تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :ارز دیجیتال فایل کوین چیست و چه کاربردی دارد؟ آینده ارز FIL

  • کد خبر : 2636689
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
لورس :ارز دیجیتال فایل کوین چیست و چه کاربردی دارد؟ آینده ارز FIL
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال فایل کوین چیست و چه کاربردی دارد؟ آینده ارز FIL آلت کوین هاارز دیجیتالایده ذخیره سازی ایمن و بدون واسطه فایل‌ها باعث شده است که ارزش فایل کوین طی سال‌های گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کند. این عملکرد مورد توجه سرمایه گذاران در سراسر جهان قرار گرفت. به گفته فعالان ارزهای دیجیتال، این پروژه احتمالا پیچیده ترین چیزی است که تاکنون توسط صنعت بلاک چین به بازار آورده شده است. اما ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟
اگر شما هم جزو افرادی هستید که تصمیم به سرمایه گذاری روی این ارز دارید، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به طور کامل با این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم. فراموش نکنید که تنها در صورت اطلاعات کافی یک ارز دیجیتال می‌توانید از خرید و فروش آن سود ببرید.
فهرست مطالب
تاریخچه ارز دیجیتالJuan Benet، دانشمند و متخصص علوم کامپیوتر، این پروژه را در بنیاد Protocol Labs در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. اما مانند سایر ارزهای دیجیتال، فایل کوین شروع پر سر و صدایی نداشت. این پروژه به مدت سه سال بی سر و صدا و بدون هیاهو به کار خود ادامه داد. تا اینکه در سال ۲۰۱۷ به عنوان عرضه اولیه سکه (ICO..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال فایل کوین چیست و چه کاربردی دارد؟ آینده ارز FIL

  • آلت کوین ها
  • ارز دیجیتال

ایده ذخیره سازی ایمن و بدون واسطه فایل‌ها باعث شده است که ارزش فایل کوین طی سال‌های گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کند. این عملکرد مورد توجه سرمایه گذاران در سراسر جهان قرار گرفت. به گفته فعالان ارزهای دیجیتال، این پروژه احتمالا پیچیده ترین چیزی است که تاکنون توسط صنعت بلاک چین به بازار آورده شده است. اما ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تصمیم به سرمایه گذاری روی این ارز دارید، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به طور کامل با این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم. فراموش نکنید که تنها در صورت اطلاعات کافی یک ارز دیجیتال می‌توانید از خرید و فروش آن سود ببرید.

فهرست مطالب

تاریخچه ارز دیجیتال

Juan Benet، دانشمند و متخصص علوم کامپیوتر، این پروژه را در بنیاد Protocol Labs در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. اما مانند سایر ارزهای دیجیتال، فایل کوین شروع پر سر و صدایی نداشت. این پروژه به مدت سه سال بی سر و صدا و بدون هیاهو به کار خود ادامه داد. تا اینکه در سال ۲۰۱۷ به عنوان عرضه اولیه سکه (ICO) معرفی شد، اگرچه در ابتدا قرار بود این پروژه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ راه اندازی شود، اما به دلیل مشکلاتی، عرضه ارز دیجیتال به تاخیر افتاد. سرانجام پس از سه سال، در اکتبر ۲۰۲۰، فایل کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال با علامت اختصاری FIL قرار گرفت.

عرضه اولیه توکن فایل کوین

عرضه اولیه این ارز دیجیتال به مدت یک ماه به طول انجامید و نکته جالب جذب سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار بود که در آن زمان رکورد محسوب می‌شد. ICO فقط برای سرمایه گذاران معتبر که توسط مقررات ایالات متحده تعریف شده بود در دسترس بود. در عمل، این بدان معناست که شرکت کنندگان ICO افرادی با درآمد بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار یا شبکه‌هایی با ارزش بیش از ۱ میلیون دلار بودند. اگرچه فایل کوین سعی کرد از طریق ICO مطابقت خود را با قوانین و استانداردهای موجود نشان دهد، بسیاری از اعضای جامعه از تصمیم برای حذف سرمایه‌گذاران خرد نا امید شدند. سرمایه گذاران می‌توانند توکن‌های خود را برای دوره‌های زمانی مختلف سرمایه گذاری کنند تا از تخفیف خرید اولیه برخوردار شوند.

آشنایی با وایت پیپر فایل کوین

در سال ۲۰۱۷، توسعه دهندگان این پروژه نقشه راه دقیقی را در مورد چگونگی پیشبرد فایل کوین ارائه کردند و از آن زمان تاکنون، نقشه راه بروز نشده است. این وایت پیپر ۳۶ صفحه‌ای درباره نحوه دریافت توکن‌های فایل کوین، نحوه کار ماینرها و به طور کلی نحوه عملکرد شبکه است.

دلایل نیاز به ذخیره سازی غیرمتمرکز در فایل کوین

ایده‌های مختلفی وجود دارد که پروژه‌هایی را بر اساس فناوری بلاک چین ایجاد می‌کند. اما بنا به دلایلی، استفاده از فناوری بلاک چین برای محاسبات ابری و ذخیره داده‌ها آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. یکی از دلایل احتمالی این است که بحث ذخیره سازی اطلاعات خسته کننده به نظر می‌رسد. متاسفانه پروژه‌هایی وجود دارند که در مقایسه با پروژه‌های کاربردی مانند فایل کوین بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این حال، ذخیره سازی غیرمتمرکز در مقایسه با روش‌های متمرکز مزایای متعددی دارد. دلایل مهمی که نیاز به ذخیره سازی غیرمتمرکز را ضروری می‌کنند عبارتند از:

آسیب پذیری بسترهای ذخیره سازی متمرکز

راه حل‌های ذخیره سازی متمرکز مانند Dropbox و Google در برابر حملات آسیب پذیر هستند. اگر یک هکر بتواند از محیط امنیتی یکی از این شبکه‌های متمرکز عبور کند، می‌تواند به تمام داده‌های ذخیره شده دسترسی داشته باشد. بسیاری از این داده‌ها، مانند جزئیات مالی، رمز عبور و سایر داده‌های شخصی، می‌توانند ماهیت حساس و خصوصی داشته باشند.

از آنجایی که سرقت این داده‌ها می‌تواند خطرناک بوده و عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، لازم است به بهترین نحو از آن محافظت شود. اما بلاک چین این پروژه، ایده بلندپروازانه‌ای است که با ذخیره سازی اطلاعات به صورت نامحدود و غیرمتمرکز قصد دارد انقلابی در دنیای داده ایجاد کند. با توجه به ساختار و ویژگی‌های خاصی که بلاک چین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آینده روشنی در انتظار این پروژه است.

هزینه ذخیره سازی بالا

ماینرهای ذخیره سازی کامپیوترهای قدرتمندی هستند که قول می‌دهند مجموعه‌ای از داده‌ها را به بهترین شکل ممکن در مدت زمان معین ذخیره کنند. به این ترتیب هرکسی که بخواهد فایل‌ها و داده‌های خود را ذخیره کرده یا از ذخیره فایل‌های دیگران کسب درآمد کند، می‌تواند به شبکه بپیوندد.

کلاینت‌ها باید هزینه‌ای بپردازند تا بتوانند فایل‌های خود را در ماینرها ذخیره کنند. نکته اینجاست که فایل کوین (برخلاف بیت کوین ESIC) از سخت افزار تخصصی و گران قیمت استفاده نمی‌کند که پیش بینی قیمت فایل کوین را دشوار می‌کند. به این ترتیب حتی افرادی که قصد جدی برای حضور در شبکه ندارند نیز می‌توانند با صرف هزینه‌ای ناچیز در فرآیند ماینینگ شرکت کنند.

ذخیره سازی غیر متمرکز

یکی از ویژگی‌های مهم فایل کوین که بسیار به چشم می‌خورد، آدرس دهی محتوا است. یکی از معایب سیستم‌های ذخیره سازی متمرکز سنتی این است که سیستم آدرس دهی بر اساس مکان انجام می‌شود. در فایل کوین، تمرکز بر روی فایل‌ها و محتوا است تا مکان. این نوع ذخیره‌سازی دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به داده‌ها و اطلاعات را فراهم می‌کند. در سیستم‌های مبتنی بر آدرس دهی محتوا، مانند این پروژه، فرآیند ذخیره سازی داده‌ها انعطاف پذیرتر است. علاوه بر این، این شبکه نسبت به شبکه متمرکز از امنیت بیشتری برخوردار است.

این ارز پس از دریافت اطلاعات، آنها را رمزگذاری کرده و به قطعات کوچکتر تقسیم می‌کند. سپس این اطلاعات در گره‌های مختلف ذخیره می‌شود. فقط کاربر با کلید خصوصی می‌تواند قطعات را دوباره جمع کرده تا آنها را به طور کامل مشاهده کند. هر گونه خطای احتمالی در ذخیره سازی و مونتاژ مجدد قطعات از طریق افزونگی ذخیره سازی در گره‌ها کنترل می‌شود. اما چگونه این ارز دیجیتال می‌تواند یک فایل را بین افراد مختلف به اشتراک بگذارد؟ پاسخ این سوال در تعریف web3 نهفته است.

fil coin فایل کوین

وب ۳ چیست و چگونه کار می‌کند؟

web3 سیستمی است که به بلاک چین فایل کوین اجازه می‌دهد تا یک فایل را بین افراد مختلف به اشتراک بگذارد. وب ۳ در واقع فناوری است که برنامه‌های کاربردی متمرکز را به برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل می‌کند و با حذف واسطه‌ها خطر هک یا سانسور اطلاعات را به حداقل می‌رساند. استفاده از فناوری web3 به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که بدانند اطلاعات آنها به درستی ذخیره می‌شود و در صورت لزوم می‌توان آنها را بازیابی کرد.

کاربردها و ویژگی‌های فایل کوین

هدف اصلی از بین بردن برخی از نگرانی‌ها در زمینه اشتراک گذاری فایل و فضای ذخیره سازی ابری است. زیرا کنترل اطلاعات توسط فناوری‌های بزرگ و قدرتمند مانند فضاهای ذخیره سازی ابری خطرناک به نظر می‌رسد. این شبکه اطلاعات را به صورت قطعات مجزا (Sector) در رایانه‌ها در سراسر جهان توزیع می‌کند. در صورت نیاز، ماینرهای بازیابی این اطلاعات را بازیابی کرده و در دسترس قرار می‌دهند.

فایل کوین تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری بلاک چین، سرمایه جمع آوری کرده تا یک شبکه همتا به همتا از گره‌های ذخیره سازی ایجاد کند. اما باید در نظر داشت که این ارز در این زمینه تنها نیست و پیش از این نیز پلتفرم‌های مشابهی ارائه شده است. اما به نظر می‌رسد که فایل کوین در جذب کاربران موفق تر بوده و به عنوان یک راه حل مطمئن برای ذخیره سازی اطلاعات محسوب می‌شود.

نحوه ذخیره سازی فایل کوین

فایل کوین پاسخ جهان به ذخیره سازی ابری متمرکز است. به جای تکیه بر یک شرکت واحد مانند آمازون یا گوگل، فایل کوین به کاربران اجازه می‌دهد تا فضای ذخیره سازی خصوصی خود را در چندین رایانه در هر نقطه از جهان به اشتراک بگذارند. این رویکرد غیرمتمرکز نه تنها آزادی را برای شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند، بلکه به ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی فرصتی برای کسب FIL در راستای تلاش‌هایشان ارائه می‌دهد. اگر FIL را برای این منظور خریداری کرده‌اید یا فقط به این پروژه اعتقاد دارید، به یک کیف پول فایل کوین نیاز دارید که از FIL شما محافظت کند.

البته بهترین راه برای ذخیره فایل کوین استفاده از کیف پول تخصصی فایل کوین است. درست مانند تمام ارزهای دیجیتال، فایل کوین در یک کیف پول منحصر به فرد که از دو مجموعه کلید (یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی) تشکیل شده است ذخیره می‌شود. در کنار کیف پول تخصصی این ارز، طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های کریپتو با ویژگی‌های مختلف برای انتخاب وجود دارد.

کیف پول‌های FIL

FilFox به عنوان کیف پول فایل کوین نامیده می‌شود که به شما امکان ذخیره، ارسال و برداشت توکن‌های FIL را می‌دهد. کیف پول‌های دیگری که می‌توانند برای ذخیره توکن‌های فایل استفاده شوند عبارتند از:

کیف پول‌های نرم افزاری برای ذخیره سازی فایل کوین

  • کیف پول تراست
  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول Im Token

بررسی کیف پول‌های سخت افزاری برای ذخیره سازی فایل کوین

  • کیف پول Ledger Nano S
  • کیف پول Ledger Nano X

ماینینگ یا استخراج فایل کوین

پس از فعال شدن شبکه اصلی فایل کوین، کاربران این فرصت را خواهند داشت که با ارائه خدمات ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات به کاربران در سراسر شبکه جهانی، توکن‌های FIL را به دست آورند. هرچه یک ماینر اطلاعات بیشتری را ذخیره کند، قدرت ذخیره سازی آنها بیشتر است. با افزایش قدرت ذخیره سازی، احتمال تولید بلوک جدید در بلاک چین و دریافت پاداش افزایش می‌یابد. استخراج‌کنندگان می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند در استخراج ذخیره‌سازی، استخراج بازیابی، اجماع قدرت ذخیره‌سازی یا هر سه شرکت کنند.

استخراج در شبکه این ارز با استخراج در بلاک چین اثبات کار متفاوت است. زیرا استخراج آن بر اساس اجماع قدرت ذخیره سازی است. این بدان معناست که هرچه فضای ذخیره سازی اثبات شده بیشتری را در اختیار شبکه قرار دهید، احتمال بیشتری برای دریافت پاداش تکمیل بلاک خواهید داشت.

قدرت ذخیره سازی با توجه به مقدار فضای اضافه شده به شبکه توسط هر ماینر خطی است. در پلتفرم فایل کوین، تعداد پردازنده‌های گرافیکی احتمال برنده شدن جوایز بلوک را تعیین نمی‌کند. این برخلاف روال کار بلاک چین‌های اثبات کار است، که در آن همه ماینرها بر اساس قدرت GPU سیستم‌های کامپیوتری خود با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پیش بینی آینده فایل کوین

با بررسی روند بازار و البته نظرات کارشناسان مختلف، پیش بینی قیمت و آینده ارز فایل کوین از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ به طور کلی صعودی است و این پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت توکن‌های FIL در بازار از ابتدای سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود با استقبال بیشتر توکن، حجم تراکنش آن نیز افزایش یابد. پیش بینی قیمت فایل کوین نشان می‌دهد که این توکن می‌تواند حداکثر قیمت ۶٫۹۲ دلار را در سال ۲۰۲۴ ثبت کند. پیش بینی‌های بیشتر قیمت نشان می‌دهد که قیمت توکن می‌تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد و به میانگین قیمت ۴۵٫۹۳ دلار تا سال ۲۰۲۶ و اوج قیمت ۲۴۶٫۲۶ دلار در سال ۲۰۳۰ برسد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها