراکنش است که در آنجا ذخیره می شود.

فراداده خارج از زنجیره

این اطلاعات در تراکنش ارجاع می شوند اما مستقیماً روی بلاک چین نگهداری نمی شوند. پیوندهایی به سایر محتواها، مانند فایل‌ ها، اسناد یا نشانی‌ های وب که جزئیات بیشتری درباره تراکنش ارائه می‌ دهند، می‌ توانند در فراداده‌ های خارج از زنجیره گنجانده شوند. فراداده خارج از زنجیره ابزاری است که کاربران می توانند از آن برای کاهش درهم ریختگی در بلاک چین استفاده کنند.

نحوه ذخیره متادیتاهای درون زنجیره ای و خارج از زنجیره

ابرداده‌ های روی زنجیره، جدایی‌ ناپذیر از ساختار داده‌ های بلاک چین هستند و به‌ طور دائم در گره‌ های شبکه ذخیره و تکثیر می‌ شوند. در مقابل، ابرداده‌ های خارج از زنجیره به صورت خارجی ذخیره می‌ شوند و با استفاده از منابع رمزنگاری، کارایی و انعطاف‌ پذیری بلاک چین را افزایش می‌ دهند.

ساختار اطلاعات بلاک چین به طور بومی حاوی ابرداده های روی زنجیره است. این اطلاعات به طور دائم در تمام گره‌ های شبکه ذخیره و تکثیر می‌ شوند و جزئی از دفتر کل بلاک چین را تشکیل می‌ دهند. در بلاک چین، هر تراکنش دارای یک محموله با ابرداده مربوطه است.

وقتی نوبت به قراردادهای هوشمند می‌ رسد، کد قرارداد و داده‌ های همراه به‌ عنوان ابرداده روی زنجیره روی بلاک چین نگهداری می‌ شوند. این توابع، متغیرهای حالت و اطلاعات مربوط به قرارداد را پوشش می دهد. هر بلوک دارای سرصفحه‌ هایی است که ابرداده‌ های خاصی را ارائه می‌ کند که به راحتی برای تأیید قابل دسترسی است. ابرداده‌ های مربوط به ویژگی‌ های توکن اغلب در بلاک چین برای توکن‌ هایی مانند ERC-721 و ERC-20 اتریوم نگهداری می‌ شوند.

در مقابل، ابرداده‌ های خارج از زنجیره خارج از زنجیره بلوکی ذخیره می‌ شوند. می‌ توان آن را در مکان‌ های مختلفی از جمله راه‌ حل‌ های مقیاس‌ گذاری خارج از زنجیره مانند شبکه لایتنینگ، سیستم‌ های ذخیره‌ سازی غیرمتمرکز مانند سیستم فایل بین سیاره‌ ای (IPFS) و پایگاه‌ های اطلاعات خارجی نگهداری کرد. بلاک چین از هش ها یا اشاره گرهای رمزنگاری برای ارجاع به ابرداده های خارج از زنجیره استفاده می کند، که فضایی را در بلاک چین برای ذخیره سازی اطلاعات بزرگتر یا کمتر مهم آزاد می کند، تراکم را کاهش می دهد و برای برنامه هایی که به اطلاعات خصوصی یا پویا نیاز دارند انعطاف پذیری می دهد.

نمونه هایی از ابرداده در تراکنش های بلاک چین

ابرداده در بلاک چین شامل مُهرهای زمانی، جزئیات تراکنش، داده‌ های قرارداد هوشمند، امضاهای دیجیتال، هزینه‌ های گاز، لینک‌ های IPFS، اطلاعات اوراکل و ابرداده توکن غیرقابل تعویض (NFT) است که قابلیت‌ های متنوع و ذخیره‌ سازی اطلاعات را در شبکه بلاک چین ممکن می‌ سازد.

ابرداده در تراکنش های بلاک چین
ابرداده در تراکنش های بلاک چین

مهر زمانی

بلوک های یک بلاک چین هر کدام حاوی یک مهر زمانی هستند که لحظه اضافه شدن بلوک به زنجیره را نشان می دهد. زمان بندی تراکنش از طریق این ابرداده ثبت می شود.

جزئیات معامله

آدرس‌ های فرستنده و گیرنده، مبالغ تراکنش و شناسه‌ های تراکنش متمایز تنها چند نمونه از ابرداده‌ هایی هستند که می‌ توان با هر تراکنش در یک بلاک چین گنجانید.

داده های قرارداد هوشمند

اطلاعات ورودی مورد نیاز جهت عملیات قرارداد امکان دارد در فراداده‌ ها هنگام اجرای قراردادهای هوشمند در زنجیره بلوکی گنجانده شوند.

امضای دیجیتال

در جهت تایید مشروعیت تراکنش ها و نشان دادن مالکیت، ابرداده حاوی امضای دیجیتال می باشد.

هزینه های گاز

در بلاک چین‌ هایی همانند اتریوم، ابرداده امکان دارد شامل جزئیات مربوط به هزینه‌ های گاز در ارتباط با پردازش تراکنش‌ ها باشد. ماینرها و اعتبارسنجی ها جهت اولویت بندی تراکنش ها به این اطلاعات احتیاج دارند.

پیوندهای سیستم فایل بین سیاره ای

پیوندهای IPFS، یک سیستم ذخیره‌ سازی فایل غیرمتمرکز، را می‌ توان در ابرداده‌ های بلاک چین پیدا کرد. کاربران می توانند با بازیابی یک مرجع، معمولاً به شکل هش، به فایل IPFS در صورت نیاز، به اطلاعات موجود در بلاک چین دسترسی داشته باشند.

اوراکل ها

اوراکل ها سرویس های خارجی هستند که امکان دسترسی قراردادهای هوشمند به اطلاعات دنیای واقعی را فراهم می کنند. اطلاعات این اوراکل ها ممکن است در ابرداده های بلاک چین برای ایجاد فعالیت های قرارداد هوشمند گنجانده شود.

فراداده رمز غیرقابل تغییر

NFT ها اغلب حاوی ابرداده، مانند سازندگان، توضیحات و سایر جزئیات مربوط به دارایی های دیجیتالی یا فیزیکی هستند که آنها نشان می دهند.

چگونه ابرداده را به تراکنش بلاک چین اضافه کنیم؟

هنگامی که کاربر قصد دارد ابرداده را به یک تراکنش بلاک چین اضافه کند، می‌ تواند این کار را از طریق یک قرارداد هوشمند انجام دهد. بیایید فرآیند استفاده از اتریوم را به عنوان مثال درک کنیم، اتریوم به دلیل توانایی آن در گنجاندن ابرداده در تراکنش‌ ها از طریق قراردادهای هوشمند شناخته شد.

ابرداده در تراکنش های بلاک چین
ابرداده در تراکنش های بلاک چین

یک قرارداد هوشمند ایجاد کنید

قبل از اضافه کردن ابرداده باید یک قرارداد هوشمند ایجاد شود. دستورالعمل‌ هایی درباره مکان و نحوه ذخیره ابرداده در این قرارداد گنجانده می شود. ابرداده را می توان در متغیری ذخیره کرد که معمولاً به صورت رشته ای تعریف می شود.

تعامل با قرارداد هوشمند

یک کاربر باید با فرستادن یک تراکنش جهت اضافه نمودن ابرداده به تراکنش بلاک چین با قرارداد هوشمند ارتباط برقرار نماید. این عمل را می توان با استفاده از کتابخانه هایی همچون web3.js یا ethers.js یا از طریق برنامه های کیف پول اتریوم انجام داد.

بررسی فراداده

هر کسی می‌ تواند پس از تایید تراکنش و افزودن آن به بلاک چین، ابرداده را تأیید نماید. با این حال، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که ملاحظاتی مانند هزینه های گاز، امنیت و حریم خصوصی باید در هنگام افزودن ابرداده به تراکنش بلاک چین را در نظر گرفت.

The post ابرداده در تراکنش های بلاک چین چیست؟ appeared first on ارز دیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها