تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :اتریوم ۲.۰ یک ساله شد؛ مروری بر وضعیت شبکه اتریوم در یک سال گذشته!

  • کد خبر : 2614231
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
لورس :اتریوم ۲.۰ یک ساله شد؛ مروری بر وضعیت شبکه اتریوم در یک سال گذشته!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۴ دقیقهبلاکچین اتریوم یک سال پس از ارتقای تاریخی خود، شاهد کاهش شدید مصرف انرژی و بهبود قابل‌توجهی در دسترسی به شبکه بوده است. با این حال، این شبکه هنوز با برخی مسائل فنی مواجه است. همان‌طور که می‌دانید، ارتقای بزرگ ادغام اتریوم، Merge، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ اجرا شد.
کاهش مصرف انرژی قابل‌توجه‌ترین پیشرفت اتریوم پس از ادغام، تغییر الگوریتم اجماع شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) بود که باعث شد شبکه اتریوم به شدت مصرف برق خود را کاهش دهد. بر اساس داده‌های موجود، شبکه اتریوم نسبت به حدود ۲۱ تراوات ساعت برقی که در حین کار تحت الگوریتم PoW مصرف می‌کرد، بیش از ۹۹٫۹ درصد کاهش مصرف انرژی داشته است.
تأثیر به‌روزرسانی ادغام بر مصرف برق اتریوم. کاهش تورم اتریوم به غیر از استفاده کمتر از انرژی، پس از ادغام همچنین شاهد این بودیم که اتریوم به یک ارز ضد تورمی تبدیل شده است، به این معنی که تعداد اترهای جدید صادرشده، از تعداد اترهایی که برای همیشه از گردش حذف می‌شوند، کمتر شده است.
بر اساس داده‌های پلتفرم ultrasound.money، کمی بیش از ۳۰۰ هزار اتریوم (به ارزش ۴۸۸ میلیون دلار با قی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بلاکچین اتریوم یک سال پس از ارتقای تاریخی خود، شاهد کاهش شدید مصرف انرژی و بهبود قابل‌توجهی در دسترسی به شبکه بوده است. با این حال، این شبکه هنوز با برخی مسائل فنی مواجه است. همان‌طور که می‌دانید، ارتقای بزرگ ادغام اتریوم، Merge، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ اجرا شد.

کاهش مصرف انرژی

قابل‌توجه‌ترین پیشرفت اتریوم پس از ادغام، تغییر الگوریتم اجماع شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) بود که باعث شد شبکه اتریوم به شدت مصرف برق خود را کاهش دهد. بر اساس داده‌های موجود، شبکه اتریوم نسبت به حدود ۲۱ تراوات ساعت برقی که در حین کار تحت الگوریتم PoW مصرف می‌کرد، بیش از ۹۹٫۹ درصد کاهش مصرف انرژی داشته است.

تأثیر به‌روزرسانی ادغام بر مصرف برق اتریوم.
تأثیر به‌روزرسانی ادغام بر مصرف برق اتریوم.

کاهش تورم اتریوم

به غیر از استفاده کمتر از انرژی، پس از ادغام همچنین شاهد این بودیم که اتریوم به یک ارز ضد تورمی تبدیل شده است، به این معنی که تعداد اترهای جدید صادرشده، از تعداد اترهایی که برای همیشه از گردش حذف می‌شوند، کمتر شده است.

بخوانید  ۲ نشانه برای بازگشت ریپل به روند صعودی!

بر اساس داده‌های پلتفرم ultrasound.money، کمی بیش از ۳۰۰ هزار اتریوم (به ارزش ۴۸۸ میلیون دلار با قیمت‌های فعلی) از زمان ادغام سوزانده شده است. با نرخ توکن‌سوزی فعلی، کل عرضه اتریوم با نرخ ۰٫۲۵ درصد در سال کاهش می‌یابد.

تغییر در عرضه ETH از زمان ادغام.
تغییر در عرضه ETH از زمان ادغام.

در حالی که بسیاری از طرفداران بر این باور بودند که قیمت اتریوم در پاسخ به این کاهش تورم، افزایش خواهد یافت، اما یک سری از بادهای مخالف اقتصاد کلان مانند بحران بانکی و افزایش تورم، باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شد.

افزایش لیکویید استیکینگ

یکی دیگر از تغییرات ایجادشده در نتیجه ادغام، معرفی استیکرها به جای ماینرها برای ایمن‌سازی شبکه بود. بر اساس داده‌های پلتفرم DefiLlama، از زمان ادغام، ارائه‌دهندگان خدمات لیکویید استیکینگ بر چشم‌انداز اتریوم تسلط پیدا کرده‌اند، و بیش از ۱۹٫۵ ملیارد دلار اتریوم در حال حاضر از طریق پروتکل‌های لیکویید استیکینگ، استیک شده است.

در زمان نگارش این خبر، Lido در این بخش پیشتاز است که ۷۲ درصد از کل اتریوم‌های استیک‌شده را به خود اختصاص داده است.

بخوانید  گسترش صرافی پنکیک سواپ به بلاکچین بیس
توزیع اتریوم‌های استیک‌شده.
توزیع اتریوم‌های استیک‌شده.

به گفته کارشناسان، لیکویید استیکینگ در نهایت برای شبکه خوب است؛ زیرا تضمین می‌کند که حاکمیت شبکه فقط به افراد ثروتمند محدود نمی‌شود. با این حال، این موضوع منجر به نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد تمرکز بالقوه اعتبارسنجی در اتریوم شده است.

اتریوم متمرکز می‌شود؟

در همین حال، اکثر ۵،۹۰۱ نود اتریوم فعال از طریق ارائه‌دهندگان وب متمرکز مانند خدمات وب آمازون اجرا می‌شوند، که به عقیده بسیاری از کارشناسان، بلاکچین اتریوم را در معرض خطر «متمرکز شدن» قرار می‌دهد.

توزیع گره‌های اتریوم از لحاظ ارائه‌دهندگان خدمات وب.
توزیع گره‌های اتریوم از لحاظ ارائه‌دهندگان خدمات وب.

از نظر ویتالیک بوترین، برای اینکه اتریوم در بلندمدت به اندازه کافی غیرمتمرکز باقی بماند، باید برای مردم عادی راحت‌تر باشد تا نودها را اجرا کنند، که به معنای کاهش شدید هزینه‌ها و الزامات سخت‌افزاری برای اپراتورهای نود است. با این حال، خالق اتریوم توضیح می‌دهد که این مشکلات ممکن است تا ۱۰ الی ۲۰ سال دیگر حل نشوند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

بخوانید  آیا ممکن است بیت کوین در پی سقوط صرافی بایننس به ۵۰۰۰ دلار سقوط کند؟

نوشته اتریوم ۲.۰ یک ساله شد؛ مروری بر وضعیت شبکه اتریوم در یک سال گذشته! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2614231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها