تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

لورس :احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳ روز دیگر؛ بازار کریپتو چه واکنشی نشان می‌دهد؟

  • کد خبر : 2630429
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
لورس :احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳ روز دیگر؛ بازار کریپتو چه واکنشی نشان می‌دهد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳ روز دیگر؛ بازار کریپتو چه واکنشی نشان می‌دهد؟ تقریبا ۴۵ روز پیش ما در بخش اخبار والکس به ابعاد مختلف تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده پرداختیم. در آن زمان مجلس نمایندگان باید کلیات بودجه سال آینده آمریکا را تصویب می‌کرد اما عدم توافق نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات باعث شد تا تنها یک لایحه بودجه موقت تصویب شود و دولت تا ۴۵ روز به کار خود ادامه دهد تا نمایندگان بتوانند بر سر بودجه به توافق برسند. حالا جمعه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) به موعد مقرر می‌رسیم و اگر پیشرفتی در برنامه‌ها حاصل نشود، دولت فدرال برای مدت نامشخصی تعطیل خواهد شد.
به گزارش والکس و به نقل از CNN، جمهوری‌خواهان به شدت پیگیر تعطیلی دولت هستند و به هیچ وجه حاضر نیستند با حزب رقیب توافق کنند. آن‌ها حتی مک‌کارتی رئیس قبلی مجلس نمایندگان را تنها به دلیل سازش با دموکرات‌ها و تصویب یک بودجه موقت ۴۵ روزه برکنار کردند. درشرایطی که هر روز به انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری در ایالات متحده نزدیک می‌شویم، نزاع‌های سیاسی این دو حزب اصلی به اوج خود رسیده و ممکن است تعطیلی دولت باعث سقوط بازارهای مالی شو..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

احتمال تعطیلی دولت آمریکا تا ۳ روز دیگر؛ بازار کریپتو چه واکنشی نشان می‌دهد؟

تقریبا ۴۵ روز پیش ما در بخش اخبار والکس به ابعاد مختلف تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده پرداختیم. در آن زمان مجلس نمایندگان باید کلیات بودجه سال آینده آمریکا را تصویب می‌کرد اما عدم توافق نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات باعث شد تا تنها یک لایحه بودجه موقت تصویب شود و دولت تا ۴۵ روز به کار خود ادامه دهد تا نمایندگان بتوانند بر سر بودجه به توافق برسند. حالا جمعه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) به موعد مقرر می‌رسیم و اگر پیشرفتی در برنامه‌ها حاصل نشود، دولت فدرال برای مدت نامشخصی تعطیل خواهد شد.

به گزارش والکس و به نقل از CNN، جمهوری‌خواهان به شدت پیگیر تعطیلی دولت هستند و به هیچ وجه حاضر نیستند با حزب رقیب توافق کنند. آن‌ها حتی مک‌کارتی رئیس قبلی مجلس نمایندگان را تنها به دلیل سازش با دموکرات‌ها و تصویب یک بودجه موقت ۴۵ روزه برکنار کردند. درشرایطی که هر روز به انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری در ایالات متحده نزدیک می‌شویم، نزاع‌های سیاسی این دو حزب اصلی به اوج خود رسیده و ممکن است تعطیلی دولت باعث سقوط بازارهای مالی شود.

بیشتر بخوانید: تعطیلی دولت آمریکا چه تاثیری بر بازارهای مالی سنتی و ارز دیجیتال دارد؟

اولین و مهم‌ترین نکته در بحث تعطیلی دولت آمریکا این است که بعد از اعلام رای مجلس مبنی بر تعطیلی، دیگر دولت فدرال اجازه ندارد حتی یک دلار هزینه کند. این هم شامل پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت می‌شود و هم تمام هزینه‌های جاری و مختلف را در برمی‌گیرد. اگر تعطیلی طول بکشد ممکن است سطح نقدینگی به شدت کاهش پیدا کند و از آن‌جایی که بازارهای مالی و به ویژه بازار کریپتو به شدت به نقدینگی وابسته هستند، چندان عجیب نخواهد بود که قیمت رمزارزها مجدد به سطوح قبلی خود برگردند.

به هرحال، این اولین آزمون جدی مایک جانسون (Mike Johnson) به عنوان رئیس مجلس نمایندگان است. جانسون هرگز دوست ندارد جمهوری‌خواهان شبیه به مک‌کارتی او را نیز قربانی کنند و به همین دلیل امروز سه شنبه ۱۴ نوامبر و در فاصله ۳ روز مانده به تعطیلی دولت، مجدد یک جلسه مهم دیگر مانند روزهای گذشته برگزار می‌شود و مایک جانسون امیدوار است که به یک توافق راضی‌کننده برای جمهوری‌خواهان هم حزبی خود دست پیدا کند.

برخی جمهوری‌خواهان امیدوارند که قطعنامه دو مرحله‌ای پیشنهادی آن‌ها برای تامین مالی برخی از بخش‌های دولت تا ۱۹ ژانویه و برخی دیگر تا ۲ فوریه حمایت دو حزبی را در کنگره جلب کند اما فقدان اجماع در میان جمهوری‌خواهان در مورد این لوایح مخارج نیز می‌تواند خطری برای ریاست نوپای جانسون باشد.

خبرگزاری CNN در بحبوحه این فشار سیاسی، جمهوری‌خواهان را به بی‌مسئولیتی متهم کرده است و می‌گوید آن‌ها نمی‌خواهند در اداره کشور کمک کنند. ضرب‌الاجل بودجه در جمعه به این معنی است که واشنگتن دوباره با یک تعطیلی ناشی از قانون‌گذاران افراطی جمهوری‌خواه مواجه خواهد شد اما این بار اوضاع کمی متفاوت است. تحولات کم‌سابقه و غیرمنتظره در خاورمیانه و عدم پیش‌روی ارتش اوکراین مواردی هستند که باعث می‌شوند سیاستمداران آمریکایی درباره تعطیلی احتمالی دولت هشدار بدهند.

یک موضوع مهم دیگر قدرت ترامپ است. ترامپ می‌تواند اوضاع را برای جانسون پیچیده‌تر کند. نفوذ رئیس جمهور سابق بر جمهوریخواهان راست افراطی بسیار زیاد است. در تصویب بودجه موقت که مک کارتی را برکنار کرد، ترامپ خواستار تعطیلی بود. او احتمالا می‌داند که هرج و مرج و آسیب‌های اقتصادی بالقوه ناشی از تعطیلی دولت فدرال می‌تواند احساسات ناخوشایند ملی را عمیق‌تر کند و این برای کارزار انتخاباتی او چندان بد نیست. پیش از این، یکی از برجسته‌ترین شرکای ترامپ، مارجوری تیلور گرین (Marjorie Taylor Greene) نماینده جورجیا، از طرح جانسون به شدت انتقاد کرده بود.

درحالی که تحلیلگران دنیای کریپتو براین باورند که انتشار داده‌های جدید CPI می‌تواند باعث رشد قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال شود، یک بحران سیاسی مانند تعطیلی دولت در ایالات متحده به عنوان قدرتمندترین اقتصاد جهانی ممکن است ورق را برگرداند و اوضاع را تغییر دهد. بررسی شواهد و گزارشات متعدد رسانه‌ها نشان می‌دهد احتمال تعطیلی دولت بسیاری جدی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۹

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2630429

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها