تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال تتر گلد (Tether Gold) چیست؟ آشنایی با توکن XAUt

  • کد خبر : 2634262
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
لورس :ارز دیجیتال تتر گلد (Tether Gold) چیست؟ آشنایی با توکن XAUt
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

طلا از ابتدای تاریخ تمدن بشری تا به امروز، به عنوان یک «پناهگاه امن» اقتصادی شناخته می‌شود. این فلز گران‌بها، امن‌ترین ابزار برای حفظ ارزش پول به هنگام بحران‌های اقتصادی و جنگ است. با این حال، خرید و نگهداری طلا در قالب فیزیکی آن پرهزینه است. هرچند اشکال دیجیتالی طلا مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مشتقات بر این هزینه‌ها غلبه می‌کند، اما همچنان مشکلاتی چون ریسک‌ اعتماد به طرف مقابل، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و … وجود دارند. اینجا است که ارز دیجیتال تتر گلد (XAUt) وارد عمل می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این استیبل کوین جذاب و مزایای آن بپردازیم.
ارز دیجیتال با پشتوانه طلا دقیقاً چیست؟ برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل ثبات قیمت، احساس راحتی بیشتری با سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه طلا دارند. از آنجایی که طلا قدمت بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارد، برخی از سرمایه‌گذاران احساس امنیت بیشتری می‌کنند و بر این باورند که نوسانات قیمت یک رمزارز با پشتوانه طلا را می‌توان بهتر از نوسانات یک رمزارز بدون پشتوانه طلا درک کرد.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که سرمایه‌گذاری در ارز..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

طلا از ابتدای تاریخ تمدن بشری تا به امروز، به عنوان یک «پناهگاه امن» اقتصادی شناخته می‌شود. این فلز گران‌بها، امن‌ترین ابزار برای حفظ ارزش پول به هنگام بحران‌های اقتصادی و جنگ است. با این حال، خرید و نگهداری طلا در قالب فیزیکی آن پرهزینه است. هرچند اشکال دیجیتالی طلا مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مشتقات بر این هزینه‌ها غلبه می‌کند، اما همچنان مشکلاتی چون ریسک‌ اعتماد به طرف مقابل، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و … وجود دارند. اینجا است که ارز دیجیتال تتر گلد (XAUt) وارد عمل می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این استیبل کوین جذاب و مزایای آن بپردازیم.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا دقیقاً چیست؟

برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل ثبات قیمت، احساس راحتی بیشتری با سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه طلا دارند. از آنجایی که طلا قدمت بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارد، برخی از سرمایه‌گذاران احساس امنیت بیشتری می‌کنند و بر این باورند که نوسانات قیمت یک رمزارز با پشتوانه طلا را می‌توان بهتر از نوسانات یک رمزارز بدون پشتوانه طلا درک کرد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا و داشتن انتظارات بزرگ احتمالاً با ناامیدی همراه خواهد بود؛ زیرا ارز دیجیتالی که توسط طلا پشتیبانی می‌شود، در نهایت قیمت خود طلا را دنبال می‌کند. ارزش این رمزارزها به اونس طلا گره خورده است و بنابراین هرگز نباید از قیمت خود منحرف شوند. تا زمانی که قیمت طلا به شدت افزایش پیدا نکند، قیمت استیبل کوین با پشتوانه طلای شما نیز افزایش نخواهد یافت.

ارز دیجیتال تتر گلد چیست؟

تتر گلد (XAUt) یک استیبل کوین با پشتوانه طلا است که به دست تتر (Tether Ltd)، شرکت پیشگام در انتشار استیبل‌کوین‌های مبتنی بر فیات مانند USDT، منتشر شده است. توکن XAUt با نسبت یک به یک (۱:۱) به اونس طلا پیوند خورده است که به صورت فیزیکی در یک خزانه امن در سوئیس نگهداری می‌شود. این بدان معنا است که دارندگان استیبل کوین XAUT می‌توانند تحت شرایط خاصی توکن‌های خود را به طلای فیزیکی تبدیل کنند.

توکن XAUt برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد تا کاربران را -بدون اینکه این فلز گرانبها را در اختیار داشته باشند و به صورت فیزیکی ذخیره کنند- در معرض نوسانات طلا قرار دهد. این استیبل کوین برای ارائه همان مزایای طلای فیزیکی، مانند حفظ قدرت خرید و محافظت در برابر تورم، طراحی شده است، اما با این مزیت اضافی که می‌توانید آن را در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کنید.

توکن XAUt روی بلاکچین اتریوم فعالیت دارد و از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند. این یعنی می‌توان آن را با استفاده از هر کیف پول یا صرافی‌ای که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند، ذخیره و معامله کرد.

ارز دیجیتال Tether Gold چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم، XAUT یک ارز دیجیتال است که توسط شرکت تتر راه‌اندازی شده است و بنا بر ادعای این شرکت، توسط ذخایر فیزیکی طلا در سوئیس پشتیبانی می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین کیف پول های تتر TRC20 کدام‌اند؟

سرمایه‌گذاری در تتر گلد با خرید توکن XAUt از یک صرافی آغاز می‌شود که نمایانگر مالکیت بخشی از طلاهایی است که در خزانه تتر در سوئیس نگهداری می‌گردد.

هر توکن دارای ارزشی مشابه طلا است و قیمت آن می‌تواند بر اساس تقاضا و عرضه بازار در نوسان باشد. سپس کاربران می‌توانند توکن‌های XAUt خود را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره نمایند و از آنها برای مقاصد مختلف مانند ترید، ارسال به سایر کاربران یا صرفاً نگهداری برای سرمایه‌گذاری، استفاده کنند.

ارز دیجیتال تتر گلد

رمزارز Tether Gold نیاز به مالکیت فیزیکی طلا را از بین می‌برد و در عین حال راهی مناسب و مطمئن برای سرمایه‌گذاری روی این فلز گرانبها از طریق فناوری بلاکچین ارائه می‌دهد.

در نهایت، ارزش تترگلد از ذخایر واقعی طلا که توسط شرکت تتر نگهداری می‌شود و تقاضای بازار، به دست می‌آید.

مزایای XAUt چیست؟

استیبل‌کوین‌ها به خاطر ثبات قیمت خود شناخته شده‌اند؛ به خصوص استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه فیات. با این حال، ارز دیجیتال تتر گلد مزایای بالقوه‌ای دارد؛ ازجمله:

ثبات

برخلاف ارزهای دیجیتال سنتی که نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند، ارز دیجیتال XAUT تتر گلد همیشه تلاش می‌کند که قیمتش را معادل با یک اونس طلا نگه دارد. داشتن پشتوانه طلا باعث می‌شود که تغییرات آن وابسته به تغییرات قیمت طلا باشد و در نتیجه ثبات بیشتری داشته باشد.

قابلیت دسترسی

تتر گلد به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که بدون داشتن طلا در بانک، از آن سود ببرند. با این حال، دارندگان توکن XAUT حق مالکیت شمش طلای واقعی را دارند و می‌توانند جزئیات آن را با یک شماره سریال منحصربه‌فرد شناسایی کنند.

به این ترتیب، سرمایه‌گذاران XAUt حتی می‌توانند توکن‌های خود را با گذراندن یک فرآیند احراز هویت به طلای واقعی تبدیل کنند.

ارز دیجیتال تتر گلد

نقدینگی

ارز دیجیتال تتر گلد را می‌توان به راحتی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله کرد. این به سرمایه‌گذاران راهی مناسب برای سرمایه‌گذاری در طلا، بدون نگرانی در مورد هزینه‌های ذخیره‌سازی، می‌دهد.

امنیت

طلای ذخیره رمزارز تتر گلد به طور ایمن در یک انبار مورد اطمینان در سوئیس ذخیره می‌شود. تتر به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهد که سرمایه آنها ایمن است.

همچنین بخوانید: آموزش خرید شت کوین از تراست ولت

شفافیت

تیم XAUT به طور مرتب سند مالکیت و گزارش‌های کاملاً حسابرسی‌شده را برای نشان دادن مشروعیت و شفافیت ذخایر طلای خود ارائه می‌دهند.

چالش‌های پیش روی توکن XAUT

در حالی که تتر گلد قدرت خرید شما را حفظ می‌کند و به عنوان یک سند بالقوه در برابر تورم عمل می‌کند، با چالش‌هایی روبه‌رو است که سرمایه‌گذاران نباید آنها را نادیده بگیرند:

مسائل مربوط به مقررات

حوزه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال هنوز در حال تکامل است و توکن XAUT ممکن است با چالش‌هایی در حوزه‌های قضایی خاص مثل ایالات متحده مواجه شود.

رقابت در بازار

تترگلد با سایر استیبل‌کوین‌های مبتنی بر طلا مانند پکس ‌گلد (PAXG) رقابت می‌کند که ممکن است بر سهم بازار و پذیرش آن تأثیر بگذارد.

ارز دیجیتال تتر گلد

نوسانات قیمت طلا

اگرچه تتر گلد توسط طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود، اما قیمت طلا همچنان می‌تواند نوسان داشته باشد؛ که ممکن است بر ارزش XAUt و در نتیجه بر وجوه سرمایه‌گذاران تأثیر منفی بگذارد.

نقدینگی

در حالی که استیبل کوین XAUT را می‌توان به راحتی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله کرد، اگر تقاضای کافی برای XAUt وجود نداشته باشد، ممکن است همچنان با چالش نقدینگی مواجه شود.

همچنین بخوانید: فرق استیبل کوین دای و تتر در چیست؟ تفاوت DAI و USDT

اعتماد و شفافیت

مشروعیت و شفافیت تترگلد قبلاً توسط برخی از منتقدان مورد تردید قرار گرفته است که ممکن است بر اعتماد و پذیرش این استیبل کوین تأثیر بگذارد.

آیا تتر گلد همان تتر (USDT) است؟

خیر. تتر گلد فقط از این نظر شبیه تتر (USDT) است که هر دو استیبل کوین هستند و توسط یک شرکت ساخته و منتشر می‌شوند. اما چندین ویژگی این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند. USDT استیبل کوینی است که دلار آمریکا را ردیابی می‌کند و تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که یک USDT برابر با یک دلار آمریکا است. از سوی دیگر، تتر گلد یک استیبل کوین است که به یک اونس طلا پیوند خورده است.

خلاصه مطلب

ارز دیجیتال تتر گلد چیزی فراتر از یک طلای دیجیتال است. این استیبل کوین تلفیقی از ثبات طلا و کارایی ارزهای دیجیتال است. توکن XAUT چه به عنوان یک پوشش در برابر تورم، سرمایه‌گذاری یا یک ابزار معاملاتی استفاده شود، افراد را قادر می‌سازد تا از ارزش بی‌انتهای طلا در عصر دیجیتال امروزی بهره ببرند. حال نظر شما در مورد رمزارز تتر گلد چیست؟ آیا تجربه سرمایه‌گذاری در توکن XAUT را داشته‌اید؟ آیا از آن سود برده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

The post ارز دیجیتال تتر گلد (Tether Gold) چیست؟ آشنایی با توکن XAUt appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها