تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

لورس :احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳۰ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال چیست؟

  • کد خبر : 2606113
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
لورس :احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳۰ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳۰ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال چیست؟ محصور در مه؛ این توصیف نمادین واشنگتن پست از وضعیت فعلی کنگره آمریکا است. کنگره‌ای که در ماه سپتامبر با چالش‌های مهمی از جمله تصویب بودجه سال آینده دست به گریبان است. دولت آمریکا تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) بودجه مصوب دارد و اگر احزاب کنگره بر سر بودجه سال آینده تا ۳۰ روز دیگر به توافق نرسند، دولت آمریکا از ۱ اکتبر (۹ مهر) رسما تعطیل می‌شود! در این مطلب ضمن مرور تاریخچه تعطیلی‌های پیشین دولت فدرال، بررسی می‌کنیم که تعطیلی دولت به چه معناست و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ و به این نکته مهم می‌پردازیم که تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده در ماه اکتبر (مهر) چه تاثیری روی بازار ارزهای دیجیتال و تایید ETFهای بیت کوین خواهد داشت.
به گزارش والکس، کنگره آمریکا در ژوئن ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) با افزایش سقف بدهی موافقت کرد تا از نکول دولت آمریکا جلوگیری کند. اما حالا زمانی که کنگره باید بودجه سال آینده را تصویب کند همه اختلاف نظرها و مشکلات قبلی دوباره محل بحث جدی شده‌اند و ممکن است دولت یک‌بار دیگر در پرداخت‌های ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳۰ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال چیست؟

محصور در مه؛ این توصیف نمادین واشنگتن پست از وضعیت فعلی کنگره آمریکا است. کنگره‌ای که در ماه سپتامبر با چالش‌های مهمی از جمله تصویب بودجه سال آینده دست به گریبان است. دولت آمریکا تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) بودجه مصوب دارد و اگر احزاب کنگره بر سر بودجه سال آینده تا ۳۰ روز دیگر به توافق نرسند، دولت آمریکا از ۱ اکتبر (۹ مهر) رسما تعطیل می‌شود! در این مطلب ضمن مرور تاریخچه تعطیلی‌های پیشین دولت فدرال، بررسی می‌کنیم که تعطیلی دولت به چه معناست و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ و به این نکته مهم می‌پردازیم که تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده در ماه اکتبر (مهر) چه تاثیری روی بازار ارزهای دیجیتال و تایید ETFهای بیت کوین خواهد داشت.

بخوانید  شاخص ترس و طمع چیست؟ نمایش لحظه ای شاخص ترس و طمع بیت کوین

به گزارش والکس، کنگره آمریکا در ژوئن ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) با افزایش سقف بدهی موافقت کرد تا از نکول دولت آمریکا جلوگیری کند. اما حالا زمانی که کنگره باید بودجه سال آینده را تصویب کند همه اختلاف نظرها و مشکلات قبلی دوباره محل بحث جدی شده‌اند و ممکن است دولت یک‌بار دیگر در پرداخت‌های خود، این‌بار به دلیل عدم تصویب لایحه بودجه با مشکل مواجه شود. از آن‌جایی که دولت فدرال هیچ پولی را بدون تصویب کنگره نمی‌تواند هزینه کند، اگر قانون‌گذاران آمریکایی تا ۳۰ روز دیگر در مورد بودجه به توافق نرسند دولت تعطیل می‌شود.

تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته دوم شهریور ۱۴۰۲

تعطیلی دولت در چه صورت اتفاق می‌افتد؟

تعطیلی دولت شامل مشاغل حساس و حیاتی نمی‌شود و افرادی که در مراکز مهم مشغول به کار هستند به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما آن‌ها هم شبیه سایر کارمندانی که به مرخصی اجباری رفته‌اند تا زمانی که کنگره لایحه بودجه را تصویب نکند حقوقی دریافت نمی‌کنند.

بخوانید  فروکش کردن هیجان ETFهای بیت کوین؟ علت چیست؟

سال مالی آمریکا چه زمانی شروع می‌شود؟ آخرین مهلت برای تعطیل نشدن دولت فدرال چه زمانی است؟

سال مالی آمریکا از اول اکتبر (۹ مهر) شروع می‌شود و تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) سال بعد ادامه دارد. کنگره آمریکا در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) جلسات مرتبط با بودجه را برگزار می‌کند و با کاخ سفید نیز در ارتباط است تا در نهایت بودجه سال آینده تصویب شود.

ساختار بودجه آمریکا به چه شکل است و چرا فقط بخش‌های خاصی از دولت ممکن است تعطیل شود؟

بودجه آمریکا یکپارچه نیست و می‌تواند شامل ۱۲ لایحه باشد که هر یک بودجه بخش متفاوتی از دولت فدرال را تامین می‌کنند. اگر همه لوایح در قالب یک بسته واحد تصویب شوند کل بودجه به تصویب رسیده است اما اگر لوایح خاصی تصویب و بقیه رد شوند، فقط بخشی از دولت فدرال که بودجه مصوب ندارد تعطیل می‌شود. لازم به ذکر است که رئیس جمهور این قدرت را دارد که لایحه پیشنهادی مجلس نمایندگان را وتو کند این اتفاقی نادر است که به پیچیدگی کار و بحران اقتصادی دامن می‌زند.

بخوانید  مجوز استخراج ارزهای دیجیتال در استان بوشهر صادر شد

نوشته های مشابه

  • تعطیلی دولت آمریکا احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳۰ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال چیست؟ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
  • مدل جمینای نسل جدید هوش مصنوعی گوگل رقیبی برای GPT-4 ۰۸ شهریور ۱۴۰۲

کنگره چطور می‌تواند موقتا از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری کند؟

اگر اعضای کنگره بر سر تصویب لوایح بودجه به توافق نرسند می‌توانند با تمدید موقت سطوح فعلی هزینه‌ها، از تعطیلی دولت جلوگیری کنند. تعیین تاریخ این قطعنامه مستمر یا بودجه موقت در اختیار کنگره است.

چرا تعطیلی دولت آمریکا در اکتبر (مهر) محتمل است؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان به آن اشاره کرد بحث فرصت زمانی و برنامه‌ریزی است. مجلس سنا تا ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) در تعطیلات به سر می‌برد، از طرفی مجلس نمایندگان تا ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در تعطیلات هستند. این فرصت کمی را برای برنامه‌ریزی و هماهنگی در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد. بنابراین جلساتی که باید بین سنا و مجلس نمایندگان درباره بودجه برگزار شود احتمالا با چالش زمانی مواجه می‌شود.

بخوانید  افت قیمت بیت کوین در راه است؟/رشد 6 درصدی اپتیمیسم

از طرفی اختلاف بین جمهوری‌خواهان با دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به بالاترین حد ممکن رسیده است. می‌دانیم که اکثریت مجلس سنا در اختیار دموکرات‌ها است، بنابراین اگر دولت جو بایدن که از همین حزب است تعطیل شود، این می‌تواند در معادلات سیاسی انتخابات پیش‌رو تاثیرگذار باشد. طبیعی است که در چنین شرایطی حزب جمهوری‌خواه تلاش می‌کند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به رقیب استفاده کند و این می‌تواند روی تصویب بودجه هم تاثیر بگذارد.

بسیاری از جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند تا بودجه سال مالی ۲۰۲۴ را به میزان بودجه سال ۲۰۲۲ محدود کنند، که به معنای کاهش ۱۱۵ میلیارد دلاری است. این مساله از نظر دموکرات‌ها غیرقابل پذیرش است. در طرف مقابل برخی جمهوری‌خواهان می‌گویند که توافق ماه ژوئن با دولت بر سر افزایش سقف بدهی از نظر آن‌ها مردود است. پس می‌توانیم بگوییم که اکنون اختلافات بیش‌تر از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد.

بخوانید  ایاس یا اتریوم؛ کدام یک انتخابی بهتر است؟

آیا تعطیلی دولت سابقه دارد؟ آخرین آن کی بود؟

دولت آمریکا در طول حیات این کشور بارها طعم تعطیلی را چشیده است. حتی دولت محبوب اوباما هم در سال ۲۰۱۳ از ۱ اکتبر به مدت ۱۶ روز تعطیل بود. در آخرین مورد که اتفاقا طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا هم بود، دولت جمهوری‌خواه ترامپ در سال ۲۰۱۹ به مدت ۳۴ روز تعطیل شد.

دولت‌های مختلف در موارد متعددی با کنگره دچار اختلاف نظر شده‌اند. از بحث درباره دیوار مرزی در دولت ترامپ تا تعیین سطوح هزینه در دولت کلینتون؛ همگی بن‌بستی را در بودجه به وجود آوردند که کل اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داد.

تعطیلی دولت آمریکا چه تاثیری روی بازارهای مالی می گذارد؟

یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که کمتر به آن پرداخته می‌شود بحث تاثیر روانی چنین اقدامی است. یک اختلاف سیاسی بین احزاب، زندگی صدها هزار کارمند و کارگر را دچار بحران می‌کند.

دولت در چنین شرایطی قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود نخواهد بود. اگر تعطیلی دولت بیش از چند روز ادامه داشته باشد، با قطع درآمد و عدم پرداخت حقوق، قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و به دنبال آن سطح تقاضای موثر در بازار کم می‌شود. تعطیلی دولت با اعمال فشار انقباضی بر اقتصاد آمریکا، رشد اقتصادی را متوقف کرده و کل جهان را درگیر می‌کند. هر چقدر تعطیلی طولانی‌تر باشد، طبیعتا ضربه مهلک‌تر خواهد بود.

بخوانید  چالش بیت کوین برای عبور از ۲۶ هزار دلار؛ بررسی وضعیت بیت کوین و آلت کوین ها/ ۱۹ شهریور

ما در بخش اخبار والکس با بررسی نظرات تحلیلگران گفتیم که هم‌اکنون اقتصاد آمریکا به دلیل اعمال سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو در آستانه رکود است. حالا علاوه بر چالش‌های قبلی، یک بحران جدید هم در راه است. با تعطیلی دولت آمریکا نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها کاهش پیدا کرده و ممکن است ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی سقوط کند.

این اتفاق چه تاثیری روی تایید صندوق‌های ETF بیت کوین خواهد داشت؟

تعویق etf بیت کوین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام نظر درباره درخواست راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین را تا ماه اکتبر به تعویق انداخته است. همان‌طور که گفتیم ماه اکتبر می‌تواند با تعطیلی احتمالی دولت همراه شود. اگر این اتفاق بیفتد SEC مجبور است شبیه به سایر ادارات دولتی تعطیل شود و این مساله باعث می‌شود که بررسی ETFهای بیت کوین به زمان دیگری موکول شود.

تعطیلی دولت آمریکا چه تاثیری روی بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

چه بحث نکول مطرح باشد چه بحث عدم تصویب بودجه و تعطیلی دولت، اگر آمریکا نتواند به تعهدات مالی خود عمل کند احتمالا ارزش دلار افت می‌کند. در نگاه اول شاید افت ارزش دلار یک خبر خوب برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال تلقی شود اما باید این نکته را در نظر بگیریم که در صورت تعطیلی دولت نقدینگی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و این احتمالا باعث سقوط بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. تعطیلی دولت آمریکا یک بحران سیاسی و اقتصادی است و پیچیدگی‌های آن پیش‌بینی را سخت‌تر می‌کند اما معمولا مشکلات نقدینگی ترس بیشتری را بر بازار اعمال می‌کند. بنابراین بحران نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال صدمه می‌زند.

بخوانید  همکاری سولانا و متامسک: یکپارچگی بیشتر شبکه‌های بلاکچینی!

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2606113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها