تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

  • کد خبر : 2622349
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
لورس :ارز دیجیتال پولکادات چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پولکادات Polkadot یک پلتفرم بلاکچینی است که به منظور اتصال و ارتباط بین شبکه‌های بلاکچین مختلف توسعه یافته است. این پروژه با هدف ایجاد بستری قدرتمند برای انتقال اطلاعات در شبکه های مختلف بلاکچین است .
طراحی پولکادات به گونه‌ای است که به بلاک چین‌ها اجازه می‌دهد بدون شخص ثالث یا واسطه قابل اعتماد، پیام‌ها و تراکنش‌ها را با یکدیگر مبادله کنند. این قابلیت‌ها، امکان انتقال داده‌ها یا دیتاها را به صورت بین زنجیره‌ای یا (cross-chain)، بین بلاک‌چین‌های مختلف و برای برنامه‌های غیرمتمرکز که با استفاده از شبکه Polkadot ساخته می‌شوند را فراهم می‌کند.
صرافی ارز دیجیتال اریترون با پشتیبانی از ۱۰۰۰ رمز ارز بیشترین تعداد ارز دیجیتال را در بین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی می‌کند،همچنین امکان خرید پولکادات نیز برای کاربران اریترون فراهم شده است که در این مقاله پس از معرفی کامل ارز دیجیتال Dot به آموزش مراحل خرید پولکادات در اریترون می‌پردازیم.
معرفی پروژه پولکادات Polkadot پروژه پولکادات Polkadot یک پلتفرم بلاکچینی متن‌ باز(Open source) است که با هدف ایجاد ارتباط و اتصال بین شبکه‌های بلاکچی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پولکادات Polkadot یک پلتفرم بلاکچینی است که به منظور اتصال و ارتباط بین شبکه‌های بلاکچین مختلف توسعه یافته است. این پروژه با هدف ایجاد بستری قدرتمند برای انتقال اطلاعات در شبکه های مختلف بلاکچین است .

طراحی پولکادات به گونه‌ای است که به بلاک چین‌ها اجازه می‌دهد بدون شخص ثالث یا واسطه قابل اعتماد، پیام‌ها و تراکنش‌ها را با یکدیگر مبادله کنند. این قابلیت‌ها، امکان انتقال داده‌ها یا دیتاها را به صورت بین زنجیره‌ای یا (cross-chain)، بین بلاک‌چین‌های مختلف و برای برنامه‌های غیرمتمرکز که با استفاده از شبکه Polkadot ساخته می‌شوند را فراهم می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال اریترون با پشتیبانی از ۱۰۰۰ رمز ارز بیشترین تعداد ارز دیجیتال را در بین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی می‌کند،همچنین امکان خرید پولکادات نیز برای کاربران اریترون فراهم شده است که در این مقاله پس از معرفی کامل ارز دیجیتال Dot به آموزش مراحل خرید پولکادات در اریترون می‌پردازیم.

معرفی پروژه پولکادات Polkadot

پروژه پولکادات Polkadot یک پلتفرم بلاکچینی متن‌ باز(Open source) است که با هدف ایجاد ارتباط و اتصال بین شبکه‌های بلاکچین مختلف توسعه یافته است. این پروژه توسط تیم Polkadot بنیان‌گذاری شده و توسط شرکت Parity Technologies توسعه یافته و مدیریت می‌شود.

پولکادات با استفاده از تکنولوژی Substrate، یک زیرساخت بلاکچین قدرتمند ارائه می‌دهد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد شبکه‌های بلاکچینی خود را با توجه به نیازهای خاص خود طراحی و سفارشی سازی کنند. این امکان به شبکه‌ها اعتبار، مقیاس‌پذیری و امنیت بالا را می‌بخشد و باعث می‌شود بتوانند به طور همزمان عملکردهای متنوعی مانند انجام تراکنش‌ها، اجرای قراردادهای هوشمند و مدیریت دارایی‌ها را انجام دهند و به این ترتیب، فناوری Polkadot پذیرش فناوری های وب ۳٫۰ را در سطح تجاری امکان پذیر می‌کند.

همچنین یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سوئیس، مسئول توسعه اکوسیستم پولکادات است که این همکاری با محققان و توسعه دهندگان باعث می‌شود شبکه Polkadot به یک پلتفرم جذاب و پرطرفدار برای توسعه برنامه های Web 3.0 تبدیل شود.

پولکادات با استفاده از الگوریتم Proof of Stake به جای استفاده از Proof of Work، امنیت شبکه را ارتقاء می‌بخشد که این موضوع باعث افزایش مقیاس‌پذیری پولکادات می‌شود همچنین با اجرای شبکه‌های موازی به نام “پلکان‌ها” (parachains) و اتصال آن‌ها به شبکه اصلی پولکادات، این پروژه امکان اشتراک و انتقال داده را بین شبکه‌های مختلف فراهم می‌کند؛ به طور کلی می توان گفت پولکادات با امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، به عنوان یک پروژه بلاکچین بسیار متمایز و نوآورانه شناخته می‌شود. این پلتفرم قدرتمند به توسعه‌دهندگان و تیم‌های فنی امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و شبکه‌های بلاکچین قدرتمند و قابل اطمینانی را ایجاد کنند و در محیطی امن و مقیاس‌پذیر فعالیت کنند.

ارتباط پولکادات و بلاک‌چین

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

برای این که بدانید اطلاعات بیشتری در حوزه خرید و فروش پولکادات کسب کنید باید در مورد ارتباط ارز دیجیتال پولکادات با حوزه بلاک چین اطلاعات بیشتری داشته باشید. از ابتدای تحقق بیت کوین بلاک چین وجود داشته است.اگرچه بلاک چین به عنوان یک فناوری پیش‌گام شناخته می‌شود، اما مشکلات خاص ناشی از تازگی خود را دارد. به عنوان مثال، بلاک‌چین‌های منفرد و تکی، نمی‌توانند با یکدیگر به آسانی ارتباط برقرار کنند. با این حساب، معرفی قابلیت ارتباط مستقیم بین بلاک چین‌های مختلف منجر به تبادل دیتا بهتر و در نهایت پلن و خدمات قدرتمندتر می‌شود. به همین دلیل است که توسعه دهندگان سعی می‌کنند بین انواع مختلف بلاک‌چین‌ها “پل” ایجاد کنند.

Polkadot خود را به عنوان سری جدیدی از پروتکل بلاک چین ارائه می‌کند که می‌تواند بسیاری از چین‌های تخصصی را به شبکه گلوبال وصل کند. با داشتن تارگت هدفمند و جدی بر ایجاد زیرساخت web3 ، منظور اصلی Polkadat حذف کنترل اینترنت ، اوپن سورس کردن و افزایش دسترسی یوزرهای عمومی است. در واقع، Polkadata برای ارائه زیرساخت شبکه برای اینترنت غیرمتمرکز، ارائه شده و در دسترس عام قرار گرفته است.

یک بلاک چین تکی در اکوسیستم کاملاً اوپن سورس (Polkadot Parachain) نامیده می‌شود، در حالی که زنجیره اصلی Relay Chain نام دارد. ایده اصلی Polka Dot این است که Parachain و relay chain توان این را داشته باشند که در هر زمان به راحتی با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند. در همین حال، هر توسعه‌دهنده، شرکت یا شخصی می‌تواند پارا چین سفارشی خود را از طریق Substrate ایجاد کند، substrate چارچوبی برای ایجاد ارزهای دیجیتال و سیستم‌های غیرمتمرکز است که در پروسه پاراچین‌های شخصی بسیار مطرح است.

مانند سایر پروژه‌های بلاک چین، پولکادات توکن‌های مخصوص به خود را دارد که با نام اختصاری DOT شناخته می‌شود. از سری کاربردهای این توکن می‌توان به دریافت جوایز، کمک به حفظ امنیت شبکه، مشارکت در نظارت بر اکوسیستم، به هم پیوستن پاراچین‌های مختلف و استیکینگ اشاره کرد.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

پولکادات حداکثر به چند زنجیر متصل می‌شود؟

محدودیت خاصی برای تعداد زنجیر قابل اتصال در شبکه نقطه‌ای وجود ندارد، این سؤال با طراحی شما مشخص و اندازه‌گیری می‌شود. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که طرح پایه پولکادات می‌تواند حداقل ده‌ها و احتمالاً صدها پاراچین را اداره و بررسی کند. همچنین راه و روش‌های زیادی برای مدل‌های بهتر وجود دارد.

برای مثال، دلیلی وجود ندارد که نتوان پولکادات‌ها را به صورت بازگشتی ساخت. قسمت مهم و آشنایی از زنجیره که اتصال پولکادات‌ها به آن انجام می‌شود «مینی پولکا دات» است.

می‌توان گفت مهمترین ایده پشت این معماری چندزنجیره‌ای این است که زنجیره‌های فرعی بتوانند به صورت همروند و موازی، هر کدام با قابلیت‌ها و قوانین خاص خود فعالیت داشته باشند و به توسعه‌ دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و دارایی‌ها را در زنجیره‌های مختلف اجرا کرده و از ویژگی‌های هر زنجیره استفاده کنند.

در حال حاضر حداکثر تعداد زنجیره‌های متصل در پولکادات قابل تغییر است و می‌تواند با پیشرفت پروژه و تغییرات در طراحی افزایش یابد.

عملکرد پولکادات به چه صورت است ؟

پولکادات زنجیره‌ای راه اندازی می‌کند که هر تعداد شبکه بلاکچین می‌توانند به شکل پاراچین (زنجیره های موازی) به آن متصل شوند. این پاراچین ها می‌توانند ویژگی های مختلفی از جمله فناوری، الگوریتم های اجماع، دارایی های دیجیتال بومی و زیرساخت های متفاوتی داشته باشند.

پولکادات با ارائه یک زیرساخت زیربنایی به این پاراچین‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از ویژگی زنجیره Relay ، تراکنش‌های خود را با یکدیگر انجام دهند به همین صورت اجرای منصفانه تراکنش ها را ارائه می دهد و امنیت قوی در فرآیندها را تضمین می کند.

هدف Polkadot ارائه یک محیط چند زنجیره ای با پتانسیل نامحدود است. در حالی که طراحی اولیه می‌تواند صدها پاراچین را پشتیبانی کند، زیرساخت پولکادات به طور بالقوه می تواند به ایجاد شبکه های مینی پولکادات منجر شود که می تواند ارتباط بیشتری را برای زنجیره های عمومی و اختصاصی ارائه دهد و از تراکنش های چند برابری در آینده پشتیبانی کند.

مراحل اصلی عملکرد پولکادات :

Relay Chain (هسته):

Relay Chain مسئول مدیریت کلیه عملیات شبکه است. این زنجیره مسئول تایید تراکنش‌ها، حفظ امنیت شبکه و اجرای قوانین پروتکل است. Relay Chain با استفاده از مکانیزم Proof of Stake) PoS) توسط نودهای حاکم (Validators) کنترل می‌شود.

Parachains (پاراچین) : پاراچین ها زنجیره‌های فرعی هستند که به Relay Chain متصل می‌شوند. هر پاراچین می‌تواند قوانین و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد و برنامه‌ها و دارایی‌ها را در خود اجرا کند. پاراچین ها می‌توانند به صورت همروند و موازی فعالیت کنند و تراکنش‌های خود را انجام دهند.

Bridges ( پل های اتصال ) : برای ارتباط بین پولکادات و زنجیره‌های دیگر، از پل های اتصال استفاده می‌شود. پل های اتصال به پولکادات این امکان را می‌دهند که با سایر پروتکل‌ها و زنجیره‌های بلاک چین در ارتباط باشند و اطلاعات و دارایی‌ها را به اشتراک بگذارند.

به این صورت با استفاده از این ساختار،Polkadot قادر به اتصال و ارتباط بین زنجیره‌های مختلف است و امکان انتقال داده، ارز و اطلاعات را فراهم می‌کند. این معماری چندزنجیره‌ای به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و دارایی‌ها را در زنجیره‌های مختلف اجرا کرده و از ویژگی‌های هر زنجیره بهره برداری کنند.

ارز دیجیتال Dot

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

ارز دیجیتال Polkadot با نماد Dot توکن اختصاصی شبکه پولکادات است که نماینده ارزیابی ارزش آرا و حق رأی در شبکه‌ی پولکادات است و همچنین در دستگاه کنترل اقتصادی و مدیریت شبکه نقش بسیار مهمی دارد. دارندگان DOT می توانند در فرآیندهای تصمیم‌گیری مرتبط با پولکادات شرکت کنند و در مسائلی مانند انتخاب و اعمال تغییرات در قوانین پروتکل و انتخاب اعضای حاکم شبکه (Validators) نیز رای دهند.DOT در امنیت و استحکام شبکه نیز نقش مهمی دارد و شما با نگهداری و قفل کردن DOT در کیف پول خود، می‌توانید به عنوان یک نود حاکم (Validator) در شبکه فعالیت کنید و در فرایند تایید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه مشارکت کنید و در ازای آن پاداش دریافت کنید .

تاریخچه ی پولکادات Polkadot

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

دکتر گاوین وود (Dr. Gavin Wood)، یکی از بنیانگذاران اتریوم بود که به عنوان مغز متفکر Solidity (زبان برنامه نویسی برای قراردادهای هوشمند اتریوم) نیز شناخته می شود در سال ۲۰۱۷ با همراهی رابرت هابر میر(Robert Habermeier ) و پیتر کزابان (Peter Czaban) پولکادات را تاسیس و راه اندازی کرد.

ایده پولکادات از مفهوم شاردینگ (Sharding به معنی تقسیم کردن یک مجموعه بزرگ به اجزای کوچکتر است. این روش برای بهبود عملکرد مراکز ذخیره داده‌ها یا DataBase از طریق تقسیم بندی دیتابیس است که به آن پارتیشن بندی افقی نیز گفته می‌شود) سرچشمه گرفت که می‌توانست اتریوم را بسیار مقیاس‌پذیرتر کند، اما در نهایت منجر به ایجاد یک شبکه بلاک چین کاملاً جدید به نام Polkadot شد بطوریکه دکتر گاوین وود در ابتدا کار خود روی پولکادات را به دید ورژن بهتر و مجهزتر نسبت به اتریوم در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و در میانه سال ۲۰۱۶، اولین ورژن و کانسپت خود از پولکادات رونمایی کرد.

شبکه آزمایشی Polkadot در ژانویه ۲۰۱۹ فعال شد و سپس شبکه Kusama که به خواهر پولکادات معروف است در آگوست ۲۰۱۹ برای عموم منتشر شد.

بررسی و پیش بینی آینده پولکادات

رتبه ارزیابی ریسک تمرکز می‌کنند، همیشه مفیدترین شاخص‌ها را برای اجتناب یا افزایش سرمایه‌گذاری‌های پرخطر پیدا DOT نشان می‌دهد که سرمایه گذاری فعلی یک سرمایه گذاری با ریسک متوسط است. سرمایه‌گذارانی که بر ارزیابی ریسک خواهند کرد.

پولکادات بخشی از انرژی مصرف شده توسط بلاک چین‌های معمولی را به لطف نسل بعدی مدل نامزد شده برای اثبات سهام (NPoS) خود مصرف می‌کند. پولکادات با استفاده از انرژی معادل تقریباً ۶٫۶ دلار ایالات متحده در سال، کمترین ردپای کربن را در میان پروتکل‌های اثبات سهام تجزیه(proof of stake) و تحلیل شده در مطالعات اخیر دارد.

بطور کلی نمی‌توان هیچ ارزی را با قطعیت پیش بینی کرد و قطعا شرایط و عوامل مختلفی می‌تواند بر ارزش و قیمت یک دارایی تاثیر گذار باشد اما می توانید برای بررسی و تحلیل قیمت Dot فاکتور های زیر را نیز در نظر بگیرید:

  1. رشد و توسعه پولکادات:

هرگونه توسعه و پیشرفت در پروژه پولکادات، از جمله ارائه ویژگی‌های جدید، بهبود امنیت و مقیاس‌پذیری، و ارائه‌ی خدمات جدید، می‌تواند باعث جذب توجه بیشتر سرمایه‌گذاران و رشد قیمت DOT شود.

  1. بازار کل عرضه و تقاضا:

همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، قیمت DOT نیز تحت تأثیر عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد. افزایش تقاضا و کاهش عرضه (در اثر توکن سوزی یا هر فرایند دیگری )DOT می‌تواند به افزایش قیمت منجر شود.

۳٫همکاری‌ها و ارتباطات استراتژیک:

همکاری با شرکت‌ها، سازمان‌ها، یا پروژه‌های دیگر در صنعت بلاکچین و ارزهای دیجیتال، می‌تواند به افزایش شناخت و تقاضا برای DOT و در نتیجه رشد قیمت آن منجر شود.

مراحل خرید ارز بیبی دوج کوین Baby doge coin در اریترون :

  1. ثبت نام و احراز هویت:

ابتدا با استفاده از ایمیل یا شماره همراه در اریترون ثبت نام کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در اریترون

سپس در صورتی که قصد خرید ارز با تومان را دارید لازم است سطح کاربری خود را از تریدر به برنزی ارتقا دهید تا امکان واریز و برداشت تومانی نیز برای شما فراهم شود، توجه داشته باشید در سطح تریدر امکان واریز و برداشت رمز ارز و معامله وجود دارد اما اینکه بتوانید واریز و برداشت تومانی هم داشته باشید می بایست احراز هویت سطح برنزی را انجام دهید.

آموزش تصویری ارتقا به سطح برنزی

  1. افزایش اعتبار (واریز تومان یا رمز ارز):

در این مرحله جهت افزایش اعتبار می توانید واریز رمز ارز یا تومان داشته باشید، همچنین در نظر داشته باشید بابت واریز به اریترون هیچ گونه هزینه و کارمزدی کسر نمی‌شود و دقیقا مبلغ واریزی به کیف پول شما اعمال می‌شود.

آموزش تصویری واریز تومانی آموزش تصویری واریز رمز ارز

  1. پس از واریز و افزایش اعتبار از ۲ روش امکان خرید و معامله ی ارز بیبی دوج کوین Baby doge coin را دارید که می‌توانید با توجه به نیاز و اطلاعات خود بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

روش اول : صرافی ساده یا تبدیل

این روش سریعترین و راحت ترین راه برای خرید ارز دیجیتال در اریترون است که شما از این طریق می توانید مستقیما تومان یا هر رمز ارز دیگری را به رمز‌‌ارز مورد نظر تبدیل کنید .معاملات از این قسمت با قیمت لحظه ای ارز انجام می شوند.

روش دوم : بازار جهانی یا ترید

در این قسمت شما امکان انواع سفارش گذاری ، تعیین حد سود و ضرر و مشاهده چارت ارز را دارید و فضای حرفه ای تری را برای معامله تجربه می کنید .

معاملات در صفحه ی بازار جهانی فقط با تتر انجام می‌شوند و در صورتی که تومان یا رمزارز دیگه ای دارید باید ابتدا به تتر تبدیل کرده و سپس برای خرید ارز مورد نظر اقدام کنید .

آموزش انواع سفارش گذاری در اریترون

نوشته ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ اولین بار در بلاگ اریترون. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2622349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها