تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

لورس :ارتباط گس با اتریوم چیست؟

  • کد خبر : 2596025
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
لورس :ارتباط گس با اتریوم چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :اتریوم یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان و رقیب اصلی بیت کوین است. برای اینکه بتوانید مفهوم گس را درک کنید، ابتدا باید اتریوم را بشناسید. در این مقاله قصد داریم جنبه‌های دیگری از اتریوم را معرفی کنیم؛ مفهوم گس را بازگو کرده و عوامل موثر در نوسان […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اتریوم یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان و رقیب اصلی بیت کوین است. برای اینکه بتوانید مفهوم گس را درک کنید، ابتدا باید اتریوم را بشناسید. در این مقاله قصد داریم جنبه‌های دیگری از اتریوم را معرفی کنیم؛ مفهوم گس را بازگو کرده و عوامل موثر در نوسان قیمت اتریوم را بسنجیم. با ما همراه باشید.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری منبع باز مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است. اتریوم ارز دیجیتال انحصاری خود به نام اتر معرفی کرده و یک زبان برنامه نویسی به نام Solidity دارد. اتریوم رقیب اصلی بیت کوین شناخته می‌شود. خرید اتریوم بسیار آسان است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین اتریوم توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیرمتمرکز بسازند. هرچه تعداد برنامه‌های غیرمتمرکز در اتریوم افزایش پیدا کند، باعث ثبات قیمت اتریوم می‌شود. این پلتفرم از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند که نوعی قرارداد دیجیتالی هستند. ماینرها توکن‌های اتر تولید می‌کنند که می‌توانند به عنوان ارز و برای پرداخت هزینه‌های استفاده در شبکه اتریوم استفاده شوند. هرچه تعداد ماینرها بیشتر باشد استخراج مشکل‌تر شده و قیمت ETH نوسان کمتری خواهد داشت.

بخوانید  دردسرهای مردی که در بین زباله‌ها به دنبال ۸ هزار بیت کوین خود می‌گردد!

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، محقق ارزهای دیجیتال، برای اولین بار اتریوم را در پیشنهادی در سال ۲۰۱۳ تشریح کرد که در آن یک زبان برنامه نویسی برای برنامه نویسی به بلاک‌چین اضافه شد. توسعه اتریوم توسط یک فروش آنلاین جمعی تأمین مالی شد. به این صورت که سرمایه گذاری جمعی از طریق انتشار توکن‌های ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. تامین مالی اتریوم در ۳۰ جولای ۲۰۱۵ به صورت آنلاین انجام شد. از آن پس امکان خرید اتریوم برای کاربران ممکن شد.

اتریوم و اتر: تفاوت چیست؟

اتریوم یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین است. که پیش از این توضیح داده شد. اما اتر (ETH) ارز دیجیتال بومی اتریوم است. با استفاده از پلتفرم اتریوم خرید و فروش می‌شود. این یکی از بسیاری از ارزهای دیجیتالی است که می‌توان با استفاده از شبکه اتریوم معامله کرد. همچنین برای پاداش به ماینرها زمانی که بلاک‌هایی را به یک بلاک‌چین اضافه می‌کنند، استفاده می‌شود.

موارد استفاده اتریوم

طبق گفته بنیاد اتریوم، اتریوم را می‌توان برای کدگذاری، غیرمتمرکز کردن، ایمن سازی و… مورد استفاده قرار گیرد. برخی از کاربردهای ETH شامل موارد زیر است:

  • تامین مالی جمعی
  • مبادلات مالی
  • حاکمیت شرکت‌های خصوصی یا دولتی
  • نام‌های دامنه
  • مالکیت معنوی
  • دارایی هوشمند با یکپارچه سازی سخت افزاری
  • انتخابات
  • قراردادها و نظرسنجی‌ها
بخوانید  اشباع فروش بی‌سابقه بیت کوین از زمان کرونا

اتریوم می‌تواند برای اهداف زیر استفاده شود:

  • انجام معاملات ارزهای رمزپایه مانند خرید اتریوم و سایر ارزهای قابل مبادله
  • میزبانی قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)
  • انجام فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز
  • تبادل توکن‌های غیرقابل تعویض
  • قدرت نرم افزار سازمانی مبتنی بر اتریوم به طور مستقل از زنجیره عمومی اتریوم
  • بازی‌های ویدیویی مبتنی بر اتریوم

اتریوم در مقابل بیت کوین: تفاوت‌های کلیدی

  • بیت کوین پر استفاده‌ترین ارز دیجیتال است و اتریوم پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد.
  • بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده در جهان است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد. اتریوم در سال ۲۰۱۵ در رتبه بعدی قرار گرفت. اتریوم در ابتدا قرار بود مکمل بیت کوین باشد، اما این دو سکه در نهایت به رقابت پرداختند.
  • بیت کوین منحصراً با ارز دیجیتال معامله می‌شود، در حالی که اتریوم چندین روش مبادله از جمله قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد.
  • بیت کوین بر روی سیستم اثبات کار (PoW) عمل می‌کند که برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌شود. اتریوم در ۷ سال اول وجود خود از PoW استفاده کرد و به عنوان بخشی از ارتقاء اتریوم ۲ با Merge در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ به سیستم مبتنی بر اثبات سهام (PoS) تبدیل شد.
  • کد اجرایی تراکنش‌های اتریوم را می‌توان با سایر کدهای اجرایی الصاق کرد. در حالی که تراکنش‌های شبکه بیت کوین این قابلیت را ندارد. این کار برنامه‌های غیرمتمرکز و تراکنش‌های مشروط را امکان پذیر می‌کند. تراکنش‌های مشروط تراکنش‌هایی هستند که فقط در صورت رعایت شرایط خاص انجام می‌شوند.
  • اتریوم و بیت کوین رمزگذاری متفاوتی را اجرا می‌کنند.
بخوانید  بیت کوین ناگهان افزایش یافت: آخرین داده ها چیست؟

گس چیست؟

حال که اتریوم را شناخته‌اید می‌توانید مفهوم گس را درک کنید. کارمزد تراکنش‌ها در شبکه گس نام دارد که با اتر پرداخت می‌شود. میزان اتری که برای انجام معامله پرداخت می‌شود، گس لیمیت و هزینه‌ای که برای گس لیمیت پرداخت می‌شود را گس پرایس می‌گویند.

گس اتریوم

چه عواملی بر قیمت ETH تأثیر می‌گذارد؟

در نهایت، قیمت ETH به عرضه و تقاضا خلاصه می‌شود. اگر عرضه ETH کم باشد و تقاضا برای خرید ETH افزایش پیدا کند، قیمت اتریوم بالا می‌رود. اگر عرضه ETH بالا باشد اما تقاضا برای خرید ETH کاهش پیدا کند، قیمت اتریوم کاهش می‌یابد. بنابراین چه عواملی بر عرضه و تقاضای ETH و در نهایت قیمت اتریوم تأثیر می‌گذارد؟

عوامل تاثیرگذار روی قیمت اتریوم

عرضه و تقاضای اتر تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله شرایط بازار کریپتو تا شرایط کلی بازار مالی جهانی است. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار روی میزان عرضه و تقاضا می‌پردازیم.

بخوانید  رشد 40 درصدی اتریوم کلاسیک در هفته گذشته؛ دلایل این افزایش قیمت چیست؟

اخبار مرتبط با اتریوم

رویدادهای خبری مرتبط با شبکه اتریوم می‌توانند بیشترین تاثیر را بر قیمت اتریوم داشته باشند. به علاوه سناریوها و واکنش‌های بالقوه بازار می‌توانند تاثیر بالایی روی تقاضای خرید ETH داشته باشند.

اخبار بازار کریپتو و تاثیرات قیمت بیت کوین

پویایی در تقاضای اتریوم می‌تواند تحت تأثیر کاتالیزورهای خارج از دنیای اتریوم باشد. احساسات گسترده کریپتو قطعاً یکی از محرک‌های بیرونی است که می‌تواند بر قیمت ETH تأثیر بگذارد. اما اگر این تاثیرها از سوی پادشاه کریپتو یعنی بیت کوین انجام شود عمق بیشتر خواهد داشت.

بیت‌کوین تقریباً نیمی از سرمایه بازار کریپتو به خود اختصاص داده است. بنابراین وقتی بیت‌کوین نوسان دارد، میزان خرید ETH و قیمت آن نیز در کنار سایر ارزهای دیجیتال تمایل به حرکت با آن دارند. بنابراین، وقتی می‌بینید که قیمت ETH نوسان دارد و هیچ خبر مهمی در مورد اتریوم در هیچ کجا دیده نمی‌شود، این پویایی می‌تواند منجر به یک حرکت گسترده در بازار کریپتو شود.

بخوانید  تریدر کیست و راز موفقیت یک تریدر چیست؟

فضای دارایی‌های کریپتو همچنان به عنوان بازارهای مالی ناشناخته در نظر گرفته می‌شود که هنوز در اکثر حوزه‌های قضایی هیچ مقررات مشخصی برای آن وجود ندارد. احتمالاً چند سال دیگر طول می‌کشد تا دولت‌ها بفهمند چگونه با این طبقه دارایی‌های نوظهور و پویا برخورد کنند. بنابراین مصوبات ارزهای دیجیتال باشید تا بتوانید نوسان تقاضای خرید اتریوم را شناسایی کنید.

سایر محرک‌های برون زا

ما باید تأثیرات خارج از بازار کریپتو را به عنوان محرک‌های بالقوه برای جذب یا دفع تقاضای خرید اتریوم در نظر بگیریم. سطوح بالای ترس و طمع بازار می‌تواند باعث افت یا صعود قیمت شود. احساسات گسترده بازار اغلب تحت تأثیر تغییرات در سیاست‌های پولی و مالی، رویدادهای ژئوپلیتیکی و تغییرات در عملکرد اقتصادی دولت‌ها است.

تنها دو عامل اقتصاد کلان وجود دارد که می‌تواند حرکات گسترده بازار مالی را به اندازه‌ای بزرگ کند که روی بازار کریپتو تاثیر بگذارد. تغییرات در سیاست پولی بزرگترین محرک بازار است زیرا پویایی نرخ بهره به شدت بر قیمت دارایی‌های مالی تأثیر می‌گذارد. اخبار مربوط به تورم، تولید، اشتغال، تولید ناخالص داخلی و نظرسنجی‌های کسب و کار که احساسات مخاطب را بر می‌انگیزد.

بخوانید  بنیان‌گذار کاردانو: ADA بزرگ‌ترین رمزارز جهان می‌شود؛ تعبیر این رویا ممکن است؟

منبع :

گس اتریوم چیست ؟

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها