تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال چیست + آموزش مفاهیم پایه

  • کد خبر : 2612998
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
لورس :ارز دیجیتال چیست + آموزش مفاهیم پایه
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارزدیجیتال یا کریپتو کارنسی که از آن به عنوان کریپتو هم یاد میشود، به عنوان ابزاری برای تبادل و تبدیل ارز شناخته میشود. این ارز از رمزنگاری برای تایید و ایمن سازی تراکنش ها استفاده می کند. از این رمزنگاری همچنین برای ایجاد ارز دیجیتال جدید نیز استفاده میشود.
خیلی از ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری زنجیره بلوکی ساخته شده اند. کریپتو کارنسی یا رمز ارز با پول فیات متفاوت است، همانطور که به طور مثال دلار با ریال متفاوت است. ارز دیجیتال را هیچ دولتی ایجاد نکرده است و در نتیجه تحت تاثیر سیاست های کشورها قرار ندارد.
در این مقاله قصد داریم تا با ارزدیجیتال و مفاهیم پایه آن بیشتر آشنا شویم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و پول های الکترونیکی همراه باشید.
ارز دیجیتال چگونه کار میکند؟ بیشتر ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه بانک مرکزی یا دولت ها کار میکنند. به جای ضمانت دولتی، فناوری غیرمتمرکز بلاکچین زیرساخت رمزارزها را انجام میدهد.
ارز دیجیتال دارای نسخه کاغذی یا سکه نیست، بلکه در اینترنت حیات پیدا میکند. این رمزارزها ارزش خود را از فشار عرضه ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارزدیجیتال یا کریپتو کارنسی که از آن به عنوان کریپتو هم یاد میشود، به عنوان ابزاری برای تبادل و تبدیل ارز شناخته میشود. این ارز از رمزنگاری برای تایید و ایمن سازی تراکنش ها استفاده می کند. از این رمزنگاری همچنین برای ایجاد ارز دیجیتال جدید نیز استفاده میشود.

خیلی از ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری زنجیره بلوکی ساخته شده اند. کریپتو کارنسی یا رمز ارز با پول فیات متفاوت است، همانطور که به طور مثال دلار با ریال متفاوت است. ارز دیجیتال را هیچ دولتی ایجاد نکرده است و در نتیجه تحت تاثیر سیاست های کشورها قرار ندارد.

در این مقاله قصد داریم تا با ارزدیجیتال و مفاهیم پایه آن بیشتر آشنا شویم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و پول های الکترونیکی همراه باشید.

بخوانید  ارزهای سی SEI و بون شیباسواپ BONE در پینگی لیست شدند

ارز دیجیتال چگونه کار میکند؟

بیشتر ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه بانک مرکزی یا دولت ها کار میکنند. به جای ضمانت دولتی، فناوری غیرمتمرکز بلاکچین زیرساخت رمزارزها را انجام میدهد.

ارز دیجیتال دارای نسخه کاغذی یا سکه نیست، بلکه در اینترنت حیات پیدا میکند. این رمزارزها ارزش خود را از فشار عرضه و تقاضای ایجاد شده توسط افراد خریدار و فروشنده موجود در بازار وام میگیرند.

رمزارزها از پروسه ای که به آن ماینینگ گفته میشود شکل می گیرند. در ماینیگ یا همان استخراج رمزارز، از قدرت تحلیل کامپیوترها برای حل مسائل ریاضی پیچیده به منظور بدست آوردن کوین ارز دیجیتال استفاده میشود. کاربرها همچنین میتوانند رمزارز مورد نیاز خود را از بروکرها یا همان صرافی های ارزدیجیتال تهیه کنند و در کیف پول های رمزنگاری شده خود ذخیره یا خرج نمایند.

بلاک چین ها معمولاً با الگوریتم های اجماع اثبات کار (PoW) یا اثبات سهام (PoS) عمل می کنند. PoW بر اساس ماینرهایی عمل می کند که اغلب ماشین های محاسباتی خاصی را برای این فرآیند تعیین می کنند.

بخوانید  فعالیت زاکربرگ در بازار کریپتو

چه کسانی بر روی صنعت رمزارزها بیشترین تاثیر را داشته اند؟

اشخاص زیادی بر روی دنیای رمزارزها در طول تاریخ تاثیر گذاشته اند که از معروف ترین آنها می توان به ساتوشی ناکاماتو خالق بیت کوین اشاره کرد. ویتالیک بوترین خالق اتریوم نیز از اشخاص تاثیرگذار محسوب میشود. بر روی شبکه اتریوم، یعنی ERC-20، تعداد زیادی توکن ایجاد شده است.

چانگ پنگ ژائو با ایجاد صرافی بایننس هم به افزایش دسترسی به دارایی های رمزارزی نیز توانسته است در لیست افراد تاثیرگذار این صنعت قرار بگیرد.

انواع ارزهای دیجیتال

انواع مختلف ارزهای دیجیتال به دو گروه زیر قابل دسته بندی هستند:

  1. کریپتوکارنسی ها: بیت کوین و آلت کوین ها ( ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین)
  2. توکن ها: دارایی های برنامه پذیر که در بستر بلاکچین موجود هستند.

کوین ها طراحی شده اند که به عنوان نوعی از ارز استفاده شوند و بر روی بلاکچین خود ساخته شده اند. به طور مثال، اتر یک ارزدیجیتال است که بر پایه بلاکچین اتریوم است.

آلت کوین

به هر ارزدیجیتالی به غیر از بیت کوین گفته میشود که بر پایه بلاکچین است. کوین هایی همچون لایت کوین، اتریوم، USDC و … مثال هایی از این رمزارزها هستند.

بخوانید  سقوط شدید اتریوم؛ اتر در برابر بیت کوین زانو زد

بعضی از ارزها مثل بیت کوین دارای تعدادی محدود هستند که کمک میکند با توجه به قوانین عرضه و تقاضاً قیمت آنها حفظ و در طول زمان دستخوش نوسانات شوند. به طور مثال تعداد کل بیت کوین های قابل عرضه ۲۱ میلیون عدد است که توسط پدیدآورنده آن تعیین شده است.

توکن ها

بر پایه بلاکچین موجود ایجاد شده است، ولی به عنوان دارایی های برنامه پذیری شناخته می شوند که امکان فرموله و به کارگیری قراردادهای هوشمند منحصر به فرد را فراهم میکنند. خارج از شبکه بلاکچین، این قراردادها را می توان برای مالکیت دارایی ها استفاده نمود. توکن ها قابلیت ارسال و دریافت را دارند.

استیبل کوین ها

نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش خود را به ارزهای فیات یا سایر دارایی ها، مثل طلا، وابسته نگه میدارند. بیشترین نوع وابستگی و تناسب قیمت با دلار شکل میگیرد. به نحوی که یک واحد از کوین مورد نظر معادل ۱ دلار ارزش خواهد داشت.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT

یک نوع دیگری از ارزهای دیجیتال است، که به صورت یک دارایی منحصر بفرد بوده که غیرقابل جایگزینی است. به طور مثال شما میتوانید یک بیت کوین را به شخص دیگری منتقل کنید و به جایش یک بیت کوین دیگر از او دریافت کنید. در این روند دارایی شما ثابت است و تغییری نکرده است. ولی NFT ها به این صورت نبوده و قابلیت تکثیر و کپی شدن ندارند و منحصر به فرد هستند. اگر شما یک NFT را با NFT دیگر مبادله کنید، یک دارایی کاملاً متفاوت خواهید داشت.

بخوانید  خطر سقوط سریع قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار؛ نواحی کلیدی در کجا قرار دارند؟

آیا رمزارزها قانونی هستند؟

قوانین در سراسر جهان با رشد صنعت کریپتو در حال شکل گیری است. در طول سال ها، ایالات متحده به طور فزاینده ای نظارت خود را بر این فضا افزایش داده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) پس از رکود اقتصادی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، عرضه اولیه کوین ها یا ICOها را ممنوع کرد. کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و سایر سازمان های ایالات متحده نیز در رده های مختلفی مشارکت داشته‌اند.

علاوه بر این، مقررات کریپتو در خارج از ایالات متحده در طول زمان، بر اساس دستورالعمل‌های نظارتی در حال تکامل، تغییر کرده است. به عنوان مثال، پنجمین دستورالعمل ضد پولشویی اتحادیه اروپا مستلزم این است که خرید، فروش و سایر عملیات رمزنگاری باید با دستورالعمل‌های خاصی در مناطق خاصی مطابقت داشته باشد.

از آنجایی که کریپتو در مقایسه با صنایع دیگر نسبتاً جدید است، شفافیت قانونی هنوز برای همه مناطق وجود ندارد.

بخوانید  آموزش خرید نوبیتکس

مزایا و معایت ارزهای دیجیتال

تراکنش ارز دیجیتال معمولاً یک فرآیند سریع و ساده است. به عنوان مثال، بیت کوین را می توان بین کیف پول های دیجیتال تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند یا رایانه مبادله کرد. کلیدهای عمومی و خصوصی و طرح های تشویقی مختلف مانند اثبات کار و اثبات سهام برای محافظت از این نقل و انتقالات استفاده می شود. پرداخت با ارزهای رمزنگاری شده در بین شرکت های بزرگ و در صنایعی مانند مد و داروسازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

هر تراکنش ارز دیجیتال در یک دفتر کل به نام بلاک چین ثبت می شود، که فناوری است که پیدایش آن را ممکن می کند. این روند به افراد اجازه می دهند تا تاریخچه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را دنبال کنند تا از خرج کردن سکه هایی که مالک آن نیستند، کپی کردن تراکنش ها یا لغو آنها جلوگیری کنند. از آنجایی که بلاک چین قصد دارد واسطه هایی مانند بانک ها و بازارهای اینترنتی را حذف کند، هیچ هزینه تراکنشی وجود ندارد.

بخوانید  تغییرات بزرگ در بازار استیبل‌ کوین‌ها: بزرگ‌ترین رقیب تتر در بلاکچین کوین بیس عرضه خواهد شد!

با این حال، احتمال این که کیف پول مجازی خود را گم کنید یا کوین های خود را از دست دهید وجود دارد. همچنین سرقت هایی از وب سایت هایی که به منظور ذخیره ارزهای دیجیتال در اینترنت به وجود آمده است، صورت گرفته است. از آنجایی که ارزش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین می تواند به شدت در نوسان باشد، برخی افراد در تبدیل پول «واقعی» به بیت کوین تردید دارند.

علاوه بر این، هیچ استانداردی برای محافظت از کسب و کار شما وجود ندارد، زیرا مقاماتی مانند اداره رفتار مالی (FCA) مقررات بازار ارزهای دیجیتال را تنظیم نمی کنند. اگر شرکت‌ها یا مصرف‌کنندگان به ارز دیجیتال دیگری روی آورند یا به‌کلی استفاده از ارزهای دیجیتال خریداری شده توسط شما را متوقف کنند، ممکن است دارایی شما ارزش خود را از دست داده و یا به کل بی ارزش شود.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند که ممکن است منجر به از دست رفتن سرمایه‌گذاری شما برای همیشه شود. کلاهبرداری همیشه با ارز دیجیتال امکان‌پذیر است. کلاهبرداران اغلب از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توییتر، و در ایران مثل دیوار و شیپور و تلگرام برای فریب دادن مصرف کنندگان برای انجام این سرمایه گذاری ها استفاده می کنند. اگر فکر می کنید مورد هدف قرار گرفته اید، باید در اسرع وقت با مراکزی همچون پلیس فتا تماس بگیرید.

بخوانید  دولت تایوان برای اتریوم سنگ تمام گذاشت!

بلاکچین در رمزارز چیست؟

اگرچه کلمه بلاک چین به نظر پیچیده میرسد، اما مفهوم اصلی آن بسیار ساده است. پایگاه داده یا بلاک چین نوعی دفتر کل دیجیتال است. برای درک مفهوم بلاک چین، ابتدا لازم است بدانیم که پایگاه داده چیست. پایگاه داده مجموعه ای از داده های ذخیره شده در یک سیستم کامپیوتری در قالب الکترونیکی است.

فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) یک پایگاه داده غیرمتمرکز است که شرکت کنندگان مختلف شبکه آن را مدیریت می کنند. بلاک چین نوعی از DLT است که در آن تراکنش ها با استفاده از هش ثبت می شود که در اصل یک امضای رمزنگاری تغییرناپذیر است. این بدان معنی است که اگر یک بلوک در یک زنجیره اصلاح شود، بلافاصله مشخص می شود که زنجیره دستکاری شده است. از سوی دیگر، بلاک چین‌های خصوصی و متمرکز وجود دارند که در آن همه رایانه‌های تشکیل‌دهنده شبکه متعلق به یک شرکت واحد هستند و اداره می‌شوند.

بخوانید  علت افزایش قیمت کاسموس (ATOM) چیست؟

رمزارزهای محبوب مانند بیت کوین و اتریوم بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده اند. بلاک چین هایی مانند بیت کوین و اتریوم با اضافه شدن بلاک های جدید به زنجیره، به طور چشمگیری امنیت دفتر کل را افزایش می دهند.

استخراج ارزدیجیتال چیست و چگونه انجام میشود؟

روند جمع آوری ارزدیجیتال در نتیجه انجام و حل معادلات پیچیده و ثبت داده ها روی بلاکچین را در اصطلاح ماینینگ یا استخراج ارزدیجیتال مینماند.

ولی چرا افراد دست به استخراج ارز دیجیتال میزنند؟ جواب ساده این است که افراد با انجام این کار به یک منبع درآمد دوم دست پیدا میکنند و بعضی ها هم به دنبال ایجاد استقلال اقتصادی بدون دخالت دولت ها یا بانک ها هستند. همچنین ماینرها با تایید کردن مشروعیت تراکنش ها در ازای خدماتی که ارائه میکنند، بیت کوین دریافت میکنند.

چطوری ارزدیجیتال بخرم؟

راه های مختلفی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد. شما می توانید به راحتی از صرافی ارزدیجیتال ایرانی مثل نوین ارز در قبال پرداخت ریال ارز دیجیتال تهیه کنید. همچنین در صورت امکان پرداخت بین المللی نیز صرافی های خارجی شناخته شده مثل بایننس، کوکوین، کوینکس و … نیز این خدمات را به کاربران ارائه میدهند. از طرفی در جاهای مختلف جهان دستگاه های خودپرداز بیت کوین وجود دارد که شما میتوانید مثل یک دستگاه ATM معمولی به خرید ارزدیجیتال بپردازید.

بخوانید  ارز پولکادات چیست ؟ (درباره این ارز بیشتر بدانید)

استیکینگ رمزارز چیست؟

برای افزایش امنیت یک بلاک چین، دارایی‌های کریپتو برای یک دوره مشخص قفل می‌شوند تا ارز دیجیتال بیشتری کسب کنند. این فرآیند در ارزهای رمزنگاری شده به استیکینگ معروف است. بلاک‌چین‌های اثبات سهام (PoS) مانند اتریوم، کاسموس و تزوس به دارندگان ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهند تا رمزارز خود را از طریق یک «استخر سهام» به اشتراک بگذارند، که مشابه یک حساب پس‌انداز بهره‌دار است.

کریپتوکارنسی های استیک شده به علت نیازی که بلاکچین به آن دارد، پاداش دریافت میکنند. بسیاری از دارندگان رمزارز از استکینگ DeFi را به عنوان روشی برای کسب درآمد بالقوه به جای رها کردن بلااستفاده ارزهای خود در کیف پول ها می دانند.

آینده ارزهای دیجیتال چیست؟

در دهه گذشته کریپتوکارنسی و دنیای ارزدیجیتال مسیر طولانی را طی نموده است. این دارایی رو میتوان ذخیره کرد، انتقال داد، به روش های مختلف خرج نمود، و از طرفی نیز DeFI راهگشای راه های جدید استقراض و وام دهی است.

بخوانید  تحلیل تکنیکال دوج‌کوین؛ 8 شهریور 1402

آینده ارزهای دیجیتال و تکنولوژی های وابسته به آن را میتوان بر پایه رشدی که از سال ۲۰۰۸ تاکنون، از زمانی که ناکاموتو پایه دارایی کوچکی به نام بیت کوین را بنا نهاد، روشن دانست.

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. همینطور کاربران می توانند نسبت به خرید گیفت کارت، پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی با بهترین قیمت ها اقدام کنند. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و تتر می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: تفاوت ۲۰-TRCو ERC-20 در چیست؟

نوشته ارز دیجیتال چیست + آموزش مفاهیم پایه اولین بار در نوین ارز | صرافی ارزهای دیجیتال. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها