تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال پپه چیست؟

  • کد خبر : 2619375
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
لورس :ارز دیجیتال پپه چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال پپه چیست؟ ارز دیجیتال پپه شاید یکی از موفق‌ترین میم‌کوین‌ها از لحاظ سرعت رشد به حساب بیاید. سوال اصلی شاید این باشد که دلیل این رشد پپه چیست؟ این کوین بعد از عرضه به‌سرعت توانست سه هزار درصد افزایش قیمت را تجربه کند. در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم و دلیل محبوبیت بسیار زیاد رمزارز پپه را باهم بررسی می‌کنیم.
پپه چیست؟ هدف بعضی از پروژه‌های کریپتویی ارائه یک سرویس غیرمتمرکز یا حل کردن یک مشکل در فضای کریپتو است، اما ممکن هدف توکن دیگری مانند ارز دیجیتال پپه، صرفا زیاد شدن محبوبیت و بالا رفتن قیمتش باشد.
این موضوع چیزی است که سازندگان ارز دیجیتال پپه (PEPE) به‌طور شفاف اعلام کرده‌اند؛ اینکه ارز پپه صرفاً یک میم‌کوین است و می‌خواهد از شیبا و دوج‌کوین محبوب‌تر شود تا به این ترتیب قیمتش بالاتر برود!
بعضی از پروموترها و طرفداران رمزارز پپه حتی اعتقاد دارند که این ارز دیجیتال روزی از خود بیت‌کوین هم محبوب‌تر می‌شود و به همین دلیل باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد؛ اما چنین چیزی بسیار دور از ذهن است.
پپه میم‌کوینی است که چند ماه پیش در آپریل سال جاری روی شب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال پپه چیست؟

ارز دیجیتال پپه شاید یکی از موفق‌ترین میم‌کوین‌ها از لحاظ سرعت رشد به حساب بیاید. سوال اصلی شاید این باشد که دلیل این رشد پپه چیست؟ این کوین بعد از عرضه به‌سرعت توانست سه هزار درصد افزایش قیمت را تجربه کند. در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم و دلیل محبوبیت بسیار زیاد رمزارز پپه را باهم بررسی می‌کنیم.

پپه چیست؟

هدف بعضی از پروژه‌های کریپتویی ارائه یک سرویس غیرمتمرکز یا حل کردن یک مشکل در فضای کریپتو است، اما ممکن هدف توکن دیگری مانند ارز دیجیتال پپه، صرفا زیاد شدن محبوبیت و بالا رفتن قیمتش باشد.

این موضوع چیزی است که سازندگان ارز دیجیتال پپه (PEPE) به‌طور شفاف اعلام کرده‌اند؛ اینکه ارز پپه صرفاً یک میم‌کوین است و می‌خواهد از شیبا و دوج‌کوین محبوب‌تر شود تا به این ترتیب قیمتش بالاتر برود!

بعضی از پروموترها و طرفداران رمزارز پپه حتی اعتقاد دارند که این ارز دیجیتال روزی از خود بیت‌کوین هم محبوب‌تر می‌شود و به همین دلیل باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد؛ اما چنین چیزی بسیار دور از ذهن است.

پپه میم‌کوینی است که چند ماه پیش در آپریل سال جاری روی شبکه اتریوم شروع به کار کرد و از آن زمان‌ به‌بعد تبدیل به یکی از ارزهایی شده که بیشترین حجم معامله را در فضای کریپتو به خود اختصاص داده است.

این حجم بالای معامله وقتی مهم می‌شود که بدانیم دوج‌کوین، محبوب‌ترین میم‌‌کوین حال حاضر بازار، بعد از ۴ سال به ارزش بازار یک میلیارد دلاری رسیده؛ اما رمزارز پپه تنها سه هفته بعد از لانچ به این مارکت‌کپ دست پیدا کرد.

ارز دیجیتال پپه درواقع برای ادای احترام به کاراکتر بسیار معروف Pepe the Frog ساخته شد؛ اما به‌دلیل سابقه قبلی محبوبیت این کاراکتر در بین سرمایه‌گذاران کریپتویی، رشد بسیار شدیدی را تجربه کرد.

ارز دیجیتال پپه از کجا آمده است؟

همانطور که گفته شد این ارز دیجیتال از روی میم و کاراکتر معروف Pepe the Frog ساخته شده است. این کاراکتر در سال ۲۰۰۵ توسط مت فیوری (Matt Furie) به‌وجود آمد. در طی سال‌ها این قورباغه دوست‌داشتنی تبدیل به یک میم شد و جوک‌های بسیاری با موضوعات مختلف برای آن تولید شد.

این میم و کاراکتر در بین سرمایه‌گذاران و تریدرهای کریپتویی بسیار محبوب بود و افراد مختلف حتی آن را تبدیل به یک برند برای خود می‌کردند؛ تا اینکه در آپریل ۲۰۲۳ توکن پپه عرضه شد و به دلیل همین پیش‌زمینه، در مدت کوتاهی چند صد درصد رشد کرده و حجم معامله آن هم بسیار بالا رفت.

میم‌کوین پپه چطور کار می‌کند؟

ارز پپه یک سیستم توزیع باز دارد؛ یعنی اینکه درصدی از هزینه تراکنش‌ها به دارندگان و هولدرهای ارز پپه تعلق می‌گیرد. به این ترتیب در صورتی که PEPE را هولد کنید، در گذر زمان به سرمایه شما افزوده می‌شود.

به‌طور کلی کاری که سازندگان و کامیونیتی میم‌کوین پپه انجام می‌دهند این است که در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) و دیگر شبکه‌های اجتماعی در مورد این ارز صحبت می‌کنند تا باعث بیشتر دیده شدن آن شوند، به این ترتیب قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

ویژگی‌ها و کاربردهای پپه چیست؟

سوال اصلی قبل از سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال این است که کاربرد پپه چیست؟ ویژگی‌های مهمی‌ که آن را تبدیل به گزینه خوبی برای خرید تبدیل می‌کند، چه چیزهایی هستند؟

عدم پرداخت هزینه اضافه

سیاست رمزارز پپه این است که کاربران برای انتقال یا معامله، هیچ هزینه اضافه‌ای نسبت به هزینه‌های خود شبکه اتریوم پرداخت نکنند. تنها در صورتی هزینه انتقال و پرداخت با پپه بالا می‌رود که شبکه شلوغ باشد و برای انجام شدن تراکنش نیاز به پرداخت هزینه بیشتر وجود داشته باشد.

سوزاندن توکن

نکته جالب در مورد میم‌کوین پپه این است که به نوعی یک سیستم سوزاندن توکن دارد و ارز ضدتورمی حساب می‌شود. توکن‌های موجود در استخرهای نقدینگی که در DEXها مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌صورت دوره‌ای سوزانده می‌شوند.

توکنومیک و رودمپ ارز دیجیتال پپه

در وایت‌پیپر پپه آورده شده که هدف از خرید پپه چیست؛ از توکن پپه برای هدیه دادن، انتقال ارزش یا هولد برای بالا رفتن ارزش و سرمایه‌گذاری می‌توان استفاده کرد.

حتی توکنومیک این رمزارز هم شدیداً به‌سمت میم و شوخی گرایش دارد. تعداد توکن‌های پپه ۴۲٫۰۶۹ میلیارد عدد است که اشاره به عدد ۴۲۰ دارد. ۴۲۰ به‌عنوان “عدد وید” شناخته می‌شود.

برخلاف دیگر کریپتوهای این‌چنینی که معمولاً درصد بسیار زیادی از توکن‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران اولیه و توسعه‌دهندگان است، ۹۳٫۱ درصد توکن‌های پپه بین استخرهای نقدینگی توزیع شده و تنها ۶٫۹ درصد آن در اختیار توسعه‌دهندگان برای همکاری‌‌ها، تبلیغات و صرافی‌های فیوچرز قرار دارد.

کاربرد ارز دیجیتال پپه

هدف نهایی کامیونیتی پپه چیست؟

هدف نهایی کامیونیتی پپه تشکیل آکادمی و فروش محصولات مربوط به این رمزارز است که در فاز سوم توسعه آن تکمیل می‌شود. در فاز اول هدف اصلی پروموت توکن پپه از طریق شبکه‌های اجتماعی و در فاز دوم ایجاد همکاری‌ با شرکت‌های مختلف و صرافی‌های سطح یک بازار کریپتو است.

آیا توکن پپه ارزش خرید دارد؟

به‌طور کلی مشخص نیست که مسیر آینده پپه چطور باشد و در وبسایت رسمی این رمزارز هم عنوان شده که نباید به توکن پپه به‌شکل یک فرصت سرمایه‌گذاری نگاه کرد؛ زیرا سازندگان تنها یک ایده طنز در ذهن‌شان داشته‌اند.

ازطرفی اکثر میم‌کوین‌ها در طول چند دوره، رشد بسیار عجیبی می‌کنند، مثلاً ارز دیجیتال پپه (PEPE) در مدت کوتاهی بعد از عرضه، سه هزار درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر بعد از اصلاح ۸۷درصدی ممکن است سرمایه‌گذاری روی این توکن کمی ریسکی محسوب شود.

در ضمن میم اصلی PEPE که با نام PEPE THE FROG شناخته می‌شود، ۱۸ سال است که محبوبیت خودش را حفظ کرده است و با توجه به رویکرد صاحبان و توسعه‌دهندگان، به‌نظر نمی‌رسد ارز پپه به‌ راحتی محبوبیت اولیه خود را از دست بدهد.

پس بهتر است با ریسک مشخص و مدیریت‌شده توکن پپه را خریداری کنیم. توجه داشته باشید اینکه کل سرمایه‌تان را به این ارز دیجیتال اختصاص بدهید، تصمیمی اشتباه است چراکه حتی خود سازندگان این میم‌‌کوین هم این موضوع را توصیه نمی‌کنند.

از کجا ارز دیجیتال پپه بخریم؟

توکن پپه در تمام صرافی‌های معتبر در اختیار شما قرار دارد، به‌طور مثال می‌توانید همین حالا این رمزارز را از اکسکوینو خریداری کنید. نکته مهمی که در سرمایه‌گذاری روی میم‌کوین‌ها باید به آن توجه کنیم این است که قیمت این ارزهای دیجیتال معمولاً بسیار کم است و به‌اصطلاح اعشار زیادی دارد، به همین دلیل نوسانات این کوین‌ها بسیار بالا بوده و ممکن است در مدت کوتاهی شاهد افت و رشد زیادی باشند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها