تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟ معرفی و مزایای شیبا

  • کد خبر : 2622857
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
لورس :ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟ معرفی و مزایای شیبا
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پس از صعود چشمگیر گیم‌ استاپ و دوج‌ کوین، پروژه‌های رمزنگاری شده جدیدتر نیز به فکر تسلط بر این عرصه افتادند. ارز دیجیتال شیبا یکی از همین دارایی‌های رمزنگاری شده است که نام آن برگرفته از سگ نماد دوج‌ کوین است و به قاتل دوج‌ کوین معروف شده است؛ اما آیا شیبا یک پروژه قانونی است یا فقط یک آلت کوین ساده که برای بهره‌برداری از ترندها و سرمایه‌گذاران بی اطلاع طراحی شده است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید اطلاعات بیشتری در مورد شیبا و طرز کار آن به دست آوریم.
ارز دیجیتال شیبا چیست؟ شیبا یک توکن ERC-20 است که توسط فردی ناشناس به نام ریوشی در بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. بر اساس آنچه در وب سایت شیبا نوشته شده است، این سکه یک توکن غیر متمرکز و در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم پر جنب و جوش است.
ارز دیجیتال شیبا چیست “رمز ارز شیبا، آزمایشی است در مورد ساختار جامعه غیر متمرکز خودجوش؛ شیبا اولین توکن ماست و به کاربران اجازه می‌دهد چندین میلیار یا حتی تریلیون سکه در اختیار داشته باشند. ارزش این تو کن ERC-20 که قاتل دوج‌ کوین لقب گرفته، ممکن است کمتر از یک پنی باقی بماند؛ اما در مدت زمان کوتاهی از ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پس از صعود چشمگیر گیم‌ استاپ و دوج‌ کوین، پروژه‌های رمزنگاری شده جدیدتر نیز به فکر تسلط بر این عرصه افتادند. ارز دیجیتال شیبا یکی از همین دارایی‌های رمزنگاری شده است که نام آن برگرفته از سگ نماد دوج‌ کوین است و به قاتل دوج‌ کوین معروف شده است؛ اما آیا شیبا یک پروژه قانونی است یا فقط یک آلت کوین ساده که برای بهره‌برداری از ترندها و سرمایه‌گذاران بی اطلاع طراحی شده است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید اطلاعات بیشتری در مورد شیبا و طرز کار آن به دست آوریم.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا یک توکن ERC-20 است که توسط فردی ناشناس به نام ریوشی در بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. بر اساس آنچه در وب سایت شیبا نوشته شده است، این سکه یک توکن غیر متمرکز و در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم پر جنب و جوش است.

ارز دیجیتال شیبا چیست

“رمز ارز شیبا، آزمایشی است در مورد ساختار جامعه غیر متمرکز خودجوش؛ شیبا اولین توکن ماست و به کاربران اجازه می‌دهد چندین میلیار یا حتی تریلیون سکه در اختیار داشته باشند. ارزش این تو کن ERC-20 که قاتل دوج‌ کوین لقب گرفته، ممکن است کمتر از یک پنی باقی بماند؛ اما در مدت زمان کوتاهی از دوج‌ کوین پیشی بگیرد.”

بر اساس آنچه در اوراق سفید ارز دیجیتال شیبا آمده، هدف از طراحی آن، خلق اکوسیستمی شامل سه توکن مختلف با عرضه متفاوت است.

شیبا ارز اصلی این اکوسیستم با حداکثر عرضه یک کوادریلیون است. لیش، دومین توکن طراحی شده است و موجودی آن، ۱۰۷،۶۴۶ توکن است و سومین توکن، بون با عرضه ۲۵۰ میلیون توکن است.

تیم خالقان این توکن‌ها همچنین یک مبادله غیر متمرکز به نام شیبا سواپ ایجاد کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌ دهد سکه‌ های شیبا را “کسب” (ارائه نقدینگی)، “ذخیره” (سکه‌های سهام)، “واکشی” (بازیابی توکن‌ها از یونیسواپ یا سوشی‌سواپ) و مبادله کنند. این مبادله مشابه سایر موارد موجود در شبکه اتریوم، مانند سوشی‌سواپ و یونیسواپ است.

خالق شیبا چه کسی است؟

هویت بنیانگذار و خالق ارز دیجیتال شیبا مسئله‌ای است که طی ۱۰ ماه گذشته در گروه‌ها و انجمن‌های مختلف Reddit مورد بحث قرار گرفته است.

خالق این رمز ارز با نام ریوشی شناخته می‌شود؛ اما جز این، اطلاعات کمی در مورد بنیانگذار مرموز شیبا وجود دارد. درست مثل ساتوشی ناکوموتو خالق بیتکوین که او هم ناشناس است.

در بلاگ بیتمینو بخوانید : ساتوشی چیست

توکن شیبا اولین بار در آگوست ۲۰۲۰ به عنوان یک رمز ارز غیر متمرکز ایجاد شد. پس از آن، ریوشی ۵۰ درصد از کل ذخایر شیبا را برای بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین فرستاد. بوترین از آن زمان به بعد، مجموعه‌ای از سکه‌ های شیبا و دیگر سکه‌های خود را به خیریه اهدا کرده است.

ریوشی خالق یکی دیگر از رمز ارزهای اکوسیستم شیبا به نام لیش نیز است. هویت ریوشی تا ژوئن ۲۰۲۱ مخفی مانده و احتمالا مخفی خواهد ماند.

دریافت ارز دیجیتال شیبا از طریق ماینینگ
دریافت ارز دیجیتال شیبا از طریق ماینینگ

دریافت ارز دیجیتال شیبا از طریق ماینینگ

خبر بد برای علاقه‌مندان به استخراج رمز ارزها این است که شیبا را نمی‌توان از طریق استخراج یا ماینینگ به دست آورد. تنها راه کسب و ذخیره شیبا از طریق معامله در یونیسواپ است. اگر به استخراج رمز ارزها علاقه دارید، بهتر است ارز دیگری را انتخاب کنید که با اهداف شما تطبیق داشته باشد.

بیشتر بخوانید : میم کوین چیست

تفاوت شیبا و دوج‌کوین

رمز ارزهای سگ-نماد طی یکسال اخیر گسترش پیدا کرده‌اند و فرهنگ نمادگرایی و توئیت‌های ایلان ماسک به سهولت انجام این امر، بسیار کمک کردند؛ اما تفاوت شیبا با رمز ارز نمادین اولیه یعنی دوج‌کوین چیست؟

دوج‌ کوین

دوج‌ کوین با استفاده از کدهای یکی از شاخه‌های بیتکوین، یعنی لایتکوین خلق شد؛ به این معنا که دوج‌کوین نیز از مکانیسم اثبات کار بهره می‌برد. هرچند، برخلاف لایتکوین، دوج‌ کوین از عرضه حداکثری برخوردار نبود. بلوک‌های دوج‌ کوینی هر دقیقه تولید می‌شوند و ده هزار دوج‌ کوین جدید به ماینرها پاداش داده می‌شود؛ به این معنا که روزانه ۱۴٫۴ میلیون دوج‌ کوین جدید تولید می‌شود.

شیبا

خالقین شیبا با توجه به جذابیت فرهنگ نمادها، سکه خود را “توکن نمادین غیر متمرکزی که به یک اکوسیستم پر جنب و جوش تکامل یافته” می‌نامند.

اما تفاوت دوج‌ کوین و شیبا چیست؟ شیبا روی بلاک چین اتروم طراحی شده است و این یعنی بلاکچین مخصوص خود را ندارد. اما از دوج‌ کوین بلاک چین اختصاصی بهره می‌ برد. با اینحال، مهمترین تفاوت این دو، تبادل غیر متمرکز شیباسواپ است. این ویژگی شیبا را به بخشی از اکوسیستم مالی غیر متمرکز اتریوم تبدیل می‌ کند و اجازه دسترسی به عملکردهایی مانند سواپ کردن توکن‌ها و ذخیره کردن و کسب سود از آنها را برای کاربر صادر می‌کند. چیزی که دوج‌ کوین از آن ممانعت می‌کند.

کیف پول شیبا

برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال شیبا، مثل سایر ارزهای دیجیتال باید از کیف پول‌های مجازی یا فیزیکی استفاده کرد. هر کدام از این گزینه‌ها معایب و مزایای خود را دارند. برای مثال، استفاده از کیف پول فیزیکی انتخاب بسیار امن‌تری است؛ اما برای خرید این نوع کیف پول باید مبلغ نسبتا زیادی هزینه کرد و البته در این صورت دارایی مجازی شما همیشه همراهتان خواهد بود. از طرف دیگر، کیف پول‌های مجازی رایگان هستند، اما امنیت کمتری دارند.

از جمله کیف پول‌هایی که قابلیت ذخیره سکه‌های شیبا را دارند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • لجر (Ledger): کیف پول فیزیکی، امن‌ترین نوع کیف پول دیجیتال با قابلیت ذخیره انواع رمز ارز
  • بی‌آر‌دی: رایگان، مبتنی بر تلفن همراه، استفاده آسان، قابلیت ذخیره انواع رمز ارز
  • میو (MEW): رایگان، مبتنی بر وب، قابلیت ذخیره انواع توکن اتریوم از جمله شیبا
  • تراست والت (Trust Wallet): استفاده آسان، رایگان و ناشناس، مبتنی بر موبایل، قابلیت ذخیره انواع رمز ارز

هنگام انتخاب کیف پول دیجیتال، حتما مطمئن شوید که کیف پول مورد نظر، قابلیت ذخیره دارایی دیجیتال شما را دارد.

روند کلی تغییرات قیمت ارز دیجیتال شیبا

قیمت شیبا از زمان راه‌ اندازی ابتدایی در ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰ تا کنون، ۱۱۴۳۰۳۶۲٫۴% رشد قیمت داشته و دارندگان این ارز دیجیتال همچنان به افزایش قیمت آن امید دارند. روند تغییر قیمت کلی شیبا، طبق نمودار تغییر ارزش به این ترتیب است:

  • از نوامبر ۲۰۲۰ تا آپریل ۲۰۲۱، ارزش ارز دیجیتال شیبا، نزدیک به صفر دلار بوده است.
  • در نیمه آپریل ۲۰۲۱، ارزش آن به ۰٫۰۰۰۰۰۲ دلار افزایش پیدا کرده و تا ماه می شاهد تغییرات چندانی نبوده است.
  • اوج ارزش شیبا به اواسط ماه می برمی‌گردد. در این ماه، قیمت هر سکه تا ۰٫۰۰۰۰۳۹ دلار افزایش پیدا کرد.
  • در ادامه و در پی نوسان قیمت، ارز شیبا در ژوئن به ۰٫۰۰۰۰۰۸ دلار کاهش پیدا کرده و تا پایان ماه نوامبر، بین ۰٫۰۰۰۰۰۶ تا ۰٫۰۰۰۰۰۹ دلار در نوسان بوده است.
  • در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ نیز تغییر چندانی در ارزش ارز دیجیتال شیبا به چشم نمی‌خورد و تا پایان روز بیستم سپتامبر، ارزش آن بین ۰٫۰۰۰۰۰۶ تا ۰٫۰۰۰۰۰۸ دلار در نوسان بوده است.

آیا سرمایه‌ گذاری روی شیبا مطمئن است؟

اگر می‌خواهید هنگام بررسی کیف پول دیجیتال خود، میلیون‌ها، میلیاردها یا حتی تریلیون‌ها سکه ببینید، ارز دیجیتال شیبا بهترین گزینه است. اما تعداد کمی از متخصصان آن را به عنوان یک استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب توصیه می‌کنند.

در حال حاضر، بازار رمز ارزها، از جمله ارزهای دیجیتال شیبا و دوج‌ کوین، در رکود به سر می‌برند. اگر این روند معکوس شود، کملا منطقی است که باور کنیم جذر و مد آن روی شیبا هم تأثیر می‌گذارد و همچنین شما می توانید از بهترین کیف پول شیبا نیز برای نگهداری و نقل و انتقالات ارز استفاده کنید.

در روز بیست و چهارم ژوئن، یکی از متخصصین اف‌ ایکس استریت با استفاده از عناصر منطقی، پیش‌ بینی کرد که شیبا ۸۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. شاید همین اتفاق بیافتد. با این حال، پیدا کردن متخصصی که پیش‌بینی کند شیبا نیز در کنار سایر آلتکوین‌ها به زباله‌ دان تاریخ کریپتوکارنسی پرتاب خواهد شد، کار چندان سختی نیست.

سوالات متداول:

۱) آیا خرید ارز شیبا اینو سرمایه گذاری خوبی است؟

بسیاری از پیش‌بینی‌های قیمت ارزهای دیجیتال در اینترنت بر این باورند که Shiba Inu همچنان در سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی خواهد داشت. انتظار می‌رود که Shiba Inu تا ۰٫۰۰۰۱۵ دلار در سطح بالایی افزایش یابد.

۲) شیبا اینو در سال ۲۰۲۵ چقدر بالا خواهد رفت؟

در سال ۲۰۲۵ بر اساس تحلیل‌های فنی کارشناسان ارزهای دیجیتال در مورد قیمت‌های شیبا اینو، انتظار می‌رود SHIB در سال ۲۰۲۵ حداقل و حداکثر قیمت‌های زیر را داشته باشد: حدود ۰٫۰۰۰۰۴۰۲۶۶ دلار و ۰٫۰۰۰۰۴۷۲۷۵۳ دلار . میانگین هزینه معاملاتی مورد انتظار ۰٫۰۰۰۰۴۱۴۰۵۹ دلار است.

۳) چه کسی بیشترین سکه شیبا اینو را در اختیار دارد؟

نهنگ سابق ریپل (XRP) دارای بیشترین تعداد توکن SHIB در جهان است. در ۵ جولای ۲۰۲۲، نهنگ مرموز و ناشناس دارایی XRP خود را به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار به SHIB منتقل کرد.

Originally posted 2023-02-11 12:30:32.

The post ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟ معرفی و مزایای شیبا appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2622857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها