تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال آوالانچ Avalanche چیست؟

  • کد خبر : 2613030
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
لورس :ارز دیجیتال آوالانچ Avalanche چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آوالانچ Avalanche پروژه‌ ای ست که با توجه به مدت زمان کمی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بسیار محبوب و پرطرفدار شده است؛ این شبکه بلاکچینی توانسته بود ضمن حفظ امنیت و تمرکز زدایی، راه حلی برای مقیاس‌پذیری پیدا کند. سرعت بالای تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها با کم بودن کارمزدها و همچنین سازگاری با محیط زیست از جمله ویژگی‌هایی بودند که افراد زیادی را به خرید و فروش ارز دیجیتال آوالانچ متمایل کردند. صرافی ارز دیجیتال اریترون با ارائه معاملات بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز توانسته بیشترین تعداد ارز دیجیتال را در بین صرافی های ایرانی پشتیبانی کند همینطور برای خرید آوالانچ نیز می توانید در اریترون اقدام کنید؛ در ادامه پس از معرفی کامل آوالانچ به آموزش خرید آوالانچ در اریترون نیز می پردازیم.
معرفی پروژه آوالانچ Avalanche آوالانچ Avalanche یک اکوسیستم بلاک چین منبع باز(open-source) است که از عملکرد قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را اجرا کند.آوالانچ، بلاک چین نسبتاً جدیدی است که مشکل مقیاس‌پذیری معماری اتریوم را نداشته و سرعت انجام تراکن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آوالانچ Avalanche پروژه‌ ای ست که با توجه به مدت زمان کمی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بسیار محبوب و پرطرفدار شده است؛ این شبکه بلاکچینی توانسته بود ضمن حفظ امنیت و تمرکز زدایی، راه حلی برای مقیاس‌پذیری پیدا کند. سرعت بالای تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها با کم بودن کارمزدها و همچنین سازگاری با محیط زیست از جمله ویژگی‌هایی بودند که افراد زیادی را به خرید و فروش ارز دیجیتال آوالانچ متمایل کردند. صرافی ارز دیجیتال اریترون با ارائه معاملات بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز توانسته بیشترین تعداد ارز دیجیتال را در بین صرافی های ایرانی پشتیبانی کند همینطور برای خرید آوالانچ نیز می توانید در اریترون اقدام کنید؛ در ادامه پس از معرفی کامل آوالانچ به آموزش خرید آوالانچ در اریترون نیز می پردازیم.

بخوانید  تمامی راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری در دنیای ارز دیجیتال و نوبیتکس

معرفی پروژه آوالانچ Avalanche

آوالانچ Avalanche یک اکوسیستم بلاک چین منبع باز(open-source) است که از عملکرد قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را اجرا کند.آوالانچ، بلاک چین نسبتاً جدیدی است که مشکل مقیاس‌پذیری معماری اتریوم را نداشته و سرعت انجام تراکنش‌ها در آن بسیار بالاست. شبکه بلاکچین پروژه‌ آوالانچ تا حدودی شبیه به اتریوم است؛ این شبکه بلاکچین ادعا دارد که سریع‌ترین نرخ نهایی تراکنش را در بازار دارد و می‌تواند با استفاده از قدرت زیر شبکه‌ها، بالاترین توان عملیاتی را ارائه دهد، همچنین سازگار با محیط زیست است و سطوح بسیار پایینی از انرژی را برای عملیات و انجام تراکنش ها مصرف می کند.

می‌توان گفت Avalanche یک پلتفرم جذاب برای توسعه‌دهندگانی است که به دنبال ساخت و راه اندازی برنامه های غیر متمرکز (dApp) کم هزینه و بسیار مقیاس‌پذیر هستند که در عین حال با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار اند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه های غیر متمرکز مبتنی بر Solidity را در شبکه خود راه اندازی کنند. این برنامه ها (dApp) می توانند از سازگاری اتریوم لذت ببرند اما بسیار مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر.

بخوانید  گزارش می گوید اتریوم بسیار پایین تر از ارزش منصفانه معامله می کند، رقم صحیح چیست؟

یکی از دغدغه‌های پروژه‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه نیاز به یک بلاکچین بود که همواره مجبور بودند از بلاکچین اتریوم استفاده کنند که به خوبی نیازهایشان را برآورده نمی‌کرد، آوالانچ راه حل فوق العاده ای برای این مشکل پیاده‌سازی کرد. در حقیقت آوالانچ به پروژه‌ها و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از زیر شبکه‌ها، بلاک چین‌های شخصی‌سازی شده‌ خود را داشته باشند که همان امنیت، مقیاس‌پذیری و مزایای بلاک چین آوالانچ را نیز به همراه دارد.

توکن اختصاصی شبکه ی آوالانچ، ارز دیجیتال آواکس AVAX

توکن اختصاصی شبکه ی آوالانچ با نماد AVAX یکی از برترین ارزهای رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار است و یک انتخاب محبوب برای گنجاندن در پرتفوی معامله‌گران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است.

Avax که به عنوان واحد اصلی این سیستم برای عملیات شبکه اجتماعی استفاده می‌شود به طوری خاص و هدفمند می‌توانند پلتفرم را تقویت کنند. به عنوان کارمزد توکن‌های پرداخت شده در طی فرایند توکن سوزی از بین می‌روند بنابراین ارز دیجیتال آوالانچ با گذشت زمان کمیاب‌تر می‌شود. کارمزد تراکنش‌ها و میزان کوین‌های در گردش با استفاده از مدل حاکمیتی تعیین می‌شود علاوه بر این، برای تقویت شبکه و مقاوم کردن آن در برابر حملات یا قطعی ها نیز برای استیک استفاده می شود.

بخوانید  امداد خودرو هیوندای

امروزه پس گذشت حدوداً سه سال آوالانچ بسیار در فضای رمز ارزها محبوب شده است به گونه‌ای که ارزش قفل شده در این شبکه از ۱۰ بیلیون دلار گذشت کرده و همچنان روبه افزایش است.

توکن AVAX از اواخر سال ۲۰۲۱ پس از اینکه توسعه دهندگان Avalanche برنامه های تشویقی نقدینگی را برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز (dApps) و گسترش اکوسیستم بلاک چین آوالانچ اعلام کردند،افزایش قیمت و دستاوردهای قابل توجهی داشته است. هزینه ی کارمزد تمام تراکنش های بلاکچین آوالانچ با استفاده از Avax پرداخت می‌شود و سپس برای جلوگیری از تورم سوزانده می‌شوند.

کاربرد های اصلی توکن Avax :

  1. پرداخت کارمزد تراکنش‌ها با Avax
  2. سپرده‌گذاری مقدار مشخصی از رمز ارز Avax جهت پردازش و تایید تراکنش ها در شبکه
  3. رمز ارز آواکس به عنوان رمز ارز محلی تمام بلاک چین‌هایی که با آوالانچ ساخته می‌شوند، استفاده می‌شود.
ارز دیجیتال آوالانچ Avalanche چیست؟

آوالانچ Avalanche چگونه کار می‌کند؟

در راستا بهبود و ارتقا صنعت رمز ارزها و فناوری بلاک‌چین رمز ارزهایی رونمایی شدند تا مشکلات متداول و رایج در بلاک‌چین‌های قدیمی مانند بیت کوین را حل کنند. برخی مشکلات همچون نبود امکان تعامل و مشکل مقیاس پذیری به کمک ارز دیجیتال اوالانچ اصلاح شدند. اوالانچ از سه بلاک‌چین درون ساخته مجزا (X_Chain، P_Chain C_Chain) در این شبکه تشکیل شده است. با استفاده از مکانیزم گفته شده ادعا می‌شود سریع‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند در صنعت بلاک‌چین اوالانچ باشد.

  • X_Chain
بخوانید  بیت کوین در چین قانونی شد! پس دولت چه‌کاره است؟

حرف X اول این بلاک‌چین برگرفته از کلمه Exchanging است و همان‌طور که از نامش مشخص است برای ایجاد و معامله دارایی‌ها کاربرد دارد. یکی از دارایی‌های قابل معامله در این بلاک‌چین ارز دیجیتال AVAX است. X_Chain از پروتکل اجماع اولانچ استفاده می‌کند.

  • P_Chain

حرف P قرار گرفته در اول نام این بلاک‌چین برگرفته از کلمه انگلیسی Platform است. این بلاک‌چین با توانایی مدیریت ابرداده‌های شبکه برای هماهنگی اعتبار سنج‌ها درون شبکه ایجاد شده است. کاربران می‌توانند از طریق API شبکه ایجاد کنند و به زبر شبکه‌های اعتبار سنج بیفزایند همچنین امکان ساخت بلاک‌چین نیز وجود دارد. P_Chain از پروتکل اجماع Snowman استفاده می‌کند.

  • C_Chain

این بلاک‌چین برای ایجاد قراردادهای هوشمند کاربرد دارد در واقع نمونه‌ای از ماشین مجازی اتریوم است که مبتنی بر اوالانچ کار می‌کند و این یعنی هر کاری که می‌توان در شبکه اتریوم انجام داد در این بلاک‌چین قابل انجام است. حرف C اول آن برگرفته از کلمه انگلیسی Contact است. C_Chain همانند P_Chain از پروتکل اجماع Snowman استفاده می‌کند.

بخوانید  کاردانو در میان ارزهای دیجیتال توسعه‌یافته در جایگاه چندم قرار دارد؟

مزایا و معایب ارز دیجیتال آوالانچ AVAX

اوالانچ اقدامات امنیتی فراوانی را انجام داده است تا آسیب پذیری این ارز دیجیتال در برابر حملات ۵۱ درصد کاهش پیدا کند به همین دلیل اوالانچ ادعا می‌کند امن‌تر از سایر بلاک‌چین‌ها است. ارز دیجیتال AVAX امنیت شبکه و توکن‌های پرداختی را تضمین می‌کند. کاهش حملات سیبیل (Sybil Attacks) و معرفی آستانه امن از جمله مزایای امنیتی این ارز دیجیتال است. مکانیسم اجماع بلاک‌چین اوالانچ ماهیتی تصادفی دارد و همین عاملی برای امنیت شبکه است.

برخی از مزایا ارز آوالانچ عبارتند از:

  • پردازش سریع تراکنش‌ها

پردازش ۴۵۰۰ تراکنش در هر ثانیه سرعت ارز دیجیتال اوالانچ را نشان می‌دهد این در صورتی است که همین نرخ در یکی از رقیبان سرسخت یعنی اتریوم فقط ۱۵ تراکنش است. ماهیت موازی پروتکل اجماع بلاک چین اوالانچ امکان وجود این قابلیت را فراهم کرده است. تراکنش‌ها در کمتر از ۳ ثانیه تأیید می‌شوند.

  • مقیاس پذیری

می‌توان گفت تراکنش‌ها در بلاک‌چین اوالانچ به طور فوری انجام می‌شود زیرا در این شبکه مقیاس پذیری در اولویت قرار داده شده است.

  • استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام
  • امنیی
  • پاداش دهی برای مشارکت کنندگان
  • قابلیت استخراج
  • تعامل پذیری
  • استفاده آسان
  • پشتیبانی بسیاری از پروژه‌های بلاک‌چین
بخوانید  متامسک از یک قابلیت جدید برای تبدیل کریپتو به فیات رونمایی کرد

معایب ارز دیجیتال AVAX عبارتند از:

وجود رقیب سختی همچون اتریوم

لزوم استیک ۲۰۰۰ توکن AVAX برای اعتبار سنج‌های پروژه

برای اعتبار سنج‌های خرابکار یا بی‌دقت جریمه‌ای جهت از دست دادن توکن‌ها در نظر گرفته نشده است.

معماری شبکه آوالانچ

معماری ارز دیجیتال اوالانچ خاص خود و منحصر به فرد است و همین باعث شده خود را اینترنت بلاک‌چین معرفی کند. ۴ بخش مجزا در معماری اوالانچ وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

موتور اجماع: الگوریتم اجماع اوالانچ مبنی بر اثبات سهام (POS) است که خود دارای دو بخش اوالانچ و اسنومن است. اوالانچ یک الگوریتم اجماع مبتنی بر تکنولوژی با توان بالا است که کاملاً بهینه شده است اما اسنومن یک الگوریتم مبتنی بر قراردادهای هوشمند با توان بالا است که کاملاً سفارشی شده است.

زیر شبکه‌ها: مجموعه‌ای تغییرناپذیر از تأیید کننده‌های بلاک که برای اجماع دسته‌ای از زنجیرها با هم همکاری می‌کنند زیر شبکه نام دارند. این بخش برای تایید کنندگان خود پاداش‌هایی را در نظر می‌گیرد.

بخوانید  شناخت بیت کوین – بخش چهارم: تیری که به سنگ خورد

زنجیرها: رشته‌هایی از داده‌ها که به صورت بلاک‌چین وجود دارند زنجیر نامیده می‌شوند. این زنجیرها توسط ماشین مجازی تولید می‌شوند به گونه‌ای که هر یک ChainID مخصوص به خود را دارند.

ماشین مجازی: در شبکه ارز دیجیتال AVAX ماشین‌های مجازی با استفاده از اجماع کدهای پایگاه‌های داده را تولید می‌کنند. می‌توان از ماشین‌های مجازی برای چندین بار برای زیر شبکه‌های مختلف استفاده کرد.

بررسی و تحلیل آینده ارز دیجیتال آواکس Avax برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال آوالانچ Avalanche چیست؟

Avax یکی از پرسود ترین توکن ها در بازار ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۱ بوده است اگرچه قیمت Avalanche در بحبوحه سود و تمایل نزولی بازار به سمت دارایی‌های دیجیتال کمی بعد از آن کاهش یافت، AVAX همچنان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار، حجم معاملات و نقدینگی است.

با توجه به اینکه اکوسیستم آوالانچ در میان توسعه دهندگان برنامه‌های غیر متمرکز (dApp) همچنان در حال رشد است قیمت AVAX می‌تواند به بالاترین حد خود برسد و همچنین هزینه‌های کارمزد اتریوم ETH و مشکلات تراکم شبکه که استفاده از بلاک چین اتریوم را آزاردهنده کرده ، باعث تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به خرید Avalanche شده است.

بخوانید  توکنومیکس چیست؟ بررسی 0 تا 100 مفهوم Tokenomics و کاربرد آن

نقاط قوت کلیدی آوالانچ می تواند آن را به یک پلتفرم محبوب برای برنامه های Web 3.0 در ماه ها و سال های آینده تبدیل کند.

اگر پلتفرم Avalanche شراکت بیشتری را با مشاغل اصلی در بخش‌های مختلف اعلام کند، قیمت AVAX رشد فوق العاده ای خواهد داشت.همانطور که مشارکت این شرکت با Deloitte از اوایل سال ۲۰۲۲ باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران به ارز دیجیتال AVAX و به دنبال آن افزایش قیمت AVAX شد.

بنیانگذاران آوالانچ

ارز دیجیتال آوالانچ Avalanche چیست؟

پلتفرم آوالانچ و توکن Avax در آزمایشگاه آوا (AVA Labs) در سال ۲۰۱۹ توسط Emin Gun Sirer، Kevin Sekninqi و Maofan “Ted” Yin راه اندازی و تاسیس شد.

مراحل خرید ارز آواکس AVAX در اریترون :

  1. ثبت نام و احراز هویت:

ابتدا با استفاده از ایمیل یا شماره همراه در اریترون ثبت نام کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در اریترون

سپس در صورتی که قصد خرید ارز با تومان را دارید لازم است سطح کاربری خود را از تریدر به برنزی ارتقا دهید تا امکان واریز و برداشت تومانی نیز برای شما فراهم شود، توجه داشته باشید در سطح تریدر امکان واریز و برداشت رمز ارز و معامله وجود دارد اما اینکه بتوانید واریز و برداشت تومانی هم داشته باشید می بایست احراز هویت سطح برنزی را انجام دهید.

بخوانید  تاثیر گسترده اثبات سهام اتریوم بر بازار ارزهای دیجیتال

آموزش تصویری ارتقا به سطح برنزی

  1. افزایش اعتبار (واریز تومان یا رمز ارز):

در این مرحله جهت افزایش اعتبار می توانید واریز رمز ارز یا تومان داشته باشید، همچنین در نظر داشته باشید بابت واریز به اریترون هیچ گونه هزینه و کارمزدی کسر نمی‌شود و دقیقا مبلغ واریزی به کیف پول شما اعمال می‌شود.

آموزش تصویری واریز تومانی آموزش تصویری واریز رمز ارز

  1. پس از واریز و افزایش اعتبار از ۲ روش امکان خرید و معامله ی ارز آواکس AVAX را دارید که می‌توانید با توجه به نیاز و اطلاعات خود بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

روش اول : صرافی ساده یا تبدیل

این روش سریعترین و راحت ترین راه برای خرید ارز دیجیتال در اریترون است که شما از این طریق می توانید مستقیما تومان یا هر رمز ارز دیگری را به رمز‌‌ارز مورد نظر تبدیل کنید .معاملات از این قسمت با قیمت لحظه ای ارز انجام می شوند.

بخوانید  گزارش می گوید اتریوم بسیار پایین تر از ارزش منصفانه معامله می کند، رقم صحیح چیست؟

روش دوم : بازار جهانی یا ترید

در این قسمت شما امکان انواع سفارش گذاری ، تعیین حد سود و ضرر و مشاهده چارت ارز را دارید و فضای حرفه ای تری را برای معامله تجربه می کنید .

معاملات در صفحه ی بازار جهانی فقط با تتر انجام می‌شوند و در صورتی که تومان یا رمزارز دیگه ای دارید باید ابتدا به تتر تبدیل کرده و سپس برای خرید ارز مورد نظر اقدام کنید .

آموزش انواع سفارش گذاری در اریترون

نوشته ارز دیجیتال آوالانچ Avalanche چیست؟ اولین بار در بلاگ اریترون. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2613030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها